Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 22 października 2025 12:44
Reklama
Reklama

Dramatyczna sytuacja placówek

Podziel się
Oceń

Dramatyczne informacje o zakażeniach oraz czasowym zamknięciu Przedszkola nr 2 w Augustowie mocno zaniepokoiły mieszkańców. Okazuje się, że sytuacja w pozostałych placówkach jest daleka od pozytywnej. Nasi Czytelnicy zaalarmowali nas o trudnościach ze skompletowaniem kadry w miejskich przedszkolach i o kierowaniu do pracy osób z innych placówek. Część osób jest na zwolnieniach lekarskich. Personel boi się o zdrowie.
Dramatyczna sytuacja placówek
Szkoła Podstawowa nr 3

Autor: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Krzysztof Przekop

Informacje od naszych Czytelników

Otrzymaliśmy sygnał od zaniepokojonych Czytelników. Osoby dzwoniące do naszej redakcji podnosiły kwestię niezrozumiałego ich zdaniem rozdysponowania kadry pracowniczej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 na ulicy Mickiewicza w Augustowie, w skład którego wchodzi obecnie Szkoła Podstawowa nr 3 i Przedszkole nr 6. Z informacji naszych Czytelników wynikało, że dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzej Kaszkiel zlecał części pracownikom zasilenie kadry pracowniczej Przedszkola nr 2. Miało się tak dziać, gdyż w Przedszkolu nr 2 dużo osób było na zwolnieniu lekarskim z podejrzeniem zakażenia Sars-CoV-2. Z relacji naszych rozmówców wynikało również, że pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 byli wysyłani do Przedszkola nr 2 pomimo informacji, że istnieje tam realne zagrożenie epidemiczne. Inną dużą wątpliwość wzbudzał też fakt, na jakiej podstawie prawnej pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 wykonywali pracę w innej placówce, z którą nie łączy ich żadna umowa o pracę, a ich zakres czynności nie przewiduje takiej możliwości. Czytelnicy sygnalizowali, że pracownicy Przedszkola nr 2 zostali skierowani na kwarantannę, natomiast wspomagający ich personel z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 został oddelegowany do pracy w Przedszkolu nr 1 na ul. Waryńskiego. Czytelnicy uważają, że jest to sytuacja niezrozumiała, poddająca w wątpliwość standardy bezpieczeństwa dzieci i rodziców oraz pracowników przedszkola i ich rodzin. Nasi rozmówcy zadawali pytanie, czy o podjętej działalności był poinformowany burmistrz. Jeżeli tak należy zapytać czy wyraził na to zgodę?

Drugą informacją zasygnalizowaną przez naszych Czytelników było to, że dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzej Kaszkiel kierował do opieki na dziećmi w Przedszkolu nr 6 pracowników Szkoły Podstawowej nr 3 niemających do tego właściwych kwalifikacji. Ze względu na dużą ilość zwolnień lekarskich kadry nauczycielskiej Przedszkola nr 6 do opieki nad dziećmi mieli być kierowani pedagog szkolny oraz bibliotekarka Szkoły Podstawowej nr 3. Miało się tak dziać w godzinach ich pracy zdalnej. Szczególnego wymiaru nabiera fakt, iż nauczyciele pracują w różnych wymiarach zatrudnienia, np. bibliotekarz w wymiarze 30 godzin tygodniowo, nauczyciel przedszkola 22 godzin tygodniowo lub 25 godzin tygodniowo w zależności od wieku grupy, a to przekłada się na wymiar nauczycielskiego wynagrodzenia. Rozmówcy podnosili, że do opieki nad dziećmi mogą być skierowane wyłącznie osoby po ukończonej pedagogice wczesnoszkolnej. Mieszkańcy pytali, jak decyzja dyrektora ma się do prawa pracy i przepisów oświatowych? Czytelnicy podnosili ogromne obawy o rozsądność oraz legalność wyżej wymienionych sytuacji, powszechny niepokój personelu pracowniczego o możliwość zakażenia Sars-CoV-2, a także o efekty kształcenia dzieci w przedszkolu. Szczególnie obawy dotyczące opisanych procedur miał pogłębiać fakt związany z dramatycznymi doniesieniami i ostatecznym zamknięciem Przedszkola nr 2 na trzy tygodnie. Tutaj także pojawia się pytanie o wiedzę oraz stanowisko burmistrza dotyczące w/w zdarzeń.

Komentarz dyrektora Andrzeja Kaszkiela

Informacje przekazane przez naszych Czytelników przedstawiliśmy dyrektorowi Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzejowi Kaszkielowi. Poprosiliśmy go o ustosunkowanie się do sygnałów naszych Czytelników.

-Pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 zostali delegowani do pracy w Przedszkolu nr 2 w Augustowie w związku z poleceniem burmistrza Augustowa, powołującego się na ustawę covidową, na mocy której kierownik może tymczasowo przenieść pracownika do wykonywania innej pracy, niż określona w umowie o pracę, zgodnej z jego kwalifikacjami w innej jednostce. Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie stosowne do wykonywanej pracy, lecz nie niższe od dotychczasowego. Przeniesienie ma na celu zapewnienie sprawnej realizacji zadań jednostki, do której przenoszony jest pracownik –przekazał Andrzej Kaszlej nawiązując do sygnałów o kierowaniu pracowników z placówki na ulicy Mickiewicza do Przedszkola nr 2.

-W związku z wysoką zachorowalnością w ostatnich dniach nauczycieli wychowania przedszkolnego, w celu utrzymania funkcji organizacyjnych Przedszkola nr 6 im. Słoneczna Szósteczka w Augustowie, zostały podjęte działania mające na celu zapewnienie doraźnej opieki dzieciom z grup przedszkolnych, dla których w związku z zaistniałą sytuacją, nie było możliwości zapewnienia opieki przez nauczycieli uczących w przedszkolu. Stąd też w ramach posiadanych kwalifikacji nauczyciele pedagodzy, nauczyciele przedmiotów oraz nauczyciel bibliotekarz pełnili zadania opiekuńcze nad powierzonymi grupami. Zgodnie z przepisami prawa oświatowego każdy nauczyciel posiadający wykształcenie pedagogiczne może pełnić funkcje opiekuńcze w ramach powierzonych mu zadań.. Oceniam, iż do końca tygodnia sprawy personalne unormują się i w przyszłym tygodniu przedszkole osiągnie bieżącą zdolność do realizacji podstawy programowej -dodał dyrektor Kaszkiel, odnosząc się do kwestii związanej z obecnymi kłopotami Przedszkola nr 6.

Wypowiedź dyrektor sanepidu w Augustowie

Zapytaliśmy Agatę Augusewicz, dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Augustowie, czy ze względu na rozprzestrzeniania się koronawirusa oddelegowanie pracowników do innych placówek jest rozsądnym zachowaniem?

-To zależy w głównej mierze od zachowania reżimu sanitarnego oraz sytuacji epidemiologicznej w powiecie. Na obecną chwilę musimy prowadzić działania tak, żeby zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa i przerwać łańcuch zakażeń. Jeśli nie było kontaktu z chorym i zachowany był reżim sanitarny to zagrożenie jest o wiele mniejsze -wyjaśnia Agata Augusewicz.

–Ale nie jest wskazane w dobie epidemii, posiłkowanie się kadrą z innych placówek. W normalnych warunkach takie działanie jak oddelegowanie personelu do innych placówek byłoby wskazane, ale biorąc pod uwagę obecną sytuację epidemiologiczną, niestety nie -powiedziała nam A. Augusewicz.

Zastępca burmistrza Filip Chodkiewicz o oddelegowaniu pracowników do innej placówki:

W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego burmistrz może polecić kierownikowi podległej jednostki tymczasowe przeniesienie pracownika samorządowego do wykonywania innej pracy, niż określona w umowie o pracę, w innej jednostce na czas określony do 3 miesięcy. To ważna regulacja pozwalająca w tak trudnym czasie zapewnić ciągłość działania wielu instytucji. Pamiętajmy, że urzędy, szkoły i inne instytucje świadczą ważne usługi dla mieszkańców. Tego typu rozwiązanie pozwala utrzymać ich działanie nawet w przypadkach zwiększonej absencji pracowników. I właśnie w takich sytuacjach instytucje miejskie korzystają i będą korzystać z możliwości delegowania pracowników. Absurdem byłoby wyłączanie np. kuchni w jednym z przedszkoli ze względu na nieobecność pracowników, podczas kiedy np. mamy dostępnych pracowników z kuchni szkolnej i możemy skorzystać z ich zastępstwa. To bardzo cenne, że możemy pomóc sobie nawzajem. Oddelegowanym pracownikom również należą się szczególne podziękowania.

Filip Chodkiewicz o pracy nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 3 w Przedszkolu nr 6.

Nie wiem na czym opierana jest teza o „powszechności niepokoju personelu pracowniczego”, ale pragnę zapewnić, że we wszystkich placówkach oświatowych przestrzegany jest ściśle stosowny reżim sanitarny. Odpowiadają za to dyrektorzy i ręczą za przestrzeganie procedur. Jeśli chodzi o skierowanie przez dyrektora ZSP2 nauczycieli SP3 do sprawowania opieki nad dziećmi w Przedszkolu numer 6, to potwierdzam, że ma to miejsce. Zdaję sobie sprawę, że może to być wyzwanie dla poszczególnych pracowników, ale jest to sytuacja zupełnie wyjątkowa. W czasie epidemii i wspólnego zagrożenia, wszyscy powinniśmy sobie pomagać, choć nie zawsze jest to najłatwiejsze. Oczywiście przyjęte przez dyrektora rozwiązanie jest legalne i znajduje pełne oparcie w obowiązujących przepisach.

*Artykuł ukazał się w 44/2020 numerze "Przeglądu Powiatowego".


Napisz komentarz

Komentarze

Czuwaj 16.11.2020 17:13
Chodkiewicz ma doświadczenie pedagogiczne. To przeciez harcerz. Niech bierze drużynę i do roboty. Niech przy okazji oblecą szpital, bo tam też brakuje ludzi. Daj Filip przykład.

Nauczyciel 15.11.2020 21:45
Uważam, że zarówno pan Chodkiewicz jak i dyrektor ZSP 2 Andrzej Kaszkiej powinni świecić przykładem i sami sie oddelegować do pomocy w przedszkolu a nie tylko opowiadać jak wszystko działa idealnie i zgodnie z przepisami!

nauczyciel 16.11.2020 19:19
Ale to źle że zgodnie z przepisami ? To jak ma być? Niezgodnie?

Hokeista 16.11.2020 20:10
Andrzej spokojnie.

Nauczyciel 19.11.2020 22:13
Do swoich pracownikow nalezy podchodzic po ludzku, z empatią, zwłaszcza, że jesteśmy w bardzo trudnej sytuacji i każdemu jest ciężko, a nie jak do przedmiotów. Nauczyciele to nie gorszy sort, a pan dyrektor właśnie tak nas traktuje.

Kij 20.11.2020 09:08
Widzimy to i bardzo nam przykro. Trzymajcie się

Jodła 14.11.2020 12:25
Dramatycznie to było w hospicjum a teraz w szpitalu musieliśmy liczyć tylko na własne siły to są dwa miejsca w których naprawdę trzeba wysiłku a nikt o tym nie wspomni więc przestańcie bo nie wiecie jak jest naprawdę

Memento_mori 14.11.2020 11:33
dramatycznie to jest w szpitalu

Covid 14.11.2020 08:07
Srawdzic zasadnosc L 4.

Bronić się. 13.11.2020 18:05
Do sądu pracy!

Anna 13.11.2020 17:40
Jestem jedną z osób oddelegowanych czasowo do obu przedszkoli. Pragnę uspokoić czytelników DP oraz rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola nr 1 oraz przedszkola nr 2.Waszymi dziećmi opiekują sie wykwalifikowane i oddane swojej pracy i waszym dzieciom nauczycielki. Ja i moje współpracownice zostałyśmy oddelegowane za naszą zgodą . Nikt nas do tego nie zmuszał .Wykonywałyśmy obowiązki służbowe zgodnie z naszymi kwalifikacjami. Zdawałyśmy sprawę z jakim zagrożeniem możemy się spotkać .W obu przedszkolach były zachowane odpowiednie zasady bezpieczeństwa sanitarnego .Osobiście bardzo się cieszę , że moja praca mogla przyczynic się do tego,że te placowki mogły wlasciwie funkcjonować .

Ania 14.11.2020 10:18
Dziękuję:)

pytam 14.11.2020 17:07
Miło się czyta takie komentarze- mam nadzieję ze przeczytała tez pani bibliotekarka i panie pedagożki . Szanowna Redakcja otrzymała anonim, donos o losie pokrzywdzonych ? bo ta takie typowe .i znane z historii tej placówki...

Augustów szokuje 15.11.2020 11:37
A w Przedszkolu nr 6 też Anna była? Czy i tam zapewniony jest odpowiedni reżim sanitarny? Czy teraz w przedszkolach będą pracować pracownicy CSIRu, urzędnicy miejscy, panie z biblioteki miejskiej, którzy mają skończony kurs pedagogiczny?

Ania 15.11.2020 11:54
Bo nauczyciel przedszkolny wystarczy że skończy kurs pedagogiczny?Widać jakie pojęcie a ten temat mają obywatele?Szast - prast -kurs i do podcierania tyłka starczy bo więcej nic nie robimy?Zastanawiam się w takim razie po co ja skończyłam te studia jeśli wystarczy kurs -wtedy zostałabym tzw."przedszkolanką" i już!A co do reżimu - wszędzie jeśli się do jest zachowany chociaż jest to coraz trudniejsze przy tym co się dzieje i przy braku rąk do pracy ponieważ ludzie są na kwarantannach bądź chorzy.

Nogi na pokład i wio 15.11.2020 12:31
Może urzędnicy z radnymi i fkapami pomogą? Flip tak pięknie ich zachęci. Wystarczy słynne : ręce na pokład. Razem grabili, razem czyścili las, pompowali to i niech pomogą. Przecież praca w samorządzie i radzie jest dla mieszkańców więc w czym problem?

Nasze - chyba nie 15.11.2020 14:34
Radnych Naszego Miasta widział ktoś ostatnio na sesji? Kamerki wyłączone bo czasu szkoda? Wystarczy właściwie tablet w kieszeni. Nie wiem czy z takim podejściem pójdą do przedszkola, chyba tylko wirtualnie ? Filippo może pewnie powiedzieć zgodnie z prawdą że chodzi do przedszkola. Swojego.

Anna 15.11.2020 12:31
Jezeli zaistnieje taka potrzeba, to z największą przyjemnością .Wszędzie trzeba pracować ,a nie tylko chodzić do pracy . Przyszlo nam żyć w trudnym okresie i uważam , że z właściwym podejściem do rzeczywistości latwiej nam wszystkim będzie przetrwać ten czas .Zarazić się można wszędzie .W sklepie robiąc drobne zakupy czy w autobusie jadąc do pracy .Jeżeli chodzi o reżim sanitarny w przrdszkolu nr 6 to ufam,że nie odbiega od norm stosowanych w innych placówkach .

Józef 15.11.2020 13:30
Anno twój styl pisania trąca mi Chodkiewiczem. Brakuje tylko obiecane wykonane.

Żaba 15.11.2020 14:38
Dokładnie.

Anna 15.11.2020 14:41
Ma Pan prawo myśleć o mojej tożsamości co się Panu podoba.? .Napisałam o swoich odczuciach i podpisuję się prawdziwym imieniem.Pozwoli Pan ,że nazwiska nie ujawnię publicznie. Aczkolwiek porównanie mojej osoby do Wiceburmistrza ,biorąc pod uwagę moje wykształcenie i zajmowane stanowisko jest dla mnie komplementem. Pewnie osoby, ktore wiedzą kim jestem, czytając Pana komentarz nieźle sie bawią ?Pozdrawiam moich wspolpracownikow ze szkoły nr.3 oraz wsxystkie osoby ,które mialam prawdziwą przyjemność poznać w przedszkolach nr.1 oraz nr 2. Życzę milego popoludnia.

Błazen 15.11.2020 15:26
To ten co lubi pisać, wtrącać ikonki, sam ze sobą gaworzyć, dziś pytanie - dziś odpowiedź. Nie rozstaje się z telefonem i pilnie śledzi komentarze, a jego czujne oko próbuje dojrzeć wszystko. Włączony łowotik i niespokojna gestykulacja rąk. Zgadnijcie, kto to? ?

Mania 15.11.2020 17:28
Jeżeli porównanie do Chodkiewicza to dla ciebie komplement, to nie mam więcej pytań, żegnaj, adieu, leć swą propagandę uprawiać na augustowskireporter.pl jego mać. Niedługo twój wódz do pracy w przedszkolu skieruje może kierowców z Necka, palaczy z mpecu czy ratowników z basenu. Przecież można bo covid. I wtedy dalej będziesz szczęśliwa i zadowolona. Pożyteczni idioci są potrzebni kazdej władzy w każdych czasach

józef 15.11.2020 18:23
Nie Chodkiewicz to pewno jego ulubiona, a ikonki to też nie on?

Anna 15.11.2020 20:43
Dziękuję Aniu! Trafiłaś w sedno:)Też podpisałam się swoim własnym imieniem i żałuję że nie mogłaś u nas zostać bo naprawdę super z Ciebie babka, Twoja koleżanka oddelegowana również:)Trójka ma wspaniałych pracowników:)

Anna do Ani 15.11.2020 22:05
A to nam się trafilo nosić to samo imię .Czytelnicy pomyślą ,ze nie dość ,ze jestem panem Chodkiewiczem ,to jeszcze rozmawiam sama do siebie ?Trochę to zabawne. Mówiąc jedmak poważne ,to też się cieszę ,ze mogłam chwilę z Wami pracować .Stworzyłyście bardzo świetny zespół .Jest u Was fajna rodzinna atmosfera .Dzieci czują się jak w domu. I tak ma być .Życzę zdrówka wszystkim z Akademi Bystrzaka ?

rak 16.11.2020 17:21
Nie trąca. To typowy styl lizadu...a :))

Myślę i widze 15.11.2020 19:48
Rozumiem że nalewać benzynę na wiadomej stacji też będą pracownicy szkoły jak tam się pochoruja. A ja nie chcę żeby moje dziecko miało ciągle inna panią na zajęciach bo panie z przedszkola siedzą na zwolnieniu i nie wiadomo kiedy wrócą . Dlaczego w prywatnych przedszkolach jest normalnie. Można? Można! A z tym przestrzeganiem procedur to lepiej pominąć milczeniem.

ajajaj 13.11.2020 16:26
Skoro wuefista może mieć zajęcia opiekuńcze w świetlicy to bibliotekarz tym bardziej. I pedagog. Jakie zdalne nauczanie te panie mają w godzinach lekcji? Z jakiego przedmiotu? Właśnie to one powinny służyć pomocą i bo są dyspozycyjne. Mam nadzieję, że nowy dyrektor wytłumaczy im jaką pełnia rolę w szkole.

Nauczyciel 15.11.2020 21:49
Nowy dyrektor w tej szkole urwał się z księżyca. Nie ma pojęcia o swojej pracy. Nie ma pojęcia o szkole. Myśli, że dyrektor jest tylko od zarządzania pracownikami a pracować mają za niego inni.

Rodzic 16.11.2020 10:55
Wystarczy przyjrzeć się zarządzaniu LO 4 i Gim 5 - i zapytać pracowników, jak byli traktowani, zwłaszcza ci zwalniani - z tego co "mówi miasto" i rodzice różowo nie było

AW 17.11.2020 17:37
jakoś nie narzekam na nowego pana dyrektora i nie chcę nawet myśleć o powrocie poprzedniej.... baj baj baj i nie wracaj ....bardzo dobra zmiana!

nauczyciel 16.11.2020 19:26
A ty taki znawca? tak się przepracowałeś za dyrektora? A może jesteś jakiś były dyrektor ? To by akurat idealnie pasowało do stylu i formy... jeszcze anonim napisz, donos ... jeszcze tego nie zrobiłeś? niemożliwe.....

I wszystko wiadomo w temacie 13.11.2020 15:40
A sami burmistrzowie pozamykani w urzędzie! Grunt to bezpieczęństwo zapewnić sobie ! No ale jak władcy zachorują to przecież nastapi paraliż miasta. Cała naprzód! Obiecane wykonane ! Pracować i niedyskutować! Idzie zima bedzie mozna tez do odsnieżania przesunać znudzonych nauczycieli zdalnie uczacych !

On 13.11.2020 14:49
W przedszkolu nr 6 jest tragedia pare osob ma pozytywny wynik a placówka pracuje. Chyba trzeba tragedii jak na kopernika. Brawo Pani dyrektor i Panie dyrektorze.

Wkurzony 15.11.2020 19:56
Brawo! Pracownicy to nie ekipa do wynajęcia że mają obrabiać całe miasto. Dlaczego cały personel przedszkola na zwolnieniu i wysyła się tam kolejnych aby zarazili siebie i swoje rodziny. Przecież mamy niebezpieczna epidemie która zabija ludzi a nie wirusa opryszczki. Przykład jednego z przedszkoli pokazał do czego może doprowadzić jak chorzy pracownicy chodzą do pracy a dyrektor nad tym nie panuje.

horror 16.11.2020 11:33
Zgadza się. a do prywatnych przedszkoli tez będą chodzić w ramach pomocy w Covidzie? czy tam rodzice by się nie zgodzili żeby osoby bez kwalifikacji zajmowały się maluchami? A może niektórzy postrzegają przedszkola jako przechowalnie bagażu? Każdy może popilnować?

! 16.11.2020 19:00
Bo tak właśnie często postrzegają;) Byś się zdziwił "horror"

zachmurzenie duże

Temperatura: 10°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1008 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 8 z dnia 28 sier - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i ekipy Nasze Miasto-PiS🤡🤡🤡Treść komentarza: Jakim cudem urząd miejski w Augustowie pod kierownictwem trzech burmistrzów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego obchodzi przepisy prawa, w tym ustawy Prawo Budowlane? Zgodnie z art. 61 ww. aktu prawnego właściciel lub zarządca obiektu budowlanego jest odpowiedzialny za utrzymanie obiektu budowlanego we właściwym stanie technicznym i estetycznym. Dlaczego nadzór budowlany nie interweniuje w tej sprawie do trzech ww. burmistrzów o bezzwłoczną reakcję w związku z karygodnym zaniedbaniem stanu technicznego i wizualnego obiektu budowlanego, nomen omen stanowiącego majątek komunalny miasta Augustowa?Data dodania komentarza: 21.10.2025, 22:26Źródło komentarza: Niekończąca się sprawa szklanego budynkuAutor komentarza: Upadek Augustowa przy współudziale mieszkańców otumanionych banerami Nasze Miasto-PiS, czyli "Teraz naszomiastowopisowska rodzina"Treść komentarza: Augustów rozwija się poprzez wyludnianie, a na pewno w gazetce pod redakcją burmistrza Mirosława Karolczuka i na służbowym fb Jerzego Filipa Chodkiewicza. To są typowi populiści, którzy zaklinają rzeczywistość swoją kabotyńsko-infantylną propagandą, żeby jak najdłużej utrzymać się u sterów władzy.Data dodania komentarza: 19.10.2025, 19:41Źródło komentarza: Pytanie o przyszłość budynkuAutor komentarza: loloTreść komentarza: No przecież rządzący tworzą miejsca pracy! Swoich znajomków i pociotków obsadzają w spółkach miejskich.Data dodania komentarza: 19.10.2025, 17:56Źródło komentarza: Pytanie o przyszłość budynkuAutor komentarza: żabaTreść komentarza: Panie Burmistrzu! proszę spacer wokół parku: do wynajęcia, wynajme etc. Czas wynająć Urząd Miasta innym......Data dodania komentarza: 18.10.2025, 17:22Źródło komentarza: Pytanie o przyszłość budynkuAutor komentarza: RodzicTreść komentarza: Budynek tego przedszkola był w ruinie, nawet sam nadzór budowlany zdaję się tak stwierdził...Data dodania komentarza: 18.10.2025, 16:46Źródło komentarza: Pytanie o przyszłość budynkuAutor komentarza: prowincjaTreść komentarza: ludzie! jaka kładka za 100 mln zł? 1. tu trzeba myśleć o rozwoju miasta i zatrzymaniu depopulacji. 2. o stworzeniu nowych miejsc pracy - poprzez tworzenie miejsc pracy z udziałem samorządu 3. i na ten moment najważniejsze o obronie, obronie cywilnej, schronach itd.. ktoś w ogóle w tym mieście zajmuje się geopolityką i wie że wojna jest tuż tuz. Czy rządzą nami ..... (cenzura nie przepuści)Data dodania komentarza: 18.10.2025, 11:17Źródło komentarza: Pytanie o przyszłość budynkuAutor komentarza: Deal pod auspicjami insrybutorowo-jablonkowego towarzystwo wzajemnej adoracjiTreść komentarza: Skoro na tej miejskiej działce ma stanąć kładka łącząca ul. Zarzecze z ul. Nad Nettą, to miasto nie powinno sprzedawać tej działki. No, chyba że najpierw sprzeda, a później odkupi, żeby zrobić tzw. "byznes deal".Data dodania komentarza: 17.10.2025, 12:04Źródło komentarza: Pytanie o przyszłość budynkuAutor komentarza: AnkaTreść komentarza: Klub zainwestował już w teren, a teraz miasto zmienia decyzję? Czy to jest ratowanie klubu według naszych władz? Czy po prostu ktoś z przyjaciół "Puchatka" widzi tam możliwość komercyjnego wykorzystania tego miejsca?... Czy Przegląd może zapytać władze o prawdziwe uzasadnienie decyzji? Niestety wygląda to na kolejną śmierdzącą sprawę. Tak wygląda inwestowanie w sport w Augustowie?Data dodania komentarza: 17.10.2025, 10:52Źródło komentarza: Złoty sezon augustowskich sportowców z AKS Sparta. Mimo sukcesów – klub traci teren pod bazę treningowąAutor komentarza: Duży plus dla skutecznie działającej policji w AugustowieTreść komentarza: Niestety Augustów wyludnia się i w dodatku wzrasta poziom przestępczości wśród młodzieży. Światełkiem w tunelu w tym przypadku jest szybka, a przede wszystkim skuteczna reakcja policji. Oby to był tylko incydentalny wybryk młodzieży w Augustowie, natomiast reakcja i skuteczność policji, tak jak w tym przypadku niech będzie standardem.Data dodania komentarza: 17.10.2025, 10:05Źródło komentarza: Szybka reakcja policji w Augustowie — sześciu nieletnich zatrzymanych za rozbój z użyciem kastetu; 17-latek aresztowany na 3 miesiąceAutor komentarza: MandatowyTreść komentarza: Na ul. Hotelowej jest ograniczenie do 20 km/h i wprowadzona strefa ruchu od ul. Szpitalnej do Al. Kardynała, czyli bezwarunkowe pierwszeństwo pieszych. Tam dopiero mandatów mozna nakosić. Kilka "prawek" też by poleciało, bo przekroczenia powyżej 70km/h są częste.Data dodania komentarza: 17.10.2025, 09:11Źródło komentarza: Nieodpowiedzialni kierowcy wyeliminowani z ruchuAutor komentarza: trytTreść komentarza: Zabudowa tej działki jest ściśle powiązana z budową kładki u ujścia rzeki. Jak tylko pewne będą losy budowy kładki, to lokalne byznesmeny kupią działkę w atrakcyjnej cenie. Kładka ma zapewniać dostęp turystów mieszkających na borkach do nowootwartego lokalu. Alternatywą jest zalesiona działka przyległa do ulicy "Nad Netta" gdzie miasto przy budowie kładki przygotuje dogodny teren przy którym powstanie kolejny biznesik kolegów/koleżanek.Data dodania komentarza: 16.10.2025, 20:12Źródło komentarza: Pytanie o przyszłość budynkuAutor komentarza: krollTreść komentarza: W urzędzie grasuje dwóch oszustów, podają się za burmistrzów i wyłudzają pieniądze z naszych podatków.Data dodania komentarza: 16.10.2025, 19:54Źródło komentarza: Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników ZUS!Autor komentarza: boloTreść komentarza: pani jabłonka ma chrapkę na tę lokalizację?Data dodania komentarza: 16.10.2025, 19:39Źródło komentarza: Pytanie o przyszłość budynkuAutor komentarza: Naszomiastowe wyburzanie: POSTiW, przedszkole, Atol itd.Treść komentarza: Dlaczego zostało zburzone świetnie funkcjonujące miejskie przedszkole na ulicy Ogrodowej w Augustowie? Było za blisko jakiejś prywatnej tego typu placówki w tym rejonie? Czy po prostu trzeba było kreatywnie "wygospodarować" środki na etat drugiego zastępcy burmistrza Karolczuka?Data dodania komentarza: 16.10.2025, 13:46Źródło komentarza: Pytanie o przyszłość budynkuAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Ja słyszałem że na tą działkę poluje wicestarosta SzczudłoData dodania komentarza: 16.10.2025, 13:09Źródło komentarza: Pytanie o przyszłość budynkuAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Z informacji wp. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku wydał gminie Augustów oraz miastu Augustów decyzje zezwalające na płoszenie wilków. To reakcja na coraz częstsze zgłoszenia mieszkańców, którzy alarmowali o obecności tych drapieżników w pobliżu swoich gospodarstw oraz na miejskich ulicach. Tak więc należy ostrzec mieszkańców o ewentualnych głośnych odstraszaniach np. petardami..Data dodania komentarza: 15.10.2025, 17:46Źródło komentarza: Populacja drapieżników coraz bliżej miastaAutor komentarza: Trzech augustowskich dyletantów, lamusów i gamoni, czyli mniej niż zero dla Augustowa z Funduszy NorweskichTreść komentarza: Dlaczego burmistrz Karolczuk i jego dwaj zastępcy Chodkiewicz i Sieczkowski nie powiadomili dotychczas mieszkańców Augustowa, iż w związku z pozyskanymi przez Urząd Miejski pod ich kierownictwem setek milionów złotych z Funduszy Norweskich zrealizowane zostaną w Augustowie inwestycje komunalne w zakresie modernizacji miejskiej ciepłowni oraz ujęcia wody i oczyszczalni ścieków? Przecież dzięki właśnie tym strategicznym inwestycjom mieszkańcy Augustowa i augustowscy przedsiębiorcy będą płacić co najmniej 50% mniej za energię cieplną z miejskiej sieci oraz wodę i scieki!Data dodania komentarza: 15.10.2025, 13:58Źródło komentarza: Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników ZUS!Autor komentarza: mieszkaniecaugTreść komentarza: Przedszkole zostało przeniesione, a nie zlikwidowaneData dodania komentarza: 15.10.2025, 07:52Źródło komentarza: Pytanie o przyszłość budynkuAutor komentarza: zawsze_wygrywamTreść komentarza: w jaki sposób skontaktować się z przedstawicielem PIS? Przed wyborami pociągnę za sobą ze 100 głosów które miało tzw nasze miastoData dodania komentarza: 14.10.2025, 16:19Źródło komentarza: Chodkiewicz kontra prawda. Bezwzględna gra ludzkimi losamiAutor komentarza: Radni, może warto zabiegać, żeby powstał miejski dom seniora & juniora na Zarzeczu?Treść komentarza: Trzeba przyznać, że lokalizacja tego budynku komunalnego jest bardzo interesująca. Ciekawe za ile miasto będzie chciało sprzedać tę nieruchomość? Obecnie w Augustowie ceny działek oraz mieszkań na rynku pierwotnym i wtórnym spadły dość znacznie. W przyszłym latach ceny mieszkań w miastach wyludniających się i bez perspektyw rozwoju, jak obecnie ma to miejsce w Augustowie, ceny mieszkań będą spadać lub utrzymywać się na dość niskim poziomie względem miast perspektywicznych (Suwałki, Białystok, Ełk, Olecko). W najbliższych latach ze względu na wyludnianie sie Augustowa dużo mieszkań będzie uwalnianych na rynku wtórnym. Jednak nieruchomości, w tym atrakcyjnie usytuowane działki i lokale położone blisko akwenów będą rosnąć, więc miasto nie powinno spieszyć się ze spieniężeniem akurat tej nieruchomości. No, chyba że zabraknie kasy w miejskim budżecie na finansowanie dwóch etatów zastępców burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka, to wtedy działka może zostać wystawiona na sprzedaż, podobnie jak mialo to miejsce w przypadku miejskiego przedszkola na ulicy Ogrodowej, które zostało zlikwidowane, a pieniądze z przatargu przeznaczone na... No właśnie, na co miasto pod rządami ekipy Nasze Miasto-PiS wydało 7 milionów złotych ze sprzedaży przedszkola pod wyburzenie?Data dodania komentarza: 14.10.2025, 16:16Źródło komentarza: Pytanie o przyszłość budynku
Reklama