Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 23 kwietnia 2026 18:38
Reklama

Dramatyczna sytuacja placówek

Podziel się
Oceń

Dramatyczne informacje o zakażeniach oraz czasowym zamknięciu Przedszkola nr 2 w Augustowie mocno zaniepokoiły mieszkańców. Okazuje się, że sytuacja w pozostałych placówkach jest daleka od pozytywnej. Nasi Czytelnicy zaalarmowali nas o trudnościach ze skompletowaniem kadry w miejskich przedszkolach i o kierowaniu do pracy osób z innych placówek. Część osób jest na zwolnieniach lekarskich. Personel boi się o zdrowie.
Dramatyczna sytuacja placówek
Szkoła Podstawowa nr 3

Autor: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Krzysztof Przekop

Informacje od naszych Czytelników

Otrzymaliśmy sygnał od zaniepokojonych Czytelników. Osoby dzwoniące do naszej redakcji podnosiły kwestię niezrozumiałego ich zdaniem rozdysponowania kadry pracowniczej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 na ulicy Mickiewicza w Augustowie, w skład którego wchodzi obecnie Szkoła Podstawowa nr 3 i Przedszkole nr 6. Z informacji naszych Czytelników wynikało, że dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzej Kaszkiel zlecał części pracownikom zasilenie kadry pracowniczej Przedszkola nr 2. Miało się tak dziać, gdyż w Przedszkolu nr 2 dużo osób było na zwolnieniu lekarskim z podejrzeniem zakażenia Sars-CoV-2. Z relacji naszych rozmówców wynikało również, że pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 byli wysyłani do Przedszkola nr 2 pomimo informacji, że istnieje tam realne zagrożenie epidemiczne. Inną dużą wątpliwość wzbudzał też fakt, na jakiej podstawie prawnej pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 wykonywali pracę w innej placówce, z którą nie łączy ich żadna umowa o pracę, a ich zakres czynności nie przewiduje takiej możliwości. Czytelnicy sygnalizowali, że pracownicy Przedszkola nr 2 zostali skierowani na kwarantannę, natomiast wspomagający ich personel z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 został oddelegowany do pracy w Przedszkolu nr 1 na ul. Waryńskiego. Czytelnicy uważają, że jest to sytuacja niezrozumiała, poddająca w wątpliwość standardy bezpieczeństwa dzieci i rodziców oraz pracowników przedszkola i ich rodzin. Nasi rozmówcy zadawali pytanie, czy o podjętej działalności był poinformowany burmistrz. Jeżeli tak należy zapytać czy wyraził na to zgodę?

Drugą informacją zasygnalizowaną przez naszych Czytelników było to, że dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzej Kaszkiel kierował do opieki na dziećmi w Przedszkolu nr 6 pracowników Szkoły Podstawowej nr 3 niemających do tego właściwych kwalifikacji. Ze względu na dużą ilość zwolnień lekarskich kadry nauczycielskiej Przedszkola nr 6 do opieki nad dziećmi mieli być kierowani pedagog szkolny oraz bibliotekarka Szkoły Podstawowej nr 3. Miało się tak dziać w godzinach ich pracy zdalnej. Szczególnego wymiaru nabiera fakt, iż nauczyciele pracują w różnych wymiarach zatrudnienia, np. bibliotekarz w wymiarze 30 godzin tygodniowo, nauczyciel przedszkola 22 godzin tygodniowo lub 25 godzin tygodniowo w zależności od wieku grupy, a to przekłada się na wymiar nauczycielskiego wynagrodzenia. Rozmówcy podnosili, że do opieki nad dziećmi mogą być skierowane wyłącznie osoby po ukończonej pedagogice wczesnoszkolnej. Mieszkańcy pytali, jak decyzja dyrektora ma się do prawa pracy i przepisów oświatowych? Czytelnicy podnosili ogromne obawy o rozsądność oraz legalność wyżej wymienionych sytuacji, powszechny niepokój personelu pracowniczego o możliwość zakażenia Sars-CoV-2, a także o efekty kształcenia dzieci w przedszkolu. Szczególnie obawy dotyczące opisanych procedur miał pogłębiać fakt związany z dramatycznymi doniesieniami i ostatecznym zamknięciem Przedszkola nr 2 na trzy tygodnie. Tutaj także pojawia się pytanie o wiedzę oraz stanowisko burmistrza dotyczące w/w zdarzeń.

Komentarz dyrektora Andrzeja Kaszkiela

Informacje przekazane przez naszych Czytelników przedstawiliśmy dyrektorowi Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzejowi Kaszkielowi. Poprosiliśmy go o ustosunkowanie się do sygnałów naszych Czytelników.

-Pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 zostali delegowani do pracy w Przedszkolu nr 2 w Augustowie w związku z poleceniem burmistrza Augustowa, powołującego się na ustawę covidową, na mocy której kierownik może tymczasowo przenieść pracownika do wykonywania innej pracy, niż określona w umowie o pracę, zgodnej z jego kwalifikacjami w innej jednostce. Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie stosowne do wykonywanej pracy, lecz nie niższe od dotychczasowego. Przeniesienie ma na celu zapewnienie sprawnej realizacji zadań jednostki, do której przenoszony jest pracownik –przekazał Andrzej Kaszlej nawiązując do sygnałów o kierowaniu pracowników z placówki na ulicy Mickiewicza do Przedszkola nr 2.

-W związku z wysoką zachorowalnością w ostatnich dniach nauczycieli wychowania przedszkolnego, w celu utrzymania funkcji organizacyjnych Przedszkola nr 6 im. Słoneczna Szósteczka w Augustowie, zostały podjęte działania mające na celu zapewnienie doraźnej opieki dzieciom z grup przedszkolnych, dla których w związku z zaistniałą sytuacją, nie było możliwości zapewnienia opieki przez nauczycieli uczących w przedszkolu. Stąd też w ramach posiadanych kwalifikacji nauczyciele pedagodzy, nauczyciele przedmiotów oraz nauczyciel bibliotekarz pełnili zadania opiekuńcze nad powierzonymi grupami. Zgodnie z przepisami prawa oświatowego każdy nauczyciel posiadający wykształcenie pedagogiczne może pełnić funkcje opiekuńcze w ramach powierzonych mu zadań.. Oceniam, iż do końca tygodnia sprawy personalne unormują się i w przyszłym tygodniu przedszkole osiągnie bieżącą zdolność do realizacji podstawy programowej -dodał dyrektor Kaszkiel, odnosząc się do kwestii związanej z obecnymi kłopotami Przedszkola nr 6.

Wypowiedź dyrektor sanepidu w Augustowie

Zapytaliśmy Agatę Augusewicz, dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Augustowie, czy ze względu na rozprzestrzeniania się koronawirusa oddelegowanie pracowników do innych placówek jest rozsądnym zachowaniem?

-To zależy w głównej mierze od zachowania reżimu sanitarnego oraz sytuacji epidemiologicznej w powiecie. Na obecną chwilę musimy prowadzić działania tak, żeby zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa i przerwać łańcuch zakażeń. Jeśli nie było kontaktu z chorym i zachowany był reżim sanitarny to zagrożenie jest o wiele mniejsze -wyjaśnia Agata Augusewicz.

–Ale nie jest wskazane w dobie epidemii, posiłkowanie się kadrą z innych placówek. W normalnych warunkach takie działanie jak oddelegowanie personelu do innych placówek byłoby wskazane, ale biorąc pod uwagę obecną sytuację epidemiologiczną, niestety nie -powiedziała nam A. Augusewicz.

Zastępca burmistrza Filip Chodkiewicz o oddelegowaniu pracowników do innej placówki:

W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego burmistrz może polecić kierownikowi podległej jednostki tymczasowe przeniesienie pracownika samorządowego do wykonywania innej pracy, niż określona w umowie o pracę, w innej jednostce na czas określony do 3 miesięcy. To ważna regulacja pozwalająca w tak trudnym czasie zapewnić ciągłość działania wielu instytucji. Pamiętajmy, że urzędy, szkoły i inne instytucje świadczą ważne usługi dla mieszkańców. Tego typu rozwiązanie pozwala utrzymać ich działanie nawet w przypadkach zwiększonej absencji pracowników. I właśnie w takich sytuacjach instytucje miejskie korzystają i będą korzystać z możliwości delegowania pracowników. Absurdem byłoby wyłączanie np. kuchni w jednym z przedszkoli ze względu na nieobecność pracowników, podczas kiedy np. mamy dostępnych pracowników z kuchni szkolnej i możemy skorzystać z ich zastępstwa. To bardzo cenne, że możemy pomóc sobie nawzajem. Oddelegowanym pracownikom również należą się szczególne podziękowania.

Filip Chodkiewicz o pracy nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 3 w Przedszkolu nr 6.

Nie wiem na czym opierana jest teza o „powszechności niepokoju personelu pracowniczego”, ale pragnę zapewnić, że we wszystkich placówkach oświatowych przestrzegany jest ściśle stosowny reżim sanitarny. Odpowiadają za to dyrektorzy i ręczą za przestrzeganie procedur. Jeśli chodzi o skierowanie przez dyrektora ZSP2 nauczycieli SP3 do sprawowania opieki nad dziećmi w Przedszkolu numer 6, to potwierdzam, że ma to miejsce. Zdaję sobie sprawę, że może to być wyzwanie dla poszczególnych pracowników, ale jest to sytuacja zupełnie wyjątkowa. W czasie epidemii i wspólnego zagrożenia, wszyscy powinniśmy sobie pomagać, choć nie zawsze jest to najłatwiejsze. Oczywiście przyjęte przez dyrektora rozwiązanie jest legalne i znajduje pełne oparcie w obowiązujących przepisach.

*Artykuł ukazał się w 44/2020 numerze "Przeglądu Powiatowego".


Napisz komentarz

Komentarze

Czuwaj 16.11.2020 17:13
Chodkiewicz ma doświadczenie pedagogiczne. To przeciez harcerz. Niech bierze drużynę i do roboty. Niech przy okazji oblecą szpital, bo tam też brakuje ludzi. Daj Filip przykład.

Nauczyciel 15.11.2020 21:45
Uważam, że zarówno pan Chodkiewicz jak i dyrektor ZSP 2 Andrzej Kaszkiej powinni świecić przykładem i sami sie oddelegować do pomocy w przedszkolu a nie tylko opowiadać jak wszystko działa idealnie i zgodnie z przepisami!

nauczyciel 16.11.2020 19:19
Ale to źle że zgodnie z przepisami ? To jak ma być? Niezgodnie?

Hokeista 16.11.2020 20:10
Andrzej spokojnie.

Nauczyciel 19.11.2020 22:13
Do swoich pracownikow nalezy podchodzic po ludzku, z empatią, zwłaszcza, że jesteśmy w bardzo trudnej sytuacji i każdemu jest ciężko, a nie jak do przedmiotów. Nauczyciele to nie gorszy sort, a pan dyrektor właśnie tak nas traktuje.

Kij 20.11.2020 09:08
Widzimy to i bardzo nam przykro. Trzymajcie się

Jodła 14.11.2020 12:25
Dramatycznie to było w hospicjum a teraz w szpitalu musieliśmy liczyć tylko na własne siły to są dwa miejsca w których naprawdę trzeba wysiłku a nikt o tym nie wspomni więc przestańcie bo nie wiecie jak jest naprawdę

Memento_mori 14.11.2020 11:33
dramatycznie to jest w szpitalu

Covid 14.11.2020 08:07
Srawdzic zasadnosc L 4.

Bronić się. 13.11.2020 18:05
Do sądu pracy!

Anna 13.11.2020 17:40
Jestem jedną z osób oddelegowanych czasowo do obu przedszkoli. Pragnę uspokoić czytelników DP oraz rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola nr 1 oraz przedszkola nr 2.Waszymi dziećmi opiekują sie wykwalifikowane i oddane swojej pracy i waszym dzieciom nauczycielki. Ja i moje współpracownice zostałyśmy oddelegowane za naszą zgodą . Nikt nas do tego nie zmuszał .Wykonywałyśmy obowiązki służbowe zgodnie z naszymi kwalifikacjami. Zdawałyśmy sprawę z jakim zagrożeniem możemy się spotkać .W obu przedszkolach były zachowane odpowiednie zasady bezpieczeństwa sanitarnego .Osobiście bardzo się cieszę , że moja praca mogla przyczynic się do tego,że te placowki mogły wlasciwie funkcjonować .

Ania 14.11.2020 10:18
Dziękuję:)

pytam 14.11.2020 17:07
Miło się czyta takie komentarze- mam nadzieję ze przeczytała tez pani bibliotekarka i panie pedagożki . Szanowna Redakcja otrzymała anonim, donos o losie pokrzywdzonych ? bo ta takie typowe .i znane z historii tej placówki...

Augustów szokuje 15.11.2020 11:37
A w Przedszkolu nr 6 też Anna była? Czy i tam zapewniony jest odpowiedni reżim sanitarny? Czy teraz w przedszkolach będą pracować pracownicy CSIRu, urzędnicy miejscy, panie z biblioteki miejskiej, którzy mają skończony kurs pedagogiczny?

Ania 15.11.2020 11:54
Bo nauczyciel przedszkolny wystarczy że skończy kurs pedagogiczny?Widać jakie pojęcie a ten temat mają obywatele?Szast - prast -kurs i do podcierania tyłka starczy bo więcej nic nie robimy?Zastanawiam się w takim razie po co ja skończyłam te studia jeśli wystarczy kurs -wtedy zostałabym tzw."przedszkolanką" i już!A co do reżimu - wszędzie jeśli się do jest zachowany chociaż jest to coraz trudniejsze przy tym co się dzieje i przy braku rąk do pracy ponieważ ludzie są na kwarantannach bądź chorzy.

Nogi na pokład i wio 15.11.2020 12:31
Może urzędnicy z radnymi i fkapami pomogą? Flip tak pięknie ich zachęci. Wystarczy słynne : ręce na pokład. Razem grabili, razem czyścili las, pompowali to i niech pomogą. Przecież praca w samorządzie i radzie jest dla mieszkańców więc w czym problem?

Nasze - chyba nie 15.11.2020 14:34
Radnych Naszego Miasta widział ktoś ostatnio na sesji? Kamerki wyłączone bo czasu szkoda? Wystarczy właściwie tablet w kieszeni. Nie wiem czy z takim podejściem pójdą do przedszkola, chyba tylko wirtualnie ? Filippo może pewnie powiedzieć zgodnie z prawdą że chodzi do przedszkola. Swojego.

Anna 15.11.2020 12:31
Jezeli zaistnieje taka potrzeba, to z największą przyjemnością .Wszędzie trzeba pracować ,a nie tylko chodzić do pracy . Przyszlo nam żyć w trudnym okresie i uważam , że z właściwym podejściem do rzeczywistości latwiej nam wszystkim będzie przetrwać ten czas .Zarazić się można wszędzie .W sklepie robiąc drobne zakupy czy w autobusie jadąc do pracy .Jeżeli chodzi o reżim sanitarny w przrdszkolu nr 6 to ufam,że nie odbiega od norm stosowanych w innych placówkach .

Józef 15.11.2020 13:30
Anno twój styl pisania trąca mi Chodkiewiczem. Brakuje tylko obiecane wykonane.

Żaba 15.11.2020 14:38
Dokładnie.

Anna 15.11.2020 14:41
Ma Pan prawo myśleć o mojej tożsamości co się Panu podoba.? .Napisałam o swoich odczuciach i podpisuję się prawdziwym imieniem.Pozwoli Pan ,że nazwiska nie ujawnię publicznie. Aczkolwiek porównanie mojej osoby do Wiceburmistrza ,biorąc pod uwagę moje wykształcenie i zajmowane stanowisko jest dla mnie komplementem. Pewnie osoby, ktore wiedzą kim jestem, czytając Pana komentarz nieźle sie bawią ?Pozdrawiam moich wspolpracownikow ze szkoły nr.3 oraz wsxystkie osoby ,które mialam prawdziwą przyjemność poznać w przedszkolach nr.1 oraz nr 2. Życzę milego popoludnia.

Błazen 15.11.2020 15:26
To ten co lubi pisać, wtrącać ikonki, sam ze sobą gaworzyć, dziś pytanie - dziś odpowiedź. Nie rozstaje się z telefonem i pilnie śledzi komentarze, a jego czujne oko próbuje dojrzeć wszystko. Włączony łowotik i niespokojna gestykulacja rąk. Zgadnijcie, kto to? ?

Mania 15.11.2020 17:28
Jeżeli porównanie do Chodkiewicza to dla ciebie komplement, to nie mam więcej pytań, żegnaj, adieu, leć swą propagandę uprawiać na augustowskireporter.pl jego mać. Niedługo twój wódz do pracy w przedszkolu skieruje może kierowców z Necka, palaczy z mpecu czy ratowników z basenu. Przecież można bo covid. I wtedy dalej będziesz szczęśliwa i zadowolona. Pożyteczni idioci są potrzebni kazdej władzy w każdych czasach

józef 15.11.2020 18:23
Nie Chodkiewicz to pewno jego ulubiona, a ikonki to też nie on?

Anna 15.11.2020 20:43
Dziękuję Aniu! Trafiłaś w sedno:)Też podpisałam się swoim własnym imieniem i żałuję że nie mogłaś u nas zostać bo naprawdę super z Ciebie babka, Twoja koleżanka oddelegowana również:)Trójka ma wspaniałych pracowników:)

Anna do Ani 15.11.2020 22:05
A to nam się trafilo nosić to samo imię .Czytelnicy pomyślą ,ze nie dość ,ze jestem panem Chodkiewiczem ,to jeszcze rozmawiam sama do siebie ?Trochę to zabawne. Mówiąc jedmak poważne ,to też się cieszę ,ze mogłam chwilę z Wami pracować .Stworzyłyście bardzo świetny zespół .Jest u Was fajna rodzinna atmosfera .Dzieci czują się jak w domu. I tak ma być .Życzę zdrówka wszystkim z Akademi Bystrzaka ?

rak 16.11.2020 17:21
Nie trąca. To typowy styl lizadu...a :))

Myślę i widze 15.11.2020 19:48
Rozumiem że nalewać benzynę na wiadomej stacji też będą pracownicy szkoły jak tam się pochoruja. A ja nie chcę żeby moje dziecko miało ciągle inna panią na zajęciach bo panie z przedszkola siedzą na zwolnieniu i nie wiadomo kiedy wrócą . Dlaczego w prywatnych przedszkolach jest normalnie. Można? Można! A z tym przestrzeganiem procedur to lepiej pominąć milczeniem.

ajajaj 13.11.2020 16:26
Skoro wuefista może mieć zajęcia opiekuńcze w świetlicy to bibliotekarz tym bardziej. I pedagog. Jakie zdalne nauczanie te panie mają w godzinach lekcji? Z jakiego przedmiotu? Właśnie to one powinny służyć pomocą i bo są dyspozycyjne. Mam nadzieję, że nowy dyrektor wytłumaczy im jaką pełnia rolę w szkole.

Nauczyciel 15.11.2020 21:49
Nowy dyrektor w tej szkole urwał się z księżyca. Nie ma pojęcia o swojej pracy. Nie ma pojęcia o szkole. Myśli, że dyrektor jest tylko od zarządzania pracownikami a pracować mają za niego inni.

Rodzic 16.11.2020 10:55
Wystarczy przyjrzeć się zarządzaniu LO 4 i Gim 5 - i zapytać pracowników, jak byli traktowani, zwłaszcza ci zwalniani - z tego co "mówi miasto" i rodzice różowo nie było

AW 17.11.2020 17:37
jakoś nie narzekam na nowego pana dyrektora i nie chcę nawet myśleć o powrocie poprzedniej.... baj baj baj i nie wracaj ....bardzo dobra zmiana!

nauczyciel 16.11.2020 19:26
A ty taki znawca? tak się przepracowałeś za dyrektora? A może jesteś jakiś były dyrektor ? To by akurat idealnie pasowało do stylu i formy... jeszcze anonim napisz, donos ... jeszcze tego nie zrobiłeś? niemożliwe.....

I wszystko wiadomo w temacie 13.11.2020 15:40
A sami burmistrzowie pozamykani w urzędzie! Grunt to bezpieczęństwo zapewnić sobie ! No ale jak władcy zachorują to przecież nastapi paraliż miasta. Cała naprzód! Obiecane wykonane ! Pracować i niedyskutować! Idzie zima bedzie mozna tez do odsnieżania przesunać znudzonych nauczycieli zdalnie uczacych !

On 13.11.2020 14:49
W przedszkolu nr 6 jest tragedia pare osob ma pozytywny wynik a placówka pracuje. Chyba trzeba tragedii jak na kopernika. Brawo Pani dyrektor i Panie dyrektorze.

Wkurzony 15.11.2020 19:56
Brawo! Pracownicy to nie ekipa do wynajęcia że mają obrabiać całe miasto. Dlaczego cały personel przedszkola na zwolnieniu i wysyła się tam kolejnych aby zarazili siebie i swoje rodziny. Przecież mamy niebezpieczna epidemie która zabija ludzi a nie wirusa opryszczki. Przykład jednego z przedszkoli pokazał do czego może doprowadzić jak chorzy pracownicy chodzą do pracy a dyrektor nad tym nie panuje.

horror 16.11.2020 11:33
Zgadza się. a do prywatnych przedszkoli tez będą chodzić w ramach pomocy w Covidzie? czy tam rodzice by się nie zgodzili żeby osoby bez kwalifikacji zajmowały się maluchami? A może niektórzy postrzegają przedszkola jako przechowalnie bagażu? Każdy może popilnować?

! 16.11.2020 19:00
Bo tak właśnie często postrzegają;) Byś się zdziwił "horror"

bezchmurnie

Temperatura: 12°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1011 hPa
Wiatr: 22 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Bezpieczeństwo + dodatkowe miejsca parkingowe na ul. Sucharskiego👌Treść komentarza: Popieram, ulica Sucharskiego powinna być jednokierunkowa z wjazdem od strony ulicy Westerplatte. Dzięki temu będzie można wygospodarować kilkadziesiąt miejsc parkingowych powstałych ze zlikwidowania jednego pasa ruchu. Na pewno będzie znacznie bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu z ulicą Brzostowskiego i wymiernie poprawi się bezpieczeństwo na ulicy Sucharskiego.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 18:04Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: KaroTreść komentarza: Woda płynie, wiatr wieje, śnieg sypie a ptaki nie czują gdzie i kiedy puszczają gufienko. Natura, z tym się nie walczy.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:35Źródło komentarza: Radny: „Augustów jest miastem obsranym”Autor komentarza: kierowcaTreść komentarza: a czy ktoś w końcu zrobi porządek z ulicą Sucharskiego? przecież tam nie da się przejechać... Auta zaparkowane praktycznie wszędzie, na każdym skrawku również chodników, trawników, wjazdów... poproszę Policję o wytłumaczenie, jak bezpiecznie przejechać przez Sucharskiego?? ps a może zrobić tam ulicę jednokierunkową??Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:34Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Art. 160 kk & art. 231 kkTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, pan jest chyba z wykształcenia behapowcem, natomiast burmistrz Karolczuk zdaje się ukończył studia w kierunku administracji, więc nie powinny być Wam obce zagadnienia natury BHP, a tym bardziej obowiązku przestegania prawa administracyjnego. Czy w takim razie intencjonalnie już od kilku lat nie wyposażażacie akwenu, na którym posadowiony jest "Miejski wyciąg narciarzy wodnych na jez. Necko" w Augustowie, w znaki żeglugowe odpowiadające wymaganiom odpowiednich aktów prawnych, czyli stricte wspólnie działacie z naruszeniem prawa w przedmiotowej materii? Nie chce się wierzyć, że umyślnie narażacie użytkowników jeziora Necko na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Bezkosztowo naprawiony pomost i drabinki, czyli kolejne żenujące opowieści z mchu i paprociTreść komentarza: Dyrektorze Paruch, jeśli sugeruje Pan, że niezdemontowane na zimę drabinki zapewnią bezpieczeństwo osobom korzystającym poza sezonem wakacyjnym z tego komunalnego kąpieliska, nomen omen administrowanego przez CSiR, to trzeba było przynajmniej zadbać, żeby w okresie zimowym pomost i drabinki były odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem. Wystarczyło systematycznie wycinać lód wokół drabinek, a przede wszystkim nie pozostawiać pomostu i drabinek samym sobie, czyli na przysłowiową pastwę losu. Poza tym idąc wytyczonym bardzo dzielnie przez Pana tokiem myślenia sugerującym, iż pozostawiając drabinki na zimę chciał Pan wpłynąć na zapewnienie bezpieczeństwa na tym wyznaczonym obszarze wodnym, to tym bardziej w okresie wakacyjnym należałoby na wszystkim miejskich kąpieliskach, zapewnić stałą kontrolę w postaci zabezpieczenia odpowiedniej liczby ratowników wodnych, którzy przez całą dobę zapewnialiby stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych i aktami wykonawczymi do tej ustawy. Przypominam Panu dyrektorze Paruch, iż w wakacje mieszkańcy Augustowa i przyjezdni bardzo często korzystają z dobrodziejstwa kąpieli na miejskich kąpieliskach zarówno z rana, wieczorem, a nawet w nocy - drabinki nie pomogą, jeśli ktoś będzie tonąć.Data dodania komentarza: 23.04.2026, 09:19Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Insrybutorowy gang olsena spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Podobno są już wybrani kandydaci na posłów z Augustowa, którzy w przyszłych wyborach powszechnych znajdą się na wspólnej liście Nasze Miasto-PiS (kolejność alfabetyczna): były radny z prawomocnym wyrokiem NSA przewodniczący Nasze Miasto-PiS Dópkowski vel nadęty insrybutor, specjalista ds. permanentnego niepozyskiwania funduszy Unijnych i frywolnej polityki kadrowej vel naczelny ratuszowy kabotyn Karalczuch oraz ekspert ds. machiawelistyczno- emotkowo-infantylistycznej psychpropagandy zastępca Wychodkiewicz vel psychokrętacz.Data dodania komentarza: 22.04.2026, 20:04Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: urzędnikTreść komentarza: gdzie są służby?Data dodania komentarza: 22.04.2026, 19:22Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: Art. 286 & art. 231 kkTreść komentarza: Jak to jest, że zastępca Chodkiewicz twierdzi, że deski pomostu nie zostały powyginane i drabinki nie uległy uszkodzeniu, natomiast dyrektor Paruch potwierdza, iż pomost i drabinki uległy uszkodzeniu, ale zostaną naprawione bezkosztowo? Ja nie wiem jak można naprawić bezkosztowo uszkodzony pomost, a tym bardziej zniekształcone i popękane stalowe drabinki. No, chyba że dyrektor Paruch po godzinach pracy naprawił osobiscie, ze znajomymi lub z rodziną naprawił pomost oraz naprostował, pospawał i pomalował uszkodzone drabinki. Wyjaśnię dyrektora Parucha, iż jeśli naprawy wykonane zostały przez pracowników CSiR to okoliczność, iż dyrektor Paruch jest pracodawcą pracowników zatrudnionych w CSiR, nie jest tożsame z tym, że dyrektor Paruch z powietrza, byc może w jego mniemaniu "bezkosztowo", finansuje wynagrodzenia tychże pracowników. P.S. Szkoda, że dyrektor Paruch nie był tak wspaniałomyślny w kwestii naprawy masztu wyciągu narciarzy wodnych po zdarzeniu z 8 lipca 2023 r., w wyniku którego ponoć doszło do całkowitego uszkodzenia stalowego masztu, który tylko pod wpływem przyciągania ziemskiego upadł z wysokości kilku metrów, nomen omen do NIE-stalowej wody. Jakiś cud chyba miał miejsce nad Neckiem 8 lipca 2023 r., czy może ktoś coś ostrzej zachachmęcił, skoro stalowy maszt o konstrukcji kratownicy przestrzennej i także stalowy osprzęt masztu dokumentnie, w całości powyginały się w kontakcie z NIE-stalowym lustrem wody jeziora Necko?Data dodania komentarza: 22.04.2026, 18:26Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Dziękujemy Panie Paruch. Tym samym potwierdził pan kłamstwa Wucegburmiszcza na temat drabinek. "Drabinki zostały wyjęte, a deski zostały przykręcone z powrotem, nie są powyginane. Nie ma żadnej tragedii, drabinki zostaną ponownie zamontowane". No i co konusie? Podobno masz jakieś zdjęcia w telefonie..Data dodania komentarza: 22.04.2026, 16:32Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: nalixTreść komentarza: chyba chodziło o poprzedni, pisowskiData dodania komentarza: 22.04.2026, 13:53Źródło komentarza: Rodzina na swoim? Kolejne pytania o zatrudnienia w powiecie augustowskimAutor komentarza: Żaglówki, motorówki, skutery, bojery & art. 160 kpkTreść komentarza: Wg dyrektora Parucha zaniechanie demontażu drabinek na pomoście przy zburzonym POSTiW było słuszne. Jak zatem potraktować decyzję o niezaniechaniu zdemontowania beczek po żywicy zainstalowanych na akwenie, na którym posadowiony jest miejski wyciąg narciarzy wodnych? Abstrahując, że beczki po żywicy nie są znakami zeglugowymi w świetle obowiazujacego prawa w przedmiotowej materii. Warto zwrócić uwagę, iż w ciągu ostatnich dwóch lat doszło do tragicznych w skutkach wypadków na tym obiekcie użyteczności publicznej. Czy właściciel "Miejskiego wyciągu narciarzy wodnych" i/lub jego zarządca wyciągnęli pragmatyczne wnioski oraz podjęli odpowiednie działania w celu zminimalizowania ryzyka zaistnienia podobnych sytuacji, nota bene skutkujących narażeniem na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu użytkowników jeziora Necko i akwenu, na którym posadowiony jest miejski wyciąg w Augustowie?Data dodania komentarza: 22.04.2026, 13:27Źródło komentarza: Dlaczego nie zdemontowano drabinek?Autor komentarza: OooTreść komentarza: W pełni się zgadzam. Ale chęci pójścia "w posły" chyba FCH ma (niestety). Co do fake newsów - miałem na myśli pana K który rozsiewa tezy zgodne z linią swojego ugrupowania (wystarczy obejrzeć ostatnie sesje sejmiku lub zerknąć w jego FB). Lokalnie natomiast wyjątkowo smutne jest to, że potencjał Augustowa jest marnowany, brak inwestycji mających na celu długoterminowe korzyści dla mieszkańców, lokalnego biznesu, etc. I te "wojenki" z kilkoma środowiskami zamiast współpracy i rozwiązywania problemów na rzecz miasta. Chwalą się tym co i tak jest w ich obowiązkach, ale niestety mówią do swojego elektoratu i do pewnej części - niesprawdzającej faktów, danych i niezadającej pytań - to trafia. A miasto traci...Data dodania komentarza: 22.04.2026, 10:00Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: Nie daj Bóg zainstalować do Sejmu II RP takich żałosnych kabotynów i psychopatycznych kuglarzyTreść komentarza: Ooo napisał, że FCH ma chrapkę na posłowanie, więc przytula się do pisowskiej szurii za pośrednictwem aparatczyka kosiackiego. Może także naczelny ratuszowy kabotyn z facjatą Księżyca w superpełni będzie miał chrapkę na swoją miejscówkę w ławach sejmowych po zakończeniu niewydarzonych dwóch kadencji karierowiczowstwa i rozmontowywania Augustowa pod auspicjami insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiej sitwy Nasze Miasto-PiS? Nie daj Bóg dla Polski takich dwóch kolejnych ultrapopulistycznych szkodników pisowskim, antyunijnym i ruskiej onucy sznytem uformowanych. Z dużym prawdopodobieństwem jako posłowanie PiS pozyskaliby dla Polski 0 milionów euro z KPO, tak samo jak zaprzepaścili szansę Augustowa na rozwój, dokumentnie zawalając możliwość pozyskania setek milionów złotych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich. Obecnie prawdopodobnie Augustów pod ich paralitycznymi, picersko-pozerskimi nierządami pod auspicjami insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiej egzekutywy Nasze Miasto-PiS, otrzyma kolejne ZEEEROOO złotych na budowę ewakuacyjno-militarno-rekreacyjnej kladki nad Nettą.Data dodania komentarza: 22.04.2026, 07:42Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: Folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS☝️💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉📉📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Kto publikuje fake news? Zastepca Chodkiewicz, czy radny Kosicki? P.S. Zastępca Chodkiewicz na posła? Augustów jest pozamiatany na długie lata po blamażach z Funduszami Norweskimi i Szwajcarskimi koncertowo zawalonymi między innymi przez takich "fachowców samorządowców" jak zastępca Chodkiewicz i jego pryncypał burmiszcz Karolczuk. Wzięli się chyba pisowskim sznytem pobudzeni picerzy, pozerzy i farmazoniarze za budowanie placów zabaw i rozbudowywanie przedszkola komunalnego po ponad dekadzie kompulsywnie kumoterskiego asfaltowania ulic przy posesjach towarzyszy z sitwy Nasze Miasto-PiS. Augustów wyludnia się w szybkim tempie, więc rozedrgane quasi-zarządzanie miastem z symptomatycznym niepozyskiwaniem milionów euro z Funduszy Unijnych, permanentnie uskuteczniane przez niewydarzonych gamoni i popaprańców z sitwy Nasze Miasto-PiS, niestety doprowadzi Augustów na skraj totalnego zadupia i zaścianka kresów wschodnich, a ostatecznie do całkowitej zapaści tego niegdyś prężnie rozwijajacego się królewskiego grodu nad Nettą i tętniącego życiem kurortu.Data dodania komentarza: 21.04.2026, 17:59Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: MilicjantTreść komentarza: "A gdyby tu było nagle w kranie e-coli w przyszłości i wasz synek mały by wypił szklanke kranówki w przyszłości, którego jeszcze nie macie, więc nie mówcie mi, że matka siedzi z tyłu!".Data dodania komentarza: 21.04.2026, 17:36Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: Kabotyństwo stosowane pod auspicjami kabotyna i gamoni z gangu olsena vel Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Komunikat o niebezpieczeństwie dotyczącym zagrozenia epidemią, skażenia wody użytkowej na itp. na terenie powiatu augustowskiego, w tym odnośnie zanieczyszczenia wody wodociągowej patogenami fizykochemicznymi i mikrobiologicznymi, powinien być skonsultowany z podmiotem upoważnionym do wydawania decyzji w tej materii, czyli PSSE w Augustowie lub WSSE w Białymstoku. Czy o taką zgodę, w tym odnośnie treści komunikatu dotyczącego poinformowania o ewentualnych zagrożeniach związanych z używaniem wody wodociągowej w Augustowie, burmistrz Karolczuk lub z jego zastępcy Chodkiewicz i Sieczkowski wystąpili do organu administracji publicznej, który ustawowo ma zastrzeżone właściwości odnośnie wydawania decyzji admistracyjnych i komunikatów, między innymi w zakresie informowania o zakresie i charakterze zagrożeń epidemiologicznych, które wystąpiły na danym terenie? Może warto zapytać Powiatowego i Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, czy burmistrz Karolczuk lub jego zastępcy Chodkiewicz i Sieczkowski wystąpili do właściwego organu o zgodę na udostępnienie w przestrzeni publicznej informacji odnośnie zagrożenia epidemiologicznego, jeszcze przed obwieszczeniem właściwego komunikatu wydanego przez właściwego i przede wszystkim ustawowo upoważnionego do wydawania tego typu komunikatu inspektora sanitarnego?Data dodania komentarza: 21.04.2026, 14:52Źródło komentarza: KAŻDA MINUTA MA ZNACZENIE, PANIE CHODKIEWICZ. WIĘC POLICZMY JE RAZEMAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Nie sądzę, bo się nie wypłaci.Data dodania komentarza: 21.04.2026, 14:42Źródło komentarza: KAŻDA MINUTA MA ZNACZENIE, PANIE CHODKIEWICZ. WIĘC POLICZMY JE RAZEMAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Podobno g_wno wszędzie się przyklei. Trzeba uważać aby nie cuchnąć..Data dodania komentarza: 21.04.2026, 14:29Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka NiedźwiedzkiegoAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Nowy organ (Sanepid) do skazania na wrogaData dodania komentarza: 21.04.2026, 13:58Źródło komentarza: Alarm przed alarmem. Jak burmistrz Augustowa wywołał panikę, zanim Sanepid zdążył ocenić sytuacjęAutor komentarza: OooTreść komentarza: Niech się dalej fotografuje z Kosickim. Gość publikuje fake newsy bez weryfikacji i sprawdzania źródeł, krytykuje, aby krytykować, wyraźnie cieszy się z jakichkolwiek niepowodzeń obecnych władz krajowych i wojewódzkich i przede wszystkim zapomniał, że rządzili przez 8 lat. Bardzo symptomatyczne dla sympatyków JK. Pan FCH chyba ma chrapkę na bycie posłem właśnie tego ugrupowania, ale niech uważa do kogo się "przytula". Smutne, że nawet w lokalnych zarządach UM uprawia politykę zamiast ściągać pieniądze, firmy i myśleć o przyszłości miasta z ogromnym potencjałem.... Kolejny, nie wiem który już plac zabaw nie przyciągnie tu inwestycji czy turystów, nie da zarobić lokalnym firmom. Pora zmienić "krótkowzroczność" na patrzenie co tu będzie za 15 - 20 lat.Data dodania komentarza: 21.04.2026, 13:42Źródło komentarza: Zastępca burmistrza kontra partia rządząca. Chwalebna rola posła Jacka Niedźwiedzkiego
PRZECZYTAJ
Reklama