Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 29 kwietnia 2025 19:07
Reklama

Pobawili się i brud zostawili

Podziel się
Oceń

Od naszych Czytelników otrzymujemy wiele próśb o interwencje. Nie zawsze jesteśmy w stanie zdążyć zająć się każdą z nich. Będziemy publikować ich treść wraz ze zdjęciami. Obiecujemy, że wkrótce zajmiemy się nimi dokładniej. W tym wydaniu piszemy o pozostawaniu po sobie śmieci po grillowaniu w miejscach publicznych.
Pobawili się i brud zostawili

 

Jolanta Wojczulis

 

Lato w pełni, a co za tym idzie, grillowanie rozpoczęło się na dobre. Bo któż z nas będąc po ciężkim dniu pracy lub korzystając z urlopu wypoczynkowego nie ma ochoty na miłe towarzystwo i przysmaki z grilla. Jedni na ruszt wrzucą karkówkę, boczek czy kiełbaski inni, ci bardziej dbający o linię, będą pałaszować grillowaną pierś z kurczaka, różnego rodzaju ryby czy warzywa. Dobrze jest jeżeli imprezy grillowe odbywają się w ogrodach przy domach jednorodzinnych czy ogródkach działkowych, wówczas biesiadnicy sprzątają po sobie, bo przecież imprezują u siebie. Gorzej to wygląda, gdy grillowanie odbywa się w lesie czy też, tak jak w naszym mieście, na specjalnie przygotowanych grillach nad jeziorem czy rzeką.

-Spacerowałem ostatnio nad jeziorem Necko w okolicach Bielnika i to co zobaczyłem naprawdę wołało o pomstę do nieba. W miejscu, gdzie ustawiony jest publiczny grill, walało się pełno śmieci w tym butelki, resztki węgla, papierowe talerzyki puste puszki po piwie. A co dziwne kosze, które były tam ustawione były zupełnie puste. Ja rozumiem, że mamy służby porządkowe, które mają za zadanie sprzątać, ale czy naprawdę tak trudno jest po biesiadzie wrzucić śmieci do kosza.

Okazuje się, że takich przypadków jest o wiele więcej.

-Niedawno przechadzałem się po lesie, gdy doszedłem do niewielkiej polany.Niesione wiatrem brudne plastikowe talerzyki i kubki poleciały na mnie. Widać było, że w tamtym miejscu ktoś urządził sobie grilla, bo wokół można było zobaczyć niedopalony brykiet i szczątki jakiegoś małego grilla. Ludzie, czy naprawdę tak trudno po sobie posprzątać -powiedział nam zdenerwowany Czytelnik. –Rozumiem, że plastikowe talerzyki, sztućce i kubki są lekkie i wiatr może je po prostu z koszów wywiać, ale przecież można czymś te rzeczy przykryć cięższym, żeby do tego nie doszło. Nie rozumiem jak można biesiadować w lesie, a potem zostawiać taki chlew. Zastanawiam się, czy ludzie, którzy tak robią tak samo zachowują się w domu?

Pamiętajmy, że w lesie jesteśmy tylko gośćmi, a miejsca w których przebywamy, powinniśmy zostawić w takim stanie w jakim je zastaliśmy, a śmieci zabieramy z sobą. Jak widać mimo, że dla wielu jest to oczywiste, to należy również przypomnieć, że w lesie nie wolno rozpalać ognia poza wyznaczonymi do tego specjalnymi miejscami.Za rozpalenie grilla na leśnej polanie czy nad jeziorem grozi wysoki mandat karny.

Nieporządek i śmieci są częstymi tematami naszych artykułów, szkoda tylko, że tego typu interwencje niektórym w ogóle nie dają do myślenia. Co i raz dzwonią do nas ludzie i narzekają na brud. Czekamy na czas, kiedy takich telefonów już nie będzie licząc na kulturalne zachowanie grillowiczów i nie tylko. Czy się doczekamy? Czas pokaże.



Napisz komentarz

Komentarze

Dron 02.08.2018 00:10
Słuchajcie a o co chodzi z tym newsem o tym że Augustów taki ukwiecony i pieknie wygląda? To zamieszczone jest w gazecie Dobkowskiego AR ? ?

Real 03.08.2018 09:36
W konkursie udział jest. Jak Augustów zostanie chociażby wyróżniony zostanie odtrąbione na całą okolicę, że sukces jest. Z braku innych dobry i taki. Co do tego gdzie umieszczony ten news, hmmm, uwag nie mam.

Tomek 01.08.2018 22:36
Jest brudno jak nigdy niestety, mowi o tym sporo turystow. Do roboty zagonic osoby odpowiedzialne za czystosc w miescie

Kinga 01.08.2018 11:01
My mieszkańcy to mamy teraz za zadanie wybrać radę która będzie pracowała spokojniej, bez prezentowania swoich animozji i bez takich błędów uchwałodawczych. Biorąc po uwagę problemy z uchwałami, gdyż podobno kolejna została zaskarżona , z dużym dystansem podchodzę do entuzjastycznych pomysłów i programów naszych młodych radnych w tym airgustów. Trzeba dobrze sprawdzić żeby nie było tego co z adiacentem. Potem może będą sądy, przesłuchania świadków i problemy prawne, dzielenie mieszkańców, itp. Dobrze przeanalizujcie zanim wprowadzicie w życie.

halo 01.08.2018 14:47
Co za bzdury. Przecież to prawnicy burmistrza stworzyli projekt uchwały. Burmistrz ją złożył na sesję, a radni przyjęli. I tyle Chyba nawet jednogłośnie i bez awantur Normalna procedura ;D

Devi 01.08.2018 15:22
Dobra pamiętamy i jesto jeszcze w internecie jak Tomek chwalił się tym . To Ci zwolnieni prawnicy o nich mowa ha

janek 01.08.2018 10:09
Burmistrzu, za ten syf mieszkańcy Cię rozliczą! Na sesji możesz radnym opowiadać, że nie mają racji mówiąc o śmieciach. Możesz gładko mówić do kamery, że jest pięknie i czysto, ale ludzie swoje widzą Podziękujemy za ten syf w wyborach!

czytelnik 01.08.2018 14:48
Bez komentarza. Niestety trzeba się zgodzić Syf aż strach, złwaszcza nad jeziorami

mikado 01.08.2018 19:23
Burmistrz przynajmniej wie teraz z jakim "syfem" ma do czynienia ...

BiPi 02.08.2018 00:11
Pewnie gdyby wiedział do jakiego syfu wchodzi to by się zastanowił

realistic 02.08.2018 11:36
A może mu to pasuje? Będziemy wiedzieli jak ogłosi, czy startuje na kolejną kadencję czy rezygnuje żeby oszczędzić wstydu przegranej.

Zombikon 02.08.2018 14:57
On najprawdopodobniej wygra i dalej będzie burmistrzem a ty dalej nim nie będziesz. Prblem w tym że dalej będziesz zatruwał swym jadem zdrową przestrzeń publiczną ....

Pycha 03.08.2018 09:08
Pycha, pycha, pycha - kroczy tuż przed upadkiem.

Obserwatore 03.08.2018 11:03
Dlatego niektórzy już leżą na łopatkach, a tak się wynosili i mądrzyli...

Diagnoza 03.08.2018 11:36
Nie za ładna, nie za mądra, nielubiana, może dlatego taka zawzięta i zgorzkniała? Są ludzie naprawdę mądrzy i to nic złego, że eksponują swoją wiedzę i doświadczenie, niestety niektórych to strasznie "boli".

fe 01.08.2018 07:03
Może my mieszkańcy powinniśmy któregoś dnia skrzyknąć się i zrobić ogólnomiejską akcję "Sprzątamy Augustów". Powiedzmy, zbieramy się o 16:00 w różnych częściach miasta, idziemy z workami na spacer i zbieramy śmiecie jakie po drodze zauważymy. Natomiast o godz. 18:00 to co uzbieramy zostawiamy pod Urzędem Miejskim, bo on jest właścicielem śmieci (czyj teren, tego śmieci). Chyba, że macie jakieś inne pomysły jak zmusić Burmistrza do zajęcia się problemem zaśmieconego Augustowa?

syriusz 01.08.2018 08:03
A może obywatelskie patrole zrobimy , które będą stać w ukryciu po krzakach przy balangowiczach i czekać cierpliwie co by towarzystwu nie przeszkodzać a jak skończą to jazda do roboty i burmistrzowi pod drzwi . Burmistrz kulturę osobistą wyniósł z domu ...to przynajmniej niech wie jakim towarzystwem zarządza.

ryś 01.08.2018 08:15
Nie po to ja płacę podatki żeby teraz za śmieciarza robić. Gdzie jest straż miejska i policja ? Gdzie oni są, gdzie są oni ?

dostawca 02.08.2018 07:01
Dlaczego z taką pogardą mówisz o ludziach , którzy sprzątają śmieci ... kim jesteś ,że ich z taką pogardą nazywasz , kim jesteś ? chyba właśnie tym "śmieciarzem" , który zostawia syf po sobie , wielkim paniskiem , który nie skala się posprzątaniem po sobie . Na zdjęciach jest obraz "wielkich" panów" ... którzy płacą podatki i są dosłownie śmieciarzami .

T 02.08.2018 10:20
Święte słowa! Ja Pan, płacę podatki to mi wolno. Od sprzątania są śmieciarze. Ja natomiast płacę podatki, mam wyższe wykształcenie, sprzątam po sobie i jak widzę w pobliżu śmiecie to nie wstydzę się ich pozbierać, wrzucić do swojego worka i wynieść do kosza. Ludzie patrzą ze zdziwieniem jak na świra, ale mam nadzieję, że im troche robi się głupio. Może z czasem jak wszyscy zaczniemy dbać o nasze współne tereny to będzie czysto. Zasada jest prosta jak drut: chcesz przyjść nad wodę w czyste miejsce? Zostaw po sobie porządek.

ESKA 01.08.2018 10:22
Smieci są tego kto je "wyprodukował" i porzucił. Jeśli wyrzuciłabyś śmiecie do lasu, a zosałoby ci to udowodnione płacisz grzywnę. Podobnie jest z porzucaniem śmieci w innych miejscach publicznych a nie w wystawionych koszach czy kontenerach. Mało tego jeżeli wyniesiesz np worek śmieci ze swego domowego kosza gdy mieszkasz na prywatnej posesji i wyrzucisz do komunalnego kontenera lub kosza przy chodniku to naruszasz prawo. Bo to twoje śmieci. Nie komunalne i nie burmistrza wójta czy księdza. KUPIŁAŚ piwo skonsumowałaś a puszkę porzuciłaś na trwaniku to znaczy że porzuciłaś swój śmieć w przestrzeni publicznej. Naruszyłaś prawo.Są za to konsekwencje przewidziane . Niestety nie sposób upilnować takich warhołów. Odpowiedzialność więc przenosi się na właściciela terenu. Slużby oczyszczania mista. A chamstwo i bezprawie się rozwija i jest sankcjonowane. A wiadomo od rzemyczka do koniczka. Dziś zaśmieca bezkarnie a jutro powyrywa kwiaty, poniszczy kosze itd bo w debacie publicznej nie jest piętnowany.Taka świadomość debatujących

Betar 02.08.2018 10:43
Nie masz racji. Jeżeli nie da się ustalić kto smiecie wytworzył (nie złapiesz śmiecącego na gorącym uczynku, nie nagrasz, zrobisz zdjęcia, itd.) to władający gruntem staje się odpiwiedzialnym za porzucone smiecie. Właściciele lub posiadacze gruntów muszą mieć świadomość dbania o porządek na nieruchomościach i odpowiedzialności za nie na zasadzie ryzyka, za działania osób trzecich (śmiecących), prowadzące do zanieczyszczenia ich gruntu. WSA w Białymstoku wyraził pogląd, że władający powierzchnią ziemi może zwolnić się z odpowiedzialności za odpady tylko gdy sam wykaże, że odpadem włada lub władał faktycznie inny podmiot (np. nagra podrzucającego śmiecie). (II SA/Bk 149/14) Zeby musić o wykroczeniu polegającym na zaśmiecaniu trzeba ująć sprawcę. Śmiecie "niczyje" są tego czyj grunt.

ESKA 02.08.2018 11:25
Nie przemondrzaj się bo o tym właśnie było napisane w moim poście. Co nie zmienia faktu że śmiecie mają właściciela tylko jeżeli nie można go ustalić to odpowiedzialność sprzątania spada na właściciela gruntu. Czyli że ktoś inny musi posprzątać za chamów i brudasów. Nic nowego nie napisałeś jedynie różnica polega na tym że ja nie usprawiedliwiam tych którzy swoje śmiecie pozostawiają na czyimś terenie czy to prywatnym czy publicznym. Co nie zmienia faktu że sprzątac trzeba i rad niewola musi zrobić to właściciel terenu. A chamom brudasom mówię: NIE!!!

Gert 02.08.2018 20:20
Jesteś naburmuszony i nadęty.

Polonistka 02.08.2018 20:22
Weź słownik jak piszesz, bo ortografy aż oczy wypalają.

Katiusza 01.08.2018 10:26
Cham zawsze będzie chamem nawet jeśli udaje społecznika. :( zawsze się zdradzi sposobem myślenia i działania.

meksyk 02.08.2018 11:37
Może to wreszcie pokazałoby walilukowi, że jest syf. Na sesjach jak radni o tym mowili, to raczej przekonywał, że nie jest źle. Może nie wierzy, że jest sygf i dlatego nie każe posprzatrać

dfh 30.07.2018 10:59
cham zawsze zostanie chamem

cham chamem 02.08.2018 11:39
Cham chamem A kim jest burmistrz, który nie potrafi zarządzić posprzątaniem miastem? Nieudolnym porządnisiem?

Ula 30.07.2018 08:26
Syf też jest w lesie jak się jedzie na Królową Wodę czy nad Kanałem Augustowskim, śmieci i butelki pod ławkami to norma, wystarczy się przejść nie tylko chodnikiem ale dalej za ulicę grzybieniową brzegiem aż do ogródków działkowych, przecież te krzaki nad kanałem to wysypisko (ale jak nie widać to po co sprzątać zapewne ktoś pomyśli - otóż widać szczególnie przez użytkowników tego szlaku wodnego). W lesie też syf, mało to ludzi bezrobotnych siedzi ? Wystarczy zatrudnić z 5-10 osób żeby się przebiegły po okolicy z workiem, w taki sposób oblecą w tydzień całe miasto. Drugą sprawą jest mała ilość kubłów a w lasach i przy zwykłych drogach, oraz najważniejsze niska kultura procenta ludności

Gabor 30.07.2018 09:50
Przyniosłeś pełne zabierz puste i nie rób komuś co tobie niemiłe. W Skandynawii takie śmiecenie to rzadkość. Ja uważam że kary pieniężne dla sprawców bardzo nauczyłyby kultury. W lasach są kamery jak chcą to potrafią korzystać z zebranego materiału filmowego. W mieście też powinien być monitoring.

styks 30.07.2018 12:55
W mieście ? ..na bulwarach , nad kanałem , przy bocianim gnieździe ..oj byłoby co oglądać i kogo ścigać

waldi 30.07.2018 18:24
To tym bardziej monitoring potrzebny, Montoring miejski podniósłby poziom bezpieczeństwa mieszkańców, Już nie raz było to podnoszone przy okazji róznych nieszczesnych zdarzeń. Czy nie można zrobić tego razem z policją ? Wolnosć tak, turyści owszem ale bezpieczeństwo mieszkańców przedewszystkim.

markos 30.07.2018 22:50
Straż Miejska została rozwiązana i to raczej w ich gestii byłby monitoring a nie policji . Cięcie kosztów na bezpieczeństwo i porządek publiczny zawsze przynosi odwrotny skutek a jak widać patrole SM miałyby sens .

Błażej 31.07.2018 07:23
Co za brednie z tą strażą miejską, mieli ją i mają gdzieś ci co urzędują wieczorem przy bocianim ...i innych miejscach o których pisze styks.tam policja powinna patrolować. Mowi się o wymiernych działaniach w kierunku bezpieczeństwa i porządku. Korzystaniu z monitoringu jaki mają leśnicy i namierzaniu śmieciarzy oraz zrobieniu działającego monitoringu w mieście. Przynajmniej w tzw newralgicznych miejscach.

sergio 31.07.2018 12:59
Z białego tak , ale nie nasza ... sorry , o czym mowa

marzyciel 02.08.2018 07:02
Nasza policja nad kanałem , po krzakach .? ..zapomnij

Oskar 02.08.2018 14:20
Kto ten monitoring bedzie obsługiwał ? Idąc dalej kto bedzie przeprowadzał czynności w razie nagrania sprawcy zaśmiecania ? O przekazaniu srodków na policje po rozwiązaniu strazy też dużo się mówiło. Mieli przejąć obowiązki strazy ,miało być pięknie ,czysto i bezpiecznie ... a jak jest kazdy widzi.

Fanka radnego M 02.08.2018 16:41
Na sesji widać było kto najlepiej radzi sobie z tropieniemi i dokumentowaniem śmieci/enia. RADNY przedstawił jak zebrał fachowców i wszystko bezpłatnie zrealizował. Pod jego zarządem będzie rzetelnie, fachowo i tanio jeśli nie bezlłatnie.

Flamenco 31.07.2018 13:07
Ta straż to wałkonie kompletne, mieli służbowe rowery kupione a nie chcieli wcale na nich jeżdzić. Rowery kupiono im żeby właśnie trochę chociaż patrolować, pilnować porządku .... Strata czasu pisać o nich ...

Rozsądnym okiem patrząc 28.07.2018 13:30
A jak często ten kosz jest opróżniany? Mi to wygląda jakby ptaki, albo zwierzęta te śmieci porozciągały, bo leżą tylko z tej strony co kosz jest ustawiony. W takich miejscach może rozsądniej byłoby stawiać kosz z pokrywą. Trawę też przydałoby się skosić.

Klio 30.07.2018 09:52
No wątpię czy to zwierzęta...chyba na 2 nogach. Przy drugim koszu nic nie wyrzucine. Trawa do skorzenia fakt

hasztag 01.08.2018 19:28
Ale burmistrz tych "zwierząt" na dwóch nogach kultury już nie nauczy i to o nim nie świadczy a niektórzy chcą burmistrza za ten syf rozliczać . Zacznijcie od siebie ....

T 02.08.2018 10:28
Nikt Burmistrza na szafot prowadzić nie chce. Taki już los włodarza, że wszystkie "joby" zbierać musi. On jest Szef. I zapewne jest tego świadomy. Każdy wie, że są miejskie służby sprzątające i to one są za to opowiedzialne. I najwyraźniej jest coś nie do końca dobrze skoro mieszkańcy zgłaszają wiele problemów z walającymi się śmieciami. Nie mieszaj do problemu czystości augustowskich brzegów jezior do polityki, bo smiecie nie mają barw politycznych. Wniosek jest prosty: ludzie śmiecą, a jeżeli śmiecie się walają to jest niedostateczna dbałość o porządek i trzeba cos poprawić.

Do hasztaga 02.08.2018 11:41
No tak, na pewno winni inni Przecież, że syf to nie wina walulika Że dziurawe drogi nie wina walulika Że dach przeciekał w szkole to nie wina walulika Nic nie jest winą walulika! Odczepcie się od niego! On chce dobrze, a że nie wychodzi, to przecież nie jego wina Nic nie jest winą walulika, przecież on tylko jest burmistrzem

Piguła 02.08.2018 14:21
Histeria idzie w górne rejestry, no no...to pogoda? czy coś wspomagającego?

Panie Wojtku jesteśmy z panem :) 02.08.2018 14:45
Zwiększony i męczący ruch kołowy i osobowy z powodu turystów wina Walulika, fala upałów to wina Wwalulika, gorąc i zaduch w urzędzie wina Walulika niewygodne rozwiązania drogowe o których mowa w wątku kierowco pkaż klasę wina Walulika niuprzejmość kierowców tych podobno z Warszawy wina Walulika, Ufff ja dobrze że jest ten Walulik można wylać prawdziwe i urojone frustracje. Dawajcie....

fe 27.07.2018 13:00
Nie rozumiem takich chamów i brudasów (inaczej nie można określić. To i tak za delikatnie). Przynoszą żarcie w reklamówach wypchanych po brzegi, a zebrać po sobie, zawinąć w reklamówkę, zabrać ze sobą i wyrzucić do kosza nie łaska! Państwo chamsto myśli, że przyjdzie pokojówka lub sprzataczka i sprzatnie. Albo mamusia lub żonusia, bo tak w domu przyzwyczajony. Zastanawiam się, czy takie coś w domu jak zeżre to rzuca pod stół lub zagarnia noga pod fotel. Chyba jedyna rada to fotopułapki i publiczny rejestr śmiecarzy i brudasów. A kara: sprzątanie przez całe wakacje z napisem na plecach: zaśmiecałem teraz sprzątam. Takie coś by tę dzicz wyleczyło :-)

markos 27.07.2018 15:08
To o czym piszesz to jedna sprawa .... lecz miasto sięgające po aspiracje uzdrowiskowe powinno trochę zadbać o takie tereny . Zakopane ... o godz 6.00 służby porządkowe sprzątają po takich biesiadnikach i zanim ludziska zwleką 4 litery z łóżek to Krupówki i inne miejsca biesiadowania są po prostu czyste a u nas ? ...wystarczy o 6.00 przejechać się Mostową ...bajzel jakich mało . Z drugiej strony trudno wymagać od wypitego towarzystwa aby po sobie posprzątało po kilku godzinach balangowania . Nie wystarczy postawić ławki, grill i napisać "miejsce publicznego grillowania " o takie miejsce należy odpowiednio dbać ... bo ze zdjęć widać że oprócz śmieci z nocnej imprezy ..trawa i chwasty wyrosły tam po kolana i to na pewno nie przez jedną noc .

dd 27.07.2018 20:34
Wiem. Podbnie jest na Litwie. Nasz samorząd jest nieudolny i nie chce. Tylko biadolić o straconych szansach. Ale jednak można. Jest akcja #podnieś5. Albo zerknij tam: https://www.facebook.com/MobileT76

boho 01.08.2018 14:25
gdyby tak było dd do dziś byś chodził ulicami w błocie po kolana, rozwalałbyś zawieszenie na dziurach, zimą zatykałbyś watą dziury przy oknach w szkole na Rajgrodzkiej a latem tam nie miałbyś możliwości otwarcia okna w klasach,. za to chodziłbyś po bulwarach i mieście przy zgaszonym świetle w nocy i wdychał zima dym z pieców bez wizji na zmianę bo po co. grunt to chleba igrzysk turystom

Rudek Wstrząs 01.08.2018 19:01
Co to ma do rzeczy i sprzątania w mieście? To że szkoła jakaś jest remontowana itd nie oznacza, że mamy wszyscy siedzieć w stertach butelak i innych smieci.

Fredi 02.08.2018 00:06
To odpowiedż na wpis "dd"że obecni samorządowcy potrafią biadolić tylko o straconych szansach . Oni nie biadolą tylko ostro pracują bo właśnie poprzednicy zostawili po sobie horendalne zapóźnienia rozwojowe i infrastrukturalne. A obecni to nadrabiają i boho podaje parę przykładów.

Dziadostwo to stan ducha 31.07.2018 07:34
Ci ludzie to niech się nauczą wkońcu zachowywać jak cywilizowani ludzie. Wszystko jest dla ludzi ale trzeba umieć z tego korzystać i zostawić po sobie w stanie by inni mogli skorzystać. Jeżeli nie to połowa Augustowa powinna pracować w jakiejś atraży lub służbie aby pilnować drugiej połowy haha

Publicze znaczy wszystkich także w odpowiedzialności 30.07.2018 12:53
Jestem za tym "fe" !!! Za coś takie tylko prace społeczne w miejscach gdzie sam śmiecił. Państwo Chamscy czas na wychowanie do funkcjonowania społecznego.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 15°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1019 hPa
Wiatr: 16 km/h

ReklamaAdvertisement
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 24Strona nr 24
ReklamaAdvertisement
KOMENTARZE
Autor komentarza: Kohabitacja Nasze Miasto-PiS, czyli "Teraz rodzina"☝️👉🤡🛸🚀🥸🫵💸💰💰💰👺🤑👈🤝👏Treść komentarza: Czy jest szansa, żeby Augustów dostał przynajmniej kilka milionów złotych z centralnego rozdania w ramach kohabitacji Nasze Miasto-PiS w augustowskim samorządzie na trzeciego zastępcę burmiszcza Mirosława Karolczuka i kilku asystentów dla pełnomocników burmiszcza Mirosława Karolczuka i starosty Rusieckiego, żeby zintensyfikować drenowanie miejskiego budżetu uposażeniami obecnych dwóch zastępców burmistrza Augustowa i dwóch pełnomocników? Rozumiem, że skończyły się rządy PiS i przydzielanie funduszy z klucza pisowskiego, ale może da się coś jeszcze zrobić regionalnym aparatczykom PiS w celu wzmocnienia w Augustowie i powiecie augustowskim kohabitacji Nasze Miasto-PiS?Data dodania komentarza: 29.04.2025, 14:14Źródło komentarza: Marszałek Łukasz Prokorym na XX Kongresie ObywatelskimAutor komentarza: Koncertowo pozersko-fasadowa Młodzieżowa Rada MiejskaTreść komentarza: Czy Młodzieżowa Rada Miejska w Augustowie zajmie się wreszcie czymś więcej, niż tylko ustalaniem składu wykonawców na koncert organizowany na zakończenie roku szkolnego w Augustowie i zainteresuje się, a najlepiej spoowoduje, że dzieci i młodzież będąca uczniami augustowskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych będzie mogła korzystać z orlików w Augustowie bez przeszkód, bezpłatnie i z realnie egzekwowalnym uprzywilejowaniem względem osób dorosłych? Dlaczego dorośli są faworyzowani względem dzieci i młodzieży przez właścicieli i zarządców orlików w Augustowie?Data dodania komentarza: 29.04.2025, 11:29Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Doktur Karol Nawrocki vel decyzja Jarosława KaczyńskiegoTreść komentarza: Brawo "obatelski kandydacie PiS"! Wreszcie mentalnie pękłeś jak pusty nadymany do granic możliwości balon i przyznałeś się do tego, że poza osobowością wieloraką schowaną za wydumanym Tadeuszem Batyrem jesteś nie tylko "obatelskim kandydatem PiS", ale przede wszystkim "decyzjom" Jarosława Kaczyńskiego vel zapiekły szkodnik i kompulsywny psuj.Data dodania komentarza: 29.04.2025, 10:12Źródło komentarza: Prąd tańszy o 66 procentAutor komentarza: JSTreść komentarza: Faktycznie, to miasto wyznacza cele i budżet, ale to nie zmienia faktu, że mogłoby być lepiej wykorzystane, zwłaszcza jeśli chodzi o zagospodarowanie przestrzeni.Data dodania komentarza: 29.04.2025, 10:02Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Dokładnie. Tyle mogą, co Duda czy Batyr bez Karakana..Data dodania komentarza: 29.04.2025, 05:35Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i kohabitacji Nasze Miasto-PiS🤡🥸👺💰💰💰🤑Treść komentarza: Kwiaty dodają przynajmniej miłych wrażeń dla zmysłów wzroku i powonienia. Natomiast utworzenie kilka lat temu w urzędzie miejskim w Augustowie przez burmistrza Mirosława Karolczuka kumoterskiego etatu drugiego zastępcy burmistrza, wydrenowało dotychczas miejski budżet Augustowa kwotą ponad milion złotych i niestety nadal drenuje tenże budżet z inicjatywy i za sprawą nietuzinkowo filuternego ratuszowego kabotyna niegospodarności.Data dodania komentarza: 29.04.2025, 00:15Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: Picerzy, pozerzy i festyniarze kohabitacji Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Cieszenie, cieszeniem, ale może Młodzieżowa Rada Miejska w Augustowie zacznie, jeśli nie od rozwiązywania problemów agustowskich dzieci i młodzieży, to przynajmniej od permanentnego i stanowczego sygnalizowania starszym koleżankom i kolegom z rady miejskiej oraz burmistrzowi Karolczukowi i jego od kilku lat, aż dwóm "drogocennym" zastępcom konieczności ruszenia czterech liter i rozpoczęcia w końcu realnego - nie tylko gazetkowo-fejsbukowrgo - działania w interesie i na rzecz młodego pokolenia augustowian, którzy nie widząc dla siebie przyszłości życia w "drogim", zaściankowym i wyludniajacym się Augustowie niestety gremialnie i bezpowrotnie wemigrowują z Augustowa. Tak na marginesie - augustowskiej młodzieży chyba nie jest za bardzo do śmiechu, jeśli chodzi o perspektywę pozostania i życia w Augustowie zmierzającym ku całkowitemu gospodarczemu i turystycznemu "zadupieniu".Data dodania komentarza: 28.04.2025, 23:56Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Młodzieżowy Radny MiejskiTreść komentarza: Cieszy mnie, że tak ważny projekt doszedł do skutku, bo infrastruktura sportowa to nie tylko inwestycja w zdrowie i rozwój młodego pokolenia, ale też szansa na budowanie lokalnej wspólnoty poprzez sport.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 20:45Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Młodzieżowy Radny MiejskiTreść komentarza: W pełni popieram potrzebę refleksji nad trwałością i strategią takich nasadzeń, o czym słusznie mówi radna Wiesława Drejer -Przekop.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 20:39Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Mijam czasem tą babę i gdy ją widzę, mam ochotę.. Wiecie co..Data dodania komentarza: 28.04.2025, 19:16Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: logikaTreść komentarza: I co z tego że Polska będzie przewodniczyć tej śmiesznej radzie...I tak nic się nie zmieni. Wszystko to pic i fotomontaż jak ta cała Unia. Podzielmy te 20 tys na 150 imprez to średnia 133 osoby na imprezę.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 19:14Źródło komentarza: Polska prezydencja w trosce o bezpieczeństwo w EuropieAutor komentarza: bzikTreść komentarza: Ty żartujesz? Przecież takie rady powołuje się po to, żeby były, a nie żeby działały.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 18:57Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Skansen Augustów à la naszomiastowo-pisowski zaścianekTreść komentarza: "Zabetonowana" baza kajakarzy uszczupla augustowski miejski budżet zasilany z podatków mieszkańców Augustowa kwotą rzędu kilkuset tysięcy złotych, natomiast realnie korzysta z niej kilkanaście osób i "kierownikuje" tam radny z ugrupowania "Nasze Miasto" vel "Teraz rodzina", więc kolejne muzeum na pewno wpisze się w mitomański rozwój Augustowa serwowany mieszkańcom królewskiego miasta nad Nettą w propagandowej gazetce pod redakcją burmiszcza Mirosława Karolczuka.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 17:59Źródło komentarza: Pytania o nieruchomość po szkoleAutor komentarza: Fikcyjno-jałowa MRM pod wezwaniem fejsbukowego infantylistyTreść komentarza: Czy Młodzieżowa Rada Miejska w Augustowie zacznie coś wreszcie robić w interesie osób, które powinna reprezentować, czy chce być tylko populistyczno-picersko-pozerskim ciałem do szerzenia propagandy pod auspicjami infantylistyczno-emotkowego "harcerzyka" strojącego socjotechniczne piórka na służbowym fb?! Kiedy wreszcie miejskie i powiatowe orliki będą udostępnianie w pierwszej kolejności i bezpłatnie dla dzieci i młodzieży z Augustowa i okolicznych gmin? Działajcie młodzieżowi radni i nie bierzcie broń Boże przykładu z ratuszowych żałosnych kabotynów, emotkowych kuglarzy i innej maści picerów, pozerów i festyniarzy pod wodzą insrybutorowego opuchlaka z syndromem zakompleksionego buraka.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 17:38Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: PszczołaTreść komentarza: MiododajnyData dodania komentarza: 28.04.2025, 16:07Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: tak mówią na mieścieTreść komentarza: Ta Pani ma rację. To pieniądze co roku wyrzucone w błoto. Inna sprawa, że potem chyba one wędrują do kogoś na prywatną posesję.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 16:05Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: proszę podać konkretnie ile zarobi kierownik stadionuTreść komentarza: 1. Czy stanowisko kierownika stadionu było już wcześniej czy powstało specjalnie dla pani Magdaleny, żeby wyciągnąć kolejne pieniądze z budżetu miasta? 2. Co będzie się działo takiego na tym stadionie że potrzebny jest kierownik? Już nie wystarcza dyrektor centrum sportu i rekreacji? Ile będzie kosztowało zarządzanie stadionem w stosunku do tego co zarobi stadion? Ma to jakieś znaczenie czy mieszkańcy zapłacą z ochotą pani Śleszyńskiej?Data dodania komentarza: 28.04.2025, 16:01Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: LeszekTreść komentarza: "Mistrzostwa Europy 2012" - tak pośle, pamiętam ten czas jak cała Polska musiała się składać na stadiony(przeplacone kilkukrotnie), kosztem swoich potrzeb dla wybranych, na których odbyły się np. 2-3 mecze, a po imprezie generowały straty i dalej trzeba było się dokładać.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 15:28Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Stanowcze NIE dla nacjonalistycznopisowskich badyrotroglodytów i konfomendzenowych szurów, foliarzy, altmedów, płaskoziemców itp.Treść komentarza: Wystarczy przeczytać i wdrożyć zalecenia raportu Mario Draghi'ego. Primo, secundo, tertio: trzeba wreszcie w Unii Europejskiej skończyć z przeregulowaniem i rozdętą do granic absurdu biurokracją, zacząć szybko, skutecznie i efektywnie inwestować odpowiednio duże i właściwie ukierunkowane środki finansowe w innowacje oraz wdrażać i rozwijać nowe technologie. Trzeba produkować ile się da na terenie UE, nawet kosztem wyższych cen, ale lepszej jakości i stabilności dostaw. Nie należy beznamiętnie inwestować miliardów euro w przemysł zbrojeniowy USA, tylko w nasz własny, rodzimy czyli krajów czlonkowskich UE. Trzeba prowadzić racjonalną i pragmatyczną politykę imigracyjną i bezwzględnie wypalać gorącym żelazem już w zarodku ksenofobię i nacjonalistyczno-faszystowskie zapędy ultrapopulistycznych lokajów-serwilistów ruskiej onucy oraz piewców z marksistowskimi zapędami zapatrzonych w autokratyczno-dyktatorskie rządy komunistycznych Chin. Polska jest silna tylko w Unii Europejskiej, natomiast bez UE Polska znowu stanie się republiką ZSRR putina i jego następców.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 10:37Źródło komentarza: Polska prezydencja w trosce o bezpieczeństwo w EuropieAutor komentarza: AsdTreść komentarza: I utworzeniu etatu specjalisty do spraw promocji gospodarczejData dodania komentarza: 28.04.2025, 07:58Źródło komentarza: Dyrektor augustowskiej szkoły zostanie wicedyrektorem innej placówki?
Reklama