Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 24 kwietnia 2026 20:18
Reklama

Rynek Zygmunta Augusta: brak ogródków kawiarnianych

Podziel się
Oceń

Kolejny rok z rzędu na Rynku Zygmunta Augusta nie pojawiły się ogródki kawiarniane. Były burmistrz Augustowa, za którego kadencji centralny plac miasta doczekał się dużych inwestycji, jest oburzony taką rzeczywistością. Leszek Cieślik mówi, że obecne władze nie stwarzają warunków do tego, żeby przedsiębiorcy byli zainteresowani dzierżawą. Radny podaje przykłady błędów burmistrza Mirosława Karolczuka i sugeruje możliwości poprawy sytuacji.
Już od dawna słyszymy opinie, że Rynek Zygmunta Augusta jest zaniedbany i nie wykorzystuje się jego potencjału.
Już od dawna słyszymy opinie, że Rynek Zygmunta Augusta jest zaniedbany i nie wykorzystuje się jego potencjału.

Już od dawna słyszymy opinie, że Rynek Zygmunta Augusta jest zaniedbany i nie wykorzystuje się jego potencjału. Padają również komentarze, że główne atrakcje miasta zostały przeniesione w okolice błoni nad rzeką Nettą. Burmistrz Mirosław Karolczuk chwali się posadzeniem drzew na centralnym placu za zawrotną kwotę ponad pół miliona złotych, choć efekt tych działań nie wzbudza powszechnego zachwytu. To już kolejny sezon letni, kiedy na rynku nie ma ogródków kawiarnianych.

Dlaczego nie ma ogródków kawiarnianych? Były burmistrz zna przyczynę takiej sytuacji

-Myślę, że brak ogródków kawiarnianych na Rynku Zygmunta Augusta może wynikać z dwóch przyczyn. Pierwsza to nieudolność burmistrza. Druga to tworzone przez miasto bariery, poprzez ograniczenie powierzchni ogródku do stu metrów kwadratowych. To niewielka powierzchnia, trudno zorganizować na niej zaplecze i ustawić taką ilość stolików, która pozwoliłaby zarobić na czynsz oraz prowadzenie działalności -komentuje były burmistrz Augustowa Leszek Cieślik.

-W tym roku obniżono trochę oczekiwania finansowe za dzierżawę, co było główną trudnością przy znalezieniu chętnych w ostatnich latach. Ale z drugiej strony ograniczono czas dzierżawy do zaledwie jednego sezonu. Jeżeli chce się w coś zainwestować i zapewnić temu odpowiednie standardy, dzierżawy powinny być dłuższe. Uważam, iż optymalne byłoby wydzierżawienie na trzy lata, żeby przedsiębiorca biorący udział w przetargu miał zwiększone możliwości. Materiał zainwestowany w stworzenie ogródków i inne koszty związane z ich działalnością, nie zwrócą się w ciągu jednego sezonu. Nie rozumiem dlaczego władze o tym nie myślą -dodaje radny Koalicji Obywatelskiej.

Brak cyklicznych imprez na rynku - przedsiębiorcy tracą przez to potencjalnych klientów

-Z pewnością brak zainteresowania dzierżawą ma również podłoże w tym, że na rynku od kilku lat odbywa się mało imprez. Ten obszar miasta dzisiaj kojarzymy głównie za sprawą wydarzeń o charakterze patriotycznym. Nie ma cyklicznych imprez poza rocznicą nadania praw miasta Augustowowi, którą obchodzimy jeszcze przed rozpoczęciem sezonu letniego. Już w przetargu powinny być przedstawione informacje np. o zaplanowanych koncertach na rynku, które będą gromadziły mieszkańców i turystów. Nie mówię o ściąganiu wielkich gwiazd, ale o imprezach kabaretowych, koncertach lokalnych artystów lub występach karaoke -proponuje radny Cieślik.

-Jeśli na rynku odbywają się jakieś wydarzenia i na plac przychodzi więcej mieszkańców, także osoby prowadzące tam działalność gospodarczą mają możliwość większego zarobkowania. To dotyczy zarówno restauratorów, jak i sklepów sprzedających odzież. Bardzo podoba mi się to, co można zaobserwować we Włoszech. Tam sklepy na centralnych placach miasta otwarte są w sezonie do ostatniego klienta, u nas nie tworzy się ku temu warunków -dodaje były burmistrz.

Bez inwestycji z prawdziwego zdarzenia sytuacja naszego rynku może się stale pogorszać

Leszek Cieślik podkreśla, że na rynku muszą pojawić się nowe atrakcje. Dotychczasowe mają wiele lat. Należy oczekiwać powstania nowych inwestycji, które zachęcałyby do ich odwiedzin.

-Największą atrakcją rynku jest fontanna, wybudowana już blisko dwadzieścia lat temu. Musi powstać coś nowego, co przyciągnie ludzi. Jest mnóstwo możliwości. Można stworzyć tam np. miejsce dla osób sprzedających starocie, ale nie na zasadzie olbrzymich żądań finansowych za dzierżawę. Gdyby wystawiały swoje towary bez pobierania od nich wielkiej opłaty, nasz rynek by się ożywił. Przy okazji można byłoby też zajść do ogródka na kawę -podkreśla radny Cieślik.

-Działania burmistrza Karolczuka i ugrupowania Nasze Miasto, związane z doprowadzeniem do ruiny budynku Centrum Informacji Turystycznej, też przyniosły opłakane skutki. Popularny „Atol” był przez lata kojarzony z rynkiem, turyści chętnie robili pamiątkowe zdjęcia przy tym charakterystycznym budynku. Teraz Centrum Informacji Turystycznej umieszczone zostało w przysłowiowej budzie przy dworcu PKS. To prawdziwie żenująca sytuacja -relacjonuje Cieślik.


Napisz komentarz

Komentarze

www 04.08.2023 13:19
ja bym zabrała jeszcze taksówki i tych cwaniaków co całymi dniami nic nie robią tylko plotkują

Turysta 05.08.2023 13:09
I jeszcze wyczyścił alejki z ptasich odchodów, pozgrabial uschnięte liście, zrobił nowe nasadzenia kwiatów i krzaków itd.

Augustów to jego mieszkańcy 04.08.2023 07:22
Pewnie że dobrze że niema tych ,, badziewanych lokali " wszak jest wystawny okrąglak i tam należy podziwiać miasto i kunszt regionalnej kuchni.

Anna 03.08.2023 17:55
A akurat nowe drzewa na stu metrowie mój zachwyt wzbudzają. Proszę nie mówić za wszystkich

drops 03.08.2023 21:58
Aniu to posadz sobie w ogródku takie , 30 000 za sztukę , a nie publicznym groszem szastać.

Ania 03.08.2023 23:12
A skąd wiesz co ja mam w ogródku? A może mój ogród jest wart więcej niż 30 000?

drops 04.08.2023 07:00
A co mnie obchodzi co masz w ogródku . Chcesz to posadz sobie drzewka po 100 klocków za sztukę. Ale widzę że najłatwiej to publicznym groszem szastać tak jak tych dwóch związkowców ,co dla burmistrza 100 % podwyżki dali . Niech się pochwalą o ile walczą podwyżki w Bacie dla ludzi.

ooloo 05.08.2023 19:16
W "Bacie" to tylko za pajace robią..

ooloo 05.08.2023 19:20
No to pochwal się ogrodem. Może i nasz zachwyt wzbudzi. Może chcesz ławeczkę za 50 000? Wygodna..

Anna 05.08.2023 21:20
Jeden z najładniejszych domów na Glinkach. Pozdrawiam

fir 06.08.2023 14:22
No i jak? masz tam drzewka po 30 000 pochwal się , jaką masz najdroższą roślinkę ?

Anna. 06.08.2023 17:42
KLON BÜRGERA 2400zl/szt - 5 szt JOE BONSAI ACER PALMATUM - 4550zl/szt - 4szt KLON CZERWONY KITAO - 11000zl/szt - 2szt FIKUS GIANT EXOTICA - 14800zl/szt - 5szt To na szybko od Męża. Ponad 120 tysięcy, a nie są wliczone krzewy ozdobne, kwiaty, ścieżki i oświetlenia. Cały ogród kosztował nas między 200, a 210 tysięcy. Pozdrawiam.

La La łand 06.08.2023 21:38
😅😅😅😅

Prostactwo 07.08.2023 13:12
Może i masz pieniądze ale kultury za grosz. Jak dla mnie to nasadź jeszcze krzaków za milion i napisz kolejny komentarz niech Wszyscy ci zazdroszczą

Anna 07.08.2023 14:17
Zostałam wywołana do tablicy to odpowiedziałam. Sam zapytałeś

drops 07.08.2023 17:24
No widzisz Aniu ,jak ty nic nie rozumiesz.

Odpowiedź. 07.08.2023 19:54
Nie stety mylisz się .Tylko przeczytałem te komentarze i wyraziłem swoje zdanie bo trochę tu za dużo samochwalstwa.

BAU 07.08.2023 18:58
Kto to oceniał?Jest dużo posesji zadbanych i nie pchających się na afisze,bo i " po co bogactwem kłuć po oczach " Wydałaś duże pieniądze na ogród a inni wydali jeszcze większe i fiu fiu czego oni nie mają.Nie piszą o tym i nie wymieniają tego publicznie.Chronią swoją prywatność.Jest ona tym czymś co nie jest na sprzedaż ani na pokaz.W/g mnie tego nie rozumiesz,a wyliczanka-tylko pogarsza Twoją wypowiedź.Mimo faktu posiadania tego czy tamtego.Bogaty czy biedny każdy ma prywatność i od niego zależy jak ją wykorzysta.Tutaj wydaje się środki publicznie,więc nie dziw się,że ludzi nerw trąca gdy nie ma na to czy tamto,że wybrano takie drogie nasadzenia czy infrastrukturę które bulwersują.Swoją ceną,niefunkcjonalnością.Wybrani urzędnicy nie spełniają oczekiwań lokalnej społeczności.Właśnie poprzez takie działania.To niekompetentność najdelikatniej mówiąc.Nie chcę dopuścić do takiej sytuacji-by ich następcy przyszli z siekierami i wyrąbali te drzewka na Rynku Z.A.Bo oni zakupią je 5 zł taniej.Musi być stosunek ceny do jakości.Na przyszłość.Swoją drogą-miasto może budować fantastyczny park z nowymi nasadzeniami,i nie muszą to być wybitnie drogie sadzonki-ale czy jest taka potrzeba?Grunty są.Etat miejskiego ogrodnika?Mogłabyś doradzać w tej sprawie.Szanuję,że swój ogród tak upiększasz,wymaga to dużo pracy,i to nie jednorazowo.Lokatorzy ze spalonego domu na ul.Zarzecze-dostali komunalne mieszkania zastępcze tragicznej jakości.Za to okazałe drzewka są im potrzebne,a na remont ich spalonego domu nie ma środków.Miasto ma zapewne kilkadziesiąt mieszkań kryzysowych-dlaczego jest tam taki syf?Bo burmistrz musi wydać pieniądze na 2 zastępców?Nie na poprawę jakości tych mieszkań?Nie na budowę nowych mieszkań kryzysowych?Sorry za wielowątek w tym wpisie.Pozdrawiam.

Nikim 03.08.2023 14:23
Wlasnie ze bez parasoli jest o wiele ladniej i spokojniej. Niepotrzeba miastu stad meneli pod parasolami.

Prywatnomiastowe towarzystwo wzajemnej adoracji 03.08.2023 18:29
Nikim, każdy mierzy swoją miarą. Nie postrzegam jako meneli ludzi konsumujących posiłki i napoje w tzw. ogródkach gastronomicznych. Dlaczego w okresie letnim mają siedzieć w piwnicznych lokalach zlokalizowanych przy RZA? Powinno dać się szansę dla przedsiębiorców i klientów chcących spędzić czas w centrum miasta pod rzeczonym parasolem, oczywiście przy spełnieniu odpowiednich standardów i realnych do wykonania kryteriów. Moim zdaniem obecni włodarze celowo zlikwidowali możliwość rentownego prowadzenia tego typu działalności na placu RZA. Uważam, iż ich popisowym "dziełem" pozostanie bezprecedensowe zrównanie z ziemią budynków na POSTiW-ie oraz intencjonalne zaniedbania i zaniechania w zakresie modernizacji wyciągu narciarzy wodnych i remontu pomostu stanowiącego integralną infrastrukturę tamtejszej plaży miejskiej i wyciągu.

barak 03.08.2023 20:24
To nie ma w Augustowie lokali gdzie można zjeść i wypić piwo??? Po drugie ul . Skorupki zablokowana , jeszcze jak zablokowana byłaby stumetrówka przy tych ogródkach to całkiem tragedia. Uwazam ze dobrze ze nie ma tam tych badziewnych lokali!

BAU 04.08.2023 20:52
Wincyj piwnic i katakumb na miarę Sandomierza!Będą atrakcje,znajdzie się lokalny ks.Mateo.Budować,rozkopać R.Z.Augusta,potrzeba nam także bezpiecznego miejsca a taki rynek podziemny-idelane miejsce na schron w razie czego dla Augustowian.Tu nie ma tuneli metra i innej dużej podziemnej infrastruktury.Budować-atrakcja i bezpieczeństwo dla Augustowian.Przeciez nawet może tam być zlokalizowana strzelnica.Nic nie będzie słychać.Można tam zlokalizować wiele atrakcji dla mieszkańców miasta i turystów.Kto odważny, z projektem-bo chyba nie ta ekipa z paździerza?!

Nikim 05.08.2023 17:45
Przykro mi bardzo pseudopolacy. Zajmijcie sie lepiej swymi biednymi turystami z ukrainy bo jak narazie to wychodzi wam wszystkim to najlepiej.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 12°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1009 hPa
Wiatr: 13 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Art. 160 kkTreść komentarza: Może warto zapytać zarządcę ulicy Sucharskiego i skutecznie zmobilizować do zgodnej z prawem zmiany organizacji ruchu na tej drodze, przede wszystkim w celu zlikwidowania lub zminimalizowania zagrożenia zanim dojdzie do tragedii. Być może obecna sytuacja związana ze zniesieniem zakazu parkowania na ulicy Sucharskiego, wprowadzonego od momentu utworzenia przez CSiR płatnego parkingu przy miejskiej pływalni, wynika nie tylko z niefrasobliwości i braku kompetencji osób decyyzyjnych, ale wprost z działania skutkującego intencjonalnym naruszeniem prawa przez zarządcę drogi?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 18:16Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Panie Marianie, narracja NM i 'jego szarej eminencji" jest zgodna z wyznaczonym celem - ZLIKWIDOWAĆ UZDROWISKO, bo ogranicza rozwój miasta , a jk się ono rozwija , to świadczą przytoczone prze Pana daneData dodania komentarza: 24.04.2026, 15:14Źródło komentarza: Marian Dyczewski: „Panowie burmistrzowie to analfabeci gospodarczy” (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Winę to udowodni sąd. Policja tylko proponuje. Możesz nie przyjąć, ale na własną odpowiedzialność. W sądzie może być już różnie. No i koniec filozofii..Data dodania komentarza: 24.04.2026, 14:28Źródło komentarza: Brawurowa jazda zakończona wysokimi mandatami i punktami karnymiAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: Hela przypomnę Ci , że miastem zarządza burmistrz, którego ponownie wybrałaś a cmentarzem ks. proboszcz. Starosta ani obecny ani poprzedni nie ma wpływu na sytuację z problemami wron i kruków. Prawda jest taka jaką w sposób dosadny określił radny od lat nikt z odpowiedzialnych nie rozwiązał tego problemu i wszyscy czekamy na epidemię w królewskim mieście niestety ale obsranym.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 13:50Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Kumoterskim szyytem utworzone etaty w urzędzie miejskim vs zapewnienie bezpieczeństwa na obszarach wodnych w AugustowieTreść komentarza: Racja Pani/e "Pokrętny". Idąc tokiem myślenia dyrektora Parucha, jak najbardziej zasadne jest wyposażenie pomostu przy zburzonym POSTiW w atestowane koła ratunkowe i bojki SP, skoro decyzją dyrektora CSiR M. Parucha drabinki nie zostały zdemontowane na zimę i pozostawione samym sobie, wskutek czego drabinki i nowy pomost niestety uległy uszkodzeniu w wyniku zaniedbań i zaniechań CSiR. Idąc dalej tym tropem, warto wyposażyć wszystkie komunalne kąpieliska w monitoring 24/7 i dokonać reaktywacji Straży Miejskiej w Augustowie, która odpowiednio szybko będzie reagować na zdarzenia mogące skutkować zagrożeniem życia albo poniesieniem ciężkiego uszczerbku na zdrowiu osób, między innymi korzystających z miejskich kąpielisk i miejsc zwyczajowo wykorzystywanych do kąpieli nad jeziorami w Augustowie.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 13:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: PokrętnyTreść komentarza: Drabinek nie powinno się odkręcać na zimę, bo faktcznie moga być potrzebne jak człowiek lub zwierzę wpadnie do woody ipotrzebna jest szybka pomoc. A na marginesie. Kamer na POSTiWie są, ale jakoś nie zauważyłem, żeby tam cały czas były dostepne koła ratunkowe. To jak to jest drabinki sa potrzebne, ale koła lub bojki to nie?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:59Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: MMMeeeTreść komentarza: Srały, ale ptasim mleczkiem. To tak jak ze szpitalem. Był zły, z długami. Póżniej jak był starostą to był najlepszy. Teraz znów w długach. Sam widzisz jak to jest.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:56Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: JednokierunkowyTreść komentarza: Tak jest na wielu ulicach. Teraz moda taka, że robią wąskie uliczki, ale bez zakazów postoju. Ludzie parkują i wtedy robia jednokierunkowe (kilińskiego, rybacka itd). Augustów staje sie miastem ulic jednokierunkowych. Ile niepotrzebnie zużywa się paliwa, pradu, opon, klocków? A kogo to obchodzi. Ul. Kasztanowa od 29 Listopada do Konopnickiej to po prawej stronie jeden wielki parking. Na skrzyżowaniu z Portową tumany jakieś parkują i chcąc ominąć zaparkowane samochody trzeba zjeżdżać na przeciwny pas, a w tym momencie czasami ktoś wyjeżdża z portowej na przpał i jest czołówka. Takie warunki robi nam urząd miasta i starostwo. Logicznym jest, że samochodów przybywa i ulice powinny być poszerzane, a nie zwężane. Tylko w Augustowie takie jaja. Kardynała szeroka błka po 2 pasy to zlikwidowali, rondo przy orlenie też miało po 2 pasy. Czy w tych urzędach siedzą ludzie co nienawidzą kierowców?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 09:50Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: kierowca2Treść komentarza: nawet, gdy auta zaparkowane są prawidłowo, droga po prostu jest za wąska dla bezpiecznej mijanki dwóch aut... moje ulubione to mijanka z autobusem :-). Przez wiele lat był tam zakaz parkowania, co takiego poprawiono, by można było zdjąć te zakazy?Data dodania komentarza: 24.04.2026, 08:17Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Zasadna zmiana organizacji ruchu na ul. SucharskiegoTreść komentarza: Ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa i bezwzględnie z ograniczeniem prędkości do 30 km na godz. Dzięki temu rozwiązaniu powstanie wiele miejsc parkingowych wzdłuż ulicy, a przede wszystkim będzie o wiele bezpieczniej biorąc pod uwagę okoliczność, że ta ulica przebiega przez środek osiedla i tworzy skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnej z drogą krajową na ulicy Brzostowskiego.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 07:33Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: OrnitologTreść komentarza: Nie srały. Zaczęły dopiero w tej kadencji samorządu. Przypadek? Osobiście uważam, że tym właśnie czynem przedstawiają codziennie swoje stanowisko.Data dodania komentarza: 24.04.2026, 05:47Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: dymTreść komentarza: Czemu inni Augustowiacy mają cierpieć dla wygody mieszkańców osiedla? Niech zbudują sobie parking na swoim terenie. Przy ulicy Sucharskiego jest dużo miejsc parkingowych. Wystarczy, że kierowcy nie będą łamać przepisów i nie będą parkować przy przejściach i w obrębie skrzyżowań.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 21:11Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: HelaTreść komentarza: A gdy Dariusz był wicestarostą to ptaki taktownie nie srały?Data dodania komentarza: 23.04.2026, 19:31Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Bezpieczeństwo + dodatkowe miejsca parkingowe na ul. Sucharskiego👌Treść komentarza: Popieram, ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa z wjazdem od strony ulicy Westerplatte. Dzięki temu będzie można wygospodarować kilkadziesiąt miejsc parkingowych powstałych ze zlikwidowania jednego pasa ruchu. Na pewno będzie znacznie bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu z ulicą Brzostowskiego i wymiernie poprawi się bezpieczeństwo na ulicy Sucharskiego.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 18:04Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Rafi12Treść komentarza: Nie rozumiem jak można przyjąć mandat bez udowodnienia winy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:36Źródło komentarza: Brawurowa jazda zakończona wysokimi mandatami i punktami karnymiAutor komentarza: KaroTreść komentarza: Woda płynie, wiatr wieje, śnieg sypie a ptaki nie czują gdzie i kiedy puszczają gufienko. Natura, z tym się nie walczy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:35Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: kierowcaTreść komentarza: a czy ktoś w końcu zrobi porządek z ulicą Sucharskiego? przecież tam nie da się przejechać... Auta zaparkowane praktycznie wszędzie, na każdym skrawku również chodników, trawników, wjazdów... poproszę Policję o wytłumaczenie, jak bezpiecznie przejechać przez Sucharskiego?? ps a może zrobić tam ulicę jednokierunkową??Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:34Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Art. 160 kk & art. 231 kkTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, pan jest chyba z wykształcenia behapowcem, natomiast burmistrz Karolczuk zdaje się ukończył studia w kierunku administracji, więc nie powinny być Wam obce zagadnienia natury BHP, a tym bardziej obowiązku przestegania prawa administracyjnego. Czy w takim razie intencjonalnie już od kilku lat nie wyposażażacie akwenu, na którym posadowiony jest "Miejski wyciąg narciarzy wodnych na jez. Necko" w Augustowie, w znaki żeglugowe odpowiadające wymaganiom odpowiednich aktów prawnych, czyli stricte wspólnie działacie z naruszeniem prawa w przedmiotowej materii? Nie chce się wierzyć, że umyślnie narażacie użytkowników jeziora Necko na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Bezkosztowo naprawiony pomost i drabinki, czyli kolejne żenujące opowieści z mchu i paprociTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, jeśli sugeruje Pan, że niezdemontowane na zimę drabinki zapewnią bezpieczeństwo osobom korzystającym poza sezonem wakacyjnym z tego komunalnego kąpieliska, nomen omen administrowanego przez CSiR, to trzeba było przynajmniej zadbać, żeby w okresie zimowym pomost i drabinki były odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem. Wystarczyło systematycznie wycinać lód wokół drabinek, a przede wszystkim nie pozostawiać pomostu i drabinek samym sobie, czyli na przysłowiową pastwę losu. Poza tym idąc wytyczonym bardzo dzielnie przez Pana tokiem myślenia sugerującym, iż pozostawiając drabinki na zimę chciał Pan wpłynąć na zapewnienie bezpieczeństwa na tym wyznaczonym obszarze wodnym, to tym bardziej w okresie wakacyjnym należałoby na wszystkim miejskich kąpieliskach, zapewnić stałą kontrolę w postaci zabezpieczenia odpowiedniej liczby ratowników wodnych, którzy przez całą dobę zapewnialiby stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych i aktami wykonawczymi do tej ustawy. Przypominam Panu dyrektorze Paruch, iż w wakacje mieszkańcy Augustowa i przyjezdni bardzo często korzystają z dobrodziejstwa kąpieli na miejskich kąpieliskach zarówno z rana, wieczorem, a nawet w nocy - drabinki nie pomogą, jeśli ktoś będzie tonąć.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 09:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Insrybutorowy gang olsena spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Podobno są już wybrani kandydaci na posłów z Augustowa, którzy w przyszłych wyborach powszechnych znajdą się na wspólnej liście Nasze Miasto-PiS (kolejność alfabetyczna): były radny z prawomocnym wyrokiem NSA przewodniczący Nasze Miasto-PiS Dópkowski vel nadęty insrybutor, specjalista ds. permanentnego niepozyskiwania funduszy Unijnych i frywolnej polityki kadrowej vel naczelny ratuszowy kabotyn Karalczuch oraz ekspert ds. machiawelistyczno- emotkowo-infantylistycznej psychpropagandy zastępca Wychodkiewicz vel psychokrętacz.Data dodania komentarza: 22.04.2026, 20:04Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka Niedźwiedzkiego
PRZECZYTAJ
Reklama