Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 11 marca 2026 01:07
Reklama

Znana augustowska szkoła do likwidacji?

Podziel się
Oceń

Wiele wskazuje na to, że Zespół Szkół Technicznych w Augustowie może przestać istnieć. O przyszłości popularnego „Las Vegas” ma przesądzać między innymi spadający nabór i zainteresowanie kształceniem w tej placówce, a także fatalna demografia. Osoby rządzące powiatem mówią o odpowiedzialnej decyzji i ratowaniu posad nauczycielskich. Opozycja jest zaskoczona tym, że nie prowadzi się działań na rzecz uratowania tej jakże zasłużonej placówki.
Znana augustowska szkoła do likwidacji?
"To co chcecie zrobić, to dramat dla Augustowa. Chcecie zamknąć szkołę, na którą przez 70 lat pracowali nauczyciele, uczniowie, dyrektorzy. Zamierzacie jedną kreską przekreślić te lata" -mówił Dariusz Szkiłądź.
Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Relacja video (Źródło: esesja.tv - Starostwo Powiatowe w Augustowie/ Rada Powiatu Augustowskiego):

Zespół Szkół Technicznych im. gen. Ignacego Prądzyńskiego w Augustowie, znany również z mowy potocznej jako „Las Vegas” lub „Zawodówka”, to jedna z najpopularniejszych szkół na terenie miasta, z wielopokoleniową tradycją. W placówce tej na przestrzeni lat wychowało się wielu znakomitych rzemieślników oraz fachowców różnych dziedzin. Zaledwie kilka lat temu nasza redakcja uczestniczyła w radosnej uroczystości na terenie ZST, podczas której ówczesny zarząd powiatu i dyrektor szkoły podpisywali umowę o współpracy z jednym z największych zakładów pracy w Augustowie. Uroczystość była podniosła i tym bardziej dziwi nowa sytuacja.

Szkoła może zostać zamknięta

Na niedawnej sesji rady powiatu augustowskiego poinformowano o planach likwidacyjnych, a dyskusja trwała grubo ponad godzinę. Nie sposób przedstawić wszystkich argumentów stron w jednym artykule, dlatego warto zapoznać się z zapisem video z sesji. Za likwidacją szkoły mają przemawiać głównie liczby, które pokazują m.in. problem z naborem, większe zainteresowanie uczniów edukacją w Augustowskim Centrum Edukacyjnym, bardzo słabą demografię i niską statystykę urodzeń potencjalnych uczniów. Co ciekawe, decyzję obecnych władz powiatowych z bólem serca, a jednak także ze zrozumieniem przyjęli dyrektor szkoły oraz rada pedagogiczna. 

Ta rzeczywistość nie spodobała się wszystkim radnym. Wiesława Chrulska wyraziła zdumienie, że zarządca szkoły nie walczy o jej przetrwanie. Michał Kotarski wygłosił swoistą laudację na cześć dyrektora. Radny popierający starostę opisywał działalność dyrektora w superlatywach i dodał, iż był przez niego niejednokrotnie proszony o interwencję. Jako wyrazicielkę zdania rządzących można wskazać radną Alicję Dobrowolską, która jak zawsze mówiła o „odpowiedzialności”.

Uczniowie nic nie będą stratni

Należy zauważyć, że w aktualnych zasobach zespołu funkcjonuje kilka placówek kształcących i zgodnie z przepisami podczas sesji przeprowadzone było głosowanie dla każdej z nich osobno. Przytaczamy fragmenty z dyskusji nad likwidacją szkoły policealnej, wchodzącej w skład ZST. Trudno jest przypuszczać, żeby w przypadku pozostałych szkół w ramach zespołu oceny dyskutujących były inne.

-Chciałam podziękować panu dyrektorowi i kadrze nauczycieli. Uważam, że państwo bardzo odpowiedzialnie postępujecie. Jako zarząd naprawdę przeprowadziliśmy szczegółową analizę. Dobrze pijarowo mówić, że fajnie jak się broni szkoły. Naboru do tej szkoły nie ma co najmniej od trzech lat, więc ona za trzy lata wygasłaby śmiercią naturalną. Z tym, że za trzy lata kadra nauczycieli nie znalazłaby miejsc pracy. Zachowają państwo miejsca pracy, uczniowie nic nie będą stratni, bo znajdą miejsca do nauki w technikum -fragmenty z opinii Alicji Dobrowolskiej (podczas dyskusji nad likwidacją szkoły policealnej, funkcjonującej w ramach zespołu).

-Odpowiedzialność władzy jest taka, że trudne decyzje i być może pijarowo nieatrakcyjne, się podejmuje. Mieszkańcy nas wybrali po to, by odpowiedzialnie podejmować decyzje. Musimy z tą odpowiedzialnością podchodzić do nauczycieli, do wychowawców, do uczniów i również do budżetu powiatu. Analizowaliśmy ile kosztuje utrzymanie ucznia w liceum, w technikum i w szkole, którą zlikwidujemy. Ostateczną decyzję wyda kurator oświaty -oceniła Dobrowolska.

Jest to dramat dla Augustowa

Jarosław Szlaszyński apelował, by wbrew sugestiom Dobrowolskiej nie próbować przypisywać roli decyzyjnej o likwidacji kuratorowi. Bardzo ciekawą wypowiedź wygłosił Dariusz Szkiłądź.

-Może nie mam takiej wiedzy oświatowej jaką ma pani Dobrowolska, bo tylko czterdzieści lat przepracowałem w oświacie, a dwadzieścia na stanowisku kierowniczym. Pani Dobrowolska wie wszystko, a o oświacie najwięcej, o czym wiele razy się przekonałem –ironizował Szkiłądź.

-To co chcecie zrobić, to dramat dla Augustowa. Chcecie zamknąć szkołę, na którą przez 70 lat pracowali nauczyciele, uczniowie, dyrektorzy. Zamierzacie jedną kreską przekreślić te lata. Dla mnie największym dramatem jest to, że dyrektor i nauczyciele tworzący tę szkołę, jedzący z tej placówki chleb, wyrazili się za jej likwidacją. Myślę, że jest to ewenement w skali kraju, ażeby nauczyciel tworzący placówkę zgodził się na jej zamknięcie. Jest to kuriozalne -dodał Szkiłądź.

-Odczują to także uczniowie. Przyjdą do placówki, w której nie będą traktowani równorzędnie przez uczniów. Przedstawiciele zarządu powiatu są tchórzami, bo nie chcą i nie mają pomysłu na stworzenie czegoś nowego, co dawałoby skutek utrzymania szkoły z tak dużą tradycją, która posiada imię i szereg innych wypracowanych rzeczy -podkreślił były wicestarosta augustowski.

Dodał on także, iż to dyrektor podejmuje decyzje wpływające na plany uczniów o wyborze szkoły. Szkiłądź wskazał przykład szkoły rolniczej w Dowspudzie, gdzie zainteresowanie nauką jest wysokie.

O planach dotyczących przyszłości budynku można przeczytać: tutaj.


Napisz komentarz

Komentarze

kierowca 10.01.2025 09:03
Witam, kiedy zostaną odpalone lampy z doswietleniem przejść dla pieszych? Ekipa zamontowała je bardzo szybko , działa tylko kilka , a co z resztą?? Latem???

Prawa wiejskie insrybutorowo-lipszczanskie 09.01.2025 19:01
Augustów prawa miejskie magdeburskie otrzymał od króla Zygmunta Augusta, natomiast prawa wiejskie lipszczańskie będzie zawdzięczać ekipie insrybutorowopisowskiej wierchuszce.

Idealne miasto do przejmowania! 09.01.2025 17:34
Bardzo dobre miasto do przejmowania!

ciekawy 07.01.2025 21:46
A II LO to kiedy padnie??? Bo chyba są plany jego likwidacji czy nie???

Rewelacyjny teren dla "swojego" dewelopera 08.01.2025 15:13
Budynek po II LO i stadion będą wyśmienitą miejscówką na przejęcie przez zainstrybutorowane towarzystwo wzajemnej adoracji Nasze Miasto-PiS. Ciekawe, czy niebawem ta komunalna nieruchomość pójdzie pod młotek jak kilka lat temu przedszkole i żłobek na ul. Ogrodowej oraz zabytkowy budynek po koszarach Ułanów Krechowieckich po wojnie zaadoptowany (nie zburzony) na potrzeby Augustowskiej Fabryki Obuwia?

ja myślę że tak 09.01.2025 17:09
jest trochę tych działek i budynków do przejęcia.....choćby taki postiw z wyciągiem..... wydzierżawić i bramkę wstawić.......doczekamy?

Pełnomocnik ds. insrybutorowej-zaściankowej kolektywizacji 10.01.2025 00:27
Szykuje się chyba konkretna rywalizacja pomiędzy powiatem i miastem, kto będzie miał bardziej monumentalną siedzibę magistratu. Budynek przedwojennego Państwowego Seminarium Nauczycielskiego, w którym obecnie mieści się II LO, nie zostanie raczej potraktowany jak jeden ze zburzonych zabytkowych budynków kompleksu Koszarów Ułanów Krechowieckich na ul. Tytoniowej, za to ze względu na swój architektoniczny montumentalizm ma szansę na przeksztalcenie w magistrat powiatu augustowskiego. Przyszkolny stadion zostanie rozczłonkowany na co najmniej tak samo psychopatycznie rozległy parking jak przy urzędzie miejskim, natomiast pozostała część zaadoptowana zostanie pod megakomercyjną "jadłodajnię" fast food ze stacją paliw pod wezwaniem pełnomocnika ds. insrybutorowo-zaściankowej kolektywizacji.

Naszomiastowopisowskie rządy picerów, pozerów i festyniarzy 04.01.2025 16:18
Nie zdziwię się, jeśli za kilka lat, czyli na koniec kadencji naszomiastowopisowskiej kohabitacji naczelny ratuszowy kabotyn wraz infantylistycznofejsbukowym kuglarzem i zdublowanym "winowajcą" ZERA złotych z Funduszy Norweskich będą próbowali wymigać się słabą koniunkturą i niżem demograficznym z wyludniania się i zapaści zaściankowo-gminnego, niegdyś turystycznego i królewskiego miasta nad rzeką Nettą.

Pisowsko-naszomiastowe pozery, picery i festyniarze 04.01.2025 14:32
Dobre chęci, kabotyństwo i zrzucanie przyczyn porażki na okoliczności koniunkturalne nie wystarczą. Mirosław Karolczuk też podobno miał dobre chęci, ale ewidentnie kompetencji i kręgosłupa moralnego nie stało. Za to była moc do przytulenia 100% podwyżki uposażenia i vena do zdublowania etatu drugiego zastępcy burmistrza drenującego już setkami tysięcy miejski budżet Augustowa.

Augustów popadający w zapaść pod rządami NM-PiS 04.01.2025 11:52
Za stan zakładu pracy oraz jakość w nim wytwarzanych produktów lub świadczonych usług, co do zasady odpowiada osoba lub podmiot wyznaczony do zarządzania firmą. Dobry produkt lub usługa świadczona na wysokim poziomie poradzą sobie nawet przy kulejącej koniunkturze, a nawet w czasie głębokiego kryzysu. Tłumaczenie się dyrektora/prezesa/zarządu słabą koniunkturą świadczy o braku profesjonalizmu lub po prostu miernych kompetencji do zarządzania przedsiębiorstwem, którego specificzną formą jest także szkoła.

Najlepszy mierny ale wierny. Takie czasy. 03.01.2025 18:02
Obecny dyrektor szkoły jest na stanowisku od 8 lat czy dłużej? Za wiedzą i zgodą starostwa powiatowego. Organ prowadzący na bieżąco obserwował sposób zarządzania tą szkołą w pierwszej kadencji dyrektora i zatrudnił go na to stanowisko ponownie. To nieprawda, ze nie było uczniów. Czy przypadkiem sposób zarządzania nie doprowadził do obecnej sytuacji? Jakie kierunki były proponowane uczniom z powiatu? Oferta chyba nie była zbyt atrakcyjna. A organ prowadzący był na miejscu, miał bezpośredni wpływ na sytuację w szkole tej, tak samo jako wszystkich innych. Wystarczyło chcieć. Do kiedy pracowała pani Adela Hiero szkoła była na tym samym poziomie co ACE, ale potem przeszła na emeryturę i było już coraz gorzej i gorzej. Wszyscy widzieli jak jest więc trudno mydlić oczy, że organ nie widział. Szkoda szkoły, bardzo szkoda, ale tak teraz w Polsce jest. Na stanowiska powołuje się bardzo często miernych ale wiernych. A potem są efekty. Wielka strata dla Augustowa i nie można mówić, ze uczniów nie ma. Dowspuda, Suchowola, Sejny - to są przykłady

hipokryzja 04.01.2025 17:27
A sytuacja w ACE? Podobnie i też było klepanie po plecach. I też wszystkim wiadomo.

JS 05.01.2025 12:10
Właśnie to jest problem – wygląda na to, że w obu szkołach zamiast realnie działać, to władze wolały udawać, że wszystko jest w porządku.

Śpital 08.01.2025 15:49
To podobnie jak ze szpitalem. Wszystko było źle, później po zmianie stołka zaczęło byc dobrze. Każda władza lubi tylko pochwały, a wszelkie wytyki to kalumnie ;-)

JS 05.01.2025 12:07
Zgadzam się, że szkoda szkoły i że sytuacja mogła wyglądać inaczej, gdyby zarządzanie było lepsze.

Urzędas 03.01.2025 11:49
Najlepiej to utrzymywać puste szkoły żeby nauczyciele emeryci i ich rodzinki miały etaciki. A to że płaci za to podatnik to już bez znaczenia.

Naszomiastowo-pisowska ręka żałośnie serwilistyczną rękę myje 02.01.2025 13:35
Zespołem Szkół Technicznych im. Gen. Prądzyńskiego zarządzał Zarząd Powiatu Augustowskiego, czy jednak dyrektor tej szkoły wspolnie z radą pedagogiczną, ktorzy obecnie nie tylko chowają głowę w piasek, ale na dodatek dają przysłowiowego dyla z tonącego statku, którym dotychczas sterowali?

JS 05.01.2025 12:12
Racja, że dyrekcja i rada pedagogiczna też ponoszą odpowiedzialność, ale ostatecznie to Zarząd Powiatu Augustowskiego miał nadzór nad szkołą i mógł interweniować.

Zaściankowo-gminny Augustów & kohabitacja Nasze Miasto-PiS 02.01.2025 12:51
Generał Prądzyński autor projektu Kanału Augustowskiego przewraca się pewnie w grobie. Kanał Augustowski jest w opłakanym stanie funkcjonalno-użytkowym i wygląda jak zaniedbany, nikomu nie potrzebny obiekt hydrotechniczny, stanowiący obecnie swego rodzaju antywizytówkę augustowszczyzny. Ta quasi-wizytówka chyba dla symptopatycznego przykrycia żałosnego stanu tego historycznego obiektu, zostanie za sprawą "Polskiego Ładu" przypudrowana populistyczno-picerskim ciuknięciem w postaci Muzeum -zaniedbanego - Kanału Augustowskiego z mediateką dla augustowskiej młodzieży gromadnie opuszczającej wyludniający się pod rządami Nasze Miasto-PiS zaściankowo-gminny gród nad rzeką Nettą - "królewski" Augustów.

JS 02.01.2025 12:23
To jest naprawdę smutne, że szkoła z taką tradycją jak ZST w Augustowie może zniknąć.

Rodzic 02.01.2025 20:02
Może bo nie ma uczniów, czego nie rozumiesz??? Pusta szkoła z tradycjami to dopiero ewenement na skalę kraju. Może czas uruchomić kalkulator albo liczydła jak kto woli.

JS 05.01.2025 12:14
Rozumiem, że demografia jest problemem, ale czy to naprawdę jedyny powód?

bejbe 06.01.2025 21:43
AI jest jednak umysłowo nie teges. Jeśli w jednym roczniku masz 400 uczniów, a za 5 lat w jednym masz 200 - to to nie jest problem??? Połowa uczniów czyni jedną szkołę na dwie zbędną.

może ktoś wie 06.01.2025 22:11
Tylko dlaczego 20% uczniów wybiera szkoły poza powiatem?

bejbe 07.01.2025 21:20
Ja wiem. Odpowiedź jest prosta. Jeśli ktoś chce być leśnikiem, to idzie do Białowieży itd. Powiat nie może prowadzić 30 specjalności zawodowych, bo nie będzie mieć na nie pełnego naboru. Próbowano kiedyś stworzyć klasę szkutniczą, ale zgłosiło się 5 kandydatów. Dla tylu osób nie otwiera się klasy. Dla każdej nowej specjalności potrzeba grona nauczycieli zawodu, a to jest kosztowne, więc dla 10 chętnych nie opłaca się. Jakie to logiczne.

niedasię 09.01.2025 17:19
Bzdury pod publiczkę. Szkoły w całej Polsce wprowadzają nowe kierunki, tylko w Augustowie nie da się? Nic się nie da. Takie tłumaczenie słyszy się tu od dawna i jest wytłumaczeniem dlaczego nic się nie robi.

niedasię_owszem 10.01.2025 22:55
Bzdury to ty piszesz. Augustów to pipidówka. Przy obecnym niżu demograficznym nabór jest praktycznie na jedno LO i jedno technikum. Niedasię utworzyć 30 specjalności w jednej zawodówce. Zacznij myśleć. W dużych miastach łatwiej, bo tam jest kilka/kilkanaście techników i one mogą podzielić się ofertą edukacyjną.

Rodzic 07.01.2025 21:30
Bo oferta szkół Augustowskich jest słaba, w ACE gastronomia i hotelarstwo... Nie ma klas sportowych, nie ma zaplecza i pomysłu. W Suwałkach w liceach są klasy o profilu cyberbezpieczeństwo, klasa lekkoatletyczna i wiele innych. W Augustowie tego nie ma.

Korpoludki mrocznej triady 06.01.2025 22:57
Wyobraź sobie hipotetyczną sytuację: jesteś właścicielem firmy, powierzasz zarządzanie firmą dla osoby, która wygrywa konkurs na dyrektora lub prezesa kontrolowanego przez zarząd. Po pięciu latach okazuje się, że Twoja firma ma o 50% mniejszą sprzedaż usług lub towarow. Wniosek: 1) Popełniłeś błąd przy wyborze dyrektora lub prezesa i zarządu. 2) Krótka konstatacja i możliwie szybka reakcja: zwalniasz dyrektora lub prezesa, wymieniasz zarząd, przechodzisz na chwilowe sterowanie firmą na autopilocie przez załogę kadry kierowniczej średniego szczebla i bezzwłocznie, ale po wieloetapowej weryfikacji wybierasz kompetentnego i wykwalifikowanego dyrektora lub prezesa. 3) Częściej niż dotychczas kontrolujesz wyniki firmy i bezzwłocznie reagujesz na niepokojące skutki działalności kadry zarządzającej. 4) Zdecydowanie, ale rozsądnie reagujesz na wyniki działalności kadry zarządczej najwyższego szczebla, czyli co do zasady zwalniasz szybko, natomiast zatrudniasz wolno, poprzedzając wybór dyrektora/prezesa wieloetapową, szczegółową weryfikacją z uwzględnieniem odsiania "śliskich" charakterologicznie kandydatów z tzw. ciemnej triady.

Radny Kotlarski wybełkotał pochealne peany dla pogrążyciela szkoły 07.01.2025 17:30
bejbe, ktoś zarządzał ZST w Augustowie, czy ta szkoła działała tylko na zasadzie "płyń barko moja..."? Naprawdę trzeba było bardzo mocno starać się i mieć nieprzeciętne kompetencje do zarządzania placówką oświatową, żeby "osiągnąć" spadek liczby uczniów o 50% w ciągu zaledwie pięciu lat! Congratulations📊📉🔒🙃

bejbe 07.01.2025 21:15
do Radny Kotlarski wybełkotał pochealne peany dla pogrążyciela szkoły: Ciekawe masz podejście do niżu demograficznego. Uważasz, że dyrektor szkoły odpowiada za prokreację w powiecie? Może ma sam spłodzić tych 200 uczniów, których nie raczyli mieszkańcy???

HR management 08.01.2025 15:31
Niż demograficzny na pewno skatalizował procesy związane z nieudolnością zarządzania szkołą, ale w żadnym wypadku nie stanowi merytorycznego usprawiedliwienia dyletanctwa i niekompetencji kierownictwa jednostki.

bejbe 10.01.2025 23:00
Być może. Nic o dyletanctwie nie wiem. Ale z wozu karety nie zrobisz, gdy w skali całego miasta zamiast 400 uczniów masz w roczniku 200, prawda?

HR management 02.01.2025 12:05
Dyrektor szkoły tak jak dyrektor firmy/przedsiębiorstwa odpowiada za stan w jakim znajduje się dany podmiot. Zrzucanie odpowiedzialności na innych lub niesprzyjającą koniunkturę delikatnie określając tego typu postawę jest po prostu słabe i świadczy o poziomie kompetencji osoby odpowiedzialnej za funkcjonowanie zakładu pracy, usprawiedliwiającej się w dość dyskusyjny, żeby nie powiedzieć kuriozalny sposób. Pochwała menedżera, który w mniejszym lub większym stopniu przyczynia się do ułomnego stanu i działalności zakładu pracy/przedsiębiorstwa jest absurdalne w normalnych realiach, tj.: bez podtekstu politycznego lub intencjonalnego działania podmiotów specyficznie zainteresowanych likwidacją działalności danej jednostki.

znawczyni 02.01.2025 11:45
Nareszcie. Do tej szkoły nie było naboru od wielu lat. Były starosta utrzymywał ją na siłę przez sentyment, bo sam był w niej nauczycielem. Natomiast żadnego pomysłu na nią nie miał, o czym świadczy powiększająca się zapaść. Jest niż demograficzny i dwóch szkół zawodowych w mieście na pewno nie potrzeba. ACE też już ledwo kompletuje klasy.

Znawczyni jak z koziej d.py trąba 02.01.2025 13:14
"Znawczynio" od zamykania, a słyszała o czymś takim jak stałe podwyzszanie jakości świadczonych usług, wony rynek i konkurencyjność, czy tylko poznała na straganie "zarządzanie" przez sprzedawanie lub zamykanie?

Guy-Fawkes 30 02.01.2025 13:40
Tylko co z tego jak tyle czasu starostwo pozwalało na utworzenie dwóch klas a nauczycieli było jak na lekarstwo i wszystko wchłaniało ACE dzięki "życzliwości" poprzednich władz powiatu. A co do konkurencyjności do była współpraca z PUP co do potrzeb pracodawców w regionie czy podejmowane rozmowy z podmiotami prywatnymi.

do z koziej d.py trąby 02.01.2025 18:37
No tak podwyższali jakość usług i konkurencyjność, że od lat nie mieli naboru (po 4 osoby i mniej chętnych do klasy). Jaka to oferta? W końcu musieli przyjmować tych, którzy nigdzie więcej się nie dostali. Tak właśnie działa wolny rynek - można sobie wybrać szkołę. W połączeniu z niżem demograficznym dalej tak się ciągnąć nie da.

Guy-Fawkes 30 03.01.2025 14:23
Jak zabrano stamtąd klasy zawodowe do ACE ich kosztem i "czarny pijar", który od lat robili to nauczyciele z klas podstawowych i gimnazjalnych, rodzice jak i nie ukrywając część tamtejszych uczniów to nie dziwota, że nikt nie chciał. Jak było te zamieszanie dotyczące przepełnienia szkół i możliwość utworzenia klas to na siłę zrobiono dodatkowy nabór w ACE podklepany przez starostwo. A wolny rynek tu można wsadzić między bajki bo w tym powiecie raczej istniał protekcjonizm i monopol w tym zakresie motywowany prywatnymi interesami.

JS 05.01.2025 12:19
Jeśli od lat brakowało naboru, to trzeba się zastanowić, co zrobiono, żeby temu przeciwdziałać.

JS 05.01.2025 12:17
Ciekawe, że wspominasz o konkurencyjności i jakości, bo właśnie tego brakowało w działaniach Zarządu Powiatu i dyrekcji.

Mieszkaniec 02.01.2025 20:00
Dokładnie tak, dlatego nauczyciele w niej pracujący mają pojęcie o tym i wyrazili się za likwidacją. Przecież widzą że nie ma kogo tam uczyć, bo niż demograficzny jest ogromny i nie dotyczy on tylko Augustowa ale całej Polski. Ja rozumiem że Pan Dariusz ma doświadczenie w zarządzaniu w oświacie ale jak nie będzie kogo uczyć to nawet najlepsze pomysły nic nie pomogą w pustych klasach.

zachmurzenie małe

Temperatura: 6°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1019 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Tadeusz Jaworski ma racjęTreść komentarza: Nowoczesna spłuczka to 0,6 m sześć miesięcznie na osobę. Ale jest bardzo droga. Standardowa spłuczka sedesowa to ok. 1,1 m sześć na osobę miesięcznie. Spłuczki starego typu to nawet 1,6 m sześć na osobę miesięcznie. Tylko spłuczka. Zatem mówienie, że ktoś zużywa 1,5 m sześć na osobę w rodzinie z dziećmi to zwykle łgarstwo. Tyle wystarcza na sam sedes.Data dodania komentarza: 10.03.2026, 22:12Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: ⚔️Nemesis⚖️Treść komentarza: Radni KO nie powinni poddawać się. Trzeba złożyć kolejny projekt uchwały, tym razem z ceną za śmieci liczoną proporcjonalnie tzn. 1 grosz za każde 1 litr zużytej wody w gospodarstwie domowym, czyli 10 zł za 1 m³. Dodatkowo należy uwzględnić zniżkę 50 % od powyższej stawki przysługującą dla rodzin wielodzietnych i osób z niepełnosprawnościami. Następnie wynik głosowania nad projektem należy bezwzględnie udostępnić na fb KO w Augustowie, na fb radnych miejskich KO oraz umieścić w skrzynkach pocztowych mieszkańców Augustowa ulotki informacyjno-agitacyjne z wynikiem głosowania nad projektem uchwały korzystając z pomocy społeczników-wolontariuszy. Ulotki powinny także zawierać informację o planowanym referendum.Data dodania komentarza: 10.03.2026, 19:20Źródło komentarza: PILNE: Nadzwyczajna sesja rady miejskiej w Augustowie w sobotę o godz. 8:30Autor komentarza: Centusie Mnirek & Krzysiek & art. 231 kkTreść komentarza: Czy ta sprawa z nielegalnym wyrzucaniem śmieci została podjęta i wyjaśniona przez miejscową policję? Czy jednak sprawa została zamieciona pod dywan? Czy ktoś z urzędu interweniował na policji, żeby uchronić swojego znajomka ze wsi?Data dodania komentarza: 10.03.2026, 19:17Źródło komentarza: Nie czytali uchwały, ale ją odrzucili. Dobrze policzona uchwała przegrała z partyjną dyscyplinąAutor komentarza: warto spróbowaćTreść komentarza: pójdzie, tylko trzeba dać szansęData dodania komentarza: 10.03.2026, 16:53Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: kiedyś mu wyliczę. Rachunek jest prosty. Baniak na wodę przy klozecie ma pojemność 10 . 5-cio krotne spłukanie toalety (myślę, że to nie zawyżone używanie przez jedną osobę w ciągu doby) daje nam 50 l x 365 dni w roku podzielić na 12 m-cy daje nam średnią miesięczną 1, 52 m3 wody. 0,8 m3 na pranie sprzątanie gotowanie itd. (sam mówił , że jest tego sporo przy 3-ce dzieci) to nie trzeba być geniuszem , że to cieniutko. Wnioski nasuwają się same (by kakie głosy na sesji) - albo to rodzina "obszcymórków" nie korzystająca z toalety, lub brudasów niekorzystających z łazienki, albo nie wie co to gotowanie, czy sprzątanie , pranie itd , albo kradną wodę, albo ten pan bezczelnie kłamie w imię klubowej solidarności. Myślę , że za pewne chodzi o ten ostatni wniosek. A może ktoś widzi jakieś inne ?Data dodania komentarza: 10.03.2026, 16:01Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: aby odwołać burmistrza i radę w Augustowie (przeliczyłem) musiało by pójść na dzień dzisiejszy grubo ponad 6 tys. osób.Data dodania komentarza: 10.03.2026, 15:45Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Słuszne uwagi Panie Marianie. Termin sesji wyznaczony celowo aby było jak najmniej mieszkańców. Pogarda Ostapowicza (żeby nie powiedzieć zwykłe chamstwo) nie zna granic. W kuluarach jeśli widzi na sali obrad kogoś oprócz mnie to mówi , że to są ludzie zmanipulowani przez opozycję. Mam nadzieję , że w przyszłych wyborach mieszkańcy będą o tym pamiętać. Na mój widok dostaje ślepoty i szybko zamyka sesja. Przyzwyczaiłem się. Dotknął Pan ważnego tematu. Sesje "wodzowie" zmanipulowali tak , że gro czasu poświęcono faktycznej liczbie mieszkańców W kontekście wody i śmieci nie ma to znaczenia, ponieważ liczy się odczyt liczników. Natomiast ma to kolosalne znaczenie w kontekście odwołania drugiego wiceburmistrza (apele radnego Cieślika). Ustawa w miastach do 20 tys. mieszkańców nie pozwala na taki etat.Data dodania komentarza: 10.03.2026, 15:33Źródło komentarza: Marian Dyczewski nie zostawił suchej nitki na włodarzach miasta i popierających ich radnych (video)Autor komentarza: Nie będzie niemiec…Treść komentarza: Udajesz głupka czy naprawdę nim jesteś.Data dodania komentarza: 10.03.2026, 10:59Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: ATreść komentarza: brawo chlopaki byli blisko 1 miejscaData dodania komentarza: 10.03.2026, 10:08Źródło komentarza: ,,TRÓJKA” Z BRĄZEM W FINALE WOJEWÓDZKIMAutor komentarza: BillyTreść komentarza: Mnie tam go nie żal. Sam na siebie ten bicz ukręcił. Zresztą nikt mądry do PiS nie pójdzie.Data dodania komentarza: 9.03.2026, 22:19Źródło komentarza: Były lider PiS w Augustowie wytknął hipokryzję radnym PiS (video)Autor komentarza: Ziomek zełsi naczelnego ratuszowego kabotyna?Treść komentarza: O jakim kolesiu mowa, który jest zaprzyjaźniony z sitwą Nasze Miasto-PiS i został nakryty na podrzucaniu śmieci? Ten z mola Radiowej Trójki?Data dodania komentarza: 9.03.2026, 22:19Źródło komentarza: Nie czytali uchwały, ale ją odrzucili. Dobrze policzona uchwała przegrała z partyjną dyscyplinąAutor komentarza: BillyTreść komentarza: Odczekają pół roku i przedstawią projekt jako swój. Cynizm jest drugim imieniem tej koalicji... Pierwszym? Kłamstwo.Data dodania komentarza: 9.03.2026, 21:57Źródło komentarza: Nie czytali uchwały, ale ją odrzucili. Dobrze policzona uchwała przegrała z partyjną dyscyplinąAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i insrybutorowo-jablonkowej egzekutywy Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡👺👹🚀🛰🛸🥸💸💰💰💰🤑🤝👏📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Radni Nasze Miasto-PiS nie poparli projektu uchwały Koalicji Obywatelskiej w sprawie obniżenia stawki opłaty za śmieci ponoszonej przez mieszkańców Augustowa, ponieważ insrybutorowo-jablonkowa egzekutywa działa w interesie własnych byznesów, a nie na rzecz mieszkańców Augustowa. W tym glosowaniu po prostu wyszło insrybutorowo-jablonkowe szydło z worka pn. Nasze Miasto-PiS.Data dodania komentarza: 9.03.2026, 18:06Źródło komentarza: Były lider PiS w Augustowie wytknął hipokryzję radnym PiS (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Trochę zmienię temat odnośnie naliczania opłat za wodę. SM przeprowadza właśnie akcję wymiany wodomierzy z uwagi na ich legalizację (info na stronie SM). Pytanie zatem. Czy nowe wodomierze będą montowane w raz z zaworem zwrotnym, aby zapobiec cofaniu się wody i błędnym naliczeniom? Koszt groszowy, a korzyść duża. Takie są zalecenia techniczne. Pani Izo, to chyba temat dla Pani z uwagi na felieton z 04.12.2025 ad. zaworów i wodomierzy. Pozdrawiam..Data dodania komentarza: 9.03.2026, 18:01Źródło komentarza: Nie czytali uchwały, ale ją odrzucili. Dobrze policzona uchwała przegrała z partyjną dyscyplinąAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i insrybutorowo-jablonkowej egzekutywy Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡👺👹🚀🛰🛸🥸💸💰💰💰🤑🤝👏📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Wiece, spotkania, debaty, czyli aktywne działanie powinno poprzedzić referendum w sprawie odwołania burmiszcza Karolczuka i RM w Augustowie. Najpierw trzeba podjąć skuteczne działania w celu poinformowania mieszkańców Augustowa o antyspołecznej i niegospodarnej działalności trzech ratuszowych gamoni i radnych-marionetek spod insrybutorowo-jablonkowego znaku Nasze Miasto-PiS. Sens organizowania referendum będzie dopiero wtedy, gdy mieszkańcy dowiedzą się o skali drenowania miejskiego budżetu i ich portfeli przez figurantów zainstalowanych w ratuszu i miejskich jednostkach organizacyjnych przez insrybutorowo-jablonkową egzekutywę Nasze Miasto-PiS. Powyższą działalność powinni przede wszystkim podjąć radni i działacze KO. Pan Tadeusz Jaworski jest społecznikiem, więc co najwyżej może pomóc radnym i lokalnym działaczom KO.Data dodania komentarza: 9.03.2026, 17:33Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Cytat a listu " nie naszej zgody...." Jest zgoda by było po staremu a będziemy pracować by obniżyć , ale na razie mieszkańcy niech płacą. Potem będzie , że jednak "dzięki włączeniu domków jednorodzinnych do systemu "najwspanialszy pan Burmistrz doszedł do wniosku , że dzięki Pani Roszkowskiej i jej kolegów zdecydował się obniżyć" . Oczywiście za czas pracy nad tym tematem nikomu kasy zwaracał nie będzie. FAŁSZ OBŁUDA I ZAKŁAMANIE.Data dodania komentarza: 9.03.2026, 16:11Źródło komentarza: Były lider PiS w Augustowie wytknął hipokryzję radnym PiS (video)Autor komentarza: On .Treść komentarza: Ja myślę że wskazał ten co nim rządzi i pociąga za sznurki a pan starosta wykonuje , kolokwialnie mówiąc kieruje z tylnego siedzenia.Data dodania komentarza: 9.03.2026, 15:49Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Ten radny z NM podejrzewam, że taką ilością zużywanej wody, to zapewne rano bierze prysznic, zmywa naczynia, pierze, korzysta z wc, a wieczorem myje zęby. Mogłem kolejność pomylić. Wybaczcie..Data dodania komentarza: 9.03.2026, 15:02Źródło komentarza: Nie czytali uchwały, ale ją odrzucili. Dobrze policzona uchwała przegrała z partyjną dyscyplinąAutor komentarza: oolooTreść komentarza: A może warto sprawdzić Mieszkańców?..Data dodania komentarza: 9.03.2026, 14:56Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Jeszcze pan polonista wydziału op napisał mu pewnie co ma mówićData dodania komentarza: 9.03.2026, 14:45Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom Augustowa
PRZECZYTAJ
Reklama