Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 7 kwietnia 2026 12:38
Reklama

Dramatyczna sytuacja placówek

Podziel się
Oceń

Dramatyczne informacje o zakażeniach oraz czasowym zamknięciu Przedszkola nr 2 w Augustowie mocno zaniepokoiły mieszkańców. Okazuje się, że sytuacja w pozostałych placówkach jest daleka od pozytywnej. Nasi Czytelnicy zaalarmowali nas o trudnościach ze skompletowaniem kadry w miejskich przedszkolach i o kierowaniu do pracy osób z innych placówek. Część osób jest na zwolnieniach lekarskich. Personel boi się o zdrowie.
Dramatyczna sytuacja placówek
Szkoła Podstawowa nr 3

Autor: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Krzysztof Przekop

Informacje od naszych Czytelników

Otrzymaliśmy sygnał od zaniepokojonych Czytelników. Osoby dzwoniące do naszej redakcji podnosiły kwestię niezrozumiałego ich zdaniem rozdysponowania kadry pracowniczej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 na ulicy Mickiewicza w Augustowie, w skład którego wchodzi obecnie Szkoła Podstawowa nr 3 i Przedszkole nr 6. Z informacji naszych Czytelników wynikało, że dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzej Kaszkiel zlecał części pracownikom zasilenie kadry pracowniczej Przedszkola nr 2. Miało się tak dziać, gdyż w Przedszkolu nr 2 dużo osób było na zwolnieniu lekarskim z podejrzeniem zakażenia Sars-CoV-2. Z relacji naszych rozmówców wynikało również, że pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 byli wysyłani do Przedszkola nr 2 pomimo informacji, że istnieje tam realne zagrożenie epidemiczne. Inną dużą wątpliwość wzbudzał też fakt, na jakiej podstawie prawnej pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 wykonywali pracę w innej placówce, z którą nie łączy ich żadna umowa o pracę, a ich zakres czynności nie przewiduje takiej możliwości. Czytelnicy sygnalizowali, że pracownicy Przedszkola nr 2 zostali skierowani na kwarantannę, natomiast wspomagający ich personel z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 został oddelegowany do pracy w Przedszkolu nr 1 na ul. Waryńskiego. Czytelnicy uważają, że jest to sytuacja niezrozumiała, poddająca w wątpliwość standardy bezpieczeństwa dzieci i rodziców oraz pracowników przedszkola i ich rodzin. Nasi rozmówcy zadawali pytanie, czy o podjętej działalności był poinformowany burmistrz. Jeżeli tak należy zapytać czy wyraził na to zgodę?

Drugą informacją zasygnalizowaną przez naszych Czytelników było to, że dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzej Kaszkiel kierował do opieki na dziećmi w Przedszkolu nr 6 pracowników Szkoły Podstawowej nr 3 niemających do tego właściwych kwalifikacji. Ze względu na dużą ilość zwolnień lekarskich kadry nauczycielskiej Przedszkola nr 6 do opieki nad dziećmi mieli być kierowani pedagog szkolny oraz bibliotekarka Szkoły Podstawowej nr 3. Miało się tak dziać w godzinach ich pracy zdalnej. Szczególnego wymiaru nabiera fakt, iż nauczyciele pracują w różnych wymiarach zatrudnienia, np. bibliotekarz w wymiarze 30 godzin tygodniowo, nauczyciel przedszkola 22 godzin tygodniowo lub 25 godzin tygodniowo w zależności od wieku grupy, a to przekłada się na wymiar nauczycielskiego wynagrodzenia. Rozmówcy podnosili, że do opieki nad dziećmi mogą być skierowane wyłącznie osoby po ukończonej pedagogice wczesnoszkolnej. Mieszkańcy pytali, jak decyzja dyrektora ma się do prawa pracy i przepisów oświatowych? Czytelnicy podnosili ogromne obawy o rozsądność oraz legalność wyżej wymienionych sytuacji, powszechny niepokój personelu pracowniczego o możliwość zakażenia Sars-CoV-2, a także o efekty kształcenia dzieci w przedszkolu. Szczególnie obawy dotyczące opisanych procedur miał pogłębiać fakt związany z dramatycznymi doniesieniami i ostatecznym zamknięciem Przedszkola nr 2 na trzy tygodnie. Tutaj także pojawia się pytanie o wiedzę oraz stanowisko burmistrza dotyczące w/w zdarzeń.

Komentarz dyrektora Andrzeja Kaszkiela

Informacje przekazane przez naszych Czytelników przedstawiliśmy dyrektorowi Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzejowi Kaszkielowi. Poprosiliśmy go o ustosunkowanie się do sygnałów naszych Czytelników.

-Pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 zostali delegowani do pracy w Przedszkolu nr 2 w Augustowie w związku z poleceniem burmistrza Augustowa, powołującego się na ustawę covidową, na mocy której kierownik może tymczasowo przenieść pracownika do wykonywania innej pracy, niż określona w umowie o pracę, zgodnej z jego kwalifikacjami w innej jednostce. Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie stosowne do wykonywanej pracy, lecz nie niższe od dotychczasowego. Przeniesienie ma na celu zapewnienie sprawnej realizacji zadań jednostki, do której przenoszony jest pracownik –przekazał Andrzej Kaszlej nawiązując do sygnałów o kierowaniu pracowników z placówki na ulicy Mickiewicza do Przedszkola nr 2.

-W związku z wysoką zachorowalnością w ostatnich dniach nauczycieli wychowania przedszkolnego, w celu utrzymania funkcji organizacyjnych Przedszkola nr 6 im. Słoneczna Szósteczka w Augustowie, zostały podjęte działania mające na celu zapewnienie doraźnej opieki dzieciom z grup przedszkolnych, dla których w związku z zaistniałą sytuacją, nie było możliwości zapewnienia opieki przez nauczycieli uczących w przedszkolu. Stąd też w ramach posiadanych kwalifikacji nauczyciele pedagodzy, nauczyciele przedmiotów oraz nauczyciel bibliotekarz pełnili zadania opiekuńcze nad powierzonymi grupami. Zgodnie z przepisami prawa oświatowego każdy nauczyciel posiadający wykształcenie pedagogiczne może pełnić funkcje opiekuńcze w ramach powierzonych mu zadań.. Oceniam, iż do końca tygodnia sprawy personalne unormują się i w przyszłym tygodniu przedszkole osiągnie bieżącą zdolność do realizacji podstawy programowej -dodał dyrektor Kaszkiel, odnosząc się do kwestii związanej z obecnymi kłopotami Przedszkola nr 6.

Wypowiedź dyrektor sanepidu w Augustowie

Zapytaliśmy Agatę Augusewicz, dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Augustowie, czy ze względu na rozprzestrzeniania się koronawirusa oddelegowanie pracowników do innych placówek jest rozsądnym zachowaniem?

-To zależy w głównej mierze od zachowania reżimu sanitarnego oraz sytuacji epidemiologicznej w powiecie. Na obecną chwilę musimy prowadzić działania tak, żeby zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa i przerwać łańcuch zakażeń. Jeśli nie było kontaktu z chorym i zachowany był reżim sanitarny to zagrożenie jest o wiele mniejsze -wyjaśnia Agata Augusewicz.

–Ale nie jest wskazane w dobie epidemii, posiłkowanie się kadrą z innych placówek. W normalnych warunkach takie działanie jak oddelegowanie personelu do innych placówek byłoby wskazane, ale biorąc pod uwagę obecną sytuację epidemiologiczną, niestety nie -powiedziała nam A. Augusewicz.

Zastępca burmistrza Filip Chodkiewicz o oddelegowaniu pracowników do innej placówki:

W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego burmistrz może polecić kierownikowi podległej jednostki tymczasowe przeniesienie pracownika samorządowego do wykonywania innej pracy, niż określona w umowie o pracę, w innej jednostce na czas określony do 3 miesięcy. To ważna regulacja pozwalająca w tak trudnym czasie zapewnić ciągłość działania wielu instytucji. Pamiętajmy, że urzędy, szkoły i inne instytucje świadczą ważne usługi dla mieszkańców. Tego typu rozwiązanie pozwala utrzymać ich działanie nawet w przypadkach zwiększonej absencji pracowników. I właśnie w takich sytuacjach instytucje miejskie korzystają i będą korzystać z możliwości delegowania pracowników. Absurdem byłoby wyłączanie np. kuchni w jednym z przedszkoli ze względu na nieobecność pracowników, podczas kiedy np. mamy dostępnych pracowników z kuchni szkolnej i możemy skorzystać z ich zastępstwa. To bardzo cenne, że możemy pomóc sobie nawzajem. Oddelegowanym pracownikom również należą się szczególne podziękowania.

Filip Chodkiewicz o pracy nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 3 w Przedszkolu nr 6.

Nie wiem na czym opierana jest teza o „powszechności niepokoju personelu pracowniczego”, ale pragnę zapewnić, że we wszystkich placówkach oświatowych przestrzegany jest ściśle stosowny reżim sanitarny. Odpowiadają za to dyrektorzy i ręczą za przestrzeganie procedur. Jeśli chodzi o skierowanie przez dyrektora ZSP2 nauczycieli SP3 do sprawowania opieki nad dziećmi w Przedszkolu numer 6, to potwierdzam, że ma to miejsce. Zdaję sobie sprawę, że może to być wyzwanie dla poszczególnych pracowników, ale jest to sytuacja zupełnie wyjątkowa. W czasie epidemii i wspólnego zagrożenia, wszyscy powinniśmy sobie pomagać, choć nie zawsze jest to najłatwiejsze. Oczywiście przyjęte przez dyrektora rozwiązanie jest legalne i znajduje pełne oparcie w obowiązujących przepisach.

*Artykuł ukazał się w 44/2020 numerze "Przeglądu Powiatowego".


Napisz komentarz

Komentarze

Czuwaj 16.11.2020 17:13
Chodkiewicz ma doświadczenie pedagogiczne. To przeciez harcerz. Niech bierze drużynę i do roboty. Niech przy okazji oblecą szpital, bo tam też brakuje ludzi. Daj Filip przykład.

Nauczyciel 15.11.2020 21:45
Uważam, że zarówno pan Chodkiewicz jak i dyrektor ZSP 2 Andrzej Kaszkiej powinni świecić przykładem i sami sie oddelegować do pomocy w przedszkolu a nie tylko opowiadać jak wszystko działa idealnie i zgodnie z przepisami!

nauczyciel 16.11.2020 19:19
Ale to źle że zgodnie z przepisami ? To jak ma być? Niezgodnie?

Hokeista 16.11.2020 20:10
Andrzej spokojnie.

Nauczyciel 19.11.2020 22:13
Do swoich pracownikow nalezy podchodzic po ludzku, z empatią, zwłaszcza, że jesteśmy w bardzo trudnej sytuacji i każdemu jest ciężko, a nie jak do przedmiotów. Nauczyciele to nie gorszy sort, a pan dyrektor właśnie tak nas traktuje.

Kij 20.11.2020 09:08
Widzimy to i bardzo nam przykro. Trzymajcie się

Jodła 14.11.2020 12:25
Dramatycznie to było w hospicjum a teraz w szpitalu musieliśmy liczyć tylko na własne siły to są dwa miejsca w których naprawdę trzeba wysiłku a nikt o tym nie wspomni więc przestańcie bo nie wiecie jak jest naprawdę

Memento_mori 14.11.2020 11:33
dramatycznie to jest w szpitalu

Covid 14.11.2020 08:07
Srawdzic zasadnosc L 4.

Bronić się. 13.11.2020 18:05
Do sądu pracy!

Anna 13.11.2020 17:40
Jestem jedną z osób oddelegowanych czasowo do obu przedszkoli. Pragnę uspokoić czytelników DP oraz rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola nr 1 oraz przedszkola nr 2.Waszymi dziećmi opiekują sie wykwalifikowane i oddane swojej pracy i waszym dzieciom nauczycielki. Ja i moje współpracownice zostałyśmy oddelegowane za naszą zgodą . Nikt nas do tego nie zmuszał .Wykonywałyśmy obowiązki służbowe zgodnie z naszymi kwalifikacjami. Zdawałyśmy sprawę z jakim zagrożeniem możemy się spotkać .W obu przedszkolach były zachowane odpowiednie zasady bezpieczeństwa sanitarnego .Osobiście bardzo się cieszę , że moja praca mogla przyczynic się do tego,że te placowki mogły wlasciwie funkcjonować .

Ania 14.11.2020 10:18
Dziękuję:)

pytam 14.11.2020 17:07
Miło się czyta takie komentarze- mam nadzieję ze przeczytała tez pani bibliotekarka i panie pedagożki . Szanowna Redakcja otrzymała anonim, donos o losie pokrzywdzonych ? bo ta takie typowe .i znane z historii tej placówki...

Augustów szokuje 15.11.2020 11:37
A w Przedszkolu nr 6 też Anna była? Czy i tam zapewniony jest odpowiedni reżim sanitarny? Czy teraz w przedszkolach będą pracować pracownicy CSIRu, urzędnicy miejscy, panie z biblioteki miejskiej, którzy mają skończony kurs pedagogiczny?

Ania 15.11.2020 11:54
Bo nauczyciel przedszkolny wystarczy że skończy kurs pedagogiczny?Widać jakie pojęcie a ten temat mają obywatele?Szast - prast -kurs i do podcierania tyłka starczy bo więcej nic nie robimy?Zastanawiam się w takim razie po co ja skończyłam te studia jeśli wystarczy kurs -wtedy zostałabym tzw."przedszkolanką" i już!A co do reżimu - wszędzie jeśli się do jest zachowany chociaż jest to coraz trudniejsze przy tym co się dzieje i przy braku rąk do pracy ponieważ ludzie są na kwarantannach bądź chorzy.

Nogi na pokład i wio 15.11.2020 12:31
Może urzędnicy z radnymi i fkapami pomogą? Flip tak pięknie ich zachęci. Wystarczy słynne : ręce na pokład. Razem grabili, razem czyścili las, pompowali to i niech pomogą. Przecież praca w samorządzie i radzie jest dla mieszkańców więc w czym problem?

Nasze - chyba nie 15.11.2020 14:34
Radnych Naszego Miasta widział ktoś ostatnio na sesji? Kamerki wyłączone bo czasu szkoda? Wystarczy właściwie tablet w kieszeni. Nie wiem czy z takim podejściem pójdą do przedszkola, chyba tylko wirtualnie ? Filippo może pewnie powiedzieć zgodnie z prawdą że chodzi do przedszkola. Swojego.

Anna 15.11.2020 12:31
Jezeli zaistnieje taka potrzeba, to z największą przyjemnością .Wszędzie trzeba pracować ,a nie tylko chodzić do pracy . Przyszlo nam żyć w trudnym okresie i uważam , że z właściwym podejściem do rzeczywistości latwiej nam wszystkim będzie przetrwać ten czas .Zarazić się można wszędzie .W sklepie robiąc drobne zakupy czy w autobusie jadąc do pracy .Jeżeli chodzi o reżim sanitarny w przrdszkolu nr 6 to ufam,że nie odbiega od norm stosowanych w innych placówkach .

Józef 15.11.2020 13:30
Anno twój styl pisania trąca mi Chodkiewiczem. Brakuje tylko obiecane wykonane.

Żaba 15.11.2020 14:38
Dokładnie.

Anna 15.11.2020 14:41
Ma Pan prawo myśleć o mojej tożsamości co się Panu podoba.? .Napisałam o swoich odczuciach i podpisuję się prawdziwym imieniem.Pozwoli Pan ,że nazwiska nie ujawnię publicznie. Aczkolwiek porównanie mojej osoby do Wiceburmistrza ,biorąc pod uwagę moje wykształcenie i zajmowane stanowisko jest dla mnie komplementem. Pewnie osoby, ktore wiedzą kim jestem, czytając Pana komentarz nieźle sie bawią ?Pozdrawiam moich wspolpracownikow ze szkoły nr.3 oraz wsxystkie osoby ,które mialam prawdziwą przyjemność poznać w przedszkolach nr.1 oraz nr 2. Życzę milego popoludnia.

Błazen 15.11.2020 15:26
To ten co lubi pisać, wtrącać ikonki, sam ze sobą gaworzyć, dziś pytanie - dziś odpowiedź. Nie rozstaje się z telefonem i pilnie śledzi komentarze, a jego czujne oko próbuje dojrzeć wszystko. Włączony łowotik i niespokojna gestykulacja rąk. Zgadnijcie, kto to? ?

Mania 15.11.2020 17:28
Jeżeli porównanie do Chodkiewicza to dla ciebie komplement, to nie mam więcej pytań, żegnaj, adieu, leć swą propagandę uprawiać na augustowskireporter.pl jego mać. Niedługo twój wódz do pracy w przedszkolu skieruje może kierowców z Necka, palaczy z mpecu czy ratowników z basenu. Przecież można bo covid. I wtedy dalej będziesz szczęśliwa i zadowolona. Pożyteczni idioci są potrzebni kazdej władzy w każdych czasach

józef 15.11.2020 18:23
Nie Chodkiewicz to pewno jego ulubiona, a ikonki to też nie on?

Anna 15.11.2020 20:43
Dziękuję Aniu! Trafiłaś w sedno:)Też podpisałam się swoim własnym imieniem i żałuję że nie mogłaś u nas zostać bo naprawdę super z Ciebie babka, Twoja koleżanka oddelegowana również:)Trójka ma wspaniałych pracowników:)

Anna do Ani 15.11.2020 22:05
A to nam się trafilo nosić to samo imię .Czytelnicy pomyślą ,ze nie dość ,ze jestem panem Chodkiewiczem ,to jeszcze rozmawiam sama do siebie ?Trochę to zabawne. Mówiąc jedmak poważne ,to też się cieszę ,ze mogłam chwilę z Wami pracować .Stworzyłyście bardzo świetny zespół .Jest u Was fajna rodzinna atmosfera .Dzieci czują się jak w domu. I tak ma być .Życzę zdrówka wszystkim z Akademi Bystrzaka ?

rak 16.11.2020 17:21
Nie trąca. To typowy styl lizadu...a :))

Myślę i widze 15.11.2020 19:48
Rozumiem że nalewać benzynę na wiadomej stacji też będą pracownicy szkoły jak tam się pochoruja. A ja nie chcę żeby moje dziecko miało ciągle inna panią na zajęciach bo panie z przedszkola siedzą na zwolnieniu i nie wiadomo kiedy wrócą . Dlaczego w prywatnych przedszkolach jest normalnie. Można? Można! A z tym przestrzeganiem procedur to lepiej pominąć milczeniem.

ajajaj 13.11.2020 16:26
Skoro wuefista może mieć zajęcia opiekuńcze w świetlicy to bibliotekarz tym bardziej. I pedagog. Jakie zdalne nauczanie te panie mają w godzinach lekcji? Z jakiego przedmiotu? Właśnie to one powinny służyć pomocą i bo są dyspozycyjne. Mam nadzieję, że nowy dyrektor wytłumaczy im jaką pełnia rolę w szkole.

Nauczyciel 15.11.2020 21:49
Nowy dyrektor w tej szkole urwał się z księżyca. Nie ma pojęcia o swojej pracy. Nie ma pojęcia o szkole. Myśli, że dyrektor jest tylko od zarządzania pracownikami a pracować mają za niego inni.

Rodzic 16.11.2020 10:55
Wystarczy przyjrzeć się zarządzaniu LO 4 i Gim 5 - i zapytać pracowników, jak byli traktowani, zwłaszcza ci zwalniani - z tego co "mówi miasto" i rodzice różowo nie było

AW 17.11.2020 17:37
jakoś nie narzekam na nowego pana dyrektora i nie chcę nawet myśleć o powrocie poprzedniej.... baj baj baj i nie wracaj ....bardzo dobra zmiana!

nauczyciel 16.11.2020 19:26
A ty taki znawca? tak się przepracowałeś za dyrektora? A może jesteś jakiś były dyrektor ? To by akurat idealnie pasowało do stylu i formy... jeszcze anonim napisz, donos ... jeszcze tego nie zrobiłeś? niemożliwe.....

I wszystko wiadomo w temacie 13.11.2020 15:40
A sami burmistrzowie pozamykani w urzędzie! Grunt to bezpieczęństwo zapewnić sobie ! No ale jak władcy zachorują to przecież nastapi paraliż miasta. Cała naprzód! Obiecane wykonane ! Pracować i niedyskutować! Idzie zima bedzie mozna tez do odsnieżania przesunać znudzonych nauczycieli zdalnie uczacych !

On 13.11.2020 14:49
W przedszkolu nr 6 jest tragedia pare osob ma pozytywny wynik a placówka pracuje. Chyba trzeba tragedii jak na kopernika. Brawo Pani dyrektor i Panie dyrektorze.

Wkurzony 15.11.2020 19:56
Brawo! Pracownicy to nie ekipa do wynajęcia że mają obrabiać całe miasto. Dlaczego cały personel przedszkola na zwolnieniu i wysyła się tam kolejnych aby zarazili siebie i swoje rodziny. Przecież mamy niebezpieczna epidemie która zabija ludzi a nie wirusa opryszczki. Przykład jednego z przedszkoli pokazał do czego może doprowadzić jak chorzy pracownicy chodzą do pracy a dyrektor nad tym nie panuje.

horror 16.11.2020 11:33
Zgadza się. a do prywatnych przedszkoli tez będą chodzić w ramach pomocy w Covidzie? czy tam rodzice by się nie zgodzili żeby osoby bez kwalifikacji zajmowały się maluchami? A może niektórzy postrzegają przedszkola jako przechowalnie bagażu? Każdy może popilnować?

! 16.11.2020 19:00
Bo tak właśnie często postrzegają;) Byś się zdziwił "horror"

zachmurzenie duże

Temperatura: 7°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1011 hPa
Wiatr: 31 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Attention! Danger!⚠️ ☢️☣️☠️Treść komentarza: Ciekawe co zrobi miejscowy Sanepid i augustowski wydział ochrony środowiska w związku z tymi beczkami po chemikaliach i konstrikcjami porzuconymi na plaży POSTiW? Może solidna grzywna zagęści ruchy kierownictwa CSiR odpowiedzialnego za ten niebezpieczny stan rzeczy?Data dodania komentarza: 6.04.2026, 16:19Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: Administracyjno-biurowych w CSiR naprodukowali pod korek, ale efekty są raczej niefajne.Treść komentarza: Gdzie w tej historii podziała się była radna Nasze Miasto-PiS niejaka Magdalena Ś., obecnie kierowniczka pomostu przy zburzonym POSTiW? Dlaczego nie nagrywa rolek na TikTok i fb w tle ze zdezelowanymi elementami pomostu i zardzewiałymi beczkami po jakiśch substancjach chemicznych porzuconych przy pomoście zburzonego POSTiW? Wysokie uposażenie fajne jest brać z publicznych pieniędzy, ale niestety nie ma już komu zadbać w CSiR o utrzymanie we właściwym stanie technicznym i estetycznym tego komunalnego obiektu użyteczności publicznej.Data dodania komentarza: 6.04.2026, 15:55Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: Gałganerio-komoteria, czyli folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS👍💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Czy burmistrz Mirosław K. pozwolił dla dyrektora Michała P. zatrudnić kierowniczkę miejskiego stadionu i pomostu na zburzonym POSTiW, nomen omen byłą radną Nasze Miasto-PiS niejaką Magdalenę Ś., a dodatkowo jeszcze dokoptować dla niej zastępcę/menedżera ww. kierowniczki? Czy to jednak samowola dyrektora Michała P.? Kierownicy całymi tabunami zatrudniani w CSiR, a porządku na augustowskich plażach niestety nie ma komu zrobić! Co to do cholery jest jakiś kolejny folwark pańszczyźniany Nasze Miasto-PiS, stworzony na modłę gałganerio-komoterii uskutecznianych w miejskim magistracie i w starostwie powiatowym?Data dodania komentarza: 6.04.2026, 09:45Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: ElekTreść komentarza: Dzisiaj żądanie progów, lamp. A za 2 lata żądanie zakazu wjazdu z wyłaczeniem mieszkańców? Progi. Przed trzeba hamować. Ścierają się opony i klocki. Będzie więcej pyłu z nich w płucach, ogródkach, oknach, wszędzie. Smacznego. Przy rozpędzaniu po zwolnieniu samochód potrzebuje mocy, a to generuje dodatkowy hałas, wieksze spalanie i więcej zanieczyszczeń ze spalin. Spowolnienie ruchu spowoduje, że samochody (nie jak do tej pory przejadą falami lub pojedyńczo) będą jechały non stop. Czyli smród i hałas na okrągło. Szybki dojazd służb ratownczych do topielca na bielniku? Pożar hotelu na końcu Nadrzecznej? Szybki dojazd to nie będzie, a wtedy każda minuta to być może życie. Wyobrażam sobie też oblałego pacjenta w karetce jak jedzie przez 10 garbów na drodze. Śmieciarki, odśnieżarki, kurierzy, transportowcy itd. też będą mieli "fajnie". A co będzie gdy jakimś złomem bedzie zasuwał szybko wariat, pijak lub ćun? (nachlanych kierowców i nacpanych jest sporo - co nie ;-) Na gładkiej drodze najwżej przejedzie szybko. Nie zauważy garba to wystrzeli jak ze skoczni narciarskiej i zatrzyma się na płocie (wszyscy widzieli jak pijak w aucie przeleciał przez wzniesione rondo, które było wrzutnią). Może nikogo na chodniku nie zabije ta lecąca samochodowa rakieta. Nadrzeczna jest jedną z najdłuższych w Augustowie. Ma 1,5 km. Gdyby jechać stałe 40 km/h to czas przejazdu wynosi 2 minuty 15 sek. Wg google jak nie ma ruchu to 3 minuty. Przypominam, że Nadrzeczna ma na całej długości ograniczenie do 40 km/h i obecnie chyba 2 progi zwalniające (ograniczenie prędkości do 20 km/h obowiązujące na progu, bo ustawione na jednym słupku ze znakiem progu). Jeżeli będzie tych progów 10 to niech mieszkańcy cieszą się dodatkowym hałasem, pyłem, smrodem spalin i dłuższym przejazdem. Mnie to rybka. Nie jeżdżę tamtędy, podobnie jak hotelową 20km/h, na której nikt od prosektorium do świateł na Al. Kardynała nie da rady przejechać zgodnie ze znakami. PS. Skrzyzowanie za prosektorium (szpitalna/ al. ofiar obławy) na tym małym nieistotnym skrzyżowaniu naliczyłem 20 słupków z różnego rodzaju znakami. Czy normalnie jadąc da się ogarnąć wszystkie? Pewnie nawet systemy rozpoznawania znaków w autach by zgłupiały. Kto ma taką fantazję i upaja się znakozą? Także nie zgadzam się z Panem Miklasem i Szkiłądziem. A mieszkańcy, którzy podpisali petycję, może teraz zobaczą co ich może czekać. Osobiscie nie chciałbym miec progu pod oknem.Data dodania komentarza: 6.04.2026, 08:39Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: BoromirTreść komentarza: Możesz śmiało wysyłać. Może by anonimowy mail. Urząd ma 14 dni na odpowiedź. Jeżeli nie to jest na to skarga, ale to już trzeba się podpisać.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 22:48Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: MistrzunioTreść komentarza: Beczki 200l po toksycznej substancji walały sie w trzcinach oraz kilkadziesiąt plastikowych baniaków 4-5 litrowych. Zgłaszałem rok lub 2 lata temu do ochronyśrodowskika w białymstoku. Wszystko pływało w wodzie. Widocznie takie sa standardy miejskie miasta uzdrowiska. Obecnie jest zakładka zgłoś zagrożenie ochrony środowiska w mObywatel i zgłoszenie leci przez ministerstwo chyba. Zrób fote nalepki ostrzegawczej z nazwą substancji i wyslij. A ten złom to od wielu lat stoi tu na brzegu lub na dziekije plaży za trzcinami. Bajzel był, jest i bedzie.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 19:10Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: Kierowco-pieszy,Treść komentarza: Może lepiej zerwać asfalt i zostawić kocie łby? Wtedy wszyscy jechaliby wolno. Mniej znaków, lamp, itd. Jak za dawnych lat. Ktoś zapomina, że ulice sa do jazdy i sprawnej komunikacji. Przykład Hotelowa z ogtanczeniem do 20 km/h. Przecież nikt tak nie jeździ tle, łącznie z traktorami drogowców. Niektórzy straciliby prawko na 3 miesiące. Poza tm wyścigi i palenie gumy sa na szpitalnej, na parkingu koło POSTIWu, Al. Ofiar Obławy Augustowskiej. Tam też sa progi i ogranczenia. Coś to daje? I w ogóle czy to jest normalne, że jadąc z zachodu jest ograniczenie, a od wschodu już nie? Przypominam, że prógi zwalniające i ogreaniczenie od progu obowiązuje do najbliższego skrzyżowania, a nie na samym progu. 3 Maja spory kawałek trzeba jechać nie więcej niz 20 km/h. Drogi służą wszystkim mieszkańcom, róznież tm chcącym sprawnie się poruszać. Lepsze jest zmniejszanie prędkości do 40 km/h bo taka większośc da radę wtrzymać, ale pozostałe 20tki i 30 tki to fikcja. Podobnie jak na obwodnicy Wypusty. Ktoś w polu ustawił 30 i jest zadowolony. Wprowadzenie progów ma na celu wymusić, aby kierowcy omijali Nadrzeczną. Nikt 2-3 km nie będzie jechał "nieskończonść" , wybierze inna drogę i będzie w mieście totalny korek. Jak każda ulica zacznie pisać petycje to nie będziemy mieli normalnych uic w Augustowie. Zaraz będą protesty, że na Nadrzecznej to dali a u nas nie. Czy karetka i straż do topielca będzie sobie wolniutko jechać przez te progi? Ludzie. Każdy kij ma dwa końce.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:58Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Temida ⚖️Treść komentarza: Tak się składa, że niebawem wymiar sprawiedliwości wyda wyrok w tej sprawie i z dużym prawdopodobieństwem będzie to wyrok skazujący podmiot odpowiedzialny za zarządzaniem miejskim wyciągiem narciarzy wodnych w Augustowie w związku z rażącym naruszeniem prawa w świetle art. 160 KPK, niestety wynikającym z indolencji rzeczonego podmiotu skutkującej ciężkim uszczerbkiem na zdrowiu osoby poszkodowanej w tym tragicznym wypadku.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:50Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: oolooTreść komentarza: 100% popieram, a oni preferują "pecunia non olet"..Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:41Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Nie pytaj głupio, bo "dzyjmordy pisowskie" ci dudę na facebooku obsmarują i siwa postraszy sądem. To Ty nie wiesz, że regulamin jest po to aby był, a wina i tak jest Tuska?..Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:38Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: DianaTreść komentarza: Poszkodowany mandatu mógł nie przyjąć i dochodzić swoich racji przed sądem. Powinien tak zrobić. Sąd oceniłby przy okazji, kto jest odpowiedzialny za ten wypadek.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: fan_oolooTreść komentarza: Wiadomo, w jakim celu PiS przejmował aparat sądowniczy - żeby móc kraść i dorabiać się BEZKARNIE. To nie była żadna reforma naprawcza, wręcz przeciwnie: osłonowa.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 11:10Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: OooTreść komentarza: Ważne, że budżet Csir w 6 lat zwiększył się o 300 %, bo mamy takie bogate miasto przecież. Wice sam na sesji potwierdził. Ilość kierowników i zastępców też urosła. Po co sprzątać i dbać o bezpieczeństwo czy nawet wizerunek, kiedy kieszeń pełna. A przy następnym wypadku będzie wybielanie i zrzucanie winy na wszystko i wszystkich wokoło. Bo ta ekipa tak lubi: wy, oni, tamci zawsze winni...Data dodania komentarza: 4.04.2026, 20:26Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: NinaTreść komentarza: Kolejne trudne dla pieszego przejście to z Lidla na Mickiewicza. jesteś na przejściu i z Mickiewicza auto wyskakuje i bęcka najczęściej w pieszego.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 18:09Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Art.: 228-231 KPK⚖️Treść komentarza: Sugeruję na list odpowiedzieć stanowczo i konkretnie, ale nie listem tylko wnioskiem skierowanym do burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka z żądaniem udostępnienia informacji publicznej odnośnie faktur i umów cywilnoprawnych dotyczących świadczenia usług prawnych na rzecz Urzędu Miejskiego w Augustowie za ostatnie 7 lat, czyli okres burmiszczowania ww. funkcjonariusza publicznego. P.S. Nulla potentia super leges esse debet.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 13:57Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Insrybutorowo-jabłonkowo-lipszczański folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS☝️💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉🏚🏚🏚💸Treść komentarza: Niby wybory parlamentarne 2023 r. zakończyły okres permanentnego rozmontowywania i wyprowadzania Polski z Unii Europejskiej przez autokratyczno-ksenofobiczny, do cna przesiąknięty korupcją pisowski aparat paralitycznej władzy. Pomimo to w Augustowie pisowski mir okraszony fetorem ruskiej onucy tak mocno zakorzenił się w lokalnych strukturach władzy i co ciekawe także w mentalności znacznej części mieszkańców Augustowa, że nadal uskuteczniany jest swego rodzaju folwarczno-pańszczyźniany styl zarządzania i na dodatek zmiksowany z korupcjogennymi mechanizmami. Ta toksyczna mieszanka systematycznie wdrażana przez egzekutywę Nasze Miasto-PiS od ponad dekady zatruwa miasto i niestety w znacznym stopniu sprowadziła już Augustów na kurs wyludniania się oraz stale postępującego zaściankowienia prowadzącego finalnie do całkowitej zapaści tego niegdyś tętniącego życiem i prężnie rozwijajacego się turystyczno-uzdrowiskowego kurortu.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 07:57Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Burmiszcz Karolczuk i Rada Miejska są świadomym wyborem wyborców w jakim kierunku ma zmierzać wyludniający się AugustówTreść komentarza: Nasze Miasto-PiS rządzi w Augustowie od ponad dekady i dopóki będą u sterów władzy, nie ma co łudzić się, że Augustów przestanie brnąć w kierunku zadupia, zaścianka i wyludniania się miasta. Towarzystwo wzajemnej adoracji spod insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiego znaku Nasze Miasto-PiS zafiksowało się na ultrapopulistycznym pajacowaniu, kabotyństwie i farmazonerii uskutecznianym w mediach społecznościowych oraz w gazetce pod redakcją burmiszcza Karolczuka. To jest ich symptomatyczny sposób na "rozwój" Augustowa, co ciekawe dzięki któremu utrzymują się przez tyle lat u władzy. Być może mieszkańcom odpowiada taki rozwój Augustowa i permanentna indolencja trzech augustowskich burmiszczów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego, między innymi zmaterializowana chyba w największych w dziejach Augustowa blamażach związanych z pozyskaniem zera złotych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich, a niebawem prawdopodobnie utratą kilkudziesięciu milionów złotych Funduszy Unijnych przeznaczonych na budowę kładki nad Nettą.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:57Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Niebezpieczna "instalacja reklamowa" przy miejskim wyciągu narciarzy wodnych w AugustowieTreść komentarza: Czy wiadomo co dzieje się z komunalnym wyciągiem narciarzy wodnych w Augustowie na jez. Necko? Jakieś części pomostu i zdezelowane tratwy z zardzewiałymi beczkami po jakiśch substancjach składowane są na plaży przy zburzonym POSTiW. Święta Wielkanocne za pasem, więc do Augustowa przyjedzie wiele osób z całej Polski. Może warto uprzątnąć ten miejski teren, żeby nie robić antyreklamy i złego PR dla Augustowa? Ktoś zarządza tym komunalnym obiektem użyteczności publicznej? Czy znowu musi dojść do niebezpiecznego w skutkach wypadku, jak miało to miejsce w kwietniu ubiegłego roku?Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:27Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Ma Pan nasze poparcie. Już raz dzięki "prawniczce" Pan zarobił. Widać, że się nie nauczyła? No problem. Pozwać do sądu i wysokie odszkodowanie. Na szczęście reżim mafii PiS praktycznie się kończy. Pozdrawiam..Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:13Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: oolooTreść komentarza: A ja bym chętnie poruszył inny tema. Przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Brzostowskiego, Sucharskiego i Licealnej. Chodzi o przejście LO _ Biedronka. Tak się zastanawiam, czy tam nie powinno być sygnalizacji na żądanie. Zaobserwowałem już od dość dawna, że to przejście potrafi skutecznie zablokować ruch kołowy zwłaszcza przed 8.00 i na przerwach. Młodzież praktycznie okupuje to przejście idąc tzw. tasiemcami. Tam może dojść do wypadku, gdy trafi się narwany kierowca. Myślę, że nic by się nie stało gdyby tam było takie żądanie dla pieszych. Wiadomo, że po upłynięciu czasu ruch kołowy byłby wznowiony chociaż na minutę do kolejnego uaktywnienia przejścia. Młodzieży nic się nie stanie gdy poczeka minutkę, a kolejka samochodów w tym czasie zostanie sporo rozładowana. Może to głupi pomysł, ale może niekoniecznie. No i ta osoba ze znakiem STOP mogłaby wreszcie odpocząć. Podsuwam do przemyślenia..Data dodania komentarza: 3.04.2026, 16:52Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)
Reklama