Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 26 kwietnia 2025 02:52
Reklama

Tym razem winny konserwator

Podziel się
Oceń

Od wielu miesięcy znana jest idea przeniesienia augustowskiego magistratu do budynku po byłym Gimnazjum nr 1 przy ulicy Młyńskiej. Pomysł wywołuje dużo emocji i nie wszystkim się podoba. Miastu przyznano z urzędu marszałkowskiego dofinansowanie ze środków unijnych na termomodernizację obiektu i dostosowanie go do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Wykonanie prac może utrudnić jednak konserwator zabytków.
Tym razem winny konserwator

Szykują się duże zmiany

Po miesiącach stagnacji wiekowy budynek byłego Gimnazjum nr 1 w Augustowie znów tętni życiem. Tymczasowo, bo na okres remontu placówki przy ul. Rajgrodzkiej znalazły się tam oddziały uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 2. Przyszłość obiektu wydawała się przesądzona i wkrótce miały rozpocząć się prace zmierzające do przeniesienia na Młyńską urzędu miasta. Podstawowym argumentem takiego rozwiązania są duże gabaryty budowli, dające możliwość ulokowania tam wszystkich, obecnie rozsianych w różnych częściach miasta wydziałów. Dzięki temu mieszkańcy mogliby załatwiać swoje problemy w jednym miejscu. Zwłaszcza, że nieopodal znajdują się też inne ważne instytucje, jak ZUS, KRUS czy starostwo powiatowe. Sceptycy uważają, że skumulowanie tylu istotnych ośrodków w bliskiej lokalizacji, przy planach wybudowania tam również dużego parkingu samochodowego może wywołać paraliż komunikacyjny i trudności wyjechania stamtąd w godzinach szczytu na ulice 3 Maja i Mostową, które już dziś są wtedy bardzo mocno obciążone.



Napisz komentarz

Komentarze

fredek 05.12.2017 18:43
Ja czegoś nie rozumiem...do tej pory wspaniała współpraca rady z burmistrzem i takie sukcesy, a teraz jeden drugiego wstrzymywał i każdy obwinia drugą stronę... to może trzeba dokładnie napisać ile inwestycji zrobiono i za jakie pieniądze, ile nie zrobiono i dlaczego, ile wniosków przepadło bo źle napisane i oczywiście wszyscy w około źli tylko nie decydenci... jest wiele do wyjaśnienia i może niech gazety zaczną się pytać bezpośrednio o konkretne działania, a nie tylko slogany a ci rozpoczęli kampanie i albo zdjęcia i sukcesy, albo tamten czy ci nam przeszkadzali...szkoda czasu konkrety proszę

zgadzam się 05.12.2017 19:27
zgadzam się, dofinansowania leżą i zamówienia publiczne leżą......

aug 06.12.2017 08:20
Zamówienia publiczne działają, przetargi wygrywa rodzina radnego.

? 06.12.2017 15:19
co sugerujesz?

Inwestycje 09.12.2017 13:02
Chyba inwestycjie i to nie leżą tylko zrównane z ziemią. Dno i wodorosty

Józia 09.12.2017 10:04
Cyt. "do tej pory wspaniała współpraca rady z burmistrzem i takie sukcesy, a teraz jeden drugiego wstrzymywał i każdy obwinia drugą stronę" - teraz z dnia na dzień się zmieniło, wszystko jest źle. Wyszło szydło z worka, jak się z ludzi robi idiotów.

ktos 12.12.2017 21:39
No i kolejny kwiatek. W kampanii krytykowano poprzednie wladze ze nie umieja zalatwic miejsca na cmentarz. A sprawa taka pilna byla podobno bo miejsca sie koncza. A tu slysze, ze miejsca sie nie koncza, stary cmentarz na razie wystarczy, nie ma pospiechu. Sprawe odlozono na potem. Ale wtopa. Kolejny przyklad niekompetencji. Czego sie nie zrobi, zeby dorwac sie do koryta.

wd 13.12.2017 11:53
Władza potrafi dostosować rzeczywistość do aktualnych potrzeb. A powinny być potrzeby dostosowywane do rzeczywistości.

ktos 13.12.2017 16:42
To po co bylo trabic w kampanii na lewo i prawo, ze jest pilna potrzeba nowego cmentarza, skoro okazalo sie, ze nie jej nie ma? Chodzilo o pokazanie, jacy jestesmy operatywni a poprzednie wladze sa be? O zdobycie glosow? Teraz wyszlo smiesznie.

Temida 05.12.2017 17:55
Dużo się musi zmienić, żeby wszystko zostało po staremu.

doc.Prozac 04.12.2017 11:43
Dało się zmienić Górskiego, prezesa Necko, Wodociągów, ACE, szkoły nr 4 i 2 da się i zmienić konserwatora. POtrwa to troszkę dłużej. Augustów górą. GO Augustów. Na POchybel mafii.

Bezpartyjny 04.12.2017 15:42
Dało się i to jest ten wielki sukces GO i NM. I co doc. Prozac mniej płacisz za wywoz śmieci? Za wode mniej płacisz? Nowi prezesi bezdomni więc sobie mieszkania przyznali w kodremie !Przez kogo afera w UM przez wspanialych pracownikow ktorzy zastapili doswiadczonych! W szkole nr 4 wspaniala nowa p dyrektor tylko stara kadra cala wg ciebie do wymiany bo pracowala za rzadow PO i nim nasiakla. O tym sukcesie piszesz? Oj wielkie klapki na oczach i malutki rozumek !

Tomek 05.12.2017 12:23
Panie bezpartyjny o jakiej wspaniałej dyrektor w szkole nr 4 mówisz?

Zet 03.12.2017 19:41
Panie misiek kaźdy remont kosztuje kto ma dom to wie,Ale niech się zastanowią"mędrcy" ile kosztuje Budowa, a Atol na CIT się nadaje najlepiej turystyczne miasto musi mieć informacjć turystyczną i to w centrum miasta a nie na zadupiu.

Rotator 03.12.2017 17:21
Co ma do tego Rada gdyby burmistrz ruszył zpracami to konserwator może je wstrzymać (patrz zabytkowy i ztrudną historią Dom Turka). Przyczyną może być np. Kolorystyka, również konserwatorzy nie lubią styropianu. Inna sprawa, że mało jest udanych termomodernizacji budynków zabytkowych. Bo to, że jest to zabytek ja np. Nie mam wątpliwości. Coraz bardziej mnie zastanawia krzyk wokół tej sprawy. Może chodzi o to że przetarg się odwleka, a wybory coraz bliżej i nie wygra np. zaprzyjaźniona firma. Może warto poczekać rok z remontem tej szkoły (mimo kosztów utrzymania budynku) czy budową przystani kajakarzy (dziwnie wysokie koszty inwestycji w stosunku do zakładanych przez urząd) choćby ze względu, że kilka sensownych firm budowlanych jest zajętych budową w BAT. Na zakńczenie ciekawostka w temacie co może i nie może konserwator. Wycięcie drzewa znajdującego się na terenie pod opieką konserwatora wymaga jego zgody. Nawet jeżeli jego zgoda na wycięcie tego drzewa nie budzi wątpliwości (sosna samosiejka kilkunastoletnia) aby być zgodzie z prawem musisz złożyć wniosek i wpłacić 80 zł opłaty.

wef 03.12.2017 18:27
Tam jest peerelowski baranek. Styropian z tynkiem byłby o wiele ładnieszy niż to co jest. A sztukateria - gzymsy też są ze styropianu od razu powleczone tynkiem. Więc konserwator bredzi.

Izydor 03.12.2017 20:51
A ktos tu pisal, ze budynek jest przedwojenny, wiec nie peerelowski. Historii trzeba sie uczyc. Patriotami chca byc a podstaw nie znaja. Styropianem sami sie oklejcie.

Rotator 04.12.2017 12:41
Prawda.

Tadek 03.12.2017 10:45
Nie byłoby problemu, gdyby burmistrz potrafił realizować cele wytyczone przez radę. Można się z nimi zgadzać lub nie, ale jest przynajmniej jasna wizja i kierunek. On najpierw te pomysły popiera, a potem okazuje się, ze a to konserwator, a to termin, a to środki, a to głowa bolała

student 04.12.2017 12:03
Ale to zbyt skomplikowanie. Ludzie nie zrozumieją, że rolą radnych jest wytyczanie kierunków, uchwalanie kasy na pomysły i opracowanie strategii. W wielkim skrócie: radni decydują co ma robić burmistrz. a burmistrz może być sprawny albo nieudolny. Ale ludzie tego nie zrozumieją. Od lat nie potrafią zrozumieć, że burmistrz nie ma żadnych decyzji poza tymi, kogo zatrudnić a kogo zwolnić. Może co najwyżej coś spieprzyć nie wykonując uchwał radnych, czyli np może nie potrafić zrealizować inwestycji

Licealista 04.12.2017 13:45
Hahaha najgorzej jest jak radni załatwiają swoje interesy a burmistrz nieudolny ! I nie do konca jest tak beznadziejnie bo jak ogolnopolskie media mowia o tym to w koncu darmowa reklama miasta! Nie trzeba wydawac publicznej kasy na promocję :D

aug 05.12.2017 10:15
Burmistrzowi tylko najlepiej wychodzi zwalnianie ludzi z pracy i to każdego kto jest mądrzejszy od niego. Ludzie się opamiętajcie.

tubylec 02.12.2017 17:07
Obwiniając (czyt. wieszając psy) na byłych i obecnych Burmistrzach nie zapominajmy, że oprócz nich były i są jeszcze Rady Miasta czyli Radni. Czy są bez winy? Kto głosował ZA? Nikt nie wniósł sprzeciwu? NIE! Poparli? TAK! Przegłosowali? TAK! Przechodzimy do następnego punktu.... . A gdzie byli Ci co ich wybrali? Też siedzieli cicho? Szukamy na siłę wroga. Obecnie nasi lokalni rządzący rozważają, że może rozebrać Atol, bo nie komponuje się "z zabudową starówki". Jeżeli Atol to szkaradek (w tym miejscu) to jak nazwać to coś, co stoi w miejscu "okrąglaka" i patrzą na siebie. Kto jest autorem tych pomysłów? Chyba nie Konserwator? A tak na serio - chyba to połączenie starszego z nowym nie jest do końca takie złe. W kwestii Atolu to może pomysłodawcy rozbiórki powiedzą, wyjaśnią mieszkańcom: 1. kto za ich fanaberie (pomysły) zapłaci? Czy nas stać na to? Czy nie mamy już innych wydatków? 2. czy już wiadomo, kto lub co będzie zamiast, bo chyba nie wróci tu dworzec PKS? A może będzie tak, jak z plażą POSTiW, że najpierw rozbierzemy a później ....pomyślimy. A teraz zanim do końca zwariujemy na punkcie rozbierania pozostałości po poprzednikach zastanówmy się, czy taki los nie spotka kiedyś naszych pomysłów. Tym wszystkim i innym dedykuję słowa poety Adama Asnyka: "...Ale nie depczcie przeszłości ołtarzy choć macie sami doskonalsze wznieść..."

zapytanie 03.12.2017 14:26
nie chodzi o wygląd atola ale koszty, jak czytałam, że w remont trzeba włożyć 400 tysięcy to sorry, uwazam ze lepiej za to rozbudować bibliotekę publiczną niż leźć ze zdrową głową w chore łózko. A co do postiwu to przecież to było straszydło - przy pięknym molo, wyciągu i amfiteatrze

Lidka 02.12.2017 11:39
Konserwator jest zobligowany przepisami. Od początku było wiadomo, że konserwator będzie tu bezwzględny a koszty horrendalne. To nie ma tak pstryk i robimy, co nam się podoba. Trzeba było to przewidzieć zamiast obiecywać cuda wianki. Kolejna mrzonka NM bez pokrycia w realiach. Ale lud to kupuje...

droggi gipss 02.12.2017 13:14
Cuda, wianki to pole golfowe w granicach Natura 2000 i obwodnica przez Dolinę Rospudy w warińcie Cieślika. To był meksyk i robienie z ludzi idiotów. Na tym zbudowano całą kampanie nie pamiętacie już "Nie róbmy POlityki - Budujmy obwodnice" Mrzonki dla naiwnych, otumanionych i oczadziałych Patologią Obywatelską.

Lidka 02.12.2017 18:10
No ale co to ma wspólnego z budynkiem po G nr 1 i konserwatorem? Były obietnice z sufitu czy nie? Błędami poprzedników chcesz usprawiedliwiać błędy ich następców? Przecież miało być lepiej...

sss 02.12.2017 21:02
Konserwator jest zobligowany ale w momencie gdy ktoś złoży wniosek o wpisanie obiektu na listę. Taki wniosek dostał, bo pewnie chciał blokować inwestycję. Głupotą konserwatora zaś jest wpisywanie od ręki zamiast na początku sprawdzić czy faktycznie budynek spełnia warunki do wpisu.

Misiek 02.12.2017 22:49
Nie rozumiem logiki drugiego zdania. Sam do siebie złożył wniosek, bo chciał blokować? Aaaa "pewnie" chciał. Czyli pewności nie ma, tylko domniemanie spisku. My tacy świetni, a tu nam kłody pod nogi. Nie trzeba być specjalistą, żeby wiedzieć, że to budynek zabytkowy. A ponoć mamy takich świetnych architektów w radzie hehehe

GGGG. 02.12.2017 10:14
Słusznie. Wpiszmy ATOL, fontanne, bulwary, Mostową, basen, wyciąg nart wodnych, molo radiowej Trójki. Wszystko zabytkami nie do zmiany wybudowane dzięki Cieślikowi, radnym PO i partii. Tablice wmurować i wiekopomnym zostawić.

Bezpartyjny 02.12.2017 20:17
GGGG zapomniałeś dodać: koszmarek zamiast okraglaka, skitepark, ławki granitowe z grilami i ulice bez chodnikow w technologii jak autostrady :D iiiiiii nie ma nawet więcej co wyliczyć!

qew 01.12.2017 17:47
Ten konserwator to ... brak słów. No co tam chronić? Co to za zabytek? PRL-owski baranek na pustaku? Bez przesady, nie jest to jakaś historyczno-architektoniczna perełka. Poza tym taki konserwator poza wpisywaniem na listę powinien mieć obowiązek dotowania remontów i utrzymania. A jak nie ma kasy to nie powinien kija w koła wsadzać. Może jeszcze Atvę albo delikatesy do rej. zab. wpisac?

lesny ludek 03.12.2017 12:47
Akurat ten budynek wybudowano przed wojną.

historyk 04.12.2017 11:40
Którą wojną? 2001-2008 czy 2008-2015?

leśny ludek 04.12.2017 16:23
Wybudowano ją w 1931, to sobie proszę sprawdzić przed którą wojną, jest kilka do wyboru ;)

XXX 04.12.2017 21:16
To okres miedzywojenny. Konserwator wpisze taki obiekt w ciemno, bez wizji lokalnej. Wystarczy mu zdjecie, ze stoi :))

bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1023 hPa
Wiatr: 11 km/h

ReklamaAdvertisement
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: EmilkaTreść komentarza: Ludzie z CIS za cały miesiąc pracy dostają niecałe 2000 zł. to jest kpina i brak szacunku dla ich pracy jak i ludzi, że też nikt z władz tego nie widzi, co z wami? Jak myślicie jaki standard życiowy mają ci pracujący, na co ich stać? A no na nic ich nie stać bo to głodowe pieniądze.Data dodania komentarza: 25.04.2025, 20:28Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: POSTiW, przedszkole na Ogrodowej, szkoła na Tytoniowej itd.Treść komentarza: Jaka tam nieruchomość po szkole? Przecież to jest jakiś bardzo stary i nieocieplony budynek, w którym kiedyś może nawet była stajnia. Sprzedać, zburzyć i Augustów nadal będzie "rozwijać się" z ponaddźwiękową prędkością odzwierciedloną w gazetce pod redakcją burmiszcza Mirosława Karolczuka.Data dodania komentarza: 25.04.2025, 20:26Źródło komentarza: Pytania o nieruchomość po szkoleAutor komentarza: EmilkaTreść komentarza: Ludzie z CIS-u za całomiesięczną wypłatę dostają niecałe 2000 zł. to jest kpina i poniżenie dla tych ludzi i władze tego nie widzą. Będziecie smażyć się w piekle.Data dodania komentarza: 25.04.2025, 20:19Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: 20 tys. pięknych kwiatów vs 200 tys. zł drenujących augustowski miejski budżetTreść komentarza: Uważam, iż znacznie lepsze jest wydanie publicznych pieniędzy na dwadzieścia tysięcy kwiatów jednorocznych upiększających Augustów, niż ponad dwieście tysięcy złotych drenujących co roku miejski budżet Augustowa etatem drugiego zastępcy burmiszcza Mirosława Karolczuka.Data dodania komentarza: 25.04.2025, 18:38Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Obawiam się, że klika "Ich Miasta" załapała iż po wygranej Pana Rafała wiele się zmieni i skończy się zapewne Eldorado. Dlatego też próbować będą zapewne zawłaszczyć pewne dobra miejskie za symboliczną złotówkę. Tu bym prędzej widział paluchy Jockeya lipskiego lub Szejka naftowego. Przy okazji wyrażam skruchę za nieprzychylne słowa wobec byłego Burmistrza i Posła oraz snuję nadzieję na pewne i skuteczne reakcje zgodne z planami Premiera, ale już po zmianie w Pałacu Prezydenckim..Data dodania komentarza: 25.04.2025, 18:11Źródło komentarza: Pytania o nieruchomość po szkoleAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Nie inaczej, rozrośnie się tam osiedle.Data dodania komentarza: 25.04.2025, 16:21Źródło komentarza: Pytania o nieruchomość po szkoleAutor komentarza: JSTreść komentarza: Pani Barbara to naprawdę mega inspirująca osoba.Data dodania komentarza: 25.04.2025, 15:56Źródło komentarza: Fascynacja ukryta w piórachAutor komentarza: JKDTreść komentarza: na razie trzeba wykazać straty i sprzedać za złotówkę odpowiedniej osobieData dodania komentarza: 25.04.2025, 15:49Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: Ochrona konserwatorska zabytkówTreść komentarza: Oby tylko tego budynku nie spotkał smutny los podobny do zburzonego kilka lat temu przedszkola na ulicy Ogrodowej i zabytkowego budynku koszar Ułanów Krechowieckich na ulicy Tytoniowej.Data dodania komentarza: 25.04.2025, 14:34Źródło komentarza: Pytania o nieruchomość po szkoleAutor komentarza: Czy to weźmie deweloper?Treść komentarza: Zespół Szkół Specjalnych albo hospicjum albo zakład dla osób niepełnosprawnych. Jednak obawiam się że zlikwidowali aby sprzedać deweloperowi.Data dodania komentarza: 25.04.2025, 13:36Źródło komentarza: Pytania o nieruchomość po szkoleAutor komentarza: Attention! Danger! ☠️Treść komentarza: XXI wiek jest już od ćwierć wieku, natomiast miejski wyciąg narciarzy wodnych w Augustowie oznaczony jest postrzępionymi szmatkami i zardzewiałymi beczkami, być może po substancjach chemicznych. Czekać tylko, gdy praktycznie wcale nie oznaczone stalowe liny naciągowe masztów przyczynią się do śmiertelnego wypadku. Kto dopuścił do użytkowania ten obiekt użyteczności publicznej, którego oznakowanie jest niebywałą prowizorką i jak wskazują kolejne wypadki w jego pobliżu, po prostu stwarza poważne zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników jednostek pływających po jezorze Necko?Data dodania komentarza: 25.04.2025, 13:00Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: Dobrze by byłoTreść komentarza: Lepiej na głównego dyrektora LiceumData dodania komentarza: 25.04.2025, 10:22Źródło komentarza: Dyrektor augustowskiej szkoły zostanie wicedyrektorem innej placówki?Autor komentarza: KamilTreść komentarza: Ta a w Cisie robią za 2000 złotych to jest wykorzystywanie. Tak maprawde gdzie ido te pieniądze lepiej niech powiedzoData dodania komentarza: 25.04.2025, 07:54Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: Leśny LudekTreść komentarza: Augustów powierzchnię ma większą niż Suwałki… ale na papierze. Przecież tych nasadzeń nie robił nikt na wodzie , w lesie ani na użytkach rolnych. Teren zurbanizowany to tylko 10 procent powierzchni miasta.Data dodania komentarza: 25.04.2025, 07:16Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: belferTreść komentarza: Za wyludnianie się miasta niż demograficzny oczywiście odpowiedzialny nie jest, bo jeszcze nie zdążył być. Ze wszystkim, co piszesz o obecnych włodarzach miasta i ich polityce rządzenia, zgadzam się w 100%. Ale niż jest faktem niepolitycznym i on po prostu jest. Jeśli zamiast setki dzieci masz 50, to jest to goły fakt, za który wyłączną winę ponoszą niedoszli rodzice. Dla setki dzieci otworzyłbyś cztery oddziały, dla 50 - dwa. I nie przeskoczysz tego, bo tych uczniów PO PROSTU NIE MA. Choćbyś nie wiem jakie perspektywy roztoczył nagle i wybudował piętnaście budynków mieszkalnych, dzieci na dziś nie przybędzie.Data dodania komentarza: 24.04.2025, 21:57Źródło komentarza: Przesądzona przyszłość augustowskiej szkołyAutor komentarza: Ciemno wszędzie, głucho wszędzie - co to będzie?Treść komentarza: Wiadomo może kiedy zostanie otwarty miejski wyciąg narciarzy wodnych w Augustowie? Klimat zauważalnie ociepla się już od kilku lat, mamy w Augustowie piękną pogodę od wielu tygodni, więc może przynajmniej w weekendy od początku kwietnia warto udostępniać narciarzom i wakeboardzistom ten miejski obiekt użyteczności publicznej?Data dodania komentarza: 24.04.2025, 19:00Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: oolooTreść komentarza: A Ogrody Karolczuka za 600 tyś. szumią na Rynku Z.A..Data dodania komentarza: 24.04.2025, 18:34Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: pajaceTreść komentarza: I bedzie problem zgłaszał że traktor go nie budzi...Data dodania komentarza: 24.04.2025, 18:18Źródło komentarza: Strzelnica w strefie uzdrowiskowej – mieszkańcy zgłaszają uciążliwy hałasAutor komentarza: wizjaTreść komentarza: Powiedz znajomemu żeby przestał cpać...Data dodania komentarza: 24.04.2025, 18:17Źródło komentarza: Strzelnica w strefie uzdrowiskowej – mieszkańcy zgłaszają uciążliwy hałasAutor komentarza: JSTreść komentarza: To miejsce jest mega ważne – tyle tam zwierząt żyje, no i to jedna z ostatnich dzikich takich przestrzeni w Polsce.Data dodania komentarza: 24.04.2025, 17:16Źródło komentarza: Pożar w Biebrzańskim Parku Narodowym: noc spokojna, trwa wyjaśnianie przyczyn
Reklama