Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 30 kwietnia 2025 11:45
Reklama

Requiem dla oświaty

Podziel się
Oceń

Prawie 3 tygodnie trwał strajk nauczycieli. Wszyscy żyli bieżącymi sprawami związanymi ze strajkiem. Czy odbędą się matury było pytaniem dnia. Ja chciałabym spojrzeć na strajk z perspektywy mieszkańca Augustowa, oderwanego od bieżącego sporu. Zastanawiam się, jakie będą skutki strajku w augustowskich szkołach.
Requiem dla oświaty

Od momentu rozpoczęcia strajku na nauczycieli wylewała się fala hejtu. Wysyłano się ich do uczciwej pracy: do supermarketu, czy do sprzątania ulic. Padały twierdzenia, że na ich miejsce znajdą się chętni. Śmiem twierdzić inaczej. Średnia wieku augustowskich nauczycieli to 45 plus. Gdybyśmy zadali pytanie dyrektorom szkół podstawowych i średnich, ilu nauczycieli nie przekroczyło 30 lat, to byłyby to przypadki jednostkowe. Z tego co wiem, studenci kierunków o profilach nauczycielskich nie podejmują pracy w zawodzie. Widać z tego, że poradzą sobie bez szkoły. Czy szkoła poradzi sobie bez nich, to już inna sprawa.

Pochodzę z rodziny nauczycielskiej i rozumiem, że nauczyciele nie strajkowali tylko w sprawie pieniędzy. W latach 60 i 70-tych nauczyciele stanowili elitę Augustowa. Mieli prestiż, zarobki porównywalne z innymi zawodami i dłuższe wakacje. Istniał też etos pracy nauczyciela i społeczne poważanie. Dzisiaj nic z tego nie zostało. Nauczyciele w hierarchii społecznej spadli na niskie miejsce. Niewielka grupa rodziców rozumie, jak zmieniły się warunki pracy w szkole. Wymagania w stosunku do nauczycieli rosną, bo mają przygotować dzieci do dalszych etapów edukacji, czyli do kapitalistycznego wyścigu szczurów. Tymczasem pojawiły się problemy, o których nikt nie myślał jeszcze kilkanaście lat temu. Przemoc, hejt i narkotyki zaczęły być rzeczywistością w szkołach. Zjawiska te stanowią margines, ale z roku na rok ciągle szerszy.

Każdy z nas spotkał podczas nauki w szkole nauczycieli, o których myśli do dzisiaj z niechęcią, ale też takich, którzy rozwinęli nasze talenty i bardzo wpłynęli na nasze życie. Strajk, to moim zdaniem, ostatni krzyk rozpaczy nauczycieli, którzy mierzą się z nierealistycznymi założeniami reformy minister Zalewskiej i w tym starciu przegrywają. Całe rozgoryczenie rodziców spada jednak nie na minister oświaty, którą wysyła się na dobrze płatną synekurę do Brukseli, tylko na osoby z którymi rodzic się spotyka, czyli nauczycieli.

 

Co to oznacza dla augustowskiej oświaty. Dzisiaj nauczycieli zatrudnionych w augustowskich placówkach oświatowych jest ok. 500. Jednak za kilka lat ta liczba może znacznie spaść. W przypadku złamania strajku nauczycieli nie będzie chętnych do wykonywania tego zawodu. Już dzisiaj znalezienie nauczyciela zawodu, chcącego pracować w szkole, graniczy z cudem. Do szkół nie można znaleźć osób uczących informatyki i języków. Za chwilę matematycy odnajdą się w biurach rachunkowych lub na innych stanowiskach związanych z ekonomią, a chemicy w laboratoriach fabrycznych. W szkole pozostaną tylko nauczyciele, których wykształcenie nie jest aż tak poszukiwane na rynku pracy, czyli nauczyciele nauczania początkowego, historycy, poloniści, katecheci itd.

Selekcja negatywna do zawodu nauczyciela trwa już od lat i wiele osób z talentem pedagogicznym szuka dla siebie miejsca w innych zawodach. Tych nielicznych, chcących uczyć, przechwycą szkoły w większych ośrodkach, które już dzisiaj oferują dodatki motywacyjne rzędu 20 % pensji zasadniczej.

Szkoła wymaga wielu reform i mniemam, że nie tylko takich, które będą zadowalały środowisko oświatowe. Na poziomie rady miejskiej nie jesteśmy w stanie zastąpić ustawodawcy, ale już dzisiaj burmistrz powinien zażądać od dyrektorów szkół informacji o średniej wieku nauczycieli i trudnościach z pozyskaniem specjalistów w niektórych dziedzinach. Warto żebyśmy jako mieszkańcy mieli świadomość czy w najbliższych latach grozi nam kryzys w oświacie.

Izabela Piasecka


Napisz komentarz

Komentarze

Exon 07.05.2019 14:21
Ma. Pytanie . Dla czego szanowni Państwo nauczyciele zawiwsili strajk przed majówką i wakacjamj ?

bigmac 08.05.2019 12:28
Własnie z tego powodu ...."Nauczyłem się, by nigdy nie siłować się ze świnią. Tylko się ubrudzisz, a świnię będzie to cieszyć..."– George Bernard Shaw

Gawron 08.05.2019 20:23
Coś ostatnio w modzie się stało porównania mających inne zdanie z wieprzowiną . Zaiste jesteś oczytany ( oczytana ) hi,hi,hi zacytuj jeszcze jakiegoś klasyka skoro brakuje Ci własnych słów.

głupie zlośliwe i zaczezpne pytanie niedouczonego eksona 08.05.2019 14:00
Protesty były od początku panowania wróżki zębuszki w soboty i niedziele i nawet ty Exonie o nich nie słyszałeś bo kto by sie przejmował strajkiem czy protestem w wolne dni. Strajk jest wtedy kiedy jest czas pracy a wakacje sa urlopem nauczycieli i to bardzo zasłużonym.

Pixi 08.05.2019 19:46
W rzeczy samej zapracowanym nauczycielom przysługuje dwa miesiące wakacji... Prawda. A od 1 września znowu na barykady. Brawo wy tylko gdzie w tym wszystkim jest dobro dzieci które muszą nadrabiać program...

dixi 09.05.2019 07:34
I bardzo dobrze. Oby skutecznie. Wszak wg niektórych rodziców "nauczyciel nic nie robi" więc rodzice zapewne z łatwością nadrobia ze swoimi pociechami materia, bo to takie nic nierobienie :) Powodzenia :)

Mieszkaniec 09.05.2019 09:28
I o to w taki sposób tracicie poparcie społeczeństwa :)

aa 09.05.2019 15:18
robi, robi , korki po godz. za 50zł bez podatku i kasy fiskalnej.

Lol 09.05.2019 17:18
aa przeczytaj sobie w jaki sposób rozlicza się korki. Wyobraź sobie że bez kasy fiskalnej.Jeśli chodzi o formę rozliczania korepetycji, nauczyciel może wybrać działalność bez rejestracji, pod warunkiem, że jego miesięczne przychody z tego tytułu nie wynoszą więcej niż 50 proc. ustawowej pensji minimalnej. Rozliczasz to w zeznaniu rocznym pit-36 tak więc kasa fiskalna jest zbędna. Jeśli chodzi o nauczycieli przedszkola, I-III, plastyki, muzyki itp to hoho jak strasznie zarabiają na korepetycjach hahahaha.

Dla tych co narzekają 06.05.2019 22:44
Dane Banku Światowego, który dokonał porównania kapitału ludzkiego w poszczególnych krajach do ich poziomu PKB. Pod tym pierwszym pojęciem kryją się cechy i umiejętności, które czynią ludzi produktywnymi. Innymi słowy to najlepszy miernik kompetencji i mentalności, które ludzie nabywają w przebiegu edukacji. Bank Światowy w swojej analizie wziął pod lupę wyniki uczniów z różnych przedmiotów na różnych szczeblach edukacji. Tutaj okazało się, że Polska jak na swój poziom rozwoju gospodarczego posiada bardzo duży kapitał ludzki, znacznie powyżej przewidywanej przez ekspertów w takich warunkach średniej. Raport instytucji stawia nas obok takich krajów jak Singapur czy Bułgaria w roli prymusów

Y 07.05.2019 08:13
Potwierdzam, bo może jasno nie jest napisane wyżej, że chodzi o nauczycieli.

Ala 06.05.2019 09:17
Dogłębna reforma oświaty to konieczność. Ale nie powinny jej przeprowadzać władze rządowe, bo zawsze będzie obciążona poglądami partii rządzącej. Podstawę reformy powinni przygotować nauczyciele i rodzice dzieci. Program nauczania powinny określić zakłady, które chcą mieć specjalistów, a nie niedouczone roboty. A już na pewno szkoła powinna być świecka i bez ogłupiających lekcji religii.

Kot 06.05.2019 14:55
Zgadzam się częściowo, bo czy o reformie zdrowia decydują pacjenci? o zmianach np. w LL LOT decydują klienci? o zmianach w policji decydują obywatele? o zmianach w PKP debatują podróżni? chyba nie, więc czemu ciągle o oświacie mają decydować, debatować rodzice? dla mnie to absurd

Majkel 06.05.2019 16:20
Rodzicom często przyświeca jeden cel: aby dziecko miało jak najlepsze stopnie. A czy za tymi stopniami kryje się mądra wiedza to już mniej ich obchodzi. Średnia i paski to fetysz. O reformie powinni decydować wyłącznie ci, którzy mają pojęcie o edukacji nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

W swoim oku.. 06.05.2019 22:14
Bzdury. To właśnie szkoły dyrekcje i nauczyciele fetyszyzują "czerwone paski" średnie ocen i inną tego typu statystykę bo poprzez nią sami są oceniani i szkoły są oceniane. Z drugiej strony trzeba przyznać że i uczniowie są kwalifikowani na podstawie ocen średnich i punktów do szkół średnich a następnie na studia więc czego chcieć od rodziców. Rodzice są na tyle mądrzy że wiedzą iż nie zawrócą kijem Wisły i nie uzdrowią stworzonego przez ekspertów óświatowych systemu edukowania oceniania i kwalifikowania do wyższych szczebli edukacyjnych. Po co wìęc deprecjonujesz rodziców.

Depresja 07.05.2019 08:19
Rodzice są maksymalnie nakręceni na oceny. Wymagają od nauczycieli jak największej ilości ocen, śledzą z uwagą inf. na dzienniku elektronicznym. Dziecko zanim wejdzie do domu to boi się, bo rodzic już z pretensjami wyskakuje. A potem dziwimy się, że dzieci mają depresję i myśli samobójcze.

Murka 07.05.2019 16:48
Ja też czekam na zniesienie karty nauczyciela i idących z nie przywilejów. Zaraz wszystko się wyprostuje. Wypisywania głupot na rodziców się odechce.

Mama 07.05.2019 18:39
Brawo ! Prawda teraz rodzice wiedza wczesniej o ocenie z tego elektronicznego dziennika jak dzieci

Majkel 07.05.2019 12:37
To uczniowie chodzą za nauczycielami, aby im "podnieśli" ocenę, bo im "pasek nie wyjdzie", a nie dyrektorzy czy inni nauczyciele. A szkoły są oceniane za wyniki egzaminów zewnętrznych, a nie średnie ocen. Na studia żadne średnie ocen nie mają znaczenia, tylko wyniki matur. Więc to ty piszesz bzdury.

Podnieść wyżej to można np z midi na mini ;) 07.05.2019 17:10
Naprawdę..??? Nauczyciele mowią uczniom że jeśli weźmie udział w w tym czy w tamtym to dostanie 6 lub 5 ! To co to jest? To nie jest wcale podnoszenie ocen :):):) Pozdrawiam wszystkich wszyscy wiemy że robicie różne "michałki" i przedsięwzięcia do których uczniowie tak sobie się garną, ale rzucacie marchewkę w postaci oceny i dzieciaki przychodzą. Jak każdy człowiek, jeśli może coś dostać fuksem a nie napracować się, to korzystają. Owszem dzieci proszą o możliwość pisania poprawy sprawdzianu czy kartkówki ale to trochę co innego. Na ocenę to powinno się nauczyć u normalnego nauczyciela. No chyba że ..... ale o czym ja tu piszę o jakiej normalności są różni rodzice i różni nauczyciele i uczniowie.

Punkty za czerwony pasek średnią i oceny 08.05.2019 00:11
Absolwent szkoły podstawowej może zebrać aż 200 punktów, za idealnie zdany Egzamin można uzyskać połowę czyli 100pkt. Druga część ogólnej liczby punktów to suma punktów za: wybrane oceny ze świadectwa, za średnią ocen (powyżej 4,75 i bardzo dobre zachowanie), za działanie w wolontariacie i za szczególne osiągnięcia np. w konkursach kuratoryjnych (co najmniej na szczeblu wojewódzkim) czy osiągnięcia artystyczne i sportowe (co najmniej na szczeblu gminnym). Punkty za oceny oblicza się dla czterech przedmiotów: za język polski, matematykę i dwa wybrane przedmioty, które wskazane są jako punktowane do danej klasy w liceum. Za ocenę celującą dostaje się 18 punktów, za bardzo dobrą 17, za dobrą 14, za dostateczną 8, za dopuszczającą 2 punkty. Za świadectwo z wyróżnieniem można zyskać 7 punktów. Za wolontariat – 3 punkty. Za szczególne osiągnięcia, np. osiągnięcie tytułu finalisty i laureata konkursów przedmiotowych można otrzymać maksymalnie 18 punktów. Jak zwiększyć liczbę punktów? Jak jeszcze można poprawić swój wynik punktowy (i szansę na dostanie się do wybranej szkoły)? W tym momencie roku szkolnego możliwości są trzy: - zapracować na jak najwyższą ocenę na świadectwie z języka polskiego, matematyki i wybranych dwóch przedmiotów (np. historii i wiedzy o społeczeństwie dla większości profili humanistycznych albo biologii i chemii przy naborze na profil przyrodniczy); - postarać się o świadectwo „z czerwonym paskiem”, czyli poprawić oceny z wszystkich przedmiotów; Żródło www.nowaera.pl polecam Majkel doszkolić się warto

Majkel 08.05.2019 12:40
A ja znam przypadki, że wybłagane piątki, szóstki i paski nie przełozyły się na wynik egzaminu (na szczęście nie sprawdzanego w szkole), który wypadł słabiutko i z przyjęcia do dobrej szkoły gie wyszło. Uczyć się trzeba dla wiedzy, a nie ocen (mało rodziców to rozumie), to można zostać laureatem i w ogóle nie martwić się o przyjęcie do dowolnej szkoły. Niech rodzice pytają czego dziecko nauczyło się dziś w szkole, a nie co dostało. A doszkolony jakoś pomija bzdury wcześniej pisane o wpływie średniej ocen na przyjęcie na studia. Tu decyduje tylko wynik matury. Można mieć nawet same 6 na świadectwie i zapomnieć o studiach.

fakt nie zbity 08.05.2019 16:56
I dobrze, że się nie przełożyły ale nie można pominąć faktu że jak ktoś tu przytoczył : "Druga część ogólnej liczby punktów to suma p%ocen (powyżej 4,75 i bardzo dobre zachowanie), za działanie w wolontariacie i za szczególne osiągnięcia.....Punkty za oceny oblicza się dla czterech przedmiotów: za język polski, matematykę i dwa wybrane przedmioty, które wskazane są jako punktowane do danej klasy w liceum. Za ocenę celującą dostaje się 18 punktów, za bardzo dobrą 17, za dobrą 14, za dostateczną 8, za dopuszczającą 2 punkty." nawet przy 100% za egzamin przy marnym świadectwie szanse są marne.

bo 08.05.2019 23:27
Dobrze, że się nie przełożyły? Bo na świadectwie 6 a w głowie pusto? Czyli akceptujesz wybłagane oceny z sufitu? Taki mamy mądry naród.

Fakt ...itd 09.05.2019 00:16
Dobrze że się nie przełożyły, bo wybłagane, podniesione, czyli nie zasłużone , nie wyuczone, nie należne. Dobrze że wyproszone oceny nie przełożyły się na egzamin bo jest to jakaś sprawiedliwość losu jeśli braknie sprawiedliwości i zasad u ludzi.Nie rozumiesz ? Czy udajesz greka? Nie zmienia to faktu że wybłagane czy też uczciwie wyuczone oceny są punktowane i liczą się w kwalifikacji do szkół średnich. Ale jest też może jakaś refleksja że "takie coś" nie zawsze "tuczy". Bo, Mądrość twą w całej ozdobię widzę i mam nadzieję żeś nie nauczyciel ..

Bis 07.05.2019 17:21
Jeśli rodzice mają mieć wpływ na edukację to zauważ że część rodziców chce aby ich dzieci były uczone religii. A pisanie o nich że są ogłupiające to zwykły brak poszanowania innych ludzi z ich poglądami i wyznaniami

na bis 08.05.2019 12:37
A jak ty myślisz i piszesz o ludziach innych wyznań lub bezwyznaniowcach , dlaczego chcesz narzucać innym swój światopogląd. To zwykły brak poszanowania innych ludzi z ich poglądami i bezwyznaniowym podejściem do świata . Chcesz żeby ciebie szanowali ? , szanuj innych ... na razie mamy tutaj wolną Polskę a nie PiSlam

Szanuję bezwyznaniowców uczcie się czego chcecie 08.05.2019 18:37
Bis nie narzuca nikomu światopoglądu. Stwierdza tylko że część rodziców chce nauczania religii i ma do tego prawo. Ci którzy tego nie chcą nie muszą posyłać swoich dzieci na religię (katilicką) Przymusu nie ma. Państwo i szkoła nie narzuca. Wystarczy tylko złożyć oświadczenie w szkole że nie chcesz. To że nie uznaje się jakichś idei poglądów nie upoważnia do mówienia że to nauczanie głupot. W wolnej Polsce można uczyć dzieci religi jednej drugie trzeciej czy dziesiątej i można to robić w szkole lub gdzie indziej można też uczyć w zamian etyki czy filozofi czy czegośtam. Zgłoś w szkole i do swojego związku wyznaniowego zgłoś do samorządu. Działa zamiastposiłkować się inwektywami i przypisywać innym nietolerancję.

Jurek 08.05.2019 22:12
Tylko podstawa programowa obowiązuje wszystkich.Bezwyznaniowi i wyznaniowi uczta się czego chceta i wierzta i nie wierzta w co chceta. Żyjta i dajta żyć innym. Nie chodźta na religie i nie czepiajta sie do tych co chodzą. W szkołach luz, dzieci coraz mniej starczy wszystkim pomieszczeń i na nauki religii etyki czy jeszcze inych rzeczy. Na świdectwie niech jedni mają religię inni etykę albo np gotowanie albo akwarystykę. Wyznaniowcy nie módlcie sie za bezwyznaniowców bo one tego nie chcą, i to ich może wkurza. Módlcie sie za siebie i swoje kościoły albo za innych wyznaniowców bo ci wierzą.

Kostas 07.05.2019 23:49
Dlaczego tak pejoratywne określenie ? Mnie ni przeszkadza to że wyznawcy religii tej czy innej chcą mieć o niej nauczanie w szkole. Bezwyznaniowcy mogą mieć nauczanie czegoś innego w tym czasie. Art. 257 Kodeksu karnego: „Kto publicznie znieważa grupę ludności albo poszczególną osobę z powodu jej przynależności narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości lub z takich powodów narusza nietykalność cielesną innej osoby, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3" Wierzący katoliccy rodzice chcą nauczania religii uważam że wyznawcy

kulgur 08.05.2019 12:33
Chcesz uczyć dzieci religii ? od tego są sale katechetyczne . Tak było za komuny i jak widać religia w tamtych czasach więcej zyskała niż obecnie nauczana "na siłę" w szkołach. Nie jesteśmy państwem wyznaniowym a szkoła zawsze powinna być świecka .

nie dla anty ktosiów 08.05.2019 16:37
Nie bądźmy fanatykami religijnymi i antyreligijnymi :) nie jesteśmy państwem wyznaniowym ale tolerancję wyznaniową mamy wpisaną w konstytucji, Art. 53 - ...."Rodzice mają prawo do zapewnienia dzieciom wychowania i nauczania moralnego i religijnego zgodnie ze swoimi przekonaniami. Przepis art. 48 ust. 1 stosuje się odpowiednio. Religia kościoła lub innego związku wyznaniowego o uregulowanej sytuacji prawnej może być przedmiotem nauczania w szkole, przy czym nie może być naruszona wolność sumienia i religii innych osób." uczenie religii w szkole nie przeszkadza to być szkole świecką a jednocześnie pozwolić tym, którzy chcą, uczyć się religii w budynkach szkolnych " wszystko dla dobra ucznia i ku zadowoleniu rodziców" - czyż nie? Czemuż to tak pali cię widok dzieci uczących się religii w szkole? Nie muszą one chodzić na plebanię czy gdzieś, nie tracą cennego czasu, mają dobre warunki, wszystko jest pod kontrolą.

Dżordż 08.05.2019 23:17
Rodzice absolutnie nie mogą reformować szkolnictwa, bo mogą to robić jedynie ludzie światli i wykształceni. A średnia głupoty w Polsce - co widać po wynikach ostatnich wyborów do parlamentu - jest zatrważająco wysoka.

? 09.05.2019 00:23
:):) zatem wyłączeni zostaną wszyscy nauczyciele, wykładowcy, metodycy edukatorzy ktorzy są rodzicami. I spokój.

Adam 05.05.2019 20:55
jakos nie widac ofert pracy dla młodych nauczycieli to jak maja być zatrudniani?????

Fan 05.05.2019 16:17
Czekam na likwidację karty nauczyciela

Matematyk 05.05.2019 15:45
Matematycy są bardzo chętnie przyjmowani przez banki.

b 05.05.2019 13:33
mysle ze strajk przed wyborami jesienią bedzie o wiele bardziej skuteczniejszy

Hi 05.05.2019 20:48
Jasne . wszystko dla dobra dzieci

Dzidzia 05.05.2019 22:23
Nauczyciele też mają dzieci i pragną ich dobra.

Dzidziunia 06.05.2019 22:15
Jasne... i mają

zachmurzenie duże

Temperatura: 16°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 16 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 24Strona nr 24
ReklamaAdvertisement
KOMENTARZE
Autor komentarza: Kohabitacja Nasze Miasto-PiS, czyli "Teraz rodzina"☝️👉🤡🛸🚀🥸🫵💸💰💰💰👺🤑👈🤝👏Treść komentarza: Czy jest szansa, żeby Augustów dostał przynajmniej kilka milionów złotych z centralnego rozdania w ramach kohabitacji Nasze Miasto-PiS w augustowskim samorządzie na trzeciego zastępcę burmiszcza Mirosława Karolczuka i kilku asystentów dla pełnomocników burmiszcza Mirosława Karolczuka i starosty Rusieckiego, żeby zintensyfikować drenowanie miejskiego budżetu uposażeniami obecnych dwóch zastępców burmistrza Augustowa i dwóch pełnomocników? Rozumiem, że skończyły się rządy PiS i przydzielanie funduszy z klucza pisowskiego, ale może da się coś jeszcze zrobić regionalnym aparatczykom PiS w celu wzmocnienia w Augustowie i powiecie augustowskim kohabitacji Nasze Miasto-PiS?Data dodania komentarza: 29.04.2025, 14:14Źródło komentarza: Marszałek Łukasz Prokorym na XX Kongresie ObywatelskimAutor komentarza: Koncertowo pozersko-fasadowa Młodzieżowa Rada MiejskaTreść komentarza: Czy Młodzieżowa Rada Miejska w Augustowie zajmie się wreszcie czymś więcej, niż tylko ustalaniem składu wykonawców na koncert organizowany na zakończenie roku szkolnego w Augustowie i zainteresuje się, a najlepiej spoowoduje, że dzieci i młodzież będąca uczniami augustowskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych będzie mogła korzystać z orlików w Augustowie bez przeszkód, bezpłatnie i z realnie egzekwowalnym uprzywilejowaniem względem osób dorosłych? Dlaczego dorośli są faworyzowani względem dzieci i młodzieży przez właścicieli i zarządców orlików w Augustowie?Data dodania komentarza: 29.04.2025, 11:29Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Doktur Karol Nawrocki vel decyzja Jarosława KaczyńskiegoTreść komentarza: Brawo "obatelski kandydacie PiS"! Wreszcie mentalnie pękłeś jak pusty nadymany do granic możliwości balon i przyznałeś się do tego, że poza osobowością wieloraką schowaną za wydumanym Tadeuszem Batyrem jesteś nie tylko "obatelskim kandydatem PiS", ale przede wszystkim "decyzjom" Jarosława Kaczyńskiego vel zapiekły szkodnik i kompulsywny psuj.Data dodania komentarza: 29.04.2025, 10:12Źródło komentarza: Prąd tańszy o 66 procentAutor komentarza: JSTreść komentarza: Faktycznie, to miasto wyznacza cele i budżet, ale to nie zmienia faktu, że mogłoby być lepiej wykorzystane, zwłaszcza jeśli chodzi o zagospodarowanie przestrzeni.Data dodania komentarza: 29.04.2025, 10:02Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Dokładnie. Tyle mogą, co Duda czy Batyr bez Karakana..Data dodania komentarza: 29.04.2025, 05:35Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i kohabitacji Nasze Miasto-PiS🤡🥸👺💰💰💰🤑Treść komentarza: Kwiaty dodają przynajmniej miłych wrażeń dla zmysłów wzroku i powonienia. Natomiast utworzenie kilka lat temu w urzędzie miejskim w Augustowie przez burmistrza Mirosława Karolczuka kumoterskiego etatu drugiego zastępcy burmistrza, wydrenowało dotychczas miejski budżet Augustowa kwotą ponad milion złotych i niestety nadal drenuje tenże budżet z inicjatywy i za sprawą nietuzinkowo filuternego ratuszowego kabotyna niegospodarności.Data dodania komentarza: 29.04.2025, 00:15Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: Picerzy, pozerzy i festyniarze kohabitacji Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Cieszenie, cieszeniem, ale może Młodzieżowa Rada Miejska w Augustowie zacznie, jeśli nie od rozwiązywania problemów agustowskich dzieci i młodzieży, to przynajmniej od permanentnego i stanowczego sygnalizowania starszym koleżankom i kolegom z rady miejskiej oraz burmistrzowi Karolczukowi i jego od kilku lat, aż dwóm "drogocennym" zastępcom konieczności ruszenia czterech liter i rozpoczęcia w końcu realnego - nie tylko gazetkowo-fejsbukowrgo - działania w interesie i na rzecz młodego pokolenia augustowian, którzy nie widząc dla siebie przyszłości życia w "drogim", zaściankowym i wyludniajacym się Augustowie niestety gremialnie i bezpowrotnie wemigrowują z Augustowa. Tak na marginesie - augustowskiej młodzieży chyba nie jest za bardzo do śmiechu, jeśli chodzi o perspektywę pozostania i życia w Augustowie zmierzającym ku całkowitemu gospodarczemu i turystycznemu "zadupieniu".Data dodania komentarza: 28.04.2025, 23:56Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Młodzieżowy Radny MiejskiTreść komentarza: Cieszy mnie, że tak ważny projekt doszedł do skutku, bo infrastruktura sportowa to nie tylko inwestycja w zdrowie i rozwój młodego pokolenia, ale też szansa na budowanie lokalnej wspólnoty poprzez sport.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 20:45Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Młodzieżowy Radny MiejskiTreść komentarza: W pełni popieram potrzebę refleksji nad trwałością i strategią takich nasadzeń, o czym słusznie mówi radna Wiesława Drejer -Przekop.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 20:39Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Mijam czasem tą babę i gdy ją widzę, mam ochotę.. Wiecie co..Data dodania komentarza: 28.04.2025, 19:16Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: logikaTreść komentarza: I co z tego że Polska będzie przewodniczyć tej śmiesznej radzie...I tak nic się nie zmieni. Wszystko to pic i fotomontaż jak ta cała Unia. Podzielmy te 20 tys na 150 imprez to średnia 133 osoby na imprezę.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 19:14Źródło komentarza: Polska prezydencja w trosce o bezpieczeństwo w EuropieAutor komentarza: bzikTreść komentarza: Ty żartujesz? Przecież takie rady powołuje się po to, żeby były, a nie żeby działały.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 18:57Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Skansen Augustów à la naszomiastowo-pisowski zaścianekTreść komentarza: "Zabetonowana" baza kajakarzy uszczupla augustowski miejski budżet zasilany z podatków mieszkańców Augustowa kwotą rzędu kilkuset tysięcy złotych, natomiast realnie korzysta z niej kilkanaście osób i "kierownikuje" tam radny z ugrupowania "Nasze Miasto" vel "Teraz rodzina", więc kolejne muzeum na pewno wpisze się w mitomański rozwój Augustowa serwowany mieszkańcom królewskiego miasta nad Nettą w propagandowej gazetce pod redakcją burmiszcza Mirosława Karolczuka.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 17:59Źródło komentarza: Pytania o nieruchomość po szkoleAutor komentarza: Fikcyjno-jałowa MRM pod wezwaniem fejsbukowego infantylistyTreść komentarza: Czy Młodzieżowa Rada Miejska w Augustowie zacznie coś wreszcie robić w interesie osób, które powinna reprezentować, czy chce być tylko populistyczno-picersko-pozerskim ciałem do szerzenia propagandy pod auspicjami infantylistyczno-emotkowego "harcerzyka" strojącego socjotechniczne piórka na służbowym fb?! Kiedy wreszcie miejskie i powiatowe orliki będą udostępnianie w pierwszej kolejności i bezpłatnie dla dzieci i młodzieży z Augustowa i okolicznych gmin? Działajcie młodzieżowi radni i nie bierzcie broń Boże przykładu z ratuszowych żałosnych kabotynów, emotkowych kuglarzy i innej maści picerów, pozerów i festyniarzy pod wodzą insrybutorowego opuchlaka z syndromem zakompleksionego buraka.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 17:38Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: PszczołaTreść komentarza: MiododajnyData dodania komentarza: 28.04.2025, 16:07Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: tak mówią na mieścieTreść komentarza: Ta Pani ma rację. To pieniądze co roku wyrzucone w błoto. Inna sprawa, że potem chyba one wędrują do kogoś na prywatną posesję.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 16:05Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: proszę podać konkretnie ile zarobi kierownik stadionuTreść komentarza: 1. Czy stanowisko kierownika stadionu było już wcześniej czy powstało specjalnie dla pani Magdaleny, żeby wyciągnąć kolejne pieniądze z budżetu miasta? 2. Co będzie się działo takiego na tym stadionie że potrzebny jest kierownik? Już nie wystarcza dyrektor centrum sportu i rekreacji? Ile będzie kosztowało zarządzanie stadionem w stosunku do tego co zarobi stadion? Ma to jakieś znaczenie czy mieszkańcy zapłacą z ochotą pani Śleszyńskiej?Data dodania komentarza: 28.04.2025, 16:01Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: LeszekTreść komentarza: "Mistrzostwa Europy 2012" - tak pośle, pamiętam ten czas jak cała Polska musiała się składać na stadiony(przeplacone kilkukrotnie), kosztem swoich potrzeb dla wybranych, na których odbyły się np. 2-3 mecze, a po imprezie generowały straty i dalej trzeba było się dokładać.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 15:28Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Stanowcze NIE dla nacjonalistycznopisowskich badyrotroglodytów i konfomendzenowych szurów, foliarzy, altmedów, płaskoziemców itp.Treść komentarza: Wystarczy przeczytać i wdrożyć zalecenia raportu Mario Draghi'ego. Primo, secundo, tertio: trzeba wreszcie w Unii Europejskiej skończyć z przeregulowaniem i rozdętą do granic absurdu biurokracją, zacząć szybko, skutecznie i efektywnie inwestować odpowiednio duże i właściwie ukierunkowane środki finansowe w innowacje oraz wdrażać i rozwijać nowe technologie. Trzeba produkować ile się da na terenie UE, nawet kosztem wyższych cen, ale lepszej jakości i stabilności dostaw. Nie należy beznamiętnie inwestować miliardów euro w przemysł zbrojeniowy USA, tylko w nasz własny, rodzimy czyli krajów czlonkowskich UE. Trzeba prowadzić racjonalną i pragmatyczną politykę imigracyjną i bezwzględnie wypalać gorącym żelazem już w zarodku ksenofobię i nacjonalistyczno-faszystowskie zapędy ultrapopulistycznych lokajów-serwilistów ruskiej onucy oraz piewców z marksistowskimi zapędami zapatrzonych w autokratyczno-dyktatorskie rządy komunistycznych Chin. Polska jest silna tylko w Unii Europejskiej, natomiast bez UE Polska znowu stanie się republiką ZSRR putina i jego następców.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 10:37Źródło komentarza: Polska prezydencja w trosce o bezpieczeństwo w EuropieAutor komentarza: AsdTreść komentarza: I utworzeniu etatu specjalisty do spraw promocji gospodarczejData dodania komentarza: 28.04.2025, 07:58Źródło komentarza: Dyrektor augustowskiej szkoły zostanie wicedyrektorem innej placówki?
Reklama