Z problemem spadku liczby klientów, spowodowanym obniżeniem zamożności społeczeństwa, salony kosmetyczne radzą sobie na różne sposoby. Próbują modyfikować swoją ofertę dopasowując się do potrzeb swoich obecnych klientów. Niektóre decydują się na zwiększenie zakresu usług kupując dodatkowe urządzenia, proponują kupno profesjonalnych kosmetyków, poszerzają godziny pracy lub wprowadzają różnego rodzaju promocje. Co może się sprawdzić?
Inwestycja w nowy sprzęt do wykonywania zabiegów kosmetycznych
W trudnych czasach wiele osób myśli o oszczędzaniu i redukcji wydatków. Wbrew pozorom może się jednak okazać, że bardziej opłacalne będzie zaoferowanie klientom innowacji. Wiele kobiet decyduje się np. na oczyszczanie wodorowe. Urządzenie takie może zarobić na siebie w krótkim czasie, a potem już tylko przynosić wymierne zyski. Peeling wodorowy to bardzo efektowny i nieinwazyjny zabieg oczyszczający i nawilżający skórę. Można go wykonywać o każdej porze roku, a skóra po nim nie wymaga kilkudniowej regeneracji jak np. w przypadku mikrodermabrazji. Właśnie dlatego staje się coraz popularniejszy i może ściągnąć do salonu nowych klientów oraz pomóc zwiększyć zyski.
Najlepszy wybór profesjonalnych ampułek
Warto wyróżniać się na rynku nie tylko dostępnością różnego rodzaju urządzeń do zabiegów, ale również różnorodną i profesjonalną ofertą używanych preparatów. Do zabiegów odżywiających cerę potrzebne są np. ampułki do twarzy – zawierające kwasy, witaminy, czy kolagen. Substancje te są używane do oczyszczania i odmładzania skory oraz wyrównywania jej kolorytu. Mogą być one wykorzystywane jako element zabiegu, ale również sprzedawane do użytku domowego.
Poszerzenie godzin pracy
Wzrost przychodów w salonie kosmetycznym może zapewnić modyfikacja godzin pracy. Wiele osób na etatach woli wybierać godziny popołudniowe i wieczorne – warto wyjść tym potrzebom naprzeciw. W zamian można otwierać salon trochę później. Wszystko zależy od specyfiki pracy konkretnego miejsca. Warto przejrzeć dotychczasowe tendencje, najlepiej grafik wizyt z ostatnich 3 – 6 miesięcy i wprowadzać modyfikacje na tej podstawie.
Wprowadzenie ofert promocyjnych
Przed podjęciem decyzji o wprowadzeniu rabatów czy promocji trzeba poważnie się zastanowić. Obniżenie ceny zabiegów może przyciągnąć klientów, ale istnieje szansa, że szybko „uciekną”, gdy tylko skończy się promocja. Jeśli rabat dedykowany jest wyłącznie nowym klientom, ci obecni mogą poczuć się pominięci. Dobrze jest usiąść i na spokojnie przeliczyć rzeczywiste zyski biorąc pod uwagę różne scenariusze. Zwykle korzystniejsze jest np. obniżanie ceny przy zakupie całego pakietu zabiegów niż przyciąganie klientów oferując rabat na pierwszą wizytę.