Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 27 listopada 2025 00:43
Reklama
Reklama

Ile dziś kosztują gwiazdy szos PRL-u? Marzenie naszych rodziców i dziadków

Podziel się
Oceń

Często trzeba za nie zapłacić, tyle co za nowe, współczesne auta. Legendy motoryzacyjne PRL-u osiągają wysokie ceny. Sprawdziliśmy, ile trzeba wydać, aby za kierownicą przenieść się w czasie.
 Ile dziś kosztują gwiazdy szos PRL-u? Marzenie naszych rodziców i dziadków

Autor: Narodowe Archiwum Cyfrowe

Fiat 126p, czyli „maluch”, produkowany był w latach 1972 – 2000 i mimo swoich niewielkich rozmiarów, braku pojemnego bagażnika, potrafił dowieźć kilkuosobową rodzinę na zagraniczne wakacje. Tak samo jak „maluch”, fiat 125 był włoską konstrukcją, w Polsce produkowaną od 1967 roku do 1991 roku. Z kolei polonez to nasz rodzimy samochód. Zadebiutował w 1978 roku i był szosowym następcą „dużego fiata”. Ostatni polonez zjechał z taśmy produkcyjnej w kwietniu 2002 roku. W PRL-u oczy wielu kierowców były także zwrócone w stronę Wartburga. To auto z dawnej NRD, które zaczęto produkować już w 1955 roku, a ostania generacja zakończyła swoją historię w 1991 roku. Najpopularniejszy model, jaki dało się zobaczyć na ulicy, to 353W.

Wielkie pieniądze

Dziś na te wszystkie pojazdy można patrzeć z nutą nostalgii, bo były marzeniem wielu Polaków. Nie każdego było jednak na nie stać. „Z racji centralnie planowanej gospodarki, liczba samochodów była nieadekwatna do zapotrzebowania, co tworzyło niezwykłą dziś sytuację, w której używany samochód potrafił kosztować więcej niż nowy w Polmozbycie. Auta niewiele traciły na wartości, nawet po kilku latach użytkowania. W 1979 roku średnia cena Fiata 126p z 1974 roku wynosiła około 80 tys. zł, podczas gdy nowy samochód był wyceniany na 87 tys. zł. Normalnie taniały tylko Syreny, które nie cieszyły się taką renomą jak Maluch, Polski Fiat 125p czy chociażby Trabant, który jako 2-latek potrafił był droższy o 30 proc. od nowego.” - przypomina portal autocentrum. Trzeba jeszcze przypomnieć, że same pieniądze często nie wystarczyły, aby zostać posiadaczem wymarzonych czterech kółek. Potrzebny był talon. „Niektórzy go otrzymywali, inni wygrywali w loteriach, ale zdobycie uprawnienia do zakupu zawsze było swego rodzaju świętem. Brak talonu można było ominąć, decydując się na zakup droższego auta z drugiej ręki lub wykorzystanie dolarów. Wówczas, za tzw. bony PKO, czyli de facto – dolary, można było kupić samochód ‘od ręki’.” - czytamy w serwisie.

Duży fiat

Ale do rzeczy - ile dziś trzeba zapłacić za te obiekty westchnień Polaków? Sprawdziliśmy oferty umieszczone na popularnych portalach aukcyjnych i ogłoszeniowych. Okazuje się, że na auta z PRL-u trzeba wydać spore pieniądze. Właścicielem fiata 125 można zostać już za jakieś 6 500 zł. Tyle kosztuje egzemplarz z 1981 roku, ale jak czytamy w ogłoszeniu, auto wymaga trochę pracy mechanika. Pojazd w lepszym stanie (rocznik 1984) to wydatek 19 900 zł i trzeba przyznać, że na zdjęciach wygląda na zadbany. Jeżeli jednak ktoś chciałby fiata w nienagannym stanie, z oryginalnymi częściami, to musi mieć około 50 000 zł. Tyle właśnie kosztuje auto z 1973 roku – w pełni sprawny i ubezpieczony.

Maluch

Ogłoszeń jest niewiele. Największy w Polsce portal aukcyjny prezentuje zaledwie sześć ofert. Najtańsza opcja to 1 500 zł za auto z 1996 roku z przebiegiem 58 000 kilometrów. „Stan idealny z przebiegiem 25 000km. Zakupiony w salonie w Las Palmas de Gran Canaria w maju 1980. Bezwypadkowy. 100 proc. odrestaurowany w 2018 roku na oryginalnych częściach. Z powodu klimatu ciepłych zim i upalnego lata - bez grama rdzy...zapraszam do zakupu.” - reklamuje swoją ofertę ktoś, kto sprzedaje „malucha” za 39 000 zł. Jeżeli szuka się ofert ze średnimi cenami, to są także auta za ok. 7 000 zł. To pojazdy z lat 90-tych i – jak zapewniają właściciele – sprawne.

Polonez

W tym przypadku wybór jest znacznie większy. Można się stać jego właścicielem, wydając zaledwie 1 750 zł za egzemplarz z 1995 roku. O rok młodszy jest polonez atu kosztujący 4 600, ale prawdziwą gratką są najstarsze modele. Te trudno znaleźć, ale jest pojazd z 1989 roku za ponad 22 000 zł. Mniej więcej tyle samo trzeba zapłacić za model caro z 1994 roku. „Stan bardzo dobry. Śmiga bez przeszkód. Pierwszy właściciel.” - zachwala sprzedawca.

Wartburg

Z nim jest pewien problem, bo produkowany był bardzo długo i najstarsze egzemplarze (model 311) kosztują po 15 000 zł. Nowsze – z lat 80-tych – i swego czasu szalenie popularne modele 353 są znacznie tańsze. Na tych skupmy uwagę. Jeżdżący, ubezpieczony egzemplarz z 1983 roku kosztuje 4 999 zł, a maszyna starsza o cztery lata to wydatek 39 000 zł. „Mam do sprzedaży w wyśmienitym stanie, dosłownie jak nowy Wartburg 353W. Pojazd w pełni odrestaurowany, po renowacji przejechał jedynie 1500 km. Udokumentowana pełna historia z odrestaurowania.” - zachęca sprzedawca i wymienia, że nawet tapicerka jest w idealnym stanie. Można też skusić się na 353W z 1971 roku za około 13 000 zł, od pierwszego właściciela. „Samochód nigdy nie widział zimy o czym świadczy brak rdzy. Pojazd nigdy nie był malowany, lakier jest oryginalny, nie uczestniczył nigdy w żadnej kolizji czy wypadku. Ostatnie 20 lat stoi w garażu. Silnik sprawny.” - czytamy w ogłoszeniu.


Napisz komentarz

Komentarze

zachmurzenie duże

Temperatura: 1°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1009 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Naszomiastowopisowski "rozwój" Augustowa à la żenujące opowieści z mchu i paprociTreść komentarza: Zachęcam do przeczytania i posłuchania archiwalnych materiałów Dziennika Powiatowego z 25 października 2017 i z 9 kwietnia 2019. Gazetka pod wezwaniem ratuszowego żałosnego kabotyna, permanentne fetorzenie kompulsywnie lawirującego ratuszowego krętacza-propagandysty i prostacki bełkot mocodawcy tych dwóch klaunów na nic się zdały. Remont dworca zostanie zrealizowany dzięki działaniu samorządowców z KO, a nie pitoleniu naszomiastowych quasi-samorządowcow. Fantastycznie, iż dzięki internetowi można wrócić do tego populistycznego bełkotu defekowanego w przestrzeń publiczną przez picerów, pozerów i festyniarzy spod znaku Nasze Miasto-PiS. Poniżej część materiału z archiwalnego materiału: "Muzeum, carska restauracja i poczekalnia. To wszystko ma się znaleźć w budynku dawnego Dworca PKP w Augustowie. Pod koniec września, tego roku, ma być już przygotowana cała dokumentacja projektowo-kosztorysowa remontu tego obiektu". "W budynku dworca swoje miejsce będzie miał oddział Muzeum Ziemi Augustowskiej. Muzeum planuje zlokalizować tam wystawę obejmującą chronologicznie okres od początku zaborów, czyli od końca XVIII wieku do roku 1944 włącznie. W planach jest także rekonstrukcja carskiej restauracji, którą można będzie wykorzystywać na potrzeby wydarzeń kulturalnych i społecznych. Dostępna będzie również poczekalnia dla podróżnych". "-Zamierzamy też zaadoptować poddasze budynku pod wystawy muzealne. Jeśli chodzi o poczekalnię dla pasażerów kolei to powstanie ona już niebawem. Prace przy udostępnieniu jednego pomieszczenia dla podróżnych już trwają -wyjaśnia Magdalena Sokołowska, kierownik wydziału inwestycji Urzędu Miejskiego w Augustowie. -Prawdopodobnie na sezon letni poczekalnia będzie już czynna. Nie będzie tam wprawdzie jeszcze toalety, bo na jej powstanie wymagane jest pozwolenie na budowę, ale zostanie ustawiony sanitariat zewnętrzny".Data dodania komentarza: 26.11.2025, 19:25Źródło komentarza: To już pewne. Remont dworca kolejowego w Augustowie (video/ zdjęcia)Autor komentarza: Bezpieczeństwo użytkowników drogi vs uszkodzenie zawieszenia aut piratów drogowychTreść komentarza: Trzeba więc zastosować zasadę priorytetów, skoro tak ciężko jest zrozumieć, po co są progi spowalniające. Bezpieczeństwo użytkowników drogi jest na pewno ważniejsze, niż zawieszenie, podwozie, nadpobudliwość i niecierpliwość itp. kierowców nie potrafiących ujażmić swoich emocji podczas jazdy swoimi wehikułami i przestrzegać zasad ruchu drogowego. Natomiastvliczba funkcjonariuszy policji patrolujących Augustów jest ograniczona i po prostu się nie rozmnoży, natomiast progi spowalniające oraz fotoradary i fonoradary zrobią swoją robotę, czyli wyłapią i poczęstują odpowiednim mandatem, bądź przystopują mechanicznie, gdy jeden z drugim delikwent, quasi-rajdowiec (potencjalny zabójca) zepsuje zawieszenie na własne życzenie. Problematyczne odśnieżanie w tym przypadku to po prostu jest jakiś temat zastępczy. Ludzie latają w kosmos, natomiast w Augustowie jest jakiś wydumany problem z odśnieżaniem dróg wyposażonych w progi spowalniające. Zresztą Augustów wyludnia się w bardzo szybkim tempie, więc prawdopodobnie za kilkanaście lat tylko sporadycznie jakiś zagubiony kierowca spoza Augustowa przejedzie tą, czy inną ulicą.Data dodania komentarza: 26.11.2025, 18:55Źródło komentarza: Odrębny głos mieszkanki i radnejAutor komentarza: rumbaTreść komentarza: Czyli pani radna uważa, że przepisy są dla plebsu a ona to może jeździć szybko?Data dodania komentarza: 26.11.2025, 17:15Źródło komentarza: Odrębny głos mieszkanki i radnejAutor komentarza: Bezpieczeństwo ruchu na RZATreść komentarza: Dobry pomysł! Obecna organizacja ruchu na RZA zwiększa ryzyko wypadku. Problem nasila się szczególnie w weekendy i w okresie wakacyjnym, kiedy to wielu kierowców skręcając w lewo przy Alior Bank jedzie pod prąd ulegając prawdopodobnie przeświadczeniu, iż ulice na Rynku Zygmunta Augusta są jednokierunkowe. Moim zdaniem, ulice na RZA powinny być objęte strefą zamkniętą dla ruchu pojazdów mechanicznych.Data dodania komentarza: 26.11.2025, 17:12Źródło komentarza: Petycja mieszkańców ulicy NadrzecznejAutor komentarza: JKDTreść komentarza: Mówisz tak bo nie widziałeś jak ona jeździ autem, a ja tak. Dla niej znaki na drodze to abstrakcjaData dodania komentarza: 26.11.2025, 15:32Źródło komentarza: Odrębny głos mieszkanki i radnejAutor komentarza: normaTreść komentarza: Na pewno przyjechał jeszcze służbowym samochodem.Data dodania komentarza: 26.11.2025, 15:05Źródło komentarza: Petycja mieszkańców ulicy NadrzecznejAutor komentarza: Już dość progów w tym mieścieTreść komentarza: Najlepiej nawstawiać progów bez tołku. A może w końcu niech policja weźmie się za robotę? Kilka mandatów dla przykładu, regularne patrole i spokój. Potem będziecie narzekać, że zimą ulica nie odśnieżona, a jak pługiem przejechać, skoro próg na progu. Dwa przejazdy i pozrywane wszystko. A tak na marginesie, zawieszenie szybciej się zużywa na progach, nawet jak się przez nie przekroczysz z zalecaną prędkością.Data dodania komentarza: 26.11.2025, 14:12Źródło komentarza: Odrębny głos mieszkanki i radnejAutor komentarza: Infantylny manipulant z fejsbuka🤡👺👹🥸Treść komentarza: Czy radni mogliby zmobilizować zastępcę burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka fejsbukowego propagandysty niejakiego Jerzego Filipa Chodkiewicza, żeby nagrał kilka filmików z Mola Radiowej Trójki zapraszając mieszkańców i turystów z całej Polski do odwiedzenia i pospacerowania po "cudownie" prezentującym się zbutwiałym molo, nomen omen jednym z największych molo w Polsce? Z-ca Chodkiewicz z pomostu Dąbek nadaje jak nakręcony i rzuca kompulsywnie filmiki na fb, natomiast nie wiedzieć czemu naczelny ratuszowy propagandysta nie garnie się także do nagrywnia filmików pudrowanych żenująco infantylną propagandą z anturażem zbutwiałego Mola Radiowej Trójki.Data dodania komentarza: 26.11.2025, 11:37Źródło komentarza: Molo coraz gorzej wygląda (zdjęcia)Autor komentarza: logikaTreść komentarza: Może ktoś w końcu by pomyślał i ulicę przy rynku Zygmunta Augusta zrobił jednokierunkową od Alior Banku do PKS. Rozładowało by to korki przy Aliorze i poprawilo bezpieczeństwo ruchu szczególnie w okresie letnim.Data dodania komentarza: 26.11.2025, 08:17Źródło komentarza: Petycja mieszkańców ulicy NadrzecznejAutor komentarza: Obserwator.Treść komentarza: Pamiętam dobrze, były dożynki parafialne, Waldek nie dość że czytał z kartki, to jeszcze się jąkał,straszne to było, a momentami wręcz śmieszne.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 21:57Źródło komentarza: Radni narzekają na brak zaproszeńAutor komentarza: WyborcaTreść komentarza: Dokładnie.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 20:26Źródło komentarza: Petycja mieszkańców ulicy NadrzecznejAutor komentarza: Dyrygent.Treść komentarza: Czyżby Walduś, miekiszon a może fujara cytując Ziobrę.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 19:10Źródło komentarza: Radni narzekają na brak zaproszeńAutor komentarza: Bezpieczeństwo użytkowników drogi vs uszkodzenie podwozia w autach narwanych wariatów drogowychTreść komentarza: O czym pitoli radna Puczyłowska? Jakie niszczenie podwozi na progach spowalniajacych? No, chyba że radna Puczyłowska przejeżdża autem przez próg spowalniający z ponadnormatywną prędkością. W takim przypadku rzeczywiście radna może uszkodzić podwozie, a nawet zawieszenie. Poza tym chyba dużo ważniejsze jest bezpieczeństwo użytkowników drogi, niż niszczenie podwozia przez kierowców-piratów (potencjalnych zabójców) permanentnie nieprzestrzegających obowiązujących zasad ruchu drogowego.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 12:52Źródło komentarza: Odrębny głos mieszkanki i radnejAutor komentarza: Prince - Niccolo MachiavelliTreść komentarza: Sensacyjne i jednocześnie bardzo interesujące wiadomości docierają wprost z trzewi monumentalnego ratusza. Podobno burmiszcz Karolczuk rozważa likwidację etatu jednego ze swoich zastępców, żeby za trzy lata obwieścić mieszkańcom Augustowa, iż wygenerował z tego tytułu ponad pół miliona złotych oszczędności na remont mola Radiowej Trójki. Smaczku, a może nawet specyficznej pikanterii dla tej arcyciekawej rozgrywki kadrowej burmistrza Karolczuka dodaje pogłoska, iż likwidacja nie będzie dotyczyła etatu drugiego zastępcy jaśnie nam panującego burmistrza Karolczuka, lecz - SENCASJA - pierwszego zastępcy, czyli głównego fejsbukowo-emotkowego infantylisty - arywistycznie makiawelistycznego propagandysty i osobistego impresario naczelnego ratuszowego żałosnego kabotyna.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 07:54Źródło komentarza: Molo coraz gorzej wygląda (zdjęcia)Autor komentarza: Prawie milion złotych niestety został już przepalony, ale ponad pół miliona można jeszcze uratować przed etatowo-kumoterskim marnotrawstwemTreść komentarza: Podobno burmistrz Karolczuk poważnie zaczął rozważać likwidację utworzonego przez siebie cztery lata temu etatu drugiego zastępcy burmistrza Augustowa, żeby za trzy lata móc wykazać oszczędność z tego tytułu na kwotę grubo ponad pół miliona złotych i z tych oszczędności sfinansować na koniec swojej kadencji remont i modernizację zbutwiałego mola Radiowej Trójki. Niebawem przekonamy się, czy burmistrz Karolczuk rzeczywiście postanowił w końcu zawrócić z drogi kumoterskiego drenowania miejskiego budżetu etatem swojego drugiego zastępcy, czy jednak pozostanie na obranym cztery lata temu kursie kumotersko-kadrowej niegospodarności.Data dodania komentarza: 24.11.2025, 23:35Źródło komentarza: Petycja mieszkańców ulicy NadrzecznejAutor komentarza: KoleżankaTreść komentarza: Gdzie Waldemar czyta ? , jak on na sesji to śpi , jak Kaczyński w sejmieData dodania komentarza: 24.11.2025, 21:11Źródło komentarza: Radni narzekają na brak zaproszeńAutor komentarza: AndrzejTreść komentarza: Ja to tylko czekam ja wstawia te progi zwalniające i wicestarosta i kierownikiem komunikacji będą się tym chwalić że to ich sukcesData dodania komentarza: 24.11.2025, 21:09Źródło komentarza: Petycja mieszkańców ulicy NadrzecznejAutor komentarza: leśny ludekTreść komentarza: Ledwo śnieg spadł i wyścigi na nowo oraz kręcenie się po parkingu na Kauflandzie. Policji jak nie było tak nie ma.Data dodania komentarza: 24.11.2025, 19:19Źródło komentarza: Petycja mieszkańców ulicy NadrzecznejAutor komentarza: Fotoradary + progi spowalniające = zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników drogiTreść komentarza: Progi spowalniające ustawione co 150 m to raczej przerost formy nad treścią, ale na pewno występuje zasadność wykonania co najmniej kilku dodatkowych progów spowalniajacych, szczególnie zlokalizowanych w miejscach przejścia dla pieszych. Fotoradary w połączeniu z progami spowalniającymi skutecznie załatwią przedmiotową sprawę i w znacznym stopniu wyeliminują nagminne przekraczanie prędkości przez kierowców-piratów (potencjalnych zabójców drogowych) nie stosujących się do przepisów ruchu drogowego obowiązujących na ulicy Nadrzecznej.Data dodania komentarza: 24.11.2025, 16:54Źródło komentarza: Petycja mieszkańców ulicy NadrzecznejAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Dlatego taki opór w sprawie monitoringu miasta. Po co? Jeszcze ktoś ze znajomych wpadnie. Większość to szlachta od szlachtowania świń zapewne. Co się dziwić. Patologia i margines..Data dodania komentarza: 24.11.2025, 16:03Źródło komentarza: Petycja mieszkańców ulicy Nadrzecznej
Reklama