FAQ- czyli kto pyta nie błądzi
FAQ ang. frequently asked questions- najczęściej zadawane pytania, jest to zbiór pytań i odpowiedzi na nie, umieszczonych na stronie internetowej, takich, które użytkownicy zadają najczęściej. Użytkownicy, którzy odwiedzają daną witrynę, mogą w tej sekcji znaleźć natychmiastową odpowiedź na nurtujące ich pytania, bez konieczności zaangażowania innych osób. Powstanie akronimu, czyli obecnego skrótu- FAQ, miało miejsce na przełomie lat 1982-1985 i zostało rozpowszechnione przez pracownika NASA Eugene Miya, oraz użytkowników list mailingowych, jak również Usenetu (ogólnoświatowa grupa dyskusyjna).
Prowadząc własne firmowe strony internetowe na WordPress, sklep internetowy, czy nawet bloga, powinniśmy umożliwić użytkownikom, czytelnikom, oraz klientom szybkie i bezpieczne uzyskanie odpowiedzi na nasuwające się pytania. Jednak jedna forma może nie być wystarczająca i zadowalająca. Załóżmy, że na stronie www naszego sklepu umieściliśmy tylko nr telefonu i na wszelkie pytania, jakie nasuną się naszym klientom, możemy udzielić odpowiedzi jedynie poprzez taką formę kontaktu.Pamiętajmy, że nie każdy lubi rozmowę telefoniczną i znajdą się osoby, które będą z tego powodu, nawet gotowe zrezygnować z zakup. Szkoda by było prawda? Rozważmy to, także opierając na własnym doświadczeniu, czy lubimy mieć wyboru? Myślę, że odpowiedź w większości przypadków będzie potwierdzająca, dlatego też prowadząc własną stronę internetową, powinniśmy dać tę możliwość, również w kwestii uzyskiwania odpowiedzi na pytania. Jedni z pewnością najchętniej skorzystają z czatu, formularza kontaktowego, czy właśnie kontaktu telefonicznego inni najpierw będą szukać odpowiedzi właśnie w sekcji FAQ, rezygnacja z niej może sprawić, że konkurencją będzie zawsze o krok od nas. Warto o tym pamiętać.
Najważniejsze zalety FAQ
-
Mniej telefonów, mniej maili- prężnie rozwijająca się firma na brak pracy raczej nie może narzekać, dlatego też dodatkowe telefony i maile na skrzynce z ciągle powtarzającymi się, tymi samymi pytaniami, może być bardzo kłopotliwe; dobrze opracowana sekcja FAQ pozwoli na pozbycie się tego problemu. Zaoszczędzimy czas, który możemy poświęcić na rozwijanie naszego biznesu.
-
Pozytywny wpływ na wzrost sprzedaży- sekcja FAQ może mieć bardzo dobry, pozytywny wpływ na wzrost sprzedaży w naszym sklepie internetowym. Dobrze umieszczone na stronie www oraz czytelne i wyczerpujące odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania wzbudzają większe zaufanie, dzięki czemu klienci chętniej u nas kupują.
-
Wizerunek eksperta- zarówno wprowadzając na stronie internetowej blog, jak i odpowiadając rzeczowo na najczęściej zadawane pytania, w oczach naszych klientów urastamy do rangi eksperta w danej dziedzinie. Użytkownicy znacznie bardziej cenią takie strony www, częściej je odwiedzają i realizują transakcje.
-
Pozytywny wpływ na SEO- temat pozycjonowania stron internetowych jest dobrze znany wszystkim właścicielom witryn firmowych, sklepów online, czy blogów. Na dobre pozycjonowanie ma wpływ naprawdę wiele rzeczy, jedną z nich z pewnością jest odpowiednie umieszczanie słów i fraz kluczowych. FAQ to dobre miejsce, gdzie możemy to zrobić, tworząc użyteczny, dobrej jakości, oraz unikalny tekst. Sekcja FAQ, dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO, będzie tym samym świetnie pracować na pozycję naszej użytecznej strony internetowej.
FAQ umieszczać na stronie czy nie?
Podsumowując artykuł, chyba już nikogo nie trzeba przekonywać o pozytywnym wpływie sekcji FAQ na nasze tanie strony internetowe. Pamiętać należy jedynie, że na pytania należy odpowiadać solidnie, wyczerpująco i zrozumiale dla odwiedzających użytkowników, oraz kierować się przy tym zasadami zgodnymi z SEO, wówczas sekcja FAQ będzie przynosić nam bardzo wiele korzyści.