Kilka słów o lokalnym pozycjonowaniu stron
Lokalne pozycjonowanie stron internetowych to proces z zakresu marketingu cyfrowego polegający na budowaniu widoczności witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania Google. Ma na celu rozszerzenie świadomości marki na danym obszarze geograficznym oraz pozyskanie klientów przebywających w mieście i jego okolicach.
Lokalne SEO jest świetnym rozwiązaniem zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorstw, którym zależy na promowaniu marki w okolicy. Istotną zaletą tego procesu są stosunkowo niskie koszty realizacji, które w połączeniu z wysokim zwrotem z inwestycji mogą zapewnić sukces firmie z niemal każdej branży. Pamiętaj jednak, że spektakularne efekty gwarantuje wyłącznie współpraca z doświadczonymi specjalistami, takimi jak Grupa iCEA. Z ofertą agencji możesz zapoznać się na stronie: https://www.grupa-icea.pl/.
Lokalne SEO, podobnie jak standardowe pozycjonowanie stron, obejmuje techniki z następujących obszarów:
- on-page SEO,
- off-page SEO,
- optymalizacji technicznej.
On-page SEO to działania związane z tworzeniem i optymalizacją treści. Najważniejszą techniką jest wówczas zastosowanie słów kluczowych popularnych w danej branży.
Off-page SEO dotyczy z kolei praktyk promocyjnych realizowanych poza obszarem strony internetowej. Do najważniejszych zaliczamy między innymi link building i social media marketing.
W zakres optymalizacji technicznej wchodzą natomiast techniki stosowane w celu zwiększenia użyteczności serwisu i ułatwienia robotom wyszukiwarki indeksowania jego zawartości.
Pamiętaj jednak, że lokalne SEO obejmuje znacznie więcej działań optymalizacyjnych, z których większość ukierunkowana jest na dany obszar geograficzny. Jakie techniki warto więc zastosować w ramach tego procesu?
Lokalne SEO – skuteczne praktyki optymalizacyjne
Skuteczność pozycjonowania lokalnego uwarunkowana jest przede wszystkim efektywnością stosowanych technik optymalizacyjnych. Oto metody, które powinny znaleźć się w każdej strategii SEO.
Lokalne słowa kluczowe
Dzięki lokalnym słowom kluczowym przekaz dociera do osób przebywających w danej okolicy, a strona lepiej pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania.
Skuteczne frazy możesz zidentyfikować na wiele sposobów. Specjaliści polecają jednak wykorzystanie profesjonalnych narzędzi, takich jak: Google Search Console, Ahrefs, Keyword Tool czy Google Trends. Dzięki nim nie tylko poznasz popularne wśród potencjalnych klientów frazy, ale też zbadasz wiele statystyk związanych z ich pozycjonowaniem. Dzięki temu opracowanie skutecznego planu działania będzie o wiele łatwiejsze.
źródło: Screen ze strony trends.google.pl dla frazy salon fryzjerski
Wizytówka Google
Aby poprawić widoczność marki w wyszukiwarce i podkreślić jej profesjonalizm, musisz utworzyć wizytówkę swojej firmy w Google. Powinny się w niej znaleźć następujące elementy:
- adres,
- numer telefonu,
- godziny otwarcia,
- recenzje,
- adres firmowej strony internetowej,
- zdjęcia,
- przykładowe ceny.
Mapy Google
Jako że lokalne SEO dotyczy przede wszystkim promowania marki wśród lokalnych odbiorców, musisz zadbać o widoczność firmy w Mapach Google. W tym celu udostępnij jej dokładny adres i dodaj wskazówki dotyczące dojazdu do lokalu, aby konsumenci mogli bezproblemowo dotrzeć do miejsca, w którym świadczysz swoje usługi.
Dlaczego warto zdecydować się na lokalne SEO?
Skuteczne SEO lokalne może być kluczem do sukcesu każdej firmy ukierunkowanej na pozyskiwanie klientów z danego obszaru geograficznego. Do najważniejszych zalet tego procesu zaliczamy:
- większą popularność marki w mieście,
- lepsze wyniki sprzedażowe,
- wyższy współczynnik konwersji na stronie,
- większe zaufanie do firmy i świadczonych przez nią usług,
- dynamiczny rozwój biznesu na wielu płaszczyznach.
Postaw więc na skuteczne pozycjonowanie lokalne, realizując je samodzielnie lub zlecając profesjonalnej agencji SEO!