Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 10 grudnia 2025 07:50
Reklama
Reklama
Radna o potencjalnych zagrożeniach

Kładka nad Nettą. Pytania o realizację przedsięwzięcia

Podziel się
Oceń

Już od lat słyszymy o założeniach budowy kładki łączącej ze sobą dwa brzegi rzeki Netty, wraz z wieżą widokową. Na przestrzeni lat słyszeliśmy różne propozycje, np. powstania monumentalnej konstrukcji dla pieszych i rowerzystów, padały nawet propozycje budowy tężni. Radna Wiesława Drejer-Przekop zwraca teraz uwagę na cenne przyrodniczo tereny.
Kładka ma połączyć dzielnicę Borki z Zarzeczem.
Kładka ma połączyć dzielnicę Borki z Zarzeczem.

Bartosz Lipiński

Zapowiedź autora artykułu:

Treść artykułu:

Ta inicjatywa budzi mieszane uczucia od entuzjazmu, aż po sceptycyzm. Jeden z wybitnych architektów, profesor Politechniki Białostockiej, wyrażał obawy o to, że zbudowanie ogromnej kładki może w istotny sposób wpłynąć na krajobraz miejsca. Podobny niepokój ma także radna.

-Chcemy wykonać ciekawą inwestycję ze ścieżkami rowerowymi z naturalnych kruszyw. Ale bardzo interesuje mnie, czy wzięto pod uwagę, że na prawym brzegu Netty przy ulicy Zarzecze, znajduje się jeden z najbardziej cennych terenów podmokłych na obszarze Augustowa, z zadrzewieniem olszowym. Moim zdaniem posadowienie w okolicy tego miejsca dużego mostu łączącego brzegi rzeki, może mieć znaczący wpływ na warunki hydrogeologiczne tego terenu. Ten projekt cały czas budzi moje bardzo duże wątpliwości. Obawiam się, że z jednej strony coś tworzymy, ale z drugiej strony burzymy coś drogocennego -oceniała Wiesława Drejer-Przekop.

Dyskusja na sesji rady miejskiej

Zastępca burmistrza przekazał, że aktualnie trwa opracowanie dokumentacji projektowej. Z jego komentarza mogliśmy dowiedzieć się m.in., że prowadzone są ustalenia z wojewódzkim konserwatorem zabytków, a lokalizacja obiektów analizowana była na etapie przygotowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Projekt ma być też zgodny z konkursem architektonicznym. Urzędnik mówił też, że założeniem jest pozyskanie środków zewnętrznych.

-Uważamy, że kładka i wieża byłyby fantastyczną atrakcją turystyczną. Chcemy zachęcić, by trasa ta była pokonywana pieszo lub rowerami, aby dzięki temu w mieście było mniej ruchu samochodowego. Według nas i projektantów, cenne przyrodniczo tereny są w wielu miejscach. Po lewej stronie, w miejscach gdzie kładka ta będzie schodziła na brzeg, chcielibyśmy zrobić platformy widokowe, będące częściowo zadaszone, które pozwalałyby na obserwację ptaków i przyrody. Projektanci dokonali analiz, a projektowanie trwa -fragmenty wypowiedzi urzędnika.

-Czymś innym jest zgodność z planem zagospodarowania oraz zgoda konserwatora zabytków, a czymś innym ocena środowiskowa. Ta betonowa dominanta w postaci kładki i wieży w ogóle nie wpisuje się architektonicznie w ten krajobraz. Mam obawy, że postawienie tak dużej budowli i konieczność wchodzenia w grunt, może spowodować zaburzenie cieków wodnych po dwóch stronach. Gdy mówimy obecnie o zagrożeniach związanych z suszą, tego typu miejsca powinny być chronione szczególnie. Tym bardziej musimy się temu projektowi przyjrzeć -powiedziała Drejer-Przekop.

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Josh 31.10.2025 15:18
Niech normalne gładkie ścieżki rowerowe i drogi najpierw zrobią w centrum i nie tylko, żeby dało się płynnie rowerkiem śmigać bez szczękania zębami

Prawie jak w naszomiastowym folwarku 28.10.2025 20:48
Interesujący artykuł. "Afera w Biłgoraju Jak ujawniliśmy w Onecie, przebudowany za ponad 32 mln zł tor wyścigowy Autodrom Biłgoraj staje się coraz większym problemem dla rządzących powiatem samorządowców z PiS" Źródło: Onet, red. Sebastian Białach

Naszomiastowe byznesy, a nie rozwój Augustowa 28.10.2025 17:54
Kładka ma służyć byznesom wierchuszki naszomiastowych cwaniaków i ich deweloperskich kontrahentów. Mieszkańcy nie liczą się w tej insrybutorowo-jablonkowej rozgrywce.

matt 28.10.2025 22:34
Dobrze kminisz. Po stronie Borek, przy plaży już działeczka czeka żeby "Pod gruszami" wybudować.

Sąsiad Burmistrza 28.10.2025 17:12
50 mln w kładkę? Trzeba być idiotą, żeby realizować takie pomysły w czasach, kiedy miasto bardziej potrzebuje schronów (których realnie przecież nie ma). Czy którykolwiek z naszomiastowych myśli o bezpieczeństwie mieszkańców???

Anka 28.10.2025 17:08
Miasto się wyludnia - w jaki sposób beton zatrzyma tu młodych? Miałam nadzieję, że wśród trzech burmistrzów choć jeden myśli naprawdę o tym co tu będzie za 20 -30 lat i o prawdziwych problemach. Ale cóż....

Rodzic 30.10.2025 06:32
Niby tak się wyludnia, każdy o tym mówi a tyle jest prywatnych przedszkoli w mieście które chyba mają się dobrze. To skąd te dzieci, przyjeżdżają spoza Augustowa?

Augustów po dekadzie rządów ekipy Nasze Miasto-PiS 30.10.2025 10:15
Tysiące osób z okolicznych wsi i miast pracuje w Augustowie, więc przywożą ze sobą dzieci jadąc do pracy i odbierają z przedszkoli po powrocie z pracy. Ot i rozwiązanie całej zagadki. P.S. Sprawdź statystyki odnośnie liczby mieszkańców Augustowa z ostatniej dekady, to Twoja wątpliwość w kwestii wyludniania się Augustowa powinna się wyjaśnić.

Misiek 28.10.2025 17:05
Jeszcze niedawno była mowa, że nie dadzą pieniędzy (jakieś 100 th) na augustowski klub Sparta.... Tyle miejsc w Augustowie do odnowy, naprawy, co by się rzeczywiście przełożyło na zachęcanie turystów......... Zamiast rozwijać miejsca pracy, dawać preferencyjne warunki młodym przedsiębiorcom, rozwijać miasto - będzie kolejny beton..... Po co inwestować w młodzież i rozwój skoro można wywalić 50 mln w beton. Ot logika małomiasteczkowych!

Ooo 28.10.2025 16:57
Ludzie, w tym mieście nie ma wystarczającej ilości koszy na śmieci na ulicach a oni chcą kładki budować!!! Kostka w centrum w wielu miejscach powybijana czy popękana a oni chcą kładkę budować!!! Dofinansujcie Augustowskie organizacje realnie działające na rzecz mieszkańców, jak Teatr amatorski czy stowarzyszenia jak np Pozytywka. Zróbcie 3 ulice więcej w mieście a nie kładkę!!! Zacznijcie od drobnych a potrzebnych rzeczy a nie megalomańskich tworów, które pewnie jeszcze nazwiecie imieniem trzech burmistrzów!

Mieszkaniec 28.10.2025 22:10
Panie przewodniczący rady miasta , tak pan obiecywał kosze na ulicy Konopnickiej i więcej ławek , a przez dwa lata ledwo mamy 2 ławki a koszy na śmieci dalej brak , a nie wspomnę o obiecanym parkingu

Mieszkaniec 29.10.2025 23:36
Stowarzyszenie Pozytywka nawet na swoim fb opisuje ze działania które prowadzi są dofinansowane przez miasto. To nie wiem po co ten krzyk. A teatr amatorski na razie jest amatorski i ma kasę z biletów.

Karolina 31.10.2025 12:14
Tak, dostają, jeśli w końcu łaskawca cokolwiek da. I muszą pisać, że pewne rzeczy dzieją się po części dzięki nim. Bo tak trzeba. Taka inicjatywa powinna działać bez troski o każdą złotówkę i nie martwić się czy miasto im na coś pozwoli czy nie. Nastawienie miasta wcale nie jest takie pozytywne jak się Tobie wydaje. I w pełni się zgadzam, że lepiej dofinansowywać takie inicjatywy niż wydawać na beton czy trzeciego burmistrza.

NGO 01.11.2025 00:19
No ale na tym polega działalność organizacji pożytkupublicznego prawda? Takie mają źródła finansowania.

Ciekawe 29.10.2025 23:38
Jak teatr amatorski realnie działa na rzecz mieszkańców?

Też ciekawe 30.10.2025 13:53
Naprawdę nie rozumiesz jaki kultura i jej propagowanie mają wpływ na mieszkańców? Oj! :)

Ciekawe 30.10.2025 21:23
Naprawdę nie rozumiem niestety. Pozdrawiam

Bogdan 28.10.2025 08:47
A tak z trochę innej beczki: co to za inwestycja na moście na Lipsk?? Tam całkiem niedawno był nowy chodnik i latarnie i teraz wszystko rozebrane...

misio 28.10.2025 22:30
kładkę budują, zapewne pieszo rowerową. Bardzo dobrze, że to się dzieje bo będzie bezpieczniej można dostać się na plac na ustroniu czy też do ścieżki na przy drodze na Lipsk.

mieszkaniec Ustronia 29.10.2025 23:50
Na moście na Lipsk nie było żadnego nowego chodnika, ledwo można było się minąć z inną osobą, stare barierki i wąski przejazd dla pieszych. Dobrze że w końcu jest remont.

Matylda 27.10.2025 18:35
Panie Szkiladz trafne pytania do tego Szczudly zadajesz szkoda że chłop siedzi od roku i o niczym nie ma pojęcia. Jak usłyszałam że skarbnik ma odpowiadać na pytania od pana odnośnie edukacji to padłam. Chłop od tego czasu nawet nie wie ile kosztuje go jeden uczeń. Zal. Pan to żeś dbał o tą edukację a tu, szok

urzędnik 27.10.2025 19:54
czy waldek i mietek już zrezygnowali z mandatu? WSTYD! TO WASZA ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TEN KABARET!

Mietek 28.10.2025 04:03
Widać że chłop leniwy i nic mu się nie chce robić. Słabo to wygląda Panie Szkiladz weź się za tą edukacja i naucz go niech ci zacznie robić.

Joanna 28.10.2025 22:13
Pan Szczudło to tylko myśli jak zabłysnąć na Facebooku ze swoim szefem Wnukowskim , a na odpowiedź nie umie odpowiedzieć tylko pracowników cały czas wysyła

Jan 29.10.2025 18:54
Dziwne mógł Wnukowski działać razem z Jarkiem Szlaszynskim mógłby być to dobry duet a nie brać ludzi nie wiadomo skąd. Może przyjdzie czas na refleksje…

Urzędnik 30.10.2025 14:07
Pan Starosta Szlaszynski więcej sam załatwił by dla mieszkańców , niż wnuk Szczudło i bankrut rusiecki na czele

Rodzic 30.10.2025 09:34
W technikum jutro Święto Dyni!!!! tak wychowujemy młodzież do wartości. Rozumiem z przedszkolu ale w średniej szkole? Młodzież 15-19 przygotowuje dynie na konkurs i mają się przebierać na pomarańczowo. Za to wyniki maturalne będą kolejny rok fatalne. A czym się zajmuje kolejny wicedyrektor?

Rodzic 30.10.2025 21:33
W piramowiczu też przebieranki, młodzież ma się przebrać w "straszne stroje". Poziom w tych szkołach średnich jak w maluchach w przedszkolu. Tragedia. Przebieranki, malowanki, głupie tańce i przyśpiewki. Tik toki, nagrywki, ale że nawet kadra pedagogiczna w tym bierze udział to nie do uwierzenia. Filmik z piramowicza promujący szkołę nie do pojęcia. W każdej klasie pseudo wywiady z nauczycielami, kolorowe fatalaszki, tańce i podskoki. Dramat. Jak reklama jakiejś imprezowni.

Absolwentka 31.10.2025 10:46
Szkoła tonie..

Rodzic 30.10.2025 21:35
A po co w tej szkole jest kierunek informatyk - programista? Za 5 lat sztuczna inteligencja ich zastąpi. Zmarnowany czas.

JKD 31.10.2025 13:48
To było zawsze bez sensu ci co to skończyli teraz kleją laminat

Nasze Mniasto 27.10.2025 14:04
Po co budować kładkę na 50-60 milionów w mieście które umiera?

Kładka picerskim ratunkiem dla brnącego ku całkowitej zapaści wyludniającego się Augustowa 27.10.2025 14:56
Jak to po co budować kładkę za kilkadziesiąt milionów złotych pod wyborczym hasłem burmistrza Karolczuka i ekipy NaszeMiasto-PiS? Po to, żeby robić dobrą minę do złej gry w wyludniającym się Augustowie i brnącym w kierunku zadupia pod rządami ekipy NaszeMiasto-PiS.

CPK - cały pis kradnie 28.10.2025 13:47
jak kupujesz działkę za 20 mln to można zarobić 400 mln. Podobnie jest z kładką za 50 mln -też można proporcjonalnie zarobić. Po co się bawić w uliczki za 1 mln zl...

Critica cogitandi vs pisismus populismus 28.10.2025 15:50
PiS to nie jest tylko partia kompulsywnie szkodnikującego psuja vel jaroslavus kaczynus i jego usłużnych giermków. PiS to jest przede wszystkim stan umysłu pisowskich aparatczyków i jarkowych wyznawców otumanionych fetorem populistycznego bełkotu defekowanego na suwerena przez jarosławowych kabotynów, krętaczy, picerów oraz innej maści arywistycznych lichwiarzy, sutereniarzy i kiboli.

WERNYHORA 27.10.2025 10:57
Witam, tym razem z innej beczki. Moze szanowny DP nagłośni temat zamknięcia PSZOK w Augustowie przy ul. Komunalnej. Został on przeniesiony do Nowinki. Co to jest za polityka, że Augustów ma swój PSZOK w Nowince a Nowinka i Płaska w Augustowie, w byłym CRS. Wy tzn rządzący nie umiecie nawet spraw śmieci ogarnąć a bierzecie się za jakieś wzniosle inwestycje, mydlicie tylko oczy ludziom

Szok i pszok 27.10.2025 14:01
Tak, to prawda, ludzie wyrzucają opony gdzie popadnie i trudno się dziwić. Jeśli nie ma zapewnionego pszoku blisko.

Misio 27.10.2025 08:09
Oni nie potrafią utrzymać toalet przy molo a co dopiero kładka....

Jacy burmiszczowie, takie miejskie szalety. 🤡🤡🤡 27.10.2025 10:14
Kto nie potrafi utrzymać toalet przy molo Radiowej Trójki w Augustowie? Trzech augustowskich burmistrzów? Oni mają swoje WC w monumentalnym ratuszu, natomiast te zaniedbane kible przy molo są dla mieszkańców i przyjezdnych odwiedzających wyludniajacy się w szybkim tempie Augustów, więc nie ma problemu. Pozostaje ratować się i wbijać się za potrzebą w krzaki. Trzeba jednak uważać na tandem nocnych ochroniarzy z miejskiego magistratu dzielnie patrolujących bulwary nocną porą.

kroll 25.10.2025 22:40
Kładka jest zapewne po to żeby na działce 200101_1.0002.2842/16 postawić w atrakcyjnym miejscu pensjonat/hotelik/restaurację z połączeniem do bulwarów i plaży miejskiej. Może jakiś ważny restaurator z Augustowa ma plany w nowym, może nie wypalił temat z "spalonym domem"? Polecam sprawdzić plany zagospodarowania przy krańcach przyszłej kładki i w czyich rękach są te działki.

ooloo 25.10.2025 19:30
O jakich bajkach opowiada ekipa burmistrza? Porywają się na budowę kładki, a kto, za co i kiedy wyremontuje wreszcie Molo Trójki? Odnoszę wrażenie, że przy molo niewiele da się "ukręcić" ale za to przy takiej kładce to pewnie na schody do nieba by się udało. Dobry gospodarz to dba najpierw o gospodarkę dopiero potem ewentualnie nosek pudruje na Facebooku a nie odwrotnie..

Pisowski bezład w Augustowie pod rządami ekipy Nasze Miasto-PiS 25.10.2025 17:32
Poseł Andruszkiewicz razem z radnym Wnukowskim pomogą dla burmiszczów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego w pozyskaniu milionów złotych funduszy z pisowskiego bezładu i monumentalna kładka ze 100 metrową wieżą nad Nettą bez wątpienia zapobiegnie szybkiemu wyludnianiu się Augustowa pod rządami Nasze Miasto-PiS.

brud i smród 25.10.2025 09:30
W Spółdzielni Mieszkaniowej po przejęciu przez nasze miasto w tym roku jest fatalnie. Klatki schodowe są nie sprzątane, liście gniją na ulicach, chodnikach. Nikt tego nie grabi, to ludzie ślizgają się po tym. Tragedia. Nigdy jeszcze tak nie było.

EZ 26.10.2025 10:09
A kogo obchodzą mieszkańcy? Ze spółdzielni jak najwięcej wyciągnąć, tylko to się liczny.

ooloo 25.10.2025 05:46
To może, aby pogodzić wilka z owcą, należałoby zaprojektować kładkę w formie stojącej w rozkroku na obu brzegach kolejnej "Beaty z Augustowa" trzymającej w ręku Krużganek oświaty. Na głowie wianek z tarasem widokowym. Taka nasza "Statua Rozrzutności"..

Kładka nie zapobiegnie wyludnianiu się Augustowa 24.10.2025 14:34
Wieża widokowa musiałaby mieć wysokość co najmniej 50 metrów, żeby walory wizualne osób korzystających z tego obiektu rzeczywiście były zauważalne. Budowanie kładki z mini wieżyczką na zasadzie odhaczenia zrealizowania komunalnej inwestycji, której koszt wyniesie kilkadziesiąt milionów złotych będzie niestety kolejnym wyrzuceniem pieniędzy w błoto.

zachmurzenie duże

Temperatura: 7°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: "Kreatywna księgowość" ćwiczona przez kabotyna, farmazoniarza i dyletantaTreść komentarza: Naprawdę, czy zastępca Chodkiewicz wierzy w te brednie, pod ktorymi się podpisał w odpowiedzi na interpelację radnego Zarzeckiego? Nadrzędnym dokumentem dla kierownika jednostki budżetowej (czyt. dyrektora CSiR) i kierownika jednostki samorządowej (czyt. burmistrza) jest, a przynajmniej powinien być plan finansowy jednostki uchwalony przez radę gminy, za którego wykonywanie w danym roku budżetowym ponosi odpowiedzialność wójt, burmistrz, prezydent i kierownik danej jednostki budżetowej, czy jednak ważniejsze są umowy zawarte z PUP? Pierwsze słyszę, żeby na podstawie umowy z jakimś podmiotem kierownik jednostki budżetowej (dyrektor) lub kierownik terenowej jednostki samorządowej (wójt, burmistrz, prezydent) mógł zwiększać plan finansowy żąglując środkami finansowymi pomiędzy paragrafami, szczególnie w zakresie tak bardzo obostrzonego aktami prawnymi paragrafu, w którym ujęta jest w planie finansowym na dany rok budżetowy NIEWZRUSZALNA kwota na wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych w jednostce sektora finansów publicznych.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 20:47Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Starosta się cieszy że miasto dołożyło mu pieniędzy na remont drogi , bo tak to by do tej pory żadnej ulicy nie zrobił , a na początku kadencji jego szef wnukowski miał tak wozić pieniądze tirem do Augustowa , a minęło półtora roku a tirów i pieniędzy nie widaćData dodania komentarza: 9.12.2025, 20:16Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Art. 11 ust. 1 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Bardzo interesująca dla RIO może okazać się pokrętna odpowiedź z-cy Chodkiewicza na interpelację radnego Zarzeckiego. Okazuje się, iż w zaplanowanym na 2026 r. budżecie augustowskiego CSiR zabrakło pieniędzy na energię elektryczną po to, żeby nie zabrakło środków finansowych na wynagrodzenia pracowników nowozatrudnionych w tej jednostce budżetowej. Nasuwa się pytanie, czy przypadkiem w CSiR w Augustowie nie został w tym roku utworzony nowy etat kierownika stadionu? Być może burmiszczowi Karolczukowi wydaje się, iż skoro cztery lata temu przy gremialnym poparciu radnych Nasze Miasto-PiS utworzył kumoterski etat drugiego swojego zastępcy w urzędzie miejskim, którym dotychczas budżet miasta Augustowa wydrenowany został kwotą blisko milion złotych, więc nie ma większego problemu, żeby swoją klubową koleżankę z ugrupowania Nasze Miasto i jednocześnie byłą radną, której co ciekawe mieszkańcy Augustowa w ostatnich wyborach samorządowych nie chcieli powierzyć mandatu radnej, filuternie "zainstalować" na świeżo utworzonym stanowisku kierownika miejskiego stadionu zarządzanego przez CSiR w Augustowie?Data dodania komentarza: 9.12.2025, 17:42Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Ustawa o naruszeniu dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Jest takie cuś jak Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w tym art. 11 ust. 1. Każdy w miarę rozgarnięty urzędnik państwowy lub samorządowy powinien wiedzieć, iż budżet wynagrodzeń jest NIETYKALNY. "Żąglowanie" pomiędzy paragrafem wynagrodzeń i "majstrowanie" przy zaplanowanej na tym paragrafie na dany rok budżetowy kwotą poprzez jej regulowanie środkami finansowymi przesuwanymi z innych paragrafow stanowi naruszenie co najmniej kilku artykułów ww. aktu prawnego, który wprost determinuje zasady polityki w sferze finansów publicznych i odpowiedzialnosc za ewentualne nieprzestrzganie prawa w tej materii. Być może burmiszcz Karolczuk filuterną politykę ćwiczoną przez niego w urzędzie miejskim i zaczął uskuteczniać także w CSiR. P.S. Jednostka samorządowa to nie jest to samo co prywatna firma.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 13:43Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Gazetkowo-feĵšbukowy rozwój wsteczny wyludniającego się AugustowaTreść komentarza: Ceny nieruchomości w Polsce przestały szybować w górę. Inwestycja w mieszkania w miastach kulejących demograficznie i biznesowo w długim terminie może okazać się fatalnym pomysłem. Patrząc na statystyki GUS odnośnie trendu, a właściwie tempa w jakim wyludnia się Augustów, bardzo prawdopodobnym scenariuszem jest, iż ceny mieszkań w Augustowie będą pikować. Być może zapikowanie cen mieszkań spowoduje na moment zwiększenie popytu na kupno nieruchomości. Jednak w dłuższej perspektywie wyludnianie się Augustowa będzie progresywnie implikować uwalnianie mieszkań na rynku wtórnym i w efekcie na stałe spowoduje przewagę podaży nad popytem mieszkań skutkującą dalszym spadkiem lub co najmniej stagnacją cen nieruchomości Augustowie.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 09:55Źródło komentarza: Sześciopiętrowy budynek w centrum Augustowa?Autor komentarza: Residental Estate Villa Park is the No. 1 in the Augustów ResortTreść komentarza: Osiedle Villa Park w Augustowie położone przy ulicy Wypoczynkowej jest synonimem nowoczesnego budownictwa wielorodzinnego o nietuzinkowej architektonicznie - willowej estetyce. Co bardzo istotne osiedle VP zbudowane zostało w prawdopodobnie najpiękniejszej części Augustowa zlokalizowanej przy półwyspie Lisi Ogon nad jez. Białe. Osiedle Villa Park jest przede wszystkim nietuzinkowym willowym budownictwem jednorodzinnym, które jest odzwierciedleniem stylu życia jego mieszkańców - szczęśliwego życia w pięknych okolicznościach przyrody.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:18Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Ok sprawdziłem, był sprzedany za 1 procent wartości, czyli 5 tysięcy złotych.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:05Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: No to chyba nie wyremontowali?Data dodania komentarza: 8.12.2025, 20:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Ponad ćwierć wieku funkcjonowania agustowskiego aquaparku!🎉🥳🎇🎆Treść komentarza: Akurat, jeśli chodzi o rzeczony miejski "basen" w Augustowie, to jest on pełnoprawnym aquaparkiem. Co prawda po ponad ćwierć wieku swojego istnienia jest niezbyt nowoczesnym i już dość mocno naruszonym przez ząb czasu obiektem basenowym, ale nadal śmiało może być nazywany aquaparkiem. Oczywiście daleko mu do dużych, nowoczesnych aquaparków, ale w 2001 roku był jednym z najatrakcyjniejszych i najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce północno-wschodniej.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 18:30Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: No tak w Augustowie zimą mieszkańcy na rolkach będą mknąć do villa parku😆Data dodania komentarza: 8.12.2025, 17:41Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Przecież jest masa osiedli albo galerii gdzie skorzystano właśnie ze starej pofabrycznej architektury... Cukry albo Warzelnia na warszawskiej Pradze, pierwsze przykłady z brzegu. Ale to trzeba głową ruszyć, to nie u nas. No i wspaniały widok jest zaraz na nową jednostkę wojskową!Data dodania komentarza: 8.12.2025, 16:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Czy ja wiem czy sprzedany... To znaczy formalnie sprzedany, ale jak mnie pamięć nie myli to za złotówkę (w zamian za obietnicę remontu).Data dodania komentarza: 8.12.2025, 13:08Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Wyludniający się Augustów pod auspicjami trzech jeźdźców augustowskiej apokalipsyTreść komentarza: Czy wiadomo, jaką kwotę dotacji z Funduszu Dopłat do budownictwa komunalnego pozyskali w 2025 roku dla mieszkańców Augustowa trzej burmistrzowie Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski lansujący się od ponad dekady w augustowskim samorządzie? Nie wszystkich, a raczej nawet bardzo niewielu mieszkańców Augustowa stać jest na zakup mieszkania za cenę wyższą niż około 4 tys. zł/m² lub wynajem mieszkania za cenę wyższą niż około 15 zł/m². Przypominam gazetkowo-fejsbukowym kabotynom i farmazoniarzom z monumentalnego ratusza, iż przewidziany w ustawie maksymalny limit wydatków budżetu państwa przeznaczonych na zasilenie Funduszu Dopłat ma wynieść w przyszłym roku 5,6 mld zł, w 2027 r. - 6,86 mld zł, w 2028 r. - 8 mld zł, rok później - 9 mld zł, a w 2030 r. - 10 mld zł.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 06:42Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Północ ParkTreść komentarza: Dokładnie, a nazwa ni przypiął ni przyłatał, pokażcie mi "villę" na lipowcu. Nowe domy pobudowane albo poremontowe z 70 lat. Bloki jak wszystkie nowe w mieście. Skąd się biorą te nazwy tych osiedli ? Do czego to nawiązuje, villa park, rossa park, august park jeszcze na Sucharskiego przy basenie powinni zrobić aqua park 😅.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 23:01Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Lipowiec - dzielnica z przyszłością AugustowaTreść komentarza: Świetnie, jeśli na tym terenie postanie więcej takich pięknych willowych apartamentów, jakie są na osiedlu Villa Park. Mam nadzieję, że rzeczywiście na w tym terenie powstanie duże osiedle i ten rzeczony "zgiełk" będzie pochodzić od gromadnie bawiących się tam dzieci dzieki być może Augustów zawróci z obecnie obranego, niezwykle fatalnego kursu skutkującego wyludnianiem się miasta. Natomiast sklepy i usługi pojawią się szybko wraz z rozwojem osiedla oraz budową nowej i rozbudową istniejącej infrastruktury towarzyszącej, które to działania leżą przede wszystkim w gestii lokalnego samorządu.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:49Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Dla malkontenta wszędzie jest daleko od szczęśliwego życiaTreść komentarza: Osiedle Vilka Park położone jest idealnie. Czasy PRL minęły dawno temu, więc dległości w obecnych czasach nie liczy się w kilometrach, tylko czasem potrzebnym do przemieszczenia się z punktu A do punktu B. Tym bardziej, że miasta realnie rozwijające się dbają o swoich mieszkańców i budują rozległe ścieżki rowerowo-rolkowe, którymi niejednokrotnie można przemieszać się szybciej, taniej, ekologiczniej i zdrowiej, niż samochodem lub komunikacją miejską.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:28Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Pięknie położone osiedle Villa Park w AugustowieTreść komentarza: Dzielnca Wypusty ma swoje kominy i pewnikiem jej mieszkańcy woleliby mieć widoki na las i jezioro, tak piękne jak na osiedlu Villa Park, niż na dymiące kominy i zakład utylizacji pojazdów. Poza tym fekalno-chemiczne zapachy na Wypustach częstokroć potrafią uprzykrzyć życie mieszkańcom tej dzielnicy, szczególnie gdy wiatr zawieje od strony oczyszczalni ścieków lub laminatów. Apropos komina, to monumentalnie górujący na horyzoncie komin raczej kojarzy się ze spalaniem, dymem i zanieczyszczaniem środowiska, więc raczej słabo wpisywałby się w poprawę estetyki osiedla Viila Park. Nazywanie osiedla "Tartak Lipowiec" to dla dewelopera "reklama" niczym strzał w kolano. W tartaku co zasady ciężko się pracuje, a nie wypoczywa z rodziną w przytulnych i komfortowych okolicznościach przyrody po pracy.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:13Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Nie dla wszystkich w Augustowie darmowe kompostowniki na ogórki kiszone, groch I kapustę?Treść komentarza: Dlaczego mieszkańcy Augustowa będący lokatorami mieszkań budynków wielorodzinnych są pomijani przez burmistrza Karolczuka i jego dwóch zastępców Chodkiewicza i Sieczkowskiego w przydzielaniu darmowych kompostownikiów na ogórki kiszone, groch i kapustę? Ten proceder ćwiczony w Augustowie jest niesprawiedliwy i przede wszystkim naruszający zasadę równouprawnienia obywateli w świetle art. 32 Konstytucji odnośnie równego prawa obywateli do traktowania przez władze publiczne.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 18:18Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Miejskie lodowisko w Augustowie jest czynne na fb. Jak jest naprawdę w realu?Treść komentarza: Miejskie lodowisko w Augustowie działa dziś, czy znowu jest nieczynne? Czy w CSiR jest wyznaczona przez dyrektora Parucha osoba, która ponosi odpowiedzialność za zamieszczanie bieżących i przede wszystkim istotnych dla klientów CSiR informacji, czy odpowiada tylko za wrzucanie wyłącznie quasi-marketingowych fotek i filmików, bardziej noszących cechy topornej propagandy, niż rzetelnego i bieżącego źródła informacji?Data dodania komentarza: 7.12.2025, 18:03Źródło komentarza: Lodowisko na Rynku Zygmunta Augusta?Autor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Widzisz a w blokach w ogóle się worków nie dostaje. Ani kompostowników. Ani zniżki za kompostowanie.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 17:05Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)
PRZECZYTAJ
Reklama