Podobnie jest w innych podstawówkach. Nauczyciele do nauki wykorzystują portale społecznościowe i za ich pomocą przekazują uczniom wszelkie wytyczne.
Wszyscy dyrektorzy augustowskich szkół podstawowych szczególny nacisk kładą na kształcenie uczniów klas ósmych, których czeka egzamin ośmioklasisty, będący przepustką do szkoły średniej. Ci uczniowie otrzymują testy do rozwiązywania.
-Prowadzimy e-lekcje. Wszyscy uczniowie klas ósmych będą rozwiązywali zadania z matematyki, języka polskiego i języka obcego. Nauczyciele z pozostałych klas zadają przez internet prace domowe i je sprawdzają. Myślę, że teraz uczniom będzie ciężej niż w trakcie normalnego trybu lekcji, bo nauczyciele całkiem sporo będą zadawać. Nauczyciele mają systematycznie kontaktować się z uczniami i skierowaliśmy też apel do rodziców, by przypilnowali dzieci -dodaje Mariola Brygida Karpińska, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4 w Augustowie.
Internetowy system nauczania odbywa się także w szkołach średnich. Młodzież i nauczyciele pracują głównie poprzez grupy w mediach społecznościowych.
-Szczególny nacisk jest położony na kształcenie uczniów klas maturalnych. Uczniom są zlecane prace terminowe. Nauczyciele mają potworzone grupy tematyczne w mediach społecznościowych np. z biologii, historii czy z chemii i wtedy młodzież dostaje materiały o godzinie np. o godzinie 10.00. Nauczyciel umawia się z nimi i odpowiada na pytania uczniów, potem ustalają termin przysłania nowej partii materiałów. Materiały są przekazywane co dwa dni, a potem trwają konsultacje z nauczycielem -wyjaśnia Anna Monika Sus-Cilulko, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Augustowie.
Barbara Koronkiewicz, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego w Augustowie podkreśla, że przymusowa kwarantanna to nie są dodatkowe wolne dni, ale czas kiedy należy się uczyć i przede wszystkim nie wychodzić z domu.
Napisz komentarz
Komentarze