Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 10 września 2025 16:45
Reklama
Reklama

Prawda o wielkim sukcesie

Podziel się
Oceń

Rozmowa z Andrzejem Zarzeckim, byłym dyrektorem Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie. Rozmawiamy o rozbudowie infrastruktury sportowej i podejściu obecnych władz miasta do sportu.
Prawda o wielkim sukcesie
Na zdjęciu: Andrzej Zarzecki.

Autor: Autor zdjęcia: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Mówiąc o działaniach na rzecz sportu obecnych władz miasta nie sposób nie wspomnieć o kwestii nagród i stypendiów za osiągnięcia sportowe.

-Stypendia i nagrody wręczane augustowskim zawodnikom jak najbardziej należą się im za ciężką pracę. W tym kontekście należy wspomnieć o fakcie, kiedy to władze miasta i radni rządzącej koalicji jeszcze niedawno usilnie próbowali zmienić uchwałę i wykluczyć zawodników poniżej 15 roku życia z możliwości ubiegania się o takie laury. A trzeba przecież wiedzieć, że istnieją tzw. „dyscypliny wczesne”, w których zawodnicy w bardzo młodym wieku osiągają wybitne wyniki sportowe. Tacy zawodnicy w Augustowie są, byli i z pewnością będą. Dlatego moim zdaniem nie ma racjonalnego powodu do tego, by ich eliminować.

Dodam, że inicjatorem powstania uchwały o nagrodach i stypendiach był burmistrz Walulik. Myślę, że czasami jednak warto przy takich uroczystościach, jaka odbyła się w Augustowie wspomnieć, że rozbudowa bazy sportowej i inne działania na rzecz sportu są kontynuacją pracy poprzedników. Tym bardziej, że wszystkie jak dotąd obiekty sportowe w mieście takie jak pływalnia, wyciąg, hala sportowa, boisko piłkarskie, orliki, baza kajakarzy, lodowisko, powstały dzięki staraniom i pracy poprzednich włodarzy oraz mieszkańców.

I na koniec, nie można też pominąć ostatnich wydarzeń, które mają miejsce w CSiR. Chodzi oczywiście o protest pracowników związany z wynagrodzeniami. Problem oczywiście jest znany władzom od lat i tym bardziej dziwi to, że teraz, kiedy planuje się budowę nowych inwestycji, miasto nie jest w stanie zadbać o pracowników w obiektach już funkcjonujących.

Dziękuję za rozmowę.

*Artykuł ukazał się w 17/2022 numerze "Przeglądu Powiatowego".



Napisz komentarz

Komentarze

E.P. 12.05.2022 18:48
Naszomiasteczkowi mówią, że nie czytają dziennika powiatowego , ciekawe kto w ich imieniu pisze komentarze wychwalajace ich samych i karolczuka? I dlaczego nawet w tych komentarzach odwracają kota ogonem ? Więc zapytam Sigmunda Freuda : Dlaczego w Augustowie taki mądry burmistrz ma 2 zastępców ?

Head Hunter 12.05.2022 13:06
Analizując ostatnie poczynania UM w zakresie zatrudniania pracowników w miejskich jednostkach można wywnioskować, że "klucz" użyty do wyboru jakiegokolwiek pracownika przez naszomiastowych, burmistrzowych specjalistów ds. HR, co do zasady jest identyczny, tj.: serwilizm, kabotynizm, populizm, uległość, pozerstwo, efekciarstwo, obłuda, hipokryzja itd. Na szarym końcu wyliczanki "naszomiastowa gawiedź" prawdopodobnie uwzględni: kompetencje, doświadczenie, umiejętności, które może wyjdą lub nie wyjdą w "praniu".

Błazen 12.05.2022 11:53
Do: Mieszkaniec 1. Lotnisko to nie pływalnia. 2. Priorytet funkcjonowania obiektów sportowo-rekreacyjnych, finansowanych przez samorządy, a właściwie przez mieszkańców (czyt. podatników), jest diametralnie odmienny od działalności stricte komercyjnej. Tego typu obiekty z założenia są deficytowe i to z bardzo prozaicznego powodu. Każdego mieszkańca danej lokalnej społeczności, co do zasady powinno być stać na korzystanie z tych obiektów. 3. Generalną ideą funkcjonowania obiektów sportowo-rekreacyjnych jest krzewienie kultury fizycznej i propagowanie tzw. zdrowego stylu życia, m.in. poprzez aktywność fizyczną. Idąc Twoim tokiem myślenia trzeba pozamykać wszystkie szkoły i uczelnie publiczne, ponieważ są deficytowe w 99,9%. 5. Meritum: Lepiej zapobiegać chorobom i głupocie w danym kraju, regionie, mieście, niż w przyszłości ponosić ogromne koszty "leczenia" tych dysfunkcji społecznych, w już i tak zchorowanym i niewykształconym społeczeństwie. P.S. Utilitas publica...

Mieszkaniec 12.05.2022 13:21
Do błazen: cyt.:" Każdego mieszkańca danej lokalnej społeczności, co do zasady powinno być stać na korzystanie z tych obiektów". Odpowiedź" ale to znaczy że ma być za darmo? ktoś za to płaci, co nie? Między innymi ja ze swoich podatków. Dlaczego coraz więcej podatków ma iść na utrzymanie basenu , bo użytkownicy nie chcą płacić więcej? to dlatego ci co nie używają mają za to płacić? ps. Lotnisko w Radomiu to jak pływalnia w Augustowie. Anie jednego ani drugiego miasta na to nie stać. A skąd wziąć 7-10 mln na generalny remont? może mi odpowiesz? albo nie bo znam odpowiedź" z budżetu

Marionetki 12.05.2022 14:56
Mońki stać na basen a w Augustowie trzeba wymienić włodarzy!

Naszomiastowa logika 13.05.2022 01:48
Mońki stać na basen, ponieważ tam jest dwóch burmistrzów, a w Augustowie jest trzech, więc mońkowian stać na basen, a augustowiaków nie stać.

Błazen 12.05.2022 15:04
W krajach tzw. wysokorozwiniętych bardzo duży nacisk kładzie się na edukację oraz propagowanie zdrowego stylu życia, skorelowane bezpośrednio z aktywnością intelektualną i fizyczną. W tych krajach dawno temu przeprowadzono analizy, z których jednoznacznie wynika, że umożliwienie korzystania z m.in.: obiektów szerzenia edukacji, nauki, kultury, sportu, rekreacji ruchowej, pomimo że początkowo wydaje się być niewymierne ekonomicznie, jednak w generalnym rozrachunku okazuje się, że takie działanie obniża koszty funkcjonowania państwa przy jednoczesnym podwyższeniu jakosci życia jego obywateli. Rachunkiem ekonomicznym wyłącznie zorientowanym i zmaterializowanym w możliwie największym zysku zajmują się bankierzy, oligarchowie i dyktatorzy. Rządy państw cywilizowanych, w tym funkcjonujące w nich samorządy mają służyć społeczeństwu, nie zaś jego mentalnym ogłupianiu i materialnym wyzyskiwaniu. Jestem oczywiście daleki od utopijnych idei marksizmu, leninizmu, komunizmu, czy socjalizmu. Kapitalizm też nie jest idealny, tak samo jak demokracja, ale jak do tej pory, nikt mądry nic lepszego nie wymyślił. Rozwój gospodarczy danego państwa, regionu, miasta, co do zasady koreluje z podwyższeniem jakosci życia, większości jego mieszkańców. Wszystkich nie uszczęśliwi się. Jest to niestety niemożliwe. W państwach tzw. autorytarnych są oczywiście zupełnie inne priorytety. Dyskusja na co najmniej kilkadziesiąt godzin. Życzę powodzenia i szczęśliwego życia!

desperat filipek 12.05.2022 07:57
Jakaż to wielka desperacja osiągnęła naszomiastowego pięknego filipka, skoro na kolejnego następcę po Zarzeckim wybrał jego dawnego bliskiego współpracownika? Ciekawe, jak długo "dadzo mu porzondzić?" - org. pisownia naszomiastowa. Jak widać noszomiastowcy teraz postanowili rozgrywać dyrektorską ruletkę w csir. Może kiedyś uda się trafić. A to już chyba czwarte rozdanie.

czytelnik 11.05.2022 22:23
Uważam że warto podziękować poprzednim włodarzom za wybudowanie obiektów sportowych służących wszystkim mieszkańcom a p. Zarzeckiemu za ich utrzymanie przez wiele lat w należytym stanie. Odnośnie stypendiów sportowych podziękować opozycji oraz p. Śleszyńskiej za głosowanie przeciwko propozycji Miasta odnośnie likwidacji stypendiów sportowych dla dzieci. dzięki jej "wyłamaniu się" podczas głosowania nie podjęto uchwały o likwidacji

Mieszkaniec 12.05.2022 10:14
a ja myślę inaczej.. Wybudować (przy dotacji unijnej) jest łatwo, otrzymać przez kilka początkowych lat też - bo nowa inwestycja nie wymaga remontu (mimo że od początku trzeba było do jej funkcjonowania dokładać bo nigdy przychody nie odpowiadały kosztom). Ale miasta w dłuższej perspektywie na to nie stać. i generuje rok w rok potężne koszty. Takowych było by mnij jakby podnieść ceny za te usługi, ale jest totalny sprzeciw no bo przecież inflacji nie ma i tak jak 10 lat temu zarabiało się minimalnie 1700 zł a teraz 3500 zł to jest OK ale bilet na basen ma dalej kosztować tak jak 10 lat temu. Najlepszy przykład takie debilnej j inwestycji (porównywalnej do basenów w małych miasteczkach) to lotnisko w Radomiu.. niedługo kilkaset milionów pójdzie w piz... Ale wstęgi przecięte były? Były

Pływak 12.05.2022 12:54
Lepiej pakować kasę w budynek urzędu, w wysokie upisarzenie 3 burmistrzów, utrzymywać bazę wybudowaną za miliony z której korzysta niewiele osób. Ale już basen jest złem koniecznym. Zapewne jesteś urzędasem opłacanym z naszych podatków i nie lubisz pływać!

Podatnik 12.05.2022 13:46
mylisz się... zapewne płacę kilkukrotnie większe podatki niż ty, mam prywatny biznes i liczę każdą złotówkę w tych czasach do których doprowadzili nas politycy...ps. a lubię pływać w morzu... najbardziej pasuje mi te u wybrzeży Hiszpanii

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ 12.05.2022 15:22
Do: Podatnik Gratuluję sukcesów biznesowych i umiejętności korzystania z życia. P.S. Politycy i rządzący nie wybierają się sami. Wybierają ich wyborcy w danym kraju. Trzeba szukać problemu w zmanipulowanym i ogłupionym medialnym ściekiem społeczeństwie, które pozwala na to, aby do władzy dochodzili populiści, kabotyni, serwiliści i miernoty intelektualno-moralne.

Plywak 12.05.2022 15:23
W Hiszpani syfiate plaże .......ja wolę pływać na Malediwach !

Podatnik 12.05.2022 16:58
w takim razie zazdroszczę.. nie byłem na Malediwach, a w Hiszpanii już kilka razy i mi pasuje. W każdym bądź razie na pewno widzisz różnicę między naturalnym akwenem a basenem

Pływak 13.05.2022 07:10
No jasne że widzę i korzystam z natury ....ale w PL sezon do pływania to ok 3 miesiące . Bardzo lubię Serwy i Wigry (czysta woda i strefa ciszy). Wyjazdy 2 w roku ok miesiąc dwa. A chodzi o systematyczność 8 miesięcy basen ! Jest basen w Augustowie i rządzący powinni zrobić wszystko by istniał widzę że dużo osób korzysta systematycznie . Zdrowe społeczeństwo to też oszczędność na leczeniu! Jest to też sposób na spędzenie czasu, widzę na basenie seniorów korzystają z sauny , pływają. Samorządy są po to żeby ludziom żyło się lepiej !

Dlatego_jest_jak_jest 13.05.2022 14:41
Samorządy są po to żeby ludziom żyło się lepiej ! ..- hasło dnia. Startuj chłopie na Burmistrza i pokaż co potrafisz. Dlatego trzeba rozwalić te wszystkie samorządy gdzie żyje się źle i wprowadzić komunę!!!! żeby wszystkim żyło się lepiej.

Chałupy welcome to... 12.05.2022 17:47
Na wyspach Bergamutach podobno jest kot w butach, widziano także osła, którego mrówka niosła...

Sigmund Freud 11.05.2022 22:11
Do: Kokardka Dlaczego piszesz, że dla naszomiasteczkowych liczy sie tylko wygląd? Kto według Ciebie ma tam prezentację modelki/a, kto ma mniejszy poziom IQ niż Ty i ilu jest pracowników zatrudnionych w dziale odpowiedzialnym za szeroko pojęty PR? Masz taką wiedzę, czy piszesz dla wyżalenia się. Czy masz jakieś kompleksy względem własnego wyglądu i jednocześnie wybujałe wyobrażenie odnośnie reprezentowanego przez Ciebie poziomu intelektualnego?

Kokardka 12.05.2022 00:36
Moj komentarz jest odpowiedzią do wpisu Juniora! Chodzi mi o dyskryminację ze względu na wiek! Ps. Chyba ty sam masz kompleksy !

Sigmunt Freud 12.05.2022 12:27
Do: Kokardka Zgadzam się z Tobą, że ocenianie i wartościowanie człowieka tylko i wyłącznie ze względu na wygląd z założenia jest błędne. Niewłaściwie zrozumiałem sugestię Juniora odnośnie porównania dotyczącego prezentowania się radnego Sieńko i quasi-burmistrza Karolczuka. Zgadzam się z opinią Juniora, a nawet więcej niż tylko podtrzymuję zasadność jego wpisu, ponieważ moim zdaniem pan Karolczuk prezentuje się nawet pięć dekad młodziej od pana Sieńko, uwzględniając m.in. kryterium ogólnopojętego rozumu, w tym predyspozycji i kompetencji do piastowania wysokich stanowisk, nie tylko urzędniczych.

Kokardka 12.05.2022 15:09
Mam odmienne zdanie ....5 dekad no chyba żart nawet na plakacie nie wygląda na 10 lat ? Jak taki mądry to po co 2 wice ?

Sigmunt Freud 12.05.2022 17:56
Proszę, czytać ze zrozumieniem moje komentarze. Mało istotne jest na ile lat wygląda burmistrz Karolczuk, a na ile radny Sieńko. Istotne jest to, że intelektualnie i moralnie dzielą ich lata świetlne. Niestety dla Augustowa i jego mieszkańców, różnica wypada na niekorzyść quasi-burmistrza Karolczuka.

Sigmunt Freud 12.05.2022 17:38
Odnosząc się do powyższego tekstu. Oczywiście 5 dekad "młodziej" należy rozumieć jako synonim 5 dekad infantylniej.

Bow 12.05.2022 13:50
ale jeżeli ktoś wygląda młodziej bez względu na wiek to źle? to źle że ktoś dba o siebie - np. trenuje , dba o dietę to źle? może ma takie geny a może to koszt samodyscypliny... a jak jest jeszcze mądrzejszy to w ogóle idealnie

Kokardka 12.05.2022 15:15
Czytaj ze zrozumieniem ! Chodzi mi o dyskryminację ze względu na wiek ! No i retusz na plakatach wyborczych! Jak jest łysy to po co mu zagęszczać grzywę ! Jak siwy to niech będzie siwy a nie czarny ! Chodzi o to że jak "nasz" to ma prawie 60 lat i jest ok a jak z opozycji ma 60 lat to stary ramol , emeryt!

Zal 10.05.2022 20:02
PO wszystko chcialo a nic siè nie udało ?

Gierek zazdraSzcza kładki dla Karolczuka 10.05.2022 22:13
Burmistrz Karolczuk tak szumnie ogłosił realizację inwestycji w postaci modernizacji stadionu lekkoatletycznego i według naszomiastowych niezbędnej, a wręcz priorytetowej kładki, jakby przedwczoraj ruszyła ich budowa. Odnośnie wizerunkowej kładki to burmistrz Karolczuk mentalnie jest chyba w równoległej rzeczywistosci, ponieważ postępuje tak, jakby nie było pilniejszych potrzeb dla Augustowa w dobie rozpędzającego się kryzysu. Propaganda bliźniaczo podobna do tej ze słynną na cały świat stepką pod budowę monstrualnego wycieczkowca, czy co tam miało być, heheh!

hehe 12.05.2022 00:41
Dokładnie. Identyczne podejście. Albo Ostrołęka. Może w parku po wycince drzew powstanie CPK?

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ 10.05.2022 22:59
Mateusz M. tak "skutecznie" premieruje, że Polska nie jest już zieloną wyspą, ale jest w czarnej d.pie bankstera G.apińskiego! Tak oni pomagają Polakom, jakby komuś rozpie.dolić dom, a później powiedzieć, że pomoże się w załataniu dziury w dachu, tyle że w nieistniejącym już domu. Populizm trzeba tępić w samym zarodku, a "formy przetrwalnikowe traktować "gorącym żelazem"!

Pamietam 10.05.2022 17:59
Pieknie sie panu, panie Zarzecki odplacili za sumienna i profesjonalna prace w CSiR, krytyka, nagonka i zwalaniem winy za wszystko nawet w takich sprawach jak problemy z kiblami nad jeziorem.

ooloo 10.05.2022 17:46
Nasza Wiocha wie doskonale, że przerżnie wybory z kretesem i próbują śliskie żaby podstawiać nogi do podkucia w PiS. Takie szmaty na wietrze.

Herodot 10.05.2022 17:13
Naszomiastowi kabotyni na czele z Karolczukiem i A. Gadziowysockim chcieli zlikwidować stypendia dla zawodników poniżej 15 roku życia, reprezentujących Augustów i osiągających sukcesy sportowe rangi mistrzostw Polski. Trzeba oddać prawdę byłemu dyrektorowi CSiR - A. Zarzeckiemu, że gdyby nie przygotowany przez niego projekt wykonawczy stadionu lekkoatletycznego z uzyskanym pozwoleniem na budowę oraz środki finansowe DAROWANE dla Augustowa z polskiego bezładu (niepozyskane w wyniku napisanego przez miasto wniosku o dofinansowanie przedmiotowej inwestycji), to realiacja tej inwestycji skończyłaby swoją karierę w ratuszowym archiwum. Utrzymanie obiektów sportowo-rekreacyjnych w mniemaniu naszomiastowych samorządowców generuje tylko i wyłącznie koszty. Ci ułomni quasi-samorządowcy nie rozumieją prawdopodobnie co to jest obowiązek ustawowy wspierania funkcjonowania, m.in. infrastruktury sportowo-rekreacyjnej. Dalekie są dla nich meandry zarządzania miastem z zakresu podwyższania jakości życia jego mieszkańców oraz działania podejmowane w celu zwiększania atrakcyjności miasta dla potencjalnych inwestorów, przyjezdnych, zgrupowań sportowych i turystów. Burmistrz Karolczuk i cała reszta naszomiastowych populistów zdatni są wyłącznie do "ciukania" dla poklasku: co pomniejszych uliczek, stricte wizerunkowych inwestycyjek, błaznowania w mediach społecznościowych i robienia sobie fotek z lokalnymi miernotami, tj. wątpliwej rangi quasi-politykami.

Swój 10.05.2022 14:37
I kolejny klops Karolczuka, nie bój się Mireczku ludzie Cię rozliczą....

Augustów_ 11.05.2022 10:53
zwycięstwo w I turze.. chcesz się założyć? nikt nie wybierze emerytów z PO i

Dendrolog 11.05.2022 11:43
Cuś "tu i tam" chyba pasownie wejszło, heheh!

Młodziaki też się starzeją 11.05.2022 12:12
Mirek młodziak ??? wybiorą w pierwszej turze, na wielkim plakacie wygładzą oblicze i przykleją czarne włosy! Ale peselu nie oszukasz jest tylko 4 lata młodszy od sienki!

Junior 11.05.2022 13:50
o kuwa... a wygląda jakby był młodszy z lat 20

Kokardka 11.05.2022 18:33
I tu widać że jesteś naszomiasteczkowy tylko wygląd się liczy ....a nie ważne co ma w głowie! Życzę sobie i mieszkańcom Augustowa żeby kolejny burmistrz nie musiał mieć 2 zastępców i sztabu ludzi od lansu, pudru i tupecików !

Junior 11.05.2022 21:02
a nie prawda, bo w wyborach na prezydenta głosowałem na Dudę a nie Trzaskowskiego

Frankenstein vs A. Einstein 11.05.2022 22:42
Kokardka, czy Ty nie jesteś przypadkiem niedowartościowany i zakompleksiony z powodu własnych ułomności wizualnych i ograniczeń intelektualnych? Sugerujesz, że dla tzw. "naszomiasteczkowych" liczy się tylko wygląd i nieistotne są kompetencje? Uważasz, że urzędnicy pracujący w miejskich jednostkach samorządowych, weryfikowani są tylko wedle zasugerowanych przez Ciebie kryteriów?

Kokardka 12.05.2022 00:30
Czy w małym miasteczku Augustowie są potrzebni trzej burmistrzowie ? To nasuwają się pewne refleksje tym bardziej że jest przecież jeszcze skarbnik i sekretarz! Czy wypominanie komuś że jest za stary, że jest emerytem to nie jest dyskryminacja ? Nie podoba mi się styl rządzenia i stosowanie wręcz dziecinnego wychwalania się na oficjalnych kontach na fb rządzacych moim miastem! Nie krytykuję urzędników bo ich zwyczajnie nie znam! Mogę tylko ocenić poziom obrad RM .......powinniśmy jednak głosować na ludzi madrych ! Ps. Moj komentarz to odpowiedz do Juniora

Adrasteya 11.05.2022 13:03
Uważam, że co do zasady lepiej, wybrać na prezydenta, burmistrza, starostę, wójta, sołtysa itp., kandydata kompetentnego, rozsądnego i asertywnego swoim kilkudziesięcioletnim życiowym doświadczeniem, niż butnego, infantylnego młodziaka zachłysniętego wszechobecną populistyczną propagandą lub podstarzałego, niedowartościowanego i niespełnionego życiowo kabotyno-figuranta.

zachmurzenie duże

Temperatura: 25°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1017 hPa
Wiatr: 21 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: W związku z tym ze Polska została zaatakowana przez drony rosyjskie ze strony Białorusi proszę aby radni na najbliższej sesji lub też zawnioskowali o zgłoszenie sesji nadzwyczajnej i zawnioskowali do władz miasta o przedstawienie informacji dotyczących przygotowania naszego miasta na wypadek wystąpienia bezpośredniego zagrożenia militarnego Na podstawie przepisów: • ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz.U. 2022 poz. 655), • ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. 2007 nr 89 poz. 590), • oraz obowiązujących rozporządzeń wykonawczych dotyczących obrony cywilnej i ochrony ludności, organy samorządu terytorialnego są zobowiązane do podejmowania działań w zakresie ochrony mieszkańców, planowania ewakuacji, utrzymania gotowości obrony cywilnej oraz przygotowania schronów i miejsc doraźnej ochrony. W związku z powyższym, należy poprosić o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania: 1. Schrony i miejsca ochrony ludności o Czy na terenie miasta istnieją czynne schrony, ukrycia lub miejsca doraźnej ochrony? o Gdzie znajdują się ich lokalizacje i jaka jest ich pojemność? o W jaki sposób mieszkańcy mają być informowani o ich dostępności w sytuacji zagrożenia? 2. Plany ewakuacyjne o Czy miasto posiada aktualny plan ewakuacji ludności cywilnej w przypadku zagrożenia atakiem z powietrza? o Jakie są ustalone trasy ewakuacji i miejsca zbiórek? o W jaki sposób mieszkańcy będą powiadamiani o rozpoczęciu procedury ewakuacyjnej? 3. System ostrzegania i alarmowania o Czy na terenie miasta działają syreny alarmowe i inne systemy ostrzegania ludności (SMS, aplikacje, komunikaty radiowe)? o Czy prowadzone są okresowe testy sprawności systemu alarmowego? 4. Obrona cywilna i ochrona ludności o Jakie jednostki lub zespoły obrony cywilnej funkcjonują na terenie miasta? o Czy istnieją lokalne plany zaopatrzenia ludności w wodę, żywność i środki medyczne w przypadku długotrwałego zagrożenia? o Czy organizowane są szkolenia, ćwiczenia lub kampanie informacyjne dla mieszkańców dotyczące zachowania się w sytuacjach kryzysowych? 5. Współpraca z innymi instytucjami o Jakie mechanizmy współpracy z Policją, Strażą Pożarną, Wojskiem Polskim i Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego przewiduje miasto w razie eskalacji zagrożenia? Mając na uwadze powagę sytuacji oraz położenie geograficzne naszego miasta należy zwrócić się o przedstawienie wyżej wymienionych informacji w możliwie najkrótszym terminie. Należy również zawnioskować o rozważenie organizacji spotkania informacyjnego dla mieszkańców, podczas którego władze miasta przedstawią plan działań obronnych i odpowiedzą na pytania społeczności lokalnej.Data dodania komentarza: 10.09.2025, 11:15Źródło komentarza: Rosyjskie drony naruszyły polską przestrzeń powietrzną – część zestrzelona, jeden uderzył w domAutor komentarza: boobooTreść komentarza: Typowy ruski trolling. Pobierasz kasę za rozpowszechnianie takich bredni? Opłaca się?Data dodania komentarza: 10.09.2025, 02:47Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: PatriotaTreść komentarza: Popieram,porządnym kamery nie przeszkadzają.Data dodania komentarza: 10.09.2025, 00:43Źródło komentarza: LIST OTWARTY DO BURMISTRZA, RADY MIEJSKIEJ ORAZ MIESZKAŃCÓW AUGUSTOWAAutor komentarza: AgnieszkaTreść komentarza: Przyłączam się do apelu autora artykułu. Dbajmy o swoje bzpieczeństwo i nie pozwalajmy, aby ktoś decydował za nas, jakie mamy prawo do ochrony naszego mienia.Data dodania komentarza: 9.09.2025, 22:53Źródło komentarza: LIST OTWARTY DO BURMISTRZA, RADY MIEJSKIEJ ORAZ MIESZKAŃCÓW AUGUSTOWAAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: Dobrze jest kosić maksymalnie dwa razy na sezon. Mamy w Polsce problem z suszą, a wyższa trawa zmniejsza wysychanie gleby, dodatkowo zapewniając schroneinie dla owadów i mniejszych zwierząt.Data dodania komentarza: 9.09.2025, 21:08Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: ...mieszkaniecTreść komentarza: Włodarze są tak zafascynowanie swoimi sukcesami i codziennością ,że zapominają o wizajnie miasta ...a to zapominają o malowaniu pasów na ulicach tudzież koszeniu i utrzymaniu terenów zielonych miasta jak i ubogim odśnieżaniu miasta zimą tłumacząc że: ...zima zaskoczyła.Data dodania komentarza: 9.09.2025, 15:31Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: Teraz rodzina wg burmiszcza Karolczuka I ekipy Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Za te grube miliony złotych, które burmiszcz Karolczuk wydrenował z miejskiego budżetu swoim niegospodarnym działaniem zmaterializowanym w utworzeniu etatu drugiego zastępcy burmistrza Augustowa, możnaby np. sfinansować śniadania i obiady dla dzieci w szkołach. Mgr Mirosław Karolczuk i ekipa Nasze Miasto-PiS mają jednak swoje priorytety - bezczelnie drenujące miejski budżet drogocenno-kumoterskimi etatatami.Data dodania komentarza: 9.09.2025, 15:26Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Wychodkiewicz mógłby pośpiewać zamiast Koterbskiej. Jakiś podest stoi przy pomniku. Byłby atrakcją zamiast zepsutej grającej ławeczki..Data dodania komentarza: 9.09.2025, 15:13Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Popieram w 100% ten apel. Widać komuś z "władz" przeszkadza monitoring, bo gwarantuje bezprawie. O monitoringu piszę już od dawna, ale po co on? Jeszcze jakieś niewygodne fakty ujrzałyby światło dzienne. Nawet Koterbska już zamilkła, bo te "Augustowskie noce" Jej zbrzydły..Data dodania komentarza: 9.09.2025, 15:08Źródło komentarza: LIST OTWARTY DO BURMISTRZA, RADY MIEJSKIEJ ORAZ MIESZKAŃCÓW AUGUSTOWAAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i Nasze Miasto-PiS, czyli "Teraz naszomiastowopisowska rodzina"☝️👉🤡🛸🚀🥸🫵💸💰💰💰👺🤑👈🤝👏Treść komentarza: Niebawem w miejskim budżecie ma zostać wygospodarowane ponad ćwierć miliona na utrzymanie właściwego stanu technicznego i estetycznego bulwarów wzdłuż Netty i Bystrego. Burmistrz Karolczuk podobno ma w końcu po czterech latach drenowania miejskiego budżetu niegospodarnie utworzonym przez siebie etatem drugiego zastępcy burmistrza Augustowa, zlikwidować ten etat dojmująco drenujący miejski budżet Augustowa. Może przy okazji zlikwiduje etat pierwszego swojego zastępcy w urzędzie miejskim, to wtedy w budżecie tylko w skali jednego roku zostanie jakieś pół miliona złotych, które można zagospodarować na prospołeczne działania realnie podwyższające jakość życia mieszkańców Augustowa.Data dodania komentarza: 9.09.2025, 10:26Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Pani z urzędu miasta która z zbyła temat odrazu wiadomo z którego wydziału tzw. "Ochrona środowiska".Data dodania komentarza: 9.09.2025, 06:34Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Nie można tego skosić takie są dyrektywy unijne, tzw. "Zielony ład". Ach ta ekologia.Data dodania komentarza: 9.09.2025, 06:30Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: KrzysioTreść komentarza: Zakładam ze podatki od nieruchomości idą ko kasy miasta, ale miasto już nie odpowiada za zieleń miejska, bo to skarbu państwa. Słabo,słabo, ta przepastna biurokracja w Polsce, rady miasta, powiatu, gminy... itd, I tak bez konca. Ogarnijce to, mieszkancy nie powinni wysłuchiwać takich wymówek, że to nie miasta. A teraz wywoluje do tablicy radnego miasta , ktory reprezentuje Baraki-ogarnij to pan/pani bo zapewne za friko nie siedzisz w radzie miasta.Data dodania komentarza: 8.09.2025, 23:09Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Ciekawe, że augustowscy policjanci z drogówki nie zauważyli pojazdów "nocnych rajdowców". Podpowiem srebrna BM-ka, jest jeszcze jeden ciemny. Namierzę. Numery blach może niebawem z info na youtube i nie tylko..Data dodania komentarza: 8.09.2025, 17:25Źródło komentarza: Zatrzymany nietrzeźwy motorowerzystaAutor komentarza: ☝️👉Kto nie z Mieciem, tego zmieciem👈 🤡👺👹🥸Treść komentarza: No tak, tyle że burmistrz Walulik nie dał zrobić z siebie bezwolnego popychadła i skabotyniałej wydmuszki, więc stał się wrogiem nr 1 naftalinojablonkowego towarzystwa wzajemnej adoracji, a następnie został beznamiętnie odesłany na boczny tor niczym nikomu niepotrzebna zużyta lokomotywa nadająca się już tylko na żyletki.Data dodania komentarza: 8.09.2025, 15:49Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: boobooTreść komentarza: Za czasów Walulika wszystko było pokoszone. A pracował SAM. Teraz jest dwóch zastępców i powszechna niemożność. Augustów zarasta syfem. Brawo, wyborcy.Data dodania komentarza: 8.09.2025, 13:52Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: Priorytety trójcy burmiszczów i ekipy Nasze Miasto-PiS, czyli "Teraz naszomiastowopisowska rodzina"☝️👉🤡🚀🛸🛰👺🫵💸🤑💰💰💰🥸👈🤝👏💩Treść komentarza: Monumentalno-megalomańska kładka nad Nettą, czyli sztandarowe hasło wyborcze burmistrza mgr. Mirosława Karolczuka i ekipy Nasze Miasto-PiS na pewno rozwiąże wszystkie problemy zwijającego się Augustowa, a na pewno pływanie motorówkami bez patentu. Wyborcza kładka naszomiastowopisowskiej ekipy rozwiąże przede wszystkim najpoważniejszy problem związany z ekspresowym wyludnianiem się Augustowa i mega zaniedbaniami związanymi z całkowitą indolencją trzech naszomiastowych burmiszczów w działaniu na rzecz rozwóju Augustowa jako tętniącego życiem uzdrowiska oraz stworzenia dobrych warunków dla przedsiębiorców, w tym z branży HoReCa.Data dodania komentarza: 7.09.2025, 10:14Źródło komentarza: Mieszkaniec Augustowa jest zaniepokojony. Apeluje o rozwagęAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Po Collegium Tumanum wszystko można obiecać. Tylko kto to łyknął? Plebs rozmodlony..Data dodania komentarza: 7.09.2025, 04:49Źródło komentarza: Mieszkaniec Augustowa jest zaniepokojony. Apeluje o rozwagęAutor komentarza: żabaTreść komentarza: Zastanawiam sie komu są potrzebne te koszary. Kto jest taki wspaniałomyślny aby ten Augustów zniszczyć całkowicie.Data dodania komentarza: 6.09.2025, 10:51Źródło komentarza: Koszary rosną w ekspresowym tempieAutor komentarza: Piractwo drogowe w Augustowie, czyli wyścigi "wybuchowych rajderów" ćwiczone na publicznych drogachTreść komentarza: Wygląda, że piractwo motorówkowe na drogach wodnych w Augustowie jest niestety praktykowane bez większych przeszkód. Nawiązujac do patologii panującej na augustowskich akwenach, kiedy policja zrobi wreszcie porządek z niebezpiecznie szarżującymi po mieście oraz permanentnie zakłócającymi porządek publiczny i niejednokrotnie także mir domowy kierowcami samochodów i motocykli z przerobionymi tłumikami wydającymi rycząco-wybuchowe dźwięki, jakby strzelano z armat i jednocześnie dęto w Trąby Jerychońskie? Ci kierowcy to chyba jacyś odszczepieńcy i zwichrowani mentalnie rajderzy - wielbiciele grzmototrzasków lubujący się w specyficznym rodzaju tzw. wiejskiego tuningu, którym coraz bardziej zakłócają spokój mieszkańców Augustowa. Szanowna Komendo Policji w Augustowie, czas wreszcie zacząć działać i zintensyfikować działania nieoznakowanych patroli i po prostu zabierać dowody rejestracyjne tym rozedrganym emocjonalnie amatorom ultra zwichrowanego tuningu, a w przypadku recydywy bezwzględnie karać wysokimi mandatami i kierować sprawy do sądu o czasowe pozbawianie prawa jazdy. Nie wiem czy to tylko w Augustowie jest taka plaga, czy w całym województwie podlaskim raczonym quasi-tuningową modą wprost z ulic Rosji i Białorusi.Data dodania komentarza: 6.09.2025, 06:01Źródło komentarza: Mieszkaniec Augustowa jest zaniepokojony. Apeluje o rozwagę
Reklama