Biblioteczne Lego Challenge

  • 22.06.2021, 17:58 (aktualizacja 22.06.2021, 18:03)
  • Beata Perzanowska
Biblioteczne Lego Challenge
Jak wykorzystać klocki Lego do promocji czytelnictwa? Zapraszając dzieci do tworzenia budowli na podstawie fragmentów książek.

Kiedy klasy I-III chodziły do szkoły, a klasy IV-VIII musiały siedzieć w domach przykute do komputerów, bibliotekarze szkolni z augustowskiego Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich postanowili zaprosić uczących się zdalnie uczniów do Lego Challenge.

 

Konkurs trwał od 1 lutego do 31 maja i w tym czasie uczestnicy musieli zmierzyć się z czterema literacko-klockowymi wyzwaniami: zbudować smoka z „Opowieści z Narnii”, niesamowity las z "Władcy Pierścieni", piracki statek z "Wampiratów" i magiczną bibliotekę z "Pax. Palu przekleństwa".

 

Wyzwania podjęło kilkudziesięciu uczniów z siedmiu szkół podstawowych: SP nr 2, SP nr 3, SP nr 4, SP nr 6, SSP STO, ZSS w Lipsku, SP w Nowince. Co miesiąc wysyłali bibliotekarzom zdjęcia swoich budowli.

 

Do etapu międzyszkolnego przeszło po 3 uczestników z każdej szkoły i spośród nich został wyłoniony zwycięzca konkursu i zdobywca zestawu klocków o wartości 300 zł. Został nim Jakub Kibitlewski z klasy VII a Zespołu Szkół Samorządowych w Lipsku.

 

Uczestnicy Lego Challenge wykazali się wielką kreatywnością i sprawili, że jury musiało długo obradować, aby spośród wielu pięknych budowli, wybrać te najpiękniejsze.

 

Monika Rowińska

prezes Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich

Oddział w Augustowie

 

 

 

 

Beata Perzanowska

Zdjęcia (18)

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu dziennikpowiatowy.pl.z siedzibą w Augustowie, ul. Młyńska 34 jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe