Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 13 grudnia 2025 10:02
Reklama
Reklama

Nieufność powiatu do miasta

Podziel się
Oceń

W czwartek oddajemy w Wasze ręce 1032 roku wydanie „Przeglądu Powiatowego”. Trzeba koniecznie udać się do kiosku, gdyż najciekawsze teksty zamieszczamy jedynie w wydaniu papierowym. Niestety zdarza się, że otrzymujemy nieuzasadnioną krytykę, tylko dlatego że ktoś przeczytał zajawkę internetową naszych tekstów. Kto woli czytać w komputerze, może kupić prenumeratę w wersji elektronicznej. Wersja elektroniczna dostępna jest już we wtorek.
Nieufność powiatu do miasta

Krzysztof Przekop

W tym tygodniu przypada piękne święto. Kiedyś, gdy granice były pozamykane, znane jako Międzynarodowy Dzień Kobiet, teraz gdy fizycznych granic nie ma, internacjonalistyczny przymiotnik jest pomijany. Nawet bez dopisku „międzynarodowy”, wszyscy na świecie wiedzą, że polskie kobiety są najpiękniejsze i najmądrzejsze.

Wszystkim wspaniałym Paniom składam serdeczne życzenia. Niechaj Dzień Kobiet trwa cały rok.

Są zawody silnie sfeminizowane. Na przykład pielęgniarki, przedszkolanki, nauczycielki nauczania początkowego, sekretarki. Są też zawody, które wybierają niemal wyłącznie mężczyźni. To dla przykładu górnicy, czy bliżsi nam geograficznie drwale. Do niedawna także żołnierze i policjanci. W tym numerze prezentujemy trzy augustowskie policjantki, które nie siedzą za biurkiem, ale jak same mówią, są traktowane równo. Zachęcam do przeczytania tekstu Beaty Perzanowskiej i Jolanty Wojczulis „Słaba płeć w mundurze”.



Napisz komentarz

Komentarze

Mauka 09.03.2019 22:32
Większość wyraża się z niechęcią do powiatu. Prawda jest jednak taka, że to Nasze Miasto nie chce współpracować ze starostwem.

Rowerzysta 08.03.2019 10:12
A o sciezce rowerowej wzdloz Wojska Polskiego chociaz w projekcie przebudowy pomysleli?

Ben 08.03.2019 10:10
Powiat składa projekt o dotacje na remont Wojska Polskiego i CELOWO nie uwzględnia w projekcie oświetlenia drogi, bo przecież po co pomagać Miastu, niech ze swojego budżetu dorzucą się 100% na oświetlenie. I tak jest z każdą inwestycją tych dusigroszy, Wykonują własne zadania szantażując tych, którzy dobrowolnie się do ich projektów dokładają.

Myśliciel 08.03.2019 08:37
Starostwo powiatowe jest właścicielem dróg powiatowych a Miasto miejskich. Tymczasem Augustów jako miasto jest stolicą powiatu augustowskiego i moim zdaniem to tutaj powinny iść największe inwestycje.. Tak jest w każdym mieście wojewódzkim.. najwięcej inwestycji w podlaskim jest jak wszyscy wiemy w Białymstoku. Jeżeli teraz Miasto dokłada się 1,5 mln do drogi powiatowej to moim zdaniem porozumienie ze starostwem powinno zawierać zapis że taką samą kwotę Starostwo przeznaczy na budowę dróg typowo miejskich, które nie mają szans na dofinansowanie z zewnątrz a są drogami stolicy powiatu.. Byłoby chyba sprawiedliwie… tym bardziej, że usłyszeliśmy na konferencji że Starostwo praktycznie nie ma zadłużenia a więc takie kwoty może spokojnie dokładać 50/50 z Miastem, prawda?

RikiTikiTak 08.03.2019 14:31
W powiecie jest pięć gmin i miasto Augustów i gdyby przyjąć zasadę, że powiat dokłada się do wszystkich inwestycji drogowych to żadnej inwestycji nie można byłoby wykonać bo żadnego z samorządów nie byłoby na to stać. Wszystkie samorządy chcą być traktowane równo, Niewiedza tu piszących albo ukryta wiedza jest porażająca.

pingpong 08.03.2019 15:08
wszystkie miasta w województwie podlaskim chciałyby też być traktowane równo ale zasadą jest że najwięcej środków pompowanych jest w stolicę czyli Białystok. Podobnie powinno być w powiecie bo to Augustów jest takim miejscem dla gmin.

Logika 08.03.2019 06:34
To jest jakiś absurd, powiat jest właścicielem drogi i mówi że jej nie zrobi jak na coś tam nie dostanie kasy od miasta. To jakbym ja budowal dom i powiedział dla sąsiada, żeby dał mi na dach, bo inaczej nie zbuduje domu.

Lol 08.03.2019 08:48
Ale na płot miedzy wami to każesz mu dać bo nie zrobisz

Marek 07.03.2019 20:59
No chyba budują tego McDonalda

Mama 07.03.2019 23:07
Tłusty tata to i tłuste dziecko

Marek 08.03.2019 15:14
Głupia matka to i głupie dziecko

Tom 07.03.2019 17:41
Po co w ogóle te powiaty? Ciagle problemy, lepiej żeby wszystko było nadzarowane przez jeden urząd

Toma 07.03.2019 18:14
Najlepiej przez powiat jak to miasto powiatowe

Man 07.03.2019 20:56
W 100% się zgadzam więcej problemów niż pożytku

Ktoś sciemnia 07.03.2019 17:15
Skoro starosta mówi, że nie można do schetynowek złożyć inwestycji droższej niż 6 baniek to jakim cudem Hajnówka złożyła ulicę za 6,8 banki?

nieumiałek 08.03.2019 00:00
Widać starosta augustowski jak zwykle nie może, a hajnowski może.

miki 07.03.2019 12:43
To jest chore .... według mnie powinno być że powiat jest wszystkim co poza miastem a miasto to co w granicach miasta i po co komplikować ...

Mieszczuch 07.03.2019 10:13
Punkt widzenia się zmienia od punktu siedzenia. Partycypacja w kosztach budowy teraz nie podoba się miastu, ale jak partysypowali w kosztach mieszkańcy w budowę dróg to wszystko było w najlepszym porządku. Teraz mowa jest o szantarzu ... hmmmm, a straszenie mieszkańców opłatą adiacencką: albo zapłacisz 1500 zł albo zapłacisz 50% wzrostu wartości nieruchomości. Zaraz padną w moją stronę oskarżenia o stronniczość. Nie, nie jestem ani za jednymi ani drugimi, nie oskarżam nikogo, tylko chciałem wyrazić swoją opinię. Chyba jeszcze mogę?

street 07.03.2019 12:42
Nikt nikogo nie straszył... i uważam że wszyscy co zapłacili i mają drogi asfaltowe są prze szczęśliwi i już nie pamiętają o tym wkładzie... To była akcja społeczna i miasto wymagało zdecydowanej większości przy zawiązaniu komitetu budowy drogi.. nie wiem ile ale 80%-90% mieszkańców danej ulicy? I skoro tak to nie żyjemy w czasach liberum veto że jeden czy dwóch mieszkańców mógł zahamować inwestycję.. poza tym to ze mieszkańcy się włączali to jest sukces demokracji.. lepsze takie społeczeństwo niż takie roszczeniowe.. dajcie, dajcie i dajcie... nie oszukujmy się że Augustów stać na nie wiadomo jakie inwestycje...

Republikanin 11.03.2019 01:05
Skoro uzależnianie pierwszeństwa do budowy drogi oraz obnizenia podatku z 50% do 1% od wpłaty 1500. Zł nazywasz. sukcesem demokracji to ptytam dlaczego sąd uznał to za proceder niezgodny z prawem??? Od kiedy to demokracja uzależnia dostęp do dóbr publicznych i cywilizacyjnych od zamożności obywateli. Zamożych stać na zapłacenie jakiejś dziwacznej daniny to dostaną drogę i niski podatek . Biednych nie stać to albo drogi nie będze albo zapłacą najwyższą możliwą stawkę podatku. Ciekawie rozumiana demokracja, taka demokracja dla bogatych. Dziwne

Demokrata 11.03.2019 14:01
A kto bogatemu zabroni brać za darmo w dzierżawę a biednemu płacić?????

Anonim 07.03.2019 12:54
Niestety, KWW NM robi co chce tego z poziomu jednostki jako mieszkańca nic nie zmienimy.

Mieszkaniec 07.03.2019 15:15
Już widzę te 60 komitetów i płacących w kolejce do kasy po odbiór swoich 1500 zl

Specjalista 07.03.2019 10:12
To było proste do zrobienia, tylko trzeba było pomyśleć lub nie kombinować… Z miastem trzeba było ustalić warunki przed złożeniem wniosku… Dokumentacja na oświetlenie powinna być zrobiona i włączona w koszty kwalifikowane…. Jeżeli w związku z tym koszt przekraczał możliwy poziom kosztów kwalifikowanych to łączny wkład miasta razem z oświetleniem powinien zostać na poziomie 1,5 mln a starostwo powinno resztę wziąć na siebie (koszty ponad 6 mln zł to koszty niekwalifikowane) . I tak byliby do przodu bo 3 mln dotacji, 1,5 mln z miasta i do drogi powiatowej dołożyliby 1,9 mln zł (1,5 mln + 400 tys. kosztów wyłączonych z kwalifikowalności, a które zostało wydane na oświetlenie). Zresztą i tak starostwo dostanie pewnie w tych 1,5 mln zł swojego udziału część kasy z gmin, dla których Augustów jest miastem powiatowym. Skoro to jest ulica powiatowa i poproszono Miasto o 1,5 mln to o co chodzi? Miasto tyle daje, ale jak się chciało kogoś przechytrzyć to jest takie powiedzenie ze chytry traci dwa razy…. Niech wszyscy tylko dają i dają a my przecinamy wstęgi… Nie tędy droga i nie prowadzi to do porozumienia i współpracy…. Rozumiem głosy oburzenia mieszkańców którzy nie rozumieją i mają do tego prawo, pojęcia drogi powiatowe i miejskie. Ale nie wymyśliło tego ani miasto ani starostwo. Natomiast jak będą kontrole tych jednostek samorządowych to już kontrolerzy dokładnie to rozumieją i mogą się zapytać dlaczego miasto inwestuje środki publiczne w drogi których nie jest właścicielem, przecież mogło za te pieniądze zrobić drogę miejską (czyli taką która zgodnie z podziałem miejską jest)????

Mieszkaniec 07.03.2019 15:18
Jak specjalista to słyszał ze powiat w maju 2018 wystąpił z pismem do miasta w temaci realizacji drogi w polskiego i co???? Miasto nic!!!!!! A teraz powiat zróbcie oswietlenie

specjalista 07.03.2019 18:15
ale w maju 2018 r. to chyba ktoś inny rządził w mieście.. czy tylko mi się wydaje....???

Mieszkaniec 07.03.2019 18:29
Tak Nasze miasto , a ciągłość władzy to jest?

specjalista 07.03.2019 18:47
mylisz się, ... to nie radni podejmują bezpośrednio tego rodzaju decyzje... dlaczego ówczesny burmistrz nie podjął decyzji o oświetleniu i nie dał tego pod obrady na sesji? a ciągłość władzy jak najbardziej ale skoro nie zostało to wpisane w budżecie w 2018 r. to nie ma tego wydatku w 2019 r.... proste?

Mieszkaniec 07.03.2019 19:24
To sprawdź co były burmistrz wpisał w budżet na 2019 a jak go zmienili dwie ważne osoby w urzędzie i Burmistrz?

Fobia 07.03.2019 20:50
To podejmują czy nie. Zdecyduj się.

Tiko 11.03.2019 20:14
To zależy jak tłumaczyć się wygodniej..jak pasuje. Raz będą mówić że podejmują by za chwilę w tej samej sprawie powiedzieć że nie..

Rrrr 07.03.2019 23:11
Wpisane w budżecie na bank

RU 11.03.2019 20:10
Ale rada ta sama była.a rada podejmuje lub nie uchwalę o partycypacji finansowej miasta w budowie drogi powiatowej. Nie kręć waść.

Anonim 07.03.2019 10:03
Przy remoncie ulicy Głowackiego, miasto miało się dołożyć dla powiatu, zgodziło się i dzięki temu mogło wyremontować ulicę Wilczą, bo bez robienia ulicy Głowackiego miasto by nic nie mogło. A po skończonym remoncie miasto powiedziało, że nie zapłaci. BRAWO UM! Dlatego nieufność do UM jest jak najbardziej uzasadniona. Po za tym to co się dzieje w UM odnośnie oddawania działek w dzierżawę za darmo dla wiadomo kogo, bez przetargowe sprzedaże działek o których głośno się nie mówi a jeszcze na pewno ludzie usłyszą, to jest po prostu cyrk. Rozumiem jest się przy władzy - trzeba kombinować, każdy by próbował jak najwięcej zgarnąć sobie, ale nie w taki bezczelny sposób gdzie każdy to widzi, a później zwala się winę na poprzedni urząd. -.- trochę przyzwoitości, bo mnie jako mieszkańca to już po prostu wkurza. Dlatego nie dziwię się powiatowi, że "nieufność" wzrosła względem UM gdzie dla mnie jako mieszkańca ufność jest na poziomie 0%.

Prezes 07.03.2019 15:23
Bardzo dobrze napisane ale niech w urzędzie się nie cieszą bi i tak za chwile to wyjdzie na jaw kto komu i za darmo

sc 07.03.2019 17:43
Po to właśnie publikowana jest lakoniczna agenda sesji np.: przedłużenie dzierżawy działki (nie wiadomo jakiej i komu), skarga (nie wiadomo czyjna, na kogo i o co, sprzedaż nieruchomości nr xxx i w sumie nie wiadomo jakiej dla przeciętnego miszkańca. A miało być jsano, klarownie i transparentnie, a wiedzą ci, którzy mają czas na wertowanie domumentów. A powinno byc proste i jawne, że bez żadnych ceregieli powinno być dla przecientntnego mieszkańca wiadomo.

sdc 07.03.2019 07:07
To niech powiat sam robi swoją ulicę w całości a miasto tylko oświetlenie.

mrln 07.03.2019 08:50
Partycypacja w kosztach samorządu gminnego wpłynęła na pozytywną ocenę wniosku i na to, że ta ulica dostała dofinansowanie w kwocie 3mln zł.! Gdyby nie to, to nikt w ogóle nie rozmawiałby o tej ulicy i jej przebudowy moglibyśmy dopatrywać się latami. Najśmieszniejsi są Ci, którzy są specjalistami w każdej dziedzinie i mają tyleeee do powiedzenia!

cee 07.03.2019 11:27
Dziekujemy za fachowe wyjaśnienia. Jak dołożycie to będzie remont, a jak nie dołożycie to spadówa. Tak w skrócie można to wyjaśnić. Brawo. A zdaje się każdy samorząd ma swoje zadania i powinności. Jak nie potrafia się dogadać to niech każdy robi swoje.

Fu 06.03.2019 22:01
Nie ufam staroście a już po tym doborze wice kompletnie jest skreślony w oczach moich i wielu ...

Reto 06.03.2019 19:52
Powiat nie umie sam robic swoich inwestycji? Tylko daj i daj

Obiektywny 08.03.2019 14:37
Powiatowe inwestycje drogowe odbywają się na drogach położonych w konkretnych gminach, tak więc drogi tylko z nazwy są powiatowe. Oznacza to, że każda gmina powinna się dołożyć. A Miasto to niby co? Samo drogi buduje? Zmusza ludzi, pod karą opłaty adiacenckiej, do dokładania się do miejskich dróg. Dziwne, że nikt o tym nie mówi. Powiat przynajmniej chce współpracować z innym samorządem, a nie ciągnie z prywatnych kieszeni, czy kogo stać, czy nie.

Ela 08.03.2019 16:30
Dobry żart

mieszkaniec 06.03.2019 16:38
Poziom wiedzy szefa powiatu budzi wątpliwości na wielu płaszczyznach. Gdyby poziom świadomości spoleczeństwa powiatu augustowskiego byl wyższy, pan historyk opuścił by to stanowisko dawno. W tej sytuacji Augustów będzie dolować nadal, sąsiednie miasta idą do przodu, my się cofamy.

Zuta 07.03.2019 16:29
A za cofanie się miasta nie odpowiada czasem burmistrz? Tu mowa o powiecie, czy o mieście???

Mieszkaniec 06.03.2019 11:20
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki jest główny powód braku porozumienia z realizacją tej ulicy?

TRATATATA 06.03.2019 15:42
Wartość wniosku złożonego przez starostwo opiewa na 6 mln zł. Na więcej nie pozwalają przepisy. Powiat ponoć otrzyma dofinansowanie na 3 bańki, a 3 mln chce podzielić się po równo z miastem. Ale w projekcie brak jest planu oświetlenia bo kosztorys przekroczyłby 6 mln. I o to chodzi burmistrzowi bo nie chce wykonać oświetlenia choć to rola miasta

To jest smieszne 07.03.2019 17:30
To rola tego przez kogo trzeba to robić. Proste. Jak powiat robi całą ulicę to i oświetlenie

Tytus 05.03.2019 20:40
I bardzo słusznie bo po ostatnich wyczynach to już mało kto ma do nich zaufanie ! A wypowiedzi zamieszczanych na portalach i gazetach i FB to nawet minister propagandy by się nie powstydził.

Abc 05.03.2019 22:49
W banku jak dostajesz kasę to podpisujesz weksel a powiat chce dostać i kasę i jeszcze weksel no, no...

CCC 06.03.2019 15:45
Powiat żąda weksla bo miasto nie dołożyło się do remontu ulicy Głowackiego i Młodości a obiecało i tym sposobem chce chronić swoją du.....

Kota ogonem "przewracacie" 07.03.2019 17:31
Chciało dać ale...nie chcieli wziąć

Frank 06.03.2019 20:24
Ja też nie ufam powiatowi

Werty 11.03.2019 20:55
A ja ufam zarządowi powiatu, to stabilni ludzie. Natomiast obecny zarząd miasta kompletnie mnie zawiódł i najwyraźniej ma zamiar dalej kroczyć tą drogą błędów i wypaczeń.

zachmurzenie duże

Temperatura: 2°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1028 hPa
Wiatr: 12 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: wyborcaTreść komentarza: w następnych wyborach mieszkańcy budynków wielorodzinnych pominą burmistrza Karolczuka i całe te nasze miastoData dodania komentarza: 10.12.2025, 21:02Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Najwyższy czas zmobilizować starostów do realnego działania w miejsce feĵšbûkowego pajacowaniaTreść komentarza: Popieram pomysł byłego wice starosty Szkiłądzia dotyczący przywrócenia dwukierunkowego ruchu na ulicy Nowomiejskiej. Może pozostali radni powiatowi ruszą swoje cztery litery i zaczną intensywniej bodźcować starostów Szczudło i Rusieckiego w celu zmobilizowania tychże do faktycznej i efektywnej pracy na rzecz lokalnej społeczności zamiast kompulsywnego, częstokroć żenującego lansowania się w mediach społecznościowych wespół z kierownikiem Wnukowskim.Data dodania komentarza: 10.12.2025, 19:03Źródło komentarza: Postulat o zmianę organizacji ruchuAutor komentarza: Delegacja żałosnych kabotynów, cynicznych manipulantów i infantylnych farmazoniaczy spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Czy na spotkanie z niezłomnym Sędzią i obecnie Ministerm Sprawiedliwości Waldemarem Żurkiem skutecznie i sprawiedliwie rozliczającego aparatczyków-kradziejów z czasów pisowskiego bezładu pojechała športową Škodą delegacja rajców z augustowskiego monumentalnego ratusza oraz ze starostwa powiatowego w Augustowie składająca się z kwiatu lokalnych działaczy ekipy Nasze Miasto-PiS na czele z burmiszczami Karolczukiem, Chodkiewiczem i Sieczkowskim oraz starostami Szczudło i Wnukowskim?Data dodania komentarza: 10.12.2025, 18:14Źródło komentarza: Dziś do Suwałk przyjeżdża Minister Sprawiedliwości Waldemar ŻurekAutor komentarza: Z serdecznymi pozdrowieniami z Augustowa dla Ministra Sprawiedliwości Waldemara Żurka!Treść komentarza: Niestety nie mogę dziś być na spotkaniu z Ministrem Żurkiem, ale życzę dużo zdrowia i sukcesów w egzekwowaniu prawa i sprawiedliwości na pisowskich aparatczykach spod jarkowo-ziobrowego znaku bezprawia i niesprawiedliwości, hej!Data dodania komentarza: 10.12.2025, 15:52Źródło komentarza: Dziś do Suwałk przyjeżdża Minister Sprawiedliwości Waldemar ŻurekAutor komentarza: Residential Estate Villa Park Racis Development in the Augustów ResortTreść komentarza: Wynika z tego, że osiedle Villa Park Racis Development poza pięknym i nietuzinkowym pod względem krajobrazowo-przyrodniczym położeniem oraz budownictwem architektonicznie nawiązującym do zabudowy willowej będzie dodatkowo bardzo bezpiecznie. Co ciekawe praktycznie z każdym komentarzem swego rodzaju malkontentów budownictwa willowego posadowionego w pięknych okolicznościach przyrody ukazują się kolejne, dotychczas nieznane potencjalnym nabywcom zalety osiedla Viila Park na ulicy Wypoczynkowej w Augustowie.Data dodania komentarza: 10.12.2025, 15:46Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Będzie! Będzie zabawa! Będzie się działo! I znowu nocy będzie mało Będzie głośno, będzie radośnie Znów przetańczymy razem całą noc Ciekawe czy padną pytania dotyczące Augustowa?Data dodania komentarza: 10.12.2025, 13:20Źródło komentarza: Dziś do Suwałk przyjeżdża Minister Sprawiedliwości Waldemar ŻurekAutor komentarza: Śmietnikowy JoeTreść komentarza: Na stronie UM Augustów info o opłatach za śmieci od 01.01.2025 r. Nowe zasady wchodzą od 1.01.2026. Brak infromacji jak to będzie wyglądało, czy beda miesięczne faktury itd. Wprowadzają zmiany, a urząd milczy i nie poczuwa sie do informowania mieszkańców. Czy nowe deklaracje trzeba składać, kto bedzie to wyliczał od zużycia wody, czy ęda faktury przysyłać. Nic. Za 3 tygodnie nowy rok.Data dodania komentarza: 10.12.2025, 12:15Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Żenujące androny à la pisowskie mydło i powidłoTreść komentarza: Radny Wnukowski może wozić, ale chyba pisowski wiatr propagandy w portkach i żenujące farmazony na swoim koncie fb w podobie do tych żałosnych dyrdymałów à la mydło i powidło uskutecznianych pod mostkiem na Kanale Augustowskim, który to remont mostku podobno skutkować będzie niebywałym rozwojem Augustowa, podniesieniem jakości życia jego mieszkańców i uatrakcyjnieniem dla turystów odwiedzających wyludniający się Augustów, heheh!🤣Data dodania komentarza: 10.12.2025, 09:11Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: I bliskim sąsiedztwie jednostki wojskowej.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 22:28Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: "Kreatywna księgowość" ćwiczona przez kabotyna, farmazoniarza i dyletantaTreść komentarza: Naprawdę, czy zastępca Chodkiewicz wierzy w te brednie, pod ktorymi się podpisał w odpowiedzi na interpelację radnego Zarzeckiego? Nadrzędnym dokumentem dla kierownika jednostki budżetowej (czyt. dyrektora CSiR) i kierownika jednostki samorządowej (czyt. burmistrza) jest, a przynajmniej powinien być plan finansowy jednostki uchwalony przez radę gminy, za którego wykonywanie w danym roku budżetowym ponosi odpowiedzialność wójt, burmistrz, prezydent i kierownik danej jednostki budżetowej, czy jednak ważniejsze są umowy zawarte z PUP? Pierwsze słyszę, żeby na podstawie umowy z jakimś podmiotem kierownik jednostki budżetowej (dyrektor) lub kierownik terenowej jednostki samorządowej (wójt, burmistrz, prezydent) mógł zwiększać plan finansowy żąglując środkami finansowymi pomiędzy paragrafami, szczególnie w zakresie tak bardzo obostrzonego aktami prawnymi paragrafu, w którym ujęta jest w planie finansowym na dany rok budżetowy NIEWZRUSZALNA kwota na wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych w jednostce sektora finansów publicznych.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 20:47Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Starosta się cieszy że miasto dołożyło mu pieniędzy na remont drogi , bo tak to by do tej pory żadnej ulicy nie zrobił , a na początku kadencji jego szef wnukowski miał tak wozić pieniądze tirem do Augustowa , a minęło półtora roku a tirów i pieniędzy nie widaćData dodania komentarza: 9.12.2025, 20:16Źródło komentarza: Radna Piasecka alarmuje. Chodzi o wodomierze i opłaty za odpady komunalne (video)Autor komentarza: Art. 11 ust. 1 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Bardzo interesująca dla RIO może okazać się pokrętna odpowiedź z-cy Chodkiewicza na interpelację radnego Zarzeckiego. Okazuje się, iż w zaplanowanym na 2026 r. budżecie augustowskiego CSiR zabrakło pieniędzy na energię elektryczną po to, żeby nie zabrakło środków finansowych na wynagrodzenia pracowników nowozatrudnionych w tej jednostce budżetowej. Nasuwa się pytanie, czy przypadkiem w CSiR w Augustowie nie został w tym roku utworzony nowy etat kierownika stadionu? Być może burmiszczowi Karolczukowi wydaje się, iż skoro cztery lata temu przy gremialnym poparciu radnych Nasze Miasto-PiS utworzył kumoterski etat drugiego swojego zastępcy w urzędzie miejskim, którym dotychczas budżet miasta Augustowa wydrenowany został kwotą blisko milion złotych, więc nie ma większego problemu, żeby swoją klubową koleżankę z ugrupowania Nasze Miasto i jednocześnie byłą radną, której co ciekawe mieszkańcy Augustowa w ostatnich wyborach samorządowych nie chcieli powierzyć mandatu radnej, filuternie "zainstalować" na świeżo utworzonym stanowisku kierownika miejskiego stadionu zarządzanego przez CSiR w Augustowie?Data dodania komentarza: 9.12.2025, 17:42Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Ustawa o naruszeniu dyscypliny finansów publicznychTreść komentarza: Jest takie cuś jak Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w tym art. 11 ust. 1. Każdy w miarę rozgarnięty urzędnik państwowy lub samorządowy powinien wiedzieć, iż budżet wynagrodzeń jest NIETYKALNY. "Żąglowanie" pomiędzy paragrafem wynagrodzeń i "majstrowanie" przy zaplanowanej na tym paragrafie na dany rok budżetowy kwotą poprzez jej regulowanie środkami finansowymi przesuwanymi z innych paragrafow stanowi naruszenie co najmniej kilku artykułów ww. aktu prawnego, który wprost determinuje zasady polityki w sferze finansów publicznych i odpowiedzialnosc za ewentualne nieprzestrzganie prawa w tej materii. Być może burmiszcz Karolczuk filuterną politykę ćwiczoną przez niego w urzędzie miejskim i zaczął uskuteczniać także w CSiR. P.S. Jednostka samorządowa to nie jest to samo co prywatna firma.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 13:43Źródło komentarza: Pytania o energię na basenieAutor komentarza: Gazetkowo-feĵšbukowy rozwój wsteczny wyludniającego się AugustowaTreść komentarza: Ceny nieruchomości w Polsce przestały szybować w górę. Inwestycja w mieszkania w miastach kulejących demograficznie i biznesowo w długim terminie może okazać się fatalnym pomysłem. Patrząc na statystyki GUS odnośnie trendu, a właściwie tempa w jakim wyludnia się Augustów, bardzo prawdopodobnym scenariuszem jest, iż ceny mieszkań w Augustowie będą pikować. Być może zapikowanie cen mieszkań spowoduje na moment zwiększenie popytu na kupno nieruchomości. Jednak w dłuższej perspektywie wyludnianie się Augustowa będzie progresywnie implikować uwalnianie mieszkań na rynku wtórnym i w efekcie na stałe spowoduje przewagę podaży nad popytem mieszkań skutkującą dalszym spadkiem lub co najmniej stagnacją cen nieruchomości Augustowie.Data dodania komentarza: 9.12.2025, 09:55Źródło komentarza: Sześciopiętrowy budynek w centrum Augustowa?Autor komentarza: Residental Estate Villa Park is the No. 1 in the Augustów ResortTreść komentarza: Osiedle Villa Park w Augustowie położone przy ulicy Wypoczynkowej jest synonimem nowoczesnego budownictwa wielorodzinnego o nietuzinkowej architektonicznie - willowej estetyce. Co bardzo istotne osiedle VP zbudowane zostało w prawdopodobnie najpiękniejszej części Augustowa zlokalizowanej przy półwyspie Lisi Ogon nad jez. Białe. Osiedle Villa Park jest przede wszystkim nietuzinkowym willowym budownictwem jednorodzinnym, które jest odzwierciedleniem stylu życia jego mieszkańców - szczęśliwego życia w pięknych okolicznościach przyrody.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:18Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Ok sprawdziłem, był sprzedany za 1 procent wartości, czyli 5 tysięcy złotych.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 21:05Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: No to chyba nie wyremontowali?Data dodania komentarza: 8.12.2025, 20:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: Ponad ćwierć wieku funkcjonowania agustowskiego aquaparku!🎉🥳🎇🎆Treść komentarza: Akurat, jeśli chodzi o rzeczony miejski "basen" w Augustowie, to jest on pełnoprawnym aquaparkiem. Co prawda po ponad ćwierć wieku swojego istnienia jest niezbyt nowoczesnym i już dość mocno naruszonym przez ząb czasu obiektem basenowym, ale nadal śmiało może być nazywany aquaparkiem. Oczywiście daleko mu do dużych, nowoczesnych aquaparków, ale w 2001 roku był jednym z najatrakcyjniejszych i najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce północno-wschodniej.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 18:30Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: No tak w Augustowie zimą mieszkańcy na rolkach będą mknąć do villa parku😆Data dodania komentarza: 8.12.2025, 17:41Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową CegłąAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Przecież jest masa osiedli albo galerii gdzie skorzystano właśnie ze starej pofabrycznej architektury... Cukry albo Warzelnia na warszawskiej Pradze, pierwsze przykłady z brzegu. Ale to trzeba głową ruszyć, to nie u nas. No i wspaniały widok jest zaraz na nową jednostkę wojskową!Data dodania komentarza: 8.12.2025, 16:32Źródło komentarza: Osiedle Villa Park z Kryształową Cegłą
Reklama