Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 10 grudnia 2025 04:25
Reklama
Reklama

Basen będzie zamknięty

Podziel się
Oceń

W czwartek oddajemy w Wasze ręce 1091 wydanie „Przeglądu Powiatowego”. Najciekawsze artykuły zamieszczamy w wydaniu papierowym, są też dostępne w subskrypcji naszym portalu.
Basen będzie zamknięty
Augustów, basen w Augustowie, Andrzej Zarzecki, Filip Chodkiewicz, Marcin Kleczkowski

Autor: Dziennik Powiatowy Augustów

Biebrza

Krzysztof Przekop

Przed nami długi majowy weekend. Zwykle był on traktowany jak początek sezonu turystycznego i grillowego. Pogoda w pierwszych dniach maja będzie w kratkę. Trochę słońca, troszkę deszczu, ale raczej ciepło z temperaturą 16-18 stopni i teoretycznie będzie sprzyjała imprezom na powietrzu. Jednak koronawirus i zakazy, zostaniemy raczej na własnych podwórkach, jak ktoś ma, balkonach, w dużych pokojach.

1 maja bardzo źle mi się kojarzy. W czasach komuny byliśmy zmuszani, by chodzić na inscenizowane pochody, dostawaliśmy szturmówki, przed trybuną honorową, na której ściskali się miejscowi komunistyczni notable, musieliśmy tymi szturmówkami wymachiwać. Było to sztuczne, tak straszne że aż śmieszne. Władza pokazywała swoją supremację i butę. Bo kto nie poszedł na pochód, musiał liczyć się z licznymi szykanami. Musimy jednak sobie przypomnieć, że 1 maja stał się Międzynarodowym Dniem Solidarności Ludzi Pracy w 1890 roku. Był świętem robotniczym, nie komunistycznym. Komuniści zawłaszczyli je sobie.

Jeszcze kilka tygodni temu wielu z nas mogło myśleć o zmianie pracy, o negocjacjach płacowych, o dodatkowych dniach wolnych. Dzisiaj rząd planuje wprowadzenie możliwości zwolnienia pracownika przez maila. Modlimy się, by nasza firma sobie poradziła, byśmy nie stracili pracy. Zatem Dzień Solidarności Ludzi Pracy będzie w tym roku smutniejszy dla wielu z nas. Praca staje się z powrotem dobrem cennym i poszukiwanym. Życzę, by nikomu pracy nie zabrakło.

Od początku epidemii wiele firm, instytucji jest zamkniętych. Pisałem tydzień temu o możliwych rozterkach burmistrza związanych z basenem. Pisałem, że mamy w tej chwili idealny moment na kapitalny remont tego obiektu, ale za pasem mamy kryzys finansów miejskich. Zatem przed burmistrzem ciężkie decyzje. Jakie są oczekiwania i jakie są plany wobec basenu miejskiego piszemy w artykule okładkowym „Basen będzie zamknięty”.

Pożar w Biebrzańskim Parku Narodowym obnażył słabość naszego państwa. Okazało się, że strażacy już drugiego dnia apelowali o wodę, batony energetyczne, ciepłe posiłki, a nawet sprzęt gaśniczy. Czytając te apele kilka przekleństw rzuciłem. Czy dla wojewody wydatek kilkudziesięciu tysięcy złotych na zaopatrzenie i wyposażenie służb to taki wielki problem? Czy minister od strażaków zasnął, czy zajmował się wyborami? Pokląłem, zapakowałem cały samochód wody w małych butelkach i pojechałem z żoną na pomoc ratownikom. Ktoś za ten skandal powinien odpowiedzieć. Całe szczęście, choć władza niezaradna, ale ludzie sprawni. Opisujemy jak i kto pomagał naszym biebrzańskim strażakom. Zapraszam do przeczytania tekstu „Pospolite ruszenie na ratunek Biebrzy”.

Kompletnie nie rozumiem, jak można być tak głupim, by wywozić śmieci do lasu. Opisujemy, ku przestrodze, taki wypadek. Pozostaje przypomnieć, że śmieci są przyjmowane ZA DARMO w firmie Necko na ulicy Komunalnej 3. Za wywiezienie ich do lasu grozi mandat lub wysoka grzywna. Pamiętajmy, że śmieci rzadko są anonimowe, może się tam znaleźć rachunek, zaadresowana koperta. Lepiej nie być takim głupim.

Epidemia tworzy nowe problemy. W tym numerze opisujemy problem w żłobku. Żłobek jest zamknięty, ale opłaty są pobierane. Z drugiej strony koszt utrzymania dziecka w żłobku jest 5 razy większy niż opłaty, a chętnych do żłobka spora kolejka. Pytaliśmy burmistrza i rzecznika konsumentów o zdanie na ten temat i otrzymaliśmy zupełnie rozbieżne oceny. Zapraszam do lektury artykułu „Płacą kasę za nic”.

Zadaliśmy też pytania o bezpieczeństwo pacjentów w szpitalu i hospicjum, jak co tydzień opisujemy sytuację epidemiologiczną w powiecie.

W tym numerze tradycyjnie bez sportu. Z wiadomych przyczyn.

Bardzo zapraszam do lektury najnowszego wydania „Przeglądu Powiatowego”, bo jest co poczytać.

Krzysztof Przekop

Redaktor naczelny


Napisz komentarz

Komentarze

Ratowbik 07.05.2020 07:00
To może niech miasto utnie dofinansowania dla bazy kajaków, 300 tys rocznie przy 40 osobach trenujących na obiekcie bez możliwości korzystania przez mieszkańców miasta, przypomnę ile osób korzysta z pływalni, seniorzy mające własne godziny dzięki, którym jeszcze tako funkcjonują, dzieci mające programy unijne i nie tylko uczące się pływać. Pierwsze i drugie klasy, szkoły z powiatu i nie tylko, fitness, karate, sauna, siłowania i co z tym wszystkim?? Ludzie wynajmujący tory i mały basen pod prywatne firmy. Basen nie może być zamknięty, szukajcie oszczędności gdzie indziej!! Wara od basenu! Ktos już wspomniał o ratownikach, o nich juz nikt nie pamięta. Kiedys w mieście byli szanowani i doceniani.. Teraz nie wiedzą pewnie, ze taka jednostka istnieje, jeszcze dzięki Wojewodzie możemy patrolowac augustowskie jeziora, bo miasto palcem nie kiwnąło ani pieniedzy nie dalo...

Ratownik 07.05.2020 06:53
Proponuję zamknąć basen, bo koszta, hala w czworce? Zamknijmy bo po co? Tylko koszty generuje, orliki? Po co? Baza? Tam poszly miliony, ale to jest potrzebne, piekny budynek mozna sie polansowac... Spoleczenstwo tyje, dzieci juz i tak nie chca cwiczyc a miasto wlasnie tak dba o prokreacje... Nikt nie mysli o ratownikach... A Wopr? Miasto nie wie co to jest, od wielu lat ratownicy patrolujacy nasze jeziora sa finansowani przez Wojewode a miasto nie kiwnie palcem... U nas w miescie sportowcy nigdy sie nie liczyli i predko nie beda. Miasto mowi, ze slucha spoleczenstwa? Pfff

Bo Augustów to brzmi brudnie 06.05.2020 18:27
Mamy to!!!! Syf w dogosferze, syf nad kanałem, syf na bielniku, syf w lesie.

duduś 07.05.2020 08:53
Można użyć klasyka i powiedzieć ja Wam burmistrza nie wybierałem(Donald Tusk). Odzwierciedleniem mieszkańców grodu nad Nettą są wybierani włodarze. Za parę lat powieszą jeszcze bardziej wyretuszowane plakaty a augustowianie poprą ich w wyborach i nie ważne będzie to co mają w głowie , ich doświadczenie w zarządzaniu, operatywność ważny będzie plakat i piar. Dobrze, że chociaż powiat stać na normalne funkcjonowanie ale tam rządzą doświadczeni samorządowcy z potencjałem.

co dalej z basenem? 05.05.2020 17:27
Basen wymaga remontu, ale widać że gospodarza nie ma. Teraz jest idealny czas na remont, nawet do października można spokojnie robić. Czemu nie została podjęta taka decyzja? Ratownicy pewnie mają obniżone etaty...wszystko to bez ładu i składu.

Aaaa 05.05.2020 14:16
Miasto wymięra... Gdyby nie turyści to nic tu by się nie działo. Basen był jedynym ośrodkiem gdzie można zima spędzać czas ale niedługo chyba ruina zostanie u z niego. Zlikwidować niech mieszkańcy jeżdżą do Suwałk skoro i tak wielu dojeżdża to pracy to i na basen tez niech jeżdżą.

smutek i nostalgia 05.05.2020 17:39
Niedługo i turyści nie przyjadą. Albo raz przyjadą, zobaczą smutne, zaniedbane miasteczko, jakich setki i będą odradzać innym przyjazd. Teraz miejscowości turystyczne konkurują ze sobą nowymi inwestycjami a my co? Smutny czas nastał dla Augustowa, ostatnie 5 lat to zabawa w rządzenie a ofiarami jest miasto i mieszkańcy. Oni tego do końca nie rozumieją. Jednak liczby są nieubłagane, mieszkańców ubywa a Ci co zostają są coraz starsi. Prawdopodobnie proces ubywania mieszkańców jeszcze przyspieszy.

Za miotły i w miasto 05.05.2020 21:40
Zaniedbane to mało powiedziane.. Osyfione!!!!!!!

Doradca 06.05.2020 16:09
ale facebookowo wszystko gra....

Profil FB 07.05.2020 11:11
Tak to prawda ....obiecane wychwalane ..hahaha Sama słodycz i stali wychwalacze w komentarzach, aż strach skrytykować bo filipo zaleje słowotokiem !

Sportowiec 07.05.2020 06:42
Dokładnie, niech wszystkich wysla na kajaki, Pan Wysocki nauczy, Pan Dobkowski bedzie nadzorowal.. Pakuja nasze mieniadze w takie glupoty, ze czytac sie nie chce...

Plywak 11.05.2020 12:24
Teraz można bedzie otworzyc ogrodki piwne, ale u nas pewne nie bedzie bo szpeca miasto... Juz ja nie wiem czy sie śmiać czy płakać z kolejnych pomyslow wlodarzy. W Niemczech juz mysla o otwarciu basenów gdzie przy 5 torach bd moglo korzystac 96 osob! U nas tyle nie bd nigdy na hali a mamy 6 torow wiec basen funkcjonowalby tak jak poprzednio! Ale po co... Plaza w lato? Po co? SUWAŁKI mowia glosno, ze musze byc plaze pilnowane przez ratownikow bo ludzie beda spedzac wakacje w Polsce, ale u nas burmistrz bedzie sie bal otworzyc plaze, a dla ratowników da najnizsza krajowa, bo oni nie potrzebni. Wstyd! Tak dbacie o bezpiczenstwo swoich mieszkancow?

Luck 05.05.2020 17:59
basen jest wyznacznikiem funkcjonowania miasta? w innych miastach też jest zamknięty... podobnie jak kina i restauracje.... więc po co mieszkańcy mają jeździć teraz do Suwałk? wpis pozbawiony jakiegokolwiek sensu....

Qwww 08.05.2020 08:24
Sam jesteś bez sensu. Siedzisz w urzędzie to siedź a od basenu wara.

bez_sensu 08.05.2020 12:28
tylko w Polsce w takich miastach (bardziej pasowałoby określenie miasteczkach) są baseny... wybudowane za pieniądze unijne i przecinane z wielką pompą (ich otwarcie) ku chwale rządzących wtedy burmistrzów i prezydentów. Tylko że ci rządzący nie mieli pojęcia o kosztach funkcjonowania takich obiektów i teraz w tych oto miasteczkach jest problem z ich funkcjonowaniem i remontami....Wszędzie jest wielka strata na ich funkcjonowaniu. W Niemczech w żadnym mieście poniżej 200 tys. mieszkańców nie ma basenu.... Ale to są Niemcy... Tam jest normalnie i z sensem....

co dalej z basenem? 08.05.2020 14:34
Kompletna bzdura. Znam małe niemieckie miasteczka gdzie są pływalnie. W Augustowie od 20 lat jest basen, zawsze powodował koszty ale i dochody. Korzystają z niego seniorzy, młodzież, odbywają się lekcje nauki pływania. To są ogromne korzyści społeczne. Od kilku lat mówi się o remoncie i co? Lepiej zamknąć i niech niszczeje tak jak np atol? Jak zamkną basen ze względu na jego stan techniczny uważam, że powinny być protesty mieszkańców.

basen-za free? 08.05.2020 15:06
są? to wymień... a jak są to nie miejskie ale prywatne i ceny są zupełnie inne, ale też tam są bardziej majętni mieszkańcy......w gminie pod Wrocławiem (najbogatszej w Polsce też pewnie mają basen za małe stawki bo kasy mają jak lodu z podatku od nieruchomości od tych wszystkich firm w strefie wrocławskiej) nie będę czasu tracił na dyskusję, bo płaca minimalna rośnie, wszyscy chcą zarabiać więcej.. ale za usługi typu basen płacić jak sprzed 20 lat.. science fiction, czy co?

? 08.05.2020 21:55
A kto mówił o cenach za bilety?

Basen 07.05.2020 06:55
Czlowieku a dzieci? Nauki pływania? Projekty unijne? Seniorzy?

Plazowicz 19.05.2020 09:34
No tak, ale najlepiej szukać oszczędności w basenie, teraz chca przedszkola łączyć ze szkołami.... Zaraz Pan Szkiladz bedzie skracal wakacje... Normalnie jak za PRL!! Cala nasza plaza powinna byc przebudowana, poglebione baseny, wyczyszczone z tego syfu co tam rośnie, bo biedlugo naprawde nikt nie bd chcial tu przyjechac, sam jestem z aug a jezdze na plaze do Suwalk, Olecka, nowoczesnie, zrobione z glowa, tak jak Bialystok niedlugo otwiera przebudowany Staw... A u nas? Jakies dywany lezace na dnie, poprzybijane sledziami jak do namiotu, wstyd mi za nasze miasto i to co sie w nim dzieje

mieszkaniec 04.05.2020 14:00
Niech Policja ostro reaguje na brak masek

Dobra maseczka? 02.05.2020 15:36
Czy burmistrz nosi swoją maseczkę? Warto się przyjrzeć. Nikogo na mieście w tych maskach nie widać. Dobry pomysł to nie wszystko, trzeba jeszcze pomyśleć nad szczegółami. Ciekawe jaki był koszt zakupu maseczek których nikt nie nosi ? 20 tys? 50 tys. ? 100 tys? Może chociaż na zimę będą dobre? Nie, jednak troki pod czapką nie sprawdzą się.

Ja 02.05.2020 17:55
Ja widzę trochę tych maseczek na mieście

Paskudnik z oczami żaby 30.04.2020 18:58
Mały s. Jak zawsze.....

Lol 01.05.2020 09:09
Hahahaha ?????

gem 30.04.2020 13:42
Z tej trójcy to tylko Andrzej ma jaja i klasę :))

45f 29.04.2020 09:05
"W czasach komuny byliśmy zmuszani, by chodzić na inscenizowane pochody...". Teraz za demokracji musimy klepać paciorki przy byle okazji, zupełnie nie mając na to ochoty.

Portos 29.04.2020 12:59
Niektórzy zamienili sztandary partyjne na kościelne bo lubią mieć zawsze wiatr w plecy ....

Bbbbb 28.04.2020 19:24
Korty, orliki mogą już być otwarte w poniedziałek. Znając augustowski bosir to lepiej nie otwierać, mniej pracy, a pensja i tak taka sama

M
Augustowiak 28.04.2020 21:09
Dokładnie, korty pewnie nawet nie ruszone i czemu wypowiada się były a nie aktualny dyrektor? To jego pomysł ze zwolnieniami pracowników? Mam tylko nadzieję, że miasto nie podejmę pochopnych dezycji. Basen musi funkcjonować dla zdrowia mieszkańców tych młodszych jak i tych starszych!

Basenowicz 29.04.2020 14:17
No miejmy nadzieję, że nie zamknął, miasto jezior a dzieci nie będą miały gdzie uczyć się pływać? A co z seniorami? Oni mają swoją godzinę i bardzo liczna grupę, która uczęszczać za na basen

Ty 05.05.2020 18:54
A kto tu się martwi o basen? Ważne ze koszty mniejsze

Red 29.04.2020 15:25
Basen trzeba remontować ta władza od 5 lat obiecuje remont i nic nie robi jak to wszystko p..... To dopiero będzie lament a wtedy przyjdzie jeżdzić do Suwałk ....pstiw zlikwidowali kompielisko jedno PEC do remontu bo ceny wzrosną już wzrosły w mieszkaniach komunalnych...itd.

Red_is_bad 29.04.2020 18:49
pisze się kąpielisko... a jak nauczysz się ortografii to wtedy zabieraj głos w sprawach ekonomii... dobra rada

Red 29.04.2020 20:57
Władze zostały urażone kiedy brak argumentów to ortografia najważniejsza. ..czyli poza tym prawda ,,sukces goni sukces,,

Tenisista 07.05.2020 06:47
U nas nie ma plazy.... Prosze Cie.. Radiowa trojka? Kilometr mulu i nic więcej, nasza wladza ma gdzies ludzi, pracowników basenu, seniorów, ktorzy uczęszczają na basen, nasze dzieci, ktore ucza sie plywac.. O ratownikach juz nie wspólny wspomnę... Basenu nie chca remontowac ani otwierac, plaze nie potrzebne, ale juz wywalic miliony w kajaki dla paru osob albo w skutery w zime juz jest kasa!! A korty na Alejach dla kogo sa? Chcialbym pograc, ale oczywiscie korty nie zrobione..

zachmurzenie duże

Temperatura: 7°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 7 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: "Kreatywna księgowość" ćwiczona przez kabotyna, farmazoniarza i dyletantaTreść komentarza: Naprawdę, czy zastępca Chodkiewicz wierzy w te brednie, pod ktorymi się podpisał w odpowiedzi na interpelację radnego Zarzeckiego? Nadrzędnym dokumentem dla kierownika jednostki budżetowej (czyt. dyrektora CSiR) i kierownika jednostki samorządowej (czyt. burmistrza) jest, a przynajmniej powinien być plan finansowy jednostki uchwalony przez radę gminy, za którego wykonywanie w danym roku budżetowym ponosi odpowiedzialność wójt, burmistrz, prezydent i kierownik danej jednostki budżetowej, czy jednak ważniejsze są umowy zawarte z PUP? Pierwsze słyszę, żeby na podstawie umowy z jakimś podmiotem kierownik jednostki budżetowej (dyrektor) lub kierownik terenowej jednostki samorządowej (wójt, burmistrz, prezydent) mógł zwiększać plan finansowy żąglując środkami finansowymi pomiędzy paragrafami, szczególnie w zakresie tak bardzo obostrzonego aktami prawnymi paragrafu, w którym ujęta jest w planie finansowym na dany rok budżetowy NIEWZRUSZALNA kwota na wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych w jednostce sektora finansów publicznych.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 20:47Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Starosta się cieszy że miasto dołożyło mu pieniędzy na remont drogi , bo tak to by do tej pory żadnej ulicy nie zrobił , a na początku kadencji jego szef wnukowski miał tak wozić pieniądze tirem do Augustowa , a minęło półtora roku a tirów i pieniędzy nie widaćData dodania komentarza: 9.12.2025, 20:16Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Art. 11 ust. 1 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Bardzo interesująca dla RIO może okazać się pokrętna odpowiedź z-cy Chodkiewicza na interpelację radnego Zarzeckiego. Okazuje się, iż w zaplanowanym na 2026 r. budżecie augustowskiego CSiR zabrakło pieniędzy na energię elektryczną po to, żeby nie zabrakło środków finansowych na wynagrodzenia pracowników nowozatrudnionych w tej jednostce budżetowej. Nasuwa się pytanie, czy przypadkiem w CSiR w Augustowie nie został w tym roku utworzony nowy etat kierownika stadionu? Być może burmiszczowi Karolczukowi wydaje się, iż skoro cztery lata temu przy gremialnym poparciu radnych Nasze Miasto-PiS utworzył kumoterski etat drugiego swojego zastępcy w urzędzie miejskim, którym dotychczas budżet miasta Augustowa wydrenowany został kwotą blisko milion złotych, więc nie ma większego problemu, żeby swoją klubową koleżankę z ugrupowania Nasze Miasto i jednocześnie byłą radną, której co ciekawe mieszkańcy Augustowa w ostatnich wyborach samorządowych nie chcieli powierzyć mandatu radnej, filuternie "zainstalować" na świeżo utworzonym stanowisku kierownika miejskiego stadionu zarządzanego przez CSiR w Augustowie?Data dodania komentarza: 9.12.2025, 17:42Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Ustawa o naruszeniu dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Jest takie cuś jak Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w tym art. 11 ust. 1. Każdy w miarę rozgarnięty urzędnik państwowy lub samorządowy powinien wiedzieć, iż budżet wynagrodzeń jest NIETYKALNY. "Żąglowanie" pomiędzy paragrafem wynagrodzeń i "majstrowanie" przy zaplanowanej na tym paragrafie na dany rok budżetowy kwotą poprzez jej regulowanie środkami finansowymi przesuwanymi z innych paragrafow stanowi naruszenie co najmniej kilku artykułów ww. aktu prawnego, który wprost determinuje zasady polityki w sferze finansów publicznych i odpowiedzialnosc za ewentualne nieprzestrzganie prawa w tej materii. Być może burmiszcz Karolczuk filuterną politykę ćwiczoną przez niego w urzędzie miejskim i zaczął uskuteczniać także w CSiR. P.S. Jednostka samorządowa to nie jest to samo co prywatna firma.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 13:43Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Gazetkowo-feĵšbukowy rozwój wsteczny wyludniającego się AugustowaTreść komentarza: Ceny nieruchomości w Polsce przestały szybować w górę. Inwestycja w mieszkania w miastach kulejących demograficznie i biznesowo w długim terminie może okazać się fatalnym pomysłem. Patrząc na statystyki GUS odnośnie trendu, a właściwie tempa w jakim wyludnia się Augustów, bardzo prawdopodobnym scenariuszem jest, iż ceny mieszkań w Augustowie będą pikować. Być może zapikowanie cen mieszkań spowoduje na moment zwiększenie popytu na kupno nieruchomości. Jednak w dłuższej perspektywie wyludnianie się Augustowa będzie progresywnie implikować uwalnianie mieszkań na rynku wtórnym i w efekcie na stałe spowoduje przewagę podaży nad popytem mieszkań skutkującą dalszym spadkiem lub co najmniej stagnacją cen nieruchomości Augustowie.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 09:55Źródło komentarza: Sześciopiętrowy budynek w centrum Augustowa?Autor komentarza: Residental Estate Villa Park is the No. 1 in the Augustów ResortTreść komentarza: Osiedle Villa Park w Augustowie położone przy ulicy Wypoczynkowej jest synonimem nowoczesnego budownictwa wielorodzinnego o nietuzinkowej architektonicznie - willowej estetyce. Co bardzo istotne osiedle VP zbudowane zostało w prawdopodobnie najpiękniejszej części Augustowa zlokalizowanej przy półwyspie Lisi Ogon nad jez. Białe. Osiedle Villa Park jest przede wszystkim nietuzinkowym willowym budownictwem jednorodzinnym, które jest odzwierciedleniem stylu życia jego mieszkańców - szczęśliwego życia w pięknych okolicznościach przyrody.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:18Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Ok sprawdziłem, był sprzedany za 1 procent wartości, czyli 5 tysięcy złotych.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:05Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: No to chyba nie wyremontowali?Data dodania komentarza: 8.12.2025, 20:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Ponad ćwierć wieku funkcjonowania agustowskiego aquaparku!🎉🥳🎇🎆Treść komentarza: Akurat, jeśli chodzi o rzeczony miejski "basen" w Augustowie, to jest on pełnoprawnym aquaparkiem. Co prawda po ponad ćwierć wieku swojego istnienia jest niezbyt nowoczesnym i już dość mocno naruszonym przez ząb czasu obiektem basenowym, ale nadal śmiało może być nazywany aquaparkiem. Oczywiście daleko mu do dużych, nowoczesnych aquaparków, ale w 2001 roku był jednym z najatrakcyjniejszych i najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce północno-wschodniej.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 18:30Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: No tak w Augustowie zimą mieszkańcy na rolkach będą mknąć do villa parku😆Data dodania komentarza: 8.12.2025, 17:41Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Przecież jest masa osiedli albo galerii gdzie skorzystano właśnie ze starej pofabrycznej architektury... Cukry albo Warzelnia na warszawskiej Pradze, pierwsze przykłady z brzegu. Ale to trzeba głową ruszyć, to nie u nas. No i wspaniały widok jest zaraz na nową jednostkę wojskową!Data dodania komentarza: 8.12.2025, 16:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Czy ja wiem czy sprzedany... To znaczy formalnie sprzedany, ale jak mnie pamięć nie myli to za złotówkę (w zamian za obietnicę remontu).Data dodania komentarza: 8.12.2025, 13:08Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Wyludniający się Augustów pod auspicjami trzech jeźdźców augustowskiej apokalipsyTreść komentarza: Czy wiadomo, jaką kwotę dotacji z Funduszu Dopłat do budownictwa komunalnego pozyskali w 2025 roku dla mieszkańców Augustowa trzej burmistrzowie Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski lansujący się od ponad dekady w augustowskim samorządzie? Nie wszystkich, a raczej nawet bardzo niewielu mieszkańców Augustowa stać jest na zakup mieszkania za cenę wyższą niż około 4 tys. zł/m² lub wynajem mieszkania za cenę wyższą niż około 15 zł/m². Przypominam gazetkowo-fejsbukowym kabotynom i farmazoniarzom z monumentalnego ratusza, iż przewidziany w ustawie maksymalny limit wydatków budżetu państwa przeznaczonych na zasilenie Funduszu Dopłat ma wynieść w przyszłym roku 5,6 mld zł, w 2027 r. - 6,86 mld zł, w 2028 r. - 8 mld zł, rok później - 9 mld zł, a w 2030 r. - 10 mld zł.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 06:42Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Północ ParkTreść komentarza: Dokładnie, a nazwa ni przypiął ni przyłatał, pokażcie mi "villę" na lipowcu. Nowe domy pobudowane albo poremontowe z 70 lat. Bloki jak wszystkie nowe w mieście. Skąd się biorą te nazwy tych osiedli ? Do czego to nawiązuje, villa park, rossa park, august park jeszcze na Sucharskiego przy basenie powinni zrobić aqua park 😅.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 23:01Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Lipowiec - dzielnica z przyszłością AugustowaTreść komentarza: Świetnie, jeśli na tym terenie postanie więcej takich pięknych willowych apartamentów, jakie są na osiedlu Villa Park. Mam nadzieję, że rzeczywiście na w tym terenie powstanie duże osiedle i ten rzeczony "zgiełk" będzie pochodzić od gromadnie bawiących się tam dzieci dzieki być może Augustów zawróci z obecnie obranego, niezwykle fatalnego kursu skutkującego wyludnianiem się miasta. Natomiast sklepy i usługi pojawią się szybko wraz z rozwojem osiedla oraz budową nowej i rozbudową istniejącej infrastruktury towarzyszącej, które to działania leżą przede wszystkim w gestii lokalnego samorządu.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:49Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Dla malkontenta wszędzie jest daleko od szczęśliwego życiaTreść komentarza: Osiedle Vilka Park położone jest idealnie. Czasy PRL minęły dawno temu, więc dległości w obecnych czasach nie liczy się w kilometrach, tylko czasem potrzebnym do przemieszczenia się z punktu A do punktu B. Tym bardziej, że miasta realnie rozwijające się dbają o swoich mieszkańców i budują rozległe ścieżki rowerowo-rolkowe, którymi niejednokrotnie można przemieszać się szybciej, taniej, ekologiczniej i zdrowiej, niż samochodem lub komunikacją miejską.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:28Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Pięknie położone osiedle Villa Park w AugustowieTreść komentarza: Dzielnca Wypusty ma swoje kominy i pewnikiem jej mieszkańcy woleliby mieć widoki na las i jezioro, tak piękne jak na osiedlu Villa Park, niż na dymiące kominy i zakład utylizacji pojazdów. Poza tym fekalno-chemiczne zapachy na Wypustach częstokroć potrafią uprzykrzyć życie mieszkańcom tej dzielnicy, szczególnie gdy wiatr zawieje od strony oczyszczalni ścieków lub laminatów. Apropos komina, to monumentalnie górujący na horyzoncie komin raczej kojarzy się ze spalaniem, dymem i zanieczyszczaniem środowiska, więc raczej słabo wpisywałby się w poprawę estetyki osiedla Viila Park. Nazywanie osiedla "Tartak Lipowiec" to dla dewelopera "reklama" niczym strzał w kolano. W tartaku co zasady ciężko się pracuje, a nie wypoczywa z rodziną w przytulnych i komfortowych okolicznościach przyrody po pracy.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 20:13Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Nie dla wszystkich w Augustowie darmowe kompostowniki na ogórki kiszone, groch I kapustę?Treść komentarza: Dlaczego mieszkańcy Augustowa będący lokatorami mieszkań budynków wielorodzinnych są pomijani przez burmistrza Karolczuka i jego dwóch zastępców Chodkiewicza i Sieczkowskiego w przydzielaniu darmowych kompostownikiów na ogórki kiszone, groch i kapustę? Ten proceder ćwiczony w Augustowie jest niesprawiedliwy i przede wszystkim naruszający zasadę równouprawnienia obywateli w świetle art. 32 Konstytucji odnośnie równego prawa obywateli do traktowania przez władze publiczne.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 18:18Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Miejskie lodowisko w Augustowie jest czynne na fb. Jak jest naprawdę w realu?Treść komentarza: Miejskie lodowisko w Augustowie działa dziś, czy znowu jest nieczynne? Czy w CSiR jest wyznaczona przez dyrektora Parucha osoba, która ponosi odpowiedzialność za zamieszczanie bieżących i przede wszystkim istotnych dla klientów CSiR informacji, czy odpowiada tylko za wrzucanie wyłącznie quasi-marketingowych fotek i filmików, bardziej noszących cechy topornej propagandy, niż rzetelnego i bieżącego źródła informacji?Data dodania komentarza: 7.12.2025, 18:03Źródło komentarza: Lodowisko na Rynku Zygmunta Augusta?Autor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Widzisz a w blokach w ogóle się worków nie dostaje. Ani kompostowników. Ani zniżki za kompostowanie.Data dodania komentarza: 7.12.2025, 17:05Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)
PRZECZYTAJ
Reklama