Cyfrowa reklama digital signage
Szybki rozwój technologii sprawia, że staje się ona coraz bardziej zauważalna w naszym otoczeniu. Bardzo popularne są na przykład systemy digital signage. Umożliwiają one prezentację treści na cyfrowych wyświetlaczach, zlokalizowanych w różnych miejscach. Ich emisja odbywa się w sposób zaplanowany, jest spersonalizowana i kierowana do konkretnej grupy odbiorców.
Wyświetlacze digital signage pojawiają się w urzędach, instytucjach, na dworcach, w galeriach i centrach handlowych – w każdym miejscu, gdzie określonej grupie odbiorców należy podać informacje. Zarządzanie całym systemem odbywa się zdalnie i pozwala na natychmiastowe wprowadzanie zmian w emitowanej treści. System ten jest też skutecznym narzędziem marketingowym.
Nowe trendy reklamowe angażują odbiorcę
Papierowy baner czy billboard nie budzą już takiego zainteresowania, jak kiedyś. Są znane każdemu, szybko stają się nudne a do tego – na świeżym powietrzu równie szybko niszczeją. Co innego reklama na cyfrowym wyświetlaczu: jasna, wyraźna, czytelna i barwna. Reklama, która zapada w pamięci klienta i zachęca do zakupów – a przez co jest skuteczna.
Jednak sama reklama w formie komunikatu czy ruchomego obrazu to nie wszystko. Dzięki digital signage, emitujący może pójść o krok dalej. Może bowiem pozwolić klientowi podejrzeć na ekranie proces produkcji reklamowanego towaru („na żywo” lub „od kuchni”). Jest to więc zupełnie nowy rodzaj reklamy, w której klient doświadcza i angażuje się. A to właśnie klucz do udanej sprzedaży.
Personalizacja przyciąga uwagę
Rozwój reklamy zmierza w kierunku jej personalizowania. Wszak mało kto lubi reklamy kierowane do ogółu, niezgodne ze swoimi zainteresowaniami czy potrzebami. Są one nudne i denerwujące. Digital signage z założenia związany jest z personalizacją treści, które mają trafić do konkretnej grupy odbiorców, przebywających w danym miejscu i czasie. Jak to działa?
Osoby, które przychodzą rano do centrum handlowego, na ekranie digital signage zobaczą na przykład informacje o promocji na poranną kawę. W sklepie sportowym natomiast, w którym po południu pojawia się więcej młodzieży, ekrany wyemitują z kolei najbardziej topowe sprzęty, które najchętniej kupują nastolatki. Taki rodzaj reklamy jest atrakcyjny i przydatny, bowiem kierowany jest do konkretnej grupy klientów.
Interakcja w reklamie i budowanie zaufania
Budowanie marki i przyciąganie klientów nie powinno odbywać się tylko i wyłącznie poprzez emisję reklamy – nawet tej spersonalizowanej. Nowoczesne trendy stawiają bowiem na interakcję i budowanie więzi, pomiędzy firmą a jej klientem. Ten drugi musi mieć świadomość, że może wpłynąć na oferowane mu usługi i produkty. Jak można tego dokonać? Pozwalając mu recenzować, wystawiać opinie czy wypełniać ankiety.
Coraz bardziej popularne stają się także ekrany interaktywne. To dzięki nim klient może bezpośrednio przekazać swoją opinię do firmy, przeglądać zamieszczone przez nią treści czy składać zamówienia na wybrany towar. Tego rodzaju komunikacja buduje zaufanie, zachęca i angażuje klienta. Poza tym budzi poczucie obcowania z profesjonalistami, co buduje pozytywny wizerunek marki.
Rok 2021 to rok rozwoju reklamy zewnętrznej. Trend ten będzie utrzymywać się wraz z postępującym rozwojem w systemach digital signage. Każdy więc, kto chce zwiększyć swoją konkurencyjność, powinien pomyśleć o ich zastosowaniu.