Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 09:20
Przeczytaj koniecznie!

Naprawa telefonu na gwarancji w Augustowie. Jak się za to zabrać?

Jeżeli telefon objęty jest aktualną gwarancją, usterki i wady będące efektem błędów producenta czy czynników losowych, na które użytkownik nie miał wpływu, podlegają darmowej naprawie. Jak przebiegają procedury zgłoszenia i oddania urządzenia do serwisu w Augustowie? Przyjrzyjmy się tej kwestii.
  • 16.08.2022 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Naprawa telefonu na gwarancji w Augustowie. Jak się za to zabrać?

Upewnij się, że naprawa jest niezbędna

Skoro zamierzasz skorzystać z naprawy telefonu na gwarancji, istnieje jakaś wada, która uniemożliwia normalne korzystanie z niego lub w inny, niekorzystny wpływ wpływa na urządzenie. Zanim oddasz urządzenie do serwisu, wykonaj podstawowe czynności pozwalające na wyeliminowanie najprostszych przyczyn ewentualnych awarii, z którymi można poradzić sobie we własnym zakresie. Niezależnie od tego, czy chodzi o telefon do 500, czy o wartości 5000 zł, można przeprowadzić określone działania.

Podstawową czynnością powinno być wyłączenie i włączenie telefonu. Jeżeli istnieje możliwość uruchomienia systemu, sprawdź, czy masz zainstalowaną jest najnowszą wersję. Warto też wyciągnąć ze smartfona kartę SIM i umieścić ją w innym urządzeniu, tak aby wykluczyć, że to właśnie ona, a nie telefon jest przyczyną usterki. Jeżeli problem dotyczy oprogramowania, rozwiązaniem może być przywrócenie ustawień fabrycznych. Dopiero, gdy wykonasz te proste czynności i żadna z nich nie przyniesie pożądanego rezultatu, przejdź do kolejnego kroku, czyli rozpocznij procedurę zgłoszenia reklamacji. Na czym ona polega i jak przebiega?

Procedura zgłoszenia i naprawy telefonu na gwarancji

Pierwszym krokiem powinno być zgłoszenie usterki, jednak zanim to zrobisz, zabezpiecz swoje dane, bo w trakcie naprawy najprawdopodobniej wszystkie informacje znajdujące się w pamięci smartfona zostaną usunięte. Zdejmij też etui czy szkło hartowane, wyłącz urządzenie, umożliw otwarty dostęp do systemu urządzenia (usuń blokady ekranu), wyjmij kartę SIM i zabezpiecz telefon, np. wkładając go do foliowego woreczka strunowego. Tak przygotowany smartfon jest gotowy do naprawy.

Gdzie zanieść telefon? W zasadzie są dwie możliwości – osobiście w jednym z salonów czy punktów serwisowych, w którym telefon został kupiony lub bezpośrednio u producenta. Sprawdź, czy producent Twojego urządzenia ma oddział w Augustowie – jeśli nie, a chcesz skorzystać z jego usług, udaj się do najbliższej miejscowości, w której prowadzi salon. Innym rozwiązaniem jest pozostawienie smartfona u swojego operatora telefonii komórkowej.

Sama naprawa w ramach gwarancji trwa zwykle ok. 10-14 dni, jednak do tego trzeba doliczyć transport urządzenia, co może wydłużyć procedurę o kilka dni. W tym czasie użytkownik może ubiegać się o przekazanie telefonu zastępczego przez producenta czy operatora telefonii. Oczywiście wybór nie będzie tak duży jak na stronie komorkomat.pl, ale taki egzemplarz zastępczy sprawia, że znika konieczność pożyczania smartfona od kogoś innego czy nawet kupowania nowego modelu na ten krótki okres.

Zgłaszając telefon, należy dokładnie opisać usterkę, szczególnie jeżeli jest niespecyficzna. Ograniczanie się do ogólników może utrudnić i wydłużyć naprawę – należy zadbać o każdy szczegół usterki i opisać, na czym polega, kiedy się pojawia i ewentualnie z czego może wynikać. Równie ważne jest dobre zabezpieczenie przed zniszczeniami, które mogą wynikać z przechowywania i transportu urządzenia. Jeżeli chcesz do niego wykupić kartę prepaid jednego z operatorów, ich oferty znajdziesz i porównasz na stronie https://komorkomat.pl/na-karte/.

--- Artykuł sponsorowany ---