Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 8 listopada 2025 06:54
Reklama
Reklama

Tym razem winny konserwator

Podziel się
Oceń

Od wielu miesięcy znana jest idea przeniesienia augustowskiego magistratu do budynku po byłym Gimnazjum nr 1 przy ulicy Młyńskiej. Pomysł wywołuje dużo emocji i nie wszystkim się podoba. Miastu przyznano z urzędu marszałkowskiego dofinansowanie ze środków unijnych na termomodernizację obiektu i dostosowanie go do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Wykonanie prac może utrudnić jednak konserwator zabytków.
Tym razem winny konserwator

Konserwator może zniweczyć plany

-Gmina Miasto Augustów jest gotowa do tej inwestycji. Został złożony kompletny wniosek i uzyskaliśmy dofinansowanie zgodnie z jego założeniami. Mamy podpisaną umowę na dofinansowanie termomodernizacji budynku po Gimnazjum nr 1, który planowo miałby być przyszłym ratuszem. Chcielibyśmy też docelowo przebudować wnętrza, by dostosować je w mniejszym zakresie, choć dofinansowanie dotyczyło głównie termomodernizacji. W międzyczasie konserwator zabytków podjął nieprawomocną decyzję o wpisaniu tego obiektu do rejestru zabytków. Z tego, co wiemy decyzja ta została uchylona przez pana ministra i skierowana do ponownego rozpatrzenia. Procedura z tym związana powoduje, iż niecelowe i nieracjonalne, a także obarczone ogromnym ryzykiem utraty dofinansowania oraz naruszenia warunków projektu byłoby dokonywanie jakiegokolwiek ruchu inwestycyjnego w tym zakresie, z wyborem wykonawcy łącznie. W związku z tym czekamy na ostateczną decyzję konserwatora. Niemniej warto podkreślić, iż terminy ostatecznego rozliczenia środków na dofinansowanie też mogą być ograniczone i może okazać się, że urząd marszałkowski w myśl odrębnych procedur nie będzie mógł nam wydłużać wykonania tej inwestycji w nieskończoność i będziemy musieli zmierzyć się z sytuacją, iż obiekt ten zostanie objęty ochroną konserwatorską, co uniemożliwi nam dokonanie prac inwestycyjnych, które pierwotnie planowaliśmy wykonać. Czyli być może niemożliwe będzie dokonanie termomodernizacji z odtworzeniem gzymsów, oklejenie tego budynku styropianem od zewnątrz. Wobec tego możliwe jest i trzeba rozważać taki scenariusz, iż umowa na dofinansowanie ze środków RPO zostanie rozwiązana z przyczyn od nas niezależnych, gdyż konserwator zabytków nie wyrazi zgody na realizację przyjętych tam założeń –szczegółowo przedstawił sytuację skarbnik miasta Sławomir Sieczkowski.



Napisz komentarz

Komentarze

fredek 05.12.2017 18:43
Ja czegoś nie rozumiem...do tej pory wspaniała współpraca rady z burmistrzem i takie sukcesy, a teraz jeden drugiego wstrzymywał i każdy obwinia drugą stronę... to może trzeba dokładnie napisać ile inwestycji zrobiono i za jakie pieniądze, ile nie zrobiono i dlaczego, ile wniosków przepadło bo źle napisane i oczywiście wszyscy w około źli tylko nie decydenci... jest wiele do wyjaśnienia i może niech gazety zaczną się pytać bezpośrednio o konkretne działania, a nie tylko slogany a ci rozpoczęli kampanie i albo zdjęcia i sukcesy, albo tamten czy ci nam przeszkadzali...szkoda czasu konkrety proszę

zgadzam się 05.12.2017 19:27
zgadzam się, dofinansowania leżą i zamówienia publiczne leżą......

aug 06.12.2017 08:20
Zamówienia publiczne działają, przetargi wygrywa rodzina radnego.

? 06.12.2017 15:19
co sugerujesz?

Inwestycje 09.12.2017 13:02
Chyba inwestycjie i to nie leżą tylko zrównane z ziemią. Dno i wodorosty

Józia 09.12.2017 10:04
Cyt. "do tej pory wspaniała współpraca rady z burmistrzem i takie sukcesy, a teraz jeden drugiego wstrzymywał i każdy obwinia drugą stronę" - teraz z dnia na dzień się zmieniło, wszystko jest źle. Wyszło szydło z worka, jak się z ludzi robi idiotów.

ktos 12.12.2017 21:39
No i kolejny kwiatek. W kampanii krytykowano poprzednie wladze ze nie umieja zalatwic miejsca na cmentarz. A sprawa taka pilna byla podobno bo miejsca sie koncza. A tu slysze, ze miejsca sie nie koncza, stary cmentarz na razie wystarczy, nie ma pospiechu. Sprawe odlozono na potem. Ale wtopa. Kolejny przyklad niekompetencji. Czego sie nie zrobi, zeby dorwac sie do koryta.

wd 13.12.2017 11:53
Władza potrafi dostosować rzeczywistość do aktualnych potrzeb. A powinny być potrzeby dostosowywane do rzeczywistości.

ktos 13.12.2017 16:42
To po co bylo trabic w kampanii na lewo i prawo, ze jest pilna potrzeba nowego cmentarza, skoro okazalo sie, ze nie jej nie ma? Chodzilo o pokazanie, jacy jestesmy operatywni a poprzednie wladze sa be? O zdobycie glosow? Teraz wyszlo smiesznie.

Temida 05.12.2017 17:55
Dużo się musi zmienić, żeby wszystko zostało po staremu.

doc.Prozac 04.12.2017 11:43
Dało się zmienić Górskiego, prezesa Necko, Wodociągów, ACE, szkoły nr 4 i 2 da się i zmienić konserwatora. POtrwa to troszkę dłużej. Augustów górą. GO Augustów. Na POchybel mafii.

Bezpartyjny 04.12.2017 15:42
Dało się i to jest ten wielki sukces GO i NM. I co doc. Prozac mniej płacisz za wywoz śmieci? Za wode mniej płacisz? Nowi prezesi bezdomni więc sobie mieszkania przyznali w kodremie !Przez kogo afera w UM przez wspanialych pracownikow ktorzy zastapili doswiadczonych! W szkole nr 4 wspaniala nowa p dyrektor tylko stara kadra cala wg ciebie do wymiany bo pracowala za rzadow PO i nim nasiakla. O tym sukcesie piszesz? Oj wielkie klapki na oczach i malutki rozumek !

Tomek 05.12.2017 12:23
Panie bezpartyjny o jakiej wspaniałej dyrektor w szkole nr 4 mówisz?

Zet 03.12.2017 19:41
Panie misiek kaźdy remont kosztuje kto ma dom to wie,Ale niech się zastanowią"mędrcy" ile kosztuje Budowa, a Atol na CIT się nadaje najlepiej turystyczne miasto musi mieć informacjć turystyczną i to w centrum miasta a nie na zadupiu.

Rotator 03.12.2017 17:21
Co ma do tego Rada gdyby burmistrz ruszył zpracami to konserwator może je wstrzymać (patrz zabytkowy i ztrudną historią Dom Turka). Przyczyną może być np. Kolorystyka, również konserwatorzy nie lubią styropianu. Inna sprawa, że mało jest udanych termomodernizacji budynków zabytkowych. Bo to, że jest to zabytek ja np. Nie mam wątpliwości. Coraz bardziej mnie zastanawia krzyk wokół tej sprawy. Może chodzi o to że przetarg się odwleka, a wybory coraz bliżej i nie wygra np. zaprzyjaźniona firma. Może warto poczekać rok z remontem tej szkoły (mimo kosztów utrzymania budynku) czy budową przystani kajakarzy (dziwnie wysokie koszty inwestycji w stosunku do zakładanych przez urząd) choćby ze względu, że kilka sensownych firm budowlanych jest zajętych budową w BAT. Na zakńczenie ciekawostka w temacie co może i nie może konserwator. Wycięcie drzewa znajdującego się na terenie pod opieką konserwatora wymaga jego zgody. Nawet jeżeli jego zgoda na wycięcie tego drzewa nie budzi wątpliwości (sosna samosiejka kilkunastoletnia) aby być zgodzie z prawem musisz złożyć wniosek i wpłacić 80 zł opłaty.

wef 03.12.2017 18:27
Tam jest peerelowski baranek. Styropian z tynkiem byłby o wiele ładnieszy niż to co jest. A sztukateria - gzymsy też są ze styropianu od razu powleczone tynkiem. Więc konserwator bredzi.

Izydor 03.12.2017 20:51
A ktos tu pisal, ze budynek jest przedwojenny, wiec nie peerelowski. Historii trzeba sie uczyc. Patriotami chca byc a podstaw nie znaja. Styropianem sami sie oklejcie.

Rotator 04.12.2017 12:41
Prawda.

Tadek 03.12.2017 10:45
Nie byłoby problemu, gdyby burmistrz potrafił realizować cele wytyczone przez radę. Można się z nimi zgadzać lub nie, ale jest przynajmniej jasna wizja i kierunek. On najpierw te pomysły popiera, a potem okazuje się, ze a to konserwator, a to termin, a to środki, a to głowa bolała

student 04.12.2017 12:03
Ale to zbyt skomplikowanie. Ludzie nie zrozumieją, że rolą radnych jest wytyczanie kierunków, uchwalanie kasy na pomysły i opracowanie strategii. W wielkim skrócie: radni decydują co ma robić burmistrz. a burmistrz może być sprawny albo nieudolny. Ale ludzie tego nie zrozumieją. Od lat nie potrafią zrozumieć, że burmistrz nie ma żadnych decyzji poza tymi, kogo zatrudnić a kogo zwolnić. Może co najwyżej coś spieprzyć nie wykonując uchwał radnych, czyli np może nie potrafić zrealizować inwestycji

Licealista 04.12.2017 13:45
Hahaha najgorzej jest jak radni załatwiają swoje interesy a burmistrz nieudolny ! I nie do konca jest tak beznadziejnie bo jak ogolnopolskie media mowia o tym to w koncu darmowa reklama miasta! Nie trzeba wydawac publicznej kasy na promocję :D

aug 05.12.2017 10:15
Burmistrzowi tylko najlepiej wychodzi zwalnianie ludzi z pracy i to każdego kto jest mądrzejszy od niego. Ludzie się opamiętajcie.

tubylec 02.12.2017 17:07
Obwiniając (czyt. wieszając psy) na byłych i obecnych Burmistrzach nie zapominajmy, że oprócz nich były i są jeszcze Rady Miasta czyli Radni. Czy są bez winy? Kto głosował ZA? Nikt nie wniósł sprzeciwu? NIE! Poparli? TAK! Przegłosowali? TAK! Przechodzimy do następnego punktu.... . A gdzie byli Ci co ich wybrali? Też siedzieli cicho? Szukamy na siłę wroga. Obecnie nasi lokalni rządzący rozważają, że może rozebrać Atol, bo nie komponuje się "z zabudową starówki". Jeżeli Atol to szkaradek (w tym miejscu) to jak nazwać to coś, co stoi w miejscu "okrąglaka" i patrzą na siebie. Kto jest autorem tych pomysłów? Chyba nie Konserwator? A tak na serio - chyba to połączenie starszego z nowym nie jest do końca takie złe. W kwestii Atolu to może pomysłodawcy rozbiórki powiedzą, wyjaśnią mieszkańcom: 1. kto za ich fanaberie (pomysły) zapłaci? Czy nas stać na to? Czy nie mamy już innych wydatków? 2. czy już wiadomo, kto lub co będzie zamiast, bo chyba nie wróci tu dworzec PKS? A może będzie tak, jak z plażą POSTiW, że najpierw rozbierzemy a później ....pomyślimy. A teraz zanim do końca zwariujemy na punkcie rozbierania pozostałości po poprzednikach zastanówmy się, czy taki los nie spotka kiedyś naszych pomysłów. Tym wszystkim i innym dedykuję słowa poety Adama Asnyka: "...Ale nie depczcie przeszłości ołtarzy choć macie sami doskonalsze wznieść..."

zapytanie 03.12.2017 14:26
nie chodzi o wygląd atola ale koszty, jak czytałam, że w remont trzeba włożyć 400 tysięcy to sorry, uwazam ze lepiej za to rozbudować bibliotekę publiczną niż leźć ze zdrową głową w chore łózko. A co do postiwu to przecież to było straszydło - przy pięknym molo, wyciągu i amfiteatrze

Lidka 02.12.2017 11:39
Konserwator jest zobligowany przepisami. Od początku było wiadomo, że konserwator będzie tu bezwzględny a koszty horrendalne. To nie ma tak pstryk i robimy, co nam się podoba. Trzeba było to przewidzieć zamiast obiecywać cuda wianki. Kolejna mrzonka NM bez pokrycia w realiach. Ale lud to kupuje...

droggi gipss 02.12.2017 13:14
Cuda, wianki to pole golfowe w granicach Natura 2000 i obwodnica przez Dolinę Rospudy w warińcie Cieślika. To był meksyk i robienie z ludzi idiotów. Na tym zbudowano całą kampanie nie pamiętacie już "Nie róbmy POlityki - Budujmy obwodnice" Mrzonki dla naiwnych, otumanionych i oczadziałych Patologią Obywatelską.

Lidka 02.12.2017 18:10
No ale co to ma wspólnego z budynkiem po G nr 1 i konserwatorem? Były obietnice z sufitu czy nie? Błędami poprzedników chcesz usprawiedliwiać błędy ich następców? Przecież miało być lepiej...

sss 02.12.2017 21:02
Konserwator jest zobligowany ale w momencie gdy ktoś złoży wniosek o wpisanie obiektu na listę. Taki wniosek dostał, bo pewnie chciał blokować inwestycję. Głupotą konserwatora zaś jest wpisywanie od ręki zamiast na początku sprawdzić czy faktycznie budynek spełnia warunki do wpisu.

Misiek 02.12.2017 22:49
Nie rozumiem logiki drugiego zdania. Sam do siebie złożył wniosek, bo chciał blokować? Aaaa "pewnie" chciał. Czyli pewności nie ma, tylko domniemanie spisku. My tacy świetni, a tu nam kłody pod nogi. Nie trzeba być specjalistą, żeby wiedzieć, że to budynek zabytkowy. A ponoć mamy takich świetnych architektów w radzie hehehe

GGGG. 02.12.2017 10:14
Słusznie. Wpiszmy ATOL, fontanne, bulwary, Mostową, basen, wyciąg nart wodnych, molo radiowej Trójki. Wszystko zabytkami nie do zmiany wybudowane dzięki Cieślikowi, radnym PO i partii. Tablice wmurować i wiekopomnym zostawić.

Bezpartyjny 02.12.2017 20:17
GGGG zapomniałeś dodać: koszmarek zamiast okraglaka, skitepark, ławki granitowe z grilami i ulice bez chodnikow w technologii jak autostrady :D iiiiiii nie ma nawet więcej co wyliczyć!

qew 01.12.2017 17:47
Ten konserwator to ... brak słów. No co tam chronić? Co to za zabytek? PRL-owski baranek na pustaku? Bez przesady, nie jest to jakaś historyczno-architektoniczna perełka. Poza tym taki konserwator poza wpisywaniem na listę powinien mieć obowiązek dotowania remontów i utrzymania. A jak nie ma kasy to nie powinien kija w koła wsadzać. Może jeszcze Atvę albo delikatesy do rej. zab. wpisac?

lesny ludek 03.12.2017 12:47
Akurat ten budynek wybudowano przed wojną.

historyk 04.12.2017 11:40
Którą wojną? 2001-2008 czy 2008-2015?

leśny ludek 04.12.2017 16:23
Wybudowano ją w 1931, to sobie proszę sprawdzić przed którą wojną, jest kilka do wyboru ;)

XXX 04.12.2017 21:16
To okres miedzywojenny. Konserwator wpisze taki obiekt w ciemno, bez wizji lokalnej. Wystarczy mu zdjecie, ze stoi :))

bezchmurnie

Temperatura: 5°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1019 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Ciekawe stwierdzenie "zgodnie z polityką informacyjną urzędu" nie udzielimy żadnej informacji. A ponoć Augustów to jego mieszkańcyData dodania komentarza: 7.11.2025, 18:52Źródło komentarza: Burmistrz nie komentuje nagłego odejścia ważnej kierowniczki urzędu miejskiegoAutor komentarza: Mieszkaniec.Treść komentarza: Oj dzieję się dzieje w tym Augustowie,jak kiedyś w Nowince gdy rządziła Dorota W . i pomagał albo doradzał jej Jedliński a raczej myślał że jej doradza .ha ha ha ha .Data dodania komentarza: 7.11.2025, 17:07Źródło komentarza: Nagła zmiana w urzędzie miasta. Pytania o przyczynyAutor komentarza: oolooTreść komentarza: A może status "świadka koronnego" profilaktycznie?..Data dodania komentarza: 7.11.2025, 16:53Źródło komentarza: Burmistrz nie komentuje nagłego odejścia ważnej kierowniczki urzędu miejskiegoAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Tadeusza i Tuska🫣😂🤡. Skąd my to znamy?..Data dodania komentarza: 7.11.2025, 15:50Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Podobno Żak Express ma wyczarterować wszystkie autobusy do BudaPiStu. 😂🤣😁😉..Data dodania komentarza: 7.11.2025, 15:48Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: Kary umowneTreść komentarza: Burmistrzu MirosławievKarolczuk, może przy okazji ekspresowego zakończenia współpracy z kierowniczką wydziału inwestycji w miejskim ratuszu, złoży pan radzie miejskiej i mieszkańcom Augustowa wyjaśnienia odnośnie sytuacji związanej z kilkumiesięcznym przekroczeniem terminu umownego dotyczącego zakończenia budowy hali sportowej przy SP nr 2?Data dodania komentarza: 7.11.2025, 14:58Źródło komentarza: Burmistrz nie komentuje nagłego odejścia ważnej kierowniczki urzędu miejskiegoAutor komentarza: MieszkankaTreść komentarza: Przecież to od razu widać,że coś w tej sprawie nie gra,ale nikt nie chce powiedzieć coData dodania komentarza: 7.11.2025, 14:39Źródło komentarza: Burmistrz nie komentuje nagłego odejścia ważnej kierowniczki urzędu miejskiegoAutor komentarza: Inna possibilityTreść komentarza: Kowal zawinił,,, powiesili Cygana może to jest odpowiedź?Data dodania komentarza: 7.11.2025, 14:08Źródło komentarza: Nagła zmiana w urzędzie miasta. Pytania o przyczynyAutor komentarza: "Wspaniałomyślne" wydrenowanie miliona złotych z budżetu miasta AugustowaTreść komentarza: No cóż, trzeba oddać burmistrzowi Karolczukowi, iż jak mało kto zna się na niegospodarnej polityce kadrowej ćwiczonej przez niego samego od kilku lat w urzędzie miejskim w Augustowie. Burmistrz twierdzi, że odczuwa czasami fizyczny bólu słuchając wypowiedzi swoich interlokutorów. Czy burmistrz Karolczuk mógłby wytłumaczyć mieszkańcom Augustowa, co mają czuć w związku pioniersko zainicjowanym cztery lata temu przez niego samego drenowaniem miejskiego budżetu etatem drugiego zastępcy burmistrza miasta Augustowa?Data dodania komentarza: 7.11.2025, 13:41Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: do Uważny Słuchacz Pamiętam i zgadzam się , ale proszę zwrócić uwagę ile zmieniło się od tego czasu w prawodawstwie UE i Polski. Praktycznie wówczas w sprawie obszarów ochronnych była tylko "Natura 2000"Data dodania komentarza: 6.11.2025, 21:51Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: Lista zaniedbań i zaniechań jest naprawdę długaTreść komentarza: Burmiszczu Mirosławie Karolczuk, może już czas kupować bilet do Budapesztu?Data dodania komentarza: 6.11.2025, 20:08Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: The End insrybutorowo-jablonkowej wierchuszkiTreść komentarza: Tadeusz, nie podpowiadaj tym lamusom takich pomysłów. Później powiedzą, że oni dawno zrealizowaliby taką inwestycję, tylko Ty złośliwie ich o tym wcześniej nie poinformowałeś, więc teraz to wszystko to jest Twoja wina.Data dodania komentarza: 6.11.2025, 19:22Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: Drugi zastępca burmiszcza Karolczuka vs podwyżki dla mieszkańców AugustowaTreść komentarza: Radny Tadeuszu Jaworski, może warto zapytać burmistrza Karolczuka jak utworzony przez niego w urzędzie miejskim w Augustowie cztery lata temu etat drugiego zastępcy burmistrza Augustowa wpłynął na powstrzymanie wyludniania się miasta i rozwój Augustowa? Budżet miejski przez ww. działalność burmistrza Mirosława Karolczuka wydrenowany został kwotą prawie miliona złotych, natomiast w zamian mieszkańcy Augustowa zostali "poczęstowani" przez burmistrza Karolczuka wyższymi opłatami za ciepło, wodę i ścieki oraz podwyżkami cen za korzystanie z miejskiego basenu.Data dodania komentarza: 6.11.2025, 19:10Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: AdamTreść komentarza: Ulubienica przestała być ulubienicą?Data dodania komentarza: 6.11.2025, 18:02Źródło komentarza: Nagła zmiana w urzędzie miasta. Pytania o przyczynyAutor komentarza: SpacerowiczTreść komentarza: Oesu! Przecież oni nie są w stanie zadbać nawet o solidne przycięcie gałęzi znad chodników. Idąć trzeba przechodzić na części wyznaczone dla rowerów. I tak jest co roku. Chaszcze na pół ścieżki. Zamiast porządnie wyciąć i wracać co 2-3 lata to co roku zarośnięte wszystko.Data dodania komentarza: 6.11.2025, 17:41Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: WDW też chce mieć kolejkę linową łączącą z Zarzeczem Wiele razy mówiliśmy o tym ze Ś.P. Jarkiem Grondysem (w wielu tematach obecni włodarze zasięgali jego opinii, ale robili po swojemu) cz Marcinem Leoszko ( płacili mu kasę , ale mieli w nosie jego wizje i pomysły). Taką inwestycje jak kolejka gondolowa można by etapować i okrążyć nawet całe miasto, co raczej trudno ogarnąć betonowymi kładkami. W tym stylu funkcjonuje to w Śląskim Parku Wypoczynku (535 ha) "Zielone Płuca Śląska"Data dodania komentarza: 6.11.2025, 17:28Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Bardzo dobra riposta. Niestety na chwilę obecną skazani jesteśmy na rządy patologii i krętactwa..Data dodania komentarza: 6.11.2025, 16:39Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: Upadek Augustowa pod rządami trzech jeźdźców augustowskiej apokalipsyTreść komentarza: Kładka nad Nettą to jest temat, który na pewno nie załatwi problemu związanego z wyludnianiem się Augustowa. Czy trzej burmistrzowie Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski mają jakikolwiek plan, żeby zapobiec zapaści miasta po blisko dekadzie rządów ekipy Nasze Miasto-PiS sprowadzających Augustów w kierunku totalnego zadupia? Może jednak warto wdrożyć realnie prorozwojowe działania takie jak: zmniejszenie czynszów za lokale komunalne, umożliwienie wykupu miejskich działek za 50% ceny jak w Suwałkach, budowę spalarni odpadów z kogeneracją itd.? Czy ratuszowi gamonie myślą, że picowaniem i pozerstwem uskutecznianymi w gazetce i na służbowym fb dokonają rozwoju Augustowa?Data dodania komentarza: 6.11.2025, 14:30Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: Uważny SłuchaczTreść komentarza: prawie się zgadzam, ale skoro pomysł był z 2004 r a uwarunkowania się zmieniły jak twierdzi Pan Tadeusz , bo teraz jesteśmy w UE. W 2004 roku od maja jesteśmy w UE. To jedyna moja uwaga do wystąpieniaData dodania komentarza: 6.11.2025, 13:52Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: WDW też chce mieć kolejkę linową łączącą z ZarzeczemTreść komentarza: Brawo Tadeusz! Burmiszcz Karolczuk tak zna się na wszystkim, że cztery lata temu utworzył etat drugiego zastępcy burmistrza Augustowa, którym co roku niegospodarnie drenowany jest miejski budżet kwotą blisko ćwierć miliona złotych. Gdyby z mgr. Karolczuk naprawdę był ogarniętym wlodarzem, to zlikwidowałby etat pierwszego zastępcy, a nie tworzył niegospodarnie kolejny etat zastępcy burmistrza w urzędzie miejskim w Augustowie.Data dodania komentarza: 6.11.2025, 12:37Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)
Reklama