Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 10 grudnia 2025 09:10
Reklama
Reklama
"Las Vegas" przestanie istnieć

Przesądzona przyszłość augustowskiej szkoły

Podziel się
Oceń

Podczas kwietniowej sesji rady powiatu augustowskiego radni podjęli uchwałę w sprawie rozwiązania Zespołu Szkół Technicznych imienia Generała Ignacego Prądzyńskiego w Augustowie i likwidacji szkół ponadpodstawowych wchodzących w jego skład. Zasłużona augustowska szkoła, nazywana potocznie „Las Vegas”, przestanie istnieć, co nie podoba się wszystkim radnym, m.in. były wicestarosta augustowski mówi o dramatycznym końcu.
Popularne "Las Vegas" przestanie istnieć.
Popularne "Las Vegas" przestanie istnieć.

O planach likwidacji Zespołu Szkół Technicznych w Augustowie usłyszeliśmy pod koniec 2024 roku. O przyszłości popularnego „Las Vegas” ma przesądzać między innymi spadający nabór i zainteresowanie kształceniem w tej placówce, a także fatalna demografia. Osoby rządzące powiatem mówią o odpowiedzialnej decyzji i ratowaniu posad nauczycielskich. Opozycja była zaskoczona tym, że nie prowadzi się działań na rzecz uratowania tej jakże zasłużonej placówki.

-Projekt uchwały jest wynikiem pozytywnych opinii podlaskiego kuratora oświaty. Wpłynęły opinie związków zawodowych. Zarząd Związku Nauczycielstwa Polskiego w Augustowie pozytywnie zaopiniował uchwałę. Przewodniczący oddziału regionu podlaskiego NSZZ Solidarność w Augustowie poinformował, że w związku z tym, że nie posiada swojej organizacji zakładowej w tej placówce, nie zajmuje stanowiska w tej sprawie -referował Michał Kotarski, przewodniczący rady powiatu augustowskiego.

Mówi się, że osoby dotknięte likwidacją dotychczasowej placówki, mają trafić do Augustowskiego Centrum Edukacyjnego.

Znana augustowska szkoła do likwidacji

Od wielu miesięcy przeciwnikiem likwidacji jest Dariusz Szkiłądź, były wicestarosta, a także doświadczony oświatowiec.

-Kończy się to w sposób dramatyczny, bo mająca za sobą ponad siedemdziesiąt lat pracy szkoła, od 1 września przestanie istnieć -komentował Dariusz Szkiłądź.

Do opinii byłego wicestarosty odniósł się jego następca na tym stanowisku.

-Temat likwidacji Zespołu Szkół Technicznych był wielokrotnie poruszany w trakcie różnych sesji. Myślę, iż w tej kwestii wiele wątpliwości zostało wyjaśnionych. Przypomnę, że w temacie likwidacji ZST uczniowie nie mieli nic przeciwko, także rodzice nie wnosili żadnych protestów, nauczyciele jednogłośnie przychylili się do naszej propozycji, organizacje związkowe nie wniosły żadnego sprzeciwu i żadnej negatywnej opinii. Podlaski kurator oświaty zaopiniował pozytywnie likwidację tej szkoły, a pan Dariusz Szkiłądź twierdzi, że to niedobrze. Rozumiem, że ma pan swoje powody do wygłaszania takich twierdzeń. Natomiast wygląda na to, że jest pan jedyną osobą w naszym gronie, która do końca nie chce racjonalnie przyjąć stanowisk innych organizacji, np. związkowych -mówił Wojciech Jerzy Szczudło.

-Naprawdę, podczas naszej wizyty w podlaskim kuratorium oświaty, pani kurator ze zrozumieniem podeszła do tego tematu. Już nie chciałbym się wdawać w dyskusję w zakresie demografii, bo również o tym wielokrotnie rozmawialiśmy -dodał wicestarosta.


Napisz komentarz

Komentarze

fan 24.04.2025 00:19
Skoro nawet Rada Pedagogiczna tej szkoły była za likwidacją, to chyba wiele to mówi. Nikt dla widzimisię nie podcinałby gałęzi, na której siedzi. Nauczyciele doskonale zdają sobie sprawę, że to szkoła bez przyszłości w czasach niżu demograficznego. Co roku drżeli, czy będą mieć pracę, bo chętnych do nauki dramatycznie ubywało. Zresztą kto mógł i miał możliwości już dawno się stamtąd ewakuował. Dobrze, że znalazło się rozwiązanie i nikt na bruku nie wyląduje.

ze szkodą dla młodzieży to wszystko 23.04.2025 10:51
Mając trochę wiedzy i dobrej woli można było spokojnie tą szkołę utrzymać. Organ prowadzący powinien zarządzać szkołami a nie je likwidować. Można było tak podzielić zawody i zrobić takie warsztaty, żeby młodzież mogła uczyć się komfortowych warunkach. Teraz będzie jeden moloch z młodzieżą z dwóch szkół, problemów wychowawczych będzie dużo, dużo więcej i mogą być bardzo poważne. Przykre jest to, że decydują osoby które nie mają bladego pojęcia o szkole. Zaoszczędzą może trochę na tej likwidacji a potem wydadzą na jakieś koncerty itp Ale przez poprzednie 5 lat pan Szkiłądź i Szlaszyński też nic nie zrobili dla tej szkoły a mogli. O złym zarządzaniu w Ace też wiedzieli, jak każdy. A teraz szkoda, żal.........

Picerzy, pozerzy i festyniarze kohabitacji Nasze Miasto-PiS 24.04.2025 16:51
Każdą szkołę można utrzymać, ale trzeba mieć wiedzę, umiejętności i chęć działania na rzecz lokalnej społeczności. Najłatwiej jest usprawiedliwić niżem demograficznym swoje marne kompetencje, brak kreatywności i pomysłu na rozwój szkoły. Jednak to nie niż demograficzny odpowiedzialny jest za wyludnianie się miasta, ale znikomy procent absolwentów szkół zawodowych, średnich i wyższych, którzy jak wskazuje szybkie tempo wyludniania się Augustowa, po prostu nie widzą petspektyw życia w tym "drogim" mieście ze względu na wysokie ceny mieszkań, czynszów i gruntów w korelacji z brakiem atrakcyjnych ofert pracy. Augustowscy włodarze rządzący miastem od blisko dekady wybudowali tylko jeden wielorodzinny budynek komunalny z bardzo wysokimi cenami czynszu. Symptomatyczne jest, że nie zrealizowali w zasadzie żadnej inwestycji skutkującej obniżeniem dla mieszkańców i przedsiębiorców opłat za energię cieplną, elektryczną, wodę, ścieki, wywóz odpadów komunalnych oraz cen gruntów pod inwestycje i budownictwo wielorodzinne pomimo możliwości pozyskania setek milionów złotych z Funduszy Unijnych, a nawet niektórych prorozwojowych, dedykowanych samorządom programów rządowych za czasów PiS.

belfer 24.04.2025 21:57
Za wyludnianie się miasta niż demograficzny oczywiście odpowiedzialny nie jest, bo jeszcze nie zdążył być. Ze wszystkim, co piszesz o obecnych włodarzach miasta i ich polityce rządzenia, zgadzam się w 100%. Ale niż jest faktem niepolitycznym i on po prostu jest. Jeśli zamiast setki dzieci masz 50, to jest to goły fakt, za który wyłączną winę ponoszą niedoszli rodzice. Dla setki dzieci otworzyłbyś cztery oddziały, dla 50 - dwa. I nie przeskoczysz tego, bo tych uczniów PO PROSTU NIE MA. Choćbyś nie wiem jakie perspektywy roztoczył nagle i wybudował piętnaście budynków mieszkalnych, dzieci na dziś nie przybędzie.

ze szkodą dla młodzieży to wszystko 23.04.2025 10:47
Mając trochę wiedzy i dobrej woli można było spokojnie tą szkołę utrzymać. Organ prowadzący powinien zarządzać szkołami a nie je likwidować. Można było tak podzielić zawody i zrobić takie warsztaty, żeby młodzież mogła uczyć się komfortowych warunkach. Teraz będzie jeden moloch z młodzieżą z dwóch szkół, problemów wychowawczych będzie dużo, dużo więcej i mogą być bardzo poważne. Przykre jest to, że decydują osoby które nie mają bladego pojęcia o szkole. Zaoszczędzą może trochę na tej likwidacji a potem wydadzą na jakieś koncerty itp

bejbik 24.04.2025 00:14
Widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz i nie znasz się na oświacie, tylko wróżysz z fusów. Jaki moloch z dwóch szkół??? W Las Vegas jest raptem osiem klas i to nie przeładowanych. Średnio to wypada 1,5 klasy w roczniku. Dla ACE to żadne obciążenie, bo w czasach wyżu było tam więcej klas niż teraz będzie po połączeniu.

Obserwator 24.04.2025 05:41
Przykre to jest to że tej "młodzieży" nic się robić nie chce nie mowa o nauce. Decyzja jest dobra z punktu widzenia czystej kalkulacji i ekomonii żadne władze nie są temu winne. Idzie srogi niż demograficzny nikt na to wpływu nie ma. A kwestia inna że nie było widać zainteresowania wśród młodych przedmiotami zawodowymi tylko gastronomia i gastronomia, hotelarstwo... widać polotu dzieci nie mają dziś do nauki przedmiotów ścisłych ot i cała filozofia.

Młodzieżowy Radny Miejski 26.04.2025 19:52
Zgadzam się, że dla młodzieży najważniejsze są komfortowe warunki do nauki, indywidualne podejście i szacunek do ich potrzeb.

Farmazony 27.04.2025 20:19
Komfortowe warunki? Jeszcze wam powinni łóżka poustawiać w tych szkołach średnich na korytarzu żebyście leżeli odłogiem bo już padacie ze zmęczenia... Śmiech na sali "indywidualne podejście" niedługo każdy z was będzie wymagał osobistego asystenta. Gdzie wasza ambicja młodzi??? Do czego wy dążycie w życiu bo na pewno nie do pracy. A już z całą pewnością nie do ciężkiej pracy.

klient petent 23.04.2025 08:36
Musiałem dzisiaj zadzwonić do Starostwa. Żaden numer nie działa: połaczenie nie może być zrealizowane. Nie działaja numery w budynku głównym, wydziałach w straży pozarnej, w zarządzaniu kryzysowym. Nic. Sprawdziłem z drugiego telefonu i to samo. Czy dzwonić na Policję, żeby właczyli centralę?

Ooo 23.04.2025 14:12
Specjalnie wyłączyli ,bo pewnie sekretarka jest na jakieś uroczystości ,albo spotkaniu

Zenon 23.04.2025 00:00
Jestem zagorzałym przeciwnikiem obecnych władz powiatu, ale tu muszę się zgodzić: czas najwyższy zakończyć tę fikcję. Nikt tam nie chciał się uczyć, przy naborach było po 4-5 kandydatów do klasy. Kto obserwował ten wie. Szkiłądź też to wie, bo wtedy rządził. Klasy składano z tych, którzy gdzie indziej się nie dostali. Teraz jest niż demograficzny i nawet takich osób nie będzie. Dla 4 uczniów klasy się nie otworzy. Panie Szkiłądź, uprawiasz pan jedynie populistyczną politykę.

Mieszkaniec 24.04.2025 05:46
To prawda, dojdzie jeszcze do tego że będzie jedno liceum ogólnokształcące a nie dwa ponieważ też nie będzie dzieci. I też nikt wtedy nie powinien mieć pretensji takie życie nic nie zrobimy. Generalnie dwie szkoły średnie ogólnokształcąca i zawodowa to też chyba nie jest aż taka tragedia. Będą mieli gdzie się uczyć. I dobrze że teraz nauczyciele z zst idą do ace. Dla niektórych konkurencja dobrze robi😉

Naszomiastowe "zarządzanie" przez symptomatyczne likwidowanie 27.04.2025 13:48
Słabo funkcjonująca i likwidowana obecnie szkoła to nie jest fikcja, tylko niestety smutna rzeczywistość. Ktoś tą szkołą chyba zarządzał i doprowadził do stanu, w którym się znalazła? Najłatwiej jest zrzucić swoje niekompetencje na niż demograficzny i pleść jakieś farmazony oderwane od meritum. Rynek pracy jak kania dżdżu potrzbuje spawaczy, ślusarzy, mechaników, elektryków, elektromechaników itp., więc likwidowanie szkoły kształcącej specjalistów zawodów ww. branż jest po prostu jakimś kuriozum.

ooloo 22.04.2025 19:19
Nazwa Nasze Miasto to nie miasto mieszkańców lecz wąskiej grupy pasożytów wychodzących z założenia, że Augustów jest ich, a mieszkańcy mają im służyć. Coś mi to przypomina..

To pierwsza zła decyzja. Zaczynam odliczanie. 22.04.2025 16:18
Żal ale ludzie obecnie rządzący, o małym zasobie wiedzy podejmą więcej złych dla miasta i mieszkańców decyzji.

Mieszkaniec 23.04.2025 09:26
To ich pierwsza najlepsza podjęta decyzja

JS 22.04.2025 15:12
To jakaś masakra… Przecież ta szkoła to legenda w Augustowie, każdy ją zna, a znajomi opowiadali, że było tam naprawdę spoko.

Znajomi opowiadali że kalkulator dobry wynalazek 23.04.2025 22:05
Tragedia co ty "JS" wypisujesz, i co z tego że legenda jak za chwilę 10 uczniów na całą szkołę by tam uczęszczało. Umiesz liczyć do 10???

Priorytety burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka i kohabitacji Nasze Miasto-PiS 22.04.2025 12:35
Konkludujac: szkoły likwidują, uczniów jest coraz mniej, czyli Augustów wyludnia się. Zastanawiające jest, że burmistrz Mirosław Karolczuk frywolnie podwoił liczbę swoich zastępców w miejskim magistracie przy okazji dojmująco drenując miejski budżet setkami tysięcy złotych. Co to jest za "demiurg zarządzania", który przy zwijającym się mieście/przedsiębiorstwie generuje dodatkowe koszty liczone już w setkach tysięcy złotych? Burmistrz Augustowa Mirosław Karolczuk jest naprawdę tak skrajnie niewydarzonym włodarzem i niebywałym laikiem gospodarności w samorządzie, czy po prostu intencjonalnie i za przyzwoleniem kohabitacji "Nasze Miasto-PiS" drenuje miejski budżet zmierzając w kierunku skrajnej niegospodarności?

JS 26.04.2025 13:04
Faktycznie, podwojenie liczby zastępców to dość kontrowersyjna decyzja, szczególnie w kontekście problemów miasta.

zachmurzenie duże

Temperatura: 7°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: "Kreatywna księgowość" ćwiczona przez kabotyna, farmazoniarza i dyletantaTreść komentarza: Naprawdę, czy zastępca Chodkiewicz wierzy w te brednie, pod ktorymi się podpisał w odpowiedzi na interpelację radnego Zarzeckiego? Nadrzędnym dokumentem dla kierownika jednostki budżetowej (czyt. dyrektora CSiR) i kierownika jednostki samorządowej (czyt. burmistrza) jest, a przynajmniej powinien być plan finansowy jednostki uchwalony przez radę gminy, za którego wykonywanie w danym roku budżetowym ponosi odpowiedzialność wójt, burmistrz, prezydent i kierownik danej jednostki budżetowej, czy jednak ważniejsze są umowy zawarte z PUP? Pierwsze słyszę, żeby na podstawie umowy z jakimś podmiotem kierownik jednostki budżetowej (dyrektor) lub kierownik terenowej jednostki samorządowej (wójt, burmistrz, prezydent) mógł zwiększać plan finansowy żąglując środkami finansowymi pomiędzy paragrafami, szczególnie w zakresie tak bardzo obostrzonego aktami prawnymi paragrafu, w którym ujęta jest w planie finansowym na dany rok budżetowy NIEWZRUSZALNA kwota na wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych w jednostce sektora finansów publicznych.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 20:47Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Starosta się cieszy że miasto dołożyło mu pieniędzy na remont drogi , bo tak to by do tej pory żadnej ulicy nie zrobił , a na początku kadencji jego szef wnukowski miał tak wozić pieniądze tirem do Augustowa , a minęło półtora roku a tirów i pieniędzy nie widaćData dodania komentarza: 9.12.2025, 20:16Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Art. 11 ust. 1 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Bardzo interesująca dla RIO może okazać się pokrętna odpowiedź z-cy Chodkiewicza na interpelację radnego Zarzeckiego. Okazuje się, iż w zaplanowanym na 2026 r. budżecie augustowskiego CSiR zabrakło pieniędzy na energię elektryczną po to, żeby nie zabrakło środków finansowych na wynagrodzenia pracowników nowozatrudnionych w tej jednostce budżetowej. Nasuwa się pytanie, czy przypadkiem w CSiR w Augustowie nie został w tym roku utworzony nowy etat kierownika stadionu? Być może burmiszczowi Karolczukowi wydaje się, iż skoro cztery lata temu przy gremialnym poparciu radnych Nasze Miasto-PiS utworzył kumoterski etat drugiego swojego zastępcy w urzędzie miejskim, którym dotychczas budżet miasta Augustowa wydrenowany został kwotą blisko milion złotych, więc nie ma większego problemu, żeby swoją klubową koleżankę z ugrupowania Nasze Miasto i jednocześnie byłą radną, której co ciekawe mieszkańcy Augustowa w ostatnich wyborach samorządowych nie chcieli powierzyć mandatu radnej, filuternie "zainstalować" na świeżo utworzonym stanowisku kierownika miejskiego stadionu zarządzanego przez CSiR w Augustowie?Data dodania komentarza: 9.12.2025, 17:42Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Ustawa o naruszeniu dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Jest takie cuś jak Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w tym art. 11 ust. 1. Każdy w miarę rozgarnięty urzędnik państwowy lub samorządowy powinien wiedzieć, iż budżet wynagrodzeń jest NIETYKALNY. "Żąglowanie" pomiędzy paragrafem wynagrodzeń i "majstrowanie" przy zaplanowanej na tym paragrafie na dany rok budżetowy kwotą poprzez jej regulowanie środkami finansowymi przesuwanymi z innych paragrafow stanowi naruszenie co najmniej kilku artykułów ww. aktu prawnego, który wprost determinuje zasady polityki w sferze finansów publicznych i odpowiedzialnosc za ewentualne nieprzestrzganie prawa w tej materii. Być może burmiszcz Karolczuk filuterną politykę ćwiczoną przez niego w urzędzie miejskim i zaczął uskuteczniać także w CSiR. P.S. Jednostka samorządowa to nie jest to samo co prywatna firma.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 13:43Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Gazetkowo-feĵšbukowy rozwój wsteczny wyludniającego się AugustowaTreść komentarza: Ceny nieruchomości w Polsce przestały szybować w górę. Inwestycja w mieszkania w miastach kulejących demograficznie i biznesowo w długim terminie może okazać się fatalnym pomysłem. Patrząc na statystyki GUS odnośnie trendu, a właściwie tempa w jakim wyludnia się Augustów, bardzo prawdopodobnym scenariuszem jest, iż ceny mieszkań w Augustowie będą pikować. Być może zapikowanie cen mieszkań spowoduje na moment zwiększenie popytu na kupno nieruchomości. Jednak w dłuższej perspektywie wyludnianie się Augustowa będzie progresywnie implikować uwalnianie mieszkań na rynku wtórnym i w efekcie na stałe spowoduje przewagę podaży nad popytem mieszkań skutkującą dalszym spadkiem lub co najmniej stagnacją cen nieruchomości Augustowie.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 09:55Źródło komentarza: Sześciopiętrowy budynek w centrum Augustowa?Autor komentarza: Residental Estate Villa Park is the No. 1 in the Augustów ResortTreść komentarza: Osiedle Villa Park w Augustowie położone przy ulicy Wypoczynkowej jest synonimem nowoczesnego budownictwa wielorodzinnego o nietuzinkowej architektonicznie - willowej estetyce. Co bardzo istotne osiedle VP zbudowane zostało w prawdopodobnie najpiękniejszej części Augustowa zlokalizowanej przy półwyspie Lisi Ogon nad jez. Białe. Osiedle Villa Park jest przede wszystkim nietuzinkowym willowym budownictwem jednorodzinnym, które jest odzwierciedleniem stylu życia jego mieszkańców - szczęśliwego życia w pięknych okolicznościach przyrody.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:18Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Ok sprawdziłem, był sprzedany za 1 procent wartości, czyli 5 tysięcy złotych.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:05Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: No to chyba nie wyremontowali?Data dodania komentarza: 8.12.2025, 20:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Ponad ćwierć wieku funkcjonowania agustowskiego aquaparku!🎉🥳🎇🎆Treść komentarza: Akurat, jeśli chodzi o rzeczony miejski "basen" w Augustowie, to jest on pełnoprawnym aquaparkiem. Co prawda po ponad ćwierć wieku swojego istnienia jest niezbyt nowoczesnym i już dość mocno naruszonym przez ząb czasu obiektem basenowym, ale nadal śmiało może być nazywany aquaparkiem. Oczywiście daleko mu do dużych, nowoczesnych aquaparków, ale w 2001 roku był jednym z najatrakcyjniejszych i najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce północno-wschodniej.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 18:30Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: No tak w Augustowie zimą mieszkańcy na rolkach będą mknąć do villa parku😆Data dodania komentarza: 8.12.2025, 17:41Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Przecież jest masa osiedli albo galerii gdzie skorzystano właśnie ze starej pofabrycznej architektury... Cukry albo Warzelnia na warszawskiej Pradze, pierwsze przykłady z brzegu. Ale to trzeba głową ruszyć, to nie u nas. No i wspaniały widok jest zaraz na nową jednostkę wojskową!Data dodania komentarza: 8.12.2025, 16:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Czy ja wiem czy sprzedany... To znaczy formalnie sprzedany, ale jak mnie pamięć nie myli to za złotówkę (w zamian za obietnicę remontu).Data dodania komentarza: 8.12.2025, 13:08Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Wyludniający się Augustów pod auspicjami trzech jeźdźców augustowskiej apokalipsyTreść komentarza: Czy wiadomo, jaką kwotę dotacji z Funduszu Dopłat do budownictwa komunalnego pozyskali w 2025 roku dla mieszkańców Augustowa trzej burmistrzowie Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski lansujący się od ponad dekady w augustowskim samorządzie? Nie wszystkich, a raczej nawet bardzo niewielu mieszkańców Augustowa stać jest na zakup mieszkania za cenę wyższą niż około 4 tys. zł/m² lub wynajem mieszkania za cenę wyższą niż około 15 zł/m². Przypominam gazetkowo-fejsbukowym kabotynom i farmazoniarzom z monumentalnego ratusza, iż przewidziany w ustawie maksymalny limit wydatków budżetu państwa przeznaczonych na zasilenie Funduszu Dopłat ma wynieść w przyszłym roku 5,6 mld zł, w 2027 r. - 6,86 mld zł, w 2028 r. - 8 mld zł, rok później - 9 mld zł, a w 2030 r. - 10 mld zł.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 06:42Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Północ ParkTreść komentarza: Dokładnie, a nazwa ni przypiął ni przyłatał, pokażcie mi "villę" na lipowcu. Nowe domy pobudowane albo poremontowe z 70 lat. Bloki jak wszystkie nowe w mieście. Skąd się biorą te nazwy tych osiedli ? Do czego to nawiązuje, villa park, rossa park, august park jeszcze na Sucharskiego przy basenie powinni zrobić aqua park 😅.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 23:01Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Lipowiec - dzielnica z przyszłością AugustowaTreść komentarza: Świetnie, jeśli na tym terenie postanie więcej takich pięknych willowych apartamentów, jakie są na osiedlu Villa Park. Mam nadzieję, że rzeczywiście na w tym terenie powstanie duże osiedle i ten rzeczony "zgiełk" będzie pochodzić od gromadnie bawiących się tam dzieci dzieki być może Augustów zawróci z obecnie obranego, niezwykle fatalnego kursu skutkującego wyludnianiem się miasta. Natomiast sklepy i usługi pojawią się szybko wraz z rozwojem osiedla oraz budową nowej i rozbudową istniejącej infrastruktury towarzyszącej, które to działania leżą przede wszystkim w gestii lokalnego samorządu.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:49Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Dla malkontenta wszędzie jest daleko od szczęśliwego życiaTreść komentarza: Osiedle Vilka Park położone jest idealnie. Czasy PRL minęły dawno temu, więc dległości w obecnych czasach nie liczy się w kilometrach, tylko czasem potrzebnym do przemieszczenia się z punktu A do punktu B. Tym bardziej, że miasta realnie rozwijające się dbają o swoich mieszkańców i budują rozległe ścieżki rowerowo-rolkowe, którymi niejednokrotnie można przemieszać się szybciej, taniej, ekologiczniej i zdrowiej, niż samochodem lub komunikacją miejską.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:28Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Pięknie położone osiedle Villa Park w AugustowieTreść komentarza: Dzielnca Wypusty ma swoje kominy i pewnikiem jej mieszkańcy woleliby mieć widoki na las i jezioro, tak piękne jak na osiedlu Villa Park, niż na dymiące kominy i zakład utylizacji pojazdów. Poza tym fekalno-chemiczne zapachy na Wypustach częstokroć potrafią uprzykrzyć życie mieszkańcom tej dzielnicy, szczególnie gdy wiatr zawieje od strony oczyszczalni ścieków lub laminatów. Apropos komina, to monumentalnie górujący na horyzoncie komin raczej kojarzy się ze spalaniem, dymem i zanieczyszczaniem środowiska, więc raczej słabo wpisywałby się w poprawę estetyki osiedla Viila Park. Nazywanie osiedla "Tartak Lipowiec" to dla dewelopera "reklama" niczym strzał w kolano. W tartaku co zasady ciężko się pracuje, a nie wypoczywa z rodziną w przytulnych i komfortowych okolicznościach przyrody po pracy.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:13Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Nie dla wszystkich w Augustowie darmowe kompostowniki na ogórki kiszone, groch I kapustę?Treść komentarza: Dlaczego mieszkańcy Augustowa będący lokatorami mieszkań budynków wielorodzinnych są pomijani przez burmistrza Karolczuka i jego dwóch zastępców Chodkiewicza i Sieczkowskiego w przydzielaniu darmowych kompostownikiów na ogórki kiszone, groch i kapustę? Ten proceder ćwiczony w Augustowie jest niesprawiedliwy i przede wszystkim naruszający zasadę równouprawnienia obywateli w świetle art. 32 Konstytucji odnośnie równego prawa obywateli do traktowania przez władze publiczne.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 18:18Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Miejskie lodowisko w Augustowie jest czynne na fb. Jak jest naprawdę w realu?Treść komentarza: Miejskie lodowisko w Augustowie działa dziś, czy znowu jest nieczynne? Czy w CSiR jest wyznaczona przez dyrektora Parucha osoba, która ponosi odpowiedzialność za zamieszczanie bieżących i przede wszystkim istotnych dla klientów CSiR informacji, czy odpowiada tylko za wrzucanie wyłącznie quasi-marketingowych fotek i filmików, bardziej noszących cechy topornej propagandy, niż rzetelnego i bieżącego źródła informacji?Data dodania komentarza: 7.12.2025, 18:03Źródło komentarza: Lodowisko na Rynku Zygmunta Augusta?Autor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Widzisz a w blokach w ogóle się worków nie dostaje. Ani kompostowników. Ani zniżki za kompostowanie.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 17:05Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)
PRZECZYTAJ
Reklama