Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 09:05

Jak lokalne pozycjonowanie firm wspiera sektor MŚP?

Przedsiębiorcy, chcący docierać przede wszystkim do klientów z najbliższej okolicy, nie muszą konkurować z ogólnopolskimi markami w internecie.
  • 11.02.2021 12:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak lokalne pozycjonowanie firm wspiera sektor MŚP?

Lokalne pozycjonowanie firmy, będące usługą „skrojoną” na miarę małych i średnich biznesów w pełni odpowiada na ich potrzeby. Oto najważniejsze powody, dla których warto pozycjonować swoją markę lokalnie.

1. Mniejsza konkurencja

Frazy związane z danym miastem, jak np. „fryzjer damski Wrocław” mają niższą liczbę miesięcznych wyszukań niż zapytania ogólne, przez co łatwiej pozycjonować na nie swoją markę. Konkurencja wśród fryzjerów na rynku wrocławskim jest też mniejsza niż w skali ogólnopolskiej, więc lokalni przedsiębiorcy nie muszą konkurować z tymi, którzy działają na terenie innych miast.

Poza tym, wpisując w stolicy Dolnego Śląska na urządzeniu z włączoną geolokalizacją frazę „fryzjer damski”, otrzymamy wyniki odnoszące się do Wrocławia, więc korzyść jest tu podwójna, a koszty – znacznie niższe.

2. Krótsze oczekiwanie na efekty

W przypadku ogólnopolskich kampanii SEO, gdzie firma konkuruje z wieloma dużymi graczami, „przebicie się” z określonymi frazami do top 10 może zająć wiele miesięcy – to całkiem naturalne. Dla porównania podobna kampania przeprowadzona w lokalnym środowisku, gdzie konkurencja jest niewielka, może przynieść pierwsze efekty już po kilku tygodniach.

3. Niższe koszty kampanii SEO

Konsekwencją mniejszej konkurencyjności jest także obniżenie kosztów lokalnego pozycjonowania firm. To właśnie skalowalność stanowi jedną z największych zalet strategii local SEO – odpowiedniej dla tych, którzy nie dysponują tak wysokim budżetem na promocję, jak brandy ogólnopolskie.

4. Dotarcie do grupy docelowej

Zapytania odnoszące się do konkretnej lokalizacji są bardziej precyzyjne niż ogólne frazy. Oznacza to, że osoba, poszukująca np. sklepu obuwniczego na warszawskiej Woli, jest realnie zainteresowana zakupem butów w tej konkretnej lokalizacji. Takiego potencjalnego klienta znacznie łatwiej przekonać do zakupu niż osobę niezdecydowaną, która po prostu chce porównać ceny lub zobaczyć aktualną ofertę sklepu.

5. Wysoki zwrot z inwestycji

Każda złotówka zainwestowana lokalne pozycjonowanie firmy może zapewnić zadowalający poziom zwrotu, ze względu na docieranie do miejscowych, zdecydowanych na zakup, mających określone potrzeby konsumentów. Oczywiście, do pozyskania konwersji nie wystarczy wysoka pozycja w Google, ani nawet najlepiej dopasowana oferta. Należy jeszcze zadbać o techniczne aspekty, takie jak szybkość ładowania strony, łatwa nawigacja, dogodne opcje dostawy czy płatności.

Jakie jeszcze korzyści daje lokalne pozycjonowanie firm?

Warto wspomnieć również o walorach wizerunkowych tego rodzaju działań. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy pomaga kreować wizerunek eksperta, jednocześnie zwiększając poziom zaufania do marki. Poza tym, pozycjonowanie firmy to również szansa na posiadanie nowocześniejszej strony www, dopasowanej do wytycznych Google oraz preferencji użytkownika. Tych przedsiębiorców, którzy zastanawiają się, czy lepiej postawić na lokalne pozycjonowanie, czy reklamę PPC z pewnością przekona fakt, że w odróżnieniu od Google Ads, SEO zapewni im długoterminowe rezultaty.

Artykuł przygotowany we współpracy z Pro-pozycje.pl

Materiał Partnera