Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 18:15
Przeczytaj koniecznie!
Reklama

Poseł martwi się sytuacją Augustowa

Podziel się
Oceń

Rozmawiamy z posłem Jarosławem Zielińskim. Parlamentarzysta jest bacznym obserwatorem życia społecznego i politycznego w Augustowie. Cieszy się dużym zaufaniem augustowian, odzwierciedlonym podczas wyborów. Zapytaliśmy posła o jego opinie na temat bieżącej sytuacji naszego miasta, jego rozwoju oraz ostatnio szeroko komentowanych wydarzeń.
Poseł martwi się sytuacją Augustowa
Na zdjęciu: burmistrz Mirosław Karolczuk oraz poseł Jarosław Zieliński

Autor: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Bartosz Lipiński

Poseł martwi się sytuacją Augustowa

Aktualna sytuacja Augustowa może budzić niepokój. Kłótnie obserwowane w radzie miejskiej, tłumienie odrębnych od rządzących głosów i wystawianie autorytetu rady na szwank, niedawne głośne porażki w pozyskiwaniu środków zewnętrznych, brak podjęcia stosownej uchwały pomimo wezwania wojewody, działania przypominające próbę zamknięcia ust społecznikowi Marianowi Dyczewskiemu oraz redaktorowi Krzysztofowi Przekopowi poprzez sprawy sądowe za publiczną krytykę. Jak pan poseł ocenia aktualną sytuację naszego miasta?

-Coraz bardziej martwię się o to, co dzieje się w Augustowie. Mówię to jako obywatel i poseł, który od wielu lat uzyskuje wysokie poparcie mieszkańców Augustowa w kolejnych wyborach. Augustów powinien być perłą wśród miast i jednym z najszczęśliwszych miejsc do życia. Jest pięknie położony, posiada walory turystyczne i uzdrowiskowe. Miasto zostało ciężko doświadczone przez historię, jest mądre dzięki swojej przeszłości. Niestety przy obecnych władzach samorządowych Augustów nie wykorzystuje tego potencjału. Pojawia się coraz więcej problemów, które się pogłębiają, a do końca tej kadencji samorządu pozostały jeszcze ponad dwa lata. Augustów w ostatnich latach nie miał szczęścia do burmistrzów. Obecny burmistrz Mirosław Karolczuk, mając problemy z wykazaniem się własnymi sukcesami, próbuje przypisywać sobie sukcesy innych. Ostatnio można było to obserwować na przykładzie chociażby inwestycji Wód Polskich na Kanale Augustowskim. Mieszkańcy oglądający konferencję prasową w Paniewie mogli odnieść fałszywe wrażenie, że burmistrz Augustowa przyczynił się do realizacji remontu śluzy. Podobnie jest w przypadku Domu Turka, odkupionego dzięki wysiłkom i środkom finansowym państwa polskiego przez Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego, w którym zostanie zorganizowane Muzeum Obławy Augustowskiej. Burmistrz Mirosław Karolczuk w publicznych wypowiedziach kreuje się na ojca tego sukcesu, choć nim nie jest. Obserwujemy też powszechnie krytykowane za swój poziom i przebieg wielogodzinne puste dyskusje na sesjach rady miejskiej, w których na pierwszym planie są konflikty radnych, a nie rzeczywiste problemy miasta, które powinny być przez nich rozwiązywane.

Jest pan osobą niezwykle zasłużoną dla rozwoju lokalnej i ogólnopolskiej edukacji. Był pan nauczycielem, pełnił funkcję kuratora oświaty i sekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji i Nauki. Przed rokiem skrytykował pan koncepcję powołania w Augustowie zespołów szkolno-przedszkolnych. Wiem, że mocno interesował się pan negatywną oceną pracy wystawioną przez władze Augustowa byłej dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 Wiesławie Chrulskiej.

-Miasto pozbywa się dobrych, merytorycznych kadr. Symbolem tego jest usunięcie dyrektor Wiesławy Chrulskiej, pomimo właściwie wykonywanej pracy i niekwestionowanych osiągnięć edukacyjno–wychowawczych i organizacyjnych w kierowaniu dużą placówką oświatową. Bezpodstawne zarzuty dotyczące rzekomego braku reakcji na zjawisko przemocy w placówce wymyślono i wykorzystano, by pozbyć się cenionej przez środowisko oświatowe dyrektor szkoły. Zrobiono wielką krzywdę nie tylko pani dyrektor, ale całej augustowskiej oświacie, a zwłaszcza młodzieży. Przypadek dyrektor Chrulskiej jest najbardziej znany, a moglibyśmy przywołać też inne przykłady z innych placówek. Burmistrz i popierający go radni nie słuchają mieszkańców, są głusi na krytykę społeczną, obrażają się na media pokazujące nieprawidłowości i patologie.

Ostatnio w Augustowie odbył się szeroko komentowany koncert, w którego organizację oraz promocję zaangażowały się władze miejskie. Podczas koncertu, na który zapraszano młodzież z augustowskich szkół (w tym podstawowych –przyp.), ze sceny leciały wulgaryzmy i słowa nawiązujące np. do zażywania narkotyków. Jak odniesie się pan do przywołanej sytuacji?

-Zorganizowanie takiego koncertu przez miasto, jego finansowanie i zachęcanie przez władze do udziału w nim młodzieży jest czymś karygodnym. Powinno wywołać to przede wszystkim sprzeciw rodziców. Chodzi przecież o przyszłość dzieci i młodych ludzi, o rozwój duchowy i kształtowanie systemu wartości. Postawa burmistrza i jego zastępcy jest bulwersująca. Ale najgorsze jest to, że nie mamy skutecznych instrumentów przeciwdziałania takim patologiom. Wystąpienie pana radnego Marcina Kleczkowskiego do Podlaskiego Kuratora Oświaty o upomnienie władz miasta jest słusznym krokiem, ale w praktyce kurator oświaty nie ma narzędzi prawnych, by przeciwdziałać takim sytuacjom. Koncert odbywał się poza szkołą, a więc kompetencje organu nadzoru pedagogicznego nie mają niestety tutaj zastosowania. Ten przypadek może być przyczyną do dyskusji nad koniecznością wzmocnienia nadzoru państwa, w tym pozycji kuratora oświaty, nad procesem edukacyjno-wychowawczym młodzieży. Nie może być tylu polityk oświatowych, ile jest gmin w Polsce. Władze publiczne nie mogą brać udziału w tego typu przedsięwzięciach ani w ich promowaniu i sponsorowaniu. Nie lekceważyłbym tego wydarzenia, które nie było przypadkowe. W rzeczywistości pandemicznej młodzi ludzie oczekują od dorosłych mądrego zainteresowania, wsparcia i pomocy, a nie demoralizacji. Kiedy tworzone są bardzo potrzebne środowiskowe ośrodki pomocy psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży, wspierane ze środków publicznych Narodowego Funduszu Zdrowia, a taki ośrodek powstał ostatnio m.in. w Augustowie, władze miasta promują koncert, którego wydźwiękiem są wulgaryzmy, agresja, obelgi wobec policji i inne nieakceptowalne treści i zachowania.

Niedawno radni koalicji rządzącej pomimo wezwania wojewody nie podjęli uchwały o wygaśnięciu mandatu radnego Tomasza Dobkowskiego. Jeżeli wojewoda, jako organ nadzoru wydaje decyzję i rządzący się do niej nie stosują, mieszkańcy Augustowa mogą czuć się zdezorientowani. Czy społeczeństwo ma jakiekolwiek możliwości wpłynięcia na władze?

-Do patologii zaliczam sytuację związaną ze sprawowaniem mandatów przez radnych koalicji rządzącej, korzystających z mienia gminy w prowadzonej działalności gospodarczej. Koalicyjna większość w radzie miejskiej broni przed utratą mandatów swoich kolegów, którzy ewidentnie pozostają w kolizji z przepisami prawa, a pozbywa się ze swego grona niewygodnych dla siebie radnych opozycji. To pokazuje, że wytworzył się układ wzajemnych powiązań, który utrudnia uczciwe, transparentne zarządzanie miastem, hamuje jego rozwój i nie zachęca młodych augustowian do wiązania przyszłości ze swoim miastem. Na pytanie, co z tym można dzisiaj zrobić, muszą odpowiedzieć sami mieszkańcy Augustowa. Wobec nabrzmiałych problemów jedynym instrumentem prawnym, który mógłby doprowadzić do skutecznej zmiany na lepsze jest referendum, w którym mieszkańcy wyraziliby swój sprzeciw, a następnie wybraliby nowe władze miasta. Inaczej kolejne lata mogą być stracone dla miasta i jego mieszkańców, ale oczywiście zależy to od autonomicznej decyzji ich samych.

Wkrótce minie rok od chwili, kiedy radni koalicji rządzącej w radzie miejskiej zapowiedzieli podanie do sądu redaktora naczelnego „Przeglądu Powiatowego” Krzysztofa Przekopa, za ich zdjęcie na okładce i tytuł artykułu okładkowego „Radni hamują rozwój Augustowa”. Proces za krytykę toczy się przed Sądem Okręgowym w Suwałkach. Czy pańskim zdaniem miasto Augustów należycie rozwija się w obecnej kadencji samorządu?

-Miasto Augustów nie wykorzystuje swoich aktualnych szans rozwojowych, zwłaszcza w kontekście instrumentów wsparcia oferowanego przez rząd w ramach programów inwestycyjnych i społecznych. Z moich rozmów z mieszkańcami wynika, że władze miasta nie spełniają ich oczekiwań. Nie potrafią uczynić właściwego użytku z połączenia walorów turystycznych i uzdrowiskowych Augustowa z rozwojem przedsiębiorczości, która przynosiłaby podnoszenie poziomu życia mieszkańców. Augustów mimo ogromnego potencjału, aby być perłą wśród miast, pod wieloma względami marnuje czas. Władze miejskie słabo pozyskują środki z budżetu państwa, a jest ich w ostatnim czasie naprawdę dużo. Programy oferowane przez rząd, takie jak Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych czy Fundusz Rozwoju Dróg są bardzo atrakcyjne. Korzysta z nich większość gmin, miast i powiatów. Nie jest prawdą, że decyzje o przyznawaniu środków na inwestycje wynikają z kryteriów politycznych. Samorządy, które upowszechniają taką opinię, zasłaniają tym swoją nieudolność. Kiedy były składane dobre wnioski, Augustów otrzymywał środki. Większe sukcesy ma pod tym względem powiat augustowski i okoliczne gminy, których aplikacje o środki finansowe są dobrze przygotowane i dotyczą bardzo potrzebnych i właściwie zaprojektowanych inwestycji. Strefa aktywności gospodarczej jako podstrefa Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, do której powstania w Augustowie się przyczyniłem, jak dotąd w niewielkim stopniu spełnia pokładane w niej oczekiwania. Potrzebna jest większa aktywność promocyjna ze strony burmistrza i rady miejskiej, aby zachęcić przedsiębiorców do inwestycji w Augustowie.

Dziękuję za rozmowę.

Rozm. Bartosz Lipiński

*Artykuł ukazał się w 28/2021 numerze "Przeglądu Powiatowego".


Napisz komentarz
Komentarze
Fhj 25.07.2021 15:16
Czy wianki z Gib już dotarły jako zwrot? https://bialystok.wyborcza.pl/bialystok/7,35241,27365703,niech-wojt-gib-zwroci-szarfy-z-wiencow-zadanie-komitetu-zielinskiego.html

4y5 26.07.2021 11:17
Tu jest wzór podziękowań. Tak powinny wyglądać: https://twitter.com/Stumbras997/status/1419551504399310855/photo/1

Bizancjum 24.07.2021 20:46
I tak na ciebie nie oddamy głosu tancerzu hawajski obsypany konfetti na bizantyjskim kibelku. (5*)

konfetti z helikoptera 25.07.2021 09:25
Czyli wcześniejsze wybory za pasem jeżeli tak słodzi mieszkańcom niezadowolonym z NM

Śmiecccc 25.07.2021 11:06
Dawaj w szkoły. Zwołuj uczniów. Pukaj po domach.

Zwyciężymy 25.07.2021 13:56
a ja się nie martwię że poseł się martwi... to znaczy że jeszcze Augustów pisowski nie jest

Zainteresowany 24.07.2021 14:17
Hmmm, to teraz niech mi ktoś wyjaśni o co chodzi. Pewien Radny sejmiku wojewódzkiego jest z tego samego kociołka co poseł Z. Nie jest tajemnicą, że ów radny ma wielki wpływ na decyzję podejmowane przez władze Augustowa. I teraz poseł krytykuje to co się dzieje w mieście - jakaś schzofrenia czy co? Jeden doradza, drugi krytykuje...

nie wiesz ? 24.07.2021 14:28
Jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o pieniądze

Tak to oceniam 24.07.2021 15:10
Nie wiem jak możesz w ogóle porównywać anonimowego dla większości mieszkańców Augustowa radnego, którego dorobku pewnie nikt z augustowian nie potrafiłby wymienić, z postacią z absolutnej czołówki polskiej polityki, zasłużoną, sprawującą wysokie funkcje publiczne, parlamentarne i ministerialne. To poseł Jarosław Zieliński reprezentuje opinię partii Prawo i Sprawiedliwość na temat aktualnej sytuacji Augustowa i to jego powinni posłuchać zwolennicy PiS w Augustowie przed kolejnymi wyborami do samorządu.

retman 24.07.2021 15:42
Wojna o wpływy ,której ofiarą miał być Kleczkowski , ale widać że wyszedł z tego obronną ręką . Za to banici zostali na aucie . A tak się odgrażali.

ooloo 25.07.2021 19:48
Ja się dziwię, że część pracowników powierza im funkcję przedstawicieli. To tylko świadczy o poziomie tych ludzi.

Proszę o odpowiedzi 24.07.2021 09:37
Wyjaśnijcie mi, czy tylko ja czuję, że Nasze Miasto już utonęło i właśnie odbywa się autopsja, czy mylę się i powstaną jak Feniks z popiołów.

odp. 24.07.2021 10:07
Alicja??? chyba agonia, nie autopsja

cancer populismus 24.07.2021 11:32
Po agonii NM przyjdzie czas na autopsję a wtedy zobaczymy jakie raczysko ich toczyło . Poseł Zieliński właściwe już przedstawił wstępną diagnozę .

dno 25.07.2021 11:52
Podobno przed samymi wyborami znów wyciągną jakieś faksymile. Z tym że największe taśmy wstydu to są nagrania obrad RM.

Kupagowna Zawackiego 24.07.2021 17:57
Po nich to nawet popiół nie zostanie. Raczej kupagowna Zawackiego.

dziejopis 25.07.2021 11:50
Karolczuk już zapisał się w historii Augustowa jako najgorszy burmistrz, za którego kadencji Augustów stracił miliony na rozwój. Już żaden koncert tego nie zmieni. A koalicja rządząca w Radzie Miasta jako najbardziej kłótliwa, agresywna i obłudna a przy tym prostacka grupa.

Ślepa magda 25.07.2021 14:39
A flip i flap i reszta kolesi z tego towarzystwa śmieli się z ww. Do pięt mu nie dorastacie

Prawdę gadasz 26.07.2021 18:50
Cyt " Do pięt mu nie dorastacie" ..dlatego WW tak niszczyli

Gratuluję_poziomu 25.07.2021 18:24
po twojej wypowiedzi już wiem że nikt ciebie nie przebije. bo czy można mieć IQ mniejsze niż 27?

Bazyl 23.07.2021 23:00
"To pokazuje, że wytworzył się układ wzajemnych powiązań, który utrudnia uczciwe, transparentne zarządzanie miastem, hamuje jego rozwój i nie zachęca młodych augustowian do wiązania przyszłości ze swoim miastem." Panie Zieliński, Pana słowa powinny zacytować wszystkie media działające na terenie Augustowa, ale wątpię by tak się teraz stało.

Gratuluję posłowi 23.07.2021 22:07
Jestem pod wrażeniem tego jak dużą wiedzę o sytuacji Augustowa ma pan Zieliński. To wystawia mu bardzo dobrą ocenę za działalność na rzecz społeczeństwa, bo nie siedzi tylko w Warszawie, ale interesuje się okręgiem wyborczym i mógłby powiedzieć bardzo dużo o każdej sprawie dotyczącej Augustowa i jego problemów.

Wybałuszony 23.07.2021 21:21
No to prawdomówny jak piesek będzie latać po szkołach i zabiegać o elektorat. I zaraz na fb będzie skowyt, że chcą referendum, że chcą go usunąć, że przeciwko młodzieży. Tylko patrzeć jak ogon podwinie o pójdzie w miasto.

erger 23.07.2021 18:38
Konkretnie co zrobił Zieliński dla Augustowa. Proszę wymienić, bo poza sławnym konfetii i setkami przeciętych wstążek i złożónych wieńców to nic nie kojarzę.

Explorer 23.07.2021 19:51
Myślę że więcej niż europoseł Jurgiel i radny sejmiku Dyjuk. Tak dla przypomnienia ,, Pierwsze na ten apel zareagowało Prawo i Sprawiedliwość. Jak stwierdził poseł tej partii, a jednocześnie prezes zarządu okręgowego PiS, Krzysztof Jurgiel: - W samorządzie bardzo ważne są kompetencje i pracowitość. Znam Mirosława Karolczuka jako osobę w 100% zaangażowaną w sprawy Augustowa, to człowiek niezwykle oddany miastu. Jednocześnie wiem, że ceni dialog i potrafi współpracować, a zgodne działanie z samorządem wojewódzkim będzie w tej kadencji dla Augustowa kluczowe. To sejmik wojewódzki dysponuje ogromnymi funduszami, które mogą zdecydowanie wspomóc rozwój miasta. Popieram Mirosława Karolczuka i liczę na pełną współpracę dla dobra Augustowa. Z pełnym przekonaniem oceniam, że jest on obecnie najlepszym kandydatem. Apeluję do wyborców Prawa i Sprawiedliwości, aby poparli go w drugiej turze wyborów burmistrza Augustowa 4 listopada. Jak mówi sam Mirosław Karolczuk, poparcie jest dla niego cennym dowodem doceniania jego dotychczasowej pracy:" ,,Szerokie możliwości współpracy podkreślał też sam Bogdan Dyjuk: - Moje poparcie nie bierze się znikąd. Marzy mi się, aby Augustów zaczął w końcu wykorzystywać swój potencjał oraz wszystkie możliwości pozyskania środków na finansowanie przedsięwzięć, które poprawiają warunki życia przede wszystkim mieszkańcom miasta, a także turystom. W kończącej się kadencji kilkakrotnie stwierdzałem, ze miasto nieskutecznie starało się o pozyskanie funduszy europejskich na rzecz niwelowania barier ograniczających rozwój Augustowa. Wskazują na to również rankingi, jakie przeprowadzała „Wspólnota” dotyczące pozyskiwania środków, a także nakładów na inwestycje. Tak nie może być. Miasto musi pracować aktywnie nad szukaniem finansowania. Pieniądze z Unii europejskiej nie będą czekały na nas wiecznie. Jestem przekonany, ze Pan Mirosław Karolczuk wykorzysta możliwości pozyskania środków zewnętrznych na rzecz inwestycji prorozwojowych Augustowa. Popieram Mirosława Karolczuka na burmistrza Augustowa, bo to kandydat, który gwarantuje rzetelną pracę i dobre kontakty miasta z otoczeniem. A to niezwykle ważne w funkcjonowaniu samorządu. Sam deklaruję pełną współpracę dla dobra Augustowa. Pora, aby w augustowskim samorządzie zagościł spokój, umiarkowanie i stabilność."

wróżbita Maciej 23.07.2021 22:15
Cytat z Dyjuka: "Jestem przekonany, ze Pan Mirosław Karolczuk wykorzysta możliwości pozyskania środków zewnętrznych na rzecz inwestycji prorozwojowych Augustowa" hahahahaha

Komentator 23.07.2021 23:30
Skomentuję to krótko: "Ale jaja, ale jaja". Hahahaha.....

Panie Zieliński, niech pan pomoże nam mieszkańcom 23.07.2021 17:01
Chciałbym, aby pan Zieliński kandydował na burmistrza Augustowa. Szkoda, że to się nigdy nie ziści, ale po pierwsze miałby ogromne szanse wygrać (biorąc pod uwagę preferencje wyborcze tutejszych mieszkańców nawet w pierwszej turze), po drugie byłby to gospodarz z prawdziwego zdarzenia, jakiego miastu trzeba.

never 26.07.2021 01:07
Bój się Boga. Z deszczu pod rynnę???

Bądźmy obiektywni 23.07.2021 16:54
Panie pośle , z całym szacunkiem dla pana zasług , ale przyganiał kocioł garnkowi jak mówi staropolskie porzekadło. Po kolei , cyt . " przypisywanie sobie zasług innych " , przecież to specjalizacja pana opcji politycznej . Kolejny element ... " patologia wykorzystywania stanowisk służbowych" ... długo wymieniać, łącznie z europarlamentarzystami , toż to pana opcja pokazała tą drogę . Idąc dalej .."pozbywanie się dobrych , merytorycznych kadr" no, sorry ..jesteście w tym mistrzami . Na koniec wisienka na torcie...cyt . "wytworzył się układ wzajemnych powiązań, który utrudnia uczciwe, transparentne zarządzanie", pominę to milczeniem I o czym my tutaj dywagujemy ? . Augustowski magistrat jest w skali mikro tym , czego doświadczamy w całej Polsce z waszej strony . Wspaniale pan przedstawił to z czym na co dzień mamy do czynienia w skali makro . Nie bronię obecnych władz Augustowa , ale skądś biorą przykład . PiS postępuje identycznie ...

ja też 23.07.2021 22:16
w punkt, brawo

Darek 24.07.2021 11:43
Wydaje mi się, że tęsknisz za ośmiorniczkami, pracą do śmierci i tłumaczenia, że pieniędzy nie ma i nie będzie. Boże chroń Polskę przed głupcami.

Waldek 25.07.2021 11:59
Oczywiście, że pieniądze są. Zapasy wyssane do cna i kredyty, największe od czasów Gierka. Wierzyciele już pukają. Odczujesz to boleśnie na własnej skórze, twoje dzieci i wnuki też. Już wszystko drożeje. Niestety, skromne umysły nie mają wyobraźni.

sum 23.07.2021 16:19
Panie Krzysztofie! powinien Pan zmienić narracje swoich komentarzy. Utyskiwanie na NM. nic nie daje. Wiadomo że jest to woda na młyn dla ich działań. Śmieją się z Pana. Oczywiste że nikt nie będzie odwołany/pozbawiony mandatu. Suweren jest juz zniesmaczony komentarzami. Proszę wskazywać drogi naprawcze dla Augustowa. Proszę wskazywać możliwości wyjścia z kryzysu. Opozycja jest b.słaba i mierna. Mieszkańcy muszą widzieć potrzebę zmian i Pan powinien im w tym pomagać.

sum sum corda 23.07.2021 16:58
Chrzanienie głupot ..gdyby nie DP i pan Krzysztof guzik byśmy wiedzieli. Opozycja jest bardzo sprawna tylko ci co rządzą wykorzystują kruczki prawne i PR który , niestety płynie z góry , od partii rządzącej. Poseł Zieliński mówiąc o NM mówił wprost o rządach PiSu i tyle w temacie

Kłamca , kłamca 23.07.2021 17:16
NM skazane jest na sromotną porażkę w następnych wyborach . Tylko nie ma gwarancji czy znów nie znajdzie się drugi Kleczkowski który w zamian za zaoferowane stanowisko wejdzie z nimi w koalicję ciągnąc za sobą osoby pokroju tych trzech no i oczywiście dwaj panowie z solidarności. Swoją drogą i tak należy ciągle patrzeć im na ręce demaskując każdą manipulację oczywistą prawdą.

Deft 23.07.2021 21:10
A jakie to stanowisko dostał Kleczkowski?

misiek 24.07.2021 11:59
Takie na jakie było go stać, przeczytanie z kartki tekstu przygotowanego przez obsługę rady miasta, czyli stanowisko przewodniczącego RM Augustowa.

RIMA 23.07.2021 17:49
Oczywiście masz rację . Cała redakcja z Panem Krzysztofem na czele wnosi nieoceniony wkład w informowanie społeczeństwa o wszystkich wydarzeniach w tym mieście. Po głębszym przemyśleniu może ,,Sum" po części ma rację aby nie zaprzepaścić szansy może należałoby na razie sprowadzić informację o rządach tych ,, uczciwych" do treściwego opisu max na jedną stronę może dwie ? Resztę poświęcić wydarzeniom z powiatu aby powiększyć grono czytelników może włączyć inne osoby udzielające się w gminnych wydawnictwach ? Urozmaicić poezją , rysunkiem, historią ? W wiadomym czasie powrócić ze zdwojoną siłą opisując całe to towarzystwo i ich głupoty i wyrządzoną krzywdę ludziom zachowując chronologię wydarzeń . Takie przemyślenia.....

BRAWO DP 23.07.2021 19:26
A ja jeszcze mam inną propozycję. Może tak zacząć już redagować dodatek przedwyborczy który zostanie opublikowany z jednym z wydań PP przed wyborami jak nazwa wskazuje. W moim zamyśle jest aby jak słusznie zauważono w sposób chronologiczny zacząwszy od ,, afery z faksymilami, zwalnianiem urzędników, znanym parkingiem, straszeniem sądami, itd Jest tego do tej pory dużo a pewnie będzie więcej. Opisać czy raczej podać w ,,Pigułce" jak to nasi nic nie mający do zarzucenia przedsiębiorcy wraz pozostałymi zarządzali miastem mając gdzieś decyzje Pana Wojewody, Jak głosowali za wycięciem ok. 80 ha. puszczy na obwodnicę w wariancie ,, burmistrza" a by później upominać się o pojedyncze drzewa z cięte za ich oknami . Również dobrze by było podać jak przebiegały głosowania np. w sprawie podwyżek , obrony kolegów. Niech taki zbiór faktów będzie zmorą dla rządzących a zarazem przestrogą dla następców aby w sposób rzetelny i transparentny wykonywali powierzoną im funkcję przez mieszkańców dla mieszkańców oraz dobra i rozwoju miasta. Co do oprawy i treści nie mam żadnych wątpliwości że Pan Redaktor z całą redakcją sobie z tym poradzą . Życzę dużo zdrowia i uśmiechu całej redakcji.

Rytmix 23.07.2021 17:40
Zobaczymy jak się będą śmieli po procesie z panem redaktorem

ortogafia 24.07.2021 17:02
Nie "śmieli" tylko śmiali.

odmiana 25.07.2021 12:02
Ten się śmieje, kto śmie śmiać się ostatni. (to nie ortografia, tylko fleksja, nieuku)

Ryzykowne referendum 23.07.2021 15:34
Czyli referendum. Jak mus, to mus. Ja z pewnością pójdę. Ale zawsze w przypadku referendum istnieje problem frekwencyjny. Jeżeli dobrze pamiętam, mieszkańcy Augustowa kilkanaście lat temu nie poszli do referendum dotyczącego przebiegu obwodnicy przez Rospudę. Był to przecież najbardziej palący problem w mieście, chodziło o wyprowadzenie TIR-ów z Augustowa. Skoro w takim temacie mieszkańcy nie poszli, to jak będzie tutaj? Przypomnę, że ładnych kilka lat temu próbowano odwołać w referendum prezydent Warszawy Hannę Gronkiewicz-Waltz. Cóż z tego, że bodaj około 90 (lub ponad) procent biorących udział w referendum zagłosowało za jej odwołaniem, gdy próg frekewncyjny nie został wtedy przekroczony? Wszystkie media trąbiły później o sukcesie pani HGW. U nas może być podobnie. Jeśli będzie referendum i większość zagłosuje za odwołaniem władz miasta, ale progu frekewncyjnego zabraknie, Ich Miasto przedstawi to za swój wielki sukces, dowód poparcia społecznego. Przy swoich zdolnościach i zapleczu pijarowskim tak odwrócą kota ogonem i zmanipulują rzeczywistość, żeby przedstawić siebie jako triumfatorów. Dlatego apeluję, spokojnie z referendum. Trzeba przemyśleć, czy to się opłaca, biorąc pod uwagę doświadczenia innych miast i osiąganą tam frekwencję.

Mieszkaniec. 23.07.2021 16:30
Czyli czekamy aż wszystkie grunty miejskie zostaną sprzedane znajomkom w ramach zmiany planu zagospodarowania przestrzennego i w imię ,, dobra mieszkańców" a trucizna medialna zaleje nam uszy ? Miasto dalej będzie pogrążone w syfie .Może należy rozważyć założenie komitetu społecznego który będzie na wzór PP publikował ale nieodpłatny informator o tym co się wyprawia w mieście oczywiście za dobrowolne składki na ten cel . Skoro z naszych pieniędzy sponsorowana jest gazetka żony radnego opiewającą władzę NM. Należy wszelkimi sposobami zatamować potok manipulacji i kłamstw płynący szerokim strumieniem.

Czytelnik 23.07.2021 16:51
Za nasze pieniądze burmistrz wydrukował gazetkę, została wrzucona każdemu do skrzynki , temat : ogłoszenie sukcesu burmistrza w odzyskaniu Domu Turka !

Zasłużony 23.07.2021 17:17
Zgadza się. W najnowszym PP jest arcyciekawy artykuł na temat "zasług" burmistrza w odzyskaniu Domu Turka, który każdy mieszkaniec powinien przeczytać i otworzyć oczy.

baza 24.07.2021 10:06
problem w tym, że rodziny gazetke dostaly pod nos, a na PP ich nie stac to jest polityczny cynizm i wyrachowanie ze strony Karolczuka

Przegląd w każdym domu 24.07.2021 10:08
Może powinniśmy zrobić akcję na zrzuta.pl i sfinansować projekt "Przegląd w każdym domu". To nie musi być drogie

Wyborca 24.07.2021 19:06
Jest to reklama/kampania wyborcza na koszt podatnika! W każdej gazetce wszystko "obiecane wykonane", burmistrz ideał, charyzmatyczny, kreatywny ........... I wszyscy mieszkańcy mają podane jak na talerzu ....do każdej skrzynki! I to ma być demokracja ? Opozycja powinna zrobić zrzutkę na "Pomagamy" i wydrukować gazetkę jak jest na prawdę, bez lukru!

Dziadyga 25.07.2021 07:37
Kreatywny? Ten flegmatyk? Do czego to się nadaje? Chyba do podpisywania.

Rudawesz 24.07.2021 10:23
Bardzo mi się przydała ta gazetka. Podtarłem nią sobie.... ?

Mam podobne odczucia 23.07.2021 14:41
Brawo Panie Pośle. Proszę jak najczęściej zabierać głos na temat Augustowa, a redakcję proszę również o to, by regularnie zwracać się do pana posła o komentarz na temat sytuacji miasta.

Tron 23.07.2021 14:55
Poseł za mieszkańców sprawy nie załatwi ! Rolą opozycji i ludzi którzy cieszą się powszechnym szacunkiem ( nie dotyczy to większości w radzie ) jest jak najszybsze rozpoczęcie działań zmierzających do odwołania tych ludków. Należy bezzwłocznie rozpocząć nagłaśnianie i informowanie mieszkańców o takim zamiarze. Informując o takich ,, sukcesach " jak nie pozyskanie środków z funduszy np. norweskich i innych, o kreowaniu się na ojca sukcesu karolczuka i innych w sprawach o których mówi Pan Poseł i pisze na swoich łamach PP. NIKT INNY ZA NAS SPRAWY NIE ZAŁATWI. No chyba że CBA.

Referendum jesienią 23.07.2021 14:34
No proszę Pan Poseł rozmawia z mieszkańcami i zna problemy miasta . W takim razie pytam z kim rozmawia karolczuk skoro wszystko robi odwrotnie ?

Teoria 23.07.2021 20:17
Tego nie wiem, ale tak sobie myślę, że może jeden rozmawia z osobami z naszego miasta, a drugi z osobami z ich miasta.

zachmurzenie duże

Temperatura: 10°CMiasto: Augustów

Ciśnienie: 1007 hPa
Wiatr: 5 km/h

Reklama
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 1
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 2
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 3
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 4
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 5
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 6
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 7
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 8
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 9
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 10
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 11
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 12
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 13
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 14
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 15
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 16
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 1Strona nr 1
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 2Strona nr 2
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 3Strona nr 3
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 4Strona nr 4
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 5Strona nr 5
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 6Strona nr 6
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 7Strona nr 7
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 8Strona nr 8
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 9Strona nr 9
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 10Strona nr 10
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 11Strona nr 11
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 12Strona nr 12
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 13Strona nr 13
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 14Strona nr 14
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 15Strona nr 15
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 16Strona nr 16
Reklama
News will be here
KOMENTARZE
Autor komentarza: Barnaba CisTreść komentarza: Szczere kondolencję Cieślikowi Stanisławowi składają zarządcy RODOS Domków ogrodzonych siatką. No zdechł.Data dodania komentarza: 25.04.2024, 15:21Źródło komentarza: Andrzej Zarzecki kieruje list do mieszkańcówAutor komentarza: AdrasteyaTreść komentarza: Gratulacje dla Andrzeja Zarzeckiego za podjęcie nierównej walki z naczelnym ratuszowym kabotynem. P.S. Oczekuję od radnych KO i PiS działania na rzecz mieszkańców, w tym zdecydowanego przeciwstawiania się frywolnemu wydawaniu z budżetu miejskiego milionów złotych na "warszawskie" uposażenie burmiszcza Karolczuka, podwajaniu jego zastępców, gazetkę propagandową pod jego redakcją, irracjonalne i niewiarygodnie drogie megalomańskie wodotryski burmiszcza Karolczuka i ekipy NM.Data dodania komentarza: 25.04.2024, 10:46Źródło komentarza: Andrzej Zarzecki kieruje list do mieszkańcówAutor komentarza: ta jasne jak słońceTreść komentarza: Mieszkańcy wybrali osoby do zarządzania powiatem i ta wola powinna być uszanowana. Kto dostał najwięcej głosów ten zajmuje stanowiska.Data dodania komentarza: 23.04.2024, 18:22Źródło komentarza: Frekwencja do godziny 17.00Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Udanego odpoczynku. Będziemy wspierać po powrocie..Data dodania komentarza: 23.04.2024, 15:40Źródło komentarza: Zasłużony urlop redakcyjnyAutor komentarza: Augustów to jego mieszkańcyTreść komentarza: Myślę że to tylko Pobożne życzenia i oczekiwania z Twojej strony. Przecież gazetka miejska której sprzeciwiał się za poprzednika niejaki Chodakowski jest po to aby promować sukces w każdej sferze działań Karolczuka włącznie z przypisywaniem sobie inwestycji innych np. starostwa . O likwidacji etatu drugiego zastępcy nie było mowy więc rozpasania ciąg dalszy nastąpi. Proszę zapytać jeszcze ilu było urzędników za poprzednika w UM a ilu jest teraz . Zapewne też zostanie to bez odpowiedzi. No cóż ale ważna jest teraz rodzina ;-) Nasza rodzina :-) Ciemny lud wszystko kupi a najlepiej jak dostanie za darmo.Data dodania komentarza: 23.04.2024, 14:45Źródło komentarza: Frekwencja do godziny 17.00Autor komentarza: JaTreść komentarza: Alu daj spokój, z jedynki wynik powinien być wyższy, Pan Skubis uzyskał rewelacyjny wynik a startował nie z takiego miasta jak AugustówData dodania komentarza: 23.04.2024, 14:21Źródło komentarza: Frekwencja do godziny 17.00Autor komentarza: Chcemy Jolanty!!Treść komentarza: Tylko Jola na przewodniczącą. To osoba poważna i uczciwa, nieagresywna i wyważona. A że mało głosów to żaden argument, sensu w oddawaniu głosów przez wyborców nie szukaj.Data dodania komentarza: 23.04.2024, 14:04Źródło komentarza: Frekwencja do godziny 17.00Autor komentarza: HerodotTreść komentarza: Andrzeju, Ty nie przegrałeś. Niestety przegrał Augustów. Niestety przegrali mieszkańcy Augustowa.Data dodania komentarza: 23.04.2024, 13:20Źródło komentarza: Andrzej Zarzecki kieruje list do mieszkańcówAutor komentarza: ZygmuntTreść komentarza: Wielki szacunek Andrzeju że podjąłeś próbę zburzenia tego układu który drenuje kasę miejską dla osiągnięcia ich celów i im bliskim towarzyszom. Zabrakło jak sądzę darmowego pączka, kwiatka, ciasteczka ,kawy, bezpłatnej gazetki rozdawanej pod marketami i wrzucanej do skrzynek na listy czy też loterii fantowej za nasze pieniądze że niby bez związku z kampanią i że w czasie wyborów. Nachodzenie mieszkańców w ich domach i mieszkaniach To nic ,to tylko pokazuje jakiego pokroju mamy mieszkańców a zarazem wyborców. W końcu rozpaczliwego apelu zastępcy o poparcie kandydatury jego szefa bo jak mniemam chłopiec by stracił ciepłą posadkę. Miasto pustoszeje i brak jest ludzi młodych wykształconych rozumiejących otaczającą ich rzeczywistość , rozumiejących że nic nie dostaje się za darmo. Pozostają mieszkańcy w starszym wieku którzy nie mają dostępu do internetu lub nie potrafią obsłużyć komputera nie stać ich na kupno gazety w sklepie a jedynym źródłem informacji jest znajomy , sąsiad , kościół, lub darmowej gazetki redagowanej pod egidą i nadzorem burmistrza i jego ekipy która tak licznie zasiliła szeregi obsługi UM. W takiej oto rzeczywistości i udziału zaledwie l ponad 30% uprawnionych do głosowania uzyskałeś bardzo dobry wynik . Jeszcze raz szczere gratulacje i za poświęcony Twój czas prywatny w przeciwieństwie do przeciwników którzy nie rzadko promowali siebie w godzinach pracy .Data dodania komentarza: 23.04.2024, 12:23Źródło komentarza: Andrzej Zarzecki kieruje list do mieszkańcówAutor komentarza: HipokryciTreść komentarza: Po pierwszej turze wyborów ich miastowi zachęcali wszystkich do zdejmowania banerów. Dlaczego jeszcze wisi największy baner z wyciągniętymi rękoma ? Wiem wygrał ale to nadal tylko 3591 głosów na ok. 28 może tysięcy mieszkańców i tylko pięć mandatów do RM . Więc może czas posprzątać po sobie ?Data dodania komentarza: 23.04.2024, 11:17Źródło komentarza: Frekwencja do godziny 17.00Autor komentarza: Magiellos z AugustowaTreść komentarza: Nie mieszkańcy powiatu a jak już to Augustowa. I miała najwyższy wynik nie z racji tego że była najlepsza ale dla tego że startowała z 1 z pisu co dał jej Wnukowski zapewne i najlepszy bo najliczniejszy okręg wyborczy. Kleczkowski nawet jakby startował to zdecydowanie miałby lepszy wynik od niej. Trzeba przypomnieć że ta Pani zdobyła najgorszy wynik ze wszystkich kandydatów do powiatu z list pisu od trzech kadencji.Data dodania komentarza: 23.04.2024, 08:51Źródło komentarza: Frekwencja do godziny 17.00Autor komentarza: tutejszyTreść komentarza: Panie Andrzeju. Odniósł Pan ogromny sukces. Powodzenia.Data dodania komentarza: 23.04.2024, 08:09Źródło komentarza: Andrzej Zarzecki kieruje list do mieszkańcówAutor komentarza: PustostanTreść komentarza: Ty tak na poważnie ? Jola Roszkowski otrzymała zaledwie ponad 60 głosów i ma zostać według Ciebie przewodniczącą RM ? To teraz wiem czemu wygrał Karolczuk.Data dodania komentarza: 23.04.2024, 06:43Źródło komentarza: Frekwencja do godziny 17.00Autor komentarza: DianaTreść komentarza: Miłego wypoczynku. Prosimy nabierać wigoru i ładować baterie, bo serial z Mironem będzie miał, zdaje się, jednak ciąg dalszy... :))Data dodania komentarza: 23.04.2024, 00:45Źródło komentarza: Zasłużony urlop redakcyjnyAutor komentarza: RewelkaTreść komentarza: Pewnie wygrali bo pozwozili tabuny swoich z Białegostoku, Warszawy i OlsztynaData dodania komentarza: 22.04.2024, 22:25Źródło komentarza: Andrzej Zarzecki kieruje list do mieszkańcówAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Więc baw się..Data dodania komentarza: 22.04.2024, 21:33Źródło komentarza: Frekwencja do godziny 17.00Autor komentarza: IgrzyskaTreść komentarza: Ma Pani prawo się złościć ale czego się nie robi żeby się utrzymać przy korycie.Data dodania komentarza: 22.04.2024, 19:58Źródło komentarza: Frekwencja do godziny 17.00Autor komentarza: Jest super a będzie jeszcze lepiejTreść komentarza: A dlaczego mają płakać? Są nowe place zabaw, będzie dobrze.Data dodania komentarza: 22.04.2024, 19:20Źródło komentarza: Frekwencja do godziny 17.00Autor komentarza: Brawo pani JoluTreść komentarza: Pani Jolanta Oneta ma już duże doświadczenie w radzie. Była przewodniczącą komisji rewizyjnej, dała się poznać jako osoba spokojna, merytorycznie przygotowana, dyplomatyczna. Na przewodniczącą rady w Augustowie osoba idealna.Data dodania komentarza: 22.04.2024, 19:11Źródło komentarza: Frekwencja do godziny 17.00Autor komentarza: PiS w Augustowie bierze całą pulę!Treść komentarza: Pani Alicja bezapelacyjnie powinna być starościną. Mieszkańcy powiatu augustowskiego swoimi głosami dali jej najmocniejszy mandat. Natomiast wicestarościną powinna być pani Lisek. Będzie się działo!Data dodania komentarza: 22.04.2024, 19:01Źródło komentarza: Frekwencja do godziny 17.00
Reklama