Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 7 grudnia 2025 06:49
Reklama
Reklama

Dariusz Szkiłądź: "Powodem zmian są dyrektorzy"

Podziel się
Oceń

Rozmowa z Dariuszem Szkiłądziem, byłym kierownikiem wydziału edukacji i sportu w urzędzie miasta. Rozmawialiśmy o decyzji dotyczącej powstania w Augustowie dwóch zespołów szkolno-przedszkolnych, złożonych ze Szkoły Podstawowej nr 6 i Przedszkola nr 3 oraz ze Szkoły Podstawowej nr 3 i Przedszkola nr 6.
Dariusz Szkiłądź: "Powodem zmian są dyrektorzy"
Dariusz Szkiłądź

Autor: Przegląd Powiatowy Dziennik Powiatowy

Bartosz Lipiński

Powodem zmian są dyrektorzy

Zapadła decyzja o powstaniu w Augustowie dwóch zespołów szkolno-przedszkolnych. Był pan sceptykiem tej koncepcji, która ma się ziścić. Jaki efekt przyniesie to oświacie?

-Podstawowym pytaniem jest, dlaczego w ogóle mają powstać takie zespoły? W uzasadnieniu władz miasta pojawia się sporo sloganów, natomiast nie dopatrzyłem się żadnego powodu, który ma przełożenie na dobro ucznia bądź korzyści płynące w kierunku nauczyciela. Łączenie dużej Szkoły Podstawowej nr 3 z dużym Przedszkolem nr 6 nie wpłynie na bezpieczeństwo wychowanków, ani nie zbuduje jakichkolwiek więzi. Jest rzeczą normalną, że trzylatkom i czternastolatkom trudno będzie się ze sobą zintegrować. Ale niezrozumiałe jest również połączenie oddalonych od siebie o 3 km Szkoły Podstawowej nr 6 i Przedszkola nr 3. Nie przyniesie to żadnych korzyści dla podopiecznych. Podobny brak pozytywnych skutków widoczny jest po stronie grona pedagogicznego. Szkoły i przedszkola realizują inną podstawę programową, nauczyciele pracują w innym systemie, który wynika z karty i przepisów ustawy. To są całkowicie odmienne realia, dlatego w systemie oświaty szkoły i przedszkola to samodzielne instytucje. Nowy dyrektor zespołu będzie miał niezwykle trudne zadanie. W Szkole Podstawowej nr 3 jest blisko 1000 uczniów, 100 nauczycieli i 30 innych pracowników, a teraz ma dojść jeszcze nowa rada pedagogiczna z Przedszkola nr 6. Podobnie pesymistycznie wygląda to w kontekście drugiego zespołu. Przedszkole z ulicy Tytoniowej ma oddziały integracyjne i jest to placówka bardzo specyficzna. Dyrektorzy tych zespołów będą mieli bardzo poważny problem z zarządzaniem placówkami, co z pewnością nie wpłynie na ich jakość. Uważam, że decyzja o powołaniu zespołów została podjęta tylko po to, żeby pozbyć się dyrektorów, którzy w sposób wzorowy wywiązali się ze swoich obowiązków a część z nich ma trwały dorobek potwierdzony nagrodami burmistrzów, Ministra Edukacji Narodowej, czy odznaczeniami resortowymi lub państwowymi. Prowadzone działania wyraźnie na to wskazują.

Pomysłodawcy projektu przekonują, że zmiany przyniosą oszczędności. Czy zgadza się pan z tą teorią?

-W latach kierowania przeze mnie wydziałem edukacji i sportu Przedszkola nr 3 i nr 6 oraz Szkoła Podstawowa nr 3 należały do najtańszych placówek miasta. Jeżeli ta sytuacja nie uległa zmianom, to należy spytać, dlaczego łączone są tańsze, a nie droższe placówki? Jestem zdziwiony, że radni głównie opozycji nie złożyli wniosku o policzenie kosztów utrzymania dziecka w placówkach w bieżącym roku szkolnym. Logika nakazywałaby, aby szukać oszczędności w droższych jednostkach. Pamiętam, że najdroższe w utrzymaniu było Przedszkole nr 1, które nie łączy się jednak np. ze Szkołą Podstawową nr 4. Władze miasta mogły podjąć taką decyzję. Fakt, że łączone są nie droższe, ale tańsze placówki jest kuriozalny w świetle słów o generowaniu oszczędności. Zgodzę się, że będzie można zaoszczędzić kilkaset złotych na pensji dyrektorów przedszkoli, bo zgodnie z zapowiedzią włodarzy po wprowadzonych zmianach staną się wicedyrektorami i nikt nie straci pracy. Mówimy tu jednak o drobnych kwotach i nieuzasadniających tego, że przy tylu negatywnych skutkach dokonuje się tej rewolucji. W budżecie miejskim na oświatę przeznacza się 46 mln zł. Jeżeli miasto wygeneruje oszczędność nawet 100 tys. zł, to będzie to kwota symboliczna. Pieniądze w augustowskiej oświacie można na pewno zaoszczędzić, ale gdzie indziej. Należy tylko wiedzieć, gdzie i w jaki sposób poszukiwać takich możliwości.

Dlaczego według pana do łączenia w zespoły wskazano jedynie wybrane placówki oraz akurat te?

-Moim zdaniem odpowiedź jest prosta. Wystarczy sięgnąć do zdjęcia z jesieni 2018 roku, gdy obóz obecnie rządzący miastem zarzucał, że wprowadzam strach w oświacie. Na fotografii z konferencji prasowej dyrektorek, które nie bały się stanąć wówczas w mojej obronie, zawarte są odpowiedzi na wszystkie pytania. Nie jest dla mnie dziełem przypadku, że łączone są teraz wyłącznie placówki, którymi kierują dyrektorzy broniący mnie przed kłamliwymi zarzutami. Myślę, że prawda sama się obroni, tak jak obroniła się w moim przypadku. Myślę, że ci, którzy wprowadzają ferment do augustowskiej edukacji będą tego żałować. Przypomnę, że aż trzy z czterech rad pedagogicznych negatywnie zaopiniowały akt założycielski zespołów. To bardzo duża grupa ludzi. Pan burmistrz szedł do wyborów z hasłem: „Augustów to jego mieszkańcy”. Jak teraz rządzący usprawiedliwią fakt pominięcia przy podejmowaniu tej decyzji samych nauczycieli, którzy wiedzą co kryje się pod hasłem dobro dziecka i znają realia pracy w szkole czy przedszkolu. Dobrze pamiętam program wyborczy Naszego Miasta i jego zapowiedzi dotyczące oświaty. Z bieżącej perspektywy zawarte tam postulaty prezentują obraz wielkiej hipokryzji ich autorów.

Zastępca burmistrza podczas dyskusji nad projektem mówił, że wokół sprawy pojawiło się dużo fake newsów ze strony przeciwników zespołów. Chodziło m.in. o teorię, że po zmianach szkoły utracą imiona i patronów. Jeden z radnych Naszego Miasta stwierdził, że Sybiracy zostali wprowadzeni w błąd przez „zwyrodnialca”.

-Jest to retoryka zaczerpnięta żywcem z poprzedniej epoki. Mam już swoje lata i doskonale pamiętam, że w minionym ustroju przeciwników politycznych czy osoby mające inne zdanie w danej kwestii, ówczesne władze nazywały warchołami, byli usuwani z pracy. Teraz obraźliwe określenie zostało zastąpione równie niekulturalnym słowem zwyrodnialec. Tymczasem ta sprawa nie jest wcale tak oczywista. Faktycznie szkoły zachowają imiona, choć będą funkcjonowały pod szyldem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 i nr 2. Dokładnie taki napis będzie widniał na ich logo i na pieczątkach, a zachowani patroni zostaną przykryci nazwą zespołu. Zespoły nie mogą posiadać imion. Po 10 latach nikt już nie będzie pamiętał o tym, że była to Szkoła Podstawowa nr 3 im. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich czy Szkoła Podstawowa nr 6 im. Armii Krajowej. Placówki będą nazywane zespołem. Dobrym przykładem jest chociażby funkcjonujące w mieście ACE i pracujące pod tą nazwą szkoły. Dlatego rozumiem niepokój Sybiraków, którzy w dobrej wierze oraz z troską wypowiadali się o konieczności zachowania patronów. Natomiast używanie w debacie publicznej takich słów jak zwyrodnialec jest moim zdaniem niedopuszczalne.

W głosowaniu na sesji rady miejskiej, kiedy decydowano o powstaniu zespołów nie brali udział radni Koalicji Obywatelskiej. Czy ich decyzja o bojkocie była błędem?

-Oczywiście, że tak. Gdyby radni Koalicji Obywatelskiej byli obecni na sali obrad głosowanie mogło wyglądać inaczej. Zapewne powstałby zespół złożony ze Szkoły Podstawowej nr 6 i z Przedszkola nr 3. Natomiast koncepcja łączenia Szkoły Podstawowej nr 3 i Przedszkola nr 6 prawdopodobnie by upadła, bo radni koalicji rządzącej należący do Solidarności zagłosowali przeciwko temu rozwiązaniu. Decyzja radnych KO była błędna i niestety fatalna w skutkach.

Jak ocenia pan postawę radnych ze związku zawodowego Solidarność, którzy głosowali za powstaniem zespołu złożonego ze Szkoły Podstawowej nr 6 oraz z Przedszkola nr 3?

-Moja ocena ich postawy jest bardzo krytyczna. Związek zawodowy jest od tego, aby bronić spraw pracowniczych a zwłaszcza związkowców. Tutaj mieliśmy do czynienia z bierną postawą i sprzyjającą raczej tym, którzy dążyli do wprowadzenia zmian. Czytając „Przegląd Powiatowy” dowiedziałem się, że pani dyrektor z Przedszkola nr 3 złożyła rezygnację z członkostwa w Solidarności. Pozostałe panie dyrektorki, których ta sytuacja dotknęła również są członkiniami tego związku. Niestety nie widziałem po stronie przewodniczącego związku, pana radnego Mirosława Chudeckiego szczególnej reakcji, aby stanąć w ich obronie. Zresztą tę bierność widać było także wcześniej. Zaczęło się od obniżenia wynagrodzeń dyrektorom, do czego przyczyniły się związki. Było to niemal historycznym, bezprecedensowym wydarzeniem w dziejach samorządności. Wiem, że związkowcy będą się tłumaczyć, iż zgodzili się jedynie na zwiększenie widełek tyle, że nie w górę lecz w dół. Ten fakt spowodował, że znacznej części dyrektorów w tym członkom związku obniżono pensje, a później pojawiła się kwestia zespołów. Nie dziwię się decyzji pani dyrektor, o rezygnacji z zasiadania w gronie związkowców.

Był pan wieloletnim dyrektorem Szkoły Podstawowej nr 3. Kierował pan tą placówką w czasie, gdy powstały oddziały gimnazjalne i utworzono Zespół Szkół Samorządowych.

-Owszem, ale powstanie tamtego zespołu było w pełni uzasadnione. Po pierwsze wynikało to z ogólnopolskiej reformy oświaty, do której musieliśmy się dostosować. Po drugie, zmiany na organie prowadzącym wymuszał ówczesny wyż demograficzny, w jednym ciągu klas w Gimnazjum nr 1 i nr 2 było po 10-11 oddziałów. Szkoły były przepełnione i w związku z tym powstały dwa dodatkowe zespoły, aby poprawić bezpieczeństwo i komfort nauczania. Jeden zespół złożony ze szkoły podstawowej i gimnazjum pojawił się w trójce. Drugi działał przy 1 LO, gdzie też powstało gimnazjum. Dyrektorzy i nauczyciele byli zgodni, że będzie to dobrym pomysłem, chociaż w późniejszym okresie kiedy zaczęła spadać liczba dzieci również pojawiły się problemy. Dziś nie widzę żadnego konkretnego powodu do powstania zespołów.

Pełnił pan funkcję dyrektora Szkoły Podstawowej nr 3 w okresie, kiedy burmistrzem Augustowa był Leszek Cieślik, pana polityczny oponent. Potrafiliście ze sobą pracować?

-Panowały wówczas zupełnie inne relacje między włodarzami, a dyrektorami. Przez 20 lat nie obniżono mi dodatku funkcyjnego, ani motywacyjnego. Nie zdarzyło się, aby ktoś próbował obniżyć mi dodatek motywacyjny do zera. Kilkukrotnie podlegałem też ocenie, abym mógł kierować szkołą. Zawsze otrzymywałem najwyższą ocenę. Pracowałem rzetelnie i uczciwie, a ówczesny burmistrz Leszek Cieślik potrafił to docenić. Różniło nas wiele, ale potrafiliśmy dla dobra oświaty znajdować nić porozumienia. Bardzo miło wspominam te lata. Podobnie było w okresie sprawowania urzędu przez burmistrza Kożuchowskiego. Żaden z burmistrzów nie był wobec mnie niesprawiedliwy. Nasza współpraca była owocna pomimo rozmaitych różnic na temat zarządzania oświatą.

Dziękuję za rozmowę.


Napisz komentarz

Komentarze

Zbigniew B 31.07.2020 19:18
Może by już skończyć z tym użalaniem się nad jedną panią? I tak spadnie na cztery łapy. Dość mącenia i podżegania do nienawiści.

Lol 01.08.2020 18:32
Brawo !!! Też tak uważam. W powiecie posada kierownicza może jakaś się znajdzie.....

Stop 27.07.2020 21:49
Że słucham?! Z tego co pamiętam to za twoich czasów był pomysł połączenia przedszkola 6 ze szkołą 3 a teraz wypowiadasz się bezczelnie że to ZŁY pomysł?!I to wieczne komentowanie że szkoły super a przedszkola be!Zajmij się wreszcie swoją robotą a nie mieszasz ludziom w głowach!

nauczyciel SP3 28.07.2020 09:59
Totalna bzdura, gdyby Dariusz chciał połączyć Trójkę z P6 to dawno to by zrobił jak był kierownikiem. Ciemnotę to możesz wciskać przedszkolakom przedszkolanko. Tak trzymać Panie Dariuszu.

odp 28.07.2020 22:14
"kierowniku" - daj spokój i nie pisz sam sobie komentarzy bo to już totalna żenada

Były uczeń trójki 28.07.2020 15:55
No tak ma się zamknąć i się nie odzywać gdyż to co mówi nie pasuje Naszemu Miastu. Przyszli tylko po to aby wywalać ludzi z pracy i funkcji i jeszcze zakaz mówienia prawdy. Kiedy mieszkańcy powiedzą STOP.

Brawo panie Dariuszu! 27.07.2020 20:50
"Durnie wiedzą, że mają większość, że mają przewagę, że panują" Ryszard Kapuściński

Jola 27.07.2020 19:51
Zastanawiam się ,dlaczego jeszcze nie robi się referendum w sprawie odwołania burmistrza ? Tak nieudolnych wladz jeszcze w Augustowie nie było .posiedzenia rady miejskiej to kabaret niskich lotów, wstyd ,po prostu wstyd .

lol 27.07.2020 16:49
Skoro tak się dobrze Panu współpracowało z Kożuchowskim, to czemu za jego kadencji stracił Pan stanowisko dyrektora SP3? Niestety zawsze dyrektorzy byli wybierani z klucza politycznego, może teraz to się zmieni. Co do dyrektorów z łączonych jednostek to warto zauważyć, że dyrektorom SP3 i P6 kończą się kadencje, a dyrektor SP6 złożyła rezygnację ze stanowiska więc trudno tu mówić o jakiejś zemście.

Zoz 27.07.2020 17:56
Widocznie ta z 6 trochę bardziej kumata od tej z 3 i wolala sama się ewakuować niż otrzymać ocenę niedostateczną za swoją pracę .Teraz może być dyrektor bezpartyjny ,ale jak z sekty NW to bójcie się nauczyciele .Teraz dopiero strach zacznie rządzić w augustowskiej oświacie .

Bolek 27.07.2020 17:57
Nic się nie stało flipie nic ....wszyscy szczęśliwi , uśmuechnięci, chętnie pracują w jednostkach podległych pod UM ?....nie wiem czy masz świadomość że w podleglych jednostkach pod UM ludzie od sprzątaczki po kierownictwo mają was dosyć! Tak tak kidys byli wybierani z klucza partyjego dyrektorzy , prezesi ...haha i ci sami pracowali przy p.Stankiewiczu,p. Cieśliku, p. Korzuchowskim a przyszło cudowne NM i cale kierownictwo podległych jednostek jak smieci zostali wywaleni na "bruk"....w niektórych już nawet po 3 razy ! Wiec nie wypisuj glupot ! Zlóż czlowieku rezygnację i daj ludziom żyć i najlepiej zabierz ze sobą w ząbek czesanego i tego pyskatego z rady.....

Czasnazmiany 27.07.2020 18:26
Bolek nie wypowiadaj się w moim imieniu ja akurat w pełni popieram akurat te decyzję. Czas na zmiany. I bardzo dobry brze że nareszcie są. Od 20-30 lat ciągle ten sam układ czas w końcu zmienić.

Bolek 27.07.2020 19:11
Przecież wszyscy wymienieni.....nawet po 3-4 razy więc jest po twojemu. Zmiany na nie których stanowiskach przyniosły ogromne straty dla miasta. Przecież tym Wasze Miasto się nie pochwali. Jeśli chodzi o p. Szkiłądzia kierowana przez niego szkoła z najgorszej w mieście stała się najlepszą! Jest to obszerny temat! Można wiele p. Darkowi zarzucić ale w kwestii kierownictwa w "trójce" jest na wielki plus ! Ps. No i nie mogę nie dodać Czasnazmiany że Wasze Miasto nikomu za wieloletnią pracę nie podziękowało wręcz obrzuciło g##nem ! WYPOWIADAM SIĘ ZA SIEBIE ! Idąc tokiem twego myślenia czas wymienić już flipa i flapa 6 lat to już rutyna!

Lolek 27.07.2020 21:23
Bolek Jeśli wypowiadasz się za siebie to nie pisz że" w podleglych jednostkach pod UM ludzie od sprzątaczki po kierownictwo mają was dosyć! " Może ty masz dosyc- ja nie !!! Zmian w szkole nie było. Czas na nie. Jak będą złe - będą kolejni ludzie- z nowym spojrzeniem i świeżą głową. Nic się nie stanie , świat się nie zmieni,dzieci jak chodziły do szkół tak chodzić będą. Po prostu ktoś inny dostanie pieczątkę - NARESZCIE !!!

Bolek 27.07.2020 22:21
Widocznie masz innych znajomych lub jesteś jednym z tych Waszego Miasta! W sobotę byłem na imprezie gdzie bylo spore grono pracowników oświaty (urzędnik, była dyrektor, sprzątaczka, kilka nauczycielek, kucharka,księgowa) nie zostawili suchej nitki na obecnej władzy !h Wyczuwam nerwowość .....co zabolało .... Czas na zmiany na kierowniczych stanowiskach w UM trzeba tam ludzi z nowym spojrzeniem i świeżą głową . Po prostu ktoś inny dostanie pieczątkę - NARESZCIE!!! ???

wiemcomówie 28.07.2020 09:50
Wypowiedź godna tego co dzieje się w mieście. Zabawa w wyrzucanie ludzi. Masakra, jak można pozbywać się ludzi doświadczonych i sprawdzonych. Dobrym przykładem jest firma Necko. Z firmy odszedł śp. Darek Bednarczyk wymieniono może z pięciu prezesów i jak było brudno w mieście tak jest. Drugi przykład to p . Szkiłądź, znalazł środki na remonty Dwójki, Przedszkola 6, Żłobka, we współpracy z dyrektorami realizował wielomilionowe projekty unijne dając zarobić nauczycielom i doposażając szkoły i przedszkola. Odszedł bo nie chciał współpracować z tą obecną ekipą i co mamy w oświacie każdy widzi. Z basenu odszedł z funkcji dyrektora p. Andrzej Zarzecki, do dziś nie ma chętnego do objęcia tej funkcji, był jeden jak się zorientował z kim i z czym ma do czynienia to uciekł Filozofia, zmiany dla zmiany zaprowadzi nas do totalnej klęski.

Zgf 28.07.2020 19:15
Świeżość to miała być w radzie???

Lolek 27.07.2020 20:33
Brawo Bolek.!!!

Adam 27.07.2020 21:11
Niech się pochwali ilu odeszło. Nawet ci z wieloletnim stazem

Robert 28.07.2020 10:07
Teraz mają być z Naszego Miasta i realizować wobec nauczycieli ich politykę, którą oni realizują wobec dyrektorów a zwłaszcza dotyczące wynagrodzeń, wystawianych ocen, zwalniania . Kto nie z Mieciem tego zmieciem.

Oświatowiec 28.07.2020 16:01
Jak tak dobrze znasz historię Augustowskiej oświaty to powiedz ile ocen negatywnych wystawili burmistrzowie w historii. Jeżeli nie pamiętasz to ci przypomnę ZERO. Te dziady przejdą do niechlujnej historii.

Nieoswiatiwiec 02.08.2020 10:09
Oswiatowcu!Nie wystawiano ocen negatywnych bo zapewne dyrektorzy pracowali pozytywnie.

zachmurzenie duże

Temperatura: 2°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1016 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Zarząd knpTreść komentarza: A gdzie jest szef wnukowski i jego pracowni starosta rusiecki ? ,kukurydzę pewnie teraz kosiData dodania komentarza: 6.12.2025, 21:33Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Wonderfull apartments Villa Park in the Augustów resortTreść komentarza: Trzeba przyznać, że kupno mieszkań w apartamentowcach Villa Park Racis Development to świetna inwestycja, szczególnie biorąc pod uwagę nowoczesny design architektonicznie przypominający luksusowe domy jednorodzinne posadowione nad jeziorem i jednocześnie na skraju lasu. Osiedle Villa Park jest położone chyba w najpiękniejszym miejscu w Augustowie - w optymalnej odległości od zgiełku centrum miasta i jednocześnie w bardzo bliskim sąsiedztwie jeziora Białe z lazurową wodą oraz tuż przy lesie Puszczy Augustowskiej.Data dodania komentarza: 6.12.2025, 16:37Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i ekipy Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡👺👹🥸💰💰💰🤑🤝👏🏚🏚🏚Treść komentarza: Burmiszcz Karolczuk wraz ze swoimi dwoma "drogocennymi" zastępcami Chodkiewiczem i Sieczkowskim dają przykład jak "oszczędnie" gospodarzyć liczbą etatów na stanowisku burmistrza, więc mieszkańcy Augustowa powinni wreszcie zrozumieć, że czas zacisnąć pasa i bezzwłocznie zacząć zdecydowanie oszczędniej korzystać z kąpieli, mycia naczyń, prania itp. przejawów burżujskiego beztroskiego, wręcz luksusowego życia skrajnie niezgodnego z zasadami "gospodarności" permanentnie uskutecznianej przez ratuszowych cynicznych kabotynów, picerów, pozerów i farmazoniarzy.Data dodania komentarza: 6.12.2025, 15:35Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Mediateka "Dom Drzewiarza" vs drenujące priorytety augustowskich burmiszczów spod znaku "Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Na początku XX wieku na tym terenie funkcjonował jeden z największych i najnowocześniejszych tartaków w Europie. P.S. Może burmistrz Karolczuk wraz ze swoim pierwszym zastępcą Chodkiewiczem zamiast nadal brnąć w drenowanie miejskiego budżetu etatem drugiego zastępcy burmistrza Augustowa, wreszcie zreflektują się i zaprzestaną tego procederu? Zaoszczędzone pieniądze z tytułu likwidacji tegoż etatu, nomen omen dojmująco uszczuplającego miejski budżet kwotą blisko ćwierć miliona złotych rocznie, można by przeznaczyć na stricte prospołeczny cel -przykładowo remont i rewitalizację "Domu Drzewiarza" oraz zorganizowanie w nim mediateki dla dzieci i młodzieży z dzielnic Lipowiec, Silikaty i Koszary, w tym latorośli mieszkańców pięknego osiedla Villa Park Racis Development.Data dodania komentarza: 6.12.2025, 14:29Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: pikTreść komentarza: Zużywamy ok 10m3 miesięcznie wody co dwa tygodnie odbierają połowę pojemnika śmieci. To ile będę płacił?Data dodania komentarza: 6.12.2025, 12:19Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i ekipy Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡👺👹🥸💰💰💰🤑🤝👏🏚🏚🏚Treść komentarza: Czy w przyszłym tygodniu czynne będzie miejskie lodowisko w Augustowie w związku z prognozowanymi opadami deszczu? Burmiszcz Karolczuk od czterech lat drenuje miejski budżet etatem swojego drugiego zastępcy w urzędzie miejskim w Augustowie. Natomiast zadaszenie lodowiska, o które CSiR zabiegało już wiele lat temu - nadal nie zostało wykonane. Dlaczego burmistrz Karolczuk i jego pierwszy zastępca Chodkiewicz cały czas przedkładają drenowanie miejskiego budżetu Augustowa etatem drugiego zastępcy ponad bezpieczne, komfortowe i nieuwarunkowane zjawiskami atmosferycznymi korzystanie z lodowiska przez mieszkańców Augustowa, w tym dzieci i młodzież oraz przyjezdnych odwiedzających wyludniający się Augustów? Miejmy nadzieję, że za dwa i pół roku nowy burmistrz Augustowa zlikwiduje etat drugiego zastępcy burmistrza Augustowa i ekspresowo znajdą się fundusze na wykonanie zadaszenia oraz zaplecza szatniowo-sanitarnego na augustowskim lodowisku na miarę standardów funkcjonalno-użytkowych obowiązujących nie w XIX, ale w XXI wieku.Data dodania komentarza: 6.12.2025, 09:49Źródło komentarza: Lodowisko na Rynku Zygmunta Augusta?Autor komentarza: Wodomierz smieciowyTreść komentarza: Przykład. Mam połowę domu z rodziną. Podzielony na pół. Dwa odrębne wodomierze. Ja zużywam dużo wody, a druga połowa domu mało. Ja będę płacił dużo za śmieci, bo za dużo się kąpię (codziennie wanna). Natomiast worków na śmieci zostawiają tyle ile odebrali. Nie! Tak to nie będzie! Skoro mam płacić dużo za śmieci to chcę dostać worków proporcjonalną liczbę. Skoro za 1 m3 wody mam płacić 15 zł to przykładowo 1 m3 = 1 worek. Oznaczony, przypisany do płacącego, dostarczony imiennie. Jeżeli będzie, że np. po 2 worki dla każdego (tyle samo) a dopłacenia już nie to będę skarżył uchwałę do SKO, a dalej do rzecznika praw obywatelskich.Data dodania komentarza: 6.12.2025, 09:05Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Congratulations!🤝👏🎉🎇🎆👍Treść komentarza: Piękne osiedle Villa Park położone w bardzo atrakcyjnym krajobrazowo i przyrodniczo miejscu w Augustowie. W pełni zasłużone wyróżnienie dla Racis Development!Data dodania komentarza: 5.12.2025, 21:28Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Księga_GuinessaTreść komentarza: czy jest w Polsce miasto o takiej liczbie ludności i zarządzanej przez 3 burmistrzów zarabiających łącznie około 1 mln zł rocznie?Data dodania komentarza: 5.12.2025, 18:36Źródło komentarza: Sześciopiętrowy budynek w centrum Augustowa?Autor komentarza: Realne działanie posła Niedźwiedzkiego vs kabotyństwo burmiszcza Karolczuka i farmazoneria przewodniczącego ChodkiewiczaTreść komentarza: Burmiszcz Karolczuk w przestrzeni medialnej rozpowszechnia informacje, iż to dzięki jego inicjatywie będzie wyremontowany dworzec PKP w Augustowie. Może poseł Niedźwiedzki i burmiszcz Karolczuk zorganizują ogólnodostępne spotkanie oraz we wspólnej debacie wymieniając się wzajemnie pytaniami i ripostami wyjaśnią opinii publicznej - kto jest prawdziwym ojcem sukcesu dotyczącym remontu dworca PKP w Augustowie? Czy kłamie burmiszcz Karolczuk, którego obecny zastępca na konferencji w październiku 2017 r. opowiadał o remoncie i świetlanej przyszłości augustowskiego dworca PKP, które to picowanie jak widać skończyło się jedynie kabotyństwem i farmazonerią? Czy jednak po dwóch latach pracy w Sejmie poseł Niedźwiedzki mówi prawdę zapewniając, iż w ciągu dwóch lat augustowski dworzec PKP zostanie wyremontowany i miejmy nadzieję doprowadzony do standardu idącego z duchem czasu, tym samym nie skończy się tylko na populistycznych opowieściach z mchu i paproci szerzonych przez kabotynów i farmazoniarzy z towarzystwa wzajemnej adoracji spod znaku Nasze Miasto-PiS.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 16:24Źródło komentarza: Ważny dzień posła Jacka Niedźwiedzkiego - reprezentanta Augustowa i Ziemi Augustowskiej w Sejmie RP. Dziś zadebiutował w prestiżowej roliAutor komentarza: W Augustowie deweloperzy przejmują zadania własne gminy?Treść komentarza: W pewnym sensie podziwiam deweloperów, iż w wyludniającym się Augustowie wyręczają trzech rajców z augustowskiego ratusza. Zadaniem gminy powinno być budowanie budynków wielorodzinnych z tanimi lokalami komunalnymi i z niskimi cenami czynszów, żeby przeciwdziałać wyludnianiu się miasta i zachęcić młodych-dorosłych do powrotu do Augustowa, w którym jest dużo pracy oraz są tanie mieszkania za 4-5 tys./m² i niskie czynsze za 8-10 zł/m². Natomiast obecnie w Augustowie mamy do czynienia z bardzo ciekawym zjawiskiem. Sektor prywatny z branży budowlanej jakby po części przejął zadania własne gminy. Mieszkańcy teraz czekają tylko, kiedy ze strony urzędu miejskiego w Augustowie pojawią się bony na 50% dopłaty do zakupu mieszkań od deweloperów i miesięczne kartki na pokrycie 50% cen czynszu.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 11:01Źródło komentarza: Sześciopiętrowy budynek w centrum Augustowa?Autor komentarza: Wiadomości Augustów News: Burmistrz Karolczuk rozdaje mieszkańcom kompostowniki na kiszone ogórki, groch i kapustę! 🤡☝️💪🥒🫛🥬👍👌Treść komentarza: Uwaga, uwaga mieszkańcy Augustowa!!! Jest wspaniała wiadomość! W związku z planowaną na 2026 likwidacją w urzędzie miejskim w Augustowie etatu drugiego zastępcy burmistrza Augustowa mgr. Mirosława Karolczuka poza darmowymi obiadami w komunalnych przedszolach i szkołach podstawowych serwowanymi przez wolontariuszy-kierowników wydziałów z augustowskiego magistratu jest dodatkowy bonus. Burmistrz Karolczuk idąc za ciosem planowanego wygenerowania w Anno Domini 2026 ponad ćwierć miliona złotych oszczędności z tytułu likwidacji etatu drugiego swojego zastępcy w miejskim urzędzie, już w tym roku osobiście rozdaje mieszkańcom Augustowa kompostowniki na kiszone ogórki, groch i kapustę. Brawo burmistrzowie Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski! Augustów to jego mieszkańcy wyposażeni w kompostowniki na kiszone ogórki, groch i kapustę!Data dodania komentarza: 5.12.2025, 10:36Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: dobra wiadomośćTreść komentarza: Dobrze że tyle się buduje to ceny będą spadać i to mocno.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 08:14Źródło komentarza: Sześciopiętrowy budynek w centrum Augustowa?Autor komentarza: Wiadomości Augustów - zostatniej chwili: likwidacja etatu drugiego zastępcy burmistrza Karolczuka. Będą darmowe obiady i zniżki dla augustowskich dzieci i seniorów?Treść komentarza: Burmistrz Karolczuk i zastępca Chodkiewicz zapomnieli chyba poinformować w gazetce pod redakcją burmistrza Mirosława Karolczuka i na ich służbowych kontach fb, iż w związku z likwidacją etatu drugiego zastępcy burmistrza Karolczuka w 2026 roku wygenerowane zostaną oszczędności w kwocie ćwierć miliona złotych. Za te zaoszczędzone pieniądze miasto ma sfinansować darmowe obiady w przedszkolach i szkołach podstawowych oraz 50% zniżki na bilety i karnety dla augustowskich dzieci i seniorów korzystających z miejskiej pływalni. Brawo burmistrzowie! W końcu podjęliście prospołeczne działania, które realnie wpłyną na podwyższenie jakości życia mieszkańców Augustowa, a nie tylko waszych kilkunastotysięcznych uposażeń w urzędzie miejskim. Jak to się mówi: lepiej późno, niż wcale.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 15:32Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Obserwator.Treść komentarza: Dyskusja nie ważna bo nie zabrał głosu najważniejszy mentor nad mentorami Waldemar Jedliński.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 15:05Źródło komentarza: Odrębny głos mieszkanki i radnejAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i ekipy Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡👺👹🥸💰💰💰🤑🤝👏📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Dlaczego Pani radna Izabela Piasecka musi wyręczać burmistrza Karolczuka i jego dwóch zastępców w zakresie informowania mieszkańców Augustowa o żywotnych dla nich sprawach? Czy burmistrz Karolczuk w związku ze swoją nieporadnością i dyletanctwem uskuteczni znowu kreatywną politykę kadrową i utworzy kolejny kumoterski etat, tym razem trzeciego swojego zastępcy w miejskim magistracie, którego uposażeniem będzie filuternie drenować miejski budżet Augustowa kolejnymi setkami tysięcy złotych? Dlaczego burmistrz Karolczuk w gazetce pod swoją redakcją dotychczas nie pochwalił się, iż w wyniku jego niegospodarności w zakresie prowadzenia polityki kadrowej w urzędzie miejskim uszuplił budżet Augustowa kwotą około milion złotych? Odwagi burmistrzu Karolczuku, proszę pochwalić się mieszkańcom Augustowa o pańskim historycznym, nowatorskim, pionierskim utworzeniu cztery lata temu etatu drugiego zastępcy burmistrza Augustowa, nomen omen kosztujący mieszkańców Augustowa blisko ćwierć miliona złotych w skali jednego roku! Molo Radiowej Trójki jest w fatalnym stanie technicznym i estetycznym, komunalne lodowisko nadal nie zostało wyposażone w zadaszenie i ogrzewane zaplecze szatniowo-sanitarne, pracownicy i petenci augustowskiego MOPS muszą korzystać ze starego, wiele lat nieremontowanego budynku, nieprzystosowanego dla osób z niepełnosprawnościami, miejska pływalnia i ATOL rozsypują się, natomiast burmistrz Karolczuk ze swoim zastępcą Chodkiewiczem, jak gdyby nic kompulsywnie lansują się w mediach społecznościowych oraz propagandowych quasi-miejskich środkach masowego przekazu: gazetce i TV.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 13:09Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Ktoś z kolegów FilipkaData dodania komentarza: 4.12.2025, 12:19Źródło komentarza: Spółdzielnia Mieszkaniowa w Augustowie ogłasza konkurs na Członka Zarządu — zgłoszenia do 11.12.2025Autor komentarza: SMTreść komentarza: To kto będzie zastępcą ? Już wiadomo?Data dodania komentarza: 3.12.2025, 21:54Źródło komentarza: Spółdzielnia Mieszkaniowa w Augustowie ogłasza konkurs na Członka Zarządu — zgłoszenia do 11.12.2025Autor komentarza: Takie obecnie mamy trendyTreść komentarza: Przyrost naturalny spada w całej Polsce a chyba nie każde chyba w tym kraju się wyludnia? W dużych miastach być może dobrobyt a i tak coraz mniej dzieci się rodzi.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 21:52Źródło komentarza: Sześciopiętrowy budynek w centrum Augustowa?Autor komentarza: Dane GUS vs gazetkowe kabotyństwo i feĵšbukowa farmazoneriaTreść komentarza: W takim razie jak to jest, że deweloperzy dużo mieszkań już zbudowali i nadal dużo budują, natomiast zgodnie z danymi GUS od dekady miasto Augustów wyludnia się w dość szybkim tempie? Miarą rozwoju miasta nie jest liczba już zbudowanych i nadal budowanych budynków mieszalnych oraz generowanych pustostanów, na których nie ma zbyt wielu nabywców. O rozwoju miasta świadczy przyrost naturalny, który co do zasady implikowany jest perspektywą w miarę wysokiego poziomu życia postrzeganą przez autochtonów i potencjalnych mieszkańców. Znaczy się w Augustowie nie jest chyba, aż tak kolorowo jak to przedstawia burmistrz Karolczuk w gazetce pod swoją redakcją i co prezentuje jego zastępca Chdkiewicz na służbowym koncie fb, skoro Augustów permanentnie wyludnia się.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 20:38Źródło komentarza: Sześciopiętrowy budynek w centrum Augustowa?
Reklama