No dobra to tyle wspomnień wróćmy do teraźniejszych wojen cenowych i marketingowych (z dwojga złego wole te). W reklamach często spotkamy się z kolorem żółtym i czerwonym. Oba silnie działają na nasze emocje - o czym przeczytasz dalej w rozdziale o znaczeniu kolorów. Żółty silnie przyciąga naszą uwagę i o ile nie jest na białym tle (gdzie się rozmywa), jest mocno zauważalny, ale należy też z nim ostrożnie postępować, w bliskim kontakcie może rozmywać uwagę. Warto zauważyć, że chyba najbardziej czytelnym tekstem dla naszych oczu jest żółty tekst na czarnym tle. Czerwony zaś kolor podobnie jak żółty przyciąga naszą uwagę, na dodatek jest on silnie nacechowany emocjonalnie (miłość, krew, uczucia itd. ) I bardziej czytelny od czarnego na białym tle. Nie bez przyczyny, promocje, przeceny itd (rzeczy, które mają działać na emocje) są właśnie nim oznaczone. Praktycznie rzecz biorąc żadna czerwona wzmianka nie umknie naszej uwadze (o ile nie będzie przesycenia) - stąd choćby nauczyciele lubią używać czerwonego koloru, do kreślenia po wypracowaniach uczniów. Czerwonego używa się też w księgowości, do zwracania uwagi na błędy (storno czerwone).
Kolory i emocje z nimi związane
Kolory silnie oddziałują na naszą podświadomość i nasze emocje . Aby Ci to naocznie uświadomić, proponuje na sam początek obejrzeć jakiś wojenny film, zdjęcia (z II wojny światowej, z obozów koncentracyjnych) w czerni i bieli. A następnie wyobrazić sobie, że to co tam się działo było prawdziwe i było w kolorach.
- 03.08.2016 20:30 (aktualizacja 02.08.2023 13:39)

Reklama
Napisz komentarz
Komentarze