Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 21 listopada 2025 08:30
Reklama
Reklama

Kręgosłup drogowy województwa podlaskiego

Podziel się
Oceń

Robi się coraz głośniej wokół inwestycji drogowej polegającej na połączeniu Via Carpatii z Vią Balticą. Pada propozycja wybudowania łącznika tych dwóch tras po śladzie drogi krajowej nr 8 z Białegostoku do Augustowa, a potem do Suwałk. Zabiegają już o to mieszkańcy Augustowszczyzny, Suwalszczyzny i Sejneńszczyzny. Za tym przebiegiem opowiadają się też politycy województwa podlaskiego oraz samorządowcy i przedsiębiorcy.
Kręgosłup drogowy województwa podlaskiego

O planowanej budowie łącznika tras Via Carpatia i Via Baltica pisaliśmy na naszych łamach już kilka razy. Samorządowcy, lokalni politycy, jak i mieszkańcy powiatów augustowskiego, sejneńskiego, suwalskiego i sokólskiego chcą, by łącznik przebiegał po śladzie drogi krajowej nr 16 z Białegostoku do Augustowa i poprzez węzeł w Raczkach wiódł do Suwałk. To rozwiązanie ich zdaniem pozwoliłoby na rozwój tej części województwa podlaskiego, jak i dobrego połączenia stolicy województwa Białegostoku z Suwałkami. Droga ma być ekspresowa.

 

Podpisy i konferencja

 

Walka o wspomniany przebieg połączenia obu tras rozpoczęła się jakiś czas temu. „Przegląd Powiatowy” od kilku tygodni opisuje ten temat. Suwalscy społecznicy wraz mieszkańcami Augustowszczyzny, Suwalszczyzny i ościennych terenów zbierają podpisy pod petycją w tej sprawie. Na konferencji prasowej, która odbyła się 3 lutego w augustowskim Hotelu Warszawa, wspólne stanowisko przekazali samorządowcy z Augustowa, Sejn, Suwałk oraz przedsiębiorcy z tych terenów.

-Samorządowcy i przedsiębiorcy województwa podlaskiego działając w interesie mieszkańców województwa podlaskiego w tym mieszkańców Augustowa, Suwałk, Sztabina, Suchowoli i Sejn oraz wszystkich korzystających z dróg tej części Polski wyrażamy poparcie dla budowy łącznika Via Carpatia i Via Baltica w wariancie przebiegającym przez drogę krajową numer 8 i połączenie tych dwóch dróg ekspresowych na węźle Raczki. Opowiadamy się za wyborem koncepcji odpowiadającej kilkuset tysiącom mieszkańców województwa podlaskiego, za łatwym dojazdem do jego stolicy, a mieszkańcom Białegostoku i okolic bezpiecznym dotarciu do terenów letniego wypoczynku i rekreacji – mówił podczas konferencji Mirosław Karolczuk, burmistrz Augustowa, który zwołał konferencję. -Przede wszystkim droga Nr 8 ma bardzo duże natężenie ruchu, przemieszcza się nią 4500 do 5000 tirów dziennie. W latach 2007 -2008 była gotowa dokumentacja obwodnicy Sztabina łącznie z pozwoleniem na budowę i wydanymi wcześniej wszelkimi decyzjami środowiskowymi oraz uzgodnieniami od tego czasu minęło 13 lat. Przez te 13 lat, kiedy już jedna z obwodnic mogłaby być gotowa, a w ślad za nią powstawałyby następne, uwolniono by mieszkańców przed 20 000 000 tirów rozjeżdżającymi ich miejscowości.

Podczas konferencji głos zabrał też Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk, który podkreślał, że w tej sprawie powinnyśmy mówić wszyscy jednym głosem.

-Rozwój naszych miast, ale również i regionu zależy od krwiobiegu, którym jest sieć transportowa i sieć komunikacyjna. Północ naszego województwa musi być dobrze skomunikowana ze stolicą regionu, Białymstokiem, dlatego też mówimy jak ważna jest ta droga, która połączy Via Carpatię z Vią Balticą po śladzie drogi krajowej nr 8 -zaznaczał prezydent Suwałk. -Znam historię budowy dróg w województwie podlaskim od kilkunastu lat i pamiętam, że droga ekspresowa była wybudowana do Katrynki, do Przewalanki i była gotowa dokumentacja na kontynuowanie inwestycji. W roku 2016 zmartwiłem się, jak zobaczyłem rozporządzenie rady ministrów traktujące o tym, że Via Baltica z Vią Carpatią połączy się przez Mońki, Grajewo i do Ełku, miasta w innym województwie. W tej chwili jest szansa, żeby przy połączeniu tych dwóch dróg ekspresowych załatwić temat właściwego skomunikowania naszego województwa od południa po północne jego krańce. Uważam, że połączenie tych dróg na węźle w Raczkach ma same korzyści. Po pierwsze, ta trasa jest co najmniej 30 km krótsza od trasy alternatywnej, a to już jest korzystniejsze finansowo. Łatwo policzyć, znając ceny budowy dróg, że przyniesie to miliard złotych oszczędności. Jeśli przemieszczamy się z punktu A do B, to wybieramy zawsze szlaki najkrótsze. Dlaczego mamy jechać dłuższą trasą? Chcemy też żeby nasze miasta miały dobre połączenie ze stolicą regionu. Wszystkie analizy wskazują, że ta właśnie droga ma największe natężenie ruchu i to jest kręgosłup drogowy województwa. Jej modernizacja jest więc niezwykle potrzebna.

W trakcie konferencji wypowiedzieli się także przedsiębiorcy. Ryszard Iwaszkiewicz z Podlaskiego Klubu Biznesu podkreślał, że od dawna walczą o tę drogę, by lepiej rozwijać swoje przedsiębiorstwa i inwestować.

-Niestety droga w obecnym stanie jest nieprzyjazna i z tego powodu rezygnujemy z różnych inicjatyw -dodał.

Za przebiegiem tego łącznika opowiedzieli się także radni sejmiku województwa Bogdan Dyjuk i Paweł Wnukowski.

Szkoda, że nie mogliśmy uczestniczyć w tej konferencji, ale jak nam wytłumaczył pracownik urzędu, zapomniano wysłać do nas maila z informacją o tym spotkaniu. Przeproszono nas za to i otrzymaliśmy filmy z tego wydarzenia, na podstawie których powstał ten akapit artykułu.

 

W większości są za

 

Temat tej drogi poruszają też politycy z naszego regionu. Klub Radnych Polskiego Stronnictwa Ludowego w Sejmiku Województwa Podlaskiego przyjął oficjalne stanowisko, w którym opowiada się za przebiegiem łącznika tras Via Carpatia i Via Baltica drogą krajową nr 8
W swoim stanowisku radni podnoszą argumenty jak, duże natężenie ruchu na drodze krajowej nr 8, przecięcie Doliny Biebrzy w jej najwęższym miejscu w okolicach Sztabina, gdzie przeprawa drogowa najmniej ingeruje w koryto rzeki. Podkreślają, że „budowa łącznika przebiegającego po trasie Knyszyn-Korycin-Suchowola-Sztabin-Augustów-Raczki Drogi Krajowej nr 8 oznacza dla mieszkańców Augustowa, Suwałk, Sejn, Suchowoli i Sztabina całkowicie nowe warunki do rozwoju i uwolnienia potencjału gospodarczego północnej części Województwa Podlaskiego”. O ten wariant drogi zabiega też poseł Jarosław Zieliński z Prawa i Sprawiedliwości, który skierował interpelację poselską w tej sprawie.

Nie wszyscy jednak zgadzają się na takie rozwiązanie. Marcin Kleczkowski, radny miejski z Prawa i Sprawiedliwości ma odmienne zdanie w tej sprawie.

-Uważam, że przebudowa drogi Białystok-Augustów do standardu drogi ekspresowej jest bardzo potrzebna całej północnej części województwa podlaskiego. Warto w tym miejscu zauważyć, że już w 2007r. rząd tworzony przez Prawo i Sprawiedliwość zatwierdził ten pomysł do realizacji i zabezpieczył na ten cel środki, jednak zmiany, które zaszły po wyborach przeprowadzonych 21 października 2007r. odsunęły na lata tę ważną dla Augustowa inwestycję. Augustów i Suwalszczyzna potrzebują dobrych dróg, jednak koncepcja, by zmodernizowany odcinek Drogi Krajowej nr 8, na odcinku Białystok - Augustów i dalej do Raczek służyłby ciężkiemu ruchowi tranzytowemu jako łącznik pomiędzy trasami Via Baltica i Via Carpatia i jest bardzo niekorzystna dla naszego miasta -podkreśla Marcin Kleczkowski. -Wiąże się to ciągłym przejazdem ciężarówek przez granice administracyjne miasta, bezpośrednio przy zabudowie miejskiej i Jeziorze Necko. Ponadto nadanie drodze Białystok - Augustów rangi łącznika między trasami Via Baltica i Via Carpatia przybliżyłoby do realizacji koncepcję skierowania ciężarówek na trasę Augustów-Sejny-Ogrodniki. Nie trzeba wielkiej wyobraźni, by uświadomić sobie, czym były ruch ciężarówek na wąskiej drodze. Byłaby to nie tylko degradacja Puszczy Augustowskiej z całym bogactwem unikatowej fauny i flory, ale bardzo poważne zagrożenie dla mieszkańców Ziemi Augustowskiej i Sejneńskiej. Wystarczy dziś doświadczyć podróży z Augustowa do Białegostoku, by uświadomić sobie, co może mieć miejsce na drodze Augustów-Sejny. Oby tak się nie stało. Podsumowując, Augustów i cała północna część województwa potrzebuje drogi ekspresowej do Białegostoku, ale łącznik pomiędzy trasami Via Baltica i Via Carpatia powinien przebiegać w innym miejscu. Jest to możliwe do zrealizowania.

Z kolei Leszek Cieślik, radny miejski z Koalicji Obywatelskiej i komitetu przeciw budowie kolejnej obwodnicy Augustowa, uważa, że budowa łącznika Via Carpatii z Vią Balticą po trasie obecnej drogi krajowej nr 8 jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

-Ta droga powinna być budowana jako ekspresowa z uwagi na połączenie z miastem wojewódzkim, jak i ze względu na ruch turystyczny, który jest bardzo duży w okresie letnim. Pod propozycją takiego przebiegu łącznika podpisujemy się obiema rękoma i jako Koalicja Obywatelska, jak i komitet przeciwko budowie kolejnej obwodnicy Augustowa. Postulowaliśmy już o to w trakcie różnych spotkań, żeby właśnie zając się ósemką, a nie wpuszczać tiry na drogę jednojezdniową do Sejn -mówi Leszek Cieślik. -Wszystkie samorządy wypowiedziały się za łącznikiem drogą Nr 8 i to już powinno być wystarczające dla podjęcia decyzji przez rządzących w tej sprawie.

W przyszłych numerach naszego tygodnika będziemy wracać do tego tematu i publikować kolejne stanowiska związane z przebiegiem łącznika.


Napisz komentarz

Komentarze

Nie. 20.02.2021 12:31
Dobra,mówi tak felietonista L.Czokajło:"Pseudo obwodnica w kierunku do Raczek jest zatłoczona i nie spełniająca podstawowych wymogów...."https://www.dziennikpowiatowy.pl/wiadomosci/6533,droga-naszej-przyszlosci. Dlaczego więc Pan L.Cieślik ti KO tak uparcie lobbuje by :" nie wpuszczać tiry na drogę jednojezdniową do Sejn -mówi Leszek Cieślik..."A z artykułu powyżej wynika,że tak-"zająć się ósemką ".Dlaczego wtedy nie lobbował z PO za innym przebiegiem obwodnicy Augustowa,tylko zafundował mieszkańcom bubel do Raczek? Ponad 20 km bubla?Gdzie śmierć widzisz w oczach.Ładnie Pan feliotenista POdsumował dzieło ówczesnej Platformy włączając p.Ćeślika :)))))Są warianty,jest więc wybór,niech budują dwupasmową na Sejny i będzie w porządku-nie będzie to bubel jak w przypadku obwodnicy Augustowa.

Drogowiec 22.02.2021 09:10
Obecna obwodnica funkcjonuje od 2014 roku może nie doskonała ale jakby jej nie było to nadal tiry jeżdziły by przez środek miasta i za to cieślikowi należą się podziękowania a następcy mogli zrobić już dawno drugą jezdnię ale 6 lat ponad dyskutują i jeszcze jedno jak powstanie baltica to chyba ruch do Białegostoku znacznie spadnie tiry pojadą nową trasą na Łomżę t chyba normalne....

Chłopek roztropek 18.02.2021 23:35
Jak myślicie, kto "poluje" na miejsce prezydenta Suwałk?

Nie. 18.02.2021 21:17
Panie L.Cieslik-co Pan obecnie sie upiera by nie puszczać na droge jednojezdniową do Sejn?Dlaczego więc POmagał Pan i przypisuje sukces właśnie PO Obwodnicy Augustowa,tej aktualnej do Suwałk-własnie do Raczek biegnie jednojezdniowa droga!Czy jest na to wytłumaczenie? Do Raczek-tak-zbudowana została jednojezdniowa droga ( 21,48 km, od węzła Augustów do węzła Raczki, jest to jednojezdniowa droga krajowa nr 8. ) Jednym zafundowaliście koszmar-bo nie jest to ułatwienie jazdy,o wypadkach chyba Pan tam słyszał?Teraz drugim,na Sejny-nie chce Pan z KO już tego fundować?Niech jadą na Sejny!Jak wszystkim to wszystkim.Bez POdziału,dlaczego innych traktować obecnie inaczej?Mieszkańcy Raczek to inni?Każdy z nas pamięta co się działo przy budowie obwodnicy-niech sie tak samo dzieje przy budowie i tej obwodnicy.Czekam na konsultacje by nie wyszło PO mysli KO.

Trudno zrozumieć 19.02.2021 08:59
Jak pijesz to nie pisz!

poroniony pomysł 17.02.2021 09:05
Pogadajcie z mieszkańcami .... oni by wszystko oddali aby mieć ciszę https://tiny.pl/rpbl2

zachmurzenie duże

Temperatura: 0°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 14 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Wioś będzie wnikliwie kontrolował uciążliwości dla mieszkańców bloku? Pszok był zasłonięty magiczna niewidzialna kurtyną i wyskoczyl tak nagle jak królik z kapelusza.Data dodania komentarza: 20.11.2025, 22:03Źródło komentarza: Z Augustowa do Nowinki. Dlaczego?Autor komentarza: Mieszkaniec konopkiTreść komentarza: Wiadomo kto dzwoni , Pan przewodniczący rady miasta , który mieszka w bloku nr 6 i nie chce mieć samochodów pod oknemData dodania komentarza: 20.11.2025, 19:41Źródło komentarza: Radni narzekają na brak zaproszeńAutor komentarza: Augustowskie Alternatywy 4Treść komentarza: Być może augustowski PSZOK jest usytuowany w Nowince dlatego, że w Augustowie jest wyludniający się kurort uzdrowiskowy, więc rajcowie z augustowskiego ratusza po prostu chcą, żeby w Augustowie było tak pięknie, wspaniałe i cudownie jak jest w gazetce pod redakcją burmistrza Mirosława Karolczuka i na służbowym fb jego zastępcyJerzego Filipa Chodkiewicza?Data dodania komentarza: 20.11.2025, 16:23Źródło komentarza: Z Augustowa do Nowinki. Dlaczego?Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Dodatkowe atrakcje na kładce to np. rzucanie petów i puszek po piwie na przepływające statki czy też sikanie kto dalej. Tylko tak dalej..Data dodania komentarza: 20.11.2025, 15:46Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: KuternogaTreść komentarza: No no , można było zawieźć torbę starych ubrań ,,darmową komunikacją,, na SZOK. Teraz trzeba już kupić bilet PKS do Nowinki. ahoj przygodo !Data dodania komentarza: 20.11.2025, 15:04Źródło komentarza: Z Augustowa do Nowinki. Dlaczego?Autor komentarza: Wkurzona mieszkanka.Treść komentarza: Policja woli ganiać nas na konopnickiej za parkowanie na chodniku wzdłuż Bloku numer 6, a tym chodnikiem nikt nie chodzi nawet ....Data dodania komentarza: 20.11.2025, 13:47Źródło komentarza: Rajgrodzka. Urzędnicza prośba o nieparkowanie wywołała sprzeciwAutor komentarza: Wkurzona mieszkanka.Treść komentarza: Absurd, że tylko na Konopnickiej policja wlepia mandaty, za parkowanie na chodniku.Data dodania komentarza: 20.11.2025, 13:42Źródło komentarza: Rajgrodzka. Urzędnicza prośba o nieparkowanie wywołała sprzeciwAutor komentarza: Wkurzona mieszkanka.Treść komentarza: budują halę i się cieszą, a na Konopnickiej nie dość, że nie ma gdzie zaparkować, to jeszcze policja wlepia mandaty za parkowanie na chodniku, na którym latami ludzie parkowali i było dobrze, bo jakiś mieszkaniec osiedla dzwoni z donosem.Data dodania komentarza: 20.11.2025, 13:40Źródło komentarza: Radni narzekają na brak zaproszeńAutor komentarza: Naszomiastowe demiurgi samorządnościTreść komentarza: Od razu widać, że w miejskim magistracie w Augustowie same tęgie głowy działają w interesie publicznym i po naszomiastowemu "dbają" o żywotne sprawy mieszkańców Augustowa. Przecież już na pierwszy rzut oka razu widać, że mieszkańcom Augustowa jest bliżej dojechać do Nowinki, niż na SZOK usytowany na terenie Augustowa.Data dodania komentarza: 20.11.2025, 12:41Źródło komentarza: Z Augustowa do Nowinki. Dlaczego?Autor komentarza: Nietuzinkowa kolejka linowa z wieżą widokową 🤩 vs monumentalna kładka pod wezwaniem ratuszowego kabotyna 🤡Treść komentarza: Tylko kolejka linowa z wieżą widokową nad Nettą będzie realnie spełniać swoją rolę jako atrakcji turystycznej w Augustowie na miarę powstałego ponad ćwierć wieku temu pierwszego w Polsce wyciągu narciarzy wodnych. Budowa kolejnego mostu, kładki ewentualnie tunelu itp. nie będzie żadną wartością dodaną dla wyludniającego się w szybkim tempie Augustowa, a jedynie wpłynie na uatrakcyjnienie mieszkań i podwyższenie ich cen w apartamentowcach usytuowanych na końcu ulicy Nadrzecznej nad jeziorem Necko. Rzekoma funkcja komunikacyjna dla mieszkańców ulicy Zarzecze i dzielnicy Borki oraz kolejny most nad Nettą jako atrakcja turystyczna to są po prostu jakieś infantylne mrzonki i fantasmagorie zaściankowego filistera.Data dodania komentarza: 20.11.2025, 11:38Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: AśkaTreść komentarza: Alicja, bo odłączą Tobie internet! Z uwagi na to, że każde ze zdarzeń miało miejsce w innym roku, odpowiedzialność za nie jest przypisana do różnych polis OC obowiązujących w poszczególnych okresach.Data dodania komentarza: 20.11.2025, 11:17Źródło komentarza: Radni narzekają na brak zaproszeńAutor komentarza: JKDTreść komentarza: Bo ubezpieczenie wykupione na tak niską kwotę że nic z tego nie pokryjeData dodania komentarza: 20.11.2025, 09:13Źródło komentarza: Radni narzekają na brak zaproszeńAutor komentarza: Naprawdę kładka uratuje Augustów przed całkowitą zapaścią?Treść komentarza: Już widzę te niezliczone tłumy mieszkańców dzielnicy Borki i Zarzecze bez opamiętania przemieszczających się po tej kładce, która niechybnie wyrwie Augustów ze szponów wyludniania się i brnięcia ku całkowitej zapaści. Mieszkańcy Borek i Zarzecza zapewne całymi tabunami będą wędrować po kładce w tę i z powrotem, żeby wreszczie móc zwiedzić dotychczas odgrodzone niebrzebranymi wodami przepotężnej rzeki Netty dwie "kosmicznie odległe" od siebie dzielnice Augustowa. Bezsprzecznie z kładki najbardziej będą zadowoleni deweloperzy i przyjezdni pomieszkujący w apartamentach na końcu ulicy Nadrzecznej. No i pewnikiem w okresie jesienno-zimowym ludziska będą całymi tabunami przemieszczać się po tej kładce i podziwiać rzeczone w komentarzu "Neo z BAU" piękne augustowskie zachody słońca przewyższające swoją cudownością widoki z najwyższych szczytów górskich Alp, a może nawet Himalajów.Data dodania komentarza: 20.11.2025, 03:19Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: BogusiaTreść komentarza: Odległości z Rynku Zygmunta Augusta centrum miasta do : Komunalna 3km Stare wysypisko 3,2km Nowinka 12kmData dodania komentarza: 20.11.2025, 00:25Źródło komentarza: Z Augustowa do Nowinki. Dlaczego?Autor komentarza: Neo z BAUTreść komentarza: Tylko kładka spełni swoje zadanie , zarówno dla pieszych jak i rowerzystów. Kładka w takim miejscu byłaby wizytówką Augustowa i jakie piękne zachody słońca można by z niej podziwiać. Odnośnie kolejki ... hahaha , już widzę kolejki do kolejki w sezonie letnim. Przepustowość byłaby największym mankamentem bo ile osób zabierze taki wagonik i ile przewiezie w ciągu godziny ? Po kładce w tym czasie przejdzie 10x więcej ludzi. Poza tym , ktoś musiałby obsługiwać całą infrastrukturę ....kolejka generowałaby potężne koszty ...poroniony pomysł. Tylko kładka spełni swoje zadanie.Data dodania komentarza: 19.11.2025, 22:24Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: Mieszkaniec KonopnickiejTreść komentarza: Najważniejsze że będą się chwalić to hala i że to sukces Pawła wnukowskiego ,a nie poprzedniego zarząduData dodania komentarza: 19.11.2025, 19:19Źródło komentarza: Radni narzekają na brak zaproszeńAutor komentarza: Koszt budowy kładki wg wzoru budowy bazy kajakarzy?Treść komentarza: Z budową kładki nad Nettą może być tak, że rzeczywisty koszt jej budowy względem szacunkowowego kosztu zostanie przez naszomiastowych geniuszów niegospodarności wykreowany tak samo, jak miało miejsce w przypadku budowy bazy kajakarzy i w efekcie działalności ww. naszomiastowych demiurgów całkowity koszt budowy kładki nad Nettą liczony będzie wg wzoru budowy bazy kajakarzy i finalnie wyniesie: 3,5 x 40 mln zł = 140 mln złotych.Data dodania komentarza: 19.11.2025, 15:54Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: AugustTreść komentarza: ,,fachowcy,,miejcy z burmistrzem jako ,,znakomitym, budowniczym szacują że kładka nad netta będzie kosztować ok 40 000 000 zł w Warszawie kładka o długości 463 m i szerokości od ok.7 m do 16m kosztowała154 000 000 zl tj 332 613 za metr netto ma że 60 metrów wychodzi ok 20 000 000 zł tyko że Netta to nie WisłaData dodania komentarza: 19.11.2025, 14:48Źródło komentarza: Kolejka linowa nad Nettą (Video)Autor komentarza: kultiTreść komentarza: szpital w ostatnich latach był na plusieData dodania komentarza: 19.11.2025, 12:33Źródło komentarza: Radni narzekają na brak zaproszeńAutor komentarza: Trzech ratuszowych jeźdźców augustowskiej apokalipsyTreść komentarza: Jest to symptomatyczne zachowanie dla picerów, pozerów i festyniarzy. Augustów wyludnia się w tak szybkim tempie, że niebawem najwięksi pracodawcy będą prawdopodobnie zmuszeni ściągać do swoich firm pracowników-imigrantów z Azji, Afryki i Ameryki. Natomiast naszomiastowe fachowcy od nie-samorządności i gazetkowo-fejsbukowego rozwoju dziarsko inwestują w klomby, kwiaty i rabaty, tam gdzie tylko ich fantazja poniesie. Poza tym standardowo zero skutecznych i perspektywicznych pomysłów na powstrzymanie zapaści miasta, więc niebawem może trawę zaczną malować na zielono.Data dodania komentarza: 18.11.2025, 22:20Źródło komentarza: Radni narzekają na brak zaproszeń
Reklama