Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 6 lutego 2026 06:57
Reklama

Pytania o prywatę

Podziel się
Oceń

Czy działania burmistrza mogą mieć znamiona prywaty? Wątpliwości w tej sprawie ma radny opozycji. Marcin Kleczkowski zarzuca Mirosławowi Karolczukowi promowanie i faworyzowanie biznesów osób związanych z Naszym Miastem oraz członków ich rodzin. Lider augustowskiego PiS twierdzi, że na oficjalnym portalu urzędu miejskiego zapraszano na degustację alkoholu. Burmistrz traktuje zarzuty jako insynuacje.
Pytania o prywatę
Od lewej: Tomasz Dobkowski, Filip Chodkiewicz, Mirosław Karolczuk i Sylwia Bielawska

Autor: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Krzysztof Przekop

Gdy biznes spotyka się z lokalną polityką

Burmistrz powinien promować i wspierać lokalny biznes, co do tego nie ma wątpliwości. Ale problem pojawia się wtedy, jeżeli na szczególną życzliwość władz miasta mogą liczyć osoby z nimi sympatyzujące i reprezentujące tę samą opcję polityczną. Zawsze mogą pojawić się podejrzenia o nepotyzm. Głośną sprawą z ostatnich tygodni jest finansowanie przez miasto wielkimi kwotami z publicznych środków publikacji w „Augustowskim Reporterze”, którego współwłaścicielem jest żona radnego oraz szefa Naszego Miasta Tomasza Dobkowskiego.

Niedawno ciekawą interpelację złożył Marcin Kleczkowski. Radny stwierdził, że burmistrz w sposób szczególny promuje działalność gospodarczą radnych związanych z Naszym Miastem lub ich małżonków. Kleczkowski zapytał Karolczuka, czy działania polegające na wspieraniu przez burmistrza biznesów znajomych z Naszego Miasta nie są prywatą, przejawem braku przejrzystości i kumoterstwem? Lider PiS w Augustowie wyliczył także konkretne przykłady.

-Do złożenia interpelacji w sprawie promowania przez burmistrza prywatnych interesów osób z Naszego Miasta skłoniła mnie oczywiście sprawa związana z finansowaniem przez miasto firmy żony radnego Tomasza Dobkowskiego. Niefrasobliwe działanie burmistrza polegające na wydawaniu publicznych pieniędzy na rzekomą reklamę i promocję w wydawnictwie żony szefa Naszego Miasta jest sytuacją niebywale bulwersującą –powiedział Marcin Kleczkowski.

-Okazuje się, że podobnych zachowań polegających na faworyzowaniu biznesów obecnych i byłych radnych Naszego Miasta jest więcej. To bardzo kontrowersyjne postępowanie. Jeżeli burmistrz chce wspierać lokalny biznes, oczywiście może to robić. Ale nie powinien nikogo faworyzować. Inaczej zawsze będzie podejrzenie, że promuje swoich. Szereg wątpliwości w tej sprawie mam nie tylko ja. Myślę, że widzi to coraz więcej mieszkańców –dodał radny PiS.

Urząd zaprasza na degustację produktów

W sierpniu na oficjalnej stronie internetowej urzędu miasta pojawił się artykuł: „Imprezowy weekend w Augustowie!”. Znalazła się w nim m.in. informacja, że jedna z firm zaprasza na degustację lokalnych produktów na bazie miodu. Lider PiS w Augustowie uważa, że było to nie tylko promowanie przez miasto wytwórni alkoholu, ale wręcz reklama degustacji napojów alkoholowych.

-Zapisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi jednoznacznie zabraniają reklamowania napojów alkoholowych i zapraszania na ich degustację. Przewidują też wysokie kary do 500 tys. zł za złamanie tego nakazu. Tymczasem burmistrz za nic ma te regulacje. Na oficjalnym portalu urzędu miejskiego zapraszał na degustację mocnych trunków i reklamował wytwórnię należącą do byłych radnych Naszego Miasta. Pokrętne tłumaczenia, że burmistrz zapraszał na promocję regionalnego produktu są nieprzekonujące. Pan M. Karolczuk nie reklamował trunków charakterystycznych dla miasta czy regionu, ale podawał konkretną nazwę wytwórni. W sposób ewidentny złamał zapisy ustawy i co do tego nie ma dla mnie najmniejszych wątpliwości –oceniał Kleczkowski. -Przypomnę także, że kilka miesięcy temu odrzucono propozycję komendanta powiatowego policji w Augustowie o ograniczeniu nocnej sprzedaży alkoholu. Taki wniosek opierał się na dokładnych analizach. Władze miasta stanęły po stronie konkretnych sprzedawców. Sprzedaż alkoholu nocą to element biznesu chociażby pana Tomasza Dobkowskiego –uważa radny PiS.

Burmistrz twierdzi, że wspomniany artykuł z portalu urzędu miejskiego nie naruszał zapisów ustawy. Zdaniem Mirosława Karolczuka w artykule nie było treści, które wskazywałyby na reklamę napojów alkoholowych, nie było tam też znaków towarowych, symboli graficznych takich produktów, ani loga firmy. W opinii burmistrza w artykule była wyłącznie informacja o wydarzeniu z podaniem miejsca i czasu.

Parking dla mieszkańców czy klientów?

Od kilku lat kontrowersje w Augustowie budzi też sprawa parkingu na ulicy Rybackiej, co zostało odnotowane w interpelacji radnego. Kleczkowski zauważył, że miejsca parkingowe na działce, o którą toczy się spór między miastem i jedną z mieszkanek, leżą nieopodal biznesu prowadzonego przez małżonka znanej radnej Naszego Miasta.

-Parking samochodowy na ulicy Rybackiej znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie biznesu państwa Bielawskich. Jest rzeczą oczywistą, że ma to korzystny wpływ na prowadzony przez nich interes. Dzięki temu więcej osób może zaparkować przy restauracji, korzystać z jej usług i zapewnić większy dochód właścicielom. W sprawie parkingu wielką krzywdę wyrządzono jednej z mieszkanek pobliskich posesji. Stało się tak nie tylko poprzez zajęcie pod parking działki, w sprawie której toczy się dzisiaj postępowanie w sądzie. Mieszkance kwestionującej działania burmistrza w sprawie parkingu odebrano dobre imię i bezpardonowo ją atakowano. Nie pozwolono jej odnieść się do stawianych pod jej adresem zarzutów –uważa Kleczkowski. -Zaproszenie mieszkanki na jedną z komisji było skonstruowane tak, że nie miała możliwości wzięcia udziału w posiedzeniu. To kuriozum, gdy osobę dochodzącą swoich praw postawiono w niekorzystnym świetle, jako chcącą ograbić miasto. Tymczasem w odbiorze społecznym i sporej części radnych w tym mnie, to miasto postępuje w sposób nieuczciwy i budzący daleko idące wątpliwości. Niezrozumiały jest upór, by stworzyć parking pod oknami ludzi na działce, do której prawo rości dziś sobie miasto i jednocześnie mieszkanka. Zrozumiałbym tę sytuację, gdyby takich przypadków w mieście było więcej. Natomiast to jedyna taka historia, a w dodatku w bezpośrednim sąsiedztwie biznesu państwa Bielawskich –podkreślił radny PiS.

Burmistrz zarzuca radnemu insynuacje

W odpowiedzi na interpelację radnego burmistrz informował, że wszystkich przedsiębiorców działających w Augustowie traktuje równo oraz cieszy się, że prowadzą działalność na terenie naszego miasta. Burmistrz podkreślił, że to dzięki ich działalności samorząd osiąga dochody, z których finansowane są zadania miasta. Mirosław Karolczuk oznajmił, że pismo od radnego traktuje jako bezpodstawne insynuacje niemające potwierdzenia w rzeczywistości.

Byłego przewodniczącego rady miasta w Augustowie nie przekonują tłumaczenia burmistrza, że nie wyróżnia żadnych przedsiębiorców Zdaniem Kleczkowskiego twarde fakty przeczą tym opiniom, a nazywanie jego wątpliwości mianem insynuacji, to próba zamiecenia sprawy pod dywan. Lider augustowskiego PiS przekonuje też, że działania polegające na promowaniu przez władze miasta interesów osób zaprzyjaźnionych z Naszym Miastem, są dziś namacalne.

-Uważam, że działania burmistrza na rzecz promowania działalności gospodarczej radnych z Naszego Miasta, ich najbliższych rodzin, znajomych to prywata, przejaw braku przejrzystości i kumoterstwo. Ubolewam, że burmistrz tego nie zauważa. Jednocześnie przykro mi, że w tak ewidentnych sytuacjach nie potrafi wzbudzić w sobie refleksji i skorygować swych poczynań. Jeśli nazywa moje wątpliwości insynuacjami, to niech stanie przed mieszkańcami i powie im, że sprawa promowania biznesów pana Dobkowskiego, panów Kotwicy i Piłasiewicza czy też parkingu na ul. Rybackiej, nie ma nic wspólnego z Naszym Miastem –apelował Kleczkowski. -Z ogromnym zdziwieniem podchodzę do słów burmistrza, że wszystkich przedsiębiorców w Augustowie traktuje równo. Nie wszyscy przedsiębiorcy mogą liczyć na promocję na portalu urzędu miasta, nie każda restauracja może oczekiwać parkingu w bezpośrednim sąsiedztwie na działkach miejskich, nie wszystkie wydawnictwa lokalne mogą mieć specjalne względy w magistracie. Zdziwiło mnie jeszcze jedna sytuacja. Latem na portalu urzędu miasta pojawiło się zaproszenie na tzw. „Noc lodożerców”. Jeden z punktów zajmujących się sprzedażą lodów był reklamowany przez miasto, podano nazwę sklepu i jego adres. Zaproszenie na degustację produktów do konkretnej lodziarni także było bardzo zastanawiające –podsumował radny PiS.

*Artykuł ukazał się w 48/2020 numerze "Przeglądu Powiatowego".


Napisz komentarz

Komentarze

Kto organizuje takie cyrki? 13.12.2020 17:36
Mirek w debacie zapocony, zabiedziony, pytania niebezpieczne, bo o rozwoju, a on z tego słaby. Ten koleś w białych butach, jak Filip z konopii. Wstyd w czymś takim wystąpić, wstyd.

Augustowski Bagadyr 13.12.2020 16:54
Prawdę gadali, debatę - "Augustowska branża turystyczna w dobie pandemii" w Okrąglaku (FB Augustow24.pl) trza obaczyć. Prowadzący - Karola Wasilewski, niedoszły dyrektor basenu, augustowskiego basenu ; ) Konwencja coś na wzór Wojewódzkiego, prowadzący w białych trampkach, żarciki o piciu od rana do wieczora, o Rosjanach w Mikołajkach, o lataniu do Turcji po buty itp., o przekręcaniu nazwisk nie wspominając. Mirek też w formie. I "łał" wstawił luzak nasz i "na wypasie" coś dorzucił. Sama końcówka też dobra. Radny Wnukowski o miodach pitnych dla klientów premium ; ), a Mirek o bułce jagodziance. Ps. tylko nic nie mówcie Panu Polikarpowi, bo się załamie, że przez lata bułki zagniatał.

rak 14.12.2020 08:58
A ja podpowiem!!! Dla tych wszech wiedzących z debaty! Jak sąsiad ma traktor to Wy chcecie kupić DWA!? A może byście zobaczyli w końcu gdzie mieszkacie i co macie! WYKORZYSTAJCIE TO - TYLKO MĄDRZE!!! A sezon turystyczny będzie cały rok.

Po co mi dwa ciagniki 14.12.2020 09:08
Ja tam bym wolał dla siebie merolka skę a dla żony gazetę za miejskie pieniądze.

coś? ktoś? 13.12.2020 12:07
Oligarchia – forma rządów, polegająca na sprawowaniu władzy przez niewielką grupę ludzi. Najczęściej ludzie ci wywodzili się z arystokracji lub bogatych rodzin.

Gromyko 13.12.2020 11:42
Z Karolczukiem jest jak z Breżniewem. Nie ma kolesia, ale zdjęcia publikują za niego jakieś trolle. Nieważne że z sprzed wielu miesięcy. Głupi lud kupi i takie manipulacje.

Obserwator 13.12.2020 11:06
Po porażce burmistrza Karolczuka kosztującej nad 50 mln złotych, pieniędzy które nam się podobno należały, burmistrz Karolczuk pisze, że załatwił 6 mln. To ja nie rozumiem, dostaliśmy 6 mln, czy zerrrro. Wojewoda twierdzi że zero, Karolczuk że 6 mln. Ktoś łże.

Milczenie owiec 12.12.2020 15:48
To raczej gang Olsena, ale brutalny jak Lecter

Machulski 12.12.2020 14:55
Gruby to ani Siara ani Lipski to Wąski 60 kg później

Ksiądz Jacek 12.12.2020 13:04
To jest obraz dramatycznej demoralizacji władzy. Główny bohater afery spokojnie tę aferę bada, a ci którzy aferę nagłośnili w oczach tej władzy stają się winni afery. Całe szczęście że ludzie widzą gdzie jest prawda. Nasze Miasto to pokaz hipokryzji i demoralizacji

Tylko pytam 12.12.2020 10:15
Dlaczego Dobkowski aż tak boi się gazety, co ma na sumieniu?

Gruby i głupszy 12.12.2020 08:53
Są kraje gdzie politycy wsadzają do pierdla. Tomek o czymś takim marzy.

Grażynka z Klanu 11.12.2020 18:32
Debata - Augustowska branża turystyczna w dobie pandemii w Okrąglaku - patrz FB Augustow24.pl - MALYNA Nikt nie da ci tyle, ile ja ci mogę obiecać - patrz RFIL Zniknął problemy i codzienne troski ... Paweł Wnukowski- patrz YouTube - MNIÓT dla ucha

oczy w słup 11.12.2020 19:41
Debata naprawdę wciągająca. Pojawił się kolejny ciekawy pomysł tj. przekop Mazur czyli kanał łączący jeziora augustowskie z jeziorami mazurskimi. Proponuję pociągnąć w pierwszej kolejności linię kolejowa do Ełku. To by była historyczna sprawa na którą Augustów czeka dziesiątki lat.

#obiecanawykonane 11.12.2020 18:28
Śliskie ulice i chodniki. Super, hurrrra

Cud miód Maryna 11.12.2020 17:01
Augustowska Branża turystyczna w dobie pandemii - debata w Okrąglaku z reklamą miodów pitnych w tle.

Chłopcy z piaskownicy 11.12.2020 17:26
Wnukowski reklamował alkohole. Drugi mądry po Karolczuku.

czyż nie? 11.12.2020 17:46
Karolczuk nie reklamował a tylko tylko wspomniał o nich. Miło po koleżeńsku.

Cudne 11.12.2020 15:45
Debata - Augustowska branża turystyczna w dobie pandemii w Okrąglaku no a gdzie?

A po co ci to było 11.12.2020 15:33
Ty Tomek, ty powiedz po co ty zaczynałeś te wojny. Miałeś sobie spokojnie jakąś kasę z miasta, trochę ponad milion (licząc ze spółkami), rozdawałeś jakieś drobne synekury, pieścili ci twoje ego, no rządziłeś po prostu. A teraz gdzie się nie zakręcisz jakiś granat wybucha. Chyba już wiesz, że jesteś wielkim przegranym bohaterem wielu afer. Akolici jeszcze z wiarą czekają na twoją Sammosierę, ale to próżne czekanie. Utonęliście, koniec.

Bella 11.12.2020 15:13
To ja chcę UROCZYŚCIE OGŁOSIĆ taką propozycję: od dziś nie używamy skrótu NM (Nasze Miasto), tylko... mc2 (czytaj: małość i ciemnota do kwadratu) Banitami nie warto się przejmować, bo to ich jednorazowy występ - ani mc2, ani PiS ich do następnych wyborów nie zaproszą!!!

Albercik 11.12.2020 15:35
Szkoda trochę Einsteina, ale czego nie robi się dla Ojczyzny. Niech będzie nowa teoria bezwzględności NM=mc2

bydlęta klękają 11.12.2020 15:59
I wszystko się zgadza. Ich energia jest wprost proporcjonalna do masy (zwłaszcza ich lidera) oraz do kwadratu prędkości światła (z jaką działają dla dobra tej mieściny). Trzeba było aż Einsteina żeby ogarnąć ich geniusz.

Alercik 11.12.2020 17:28
Tomek na szczęście nie zrozumie i dlatego się nie obrazi.

dzięki 11.12.2020 18:38
Uff, ulżyło mi. Bo tak wiesz, po sądach się ciągać i tłumaczyć z uproszczonej teorii względności przed Panią Mecenas, to niezbyt przyjemna sprawa by była.

Krzywousta 11.12.2020 19:39
Czy ona zrozumie??? ?

Jurek Kiler 11.12.2020 14:26
A Tomek to wam bardziej przypomina Siarę czy Lipskiego?

Siara 11.12.2020 16:50
Siara! Urwałeś kurze złote jaja

Dr No 11.12.2020 18:12
Raczej Siara

AUGUSTOWIANKA 11.12.2020 11:08
panie redaktorze cały czas obrabia pan d....wszystkim, a gdzie przystrojone miasto, wyremontowane przedszkole wybudowane ulice ,coś pozytywnego z Augustowa umknęło pana uwadze ,,jak bym czytała śmieciucha ,są ludzie w mieście którzy udzielają się charytatywnie o których czasem warto napisać ,chyba że są mało ciekawi albo mało znani dla pana gazety żeby wrzucić zdjęcie są lepsi do zdjęcia

Mieszkaniec 11.12.2020 13:02
Chyba żartujesz??? To są sukcesy??? Przystrojone miasto i kilka uliczek wyasfaltowanych kluczowych dla „naszego miasta” to sukces władzy? W jakim świecie żyjesz? Przejedz się na Ełk, Suwałki czy Białystok. Już dalej nie wspominam. Zobacz co się dzieje. Tam w 3 lata miasta Się rozwijają a u nas co? Tylko cyrk na kółkach. Przecież puścić komuś sesje rady to jak kabaret. Niekompetentni panoszą się jakby tu conajmniej ze swojej choinki te światełka przynieśli. Tymczasem za 3 lata będą chodzić kanałami bo wstyd na ulice będzie wyjść jak ich mieszkańcy podsumują. Tak to jest jak ktoś nie ma predyspozycji a się za coś bierze. Przecież porażka goni porażkę. Jeśli tak piszesz to musisz być z NM.

sum 11.12.2020 13:23
Pani myli psie obowiązki gospodarza miasta z jego rozwojem!

UM 11.12.2020 13:27
Daj spokój Magda.

Rghu 11.12.2020 14:22
Proszę obiektywniej oceniać! Piszą o sukcesach sportowców, o akcjach charytatywnych, o imprezach kulturalnych, ....... proszę tylko kupić gazetę .

co dalej? 11.12.2020 14:24
Tak pisać może tylko ktoś, kto albo: a) robi sobie jaja lub prowokuje b) nie wyściubił od lat swojej dudy poza granicę powiatu i zwyczajnie nie wie jak wygląda współczesny świat i miasteczka porównywalne wielkościowo do naszego (lub nawet mniejsze) Tym niemniej też zaczynam uważać, że oprócz uzasadnionej krytyki tej nieudolnej władzy i skompromitowanych ludzi, potrzeba na łamach DP jakiejś poważniejszej dyskusji o tym czego w tym mieście brakuje, czego ludziom potrzeba, w jakim kierunku powinniśmy iść i wreszcie - co dalej, co zrobić po nich, kiedy za trzy lata ta żenada wreszcie się zakończy??

wstydzę się,ze tu mieszkam 11.12.2020 15:00
Przedszkole to chyba przenoszona sprawa, a światełkami Augustów wkracza w erę rozkwitu i rozwoju. Prześcigamy właśnie Japonię.

zatoczka 11.12.2020 15:06
zajmij sie swoim interesem

Mnbvcjjj 11.12.2020 16:36
Przystrojone miasto... Chodzi co o tą kostuche na rynku? Czy o a'la światła jak na wiejącej zabawie?

Obiektywna 11.12.2020 18:25
Przystrojone miasto? Wyjedź do sąsiadów np Suwalki, Ełk, Białystok, Łomża tam są piękne dekoracje świąteczne! W Augustowie tylko ul. 3 maja ładnie . Rynek jak lodowisko, choinka w nocy jeszcze może być ale w dzień to kupa rozpadającego się plastiku . No nie ma tu się czym chwalić. Prywatne posesje ładniej ubrane!

Xxx 11.12.2020 21:40
Magda, Filip??? Raczej nie można się pomylić.

IN 12.12.2020 01:19
Augustowianko, przykro to czytać. Wszystko, o czym piszesz, jest na dziś, na chwilę, pod publiczkę. Sprowadzanie zasług władz miasta do wywieszenia dekoracji świątecznych obnaża twoją krótkowzroczność i płytkość myślenia o mieszkańcach w dłuższej perspektywie. Dekoracje zostaną zdjęte. Przedszkole to wątpliwa zasługa włodarzy, skoro kto inny napracował się przy projektach. Szansę na większą pamięć miałyby wyremontowane ulice, ale jak znam życie za rok ludzie już się przyzwyczają do ich widoku i będą uważali, że one były od zawsze. Podobnie jak przywykli do bulwarów, rynku ZA, targowiska, okolic cmentarza, kanalizacji wielu ulic. Młodzi uważają, że to wszystko jest od niepamiętnych czasów założyciela miasta, naszego patrona, a Cieślik z Kożuchowskim nie robili nic., kompletnie, totalna zapaść. Pamiętamy tę narrację przedyborczą. Więc za rok i te dzisiejsze uliczki wpiszą się w poczet zasług króla Zygmunta. Co po tych pani idolach zostanie? Światła pogasną, baza kajakowa będzie straszyć coraz bardziej kostropatym wyglądem i generować koszty, ulice się opatrzą... Może skałki do wspinania jako pomnik tej wadzy? Może dół po ATOLu jako obiekt do zwiedzania i świadectwo klęsk poprzedniej włądzy? Może pocztówki pamiątkowe "Witamy w królewskim mieście" ukazujące trawę w Strefie Aktywności Ekonomicznej i pasące się na niej bydło? Albo taki kolaż: strefa, krowy, obsrane ławki w parku i stosy śmieci. Droga augustowianko, jak widzisz, brak tu czegoś trwałego, rozwojowego dla wszystkich, dalekowzrocznego, co pchnie Augustów na lepsze tory.. Ani astalt, ani przeszkole, ani świecące girlandy to nie są sprawy pierwszej wagi. Nie jest nią też nowy gmach urzędu miasta, bo to obiekt głównie dla urzędników (i to kosztowny ponad miarę), a dla mieszkańców pośrednio. Byłem w nim może dwa razy w życiu! O ironio, sądzę wręcz, że to lokal dla ich następców, bo oni sami dłużej tam raczej nie zabawią. Zostanie po nich... "głuchy drwiący śmiech pokoleń".

Camp 12.12.2020 08:11
Widzisz Magda jak ktoś Ci pięknie odpowiedział?

Wyborca 12.12.2020 10:18
Masz trochę racji że ludzie szybko zapominają bo obecnemu pokolenia wydają się że to co jest zawsze było nie myślą nie sięgają do historii ale nie byłoby wielu dziś zakładów pracy zkanalizowania miasta bez wodociągów budowy infrastruktury ciepłowniczej które były wybudowane właśnie za burmistrza Cieślika przy bulwarach nie byłoby tyłu restauracji czy ,nie mówić o białej flocie tych sanatoriów też by nie było bo np obiekt ,,Budowlani,,był opalany węglem lokalnie a ul zdrojowa i tereny przy hotelu Warszawa i budowlanych były wyłożone wszechobecną trelinką jak ktoś nie wie to niech się przejedzie ul Kopernika wymieniłem kilka inwestycji które miały wpływ na rozwój ale szanowny ma rację realizowane obecnie inwestycje w jakims stopniu poprawiają jakość mieszkania ale nie wpływają na rozwój w dalszej perspektywie i to jest problem tej władzy ona tego nie rozumie ich zasada ,,tu i teraz,,a co będzie po nas nieważne ale to jest też wina nas mieszkańców że nabieramy się na ,,świecidełka,, niestety....

Bezguście wioskowe-gminne 13.12.2020 11:51
Trzeba przyznać, że co jak co, ale strojenie miasta burmistrzowi nie wychodzi. Te dekoracje są obrzydliwie jarmarczne, zaściankowe, brzydkie. Jaka władza, taki gust.

malinówki 13.12.2020 18:13
Niestety przypominają jedną, augustowską knajpę, szczególnie te "oczoje..." na rynku. Smak mi odebrało jak zobaczyłem. Nie wiedziałem czy to koronawirus...

ciekawy 11.12.2020 10:45
O co chodzi z tymi 50 milionami? Czy może ktoś przybliżyć temat?

RFIL 11.12.2020 11:51
To miały być pieniądze z RFIL Rządowy fundusz Inwestycji Lokalnych. No i nawpisywali tam pełno projektów na 50 000 000 .a dostali 0 Np taki świetny pomysł jak plac zabaw nad rzeką za 10. 000 000 . Zgodzisz się że fantastyczny pomysł. Prawda? No i nie pokazali wcześniej tej fantastycznej listy projektów dla opozycji. Dopiero przed głosowaniem na sesji ją wyciągnęli i nie pozwolili dopisać radnym opozycji swoich pomysłów prawie wszystkie odrzucili, wiadomo OJCIEC SUKcCESU może być tylko jeden. No a porażka jak to porażka jest sierotą.???

jestem za 11.12.2020 13:40
2 mln na modernizację bloku sportowego i zagospodarowanie terenu przy SP3 by się przydało jak również 4 mln na zagospodarowanie terenu osiedla Przylesie za tym jestem, to są inwestycje bliskie ludziom

Dobrze poinformowany 11.12.2020 10:36
To już niemal pewne. Gruby robi drugi proces Przeglądowi. Tym razem znowu za okładkę z Grubym i fakturą. Co ten Gruby ma na punkcie tych okładek?

50 mln Karolczuka 11.12.2020 07:59
O co chodzi z tymi milionami? Burmistrz mówił, że to pewne pieniądze, które nam się po prostu należą. A teraz słyszę, że podobno burmistrz załatwił zero. To o co chodzi?

Szef od korupcji politycznej 11.12.2020 07:52
Mirek to jest gość. Kupuje tylko u swoich z duże pieniądze. Szkoda że to nasze pieniądze.

Psu w d 10.12.2020 21:40
Czy ktoś jeszcze uważa że masa krytyczna kłamstw radnych Naszego Miasta została przekroczona? To oznacza nieuchronny wybuch jądrowy. Przykład Dobkowskiego, który na sesji twierdził, że na rozdzielność majątkową, ale nie ma na to żadnych dowodów. W jego oświadczeniu majątkowym ani śladu o tym. Żona bierze kasę z miasta, a Dobkowski tę aferę teraz bada. Śleszyńska pracuje w firmie, która bierze kasę z miasta, burmistrz reklamuję wytwórnię alkoholu, Chodkiewicz zwalcza wolne media, 50 mln zł #ibiecane i g z tego. Czy to się dzieje naprawdę?

Babka 11.12.2020 07:23
Oj Magda Magda ???

Hipokryzja 11.12.2020 07:51
Augustów to jego mieszkańcy .....

Skwarki z cebulo 10.12.2020 20:38
Pani Radno, Przewodniczonco Oneto Pani i wszystkie te rozsondne ludzie z Komisji Rewizyjnej mata całkowite słuszność. To Przegląd Powiatowy jest winien, że miastowe pieniendzy ido do zachłannych biznesmenof. A Reportera Augustowskiego to dobre naprawde ludzie majo, że w ogóle oni zechcieli o naszem mieście pisać. Tylko ja mam tako mało rozterkie ..., no, czy Tomek tak zarutko sobie pomni, ilu to ludziskom onegdaj mówił, że wzioł i kupił Reportera.

assan 11.12.2020 07:00
Przewodnicząca Oneta i koledzy związkowcy co zdradzili swojego pana są klaunami w rękach "trójcy" tak Judasz co za srebrniki dał się omamić. Powsadzali ich do każdej komisji i macie robić tak jak każemy ,płacimy wam za to i mordy w kubeł,

PrzeprosMieszkancow 10.12.2020 20:22
Kleczkowski się obudził. Najpierw sprowadzał jurgielow i innych żeby promowali NM. A jak go wykopali już mu się nie podobają. Kleczkowski powinien przeprosić mieszkańców i wycofać się z życia politycznego bo przez niego mamy co mamy.

Rozczarowany 10.12.2020 22:31
No niby racja ....ale nie spodziewał się takiej bezczelności bo to on przygarnął ich (NM z 6 marnymi mandatami) do koalicji rządzącej a oni bez skrupułów wywalili go ze stanowiska przewodniczącego RM i pozbawili pracy ! I tylko dlatego że nie był ich marionetką, że miał własne zdanie! Tak wygląda demokracja w partii Nasze Miasto. A tak naprawdę to p. Kleczkowski lub imna osoba z PiS powinna być wiceburmistrzem. A to sprytnie wcisnął się nasz niezastąpiony #obiecanewykonane#!Więc gdzie ta transparentność drodzy radni NM? Po co to wypisywać bzdury w mediach społecznosciowych wpadajac w samozachwyt!Chyba w żadnym mieście nie sprawuje władzy absolutnej ugrupowanie których przedstawiciele zdobyli najmniej głosów! Obudzicie się banici jesteście tylko zabawkami w ich rękach!

Wątpię 10.12.2020 22:43
To zaszło już za daleko żeby banici mogli się zmienić.

Rozczarowany 10.12.2020 23:06
Przecież oni się ośmieszaja! Czy oni nie rozumieją że zostali wybrani tylko dlatego że startowali z PiSu. Przecież p. przewodnicząca RM to porażka. Szanowna pani nie wie jaka jest jej rola......ale właśnie taka pasuje naszym nieomylnym najjaśniejszym gwizdom z NM. Żal mi tych ludzi że zostali wykorzystani i ośmieszeni!

Wiktor 10.12.2020 23:12
Ale skąd przekonanie, że zostali wykorzystani i ośmieszeni? Można też zakładać, że doskonale wszystko rozumieją i są zadowoleni ze swojego położenia.

Rozczarowany 10.12.2020 23:28
Było by to oczywiste gdyby wystartowali z list NM! Myślę że ich wyborcy są też rozczarowani bo skoro ktoś głosował na PiS to znaczy że nie popierał NM! Gdyby byli lojalni wobec swoich wyborców i szefa to stanęli by za nim murem !

Pola 11.12.2020 00:16
Żal dlatego, że zabrakło im rozumu, aby to ogarnąć? Mnie nie żal. Okryją się hańbą na resztę życia.

Kibic 10.12.2020 18:33
Redaktorzy Przeglądu to jasnowidze. "Komisja rewizyjna" vel sąd kapturowy uznała, że jest afera gazetowa, ale Dobkowski nie ma z nią ŻADNEGO związku, będzie ją spokojnie badał. Pod koniec posiedzenia radni uznali, że winny jest Przegląd. Szatany z tych radnych, umiejo radzić, umiejo dochodzić do prawdy. So to porządne ludzie.

Dobkowski to kryształ nie człowiek 11.12.2020 08:03
Ale afera gazetową to Dobkowska, to jak Dobkowski ma to badać. Cos pokręciłeś

Maływszarz 10.12.2020 17:31
Nie czytam gazety dobkowskiej. Mam ją generalne w.... Nie zgadzam się aby mogę pieniądze szły na reklamę flipa i flapa.

Ble 10.12.2020 15:28
Brawo, panie Marcinie. Flip i Flap to porażka, hańba, wstyd.

zachmurzenie duże

Temperatura: -4°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1003 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 12 z dnia 18 gru - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: ŻalTreść komentarza: Brawo drodzy Augustowianie! Jaka szkoda, że pożar na Zarzeczu nie otworzył wam oczu na czas. Ta sytuacja już wtedy perfekcyjnie pokazała zamiary rządzących oraz to w jak głębokim poważaniu mają nas wszystkich…Data dodania komentarza: 6.02.2026, 00:08Źródło komentarza: Trzeci dzień bez wody. Dramat mieszkańców Augustowa i interwencja radnych (AKTUALIZACJA)Autor komentarza: Ludek.Treść komentarza: Jak można szanować kogoś kto ciągle zmienia barwy polityczne, żeby być przy korycie, albo sprzedaje się.Za okupacji niemieckiej taki gość miał odpowiednią nazwę.Data dodania komentarza: 5.02.2026, 21:59Źródło komentarza: Pytania o zatrudnienia w starostwie i jednostkach powiatu augustowskiegoAutor komentarza: Ktoś ważnyTreść komentarza: On się nie wypowie, bo teraz to dopiero ma pozycję, jest kimś, w końcu go szanuje władza, do Koryta dopuściła…jemu jest tak dobrze, gęba wypchana, kieszenie też, to będzie siedział cicho jak truś i doił podatników jeszcze jakieś 3 lata z małym hakiem… głupi wieprz!Data dodania komentarza: 5.02.2026, 20:55Źródło komentarza: Pytania o zatrudnienia w starostwie i jednostkach powiatu augustowskiegoAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Przy okazji jedna uwaga. Skoro zarządca parkingu rości sobie prawo do pobierania opłat, to jego psim obowiązkiem jest zapewnienie miejsc do parkowania. Kontrolerzy za szufle i do roboty. Ja za nieodśnieżony parking płacić nie będę i spokojnie przed sądem wygram..Data dodania komentarza: 5.02.2026, 16:27Źródło komentarza: Problem z parkingami w AugustowieAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Ptaszki świergoczą, że zawsze wolał Jolę z Wydziału K. Też niezła szufla..Data dodania komentarza: 5.02.2026, 16:20Źródło komentarza: Nie da się tędy normalnie przejśćAutor komentarza: TymonTreść komentarza: Drodzy mieszkańcy Augustowa. To wy jesteście w dużej części odpowiedzialni za to co dzieje się w Augustowie. Podwyżki wszystkiego; czynszów, wody, śmieci, ogrzewania. Ceny paliw, działek, nieruchomości itd. U nas jest najdrożej tylko dlatego, że to Wy wybraliście trzech Burmistrzów tj. Burmistrz, dwóch zastępców i jeszcze co pewnie nie wiecie, są jeszcze zastępcy dwóch wice Burmistrzów. To wy opłacacie ich stanowiska i resztę osób z grona "Ich miasta" w tym pani prezes lokalnej spółki. Przez ich wspaniałe rządzenie mamy to co mamy i zapewne będzie drożej. A pani prezes Spółki "Kodrem" to powinna czasami ugryźć się za język zanim wypowie się na tematy wspólnot mieszkaniowych i najmowanych lokali . Brak dobrej woli i uczuć z jej strony dla dobra mieszkańców. Objęła stanowisko po znajomości, po to by nam się żyło "lepiej" i drożej w Augustowie. Powodzenia przy następnym wyborze naszych władz Augustowa.Data dodania komentarza: 5.02.2026, 14:16Źródło komentarza: Trzeci dzień bez wody. Dramat mieszkańców Augustowa i interwencja radnych (AKTUALIZACJA)Autor komentarza: Bardzo podobny styl i logikaTreść komentarza: Ja się czasami zastanawiam, czy tłumaczeń na Facebooku w imieniu tej pani, nie pisze guru urzędowego Facebooka?Data dodania komentarza: 5.02.2026, 11:20Źródło komentarza: Trzeci dzień bez wody. Dramat mieszkańców Augustowa i interwencja radnych (AKTUALIZACJA)Autor komentarza: Prezes nic nie mogęTreść komentarza: Pani Półtorak tłumaczy się mętnie, że to nie ona powinna naprawić wodę. Po co mieszkańcom taka prezeska, która nic nie może, albo nie chce. W pracy kawka, ciasteczko, allegro, vintage i do domu. Może ewentualnie zwolnienie kogoś, kto się stawia Chodkiewiczowi, postraszenie kogoś dla zabawy. Dzień jak codzień. A zimno musi być, bo jest zima. Przyjdzie lato i będzie gorąco i woda rozmarznie.Data dodania komentarza: 5.02.2026, 08:34Źródło komentarza: Trzeci dzień bez wody. Dramat mieszkańców Augustowa i interwencja radnych (AKTUALIZACJA)Autor komentarza: Twój wyborca .Treść komentarza: Pani Jedliński Waldemar, jeśli to wszystko prawda o tych zatrodnieniach w starostwie, o tym że stworzone zostało miejsce pracy w PZD w Augustowie o wycieczce na koszt podatnika i o innych zatrudnionych żonach i ,,znajomych królika,, to możesz być pewien że na wiosnę taczki będą pod starostwem i nie takie przystrojone wstążeczkami, ja ty kiedyś robiłeś,, tylko z obornikiem , i sam osobiście powioze cię do Szczebry, żebyś kozy pasł, bo jak przypominam to takie zwierzęta posiadales.. Więc wypowiedz czy to prawda o tych zatrodnieniach czy nie czekamData dodania komentarza: 5.02.2026, 08:05Źródło komentarza: Pytania o zatrudnienia w starostwie i jednostkach powiatu augustowskiegoAutor komentarza: Twój wyborca .Treść komentarza: Waldemarze odezwij się i powiedz jaka to jest ta sytuacja szpitala, dlaczego milczysz,odwagi nie bądź miekiszonem kiedyś tak ochoczo wypowiadałes się, a teraz co? Odwagi twoimi wyborcy czekają! Jesteś chyba w zarządzie powiatu więc chyba masz coś do powiedzenia.Data dodania komentarza: 5.02.2026, 07:02Źródło komentarza: Jaka jest sytuacja augustowskiego szpitala?Autor komentarza: NinaTreść komentarza: Właściciel posesji musi dbać o chodnik przyległy do domu. Czy proboszcz nie może zadbać o swoje domostwo?Data dodania komentarza: 4.02.2026, 15:42Źródło komentarza: Nie da się tędy normalnie przejśćAutor komentarza: WillaTreść komentarza: To prawda, pan starosta Jarosław szanował ludzi, nie zwalniał, nie zatrudnił, bo kogoś zna, bo ktoś odda głosy. Ludzie...m co tu się porobiło w tym Augustowie...🥲Data dodania komentarza: 4.02.2026, 15:24Źródło komentarza: Jaka jest sytuacja augustowskiego szpitala?Autor komentarza: AugustowianinTreść komentarza: Polecam zagłębić się w szpital w Augustowie, administracjaData dodania komentarza: 4.02.2026, 15:22Źródło komentarza: Jaka jest sytuacja augustowskiego szpitala?Autor komentarza: AdfTreść komentarza: Mieszkańcy bloków Spółdzielni Mieszkaniowej to około 10 tys osób ,prawie 1/3 mieszkańców miasta i faktycznie nie obchodzi ich to, co się dzieje w zarządzaniu Spółdzielnią? Prezes Kodrem, konkurencyjnej firmy rządzi w Spółdzielni...Czy naprawdę musi tak być?Data dodania komentarza: 4.02.2026, 12:01Źródło komentarza: Trzeci dzień bez wody. Dramat mieszkańców Augustowa i interwencja radnych (AKTUALIZACJA)Autor komentarza: OnTreść komentarza: Dziwne że Wnukowski tym się nie zainteresował, powinien zorganizować spotkanie i konferencje.Data dodania komentarza: 4.02.2026, 11:44Źródło komentarza: Nie da się tędy normalnie przejśćAutor komentarza: Przyjaciel .Treść komentarza: Czasami trzeba czekać latami żeby poznać gościa . Tak i w przypadku Waldemara cały czas pchał się na wójta Gminy Nowinka a mieszkańcy spuszczali go po niecheblowanej poręczy i to z seczkami a on ciągle marzył o wojtowaniu tyle razy dostawał po ryjku i nic i dalej , i Wisia i Pawełek i nic , tak i widać w starostwie tylko chodzi p koryto dla siebie i rodziny .Data dodania komentarza: 4.02.2026, 11:21Źródło komentarza: Jaka jest sytuacja augustowskiego szpitala?Autor komentarza: Myślący.Treść komentarza: Nen cały bajzel mówiąc delikatnie z tymi zatrudnieniami w starostwie to tylko i wyłącznie przez Jedlińskiego Waldemara, no bo przecież to on pierwszy sprzedał się, zdradzając byłego starostę za stanowisko i korytko dla synka Pawełka, pokazał że nożna coś ugrać, no to inni nie są gorsi i idą za ciosem ,za taki chwyt to gościa Waldemara na taczkę i do Szczebry, kozy paść a nie rządzić.Data dodania komentarza: 4.02.2026, 11:04Źródło komentarza: Pytania o zatrudnienia w starostwie i jednostkach powiatu augustowskiegoAutor komentarza: BeneQTreść komentarza: W tym konkretnym przypadku to księciunio musiałby się chwycić za łopatę. Słabo to widzęData dodania komentarza: 4.02.2026, 07:08Źródło komentarza: Nie da się tędy normalnie przejśćAutor komentarza: Obserwator.Treść komentarza: Widać dokładnie,jak za dawnych czasów,jak Jedliński wypromował Dorotkę na wójta Gminy Nowinka to wspólnie zreorganizowali szkołę w Monkiniach omalo nie sprzedali Ośrodka Zdrowia w Nowince, ratowali kino że omaly włos budynek nie został zrównany z ziemią.Tak i w powiecie jak Jedliński przyłożył rękę do zmiany starosty powiatu to proszę szkoła ,, Laswegas,, zamknięta i nie wiadomo co ze szpitalem jak widać też są kłopoty, reasumując czy Jedliński Waldemar przynosi pecha czy może dobiera kadrę która kompletnie nie umie rządzić tylko jak widać i słychać zatrudnia swoich .Data dodania komentarza: 4.02.2026, 07:06Źródło komentarza: Jaka jest sytuacja augustowskiego szpitala?Autor komentarza: CSiR wytwórnią etatów dla towarzyszy Nasze Miasto-PiS?Treść komentarza: Na jakim stanowisku zatrudnili w CSiR "trenerka" ds. infantylnych intryg? Tam już chyba miglantów administracyjnych z naszomiastowego nadania jest więcej, niż pracowników liniowych. Jeszcze niedawno fejsbukowy trenerek był zatrudniony jako trener drużyny piłkarskiej w jakiejś miejscowości pod Białymstokiem? Czyżby już podziękowano dla fejsbukowego fachowca za niezwykle owocną współpracę?Data dodania komentarza: 4.02.2026, 07:01Źródło komentarza: Sparta Augustów z głodowym wsparciem
Reklama