Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 15 grudnia 2025 18:42
Reklama
Reklama
Radna o postulatach mieszkańców Augustowa

Mieszkańcy chcą biegać na stadionie

Podziel się
Oceń

Bieganie jest jedną z najbardziej powszechnych form dbania o kondycję fizyczną i cieszy się w Augustowie dużym zainteresowaniem. Dość przypomnieć, że w naszym mieście już od lat odbywa się prestiżowy festiwal biegowy, organizowany co roku przez Augustowskie Towarzystwo Pływackie. Na niedawnej sesji rady miejskiej wybrzmiała bardzo interesująca, acz nieco niepokojąca relacja. Wiesława Drejer-Przekop zainterweniowała w imieniu mieszkańców.
Mieszkańcy chcą korzystać ze stadionu.
Mieszkańcy chcą korzystać ze stadionu.

Autor: Archiwum PP.

Bartosz Lipiński

Zapowiedź autora artykułu:

Treść artykułu:

Zmodernizowany stadion miejski przy ulicy Tytoniowej otwierano w Augustowie wiosną tego roku. Obiekt po dokonanym remoncie prezentuje się atrakcyjnie, dlatego nie powinno dziwić, że chcą korzystać z niego nie tylko sportowcy, ale również zwykli mieszkańcy, uprawiający sport rekreacyjnie. Podczas niedawnej sesji rady miejskiej usłyszeliśmy sprawozdanie z działalności Centrum Sportu i Rekreacji za 2024 rok, a także ciekawą relację, jaką wygłosiła Wiesława Drejer-Przekop. Mówiła o postulatach, jakie kierują do niej augustowianie.

-Chcę poruszyć temat dotyczący możliwości biegania po nawierzchni stadionowej. Mieszkańcy kierują do mnie pytania, dlaczego muszą płacić za czas biegania, chociaż nawierzchnia stadionu nie ulega przez to żadnemu zniszczeniu. Mieszkańcy korzystają z tego stadionu wyłącznie poza godzinami, kiedy odbywają się jakiekolwiek treningi -relacjonowała Wiesława Drejer-Przekop.

-Może należałoby pomyśleć o tym, żeby mieszkańcy naszego miasta mieli możliwość biegania po nawierzchni stadionowej, jeśli zechcą to robić. Jest to dla nich także korzyścią zdrowotną, zwłaszcza dla ich kończyn, bo jest tam znacznie bardziej miękka nawierzchnia niż chodniki lub inne powierzchnie. Natomiast jest również pytanie, skąd się bierze ewentualne zróżnicowanie? Bywają osoby, które muszą zapłacić i takie, które nie muszą zapłacić za bieganie -opisała radna.

Odpowiedzi na pytania radnej nie padły podczas przywołanej sesji. Warto zauważyć, że także inny radny z Koalicji Obywatelskiej poruszał niedawno temat stadionu w publicznej dyskusji. Andrzej Zarzecki, powołując się na rozmowy z przedstawicielami innych obiektów, twierdził, iż możliwość korzystania z augustowskiego stadionu jest mocno wygórowana cenowo. Radny Zarzecki kreślił scenariusz, w którym może przekładać się to na rezygnację niektórych klubów.

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

biegacz 30.10.2025 03:13
To nie mają gdzie biegać?? Tyle fajnych tras i ścieżek jest w Augustowie. Co to za przyjemność biegać w kółko. Chyba że czasówki i tempówki.

Felek kartofelek 30.10.2025 08:30
To chyba nie chodzi o to. UM miasta budując Olimpijski Augustów, zadłużył każdego mieszkańca. Przecież to było na kredyt. A teraz nie można z tego bezpłatnie korzystać? Nie pytali o zgodę wtedy, nie pytają o zgodę teraz. Proszę zerknąć jak wygląda lista pracowników CSiR. Przecież tam kierowników od cholery. Kolesiostwo jak się patrzy.

Nasze Miasto-PiS, czyli "Teraz naszomiastowopisowska rodzina"☝️👉🤡👺👹🛸🚀🛰🥸🫵💸💰💰💰👈🤝👏🤑 30.10.2025 09:03
Urząd miejski oraz CSiR, w tym miejski stadion w Augustowie to nie jest prywatny folwark burmistrza Karolczuka oraz jego dwóch zastępców Chodkiewicza i Sieczkowskiego. "Jeźdźcy augustowskiej apokalipsy" chyba jeszcze nie przebudzili się po wyborach samorządowych z 2023 roku i nadal mentalnie lewitują w czasach głębokiego pisowskiego bezładu, kumoterstwa i siermiężnej, populistycznej propagandy.

Art. 231 kk 30.10.2025 08:48
Każdy biega gdzie chce i nic komu do tego. Jeden chce biegać na stadionie, drugi na bieżni w klimatyzowanej sali, trzeci po lesie, czwarty po mieście itd. Problem w tym, że burmistrz Karolczuk prawdopodobnie intencjonalnie łamiąc przepisy prawa, sobie uzurpuje prawo do ustalania regulaminów i cenników obowiązujących na komunalnych obiektach jakby zapominając, że WYŁĄCZNIE RADA MIEJSKA jest organem ustawowo uprawnionym do ustanawiania aktów prawa miejscowego, jakimi niewątpliwie są regulacje dotyczące zasad korzystania z komunalnego stadionu przy ul. Tytoniowej.

ooloo 03.11.2025 16:07
Najlepiej między pokojami w UM w poszukiwaniu pracowników?

Mieszkaniec 04.11.2025 22:20
Bardzo płytki i nieelegancki komentarz, świadczy jedynie o autorze.

ooloo 05.11.2025 05:22
Niestety ale "autor" widuje urzędników biegających po rynku czy sklepach w czasie godzin pracy urzędów. Może "Mieszkańcu" zmień okulary to nie będzie tak płytko..

Też urzędnik 05.11.2025 22:03
Skąd wiesz że ci ludzie są wtedy w czasie, może mają wolne?. Sprawdzasz u ich pracodawcy i weryfikujesz? Czy coś ci się zdaje?

Art. 231 kk 29.10.2025 10:50
Panie radny Andrzeju Zarzecki, czy to rada miejska ustanowiła niedopasowane do możliwości ekonomicznych lokalnej społeczności, tj. bardzo wysokie ceny za korzystanie z augustowskiego stadionu, nomen omen będącego komunalnym obiektem sportowo-rekreacyjnym użyteczności publicznej? Czy może kierownik tego obiektu lub inny miejski urzędnik ustalił cennik na miejskim stadionie nie posiadając umocowania do stanowienia prawa miejscowego? Właściciel prywatnego obiektu ustala wedle swojej woli zasady korzystania i cennik, ale w tym przypadku to wyłącznie rada gminy ma ustawowo zastrzeżone właściwości do ustalania regulaminu poprzez ustanawienie uchwały odnośnie regulaminu i cennika na tym ogólnodostępnym komunalnym obiekcie stanowiącym w tym przypadku majątek Gminy Miasto Augustów.

kot 28.10.2025 22:41
Drożej - mniej klientów. Mniej klientów - mniejsze zużycie. Mniej roboty dla naszomiastowej kierowniczki, a na pensję musi być.

Kibic 28.10.2025 19:29
Czym dłużej są na tych stołkach tym więcej żałosnych decyzji.... Wsparcie sportu miejskiego - zerowe! Celem jest najwyraźniej zamknięcie klubów, boisk, stadionu i udostępnianie wybranym (czytaj popierającym trójcę). W sumie nazwa Nasze Miasto rzeczywiście oddaje ich tok myślenia. Ciekawe kiedy pomyślą o "Waszym (mieszkańców) Mieście"?

Mieszkaniec 29.10.2025 23:31
Dlaczego zerowe wsparcie ?

Kibic 30.10.2025 13:49
Zadaj to pytanie burmistrzom. Zapytaj czy chociaż uścisnęli dłoń narciarzom czy kajakarzom przywożącym medale z ogólnoświatowych i ogólnopolskich imprez. Nie mówię już o wsparciu finansowym tych zawodników bo tego nie ma. Zerowa reakcja na potrzeby sportowe od co najmniej połowy tego roku. Szczucie na ludzi, którzy się na tym znają. Kompletna ignorancja i prywatne wojenki. A przez to zerowe wspieranie młodzieży uprawiającej sport w tym mieście.

Czytelnik 30.10.2025 21:18
To chyba mowa o piłeczce nożnej... i generalnie o sparcie, pozostałe kluby sportowe zdaje się nie narzekały że nic nie dostają?

Kibic 31.10.2025 12:23
Nie. Wyraźnie napisałem - o medalach z ogólnopolskich i światowych imprez. Piłkarze chyba takich nie mają, chyba, że coś mnie ominęło... Mam na myśli kajakarzy i narciarzy wodnych nie tylko ze Sparty. Inne "prywatne" kluby być może trzymają sztamę z Burmistrzem to może i mają i pieniądze i zainteresowanie. Ale wystarczy , że w czymś kiedyś się nie zgodzą z miastem i szybko z tych łask wypadną.

Rodzic 01.11.2025 15:01
Głupoty pleciesz. Prywatne kluby sportowe nie mają finansowania z urzędu. Finansują się same tzn. zajęcia są w 100% płatne dla uczestników (w tym obozy, wyjazdy, stroje itp.) Czyli płacą rodzice.

Akademia Pana Klek$parta 02.11.2025 10:01
Rodzicu, nie do końca jest tak, jak piszesz. Rodzice na pewno nie płacą za wszystko. Opłata za wynajęcie obiektu sportowego to znaczny koszt, a niektóre prywatne kluby jakimś cudem nie płacą za korzystanie z miejskich obiektów sportowych. Są w Augustowie lepsi i lepsiejsi.

Niespodzianka, czyli gruba kasa do zwrotu 02.11.2025 18:42
Daniel O. będzie miał do zwrotu 5 mld zł (słownie: pięć miliardów złotych), więc jakieś tam darmowe korzystanie z miejskich obiektów użyteczności publicznej przez niby uks-y poszło w setki tysięcy, no może kilka melonów zeta.

Zdroworozsądkowy 03.11.2025 11:49
Mają wszystkie kluby. "Prywatne" nawet więcej w porównaniu na jednego zawodnika lub zajmowane miejsca w tabeli medalowej. Patrz Necko Augustów np. a UKSy. (tylko z nazwy).

Mieszkaniec 01.11.2025 15:04
No właśnie a które to prywatne a ktore nie? Bo mamy Spartę sekcję piłki nożnej i Akademię Pilkarską Sparta, i ta druga to ma chyba płatne zajęcia. Czyli działania to czyjeś prywatne czy jeszcze klub? Czy to w ramach klubu ta komercja? O co chodzi?

Stowarzyszenie tylko z nazwy, czyli "Uczniowski Klub Sportowy"🥸🤑🤫 01.11.2025 17:18
To taki chitry sposób na zarabianie pieniędzof pod płaszczykiem bycia np. uczniowskim klubem sportowym, czyli quasi-stowarzyszenie będące w rzeczywistości komercyjnym podmiotem gospodarczym pokrętnie udaje klub sportowy będący stowarzyszeniem. W ten oto sposób miglanty unikają ponoszenia opłat za korzystanie z miejskich obiektów użyteczności publicznej i płacenia podatków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Takich cwaniaczków ci u nas jest pod dostatkiem.

podatnik 03.11.2025 11:47
Tak? A rozumiesz że dzięki takiemu "cwaniakowaniu" dzieci i narty wodne za symboliczne opłaty? Na to płacimy podatki aby nasze dzieci miały taka możliwość. Porównaj sobie ceny wszystkich klubów sportowych w Augustowie. A zainteresuj się który ile dostaje dotacji z urzędu Miasta w porównaniu do ilości zawodników. Zdziwisz się kolego oj zdziwisz. Jak napisał ktos na górze- chwalisz pana F to masz kasę. Powiesz co myślisz to pan F figę z makiem . A to jakby nie było nasza kasa. Oni są naszymi pracownikami. a zachowują się jakby to był ich prywatny folwark.

podatnik 03.11.2025 11:53
Porównaj ceny np w Akademii Sparty a akademii Lew. Porównaj ceny np. Narty Sparta a narty w klubie prywatnym . Sam sobie odpowiesz. A że władze mają głęboko zadanie publiczne jakim jest sport to rodzice bulą a dalej głosują na przeciwników rozwoju sportowego. Jeszcze jedna kadencja a wszystkie kluby będą prywatne. I się może jakaś część w kńcu obudzi. I tą propagande i hejt na Spartę na prawdę jest łatwo zweryfikować.

Rodzic 03.11.2025 22:33
Już bez przesady, wielki odrazu hejt na spartę. Bo na nich nic powiedzieć nie można. Można. Każdy ma prawo wiedzieć i mieć ogląd sytuacji. Zarówno z jednej jak i drugiej strony.

podatnik 04.11.2025 10:26
Można powiedzieć. Tylko prawdę. Napisałeś, że rodzice finansują prywatne kluby i nie mają wsparcia z miasta. Więc sprostowałam. Zanim coś napiszesz - zweryfikuj plotki. A hejt na Sparte jest i to bardzo duży. Sparta istnieje prawie 80 lat. Przetrwała różne zawirowania polityczno-urzędowe. Ale nielubiący nikogo mały pan i wszystko chce zniszczyć. A ludzie w mieście, którzy się wychowali za darmo na Sparcie dzisiaj przytakują. Ale dzisiaj tak to działa. Zaszczuć, zniszczyć i sprywatyzować. Okropni ludzie.

Też rodzic 05.11.2025 06:06
Jakie plotki? W prywatnych klubach płacą rodzice i to jest fakt.

Urzędnik 05.11.2025 09:56
Oczywiście, że istnieją prywatne kluby, gdzie rodzice płacą 100% kosztów. Niemniej jednak wiele korzysta z potencjalnych sponsorów lub z dobrej woli miejskiej polegającej na zniżkach (często znacznych) za np wynajem sali czy boiska. Koszt korzystania z infrastruktury miejskiej, bez dobrej woli miasta, podwyższyłby opłaty wnoszone przez rodziców w sposób istotny. Tak więc dobra wola włodarzy (z innych miast czy naszego) ma na to wpływ.

ooloo 28.10.2025 15:42
Nie po to wyremontowano WSPÓLNE MIENIE, aby teraz "niszczyć" obiekt panu Gburmiszczowi. Miejscowi niech po lasach biegają. Dotlenią się, a stadion to na imprezy "elit"..

Niedoimy, dyletanci, gamonie, picerzy, pozerzy i festyniarze z insrybutorowego gangu 28.10.2025 15:32
Rozumiem, że dzieci i młodzież z powiatu augustowskiego oraz osoby posiadające "Augustowską Kartę Mieszkańca" nie muszą płacić za korzystanie z miejskiego stadionu?¿ Miejski stadion nie jest obiektem typu: pływalnia, aquapark, wyciąg narciarzy wodnych, lodowisko, hala sportowa itp., w którym działają jakieś urządzenia, układy i instalacje technologiczne, bez których niemożliwe jest korzystanie z obiektu, w tym przypadku bieganie po bieżni stadionu lekkoatletycznego lub płycie boiska. Czy za korzystanie z innych miejskich obiektów użyteczności publicznej, tj.: skateparku, pumptracku, boisk do siatkowki plażowej, placów zabaw, bulwarów też niebawem trzeba będzie płacić? Jak by nie patrzeć, nawierzchnia i infrastruktura uzupełniająca na tych obiektach także się zużywa w mniejszym lub większym stopniu.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: wyborcaTreść komentarza: w następnych wyborach mieszkańcy budynków wielorodzinnych pominą burmistrza Karolczuka i całe te nasze miastoData dodania komentarza: 10.12.2025, 21:02Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Najwyższy czas zmobilizować starostów do realnego działania w miejsce feĵšbûkowego pajacowaniaTreść komentarza: Popieram pomysł byłego wice starosty Szkiłądzia dotyczący przywrócenia dwukierunkowego ruchu na ulicy Nowomiejskiej. Może pozostali radni powiatowi ruszą swoje cztery litery i zaczną intensywniej bodźcować starostów Szczudło i Rusieckiego w celu zmobilizowania tychże do faktycznej i efektywnej pracy na rzecz lokalnej społeczności zamiast kompulsywnego, częstokroć żenującego lansowania się w mediach społecznościowych wespół z kierownikiem Wnukowskim.Data dodania komentarza: 10.12.2025, 19:03Źródło komentarza: Postulat o zmianę organizacji ruchuAutor komentarza: Delegacja żałosnych kabotynów, cynicznych manipulantów i infantylnych farmazoniaczy spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Czy na spotkanie z niezłomnym Sędzią i obecnie Ministerm Sprawiedliwości Waldemarem Żurkiem skutecznie i sprawiedliwie rozliczającego aparatczyków-kradziejów z czasów pisowskiego bezładu pojechała športową Škodą delegacja rajców z augustowskiego monumentalnego ratusza oraz ze starostwa powiatowego w Augustowie składająca się z kwiatu lokalnych działaczy ekipy Nasze Miasto-PiS na czele z burmiszczami Karolczukiem, Chodkiewiczem i Sieczkowskim oraz starostami Szczudło i Wnukowskim?Data dodania komentarza: 10.12.2025, 18:14Źródło komentarza: Dziś do Suwałk przyjeżdża Minister Sprawiedliwości Waldemar ŻurekAutor komentarza: Z serdecznymi pozdrowieniami z Augustowa dla Ministra Sprawiedliwości Waldemara Żurka!Treść komentarza: Niestety nie mogę dziś być na spotkaniu z Ministrem Żurkiem, ale życzę dużo zdrowia i sukcesów w egzekwowaniu prawa i sprawiedliwości na pisowskich aparatczykach spod jarkowo-ziobrowego znaku bezprawia i niesprawiedliwości, hej!Data dodania komentarza: 10.12.2025, 15:52Źródło komentarza: Dziś do Suwałk przyjeżdża Minister Sprawiedliwości Waldemar ŻurekAutor komentarza: Residential Estate Villa Park Racis Development in the Augustów ResortTreść komentarza: Wynika z tego, że osiedle Villa Park Racis Development poza pięknym i nietuzinkowym pod względem krajobrazowo-przyrodniczym położeniem oraz budownictwem architektonicznie nawiązującym do zabudowy willowej będzie dodatkowo bardzo bezpiecznie. Co ciekawe praktycznie z każdym komentarzem swego rodzaju malkontentów budownictwa willowego posadowionego w pięknych okolicznościach przyrody ukazują się kolejne, dotychczas nieznane potencjalnym nabywcom zalety osiedla Viila Park na ulicy Wypoczynkowej w Augustowie.Data dodania komentarza: 10.12.2025, 15:46Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Będzie! Będzie zabawa! Będzie się działo! I znowu nocy będzie mało Będzie głośno, będzie radośnie Znów przetańczymy razem całą noc Ciekawe czy padną pytania dotyczące Augustowa?Data dodania komentarza: 10.12.2025, 13:20Źródło komentarza: Dziś do Suwałk przyjeżdża Minister Sprawiedliwości Waldemar ŻurekAutor komentarza: Śmietnikowy JoeTreść komentarza: Na stronie UM Augustów info o opłatach za śmieci od 01.01.2025 r. Nowe zasady wchodzą od 1.01.2026. Brak infromacji jak to będzie wyglądało, czy beda miesięczne faktury itd. Wprowadzają zmiany, a urząd milczy i nie poczuwa sie do informowania mieszkańców. Czy nowe deklaracje trzeba składać, kto bedzie to wyliczał od zużycia wody, czy ęda faktury przysyłać. Nic. Za 3 tygodnie nowy rok.Data dodania komentarza: 10.12.2025, 12:15Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Żenujące androny à la pisowskie mydło i powidłoTreść komentarza: Radny Wnukowski może wozić, ale chyba pisowski wiatr propagandy w portkach i żenujące farmazony na swoim koncie fb w podobie do tych żałosnych dyrdymałów à la mydło i powidło uskutecznianych pod mostkiem na Kanale Augustowskim, który to remont mostku podobno skutkować będzie niebywałym rozwojem Augustowa, podniesieniem jakości życia jego mieszkańców i uatrakcyjnieniem dla turystów odwiedzających wyludniający się Augustów, heheh!🤣Data dodania komentarza: 10.12.2025, 09:11Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: I bliskim sąsiedztwie jednostki wojskowej.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 22:28Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: "Kreatywna księgowość" ćwiczona przez kabotyna, farmazoniarza i dyletantaTreść komentarza: Naprawdę, czy zastępca Chodkiewicz wierzy w te brednie, pod ktorymi się podpisał w odpowiedzi na interpelację radnego Zarzeckiego? Nadrzędnym dokumentem dla kierownika jednostki budżetowej (czyt. dyrektora CSiR) i kierownika jednostki samorządowej (czyt. burmistrza) jest, a przynajmniej powinien być plan finansowy jednostki uchwalony przez radę gminy, za którego wykonywanie w danym roku budżetowym ponosi odpowiedzialność wójt, burmistrz, prezydent i kierownik danej jednostki budżetowej, czy jednak ważniejsze są umowy zawarte z PUP? Pierwsze słyszę, żeby na podstawie umowy z jakimś podmiotem kierownik jednostki budżetowej (dyrektor) lub kierownik terenowej jednostki samorządowej (wójt, burmistrz, prezydent) mógł zwiększać plan finansowy żąglując środkami finansowymi pomiędzy paragrafami, szczególnie w zakresie tak bardzo obostrzonego aktami prawnymi paragrafu, w którym ujęta jest w planie finansowym na dany rok budżetowy NIEWZRUSZALNA kwota na wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych w jednostce sektora finansów publicznych.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 20:47Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Starosta się cieszy że miasto dołożyło mu pieniędzy na remont drogi , bo tak to by do tej pory żadnej ulicy nie zrobił , a na początku kadencji jego szef wnukowski miał tak wozić pieniądze tirem do Augustowa , a minęło półtora roku a tirów i pieniędzy nie widaćData dodania komentarza: 9.12.2025, 20:16Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Art. 11 ust. 1 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Bardzo interesująca dla RIO może okazać się pokrętna odpowiedź z-cy Chodkiewicza na interpelację radnego Zarzeckiego. Okazuje się, iż w zaplanowanym na 2026 r. budżecie augustowskiego CSiR zabrakło pieniędzy na energię elektryczną po to, żeby nie zabrakło środków finansowych na wynagrodzenia pracowników nowozatrudnionych w tej jednostce budżetowej. Nasuwa się pytanie, czy przypadkiem w CSiR w Augustowie nie został w tym roku utworzony nowy etat kierownika stadionu? Być może burmiszczowi Karolczukowi wydaje się, iż skoro cztery lata temu przy gremialnym poparciu radnych Nasze Miasto-PiS utworzył kumoterski etat drugiego swojego zastępcy w urzędzie miejskim, którym dotychczas budżet miasta Augustowa wydrenowany został kwotą blisko milion złotych, więc nie ma większego problemu, żeby swoją klubową koleżankę z ugrupowania Nasze Miasto i jednocześnie byłą radną, której co ciekawe mieszkańcy Augustowa w ostatnich wyborach samorządowych nie chcieli powierzyć mandatu radnej, filuternie "zainstalować" na świeżo utworzonym stanowisku kierownika miejskiego stadionu zarządzanego przez CSiR w Augustowie?Data dodania komentarza: 9.12.2025, 17:42Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Ustawa o naruszeniu dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Jest takie cuś jak Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w tym art. 11 ust. 1. Każdy w miarę rozgarnięty urzędnik państwowy lub samorządowy powinien wiedzieć, iż budżet wynagrodzeń jest NIETYKALNY. "Żąglowanie" pomiędzy paragrafem wynagrodzeń i "majstrowanie" przy zaplanowanej na tym paragrafie na dany rok budżetowy kwotą poprzez jej regulowanie środkami finansowymi przesuwanymi z innych paragrafow stanowi naruszenie co najmniej kilku artykułów ww. aktu prawnego, który wprost determinuje zasady polityki w sferze finansów publicznych i odpowiedzialnosc za ewentualne nieprzestrzganie prawa w tej materii. Być może burmiszcz Karolczuk filuterną politykę ćwiczoną przez niego w urzędzie miejskim i zaczął uskuteczniać także w CSiR. P.S. Jednostka samorządowa to nie jest to samo co prywatna firma.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 13:43Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Gazetkowo-feĵšbukowy rozwój wsteczny wyludniającego się AugustowaTreść komentarza: Ceny nieruchomości w Polsce przestały szybować w górę. Inwestycja w mieszkania w miastach kulejących demograficznie i biznesowo w długim terminie może okazać się fatalnym pomysłem. Patrząc na statystyki GUS odnośnie trendu, a właściwie tempa w jakim wyludnia się Augustów, bardzo prawdopodobnym scenariuszem jest, iż ceny mieszkań w Augustowie będą pikować. Być może zapikowanie cen mieszkań spowoduje na moment zwiększenie popytu na kupno nieruchomości. Jednak w dłuższej perspektywie wyludnianie się Augustowa będzie progresywnie implikować uwalnianie mieszkań na rynku wtórnym i w efekcie na stałe spowoduje przewagę podaży nad popytem mieszkań skutkującą dalszym spadkiem lub co najmniej stagnacją cen nieruchomości Augustowie.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 09:55Źródło komentarza: Sześciopiętrowy budynek w centrum Augustowa?Autor komentarza: Residental Estate Villa Park is the No. 1 in the Augustów ResortTreść komentarza: Osiedle Villa Park w Augustowie położone przy ulicy Wypoczynkowej jest synonimem nowoczesnego budownictwa wielorodzinnego o nietuzinkowej architektonicznie - willowej estetyce. Co bardzo istotne osiedle VP zbudowane zostało w prawdopodobnie najpiękniejszej części Augustowa zlokalizowanej przy półwyspie Lisi Ogon nad jez. Białe. Osiedle Villa Park jest przede wszystkim nietuzinkowym willowym budownictwem jednorodzinnym, które jest odzwierciedleniem stylu życia jego mieszkańców - szczęśliwego życia w pięknych okolicznościach przyrody.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:18Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Ok sprawdziłem, był sprzedany za 1 procent wartości, czyli 5 tysięcy złotych.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:05Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: No to chyba nie wyremontowali?Data dodania komentarza: 8.12.2025, 20:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Ponad ćwierć wieku funkcjonowania agustowskiego aquaparku!🎉🥳🎇🎆Treść komentarza: Akurat, jeśli chodzi o rzeczony miejski "basen" w Augustowie, to jest on pełnoprawnym aquaparkiem. Co prawda po ponad ćwierć wieku swojego istnienia jest niezbyt nowoczesnym i już dość mocno naruszonym przez ząb czasu obiektem basenowym, ale nadal śmiało może być nazywany aquaparkiem. Oczywiście daleko mu do dużych, nowoczesnych aquaparków, ale w 2001 roku był jednym z najatrakcyjniejszych i najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce północno-wschodniej.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 18:30Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: No tak w Augustowie zimą mieszkańcy na rolkach będą mknąć do villa parku😆Data dodania komentarza: 8.12.2025, 17:41Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Przecież jest masa osiedli albo galerii gdzie skorzystano właśnie ze starej pofabrycznej architektury... Cukry albo Warzelnia na warszawskiej Pradze, pierwsze przykłady z brzegu. Ale to trzeba głową ruszyć, to nie u nas. No i wspaniały widok jest zaraz na nową jednostkę wojskową!Data dodania komentarza: 8.12.2025, 16:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową Cegłą
Reklama