Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 11 kwietnia 2026 15:27
Reklama

Dramatyczna sytuacja placówek

Podziel się
Oceń

Dramatyczne informacje o zakażeniach oraz czasowym zamknięciu Przedszkola nr 2 w Augustowie mocno zaniepokoiły mieszkańców. Okazuje się, że sytuacja w pozostałych placówkach jest daleka od pozytywnej. Nasi Czytelnicy zaalarmowali nas o trudnościach ze skompletowaniem kadry w miejskich przedszkolach i o kierowaniu do pracy osób z innych placówek. Część osób jest na zwolnieniach lekarskich. Personel boi się o zdrowie.
Dramatyczna sytuacja placówek
Szkoła Podstawowa nr 3

Autor: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Krzysztof Przekop

Informacje od naszych Czytelników

Otrzymaliśmy sygnał od zaniepokojonych Czytelników. Osoby dzwoniące do naszej redakcji podnosiły kwestię niezrozumiałego ich zdaniem rozdysponowania kadry pracowniczej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 na ulicy Mickiewicza w Augustowie, w skład którego wchodzi obecnie Szkoła Podstawowa nr 3 i Przedszkole nr 6. Z informacji naszych Czytelników wynikało, że dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzej Kaszkiel zlecał części pracownikom zasilenie kadry pracowniczej Przedszkola nr 2. Miało się tak dziać, gdyż w Przedszkolu nr 2 dużo osób było na zwolnieniu lekarskim z podejrzeniem zakażenia Sars-CoV-2. Z relacji naszych rozmówców wynikało również, że pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 byli wysyłani do Przedszkola nr 2 pomimo informacji, że istnieje tam realne zagrożenie epidemiczne. Inną dużą wątpliwość wzbudzał też fakt, na jakiej podstawie prawnej pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 wykonywali pracę w innej placówce, z którą nie łączy ich żadna umowa o pracę, a ich zakres czynności nie przewiduje takiej możliwości. Czytelnicy sygnalizowali, że pracownicy Przedszkola nr 2 zostali skierowani na kwarantannę, natomiast wspomagający ich personel z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 został oddelegowany do pracy w Przedszkolu nr 1 na ul. Waryńskiego. Czytelnicy uważają, że jest to sytuacja niezrozumiała, poddająca w wątpliwość standardy bezpieczeństwa dzieci i rodziców oraz pracowników przedszkola i ich rodzin. Nasi rozmówcy zadawali pytanie, czy o podjętej działalności był poinformowany burmistrz. Jeżeli tak należy zapytać czy wyraził na to zgodę?

Drugą informacją zasygnalizowaną przez naszych Czytelników było to, że dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzej Kaszkiel kierował do opieki na dziećmi w Przedszkolu nr 6 pracowników Szkoły Podstawowej nr 3 niemających do tego właściwych kwalifikacji. Ze względu na dużą ilość zwolnień lekarskich kadry nauczycielskiej Przedszkola nr 6 do opieki nad dziećmi mieli być kierowani pedagog szkolny oraz bibliotekarka Szkoły Podstawowej nr 3. Miało się tak dziać w godzinach ich pracy zdalnej. Szczególnego wymiaru nabiera fakt, iż nauczyciele pracują w różnych wymiarach zatrudnienia, np. bibliotekarz w wymiarze 30 godzin tygodniowo, nauczyciel przedszkola 22 godzin tygodniowo lub 25 godzin tygodniowo w zależności od wieku grupy, a to przekłada się na wymiar nauczycielskiego wynagrodzenia. Rozmówcy podnosili, że do opieki nad dziećmi mogą być skierowane wyłącznie osoby po ukończonej pedagogice wczesnoszkolnej. Mieszkańcy pytali, jak decyzja dyrektora ma się do prawa pracy i przepisów oświatowych? Czytelnicy podnosili ogromne obawy o rozsądność oraz legalność wyżej wymienionych sytuacji, powszechny niepokój personelu pracowniczego o możliwość zakażenia Sars-CoV-2, a także o efekty kształcenia dzieci w przedszkolu. Szczególnie obawy dotyczące opisanych procedur miał pogłębiać fakt związany z dramatycznymi doniesieniami i ostatecznym zamknięciem Przedszkola nr 2 na trzy tygodnie. Tutaj także pojawia się pytanie o wiedzę oraz stanowisko burmistrza dotyczące w/w zdarzeń.

Komentarz dyrektora Andrzeja Kaszkiela

Informacje przekazane przez naszych Czytelników przedstawiliśmy dyrektorowi Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzejowi Kaszkielowi. Poprosiliśmy go o ustosunkowanie się do sygnałów naszych Czytelników.

-Pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 zostali delegowani do pracy w Przedszkolu nr 2 w Augustowie w związku z poleceniem burmistrza Augustowa, powołującego się na ustawę covidową, na mocy której kierownik może tymczasowo przenieść pracownika do wykonywania innej pracy, niż określona w umowie o pracę, zgodnej z jego kwalifikacjami w innej jednostce. Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie stosowne do wykonywanej pracy, lecz nie niższe od dotychczasowego. Przeniesienie ma na celu zapewnienie sprawnej realizacji zadań jednostki, do której przenoszony jest pracownik –przekazał Andrzej Kaszlej nawiązując do sygnałów o kierowaniu pracowników z placówki na ulicy Mickiewicza do Przedszkola nr 2.

-W związku z wysoką zachorowalnością w ostatnich dniach nauczycieli wychowania przedszkolnego, w celu utrzymania funkcji organizacyjnych Przedszkola nr 6 im. Słoneczna Szósteczka w Augustowie, zostały podjęte działania mające na celu zapewnienie doraźnej opieki dzieciom z grup przedszkolnych, dla których w związku z zaistniałą sytuacją, nie było możliwości zapewnienia opieki przez nauczycieli uczących w przedszkolu. Stąd też w ramach posiadanych kwalifikacji nauczyciele pedagodzy, nauczyciele przedmiotów oraz nauczyciel bibliotekarz pełnili zadania opiekuńcze nad powierzonymi grupami. Zgodnie z przepisami prawa oświatowego każdy nauczyciel posiadający wykształcenie pedagogiczne może pełnić funkcje opiekuńcze w ramach powierzonych mu zadań.. Oceniam, iż do końca tygodnia sprawy personalne unormują się i w przyszłym tygodniu przedszkole osiągnie bieżącą zdolność do realizacji podstawy programowej -dodał dyrektor Kaszkiel, odnosząc się do kwestii związanej z obecnymi kłopotami Przedszkola nr 6.

Wypowiedź dyrektor sanepidu w Augustowie

Zapytaliśmy Agatę Augusewicz, dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Augustowie, czy ze względu na rozprzestrzeniania się koronawirusa oddelegowanie pracowników do innych placówek jest rozsądnym zachowaniem?

-To zależy w głównej mierze od zachowania reżimu sanitarnego oraz sytuacji epidemiologicznej w powiecie. Na obecną chwilę musimy prowadzić działania tak, żeby zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa i przerwać łańcuch zakażeń. Jeśli nie było kontaktu z chorym i zachowany był reżim sanitarny to zagrożenie jest o wiele mniejsze -wyjaśnia Agata Augusewicz.

–Ale nie jest wskazane w dobie epidemii, posiłkowanie się kadrą z innych placówek. W normalnych warunkach takie działanie jak oddelegowanie personelu do innych placówek byłoby wskazane, ale biorąc pod uwagę obecną sytuację epidemiologiczną, niestety nie -powiedziała nam A. Augusewicz.

Zastępca burmistrza Filip Chodkiewicz o oddelegowaniu pracowników do innej placówki:

W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego burmistrz może polecić kierownikowi podległej jednostki tymczasowe przeniesienie pracownika samorządowego do wykonywania innej pracy, niż określona w umowie o pracę, w innej jednostce na czas określony do 3 miesięcy. To ważna regulacja pozwalająca w tak trudnym czasie zapewnić ciągłość działania wielu instytucji. Pamiętajmy, że urzędy, szkoły i inne instytucje świadczą ważne usługi dla mieszkańców. Tego typu rozwiązanie pozwala utrzymać ich działanie nawet w przypadkach zwiększonej absencji pracowników. I właśnie w takich sytuacjach instytucje miejskie korzystają i będą korzystać z możliwości delegowania pracowników. Absurdem byłoby wyłączanie np. kuchni w jednym z przedszkoli ze względu na nieobecność pracowników, podczas kiedy np. mamy dostępnych pracowników z kuchni szkolnej i możemy skorzystać z ich zastępstwa. To bardzo cenne, że możemy pomóc sobie nawzajem. Oddelegowanym pracownikom również należą się szczególne podziękowania.

Filip Chodkiewicz o pracy nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 3 w Przedszkolu nr 6.

Nie wiem na czym opierana jest teza o „powszechności niepokoju personelu pracowniczego”, ale pragnę zapewnić, że we wszystkich placówkach oświatowych przestrzegany jest ściśle stosowny reżim sanitarny. Odpowiadają za to dyrektorzy i ręczą za przestrzeganie procedur. Jeśli chodzi o skierowanie przez dyrektora ZSP2 nauczycieli SP3 do sprawowania opieki nad dziećmi w Przedszkolu numer 6, to potwierdzam, że ma to miejsce. Zdaję sobie sprawę, że może to być wyzwanie dla poszczególnych pracowników, ale jest to sytuacja zupełnie wyjątkowa. W czasie epidemii i wspólnego zagrożenia, wszyscy powinniśmy sobie pomagać, choć nie zawsze jest to najłatwiejsze. Oczywiście przyjęte przez dyrektora rozwiązanie jest legalne i znajduje pełne oparcie w obowiązujących przepisach.

*Artykuł ukazał się w 44/2020 numerze "Przeglądu Powiatowego".


Napisz komentarz

Komentarze

Czuwaj 16.11.2020 17:13
Chodkiewicz ma doświadczenie pedagogiczne. To przeciez harcerz. Niech bierze drużynę i do roboty. Niech przy okazji oblecą szpital, bo tam też brakuje ludzi. Daj Filip przykład.

Nauczyciel 15.11.2020 21:45
Uważam, że zarówno pan Chodkiewicz jak i dyrektor ZSP 2 Andrzej Kaszkiej powinni świecić przykładem i sami sie oddelegować do pomocy w przedszkolu a nie tylko opowiadać jak wszystko działa idealnie i zgodnie z przepisami!

nauczyciel 16.11.2020 19:19
Ale to źle że zgodnie z przepisami ? To jak ma być? Niezgodnie?

Hokeista 16.11.2020 20:10
Andrzej spokojnie.

Nauczyciel 19.11.2020 22:13
Do swoich pracownikow nalezy podchodzic po ludzku, z empatią, zwłaszcza, że jesteśmy w bardzo trudnej sytuacji i każdemu jest ciężko, a nie jak do przedmiotów. Nauczyciele to nie gorszy sort, a pan dyrektor właśnie tak nas traktuje.

Kij 20.11.2020 09:08
Widzimy to i bardzo nam przykro. Trzymajcie się

Jodła 14.11.2020 12:25
Dramatycznie to było w hospicjum a teraz w szpitalu musieliśmy liczyć tylko na własne siły to są dwa miejsca w których naprawdę trzeba wysiłku a nikt o tym nie wspomni więc przestańcie bo nie wiecie jak jest naprawdę

Memento_mori 14.11.2020 11:33
dramatycznie to jest w szpitalu

Covid 14.11.2020 08:07
Srawdzic zasadnosc L 4.

Bronić się. 13.11.2020 18:05
Do sądu pracy!

Anna 13.11.2020 17:40
Jestem jedną z osób oddelegowanych czasowo do obu przedszkoli. Pragnę uspokoić czytelników DP oraz rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola nr 1 oraz przedszkola nr 2.Waszymi dziećmi opiekują sie wykwalifikowane i oddane swojej pracy i waszym dzieciom nauczycielki. Ja i moje współpracownice zostałyśmy oddelegowane za naszą zgodą . Nikt nas do tego nie zmuszał .Wykonywałyśmy obowiązki służbowe zgodnie z naszymi kwalifikacjami. Zdawałyśmy sprawę z jakim zagrożeniem możemy się spotkać .W obu przedszkolach były zachowane odpowiednie zasady bezpieczeństwa sanitarnego .Osobiście bardzo się cieszę , że moja praca mogla przyczynic się do tego,że te placowki mogły wlasciwie funkcjonować .

Ania 14.11.2020 10:18
Dziękuję:)

pytam 14.11.2020 17:07
Miło się czyta takie komentarze- mam nadzieję ze przeczytała tez pani bibliotekarka i panie pedagożki . Szanowna Redakcja otrzymała anonim, donos o losie pokrzywdzonych ? bo ta takie typowe .i znane z historii tej placówki...

Augustów szokuje 15.11.2020 11:37
A w Przedszkolu nr 6 też Anna była? Czy i tam zapewniony jest odpowiedni reżim sanitarny? Czy teraz w przedszkolach będą pracować pracownicy CSIRu, urzędnicy miejscy, panie z biblioteki miejskiej, którzy mają skończony kurs pedagogiczny?

Ania 15.11.2020 11:54
Bo nauczyciel przedszkolny wystarczy że skończy kurs pedagogiczny?Widać jakie pojęcie a ten temat mają obywatele?Szast - prast -kurs i do podcierania tyłka starczy bo więcej nic nie robimy?Zastanawiam się w takim razie po co ja skończyłam te studia jeśli wystarczy kurs -wtedy zostałabym tzw."przedszkolanką" i już!A co do reżimu - wszędzie jeśli się do jest zachowany chociaż jest to coraz trudniejsze przy tym co się dzieje i przy braku rąk do pracy ponieważ ludzie są na kwarantannach bądź chorzy.

Nogi na pokład i wio 15.11.2020 12:31
Może urzędnicy z radnymi i fkapami pomogą? Flip tak pięknie ich zachęci. Wystarczy słynne : ręce na pokład. Razem grabili, razem czyścili las, pompowali to i niech pomogą. Przecież praca w samorządzie i radzie jest dla mieszkańców więc w czym problem?

Nasze - chyba nie 15.11.2020 14:34
Radnych Naszego Miasta widział ktoś ostatnio na sesji? Kamerki wyłączone bo czasu szkoda? Wystarczy właściwie tablet w kieszeni. Nie wiem czy z takim podejściem pójdą do przedszkola, chyba tylko wirtualnie ? Filippo może pewnie powiedzieć zgodnie z prawdą że chodzi do przedszkola. Swojego.

Anna 15.11.2020 12:31
Jezeli zaistnieje taka potrzeba, to z największą przyjemnością .Wszędzie trzeba pracować ,a nie tylko chodzić do pracy . Przyszlo nam żyć w trudnym okresie i uważam , że z właściwym podejściem do rzeczywistości latwiej nam wszystkim będzie przetrwać ten czas .Zarazić się można wszędzie .W sklepie robiąc drobne zakupy czy w autobusie jadąc do pracy .Jeżeli chodzi o reżim sanitarny w przrdszkolu nr 6 to ufam,że nie odbiega od norm stosowanych w innych placówkach .

Józef 15.11.2020 13:30
Anno twój styl pisania trąca mi Chodkiewiczem. Brakuje tylko obiecane wykonane.

Żaba 15.11.2020 14:38
Dokładnie.

Anna 15.11.2020 14:41
Ma Pan prawo myśleć o mojej tożsamości co się Panu podoba.? .Napisałam o swoich odczuciach i podpisuję się prawdziwym imieniem.Pozwoli Pan ,że nazwiska nie ujawnię publicznie. Aczkolwiek porównanie mojej osoby do Wiceburmistrza ,biorąc pod uwagę moje wykształcenie i zajmowane stanowisko jest dla mnie komplementem. Pewnie osoby, ktore wiedzą kim jestem, czytając Pana komentarz nieźle sie bawią ?Pozdrawiam moich wspolpracownikow ze szkoły nr.3 oraz wsxystkie osoby ,które mialam prawdziwą przyjemność poznać w przedszkolach nr.1 oraz nr 2. Życzę milego popoludnia.

Błazen 15.11.2020 15:26
To ten co lubi pisać, wtrącać ikonki, sam ze sobą gaworzyć, dziś pytanie - dziś odpowiedź. Nie rozstaje się z telefonem i pilnie śledzi komentarze, a jego czujne oko próbuje dojrzeć wszystko. Włączony łowotik i niespokojna gestykulacja rąk. Zgadnijcie, kto to? ?

Mania 15.11.2020 17:28
Jeżeli porównanie do Chodkiewicza to dla ciebie komplement, to nie mam więcej pytań, żegnaj, adieu, leć swą propagandę uprawiać na augustowskireporter.pl jego mać. Niedługo twój wódz do pracy w przedszkolu skieruje może kierowców z Necka, palaczy z mpecu czy ratowników z basenu. Przecież można bo covid. I wtedy dalej będziesz szczęśliwa i zadowolona. Pożyteczni idioci są potrzebni kazdej władzy w każdych czasach

józef 15.11.2020 18:23
Nie Chodkiewicz to pewno jego ulubiona, a ikonki to też nie on?

Anna 15.11.2020 20:43
Dziękuję Aniu! Trafiłaś w sedno:)Też podpisałam się swoim własnym imieniem i żałuję że nie mogłaś u nas zostać bo naprawdę super z Ciebie babka, Twoja koleżanka oddelegowana również:)Trójka ma wspaniałych pracowników:)

Anna do Ani 15.11.2020 22:05
A to nam się trafilo nosić to samo imię .Czytelnicy pomyślą ,ze nie dość ,ze jestem panem Chodkiewiczem ,to jeszcze rozmawiam sama do siebie ?Trochę to zabawne. Mówiąc jedmak poważne ,to też się cieszę ,ze mogłam chwilę z Wami pracować .Stworzyłyście bardzo świetny zespół .Jest u Was fajna rodzinna atmosfera .Dzieci czują się jak w domu. I tak ma być .Życzę zdrówka wszystkim z Akademi Bystrzaka ?

rak 16.11.2020 17:21
Nie trąca. To typowy styl lizadu...a :))

Myślę i widze 15.11.2020 19:48
Rozumiem że nalewać benzynę na wiadomej stacji też będą pracownicy szkoły jak tam się pochoruja. A ja nie chcę żeby moje dziecko miało ciągle inna panią na zajęciach bo panie z przedszkola siedzą na zwolnieniu i nie wiadomo kiedy wrócą . Dlaczego w prywatnych przedszkolach jest normalnie. Można? Można! A z tym przestrzeganiem procedur to lepiej pominąć milczeniem.

ajajaj 13.11.2020 16:26
Skoro wuefista może mieć zajęcia opiekuńcze w świetlicy to bibliotekarz tym bardziej. I pedagog. Jakie zdalne nauczanie te panie mają w godzinach lekcji? Z jakiego przedmiotu? Właśnie to one powinny służyć pomocą i bo są dyspozycyjne. Mam nadzieję, że nowy dyrektor wytłumaczy im jaką pełnia rolę w szkole.

Nauczyciel 15.11.2020 21:49
Nowy dyrektor w tej szkole urwał się z księżyca. Nie ma pojęcia o swojej pracy. Nie ma pojęcia o szkole. Myśli, że dyrektor jest tylko od zarządzania pracownikami a pracować mają za niego inni.

Rodzic 16.11.2020 10:55
Wystarczy przyjrzeć się zarządzaniu LO 4 i Gim 5 - i zapytać pracowników, jak byli traktowani, zwłaszcza ci zwalniani - z tego co "mówi miasto" i rodzice różowo nie było

AW 17.11.2020 17:37
jakoś nie narzekam na nowego pana dyrektora i nie chcę nawet myśleć o powrocie poprzedniej.... baj baj baj i nie wracaj ....bardzo dobra zmiana!

nauczyciel 16.11.2020 19:26
A ty taki znawca? tak się przepracowałeś za dyrektora? A może jesteś jakiś były dyrektor ? To by akurat idealnie pasowało do stylu i formy... jeszcze anonim napisz, donos ... jeszcze tego nie zrobiłeś? niemożliwe.....

I wszystko wiadomo w temacie 13.11.2020 15:40
A sami burmistrzowie pozamykani w urzędzie! Grunt to bezpieczęństwo zapewnić sobie ! No ale jak władcy zachorują to przecież nastapi paraliż miasta. Cała naprzód! Obiecane wykonane ! Pracować i niedyskutować! Idzie zima bedzie mozna tez do odsnieżania przesunać znudzonych nauczycieli zdalnie uczacych !

On 13.11.2020 14:49
W przedszkolu nr 6 jest tragedia pare osob ma pozytywny wynik a placówka pracuje. Chyba trzeba tragedii jak na kopernika. Brawo Pani dyrektor i Panie dyrektorze.

Wkurzony 15.11.2020 19:56
Brawo! Pracownicy to nie ekipa do wynajęcia że mają obrabiać całe miasto. Dlaczego cały personel przedszkola na zwolnieniu i wysyła się tam kolejnych aby zarazili siebie i swoje rodziny. Przecież mamy niebezpieczna epidemie która zabija ludzi a nie wirusa opryszczki. Przykład jednego z przedszkoli pokazał do czego może doprowadzić jak chorzy pracownicy chodzą do pracy a dyrektor nad tym nie panuje.

horror 16.11.2020 11:33
Zgadza się. a do prywatnych przedszkoli tez będą chodzić w ramach pomocy w Covidzie? czy tam rodzice by się nie zgodzili żeby osoby bez kwalifikacji zajmowały się maluchami? A może niektórzy postrzegają przedszkola jako przechowalnie bagażu? Każdy może popilnować?

! 16.11.2020 19:00
Bo tak właśnie często postrzegają;) Byś się zdziwił "horror"

zachmurzenie duże

Temperatura: 10°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1019 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Kladka à la schwarz, mydło i powidło, czyli quasi-gang Olsena spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: To bardzo ciekawe, iż burmiszczowie Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski kładkę nad Nettą traktują jak swego rodzaju wytrych służący do pozyskania pieniędzy na sfinansowanie komunalnej inwestycji, której funkcja zmienia się wedle ich uznania, a właściwie wedle sposobu umożliwiającego pozyskanie środków zewnętrznych. Kuriozalnym w tym przypadku jest okoliczność, iż dla ww. funkcjonariuszy publicznych priorytetem jest przede wszystkim chęć "odhaczenia" miejskiej inwestycji sfinansowanej z Funduszy Unijnych, a nie faktyczna potrzeba powstania tej budowli. Zalatuje mi ta działalność jakimś specificznym kuglarstwem, które chyba nie do końca jest zgodne z literą prawa w zakresie finansowania przedsięwzięć realizowanych z Funduszy Unijnych. Kładka à la schwarz, mydło i powidło eleganto pasowałaby do sfinansowania z pisowskiego bezładu, ale Fundusze Unijne podlegają zupełnie innym zasadom i regulacjom, więc to potrójne salto mortadela powodujące już trzykrotne zmienianie zasadniczego celu implikującego potrzebę budowy kładki nad Nettą, jest co najmniej grubymi nićmi szyte, żeby nie powiedzieć intencjonalnym naciągactwem.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 23:03Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Ta ekipa potrafi tylko marnować i dewastować. 60mln na kładkę czyli ostatni skok na kasę..Data dodania komentarza: 10.04.2026, 19:52Źródło komentarza: Augustów wydaje 60 milionów na kładkę. Pytamy mieszkańców o pomysły na obronnośćAutor komentarza: XCTreść komentarza: Brakuje w tym kalendarium daty zwolnienia Pani Kierownik Wydziału inwestycji. ,!!! To ma znaczenie w tym całym harmonogramieData dodania komentarza: 10.04.2026, 19:21Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: Czas pakować manatki i ujeżdżiat do wielikoj matioszki Rasiji!Treść komentarza: Co będzie z Orbanen? Co będzie z Ziobro i Romanowskim? łukaszenko, czy putin przytulą te autokratyczne ruskie onuce otumaniąjace ciemny lud fetorem ultrapopulizmu i antyunijnego bełkotu?Data dodania komentarza: 10.04.2026, 16:45Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Proszę zwrócić uwagę na dach pokryty eternitem. Pytanie brzmi kiedy Kodrem ma zamiar go usunąć ? a takich budynków w zarządzie Kodremu jest więcejData dodania komentarza: 10.04.2026, 16:06Źródło komentarza: Wracamy do sprawy toalety przy ul. Turystycznej. Jest odpowiedź zarządcyAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Problem z kładką pokazuje tylko ślepy upór włodarzy , jk przysłowiowego osła (potrzebny tylko Chodkiewiczowi by mógł pokrzyczeć - inni obiecali a myśmy zrobili). Pokazuje to zmiana wariantów z ciągu rowero pieszego do mostu ewakuacyjnego o nośności 139 t (parametry dla symbolu RCO129) i drugie pytanie , droga ewakuacyjna - w którą stronę ? czyżby mielibyśmy obawiać się ataków od strony południowo zachodniej i wówczas ewakuacja z Borek na plaże na jeziorem Necko ?Data dodania komentarza: 10.04.2026, 15:58Źródło komentarza: Augustów wydaje 60 milionów na kładkę. Pytamy mieszkańców o pomysły na obronnośćAutor komentarza: RomaTreść komentarza: Mam propozycję dla Pana byłego Posła może by Pan się zainteresował sytuacją Augustowskiego Szpitala. Dochodzą słuchy że Dyrekcja szpitala nie wypłaca w całości wynagrodzenia pracownikom administracyjnym aby ich kosztem zaspokoić wymagania finansowe personelu medycznego ? Czy Pana zdaniem świadczy to o równym traktowaniu pracowników? Czy aby nie zostało złamane prawo pracy ? Koloryzowanie sytuacji Augustowskiego Szpitala przez dyrekcję i władze powiatu doprowadzi do bardzo złej kondycji tego obiektu której już doświadczyliśmy w poprzednich latach.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 15:02Źródło komentarza: Rozmowa z Leszkiem Cieślikiem, byłym posłem na Sejm RPAutor komentarza: GenowefTreść komentarza: Już sama koncepcja kładki do konkursu powinna być opracowana na bazie zaleceń konserwatorskich. Szkolny błąd i nie ma nawet po co o datach gadać. A te przerzucanie winy? Żenua!Data dodania komentarza: 10.04.2026, 13:58Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: Sławojkowy fetor symptomatyczną wizytówką "uzdrowiskowego" Augustowa?Treść komentarza: Tak to jest w Augustowie rządzonym przez sitwę Nasze Miasto-PiS. Miejski budżet jest dojmująco drenowany setkami tysięcy złotych na utrzymywanie kumoterskiego etatu drugiego zastępcy naczelnego ratuszowego kabotyna i niegospodarne tworzenie etatów dla swojaków-statystów w miejskich jednostkach organizacyjnych, natomiast brakuje funduszy na doprowadzenie komunalnych budynków do odpowiednich standardów sanitarnych i funkcjonalno-użytkowych. Towarzysze z ratusza działający pod auspicjami insrybutorowo-jablonkowej sitwy Nasze Miasto-PiS sprowadzającą Augustów do stanu sławojki, częstokroć stosowanej u sąsiadów Polski zza wschodniej granicy, zamiast dążyć do standardów obowiązujących w krajach rozwiniętych Europy Zachodniej. Jak wiadomo Unia Europejska jest solą w oku pisowskich aparatczyków i odklejonych od realiów sekciarzy-nawiedzeńców zza oceanu nakręconych ultrachrystianizacją i wg nich rychłym końcem świata, więc "wychodkowy trend" praktykowany przez gamoni z augustowskiego ratusza prawdopodobnie podyktowany jest bezwzględnym zakazem stosowania w przestrzeni publicznej unijnych standardów, szczególnie zapiekle zwalczanych przez jarkowych katotalibów z jądra PiS, ich serwilistycznych giermków à la gosek, konfederacyjnych szurów z zaklejonym okularem fetorzących mirem ruskiej onucy oraz machiawelistyczno-populistycznych odklejeńcow szerzących zamęt, zniszczenie wojny na świecie pod wodzą pomarańczowego klauna przejawiającego symptomy kompulsywnego zwichrowańca.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 12:24Źródło komentarza: Mieszkańcy Turystycznej 39 w Augustowie walczą z uciążliwym zapachem wychodka na klatce schodowejAutor komentarza: BeneQTreść komentarza: Chłopina ma racje, sr*a do sławojki, oszczędza wodę = płaci mniej za śmieci.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 12:11Źródło komentarza: Mieszkańcy Turystycznej 39 w Augustowie walczą z uciążliwym zapachem wychodka na klatce schodowejAutor komentarza: FaziTreść komentarza: Ta ankieta się nie liczy, bo nie jest naszomiastowa. Tylko naszomiastowe ankiety sporządzane w pocie czoła przez hojnie wynagradzanych z naszych podatków pracowników Wydziału Propagandy i akceptowane przez bossów augustowskiego oddziału Gangu Olsena są legitne. Panie redaktorze, powinien Pan to wiedzieć ;-)Data dodania komentarza: 10.04.2026, 12:02Źródło komentarza: Augustów wydaje 60 milionów na kładkę. Pytamy mieszkańców o pomysły na obronnośćAutor komentarza: Ktoś coś ?Treść komentarza: skąd kwota za budowę kładki - 60 mln zł. A może 40 mln a może 100 mln zł? Czy jest jakiś aktualny kosztorys?Data dodania komentarza: 10.04.2026, 12:00Źródło komentarza: „Tajemnicze" stowarzyszenie. Czyli jakie?Autor komentarza: ZulusTreść komentarza: A ja nie rozumiem, jak Zastępca może publicznie, na sesji, mówić, że znane są mu przypadki łamania prawa przez mieszkańców (braku uzgodnień u konserwatora) i nic z tym nie robić.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 11:56Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Nie rozumiem jednej rzeczy - ostatnio pojawiły się wpisy miasta zarzucające przesadną biurokrację w pracy konserwatora,nawet niewielkie zmiany typu zmiana koloru garażu jak czytałem,wymagają jego zgody. Jak to zatem możliwe,że miasto ogłosiło konkurs na projekt tak potężnej budowy,ingerującącrj w obraz miasta,bez zgody konserwatora? To jest nielogiczne i niespójne.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 05:43Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: i te komentarze na sesji , jeśli ktoś zasięga informacji u źródła ( u Konserwatora) ten jest "wrogiem" inwestycji i rozwojowi miastaData dodania komentarza: 9.04.2026, 21:52Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: "Wszechmogący" król słońce spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Burmiszcz Karolczuk powinien wydać zarządzenie, którym nada swoim zastępcom uprawnienia w zakresie ustanawiania prawa zastrzeżonego dla konserwatora zabytków i marszałka województwa. Dotychczas skabotyniały król słońce wielokrotnie łamał prawo nadając swoimi zarządzeniami "uprawnienia" dla kierowników miejskich jednostek organizacyjnych w materii stanowienia prawa miejscowego ustawowo zastrzeżonego dla rady gminy, więc w tym przypadku może przecież spróbować wydać decyzję wyręczając konserwatora zabytków i pozyskać dofinansowanie z funduszy unijnych z pominięciem urzędu marszałkowskiego. Kładkę nad Nettą trzeba po prostu bez zbędnych ceregieli usankcjonować zarządzeniem króla słońce z nadania insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiego gangu Nasze Miasto-PiS.Data dodania komentarza: 9.04.2026, 18:30Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Tak patrząc na to wszystko z boku jako zwykły mieszkaniec można stwierdzić, że już w listopadzie 2025r Urząd Miasta wiedział, że kładki nie będzie i że zawalił sprawę. Oczywiście nie Burmistrzowie bo oni przecież od tego mają ludzi a sami sprawują tylko nadzór. Za projekt tej kładki oczywiście odpowiadał wydział inwestycji Urzędu Miasta. Tam za te rzeczy odpowiedzialny jest Naczelnik. I dziwnym trafem w listopadzie nagle zwolniono Panią Kierownik - najbardziej zaufaną osobę szefostwa. Nikt nie wiedział dla czego i nikt nigdy tego nie wyjaśnił. Więc teraz wszystko jest jasne. Wydział inwestycji zawalił sprawę, Burmistrzowie zorientowali się, że przepadają pieniądze i nagle pokazali swój nadzór zwalniając Naczelniczkę a teraz udają, że o niczym nie wiedzieli i zwalają winę na innych. Skoro Urząd zachował jak twierdzi wszelkie procedury to czemu zwolnił Naczelniczkę, która prowadziła tą procedurę???Data dodania komentarza: 9.04.2026, 18:20Źródło komentarza: Kto naprawdę blokuje kładkę w Augustowie? Fakty zamiast oskarżeńAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Adam Glapiński poinformował podczas konferencji prasowej w czwartek, że wynik finansowy NBP za 2025 r. był ujemny — strata wyniosła 35,7 mld zł. Ostatni raz NBP wypracował zysk w 2021 r. I to tyle na temat SAFE 0% prezydenta i pisowców. Ludzie ogarnijcie się podczas wyborów bo czekają nas zabory jak w XVIII w. ps. Trzymam kciuki za Węgrów w niedzieleData dodania komentarza: 9.04.2026, 18:09Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: ATreść komentarza: Po pierwsze: Panie Burmistrzu, kto nie pracuje błędów nie popełnia. Może w końcu warto się przyznać że nie dacie rady. Bo chyba i tak jest po herbacie? Panie wice Chodkiewicz: wstyd za Pana popisy, może już wystarczy? Po drugie: całe Podlasie się śmieje z tego cyrku i że spraw nie pilnujecie. Że pieniądze przepadną, a czyja to sprawka? Mitycznego "Białegostoku? No chyba nie... 🙃Data dodania komentarza: 9.04.2026, 16:26Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: Fundusze Unijne nie są w żadnym stopniu tożsame z finansowaniem z klucza pisowskiego bezładTreść komentarza: Czy burmiszcz Mirosław Karolczuk i jego zastępca Jerzy Filip Chodkiewicz kierując kolejne pisma do odpowiednich organów uprawnionych do wydawania decyzji i przyznania finansowania inwestycji, mogliby wreszcie zdecydować się, czy zgodnie z projektem kładka nad rzeką Nettą ma być obiektem "zielonej infrastruktury", drogą ewakuacyjną mieszkańców dzielnicy Borki na wypadek pożarów wielkoobszarowych, czy jednak obiektem dla celów obronnych? Rozumiem, że rzeczona kładka po jej wybudowaniu może służyć różnym celom. Jednak projekt jest jeden na jedną inwestycję, a nie trzy projekty na różne przedsięwzięcia, więc projekt i cel realizacji przedsięwzięcia powinien uwzględniać podstawową funkcję tej budowli i przede wszystkim nie zmieniać przeznaczenia, wyłącznie wedle zmieniających się potrzeb organu wykonawczego działającego w Gminie Miasto Augustów, które to potrzeby implikowane są wyłącznie chęcią uzyskania danej decyzji od Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego i innych podmiotów na wykreowane przez wnioskodawców cele i potrzeby ukierunkowane wyłącznie na pozyskanie środków zewnętrznych. Decyzja o przyznaniu Funduszy Unijnych na finansowanie danego przedsięwzięcia zgłaszanego przez samorząd nie może naruszać przepisów prawa, zarówno krajowego i unijnego. Zmiany wprowadzane przez augustowskich burmistrzów powinny być podyktowane realną i merytorycznie uzasadnioną potrzebą, a nie wyłącznie nieokiełznaną chęcią pozyskania środków z Funduszy Unijnych na sfinansowanie danego przedsięwzięcia. Meandrowanie na granicy prawa świadczące o zawoalowanym, nietransparentnym oraz celowo zmienianym charakterze i zakresie składanego wniosku o dofinansowanie, intencjonalnie "dopasowywanego" w czasie przez wnioskodawcę nie pod pierwotny cel i realne potrzeby, a wyłącznie chęć pozyskania finansowania zewnętrznego ze środków unijnych, może w przyszłości zostać potraktowane jako próba wyłudzenia.Data dodania komentarza: 9.04.2026, 16:11Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad Nettą
Reklama