Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 24 kwietnia 2026 04:50
Reklama

Prawda o wielkim sukcesie

Podziel się
Oceń

Rozmowa z Andrzejem Zarzeckim, byłym dyrektorem Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie. Rozmawiamy o rozbudowie infrastruktury sportowej i podejściu obecnych władz miasta do sportu.
Prawda o wielkim sukcesie
Na zdjęciu: Andrzej Zarzecki.

Autor: Autor zdjęcia: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Bartosz Lipiński

Prawda o wielkim sukcesie

Niedawno w Augustowie odbyła się gala sportu, na której władze miasta przedstawiły rozwój infrastruktury sportowej w Augustowie. Pamiętam, że już kilka lat wcześniej wspominał pan o planach modernizacji stadionu przy ulicy Tytoniowej. Jak ta sprawa wygląda pańskim zdaniem?

-W roku 2018, przy okazji oddania do użytku po modernizacji boiska piłkarskiego przy ulicy Tytoniowej, udało mi się przekonać ówczesnego burmistrza Wojciecha Walulika, aby pójść za ciosem i rozpocząć proces przebudowy stadionu lekkoatletycznego. Burmistrz zgodził się na to, aby w budżecie CSiR na rok 2019 ująć kwotę na przygotowanie dokumentacji technicznej. To była osobista decyzja ówczesnego włodarza. Dokumentacja została wykonana przez Centrum Sportu i Rekreacji w 2019 roku, otrzymaliśmy też pozwolenie na budowę. Później ten temat ucichł i został odłożony na blisko 3 lata do tzw. „zamrażarki”. Ani władze miasta, ani nikt z radnych ugrupowania Nasze Miasto tą sprawą się nie interesował.

I pewnie dalej by tak było, gdyby nie możliwość złożenia wniosków do Polskiego Ładu. Tam potrzebne były przygotowane projekty i władze miasta przypomniały sobie o posiadanym przez CSiR jedynym kompletnym projekcie możliwym do wykorzystania w ramach projektu „Olimpijski Augustów”. W międzyczasie na szybko i można powiedzieć „rzutem na taśmę” wykonano dokumentacje dotyczące sal gimnastycznych w Szkołach Podstawowych nr 2 i nr 3, a teraz próbuje się to przedstawić, jako sukces inwestycyjny obecnej ekipy, podczas gdy jeszcze żadne prace się nie rozpoczęły, a przetarg na realizację jest dopiero ogłoszony.



Napisz komentarz

Komentarze

E.P. 12.05.2022 18:48
Naszomiasteczkowi mówią, że nie czytają dziennika powiatowego , ciekawe kto w ich imieniu pisze komentarze wychwalajace ich samych i karolczuka? I dlaczego nawet w tych komentarzach odwracają kota ogonem ? Więc zapytam Sigmunda Freuda : Dlaczego w Augustowie taki mądry burmistrz ma 2 zastępców ?

Head Hunter 12.05.2022 13:06
Analizując ostatnie poczynania UM w zakresie zatrudniania pracowników w miejskich jednostkach można wywnioskować, że "klucz" użyty do wyboru jakiegokolwiek pracownika przez naszomiastowych, burmistrzowych specjalistów ds. HR, co do zasady jest identyczny, tj.: serwilizm, kabotynizm, populizm, uległość, pozerstwo, efekciarstwo, obłuda, hipokryzja itd. Na szarym końcu wyliczanki "naszomiastowa gawiedź" prawdopodobnie uwzględni: kompetencje, doświadczenie, umiejętności, które może wyjdą lub nie wyjdą w "praniu".

Błazen 12.05.2022 11:53
Do: Mieszkaniec 1. Lotnisko to nie pływalnia. 2. Priorytet funkcjonowania obiektów sportowo-rekreacyjnych, finansowanych przez samorządy, a właściwie przez mieszkańców (czyt. podatników), jest diametralnie odmienny od działalności stricte komercyjnej. Tego typu obiekty z założenia są deficytowe i to z bardzo prozaicznego powodu. Każdego mieszkańca danej lokalnej społeczności, co do zasady powinno być stać na korzystanie z tych obiektów. 3. Generalną ideą funkcjonowania obiektów sportowo-rekreacyjnych jest krzewienie kultury fizycznej i propagowanie tzw. zdrowego stylu życia, m.in. poprzez aktywność fizyczną. Idąc Twoim tokiem myślenia trzeba pozamykać wszystkie szkoły i uczelnie publiczne, ponieważ są deficytowe w 99,9%. 5. Meritum: Lepiej zapobiegać chorobom i głupocie w danym kraju, regionie, mieście, niż w przyszłości ponosić ogromne koszty "leczenia" tych dysfunkcji społecznych, w już i tak zchorowanym i niewykształconym społeczeństwie. P.S. Utilitas publica...

Mieszkaniec 12.05.2022 13:21
Do błazen: cyt.:" Każdego mieszkańca danej lokalnej społeczności, co do zasady powinno być stać na korzystanie z tych obiektów". Odpowiedź" ale to znaczy że ma być za darmo? ktoś za to płaci, co nie? Między innymi ja ze swoich podatków. Dlaczego coraz więcej podatków ma iść na utrzymanie basenu , bo użytkownicy nie chcą płacić więcej? to dlatego ci co nie używają mają za to płacić? ps. Lotnisko w Radomiu to jak pływalnia w Augustowie. Anie jednego ani drugiego miasta na to nie stać. A skąd wziąć 7-10 mln na generalny remont? może mi odpowiesz? albo nie bo znam odpowiedź" z budżetu

Marionetki 12.05.2022 14:56
Mońki stać na basen a w Augustowie trzeba wymienić włodarzy!

Naszomiastowa logika 13.05.2022 01:48
Mońki stać na basen, ponieważ tam jest dwóch burmistrzów, a w Augustowie jest trzech, więc mońkowian stać na basen, a augustowiaków nie stać.

Błazen 12.05.2022 15:04
W krajach tzw. wysokorozwiniętych bardzo duży nacisk kładzie się na edukację oraz propagowanie zdrowego stylu życia, skorelowane bezpośrednio z aktywnością intelektualną i fizyczną. W tych krajach dawno temu przeprowadzono analizy, z których jednoznacznie wynika, że umożliwienie korzystania z m.in.: obiektów szerzenia edukacji, nauki, kultury, sportu, rekreacji ruchowej, pomimo że początkowo wydaje się być niewymierne ekonomicznie, jednak w generalnym rozrachunku okazuje się, że takie działanie obniża koszty funkcjonowania państwa przy jednoczesnym podwyższeniu jakosci życia jego obywateli. Rachunkiem ekonomicznym wyłącznie zorientowanym i zmaterializowanym w możliwie największym zysku zajmują się bankierzy, oligarchowie i dyktatorzy. Rządy państw cywilizowanych, w tym funkcjonujące w nich samorządy mają służyć społeczeństwu, nie zaś jego mentalnym ogłupianiu i materialnym wyzyskiwaniu. Jestem oczywiście daleki od utopijnych idei marksizmu, leninizmu, komunizmu, czy socjalizmu. Kapitalizm też nie jest idealny, tak samo jak demokracja, ale jak do tej pory, nikt mądry nic lepszego nie wymyślił. Rozwój gospodarczy danego państwa, regionu, miasta, co do zasady koreluje z podwyższeniem jakosci życia, większości jego mieszkańców. Wszystkich nie uszczęśliwi się. Jest to niestety niemożliwe. W państwach tzw. autorytarnych są oczywiście zupełnie inne priorytety. Dyskusja na co najmniej kilkadziesiąt godzin. Życzę powodzenia i szczęśliwego życia!

desperat filipek 12.05.2022 07:57
Jakaż to wielka desperacja osiągnęła naszomiastowego pięknego filipka, skoro na kolejnego następcę po Zarzeckim wybrał jego dawnego bliskiego współpracownika? Ciekawe, jak długo "dadzo mu porzondzić?" - org. pisownia naszomiastowa. Jak widać noszomiastowcy teraz postanowili rozgrywać dyrektorską ruletkę w csir. Może kiedyś uda się trafić. A to już chyba czwarte rozdanie.

czytelnik 11.05.2022 22:23
Uważam że warto podziękować poprzednim włodarzom za wybudowanie obiektów sportowych służących wszystkim mieszkańcom a p. Zarzeckiemu za ich utrzymanie przez wiele lat w należytym stanie. Odnośnie stypendiów sportowych podziękować opozycji oraz p. Śleszyńskiej za głosowanie przeciwko propozycji Miasta odnośnie likwidacji stypendiów sportowych dla dzieci. dzięki jej "wyłamaniu się" podczas głosowania nie podjęto uchwały o likwidacji

Mieszkaniec 12.05.2022 10:14
a ja myślę inaczej.. Wybudować (przy dotacji unijnej) jest łatwo, otrzymać przez kilka początkowych lat też - bo nowa inwestycja nie wymaga remontu (mimo że od początku trzeba było do jej funkcjonowania dokładać bo nigdy przychody nie odpowiadały kosztom). Ale miasta w dłuższej perspektywie na to nie stać. i generuje rok w rok potężne koszty. Takowych było by mnij jakby podnieść ceny za te usługi, ale jest totalny sprzeciw no bo przecież inflacji nie ma i tak jak 10 lat temu zarabiało się minimalnie 1700 zł a teraz 3500 zł to jest OK ale bilet na basen ma dalej kosztować tak jak 10 lat temu. Najlepszy przykład takie debilnej j inwestycji (porównywalnej do basenów w małych miasteczkach) to lotnisko w Radomiu.. niedługo kilkaset milionów pójdzie w piz... Ale wstęgi przecięte były? Były

Pływak 12.05.2022 12:54
Lepiej pakować kasę w budynek urzędu, w wysokie upisarzenie 3 burmistrzów, utrzymywać bazę wybudowaną za miliony z której korzysta niewiele osób. Ale już basen jest złem koniecznym. Zapewne jesteś urzędasem opłacanym z naszych podatków i nie lubisz pływać!

Podatnik 12.05.2022 13:46
mylisz się... zapewne płacę kilkukrotnie większe podatki niż ty, mam prywatny biznes i liczę każdą złotówkę w tych czasach do których doprowadzili nas politycy...ps. a lubię pływać w morzu... najbardziej pasuje mi te u wybrzeży Hiszpanii

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ 12.05.2022 15:22
Do: Podatnik Gratuluję sukcesów biznesowych i umiejętności korzystania z życia. P.S. Politycy i rządzący nie wybierają się sami. Wybierają ich wyborcy w danym kraju. Trzeba szukać problemu w zmanipulowanym i ogłupionym medialnym ściekiem społeczeństwie, które pozwala na to, aby do władzy dochodzili populiści, kabotyni, serwiliści i miernoty intelektualno-moralne.

Plywak 12.05.2022 15:23
W Hiszpani syfiate plaże .......ja wolę pływać na Malediwach !

Podatnik 12.05.2022 16:58
w takim razie zazdroszczę.. nie byłem na Malediwach, a w Hiszpanii już kilka razy i mi pasuje. W każdym bądź razie na pewno widzisz różnicę między naturalnym akwenem a basenem

Pływak 13.05.2022 07:10
No jasne że widzę i korzystam z natury ....ale w PL sezon do pływania to ok 3 miesiące . Bardzo lubię Serwy i Wigry (czysta woda i strefa ciszy). Wyjazdy 2 w roku ok miesiąc dwa. A chodzi o systematyczność 8 miesięcy basen ! Jest basen w Augustowie i rządzący powinni zrobić wszystko by istniał widzę że dużo osób korzysta systematycznie . Zdrowe społeczeństwo to też oszczędność na leczeniu! Jest to też sposób na spędzenie czasu, widzę na basenie seniorów korzystają z sauny , pływają. Samorządy są po to żeby ludziom żyło się lepiej !

Dlatego_jest_jak_jest 13.05.2022 14:41
Samorządy są po to żeby ludziom żyło się lepiej ! ..- hasło dnia. Startuj chłopie na Burmistrza i pokaż co potrafisz. Dlatego trzeba rozwalić te wszystkie samorządy gdzie żyje się źle i wprowadzić komunę!!!! żeby wszystkim żyło się lepiej.

Chałupy welcome to... 12.05.2022 17:47
Na wyspach Bergamutach podobno jest kot w butach, widziano także osła, którego mrówka niosła...

Sigmund Freud 11.05.2022 22:11
Do: Kokardka Dlaczego piszesz, że dla naszomiasteczkowych liczy sie tylko wygląd? Kto według Ciebie ma tam prezentację modelki/a, kto ma mniejszy poziom IQ niż Ty i ilu jest pracowników zatrudnionych w dziale odpowiedzialnym za szeroko pojęty PR? Masz taką wiedzę, czy piszesz dla wyżalenia się. Czy masz jakieś kompleksy względem własnego wyglądu i jednocześnie wybujałe wyobrażenie odnośnie reprezentowanego przez Ciebie poziomu intelektualnego?

Kokardka 12.05.2022 00:36
Moj komentarz jest odpowiedzią do wpisu Juniora! Chodzi mi o dyskryminację ze względu na wiek! Ps. Chyba ty sam masz kompleksy !

Sigmunt Freud 12.05.2022 12:27
Do: Kokardka Zgadzam się z Tobą, że ocenianie i wartościowanie człowieka tylko i wyłącznie ze względu na wygląd z założenia jest błędne. Niewłaściwie zrozumiałem sugestię Juniora odnośnie porównania dotyczącego prezentowania się radnego Sieńko i quasi-burmistrza Karolczuka. Zgadzam się z opinią Juniora, a nawet więcej niż tylko podtrzymuję zasadność jego wpisu, ponieważ moim zdaniem pan Karolczuk prezentuje się nawet pięć dekad młodziej od pana Sieńko, uwzględniając m.in. kryterium ogólnopojętego rozumu, w tym predyspozycji i kompetencji do piastowania wysokich stanowisk, nie tylko urzędniczych.

Kokardka 12.05.2022 15:09
Mam odmienne zdanie ....5 dekad no chyba żart nawet na plakacie nie wygląda na 10 lat ? Jak taki mądry to po co 2 wice ?

Sigmunt Freud 12.05.2022 17:56
Proszę, czytać ze zrozumieniem moje komentarze. Mało istotne jest na ile lat wygląda burmistrz Karolczuk, a na ile radny Sieńko. Istotne jest to, że intelektualnie i moralnie dzielą ich lata świetlne. Niestety dla Augustowa i jego mieszkańców, różnica wypada na niekorzyść quasi-burmistrza Karolczuka.

Sigmunt Freud 12.05.2022 17:38
Odnosząc się do powyższego tekstu. Oczywiście 5 dekad "młodziej" należy rozumieć jako synonim 5 dekad infantylniej.

Bow 12.05.2022 13:50
ale jeżeli ktoś wygląda młodziej bez względu na wiek to źle? to źle że ktoś dba o siebie - np. trenuje , dba o dietę to źle? może ma takie geny a może to koszt samodyscypliny... a jak jest jeszcze mądrzejszy to w ogóle idealnie

Kokardka 12.05.2022 15:15
Czytaj ze zrozumieniem ! Chodzi mi o dyskryminację ze względu na wiek ! No i retusz na plakatach wyborczych! Jak jest łysy to po co mu zagęszczać grzywę ! Jak siwy to niech będzie siwy a nie czarny ! Chodzi o to że jak "nasz" to ma prawie 60 lat i jest ok a jak z opozycji ma 60 lat to stary ramol , emeryt!

Zal 10.05.2022 20:02
PO wszystko chcialo a nic siè nie udało ?

Gierek zazdraSzcza kładki dla Karolczuka 10.05.2022 22:13
Burmistrz Karolczuk tak szumnie ogłosił realizację inwestycji w postaci modernizacji stadionu lekkoatletycznego i według naszomiastowych niezbędnej, a wręcz priorytetowej kładki, jakby przedwczoraj ruszyła ich budowa. Odnośnie wizerunkowej kładki to burmistrz Karolczuk mentalnie jest chyba w równoległej rzeczywistosci, ponieważ postępuje tak, jakby nie było pilniejszych potrzeb dla Augustowa w dobie rozpędzającego się kryzysu. Propaganda bliźniaczo podobna do tej ze słynną na cały świat stepką pod budowę monstrualnego wycieczkowca, czy co tam miało być, heheh!

hehe 12.05.2022 00:41
Dokładnie. Identyczne podejście. Albo Ostrołęka. Może w parku po wycince drzew powstanie CPK?

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ 10.05.2022 22:59
Mateusz M. tak "skutecznie" premieruje, że Polska nie jest już zieloną wyspą, ale jest w czarnej d.pie bankstera G.apińskiego! Tak oni pomagają Polakom, jakby komuś rozpie.dolić dom, a później powiedzieć, że pomoże się w załataniu dziury w dachu, tyle że w nieistniejącym już domu. Populizm trzeba tępić w samym zarodku, a "formy przetrwalnikowe traktować "gorącym żelazem"!

Pamietam 10.05.2022 17:59
Pieknie sie panu, panie Zarzecki odplacili za sumienna i profesjonalna prace w CSiR, krytyka, nagonka i zwalaniem winy za wszystko nawet w takich sprawach jak problemy z kiblami nad jeziorem.

ooloo 10.05.2022 17:46
Nasza Wiocha wie doskonale, że przerżnie wybory z kretesem i próbują śliskie żaby podstawiać nogi do podkucia w PiS. Takie szmaty na wietrze.

Herodot 10.05.2022 17:13
Naszomiastowi kabotyni na czele z Karolczukiem i A. Gadziowysockim chcieli zlikwidować stypendia dla zawodników poniżej 15 roku życia, reprezentujących Augustów i osiągających sukcesy sportowe rangi mistrzostw Polski. Trzeba oddać prawdę byłemu dyrektorowi CSiR - A. Zarzeckiemu, że gdyby nie przygotowany przez niego projekt wykonawczy stadionu lekkoatletycznego z uzyskanym pozwoleniem na budowę oraz środki finansowe DAROWANE dla Augustowa z polskiego bezładu (niepozyskane w wyniku napisanego przez miasto wniosku o dofinansowanie przedmiotowej inwestycji), to realiacja tej inwestycji skończyłaby swoją karierę w ratuszowym archiwum. Utrzymanie obiektów sportowo-rekreacyjnych w mniemaniu naszomiastowych samorządowców generuje tylko i wyłącznie koszty. Ci ułomni quasi-samorządowcy nie rozumieją prawdopodobnie co to jest obowiązek ustawowy wspierania funkcjonowania, m.in. infrastruktury sportowo-rekreacyjnej. Dalekie są dla nich meandry zarządzania miastem z zakresu podwyższania jakości życia jego mieszkańców oraz działania podejmowane w celu zwiększania atrakcyjności miasta dla potencjalnych inwestorów, przyjezdnych, zgrupowań sportowych i turystów. Burmistrz Karolczuk i cała reszta naszomiastowych populistów zdatni są wyłącznie do "ciukania" dla poklasku: co pomniejszych uliczek, stricte wizerunkowych inwestycyjek, błaznowania w mediach społecznościowych i robienia sobie fotek z lokalnymi miernotami, tj. wątpliwej rangi quasi-politykami.

Swój 10.05.2022 14:37
I kolejny klops Karolczuka, nie bój się Mireczku ludzie Cię rozliczą....

Augustów_ 11.05.2022 10:53
zwycięstwo w I turze.. chcesz się założyć? nikt nie wybierze emerytów z PO i

Dendrolog 11.05.2022 11:43
Cuś "tu i tam" chyba pasownie wejszło, heheh!

Młodziaki też się starzeją 11.05.2022 12:12
Mirek młodziak ??? wybiorą w pierwszej turze, na wielkim plakacie wygładzą oblicze i przykleją czarne włosy! Ale peselu nie oszukasz jest tylko 4 lata młodszy od sienki!

Junior 11.05.2022 13:50
o kuwa... a wygląda jakby był młodszy z lat 20

Kokardka 11.05.2022 18:33
I tu widać że jesteś naszomiasteczkowy tylko wygląd się liczy ....a nie ważne co ma w głowie! Życzę sobie i mieszkańcom Augustowa żeby kolejny burmistrz nie musiał mieć 2 zastępców i sztabu ludzi od lansu, pudru i tupecików !

Junior 11.05.2022 21:02
a nie prawda, bo w wyborach na prezydenta głosowałem na Dudę a nie Trzaskowskiego

Frankenstein vs A. Einstein 11.05.2022 22:42
Kokardka, czy Ty nie jesteś przypadkiem niedowartościowany i zakompleksiony z powodu własnych ułomności wizualnych i ograniczeń intelektualnych? Sugerujesz, że dla tzw. "naszomiasteczkowych" liczy się tylko wygląd i nieistotne są kompetencje? Uważasz, że urzędnicy pracujący w miejskich jednostkach samorządowych, weryfikowani są tylko wedle zasugerowanych przez Ciebie kryteriów?

Kokardka 12.05.2022 00:30
Czy w małym miasteczku Augustowie są potrzebni trzej burmistrzowie ? To nasuwają się pewne refleksje tym bardziej że jest przecież jeszcze skarbnik i sekretarz! Czy wypominanie komuś że jest za stary, że jest emerytem to nie jest dyskryminacja ? Nie podoba mi się styl rządzenia i stosowanie wręcz dziecinnego wychwalania się na oficjalnych kontach na fb rządzacych moim miastem! Nie krytykuję urzędników bo ich zwyczajnie nie znam! Mogę tylko ocenić poziom obrad RM .......powinniśmy jednak głosować na ludzi madrych ! Ps. Moj komentarz to odpowiedz do Juniora

Adrasteya 11.05.2022 13:03
Uważam, że co do zasady lepiej, wybrać na prezydenta, burmistrza, starostę, wójta, sołtysa itp., kandydata kompetentnego, rozsądnego i asertywnego swoim kilkudziesięcioletnim życiowym doświadczeniem, niż butnego, infantylnego młodziaka zachłysniętego wszechobecną populistyczną propagandą lub podstarzałego, niedowartościowanego i niespełnionego życiowo kabotyno-figuranta.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: dymTreść komentarza: Czemu inni Augustowiacy mają cierpieć dla wygody mieszkańców osiedla? Niech zbudują sobie parking na swoim terenie. Przy ulicy Sucharskiego jest dużo miejsc parkingowych. Wystarczy, że kierowcy nie będą łamać przepisów i nie będą parkować przy przejściach i w obrębie skrzyżowań.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 21:11Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: HelaTreść komentarza: A gdy Dariusz był wicestarostą to ptaki taktownie nie srały?Data dodania komentarza: 23.04.2026, 19:31Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: Bezpieczeństwo + dodatkowe miejsca parkingowe na ul. Sucharskiego👌Treść komentarza: Popieram, ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa z wjazdem od strony ulicy Westerplatte. Dzięki temu będzie można wygospodarować kilkadziesiąt miejsc parkingowych powstałych ze zlikwidowania jednego pasa ruchu. Na pewno będzie znacznie bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu z ulicą Brzostowskiego i wymiernie poprawi się bezpieczeństwo na ulicy Sucharskiego.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 18:04Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: KaroTreść komentarza: Woda płynie, wiatr wieje, śnieg sypie a ptaki nie czują gdzie i kiedy puszczają gufienko. Natura, z tym się nie walczy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:35Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: kierowcaTreść komentarza: a czy ktoś w końcu zrobi porządek z ulicą Sucharskiego? przecież tam nie da się przejechać... Auta zaparkowane praktycznie wszędzie, na każdym skrawku również chodników, trawników, wjazdów... poproszę Policję o wytłumaczenie, jak bezpiecznie przejechać przez Sucharskiego?? ps a może zrobić tam ulicę jednokierunkową??Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:34Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Art. 160 kk & art. 231 kkTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, pan jest chyba z wykształcenia behapowcem, natomiast burmistrz Karolczuk zdaje się ukończył studia w kierunku administracji, więc nie powinny być Wam obce zagadnienia natury BHP, a tym bardziej obowiązku przestegania prawa administracyjnego. Czy w takim razie intencjonalnie już od kilku lat nie wyposażażacie akwenu, na którym posadowiony jest "Miejski wyciąg narciarzy wodnych na jez. Necko" w Augustowie, w znaki żeglugowe odpowiadające wymaganiom odpowiednich aktów prawnych, czyli stricte wspólnie działacie z naruszeniem prawa w przedmiotowej materii? Nie chce się wierzyć, że umyślnie narażacie użytkowników jeziora Necko na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Bezkosztowo naprawiony pomost i drabinki, czyli kolejne żenujące opowieści z mchu i paprociTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, jeśli sugeruje Pan, że niezdemontowane na zimę drabinki zapewnią bezpieczeństwo osobom korzystającym poza sezonem wakacyjnym z tego komunalnego kąpieliska, nomen omen administrowanego przez CSiR, to trzeba było przynajmniej zadbać, żeby w okresie zimowym pomost i drabinki były odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem. Wystarczyło systematycznie wycinać lód wokół drabinek, a przede wszystkim nie pozostawiać pomostu i drabinek samym sobie, czyli na przysłowiową pastwę losu. Poza tym idąc wytyczonym bardzo dzielnie przez Pana tokiem myślenia sugerującym, iż pozostawiając drabinki na zimę chciał Pan wpłynąć na zapewnienie bezpieczeństwa na tym wyznaczonym obszarze wodnym, to tym bardziej w okresie wakacyjnym należałoby na wszystkim miejskich kąpieliskach, zapewnić stałą kontrolę w postaci zabezpieczenia odpowiedniej liczby ratowników wodnych, którzy przez całą dobę zapewnialiby stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych i aktami wykonawczymi do tej ustawy. Przypominam Panu dyrektorze Paruch, iż w wakacje mieszkańcy Augustowa i przyjezdni bardzo często korzystają z dobrodziejstwa kąpieli na miejskich kąpieliskach zarówno z rana, wieczorem, a nawet w nocy - drabinki nie pomogą, jeśli ktoś będzie tonąć.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 09:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Insrybutorowy gang olsena spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Podobno są już wybrani kandydaci na posłów z Augustowa, którzy w przyszłych wyborach powszechnych znajdą się na wspólnej liście Nasze Miasto-PiS (kolejność alfabetyczna): były radny z prawomocnym wyrokiem NSA przewodniczący Nasze Miasto-PiS Dópkowski vel nadęty insrybutor, specjalista ds. permanentnego niepozyskiwania funduszy Unijnych i frywolnej polityki kadrowej vel naczelny ratuszowy kabotyn Karalczuch oraz ekspert ds. machiawelistyczno- emotkowo-infantylistycznej psychpropagandy zastępca Wychodkiewicz vel psychokrętacz.Data dodania komentarza: 22.04.2026, 20:04Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: urzędnikTreść komentarza: gdzie są służby?Data dodania komentarza: 22.04.2026, 19:22Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Art. 286 & art. 231 kkTreść komentarza: Jak to jest, że zastępca Chodkiewicz twierdzi, że deski pomostu nie zostały powyginane i drabinki nie uległy uszkodzeniu, natomiast dyrektor Paruch potwierdza, iż pomost i drabinki uległy uszkodzeniu, ale zostaną naprawione bezkosztowo? Ja nie wiem jak można naprawić bezkosztowo uszkodzony pomost, a tym bardziej zniekształcone i popękane stalowe drabinki. No, chyba że dyrektor Paruch po godzinach pracy naprawił osobiscie, ze znajomymi lub z rodziną naprawił pomost oraz naprostował, pospawał i pomalował uszkodzone drabinki. Wyjaśnię dyrektora Parucha, iż jeśli naprawy wykonane zostały przez pracowników CSiR to okoliczność, iż dyrektor Paruch jest pracodawcą pracowników zatrudnionych w CSiR, nie jest tożsame z tym, że dyrektor Paruch z powietrza, byc może w jego mniemaniu "bezkosztowo", finansuje wynagrodzenia tychże pracowników. P.S. Szkoda, że dyrektor Paruch nie był tak wspaniałomyślny w kwestii naprawy masztu wyciągu narciarzy wodnych po zdarzeniu z 8 lipca 2023 r., w wyniku którego ponoć doszło do całkowitego uszkodzenia stalowego masztu, który tylko pod wpływem przyciągania ziemskiego upadł z wysokości kilku metrów, nomen omen do NIE-stalowej wody. Jakiś cud chyba miał miejsce nad Neckiem 8 lipca 2023 r., czy może ktoś coś ostrzej zachachmęcił, skoro stalowy maszt o konstrukcji kratownicy przestrzennej i także stalowy osprzęt masztu dokumentnie, w całości powyginały się w kontakcie z NIE-stalowym lustrem wody jeziora Necko?Data dodania komentarza: 22.04.2026, 18:26Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Dziękujemy Panie Paruch. Tym samym potwierdził pan kłamstwa Wucegburmiszcza na temat drabinek. "Drabinki zostały wyjęte, a deski zostały przykręcone z powrotem, nie są powyginane. Nie ma żadnej tragedii, drabinki zostaną ponownie zamontowane". No i co konusie? Podobno masz jakieś zdjęcia w telefonie..Data dodania komentarza: 22.04.2026, 16:32Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: nalixTreść komentarza: chyba chodziło o poprzedni, pisowskiData dodania komentarza: 22.04.2026, 13:53Źródło komentarza: Rodzina na swoim? Kolejne pytania o zatrudnienia w powiecie augustowskimAutor komentarza: Żaglówki, motorówki, skutery, bojery & art. 160 kpkTreść komentarza: Wg dyrektora Parucha zaniechanie demontażu drabinek na pomoście przy zburzonym POSTiW było słuszne. Jak zatem potraktować decyzję o niezaniechaniu zdemontowania beczek po żywicy zainstalowanych na akwenie, na którym posadowiony jest miejski wyciąg narciarzy wodnych? Abstrahując, że beczki po żywicy nie są znakami zeglugowymi w świetle obowiazujacego prawa w przedmiotowej materii. Warto zwrócić uwagę, iż w ciągu ostatnich dwóch lat doszło do tragicznych w skutkach wypadków na tym obiekcie użyteczności publicznej. Czy właściciel "Miejskiego wyciągu narciarzy wodnych" i/lub jego zarządca wyciągnęli pragmatyczne wnioski oraz podjęli odpowiednie działania w celu zminimalizowania ryzyka zaistnienia podobnych sytuacji, nota bene skutkujących narażeniem na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu użytkowników jeziora Necko i akwenu, na którym posadowiony jest miejski wyciąg w Augustowie?Data dodania komentarza: 22.04.2026, 13:27Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: OooTreść komentarza: W pełni się zgadzam. Ale chęci pójścia "w posły" chyba FCH ma (niestety). Co do fake newsów - miałem na myśli pana K który rozsiewa tezy zgodne z linią swojego ugrupowania (wystarczy obejrzeć ostatnie sesje sejmiku lub zerknąć w jego FB). Lokalnie natomiast wyjątkowo smutne jest to, że potencjał Augustowa jest marnowany, brak inwestycji mających na celu długoterminowe korzyści dla mieszkańców, lokalnego biznesu, etc. I te "wojenki" z kilkoma środowiskami zamiast współpracy i rozwiązywania problemów na rzecz miasta. Chwalą się tym co i tak jest w ich obowiązkach, ale niestety mówią do swojego elektoratu i do pewnej części - niesprawdzającej faktów, danych i niezadającej pytań - to trafia. A miasto traci...Data dodania komentarza: 22.04.2026, 10:00Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: Nie daj Bóg zainstalować do Sejmu II RP takich żałosnych kabotynów i psychopatycznych kuglarzyTreść komentarza: Ooo napisał, że FCH ma chrapkę na posłowanie, więc przytula się do pisowskiej szurii za pośrednictwem aparatczyka kosiackiego. Może także naczelny ratuszowy kabotyn z facjatą Księżyca w superpełni będzie miał chrapkę na swoją miejscówkę w ławach sejmowych po zakończeniu niewydarzonych dwóch kadencji karierowiczowstwa i rozmontowywania Augustowa pod auspicjami insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiej sitwy Nasze Miasto-PiS? Nie daj Bóg dla Polski takich dwóch kolejnych ultrapopulistycznych szkodników pisowskim, antyunijnym i ruskiej onucy sznytem uformowanych. Z dużym prawdopodobieństwem jako posłowanie PiS pozyskaliby dla Polski 0 milionów euro z KPO, tak samo jak zaprzepaścili szansę Augustowa na rozwój, dokumentnie zawalając możliwość pozyskania setek milionów złotych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich. Obecnie prawdopodobnie Augustów pod ich paralitycznymi, picersko-pozerskimi nierządami pod auspicjami insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiej egzekutywy Nasze Miasto-PiS, otrzyma kolejne ZEEEROOO złotych na budowę ewakuacyjno-militarno-rekreacyjnej kladki nad Nettą.Data dodania komentarza: 22.04.2026, 07:42Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: Folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS☝️💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉📉📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Kto publikuje fake news? Zastepca Chodkiewicz, czy radny Kosicki? P.S. Zastępca Chodkiewicz na posła? Augustów jest pozamiatany na długie lata po blamażach z Funduszami Norweskimi i Szwajcarskimi koncertowo zawalonymi między innymi przez takich "fachowców samorządowców" jak zastępca Chodkiewicz i jego pryncypał burmiszcz Karolczuk. Wzięli się chyba pisowskim sznytem pobudzeni picerzy, pozerzy i farmazoniarze za budowanie placów zabaw i rozbudowywanie przedszkola komunalnego po ponad dekadzie kompulsywnie kumoterskiego asfaltowania ulic przy posesjach towarzyszy z sitwy Nasze Miasto-PiS. Augustów wyludnia się w szybkim tempie, więc rozedrgane quasi-zarządzanie miastem z symptomatycznym niepozyskiwaniem milionów euro z Funduszy Unijnych, permanentnie uskuteczniane przez niewydarzonych gamoni i popaprańców z sitwy Nasze Miasto-PiS, niestety doprowadzi Augustów na skraj totalnego zadupia i zaścianka kresów wschodnich, a ostatecznie do całkowitej zapaści tego niegdyś prężnie rozwijajacego się królewskiego grodu nad Nettą i tętniącego życiem kurortu.Data dodania komentarza: 21.04.2026, 17:59Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: MilicjantTreść komentarza: "A gdyby tu było nagle w kranie e-coli w przyszłości i wasz synek mały by wypił szklanke kranówki w przyszłości, którego jeszcze nie macie, więc nie mówcie mi, że matka siedzi z tyłu!".Data dodania komentarza: 21.04.2026, 17:36Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: Kabotyństwo stosowane pod auspicjami kabotyna i gamoni z gangu olsena vel Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Komunikat o niebezpieczeństwie dotyczącym zagrozenia epidemią, skażenia wody użytkowej na itp. na terenie powiatu augustowskiego, w tym odnośnie zanieczyszczenia wody wodociągowej patogenami fizykochemicznymi i mikrobiologicznymi, powinien być skonsultowany z podmiotem upoważnionym do wydawania decyzji w tej materii, czyli PSSE w Augustowie lub WSSE w Białymstoku. Czy o taką zgodę, w tym odnośnie treści komunikatu dotyczącego poinformowania o ewentualnych zagrożeniach związanych z używaniem wody wodociągowej w Augustowie, burmistrz Karolczuk lub z jego zastępcy Chodkiewicz i Sieczkowski wystąpili do organu administracji publicznej, który ustawowo ma zastrzeżone właściwości odnośnie wydawania decyzji admistracyjnych i komunikatów, między innymi w zakresie informowania o zakresie i charakterze zagrożeń epidemiologicznych, które wystąpiły na danym terenie? Może warto zapytać Powiatowego i Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, czy burmistrz Karolczuk lub jego zastępcy Chodkiewicz i Sieczkowski wystąpili do właściwego organu o zgodę na udostępnienie w przestrzeni publicznej informacji odnośnie zagrożenia epidemiologicznego, jeszcze przed obwieszczeniem właściwego komunikatu wydanego przez właściwego i przede wszystkim ustawowo upoważnionego do wydawania tego typu komunikatu inspektora sanitarnego?Data dodania komentarza: 21.04.2026, 14:52Źródło komentarza: KAŻDA MINUTA MA ZNACZENIE, PANIE CHODKIEWICZ. WIĘC POLICZMY JE RAZEMAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Nie sądzę, bo się nie wypłaci.Data dodania komentarza: 21.04.2026, 14:42Źródło komentarza: KAŻDA MINUTA MA ZNACZENIE, PANIE CHODKIEWICZ. WIĘC POLICZMY JE RAZEMAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Podobno g_wno wszędzie się przyklei. Trzeba uważać aby nie cuchnąć..Data dodania komentarza: 21.04.2026, 14:29Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka Niedźwiedzkiego
PRZECZYTAJ
Reklama