Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 sierpnia 2025 09:07
Reklama
Reklama

Wariant burmistrza dzieli radę

Podziel się
Oceń

Budowa południowo-wschodniej obwodnicy Augustowa od kilku tygodni wywołuje duże kontrowersje. Miejscy radni ponad podziałami twierdzą, że powrót TIR-ów do naszego miasta jest wykluczony. Prezentują jednak różne koncepcje jak temu zapobiec. Ostatnio próba wypracowania wspólnego stanowiska zakończyła się fiaskiem. Byliśmy świadkami niecodziennych zdarzeń, bo radni opozycji odmówili udziału w głosowaniu nad uchwałą.
Wariant burmistrza dzieli radę

Bartosz Lipiński

Cały artykuł dostępny wyłącznie w papierowym wydaniu tygodnika Przegląd Powiatowy, do kupienia od czwartku, 13 lutego. Zapraszamy do lektury.


Napisz komentarz

Komentarze

Majteczki w kropeczki 18.02.2020 11:27
Cytując współczesnego wieszcza dobrej zmiany ..."Jemu miód z ust kapie, on ma pyłek kwiatowy na ustach..." ....

hehe 17.02.2020 13:47
Twarz burmistrza nie wyraża entuzjazmu dla jego własnego projektu. Co tu komentować.

wyPAD 18.02.2020 11:28
Zdał sobie sprawę że jest tylko narzędziem w rękach innych ..podobnie jak PAD

Marionetka 18.02.2020 21:17
Długopis?

bez kitu 16.02.2020 23:05
Jakby nie patrzeć obwodnica jest potrzebna bo ruch samochodów , nie tylko TiRów rośnie z roku na rok i nie uciekniemy od tematu. Niestety mamy takie położenie geograficzne a nie inne i kompromis musi zostać wypracowany . Warianty GDDKiA są w ogóle nieprzemyślane a wariant burmistrza został zbyt późno mieszkańcom przedstawiony . Można było przez ostatni rok przeprowadzić konsultacje społeczne zarówno u nas jak i w sąsiednich gminach. A teraz ci mądrzy niech nie zganiają winy na nas mieszkańców , na Komitet , na opozycję i Bóg wie jeszcze na kogo ..tylko niech połkną żabę i przyznają się do błędu że dali ciała . Jaki był powód opieszałości informacyjnej ? to tylko oni wiedzą ....

Jakub 15.02.2020 09:21
A po co w ogóle ta obwodnica? Czy ktoś może to merytorycznie wytłumaczyć? Bo z tego co mi się wydaje tylko po to ,że jest projekt rządowy 100 obwodnic i jakiś "mądry" urzędnik wpisał Augustów, bo tzw "przesmyk suwalski" - wybitny znawca sztuki wojennej. Rozumiem, że Wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z marca 2019 roku dotyczy kwestii przekroczenia przez pojazdy ciężkie jednego z parametrów pojazdów możliwych do naruszenia tj. nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t. TSUE uznał obowiązujący w Polsce system udzielania zezwoleń na przejazd pojazdów o nacisku osi do 11,5 t za sprzeczny z przepisami dyrektywy. Ale niech się może ktoś wypowie z branży transportowej, czy jeśli będzie taka możliwość to będzie tiry wysyłał przez Ogrodniki, czy Budzisko? Może były jakieś badania, konsultacje w tym temacie? Jest też skierowany do konsultacji projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych. Może trzeba lobbować by była zgodnie z ustawą ( oczywiście w zgodzie z przepisami UE) możliwość wyłączeń z ruchu tranzytowego części drogi. Zgodnie z obecnym projektem przewidziano możliwość wprowadzenia zakazu poruszania się pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej powyżej 10 t lub 8 t przy pomocy znaków drogowych po spełnieniu łącznie dwóch przesłanek. Chodzi o sytuację, w której poruszanie się cięższych pojazdów jest niemożliwe ze względu na stan techniczny drogi oraz droga przebiega przez lub w pobliżu obszaru/obiektu, na który ruch ciężki może mieć negatywny wpływ - w projekcie wskazano katalog takich obiektów, w tym obszary chronione przyrodniczo, zabytki, obiekty uzdrowiskowe, czy placówki oświatowe.

Daniel 16.02.2020 11:21
Najprościej jak się da: Droga krajowa musi spełniać warunki takie by tiry mogły nią jeździć, więc czy nam się chce czy nie tiry będą tam jeździły bo takie są przepisy UE do której przystąpiliśmy zgadzając się na jej warunki. Teraz albo wybudujemy obwodnicę albo tiry wrócą do miasta i żadne protesty tu już nie pomogą więc lepiej przestać toczyć pianę i wypracować wspólne stanowisko dla dobra mieszkańców a nie próbować zbijać polityczny kapitał mówiąc tylko NIE NIE NIE

wod 16.02.2020 14:53
Również najprościej jak się da: Jedną uchwałą można zmienić status drogi z krajowej na wojewódzką i wtedy droga nie musi spełniać warunków takich, żeby jeździły nią TIRy. Co jest tańsze: inwestować w drogę przez las, czy obniżyć jej status?

Mirek 18.02.2020 08:53
Wiesz. Najtaniej będzie zburzyć jakiś most na tej drodze. Popierasz?

wod 18.02.2020 13:57
Uważasz, że zburzenie mostu będzie tańsze niż podniesienie ręki przy głosowaniu nad uchwałą zmieniającą status drogi?

Mirek 18.02.2020 15:30
Nie. Uważam, że piszesz głupoty. Drogi krajowe tworzą korytarze transportowe funkcjonujące nie tylko w danym powiecie, ale w skali całego kraju. Przebieg dróg krajowych ustalany jest podczas posiedzenia Rady Ministrów i dzieje się to raz w roku. I w reszcie na koniec: droga krajowa nie może tak po prostu zniknąć. Została wybudowana za pieniądze podatników (z podatków odprowadzanych centralnie - czyli wszystkich Polaków) i jako taka wszystkim obywatelom powinna służyć. Więc może wyjaśnij jaką uchwałę masz na myśli i czyje ręce będą podnoszone oraz w czyim imieniu.

wod 19.02.2020 12:48
Istnieje ustawowy podział dróg na klasy dróg. Ta droga na wschód od Augustowa nie łączy dużych miast i nie jest rekomendowaną drogą tranzytową, bo przejście graniczne w Ogrodnikach jest wyłączone dla ciężarówek - dlatego jest drogą z klasy "drogi główne" (oznaczenie symbolem G). Klasa drogi G przyporządkowuje jej kategoryzację jako wojewódzka. Tak powinna być zakwalifikowana przez GDDKiA, oraz przegłosowana w Urzędzie Marszałkowskim. Możliwe jest podniesienie parametrów tej (i każdej innej) drogi tak, aby można ją zaliczyć do klasy "drogi główne ruchu przyspieszonego" (symbol GP). Ale na dziś w ustawie o drogach publicznych jest napisane jasno: 1. drogi krajowe – klasy A, S, GP 2. drogi wojewódzkie – klasy GP lub G I ja oczekuję kategoryzacji dróg zgodnie z warunkami ustawowymi, a nie według marzeń drogowców. To, że ktoś kiedyś "na wyrost" zaliczył ją do "krajowych" nie oznacza że trzeba wydawać setki milionów na modernizację, której nikt nie potrzebuje...i której próba skończy się jak "estakada nad Rospudą"...

Mirek 20.02.2020 09:30
Znowu mylisz pojęcia. W ustawie o drogach nie wzmianki o kategorii drogi. Ustawo odsyła do "Warunków Technicznych jakim powinny odpowiadać drogi..." a te określają warunki, które muszą (powinny) być spełnione przy projektowaniu takiej drogi. Po drugie ta sama przywołana przez Ciebie Ustawa o drogach w Art. 5 pkt 2 i 4 mówi wyraźnie: Do dróg krajowych zalicza się: drogi międzynarodowe oraz drogi dojazdowe do ogólnodostępnych przejść granicznych obsługujących ruch osobowy i towarowy (rzeczywiście na przejściu obowiązuje ograniczenie tonażu do 7,5 tony, ale samo przejście zostało rozbudowane i przyczyna ograniczenia to właśnie słaba droga od Ogrodnik do Augustowa). (SZACH I MAT)

??????? 20.02.2020 14:09
To dlaczego nikt nie przebudowuje DK nr 16 na Mazurach ? Wąska, kręta, bez pobocza i ograniczona starymi drzewami! Tam niech najpierw dostosuja drogę do wymogów unijnych! Tam droga biegnie przez pola! Ps. Jestem ciekawa jaki interes mają nasi radni że idą po trupach ....żeby wprowadzić na spokojną drogę tiry ?

wod 20.02.2020 17:23
Od razu 1 art. ustawy odnosi się do kategorii dróg... Ja zresztą pisałem o klasach dróg, o których mówi art.2 pkt. 3... Zaś w art. 4 pkt 26 jest odniesienie do nadrzędnego przepisu unijnego, w którym są wytyczne jak się tworzy sieć dróg docelową do roku 2030 oraz o konieczności obniżenia do roku 2050 emisji gazów cieplarnianych z transportu o 60% i zastanów się czy puszczenie ciężarówek na Ogrodniki do tego prowadzi... W tym dokumencie przeczytaj zwłaszcza punkt 14, który brzmi: "W należycie uzasadnionych przypadkach powinny być możliwe odstępstwa od wymogów dotyczących infra­struktury sieci bazowej. Powinny one obejmować przy­padki, gdy inwestycji nie można uzasadnić, na przykład w słabo zaludnionych obszarach".Nie myl szachów z warcabami

!!!!!!!!! 20.02.2020 18:10
DK16 przez Mazury juz jest w zaawansowanym stadium projektów a jej część została już wykonana . Tam mają większe problemy niż u nas bo trasa jest wytaczana przez tereny gdzie elita z "warszawki" ma swoje działki i domy. ...a siła oddziaływania tych ludzi na decyzję GDDKiA jest o wiele większa niż u nas ...chyba że się mylę . Przebieg DK 16 na mazurskim terenie jest bardziej ingerujący w przyrodę bo i odcinek jest dużo, dużo dłuższy bo prawie 120 km . Popatrz i wyciągnij wnioski czy tam nic nie robią .... https://tiny.pl/tvhq6

Oddany sprawie 14.02.2020 21:41
Panie burmistrzu niech Pan ma na oku vice burmistrza i solidarnosciowca dobrze Panu podpowiadaja

Podatnik 14.02.2020 21:37
Skrzywiona mina świadczy o jasności umysłu. Augustów tonie. Spójrz na Giżycko, Ełk, Suwałki, Sokółkę... W naszym miasteczku są tylko projekty projektów, plany planów, złożone dokumenty. Informacje o przedszkolu i domu kultury tysiąc razy powtarzane. Ale rzeczywistości nie da się zaczarować, miasto stoi, jedynie podwyżki serwują rządzący mieszkańcom, bo mają pewność czterech kolejnych lat na stołkach. Prócz kawy parzonej w urzędzie żadnego ruchu w mieście. Najgorszy burmistrz ever.

Kauuuu 15.02.2020 12:38
Może ma zaparcia ???

Asfalt forever 14.02.2020 20:55
Uwaga ludzie! Chyba zaczynam rozumieć ten sprytny plan. Otóż burmistrz i jego światły zespół jako zwolennicy asfaltowania wszystkiego co się da a w szczególności wyciągania z błota, chcą wyasfaltować leśne dróżki w sercu Puszczy Augustowskiej i w ten sposób przejść do historii jako autorzy Asfaltowania Jakiego Jeszcze Nie Było!! Dodatkowo wielką zaletą jest to, że tam nie trzeba budować żadnych chodników - łosie, sarny, dziki, lisy, jenoty, jelenie, kuny, wydry oraz pomniejsze gady i płazy nie będą w tym temacie zgłaszać żadnych roszczeń. Mirosław uwielbia zapach świeżego asfaltu o poranku!

Augustowiak 14.02.2020 15:03
Burmistrz i jego zwolennicy zbierają podpisy za budową obwodnicy w wersji burmistrz czyli w Kolnicy jadąc od Augustowa skręcamy w lewo przez środek Puszczy Augustowskiej kanał Augustowski Swobodę suchą rzeczkę obok jeziora Serwy wychodzi my w Dalnym Lesie na drogę Augustów Ogrodniki-granica Państwa ten wariant nie ma żadnych szans powodzenia niszczy tereny puszczy Augustowskiej spokojne piękne tereny przyrodniczo-wypoczynkowe mieszkańców Augustowa i dla turystów trzeba naprawdę nie kochać tej ziemi żeby coś takiego wymyślić ja namawia wszystkich mieszkańców Augustowa najlepszym rozwiązaniem jest STOP TIROM na drodze AUGUSTÓW-Ogrodniki Granicą Państwa to w Augustowie nie będzie żadnych Tirów

Mirek 18.02.2020 08:56
A czemu tylko stop TIR'om? Sto wszystkim pojazdom. Po co komu ta droga? Inne też.

Mieskznka Baraczewa 14.02.2020 13:43
Dowiedziałam się że burmistrz zbiera podpisy za wybudowaniem obwodnic. Zbierający informują mieszkańców, że podpisują się przeciw obwodnicy. Bardzo eleganckie robienie mieszkańców w konia, przepraszam w obwodnicę. Jak burmistrz chce obwodnicy, niech sam sobie podpisuje.

Mercy 14.02.2020 15:10
Jak zwykle transperętnie ! Z kłamstwem i manipulacją kojarzy mi się to wszystko ! Już nie pierwszy raz na przestrzeni pięciu lat mieszkańcy są robieni w ,,konia" Gratulacje za uczciwe postawienie sprawy Panie Burmistrzu. Traci Pan w niewiarygodnym tempie zaufanie społeczne.

wyborca 14.02.2020 16:04
BURMISTRZ Cieślik wyprowadził TIR-y z miasta i powiatu Augustowskiego BURMISTRZ KAROLCZUK WPOROWADZA.

tym 16.02.2020 16:08
glupis jak but

W. 14.02.2020 17:48
Niczego temu panu i jego pomagierom nie podpiszę i wam radzę to samo. Bojkot tym rządom!

34g 14.02.2020 12:29
Lampy na ulicach zgaście. Samo południe, a juz któryś dzień się palą. Na bogato!

ayrton 18.02.2020 11:45
A wcześniej to cholery w nocy gasili.

Mark1 13.02.2020 20:50
A tak na marginesie. W prawym górnym rogu jest ankieta z pytaniem: "Czy jesteś za budową obwodnicy, która może skierować ciężarówki do Augustowa?" To chyba jakaś głupota, bo z mojej wiedzy obwodnicę buduje się właśnie po to by samochody ominęły miasto. Niby w jaki sposób obwodnica ma skierować TIR'y do miasta? Ktoś rozumie to pytanie? Proszę o wyjaśnienia...

Baraczewo 13.02.2020 21:13
Popatrz na warianty GDKiA. Wszystkie warianty wprowadzają ruch do miasta.

Max 13.02.2020 21:35
No właśnie patrzę. I nie widzę żeby którykolwiek wariant wprowadził ruch do miasta. Gdzie jest to miato twoim zdaniem.

Miejscowy 13.02.2020 21:55
To widać że nie jesteś z Augustowa ,pewnie w Anglii mieszkasz

August 13.02.2020 22:29
Wojciech Studzieniczną Przewięź wypusty to Augustów a obwodnica właśnie wyznaczana jest przez te tereny , będzie przebiegać przez kanał Augustowski,Bystry znowu przez kanał Augustowski i tiry pojadą obecną drogą do Ogrodnik chcesz jeżdzić do macharc płaskiej gib i innych miejscowości wypoczynkowych sznureczkiem za TIR-ami ?ale ty pewnie tego nie rozumiesz dlatego piszesz te głupoty ......

DK 16 13.02.2020 22:51
No to super czyli jak mniemam obwodnica musi wyjść przed Studzieniczną bo dalej jest jezioro Studzieniczne . Bardzo dobrze w końcu ktoś rozgarnięty wyrobił się w granicach administracyjnych ich miasta.

Tak na prawdę jesteś sam 13.02.2020 16:45
Jak patrzę na niego to czuję niesmak. Skrzywiony, skręcony zero uśmiechu. Biedny ty człowiek, że taki zgorzkniały.

Max 13.02.2020 16:14
Proponuję przeprowadzenie referendum (albo w skromniejszej wersji jakiejś ankiety) w sprawie przebudowy. Niezbędna jednak jest pełna i niezależna informacja o sytuacji związanej z "obwodnicą". Czy rzeczywiście na drogę nr 16 muszą wrócić TIR'y? Czy jest to zawarte w jakichkolwiek dokumentach (wytycznych krajowych, umowach międzynarodowych itp.) Czy jest możliwość, że po wyremontowaniu drogi, a bez wybudowania obwodnicy TIR'y wrócą do miasta? Wg mnie jest, bo nawet w tej chwili znaki tego nie zabraniają (tzn. zabraniają, ale nie wszystkim)

jab 14.02.2020 07:19
A pisać!!!! http://samorzad.pap.pl/depesze/wiadomosci_centralne/195908/Czekaja-na-uwagi--Ruszaja-konsultacje-Programu-budowy-100-obwodnic

Przyrodnik 13.02.2020 15:46
A co na temat tej drogi do Ogrodnik Lasy Państwowe? Nadleśnictwa Augustòw,Płaska,Głęboki Bròd,Pomorze? Dlaczego milczą?......Bo to państwowe ,czyli ok można?

3r 13.02.2020 17:36
Nie, bo teraz pisowskie i mozna, bo taka obietnica przedwyborcza.

Przyrodnik 13.02.2020 19:16
No masz rację, bo wcześniej strajkowali przeciwko tirom, Augustów i Puszcza Augustowska została uratowana a teraz niestety milczą...

zachmurzenie duże

Temperatura: 13°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1010 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Augustów "potęgą" nie tylko dwóch zastępców burmistrza KarolczukaTreść komentarza: Szanowna redakcjo, w minioną sobotę okazało się, iż Augustów jest słynny na całą Polskę nie tylko przez trójcę burmistrzów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego dojmująco drenujących swoimi uposażeniami miejski budżet Augustowa oraz przez ich niebywałą indolencję w pozyskiwaniu dla Augustowa i jego mieszkańców milionów złotych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich. Dlaczego na łamach Dziennika Powiatowego nie ma żadnej informacji odnośnie Mistrzostw Polski w Kabbadduddi, skoro okazuje się, że Augustów jest potęgą w tej dyscyplinie prosto z ojczyzny Bollywood. Bardzo proszę o zamieszczenie epickiej fotki z wręczenia nagrody za I miejsce przez burmistrza Karolczuka w trakcie tego wydarzenia, nomen omen imprezy sportowej rangi szczebla krajowego.Data dodania komentarza: 24.08.2025, 20:06Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Niech zastępca wraca szybko do Suwałk , jego nikt tutaj nie chce , tylko obciąża nasz budżet miasta swoją nie skromna wypłataData dodania komentarza: 23.08.2025, 21:28Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i ekipy Nasze Miasto-PiS☝️🤡💪🚀🛸🛰👺🫵💸💰💰💰🥸🤑🤝👏🤑Treść komentarza: Radny Andrzeju Zarzecki, być może niebawem trójca naszomiastowopisowskich burmiszczów zrzuci odpowiedzialność na pana, że od czasu odejścia pana z CSiR nie odbywają się w Augustowie zawody triathlonowe, które były organizowane przede wszystkim dzięki pana inicjatywie, gdy był pan dyrektorem CSiR w Augustowie. Nadmienię, że te zawody ściągały do Augustowa rzesze zawodniczek i zawodników z różnych regionów Polski, a nawet Europy dzięki czemu Augustów poza aspektem stricte sportowym zyskiwał wizerunkowo oraz w pewnym stopniu wspierał lokalnych przedsiębiorców z branży HoReCa. Poza tym organizacja tego typu dużych wydarzeń sportowych stanowi doskonały marketing dla Augustowa jako miasta przyjaznego sportowcom i turystom. Jednak "Samorządowcy"-burmistrzowie Karolczuk i Chodkiewicz zamiast wspierać pańską inicjatywę oddziaływującą na rzecz Augustowa i jego mieszkańców, niestety wybrali naszomiastowopisowski kierunek "rozwoju" Augustowa zmaterializowany między innymi w utworzeniu etatu drugiego zastępcy burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka, którym to etatem nadal bezczelnie drenują każdego roku setkami tysięcy złotych miejski budżet Augustowa.Data dodania komentarza: 23.08.2025, 19:59Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: Nasze Miasto-PiS, czyli "Teraz naszomiastowa rodzina"☝️👉🤡🛸🚀🥸🫵💸💰💰💰👺🤑👈🤝👏Treść komentarza: Zastępca burmistrza Karolczuka mgr Sławomir Sieczkowski insynuuje jakimś bliżej nieokreślonym działaczom "blokowanie czynności i utrudnianie dla miasta". Moim zdaniem należy zapobiegać patologiom w przestrzeni publicznej, także patologii kolesiostwa i kumoterstwa ćwiczonego przez urzędników państwowych i samorządowych. Dotychczasowe wydrenowanie miejskiego budżetu kwotą blisko miliona złotych przez burmistrza Karolczuka poprzez historycznie niegospodarne utworzenie w urzędzie miejskim w Augustowie etatu drugiego zastępcy burmistrza dodatkowo prawdopodobnie skutkujące pozyskaniem dla Augustowa zera złotych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich, świadczy o specyficznej indolencji kierownika urzędu miejskiego w Augustowie Mirosława Karolczuka, bądź o celowym kumoterstwie, którego efektem jest permanentnie uszczuplanie miejskiego budżetu kwotami znacznych rozmiarów.Data dodania komentarza: 23.08.2025, 16:05Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: Gazetkowo-fejsbukowa ekipa Nasze Miasto-PiS☝️💪👉🤡🚀🛸🛰🥸💰💰💰👺💸🤝👏💩Treść komentarza: Trójca augustowskich burmiszczów spod znaku Nasze Miasto-PiS, czyli Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski tak symptomatycznie i ponaszomiastowopisowskiemu "zarządzają" miastem, iż Augustów wyludnia się w coraz szybszym tempie. Nieprzemyślane, populistyczne, quasi-rozwojowe decyzje ww. towarzystwa wzajemnej adoracji niechybnie skutkują zapaścią Augustowa oraz tym, iż rekrutacja pracowników przez przedsiębiorców coraz bardziej zaczyna przypominać szukanie igły w stogu siana.Data dodania komentarza: 23.08.2025, 12:19Źródło komentarza: Biznes na Wschodzie 2025 – konferencja o przyszłości przedsiębiorczości w Polsce WschodniejAutor komentarza: oolooTreść komentarza: A może wzorem Zakopanego czy też Makowa Mazowieckiego intronizować Chrystusa na Króla Powiatu? Może coś pomoże? Ja się nie śmieję, staram się tylko pomóc 😁😂..Data dodania komentarza: 23.08.2025, 04:54Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Mam prośbę aby wreszcie w przestrzeni publicznej zacząć zadawać pytania do pisowców i konpederastów o weto ustawy wiatrakowej przez Alfonsa, o szczegóły przekrętów z KPO, o odwracanie kota ogonem, o sianie fermentu i wreszcie o rozliczenie kościoła. Pani Dobrowolska i Roszkowska mają teraz okazję wytłumaczyć się z kłamliwej agitacji Batyra. Ament..Data dodania komentarza: 23.08.2025, 04:03Źródło komentarza: KPO w Augustowie. Fakty zamiast manipulacjiAutor komentarza: Chyba że ilością burmistrzów.Treść komentarza: Augustów nie ma się czym pochwalić.Data dodania komentarza: 22.08.2025, 22:45Źródło komentarza: Biznes na Wschodzie 2025 – konferencja o przyszłości przedsiębiorczości w Polsce WschodniejAutor komentarza: gratulacjeTreść komentarza: Chyba Nasze Miasto jej nie lubiData dodania komentarza: 22.08.2025, 22:40Źródło komentarza: Ciekawa koncepcja augustowskiej radnejAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: plan to oni raczej mają na siebie.. mają wywalone na mieszkańców, chyba najwyższy czas to zrozumieć. Jak się zarabia prawie 30 tys. miesięcznie z podatków mieszkańców to można oczekiwać więcej ale nie od nich. Zero pomysłów na rozwój, zero pomysłów na ograniczenie kosztów -energia, śmieci ,woda itd.. zero aktywności w kierunku depopulacji miasta, aby tylko im było dobrze,,,Data dodania komentarza: 22.08.2025, 13:45Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: ☝️💪👉🤡👺🚀🛸🛰🥸💰💰💰💸🤑👈👍🤝👏Treść komentarza: Czy burmiszcz Karolczuk wraz ze swoimi dwoma zastępcami i ekipą Nasze Miasto-PiS z przewodniczącymi Wnukowskim i Dobkowskim na czele poinformują wreszcie mieszkańców Augustowa w gazetce pod redakcją burmiszcza Mirosława Karolczuka, kiedy uruchomione zostaną farmy wiatrowe i fotowoltaiczne, na które Urząd Miejski w Augustowie pod kierownictwem mgr. Mirosława Karolczuka pozyskał podobno z Funduszy Norweskich blisko 200 mln zł? Ta niezwykle potrzebna miejska inwestycja na pewno spowoduje, że mieszkańcy Augustowa będą mieli 66% tańszy prąd niż ma to miejsce obecnie. Zresztą nomen omen tak jak osobiście kilka miesięcy temu obiecywał nie tylko mieszkańcom Augustowa doktur Karol Nawrocki vel Tadeusz Batyr.Data dodania komentarza: 22.08.2025, 13:42Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: Nasze Miasto-PiS, czyli "Teraz naszomiastowopisowska rodzina"☝️👉🤡🛸🚀🥸🫵💸💰💰💰👺🤑👈🤝👏Treść komentarza: Kiedy przewodniczący ugrupowania Nasze Miasto Tomasz Dobkowski wreszcie zobliguje swojego dwukrotnego kandydata na burmistrza Augustowa mgr. Mirosława Karolczuka do likwidacji etatu drugiego zastępcy burmistrza Augustowa, którym to etatem już od czterech lat z inicjatywy ww. kandydata Nasze Miasto-PiS drenowany jest miejski budżet Augustowa. Przypomnę przewodniczącemu Dobkowskiemu, iż uposażenie drugiego zastępcy burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka po czterech latach wydrenowało miejski budżet kwotą około 1 mln złotych.Data dodania komentarza: 22.08.2025, 11:38Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: Nasze Miasto-PiS, czyli "Teraz rodzina na swoim"☝️👉🤡🛸🚀🥸🫵💸💰💰💰👺🤑👈🤝👏Treść komentarza: Naszomiastowopisowskie towarzystwo wzajemnej adoracji przecież nie po to usadziło na ratuszowej grzędzie zupełnie bezwolne popychadło i żalośnie nieporadnego figuranta-lokaja w jednym, żeby zajmować się żywotnymi sprawami miasta, lecz przede bez jakichkolwiek ograniczeń i zahamowań załatwiać swoje interesy i rozwijać rodzinne biznesy.Data dodania komentarza: 22.08.2025, 07:56Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: Augustów programem "Teraz naszomiastowa rodzina" brnie ku całkowitej zapaściTreść komentarza: Czy burmistrz Karolczuk i jego dwóch "drogocennych" zastępców mają jakiś inny plan na zapobieżenie wyludniania się Augustowa i tym samym jego zapaści poza zwiększanie liczby zastępców burmistrza Karolczuka i "naszomiastowe zarządzanie" miastem na zasadzie "płyń barko moja" lub "Teraz naszomiastowopisowska rodzina" w miejskich i powiatowych jednostkach organizacyjnych?Data dodania komentarza: 21.08.2025, 15:35Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: KasaTreść komentarza: a może niejaki Jerzy Filip Chodkiewicz zbyt dużo czasu poświęca na prowadzenie swojej firmy Active, mimo że na papierze firmę reprezentuje siostra?Data dodania komentarza: 21.08.2025, 13:57Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: fanTreść komentarza: Cudze sukcesy przypisują sobie, a swoje porażki zwalają na innych. Typowy mechanizm nieudacznictwa. My tacy świetni, wspaniali, no najlepsi, więc jeśli nam się nie udaje, to musi stać za tym jakaś obca wraża siła. Jakiś Rusek albo Niemiec. Jakiś Tusk albo Zarzecki.Data dodania komentarza: 21.08.2025, 13:06Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i ekipy Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡🚀🛸🛰🥸👺💰💰💰🤑🤝👏🤑Treść komentarza: Może drugi zastępca burmiszcza Karolczuka mgr Sławomir Sieczkowski najpierw odpowie, po co burmiszcz Mirosław Karolczuk utworzył w urzędzie miejskim w Augustowie etat drugiego zastępcy burmistrza? Czyżby pierwszy zastępca burmiszcza Karolczuka niejaki Jerzy Filip Chodkiewicz zbyt dużo czasu poświęcał na swoje emotkowo-emocjonalne wypocino-komentarze na służbowym koncie w mediach społecznościowych przez co niewywiązywał się ze swojego zakresu obowiązków jako zastępca burmistrza Augustowa w urzędzie miejskim? Wystarczyło burmiszczu Karolczuk zwolnić pierwszego pańskiego zastępcę Chodkiewicza, a nie tworzyć "drogocennie" dojmujący etat drugiego zastępcy burmistrza, tym samym narażając miejski budżet swoją indolencją i niegospodarnością na drenowanie setkami tysięcy złotych w skali tylko jednego roku budżetowego.Data dodania komentarza: 21.08.2025, 11:36Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: Znam się na wszystkimTreść komentarza: Jest takie określenie, że niektórzy jak by spadli z poziomu swego ego na poziom swego IQ , to by się zabili.... Nic dodać nic ująćData dodania komentarza: 21.08.2025, 10:11Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: Augustów tonieTreść komentarza: to niezłe chody muszą mieć ci wydumani ludzikowie co tak przeszkadzają. Nawet przeszkodzili fundusze norweskie i szwajcarskie otrzymać. A może komuś brakuje wiedzy, kompetencji i umiejętności zarządzania?Data dodania komentarza: 21.08.2025, 09:17Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrzaAutor komentarza: Gazetkowo-fejsbukowe zarządzanie wyludniającym się AugustowemTreść komentarza: Zastępco Sławomirze Sieczkowski, może te problemy z pozyskaniem Funduszy Unijnych na inwestycje komunalne w Augustowie wynikają po prostu ze zmniejszonej aktywności w przestrzeni medialnej w ostatnim czasie pana kolegów z urzędu miejskiego w Augustowie? Burmiszcz Karolczuk coś jakby zaniedbał systematyczne wydawanie populistyczno-propagandowej gazetki pod swoją redakcją, natomiast jego pierwszy zastępca Chodkiewicz nie wypisuje już tak kompulsywnie jak wcześniej swoich infantylno-emocjonalnych dyrdymałów na służbowym koncie w mediach społecznościowych.Data dodania komentarza: 21.08.2025, 08:39Źródło komentarza: Teoria spiskowa zastępcy burmistrza
Reklama