Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 11 stycznia 2026 17:00
Reklama
Reklama

Dramatyczna sytuacja placówek

Podziel się
Oceń

Dramatyczne informacje o zakażeniach oraz czasowym zamknięciu Przedszkola nr 2 w Augustowie mocno zaniepokoiły mieszkańców. Okazuje się, że sytuacja w pozostałych placówkach jest daleka od pozytywnej. Nasi Czytelnicy zaalarmowali nas o trudnościach ze skompletowaniem kadry w miejskich przedszkolach i o kierowaniu do pracy osób z innych placówek. Część osób jest na zwolnieniach lekarskich. Personel boi się o zdrowie.
Dramatyczna sytuacja placówek
Szkoła Podstawowa nr 3

Autor: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Krzysztof Przekop

Informacje od naszych Czytelników

Otrzymaliśmy sygnał od zaniepokojonych Czytelników. Osoby dzwoniące do naszej redakcji podnosiły kwestię niezrozumiałego ich zdaniem rozdysponowania kadry pracowniczej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 na ulicy Mickiewicza w Augustowie, w skład którego wchodzi obecnie Szkoła Podstawowa nr 3 i Przedszkole nr 6. Z informacji naszych Czytelników wynikało, że dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzej Kaszkiel zlecał części pracownikom zasilenie kadry pracowniczej Przedszkola nr 2. Miało się tak dziać, gdyż w Przedszkolu nr 2 dużo osób było na zwolnieniu lekarskim z podejrzeniem zakażenia Sars-CoV-2. Z relacji naszych rozmówców wynikało również, że pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 byli wysyłani do Przedszkola nr 2 pomimo informacji, że istnieje tam realne zagrożenie epidemiczne. Inną dużą wątpliwość wzbudzał też fakt, na jakiej podstawie prawnej pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 wykonywali pracę w innej placówce, z którą nie łączy ich żadna umowa o pracę, a ich zakres czynności nie przewiduje takiej możliwości. Czytelnicy sygnalizowali, że pracownicy Przedszkola nr 2 zostali skierowani na kwarantannę, natomiast wspomagający ich personel z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 został oddelegowany do pracy w Przedszkolu nr 1 na ul. Waryńskiego. Czytelnicy uważają, że jest to sytuacja niezrozumiała, poddająca w wątpliwość standardy bezpieczeństwa dzieci i rodziców oraz pracowników przedszkola i ich rodzin. Nasi rozmówcy zadawali pytanie, czy o podjętej działalności był poinformowany burmistrz. Jeżeli tak należy zapytać czy wyraził na to zgodę?

Drugą informacją zasygnalizowaną przez naszych Czytelników było to, że dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzej Kaszkiel kierował do opieki na dziećmi w Przedszkolu nr 6 pracowników Szkoły Podstawowej nr 3 niemających do tego właściwych kwalifikacji. Ze względu na dużą ilość zwolnień lekarskich kadry nauczycielskiej Przedszkola nr 6 do opieki nad dziećmi mieli być kierowani pedagog szkolny oraz bibliotekarka Szkoły Podstawowej nr 3. Miało się tak dziać w godzinach ich pracy zdalnej. Szczególnego wymiaru nabiera fakt, iż nauczyciele pracują w różnych wymiarach zatrudnienia, np. bibliotekarz w wymiarze 30 godzin tygodniowo, nauczyciel przedszkola 22 godzin tygodniowo lub 25 godzin tygodniowo w zależności od wieku grupy, a to przekłada się na wymiar nauczycielskiego wynagrodzenia. Rozmówcy podnosili, że do opieki nad dziećmi mogą być skierowane wyłącznie osoby po ukończonej pedagogice wczesnoszkolnej. Mieszkańcy pytali, jak decyzja dyrektora ma się do prawa pracy i przepisów oświatowych? Czytelnicy podnosili ogromne obawy o rozsądność oraz legalność wyżej wymienionych sytuacji, powszechny niepokój personelu pracowniczego o możliwość zakażenia Sars-CoV-2, a także o efekty kształcenia dzieci w przedszkolu. Szczególnie obawy dotyczące opisanych procedur miał pogłębiać fakt związany z dramatycznymi doniesieniami i ostatecznym zamknięciem Przedszkola nr 2 na trzy tygodnie. Tutaj także pojawia się pytanie o wiedzę oraz stanowisko burmistrza dotyczące w/w zdarzeń.

Komentarz dyrektora Andrzeja Kaszkiela

Informacje przekazane przez naszych Czytelników przedstawiliśmy dyrektorowi Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 Andrzejowi Kaszkielowi. Poprosiliśmy go o ustosunkowanie się do sygnałów naszych Czytelników.

-Pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 zostali delegowani do pracy w Przedszkolu nr 2 w Augustowie w związku z poleceniem burmistrza Augustowa, powołującego się na ustawę covidową, na mocy której kierownik może tymczasowo przenieść pracownika do wykonywania innej pracy, niż określona w umowie o pracę, zgodnej z jego kwalifikacjami w innej jednostce. Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie stosowne do wykonywanej pracy, lecz nie niższe od dotychczasowego. Przeniesienie ma na celu zapewnienie sprawnej realizacji zadań jednostki, do której przenoszony jest pracownik –przekazał Andrzej Kaszlej nawiązując do sygnałów o kierowaniu pracowników z placówki na ulicy Mickiewicza do Przedszkola nr 2.

-W związku z wysoką zachorowalnością w ostatnich dniach nauczycieli wychowania przedszkolnego, w celu utrzymania funkcji organizacyjnych Przedszkola nr 6 im. Słoneczna Szósteczka w Augustowie, zostały podjęte działania mające na celu zapewnienie doraźnej opieki dzieciom z grup przedszkolnych, dla których w związku z zaistniałą sytuacją, nie było możliwości zapewnienia opieki przez nauczycieli uczących w przedszkolu. Stąd też w ramach posiadanych kwalifikacji nauczyciele pedagodzy, nauczyciele przedmiotów oraz nauczyciel bibliotekarz pełnili zadania opiekuńcze nad powierzonymi grupami. Zgodnie z przepisami prawa oświatowego każdy nauczyciel posiadający wykształcenie pedagogiczne może pełnić funkcje opiekuńcze w ramach powierzonych mu zadań.. Oceniam, iż do końca tygodnia sprawy personalne unormują się i w przyszłym tygodniu przedszkole osiągnie bieżącą zdolność do realizacji podstawy programowej -dodał dyrektor Kaszkiel, odnosząc się do kwestii związanej z obecnymi kłopotami Przedszkola nr 6.

Wypowiedź dyrektor sanepidu w Augustowie

Zapytaliśmy Agatę Augusewicz, dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Augustowie, czy ze względu na rozprzestrzeniania się koronawirusa oddelegowanie pracowników do innych placówek jest rozsądnym zachowaniem?

-To zależy w głównej mierze od zachowania reżimu sanitarnego oraz sytuacji epidemiologicznej w powiecie. Na obecną chwilę musimy prowadzić działania tak, żeby zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa i przerwać łańcuch zakażeń. Jeśli nie było kontaktu z chorym i zachowany był reżim sanitarny to zagrożenie jest o wiele mniejsze -wyjaśnia Agata Augusewicz.

–Ale nie jest wskazane w dobie epidemii, posiłkowanie się kadrą z innych placówek. W normalnych warunkach takie działanie jak oddelegowanie personelu do innych placówek byłoby wskazane, ale biorąc pod uwagę obecną sytuację epidemiologiczną, niestety nie -powiedziała nam A. Augusewicz.

Zastępca burmistrza Filip Chodkiewicz o oddelegowaniu pracowników do innej placówki:

W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego burmistrz może polecić kierownikowi podległej jednostki tymczasowe przeniesienie pracownika samorządowego do wykonywania innej pracy, niż określona w umowie o pracę, w innej jednostce na czas określony do 3 miesięcy. To ważna regulacja pozwalająca w tak trudnym czasie zapewnić ciągłość działania wielu instytucji. Pamiętajmy, że urzędy, szkoły i inne instytucje świadczą ważne usługi dla mieszkańców. Tego typu rozwiązanie pozwala utrzymać ich działanie nawet w przypadkach zwiększonej absencji pracowników. I właśnie w takich sytuacjach instytucje miejskie korzystają i będą korzystać z możliwości delegowania pracowników. Absurdem byłoby wyłączanie np. kuchni w jednym z przedszkoli ze względu na nieobecność pracowników, podczas kiedy np. mamy dostępnych pracowników z kuchni szkolnej i możemy skorzystać z ich zastępstwa. To bardzo cenne, że możemy pomóc sobie nawzajem. Oddelegowanym pracownikom również należą się szczególne podziękowania.

Filip Chodkiewicz o pracy nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 3 w Przedszkolu nr 6.

Nie wiem na czym opierana jest teza o „powszechności niepokoju personelu pracowniczego”, ale pragnę zapewnić, że we wszystkich placówkach oświatowych przestrzegany jest ściśle stosowny reżim sanitarny. Odpowiadają za to dyrektorzy i ręczą za przestrzeganie procedur. Jeśli chodzi o skierowanie przez dyrektora ZSP2 nauczycieli SP3 do sprawowania opieki nad dziećmi w Przedszkolu numer 6, to potwierdzam, że ma to miejsce. Zdaję sobie sprawę, że może to być wyzwanie dla poszczególnych pracowników, ale jest to sytuacja zupełnie wyjątkowa. W czasie epidemii i wspólnego zagrożenia, wszyscy powinniśmy sobie pomagać, choć nie zawsze jest to najłatwiejsze. Oczywiście przyjęte przez dyrektora rozwiązanie jest legalne i znajduje pełne oparcie w obowiązujących przepisach.

*Artykuł ukazał się w 44/2020 numerze "Przeglądu Powiatowego".


Napisz komentarz

Komentarze

Czuwaj 16.11.2020 17:13
Chodkiewicz ma doświadczenie pedagogiczne. To przeciez harcerz. Niech bierze drużynę i do roboty. Niech przy okazji oblecą szpital, bo tam też brakuje ludzi. Daj Filip przykład.

Nauczyciel 15.11.2020 21:45
Uważam, że zarówno pan Chodkiewicz jak i dyrektor ZSP 2 Andrzej Kaszkiej powinni świecić przykładem i sami sie oddelegować do pomocy w przedszkolu a nie tylko opowiadać jak wszystko działa idealnie i zgodnie z przepisami!

nauczyciel 16.11.2020 19:19
Ale to źle że zgodnie z przepisami ? To jak ma być? Niezgodnie?

Hokeista 16.11.2020 20:10
Andrzej spokojnie.

Nauczyciel 19.11.2020 22:13
Do swoich pracownikow nalezy podchodzic po ludzku, z empatią, zwłaszcza, że jesteśmy w bardzo trudnej sytuacji i każdemu jest ciężko, a nie jak do przedmiotów. Nauczyciele to nie gorszy sort, a pan dyrektor właśnie tak nas traktuje.

Kij 20.11.2020 09:08
Widzimy to i bardzo nam przykro. Trzymajcie się

Jodła 14.11.2020 12:25
Dramatycznie to było w hospicjum a teraz w szpitalu musieliśmy liczyć tylko na własne siły to są dwa miejsca w których naprawdę trzeba wysiłku a nikt o tym nie wspomni więc przestańcie bo nie wiecie jak jest naprawdę

Memento_mori 14.11.2020 11:33
dramatycznie to jest w szpitalu

Covid 14.11.2020 08:07
Srawdzic zasadnosc L 4.

Bronić się. 13.11.2020 18:05
Do sądu pracy!

Anna 13.11.2020 17:40
Jestem jedną z osób oddelegowanych czasowo do obu przedszkoli. Pragnę uspokoić czytelników DP oraz rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola nr 1 oraz przedszkola nr 2.Waszymi dziećmi opiekują sie wykwalifikowane i oddane swojej pracy i waszym dzieciom nauczycielki. Ja i moje współpracownice zostałyśmy oddelegowane za naszą zgodą . Nikt nas do tego nie zmuszał .Wykonywałyśmy obowiązki służbowe zgodnie z naszymi kwalifikacjami. Zdawałyśmy sprawę z jakim zagrożeniem możemy się spotkać .W obu przedszkolach były zachowane odpowiednie zasady bezpieczeństwa sanitarnego .Osobiście bardzo się cieszę , że moja praca mogla przyczynic się do tego,że te placowki mogły wlasciwie funkcjonować .

Ania 14.11.2020 10:18
Dziękuję:)

pytam 14.11.2020 17:07
Miło się czyta takie komentarze- mam nadzieję ze przeczytała tez pani bibliotekarka i panie pedagożki . Szanowna Redakcja otrzymała anonim, donos o losie pokrzywdzonych ? bo ta takie typowe .i znane z historii tej placówki...

Augustów szokuje 15.11.2020 11:37
A w Przedszkolu nr 6 też Anna była? Czy i tam zapewniony jest odpowiedni reżim sanitarny? Czy teraz w przedszkolach będą pracować pracownicy CSIRu, urzędnicy miejscy, panie z biblioteki miejskiej, którzy mają skończony kurs pedagogiczny?

Ania 15.11.2020 11:54
Bo nauczyciel przedszkolny wystarczy że skończy kurs pedagogiczny?Widać jakie pojęcie a ten temat mają obywatele?Szast - prast -kurs i do podcierania tyłka starczy bo więcej nic nie robimy?Zastanawiam się w takim razie po co ja skończyłam te studia jeśli wystarczy kurs -wtedy zostałabym tzw."przedszkolanką" i już!A co do reżimu - wszędzie jeśli się do jest zachowany chociaż jest to coraz trudniejsze przy tym co się dzieje i przy braku rąk do pracy ponieważ ludzie są na kwarantannach bądź chorzy.

Nogi na pokład i wio 15.11.2020 12:31
Może urzędnicy z radnymi i fkapami pomogą? Flip tak pięknie ich zachęci. Wystarczy słynne : ręce na pokład. Razem grabili, razem czyścili las, pompowali to i niech pomogą. Przecież praca w samorządzie i radzie jest dla mieszkańców więc w czym problem?

Nasze - chyba nie 15.11.2020 14:34
Radnych Naszego Miasta widział ktoś ostatnio na sesji? Kamerki wyłączone bo czasu szkoda? Wystarczy właściwie tablet w kieszeni. Nie wiem czy z takim podejściem pójdą do przedszkola, chyba tylko wirtualnie ? Filippo może pewnie powiedzieć zgodnie z prawdą że chodzi do przedszkola. Swojego.

Anna 15.11.2020 12:31
Jezeli zaistnieje taka potrzeba, to z największą przyjemnością .Wszędzie trzeba pracować ,a nie tylko chodzić do pracy . Przyszlo nam żyć w trudnym okresie i uważam , że z właściwym podejściem do rzeczywistości latwiej nam wszystkim będzie przetrwać ten czas .Zarazić się można wszędzie .W sklepie robiąc drobne zakupy czy w autobusie jadąc do pracy .Jeżeli chodzi o reżim sanitarny w przrdszkolu nr 6 to ufam,że nie odbiega od norm stosowanych w innych placówkach .

Józef 15.11.2020 13:30
Anno twój styl pisania trąca mi Chodkiewiczem. Brakuje tylko obiecane wykonane.

Żaba 15.11.2020 14:38
Dokładnie.

Anna 15.11.2020 14:41
Ma Pan prawo myśleć o mojej tożsamości co się Panu podoba.? .Napisałam o swoich odczuciach i podpisuję się prawdziwym imieniem.Pozwoli Pan ,że nazwiska nie ujawnię publicznie. Aczkolwiek porównanie mojej osoby do Wiceburmistrza ,biorąc pod uwagę moje wykształcenie i zajmowane stanowisko jest dla mnie komplementem. Pewnie osoby, ktore wiedzą kim jestem, czytając Pana komentarz nieźle sie bawią ?Pozdrawiam moich wspolpracownikow ze szkoły nr.3 oraz wsxystkie osoby ,które mialam prawdziwą przyjemność poznać w przedszkolach nr.1 oraz nr 2. Życzę milego popoludnia.

Błazen 15.11.2020 15:26
To ten co lubi pisać, wtrącać ikonki, sam ze sobą gaworzyć, dziś pytanie - dziś odpowiedź. Nie rozstaje się z telefonem i pilnie śledzi komentarze, a jego czujne oko próbuje dojrzeć wszystko. Włączony łowotik i niespokojna gestykulacja rąk. Zgadnijcie, kto to? ?

Mania 15.11.2020 17:28
Jeżeli porównanie do Chodkiewicza to dla ciebie komplement, to nie mam więcej pytań, żegnaj, adieu, leć swą propagandę uprawiać na augustowskireporter.pl jego mać. Niedługo twój wódz do pracy w przedszkolu skieruje może kierowców z Necka, palaczy z mpecu czy ratowników z basenu. Przecież można bo covid. I wtedy dalej będziesz szczęśliwa i zadowolona. Pożyteczni idioci są potrzebni kazdej władzy w każdych czasach

józef 15.11.2020 18:23
Nie Chodkiewicz to pewno jego ulubiona, a ikonki to też nie on?

Anna 15.11.2020 20:43
Dziękuję Aniu! Trafiłaś w sedno:)Też podpisałam się swoim własnym imieniem i żałuję że nie mogłaś u nas zostać bo naprawdę super z Ciebie babka, Twoja koleżanka oddelegowana również:)Trójka ma wspaniałych pracowników:)

Anna do Ani 15.11.2020 22:05
A to nam się trafilo nosić to samo imię .Czytelnicy pomyślą ,ze nie dość ,ze jestem panem Chodkiewiczem ,to jeszcze rozmawiam sama do siebie ?Trochę to zabawne. Mówiąc jedmak poważne ,to też się cieszę ,ze mogłam chwilę z Wami pracować .Stworzyłyście bardzo świetny zespół .Jest u Was fajna rodzinna atmosfera .Dzieci czują się jak w domu. I tak ma być .Życzę zdrówka wszystkim z Akademi Bystrzaka ?

rak 16.11.2020 17:21
Nie trąca. To typowy styl lizadu...a :))

Myślę i widze 15.11.2020 19:48
Rozumiem że nalewać benzynę na wiadomej stacji też będą pracownicy szkoły jak tam się pochoruja. A ja nie chcę żeby moje dziecko miało ciągle inna panią na zajęciach bo panie z przedszkola siedzą na zwolnieniu i nie wiadomo kiedy wrócą . Dlaczego w prywatnych przedszkolach jest normalnie. Można? Można! A z tym przestrzeganiem procedur to lepiej pominąć milczeniem.

ajajaj 13.11.2020 16:26
Skoro wuefista może mieć zajęcia opiekuńcze w świetlicy to bibliotekarz tym bardziej. I pedagog. Jakie zdalne nauczanie te panie mają w godzinach lekcji? Z jakiego przedmiotu? Właśnie to one powinny służyć pomocą i bo są dyspozycyjne. Mam nadzieję, że nowy dyrektor wytłumaczy im jaką pełnia rolę w szkole.

Nauczyciel 15.11.2020 21:49
Nowy dyrektor w tej szkole urwał się z księżyca. Nie ma pojęcia o swojej pracy. Nie ma pojęcia o szkole. Myśli, że dyrektor jest tylko od zarządzania pracownikami a pracować mają za niego inni.

Rodzic 16.11.2020 10:55
Wystarczy przyjrzeć się zarządzaniu LO 4 i Gim 5 - i zapytać pracowników, jak byli traktowani, zwłaszcza ci zwalniani - z tego co "mówi miasto" i rodzice różowo nie było

AW 17.11.2020 17:37
jakoś nie narzekam na nowego pana dyrektora i nie chcę nawet myśleć o powrocie poprzedniej.... baj baj baj i nie wracaj ....bardzo dobra zmiana!

nauczyciel 16.11.2020 19:26
A ty taki znawca? tak się przepracowałeś za dyrektora? A może jesteś jakiś były dyrektor ? To by akurat idealnie pasowało do stylu i formy... jeszcze anonim napisz, donos ... jeszcze tego nie zrobiłeś? niemożliwe.....

I wszystko wiadomo w temacie 13.11.2020 15:40
A sami burmistrzowie pozamykani w urzędzie! Grunt to bezpieczęństwo zapewnić sobie ! No ale jak władcy zachorują to przecież nastapi paraliż miasta. Cała naprzód! Obiecane wykonane ! Pracować i niedyskutować! Idzie zima bedzie mozna tez do odsnieżania przesunać znudzonych nauczycieli zdalnie uczacych !

On 13.11.2020 14:49
W przedszkolu nr 6 jest tragedia pare osob ma pozytywny wynik a placówka pracuje. Chyba trzeba tragedii jak na kopernika. Brawo Pani dyrektor i Panie dyrektorze.

Wkurzony 15.11.2020 19:56
Brawo! Pracownicy to nie ekipa do wynajęcia że mają obrabiać całe miasto. Dlaczego cały personel przedszkola na zwolnieniu i wysyła się tam kolejnych aby zarazili siebie i swoje rodziny. Przecież mamy niebezpieczna epidemie która zabija ludzi a nie wirusa opryszczki. Przykład jednego z przedszkoli pokazał do czego może doprowadzić jak chorzy pracownicy chodzą do pracy a dyrektor nad tym nie panuje.

horror 16.11.2020 11:33
Zgadza się. a do prywatnych przedszkoli tez będą chodzić w ramach pomocy w Covidzie? czy tam rodzice by się nie zgodzili żeby osoby bez kwalifikacji zajmowały się maluchami? A może niektórzy postrzegają przedszkola jako przechowalnie bagażu? Każdy może popilnować?

! 16.11.2020 19:00
Bo tak właśnie często postrzegają;) Byś się zdziwił "horror"

zachmurzenie duże

Temperatura: -9°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1010 hPa
Wiatr: 5 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Insrybutorowy geszefciarz ds. windowania cen paliw w Augustowie🥸📈💸💰🤑🤝👏Treść komentarza: O przyczynę zbutwienia molo Radiowej Trójki trzeba zapytać zainsrybutorowanego na wysokie ceny paliw w Augustowie pryncypała naczelnego ratuszowego kabotyna i infantylnego fejsbukowego farmazoniarza. Ten fachowiec od folwarcznego zarządzania miastem i wysokich cen paliw na pewno znajdzie przyczynę zbutwienia molo.Data dodania komentarza: 11.01.2026, 16:34Źródło komentarza: Remont augustowskiego molo nad Neckiem. Zaskakujące słowaAutor komentarza: Zapaść Augustowa po dekadzie rządów insrybutorowo-jablonkowego gangu picerów, pozerów, farmazoniarzy i geszefciarzyTreść komentarza: Czy naszomiastowi burmiszczowie Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski mogliby odpowiedzieć, jak to jest, iż wg ich huraoptymistycznego picowania na fb i w gazetce pod redakcją burmiszcza Karolczuka Augustów "rozwija się", natomiast w centrum miasta jak grzybów po deszczu przybywa lokali usługowych, tyle że od wielu miesięcy stojących jako pustostany?Data dodania komentarza: 11.01.2026, 16:30Źródło komentarza: Remont augustowskiego molo nad Neckiem. Zaskakujące słowaAutor komentarza: Zmowa cenowa pod insrybutorowymi auspicjami w kierunku zapaści Augustowa?🥸💰💰💰🤑Treść komentarza: Czy ktoś wie, dlaczego od blisko dekady mieszkańcy Augustowa są "częstowani" najwyższymi cenami paliw w naszym regionie? Może pełnomocnik starosty Rusieckiego niejaki Tomasz D. jest w posiadaniu jakiejś wiedzy tajemnej w tym temacie? Skoro jest jest pełnomocnikiem starosty Rusieckiego ds. "przedsiębiorczości i współpracy między samorządami", to powinien znać przyczynę tak dojmująco niekorzystnej dla mieszkańców Augustowa sytuacji zwiazanej z wysokimi cenami paliw na stacjach paliw w Augustowie.Data dodania komentarza: 11.01.2026, 16:19Źródło komentarza: Powrócił głośny temat pełnomocnikaAutor komentarza: Po czynach ich poznacieTreść komentarza: Może picer-pizer-farmazoniarz-kierownik Kotlarski z augustowskiego ratusza raczyłby wesprzeć pełnomocnika starosty Rusieckiego niejakiego Tomasza D. i zrobią chociaż jeden dobry uczynek tworząc w Augustowie noclegownię i jadłodajnię dla mieszkańców powiatu augustowskiego mierzących się z kryzysem bezdomności?Data dodania komentarza: 11.01.2026, 16:14Źródło komentarza: Powrócił głośny temat pełnomocnikaAutor komentarza: Uwaga!!! Z ostatniej chwili: Sensacja w Augustowie! Karolczuk i Chodkiewicz sfinansują prospołeczne przedsięwzięcia!Treść komentarza: Podobno burmiszczowie Karolczuk i Chodkiewicz postanowili bezzwłocznie zlikwidować utworzony przez nich cztery lata temu w UM w Augustowie etat drugiego zastępcy burmistrza Augustowa! Wygenerowane w ten sposób oszczędności w kwocie około ćwierć miliona złotych rocznie wyżej wymieniony żałosny kabotyn i infantylny krętacz w ramach zadośćuczynienia za uskutecznianą w ostatnich latach naszomiastowopisowską politykę kadrową drenującą setkami tysięcy złotych miejski budżet z własnych środków pieniężnych sfinansuje dwie jadłodajnie, trzy ogrzewalnie i cztery noclegownie dla mieszkańców Augustowa potrzebujących pomocy, w tym osób z całego powiatu augustowskiego znajdujących się w kryzysie bezdomności.Data dodania komentarza: 11.01.2026, 16:10Źródło komentarza: Powrócił głośny temat pełnomocnikaAutor komentarza: AnnaTreść komentarza: Super fajna wymiana na sesji. Naparzajcie sie panowie ile wlezie. Jeszcze jeden sezon TAKIEGO pomostu to wstyd!Data dodania komentarza: 11.01.2026, 16:06Źródło komentarza: Remont augustowskiego molo nad Neckiem. Zaskakujące słowaAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i ekipy Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡👺👹🚀🛰🛸🥸💰💰💰🤑🤝👏🏚🏚🏚Treść komentarza: Burmiszcz Karolczuk skoncentrował się na innych priorytetach, niż tam jakaś sala gimnastyczna w szkole podstawowej nr 6 na odległej kilometry od miejskiego ratusza Lipowcu. Jeszcze jest trochę etatów do rozdania dla towarzyszy z insrybutorowo-jablonkowego gangu Nasze Miasto-PiS, a to nie są tanie rzeczy, znaczy się pokaźne kwoty do wydrenowania miejskiego budżetu, więc proszę nie zawracać głowy dla burmiszcza Karolczuka jakąś salą gimnastyczną dla dzieci uczęszczających do SP nr 6 na Lipowcu!Data dodania komentarza: 11.01.2026, 16:02Źródło komentarza: Jaka będzie przyszłość budynku szkoły w Augustowie?Autor komentarza: Jerzy.Treść komentarza: Tak szczerze bardzo szczerze,jako chrześcijanin Waldkowi dawno wybaczyłem, chociaż dla mnie i mojej rodziny wyrządził dużo krzywdy, nigdy nie przeprosił, chciałbym wiedzieć tak po ludzku tak szczerze czy on wiedział o tych wszystkich intrygach o tych falszach o tym okłamywaniu mieszkańców ,czy ślepo wierzył Dorotce i innym przy.....om z jej klanu.Data dodania komentarza: 11.01.2026, 09:47Źródło komentarza: Jerzy Kłoczko jest zniesmaczony po sesji rady (nagranie)Autor komentarza: halo to niestety ziemiaTreść komentarza: Bardzo dobry pomysł w normalnym mieście ale nie w Augustowie. Zobaczcie jak wygląda centrum, dworzec pkp, teren przed dworcem, atol, centrum informacji turystycznej itp itdData dodania komentarza: 10.01.2026, 19:20Źródło komentarza: Przejście podziemne na dworcu kolejowym w Augustowie?Autor komentarza: czas dokona dziełaTreść komentarza: Utrzymanie tego budynku to ogromne koszty. Zupełnie nieuzasadnione bo blisko jest SP4, duża szkoła ze wspaniałym zapleczem. Dla dzieci na pewno byłoby to korzystne i dla budżetu miasta także a budynek przerobić na hospicjum. Niestety nasze głupie władze miasta wydały miliony na remont tej szkoły bez analizowania danych.Data dodania komentarza: 10.01.2026, 19:18Źródło komentarza: Jaka będzie przyszłość budynku szkoły w Augustowie?Autor komentarza: RodzicTreść komentarza: Może przeniesienie Szkoły Podstawowej nr 6? Dzieci już tyle lat nie mają sali gimnastycznej i prawdopodobnie nigdy nie będą mieć...Data dodania komentarza: 10.01.2026, 13:02Źródło komentarza: Jaka będzie przyszłość budynku szkoły w Augustowie?Autor komentarza: ciekawyTreść komentarza: Jaki koszt takiego przejścia??Data dodania komentarza: 10.01.2026, 02:29Źródło komentarza: Przejście podziemne na dworcu kolejowym w Augustowie?Autor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i ekipy Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡👺👹🚀🛰🛸🥸💰💰💰🤑🤝👏🏚🏚🏚Treść komentarza: Burmiszcz Karolczuk jest ekspertem wielu dziedzin. Szczególnie wybitne osiągnięcia ma w tworzeniu kumoterskich etatów w miejskich jednostkach. Cztery lata temu pioniersko utworzył etat drugiego zastępcy burmistrza urzędzie miejskim w Augustowie, natomiast w miejskich jednostkach organizacyjnych dwóch towarzyszy Nasze Miasto są kierownikami obiektów, które spokojnie ogarnąłby jeden kompetentny pracownik. Skutek jest taki, że w wyniku niegospodarnej polityki kadrowej ćwiczonej przez tegoż specjalistę od drenowania miejskiego budżetu, co roku mieszkańcy - jako swego rodzaju pracodawcy miejskich urzędników -ograbiani są kwotą blisko pół miliona złotych. Po dwóch kadencjach burmiszcza Karolczuka nazbiera się blisko 5 mln zł publicznych pieniędzy, nomen omen przepalanych na koleżeńskie eteciki tegoż eksperta od kreatywnej polityki kadrowej. Za taką kwotę prawdopodobnie można by zrobić remont augustowskiego mola Radiowej Trójki lub zrealizować wiele innych prospołecznych przedsięwzięć.Data dodania komentarza: 9.01.2026, 18:40Źródło komentarza: Remont augustowskiego molo nad Neckiem. Zaskakujące słowaAutor komentarza: Ktoś.Treść komentarza: Taki był odważny a okazał się Waldek burczy mucha.Data dodania komentarza: 9.01.2026, 17:14Źródło komentarza: Jerzy Kłoczko jest zniesmaczony po sesji rady (nagranie)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Bardzo słusznie. Tych trzech można po wyborach zatrudnić do pilnowania owego przejścia za najniższą krajową. Na cieci może i się nadają..Data dodania komentarza: 9.01.2026, 16:30Źródło komentarza: Przejście podziemne na dworcu kolejowym w Augustowie?Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Tadeusz ja popieram Ciebie całkowicie. Bardzo dobra inicjatywa. Moje uwagi są tylko po to aby je ewentualnie uwzględnić. Tu chodzi tylko o kontrolę aby nie dopuścić do sytuacji niebezpiecznych. Miałem okazje takowe widzieć w innych miastach. To tylko w trosce o użytkowników. Pozdrawiam..Data dodania komentarza: 9.01.2026, 16:26Źródło komentarza: Przejście podziemne na dworcu kolejowym w Augustowie?Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Panie "Gburmiszczu". A wie pan co to konserwacja obiektu? Pan się myje raz na 10 lat? Tak myślę, bo smród ciągnie się za pańską "ekipą" po całym mieście. Kolejny przewał na kilka milionów? A o azyl węgierski już w toku?..Data dodania komentarza: 9.01.2026, 16:16Źródło komentarza: Remont augustowskiego molo nad Neckiem. Zaskakujące słowaAutor komentarza: Toto.Treść komentarza: Ciekaw jestem zdania największego ,,mentora,, czyli Walduśia.Data dodania komentarza: 9.01.2026, 10:39Źródło komentarza: Jaka będzie przyszłość budynku szkoły w Augustowie?Autor komentarza: Uratować Augustów od zaściankowieniaTreść komentarza: Panie Tadeuszu, moim zdaniem pomysł jest bardzo dobry i na pewno o 1000 kroć lepszy, niż działania gangu Nasze Miasto-PiS skutkujące wyburzeniem budynków na POSTiW-ie, zrównaniem z gruntem przedszkola na ul. Ogrodowej, zamknięciem ZST na ul. Tytoniowej, planami zburzenia ATOL-a i wisienką na torcie, czyli pionierskim, wiekopomnym zainstalowaniem w urzędzie miejskim przez burmiszcza Karolczuka dojmująco drenującego miejski budżet etatu drugiego zastępcy burmistrza Augustowa.Data dodania komentarza: 8.01.2026, 23:15Źródło komentarza: Przejście podziemne na dworcu kolejowym w Augustowie?Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Jeszcze go nie ma i nie wiem jak będzie wyglądało. To tylko inicjatywa. A porządek , no cóż sam sobie odpowiadasz , ktoś za to jest odpowiedzialny. Natomiast ludzie obudźcie się , uszy mi puchną od narracji, jeszcze nic nie ma nawet w planach (podkreślam to tylko inicjatywa) , Wy już wyszukujecie problemy , żeby dojść do wniosku , że to się nie da. . Z takim wynajdywaniem problemów nic się nie daData dodania komentarza: 8.01.2026, 19:07Źródło komentarza: Przejście podziemne na dworcu kolejowym w Augustowie?
Reklama