Marian Dyczewski apeluje o ustąpienie Alicji Dobrowolskiej (video)

  • 19.07.2021, 17:00
  • Dziennik Powiatowy
Marian Dyczewski apeluje o ustąpienie Alicji Dobrowolskiej (video) Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy Na zdjęciu: Marian Dyczewski
Prezes Towarzystwa Miłośników Ziemi Augustowskiej Marian Dyczewski dokonał subiektywnej oceny sytuacji polityczno-gospodarczej miasta i zaapelował do przewodniczącej rady miejskiej w Augustowie Alicji Dobrowolskiej o ustąpienie z funkcji.

Nagranie video:

loadingŁaduję odtwarzacz...

Nagranie audio:

loadingŁaduję odtwarzacz...

Dziennik Powiatowy

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (44)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu dziennikpowiatowy.pl.z siedzibą w Augustowie, ul. Młyńska 34 jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
bystra
bystra 20.07.2021, 13:23
No i koncertowo cała uwaga publiki odwrócona od rządów Dobrowolskiej a skupiona na ratuszu. Daliście się wkręcić jak dzieci.
pacynka
pacynka 20.07.2021, 15:05
@bystra , nie bądź taka hop siup i co to za określenie "rządy Dobrowolskiej" ? Ta pani jest tylko narzędziem w ich rękach bo zarządzanie odbywa się z tylnego fotela. Po to kowal ma szczypce aby się nie parzyć.
Def
Def 20.07.2021, 17:58
Pacyna nie zapominaj , że ta pani to ostatnie ogniwo do większości . I to ona jak zechce to może rządzić.
Marco
Marco 20.07.2021, 19:52
Nie pozwolą jej na to , zbyt krótka uprząż
Błazen
Błazen 20.07.2021, 13:55
Uwaga mieszkańców Augustowa powinna skupić się na krytyce marnych efektów zarządzania miastem, a nie na miernych byle wiernych co poniektórych urzędnikach UM, "wasalach" NM.
Błazen
Błazen 20.07.2021, 12:53
Budynek nowego Urzędu Miejskiego jest okazały, a jego lokalizacja na wielu turystach zapewne zrobi duże wrażenie. Te aspekty mają się jednak nijak do rozwoju miasta Augustowa. Przypominam, że to budynek po szkole. Likwidacja szkół świadczy raczej o "zwijaniu" się miasta tj. jego wyludnianiu, wynikającym z braku perspektywy godnego życia dla jego mieszkańców. Obecna sytuacja polityczno-gospodarcza w mieście jest fatalna. Sugeruję obecnym i przyszłym włodarzom, aby skoncentrowali się przede wszystkim na działaniach wpływających na rozwój miasta Augustowa, a nie na kwestiach wizerunkowo-populistycznych, w tym PR w mediach społecznościowych. Augustów ma duży potencjał rozwoju, który mądrzy włodarze (czyt. nie populiści) powinni wdrożyć w życie i zmienić obecny kurs nie napawający niestety optymizmem na rozwój miasta i przyjazne miejsce życia dla jego mieszkańców.
Popieram
Popieram 20.07.2021, 12:00
Słusznie Marian powiedział że na ul. 3 Maja od lat stoi ruina której nie można ruszyć.. ale nikt mu nie powiedział ze to własność starostwa?
HAHAHAHA
HAHAHAHA 21.07.2021, 14:12
Kolego Kotarski nie o ten budynek chodzi. Widzę,że nie masz co robić w ciągu dnia bo wzięte nocami nadgodziny odbierasz w południe!!!!!!!!!!!!
Tadek i Maniek
Tadek i Maniek 20.07.2021, 07:22
Zaplecze opozycji, gwarantem sukcesu
Tak jest
Tak jest 20.07.2021, 07:07
Marian dobrze gada, polac mu!
Twój czas już minął
Twój czas już minął 19.07.2021, 20:48
Panie Marianie,

Rzeczywiście, do pięknej zielonej ATVY trochę nowemu ratuszowi brakuje.

Pozdrawiam!
34f3
34f3 20.07.2021, 08:54
Budynek wieje starością. To czym wieje Atva? Tam chyba od lat 90 nic się nie zmieniło.
Wyborca
Wyborca 20.07.2021, 14:25
Temat zastępczy? Atva to prywatny budynek !
Urząd miejski to budynek publiczny i za ogromne pieniądze podatników przebudowany po szkole!
A wypowiedz p. Mariana dotyczy odwołania przewodniczącej rady miejskiej! Więc nie zmieniaj tematu i napisz czy pani przewodnicząca jest błyskotliwa, mądra, kulturalna, elokwętna, wszystkich traktuje równo, pięknie się wysławia ....???
Ja jestem za odwołaniem tej pani bo obraża majestat miejsca w którym się znalazła !
wdw
wdw 20.07.2021, 15:58
Weź najpierw słownik j. polskiego i sprawdź pisownię słowa rozpoczynającego się literami elo.
heh
heh 19.07.2021, 23:41
Mnie też się ATVA nie podoba, ale to nie znaczy, że ma mi się podobać nowy ratusz ani że Marian nie ma racji.
szczegół
szczegół 19.07.2021, 21:39
Drobna różnica polega na tym, że Marian Atvę (która notabene urodą nie grzeszy) wybudował z funduszy własnych a nie z pieniędzy podatnika. Nie swoje pieniądze łatwo się wydaje.
Detal
Detal 20.07.2021, 10:14
Drobna różnica polega na tym, że trudno byłoby żeby UM nie inwestował pieniędzy publicznych bo tylko takie ma.. A Pan Marian kreuje się na znawcę gospodarki, ekonomii i w ogóle jest Alfą i Omegą w tych sprawach. Ale z tego co widać są lepsi przedsiębiorcy i ich siedziby wyglądają inaczej niż Atva... i są radnymi NM, bardzo nie lubianymi przez oponentów z czystej zazdrości...
drobiazg
drobiazg 20.07.2021, 11:12
Myślę, że powody ich nie lubienia są inne niż zazdrość - może po prostu zachowują się jak prymitywne, aroganckie, bezczelne buce?? I tak się składa, zupełnie przypadkiem, że przedsiębiorcy owi pełnymi garściami od lat czerpią z mienia komunalnego, jawnie naruszając zapisy ustawy o samorządzie gminnym, rżną jednocześnie bezczelnie głupa na potrzeby gawiedzi twierdząc, że wszystko jest w najlepszym porządku i tak mam być. Nie, nie jest i nie ma być.
erystyka
erystyka 20.07.2021, 12:26
Bo to jest metoda erystyczna w dyskusji. Wyjąć z wypowiedzi rywala jeden szczegół (tu: opinia Mariana o wyglądzie ratusza) i obśmiać to. W ten sposób całą uwagę kieruje się tylko na ten szczegół, stwarzając wrażenie, że cała wypowiedź jest do d... O innych opiniach rywala, których nie da się obalić, ani słowa. Tymczasem meritum komentarza Mariana dotyczyła ustąpienia Dobrowolskiej, co - jak widać - zostało przykryte pier...łami bez znaczenia. Komentujący, nie wchodźcie w to!
Uwaga dla felietonistów: nie stosować argumentów dwuznacznych, bo przeciwnik skupi na nich całą uwagę i odwróci ją od ważnego problemu.

Bardzo podobny mechanizm działa ostatnio w odniesieniu do radnej Piaseckiej. Co i rusz (Bielawska, Chodkiewicz) wyciąga się jej detal, tj. gaszenie latarni, żeby ośmieszyć całe jej rządy w Augustowie (krótkie zresztą) a w konsekwencji ją samą jako radną opozycji, która nie może mieć już w niczym racji, skoro gasiła latarnie. Czymże jest gaszenie latarni wobec utraty milionów złotych dotacji? Dlatego na każdy taki zarzut należy grzecznie o tych milionach przypomnieć.
1000_drobiazgów
1000_drobiazgów 20.07.2021, 12:19
na mieniu komunalnym tracą.. tylko do tego interesu dokładają bucu... bo są lokalnymi patriotami.. inni dostawcy usług byliby o wiele drożsi. jak jesteś takim znawcą to powiedz mi ile zarabia się na sprzedaży paliwa za 1 mln zł.. według statystyk około 3% czyli 30 tys. zł.. a według ciebie bucu, ile?
Prawda nas wyzwoli
Prawda nas wyzwoli 21.07.2021, 13:00
Z tego co mi wiadomo Dobkowski zarabia rocznie na spółkach miejskich ponad 100 tysięcy. Zawadzki zarobił już ponad 200. Chciałbym tak dokładać do interesu.
Słoma z butów
Słoma z butów 20.07.2021, 14:43
I taka jest oto retoryka wizjonerów NM którą oprócz takich wypowiedzi możemy śledzić podczas niemal każdej transmisji z posiedzeń RM. Ten język jest rozpoznawalny dla każdego mieszkańca który chociaż trochę interesuje się waszymi rządami i sprawami miasta.
nie żartuj sobie
nie żartuj sobie 20.07.2021, 13:52
Tomasz - lokalny patriota?????? Buaaa, haaa...
żarty_kiedyś_się_skończą
żarty_kiedyś_się_skończą 20.07.2021, 14:30
Ja wolę jego i mam nadzieję ze ze swojego dochodu dalej będzie płacił podatki na Augustów (700 tys. zł) a nie przeniesie się do Suwałk (tam też ma stację i może to zrobić za pstryknięciem palca). ale zawsze można wybrać biedną Piasecką (według oświadczenia majątkowego)_ która nie płaci nic (albo bardzo mało) i rozwinie nasze miasto tak jak rozwija Krechowiak... Dzięki takim wpisom jakie głosisz wielu majętnych ludzi się wyprowadzi z Augustowa i wtedy liczę że ty zajmiesz ich miejsce..
mieszkaniec
mieszkaniec 21.07.2021, 17:24
Niech już przenosi biznes do Suwałk razem z Zawadzkim tylko niech nie zapomną zabrać tego co im wszystko klepie oraz jedenastkę no i oczywiście swoją mecenas .
Ja płakał po nich nie będę.
tej piękności złość nie zaszkodzi
tej piękności złość nie zaszkodzi 20.07.2021, 13:32
Tomasz, się nie napinaj, bo ci żyłka w rzyci pęknie. Dobrze wiesz, że chodzi o sam fakt korzystania, które jest zabronione, a nie o skalę, zarobek czy stratę. Nie można to nie można i tyle, nawet twoja mecenas tego nie odwinie. Ty raczej wyglądaj listonosza z poleconym od Wojewody, miesiąc minął i wygaszenie pewnie już w drodze. Do pełni sukcesu droga pewnie jeszcze dosyć daleka ale i tak wieeeeeelu ludzi bardzo się tym ucieszy. Nie zapomnij opisać w Reporterze.
Budynek_historia
Budynek_historia 20.07.2021, 09:51
żeby UM nie przeniósł się do nowego ratusza i nie zainwestował w to miejsce które posłuży jeszcze wiele wiele lat dla wszystkich następców to budynek byłby ruiną i wyglądał jak ten na przeciwko kina , którego właścicielem jest starostwo. Czasami trzeba podejmować odważne decyzje a nie bać się własnego cienia i tego co ludzie powiedzą....
Olimp
Olimp 20.07.2021, 10:41
To miejsce jest atrakcyjne i można było sprzedać ten budynek np z przeznaczeniem na hotel. kilkadziesiąt osób miałoby pracę a i usługi czy też lokalne piekarnie itd miały by pewnie zamówienia. Urząd miasta zmieścił by się w połowie gabarytu tego budynku jak nowo powstały Urząd Gminy Augustów za dużo mniejsze pieniądze.
Tak duży budynek zapewne będzie generował spore koszty które obciążą kasę miejską. Widać miasto stać na to zresztą jak również na płacenie firmom radnych.
Pan Marian ma rację.
Zeus
Zeus 20.07.2021, 11:49
Atrakcyjne miejsce? Hotel? to 20 m dalej jest takie atrakcyjne miejsce w posiadaniu Starostwa i przy głównej ulicy Augustowa, które się sypie.. niech tam zrobią hotel
matematyka
matematyka 20.07.2021, 11:18
Dokładnie tak
To nie nasze miasto!!!
To nie nasze miasto!!! 20.07.2021, 10:41
Jak łatwo jest przypisywać sobie zasługi i osiągnięcia innych. Pragnę przypomnieć, że tę odważną decyzję przed laty podjął Pan Walulik, czym bardzo, bardzo naraził się "naszemu miastu". By inwestycja mogła ruszyć zmuszony był ograniczyć jej zakres, ponieważ ówczesna rada miasta składająca się w większości z przedstawicieli "naszego miasta", ograniczyła bardzo środki na remont przyszłego ratusza. To właśnie dzięki Burmistrzowi Wojciechowi Walulikowi mamy nowy ratusz, który posłuży jeszcze wielu pokoleniom.
Moje _Miasto
Moje _Miasto 20.07.2021, 11:45
Pan Walulik to żadnych decyzji własnych nie podejmował.. a jeżeli podejmował to raczej sfery prywatnej
Nie nasze maasto
Nie nasze maasto 20.07.2021, 12:47
W sferze prywatnej każdy z nas podejmuje decyzje, więc daruj sobie.
to_wypad
to_wypad 20.07.2021, 15:59
ale nie na urzędzie burmistrza i wykorzystując władzę i publiczne pieniądze ... więc to ty daruj sobie
Obserwator
Obserwator 20.07.2021, 11:15
Oni lubią podbierać cudze pomysły , projekty, pracę włożoną w przygotowanie aby sprzedać jako własne.
Ile poprzednia rada przeznaczyła środków na ławeczkę z Beatą ? A Chodkiewicz poleciał na otwarcie . Kilka innych przykładów by się znalazło. ,, Obiecane wykonane".
Bricky
Bricky 19.07.2021, 19:52
Kobita sobie nie radzi. Teraz odgraża się, że ORMO będzie wzywać do pomocy - czy tam innych goryli.
Zawsze w RM była jakaś opozycja i bywało gorąco, lecz odbywało się to w atmosferze kultury, w białych rękawiczkach, w formie jakichś wyrafinowanych docinek, żartów lub bardziej otwarcie, ale nigdy z takim jadem, nienawiścią, jawną dyskryminacją.
W ostatnich wyborach NM znacznie pomniejszyło swój elektorat w stosunku do poprzednich. Coś ludziom zaświtało. Dziś osoby z niewielką ilością głosów w wyborach najbardziej pyskują. Zapominają, że opluwając innych radnych, opluwają też ich wyborców, znacznie liczniejszych niż ich własny elektorat. Nie można tego inaczej nazwać niż chamstwem, buractwem i dnem. Dlatego nie dziwi, że patologia płynąca ze sceny na sławetnym koncercie tak im przypadła do gustu. Moralna degrengolada.
Luba
Luba 19.07.2021, 21:33
Dojrzałe demokracje polegają na tym, że do przeciwników politycznych podchodzi się z szacunkiem. Wysłu***e się ich z kulturą, nawet jeśli robi się swoje. Swoim skutecznym działaniem potwierdza się własne racje, a nie zwalaniem za wszystko winy na opozycję i obrzucaniem jej obelgami. Kultura i tolerancja. Za opozycją stoją wyborcy - LUDZIE. Zawsze można przecież liczyć na przejęcie elektoratu. Obecna ekipa rządząca miastem swoimi jadowitymi i otwarcie agresywnymi zachowaniami nikogo do siebie nie przekona, co najwyżej straci. Już straciła. To jest dzicz, nie demokracja.

Dobra robota obroni się sama, nie trzeba poniewierać innymi, aby jej dowieść. Przeciwnie, powstaje wrażenie, że ta agresja ma coś przykryć.

Niestety, na takiej właśnie agresji i sianiu nienawiści wobec politycznego przeciwnika do władzy doszedł PiS. Wczoraj marszałkini dała tego popis. Przykład idzie z góry. W pewnym więc sensie Kleczkowski - choć sam wydaje się być zrównoważony - ponosi konsekwencje polityki własnego ugrupowania. Nie wspominając już o tym, że wprowadził do RM osoby o takiej właśnie osobowości.
Luba..brawo
Luba..brawo 20.07.2021, 07:26
Wspaniałe podsumowanie działań obecnej władzuni , zarówno w wymiarze lokalnym - augustowskim jak i krajowym - PiSowskim.
mieszkaniec
mieszkaniec 19.07.2021, 19:17
Oczywiście że się zgadzam z Panem ale obawiam się że puka Pan do drzwi za którymi nic nie ma tylko pustka.
Konkurs
Konkurs 19.07.2021, 18:03
Chamstwo tych pań zapisuje najbardziej wstydliwe karty historii Augustowa. Na największą propagatorkę chamskich zachowań wymienione panie zajęłyby ex equo pierwsze miejsce. Chociaż jednak Sylwia mogłaby wygrać. W konkursie najgłupszych odzywek pierwsze miejsce dla Onety, Alicja pierwsza w ogólnej durnocie.
Światło latarni
Światło latarni 19.07.2021, 17:58
Marian ma rację, że te panie reprezentują sobą poziom spod budki z piwem lub niżej. Braki w wychowaniu, kulturze, wykształceniu, oczytaniu powodują agresję wobec normalnego wykształconego świata. Dlatego Sylwia Bielawska ludzi z tytułami magistra czy doktorami nazywa patointeligencją. To wynika z deficytów intelektualnych, kulturowych, edukacyjnych przejawiających się agresją słowną i nienawiścią do ludzi bez takich zaległości.
promyk
promyk 19.07.2021, 19:40
Bardzo trafna diagnoza.
buahahaha
buahahaha 19.07.2021, 23:45
"reprezentują sobą poziom spod budki z piwem lub niżej"
jak ktoś przez pół życia nalewa piwo i smaży ryby to co się dziwić
Posłuchaj Alicja
Posłuchaj Alicja 19.07.2021, 17:46
Cały Augustów (bez Naszego Miasta, ale to margines w każdym tego słowa znaczeniu) łączy się w apelu z panem Marianem

Pozostałe