Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 11 kwietnia 2026 09:29
Reklama

Strajk kobiet w Augustowie

Podziel się
Oceń

W niedzielny wieczór ulicami Augustowa przeszedł marsz kobiet sprzeciwiających się zaostrzeniu prawa aborcyjnego, a także opowiadających się za prawem do podejmowania decyzji. Manifestacja rozpoczęła się pod Starą Pocztą, następnie przeniosła się pod biuro posła PiS Jarosława Zielińskiego, pod którym zapalono znicze. W manifestacji uczestniczyło znacznie ponad 1000 osób. Przypomnijmy, że kilka dni temu Trybunał Konstytucyjny orzekł, że przepisy umożliwiające aborcję z powodu poważnych wad płodu są niekonstytucyjne. Złamano w ten sposób tzw. kompromis aborcyjny, co prowadzi do całkowitego zakazu aborcji w Polsce. Podczas augustowskiej pikiety manifestujący nieśli transparenty z postulatami prawa do wyboru. Wznoszono też hasła m.in. "Moje ciało, moja sprawa", "Nie składamy parasolek", ale i znacznie ostrzejsze pod adresem partii rządzącej np. "Je...ć PiS". Poniżej video oraz zdjęcia.
Strajk kobiet w Augustowie
Manifestujący pod biurem Jarosława Zielińskiego

Autor: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.



Napisz komentarz

Komentarze

tok 28.10.2020 13:33
Po co te protesty?

lol 28.10.2020 13:29
Blisko 92% Polaków to katolicy, więc o co chodzi? Prawdziwy katolik jest za ochroną życia i aborcji nie akceptuje. Żadne prawo w tym zakresie nie powinno go interesować, bo on i tak nie akceptuje aborcji. Ktoś te aborcje robił i statystycznie rzecz biorąc byli to katolicy. Może niech instytucja kościoła skupi się na indoktrynacji antyaborcyjnej wśród wiernych? Póki co nakazu aborcji nie ma i nikt nikogo nie zmusza. Kościół ma problem z podporządkowaniem wiernych, a politycy chcą zmusić katolika do przestrzegania nauk kościoła przez ustawowe zakazy. Coś tu chyba się rypło z tą wiarą?

nie karmić trolli 28.10.2020 12:34
NIE KARMIĆ PiSowskich trolli ..nie wdawać się z nimi w dyskusję ..oni i tak wiedzą swoje a po wczorajszym dolaniu oliwy do ognia przez Kaczyńskiego tym bardziej będą agresywni. Mają na agresję przyzwolenie ...

antyPiS 28.10.2020 15:02
Siedzieli spietrani przez kilka dni, bo nie wiedzieli co będzie i co pisać. Ale już im świr podkyktował... hahaha

wiemcomówie 28.10.2020 09:48
Przeczytałem poniższe komentarze i postanowiłem podzielić się konkluzją. Sprawa wydaje się oczywistą, że w przestrzeni publicznej chcą zaistnieć przemocą środowiska lewackie. Kościół od początku swego istnienia bronił życia od poczęcia do naturalnej śmierci. Jest to fundament kościoła katolickiego, niepodważalna teza i każdy kto się z nią nie zgadza nie może być członkiem wspólnoty kościelnej. Wiedzą o tym środowiska lewackie i wykorzystują ten fakt w swojej walce politycznej. Drugim obiektem nienawiści protestujących jest "kaczor z Żoliborza", "dziad", "współczesny jaruzelski" i jego ugrupowanie, choć organizatorzy zadymiarzy doskonale wiedzą, że nic z tym wspólnego nie ma, gdyż wnioski do TK złożyły organizacje pro live, a nie PiS. Komu służy ta cała sytuacja, oczywiście odwraca uwagę od poważnego problemu trapiącego współczesną służbę zdrowia w dobie pandemii oraz tym, którzy chcą na całej sytuacji zbić kapitał polityczny i przejąć władzę na fali społecznych niepokoi i niezadowolenia. Kto na tym straci, oczywiście w jednym i drugim przypadku zwykły mieszkaniec tego kraju.

nie wiesz co mówisz 28.10.2020 11:56
Nie, nie wiesz co mówisz, walisz Pisowskim przekazem dnia, powtarzasz to co ci komitet centralny twojej partii kazał powtarzać. Jeżeli wspaniałe, młode (i starsze) dziewczyny, które szczerze wkurzone tym co się dzieje, wychodzą na ulice w te ponure jesienne wieczory, żeby wykrzyczeć swój gniew, nazywasz jakimiś "środowiskami lewackimi" i pitolisz o jakimś kapitale politycznym, to bracie nic nie rozumiesz i nie wiesz co mówisz. Uciekaj do prezesa zameldować niewykonanie zadania. Koniec waszej mafii jest bliski.

wiemcomówie 28.10.2020 13:10
Młodzieńcze, wiem co mówię . Natomiast mam wrażenie mówiąc delikatnie mijasz się z prawdą. Przede wszystkim nic mnie nie łączy z komitetem centralnym partii w związku z tym nie muszę nikomu nic meldować. Mówisz wspaniałe i młode dziewczyny, czasami słyszę przechodząc ulicą jak te młode wspaniałe dziewczyny zwracają się do siebie, czasami też słyszę jak młode matki dyscyplinują swoje ukochane pociechy po prostu uszy więdną. Mówisz, że nic nie rozumiem, myślę, że jest odwrotnie i nie chciałbym dożyć czasów aby te panie i ich panowie wyjący na ulicach decydowały o moim i moich najbliższych losie.Po prostu NIE.

niewiesz comówisz 28.10.2020 17:26
Słusznie. Niech o twoim losie decydują bojówki nazistów i innych przestępców z wyrokami sądowymi, o łysych łbach, wyposażeni w pałki, jak ta straż spod kościoła św. Krzyża w warszawie. Gratuluję wyboru.

nie, nie wiesz 28.10.2020 18:15
Bardzo słaby argument - w stylu "a w Ameryce biją murzynów". Bo skoro w takim razie posłanka Lichocka pokazuje faka całej Polsce albo Pawłowicz pluje sałatką na rozmówców ze swej aroganckiej gęby - to czy oznacza to, że wszyscy pisowcy są tacy sami jak one??

On 27.10.2020 21:46
Ale co na tych marszach robią środowiska LGBT? Przecież geje i lesbijki nie mogą mieć dzieci. Szkoda, że nienarodzone dzieci nie mogą zorganizować takich marszów życia. Te wulgaryzmy, zniszczony pomnik Papieża - nasz Polski autorytet:(

Waldi 27.10.2020 23:03
Nasz? Może twój, bo mój i tysięcy ludzi nie. W czyim imieniu piszesz? Znasz jakąs jego encyklikę? Wątpię. Powtarzasz takie same brednie jak ta, że geje i lesbijki nie mogą mieć dzieci. Mogą.

janek 28.10.2020 08:53
Waldi czy potrafisz wymienić swój autorytet?Czy go masz? Na spotkania ze św. Janem Pawłem jednym z największych Polaków, autorytetem moralnym, przychodziły miliony osób na różnych kontynentach aby go zobaczyć, może dotknąć i posłuchać jego nauki.Nigdy osoba Wielkiego Papieża nie posługiwała się agresją a retoryką i miłością do bliźniego. Czym więc są te tysiące agresywnych kobiet, które szczują przeciwko Kościołowi czy bliźnim. Czy ta mniejszość kilkutysięczna chce obalić ponad tysiącletnią polską przynależność do kościoła katolickiego? Na to zgody nie będzie. Tak jak nie będzie zgody na to aby lesbijki, geje, biseksualiści, transseksualiści (LGBT) a więc mniejszości seksualne w Polsce decydowały o większości.

Think 28.10.2020 10:00
przestać janku histeryzować bo tradycja tradycją ale nie wiem czy 50% Polaków chodzi do kościoła i jesteśmy jako naród katolikami .. fakt.. jesteśmy ochrzczeni ale to nie znaczy że nie mamy prawa myśleć... czasy średniowiecza już minęły a afery pedofilskie i inne (alkoholizm, rozwiązłość seksualna wśród księży) raczej nie pomagają. A więc myśl sobie co chcesz ale nie zabraniaj innym myśleć i wyrażać swoich opinii. Poniżej artykuł redaktora sportowego pod którym akurat ja się podpisuję https://opinie.wp.pl/stanowski-jestesmy-w-srodku-pozaru-blagam-o-gasnice-opinia-6569306159368992a

janek 28.10.2020 12:06
Nikt nie zabrania Ci myśleć. Nie zamierzam też bronić negatywnych zachowań księży w kościele, gdyż są bez wątpienia naganne, co nie oznacza, że powinniśmy karać całe środowisko duchownych. Jeżeli poczytasz literaturę to stwierdzisz , że w czasach średniowiecza, na które się powołujesz specjalnej trosce powierzano kobiety w ciąży a czas ten określano jako błogosławiony, współczesne więc czasy są bardziej zdziczałe. Nikomu nie zabraniam myśleć, wręcz odwrotnie to środowiska lesbijek. gejów biseksualistów i transseksualistów, chcą narzucić mi jak mam myśleć. To oni siłowo domagają się mojej akceptacji wykręcając się na ulicach polskich miast domagając się praw. Nie ma na to mojej zgody a tym bardziej na adopcję przez nich dzieci, czy eutanazję , bo to następny krok w dziele "wolności obywatelskich". Pisząc te słowa domagam się prawa do wyrażenia swojej opinii.

Klaudia 28.10.2020 13:00
Kto ci chce coś narzucić? Zamykają ci kościoły? Zabraniają się modlić? Ustanowiono zakaz wiary w Boga i kultu religijnego? Nie. Masz wolność w tym względzie. Ale to ty chcesz narzucić, aby wszyscy wyznawali twoją wiarę, aby nie było rozdziału kościoła od państwa, a Polska obowiązkowo była katolicka. Dlatego przeszkadza ci, że lesbijki będą miały dziecko, bo to razi twoją wiarę, a nie powinno cię to obchodzić. Podobnie kobiety katoliczki nigdy nie poddadzą się aborcji i nikt ich do niej nie zmusza, natomiast chcesz w imię SWOJEJ wiary zmuszać do rodzenia inne, które tego nie chcą - i mają prawo! To one staną przed sądem ostatecznym, a nie ty w ich imieniu.

janek 28.10.2020 15:05
Klaudio idąc twoim tokiem rozumowanie nie powinno mnie obchodzić wiele innych ważnych społecznie spraw, jak chociażby jakość edukacji dzieci, bo przecież nie moje się uczą, jakość opieki medycznej bo w tej chwili nie choruję, wyboru burmistrza czy prezydenta bo przecież mam tylko jeden głos, czy możliwość dożycia w hospicjum w moim miejscu zamieszkania bo jeszcze o nie nie zabiegam. Tak kościoły w katolickiej Europie są zamykane sprzedawane na sale rozrywki, gdyż w pewnym momencie istotnym i ważnym nikt nie potrafił się temu sprzeciwić. W ich miejsce buduje się meczety i sprowadza muzułmanów. Polska jest katolicka bo tak decydują mieszkańcy kraju nad Wisłą, chrzcząc swoje dzieci w kościele, wysyłając je na lekcje religii, bierzmując i zawierając związki małżeńskie w kościele i prosząc o katolicki pochówek..W świetle tych przykładów ogromna większość społeczeństwa aprobuje doktryny kościoła katolickiego w tym poszanowanie życia od poczęcia aż do naturalnej śmierci, fakt, że związek małżeński tworzy kobieta i mężczyzna jako podstawowa jednostka rodziny. To nie moja wiara zmusza do rodzenia inne, to świadome decyzje ludzi wskazują rządzącym czego chce społeczeństwo, a ono chce m.in ślubów kościelnych i katolickiego pochówku.

Klaudia 28.10.2020 20:42
Polska nie jest katolicka. Jest neutralna światopoglądowo. Poczytaj Konstytucję. W Europie kościoły są zamykane, bo nikomu nie są do niczego potrzebne - kler się skompromitował i ludzie przestali tam uczęszczać lub wierzyć w gusła. W Polsce dzieje się to samo: w dużych miastach więcej uczniów nie chodzi na religię niż chodzi. I to jest wyłączna wina kościoła, bo nie przyciąga, lecz odpycha. A ty chcesz to ustawowo zatrzymać. Zabrania ci ktoś chodzić do kościoła? Czemu chccesz wszystkich tam zagonić? Wiesz lepiej, co jest dla nich dobre? Oczywiście na to pytanie nie odpowiesz, tak jak poprzednio, będziesz snuł kolejne brednie. Dlatego nie chce mi się już z tobą gadać. A co do ślubów: wszystkie moje kumpele brały ślub kościelny, ale żadna nie praktykuje. Chodziło wyłacznie o show. I nie udawaj, że jest inaczej.

Klaudia 28.10.2020 13:06
Kościół przez lata bardzo się starał, aby tracić na znaczeniu, dlatego teraz rozpaczliwie chce utrzymać się przy korycie. Ludzie masowo odchodzą - formalnie (apostazja) lub nie praktykują. Obrzydliwe jest to, że sięga teraz po tzw. straż, na którą składają się zwykli przestępcy, kibole, naziści, osoby skazane prawomocnymi wyrokami za bandytyzm. Oni stoją tam z różańcami, choć pewnie nawet nie umieją odmawiać. Żenujące.

Waldi 28.10.2020 15:09
Jak można obalić przynależność do kościoła, ciemnogordzie? Albo należysz, albo nie. Nikt cię stamtąd nie wyrwie. Mam nadzieję, że choćby cię ktoś nie wiadomo jak szczuł, to się wiary nie wyprzesz? Natomiast nie ma zgody na to, aby wszystkich tam siłą zapędzać. I tylko o to chodzi. Kościół nie powinien wtrącać się w politykę. A u nas się wtrąca i teraz za to płąci. Nie zamierzam pisać ci o swoich autorytetach, bo cię to mało obchodzi. Natomiast nie życzę sobie, abyś pisał w moim imieniu o JP2 "nasz autorytet". Różne sprawy powoli wychodzą na jaw... Wiem, że nawet gdyby podstawili ci dowody pod nos, to ich nie przyjmiesz, bo jesteś zabetonowany pond tysiącletnią tradycją haha

Janek 28.10.2020 16:09
Jak niby dwóch gejów może urodzić dziecko? Czy gej może usunąć ciążę haha chłopie sam siebie okłamujesz

Waldi 28.10.2020 17:22
Cyt. "Przecież geje i lesbijki nie mogą mieć dzieci." - tu nie było, że mają urodzić, tylko mieć. A mieć mogą. Np. gej może mieć dziecko z lesbijką. Do posiadania dzieci nie jest potrzebne małżeństwo, tylko facet i kobieta. Na biologii się nie znasz. No ale czego Jaś się nie nauczył, tego Janek nie będzie umiał.

Piotr 28.10.2020 21:20
No ale jak gej weźmie lesbijkę, to zdradzi swojego partnera geja , a lesbijka swoją parnerkę i wyjdzie orgia, jak u zwierząt

XYZ 28.10.2020 23:12
Super. Seks jest OK. Wiem, że śnisz o takiej orgii noc w noc, ale się nie przyznasz. A co do dziecka, to wolę oddać je pod opiekę kochającym się gejom niż zakonnicom lub księżom na ministranta.

hehe 29.10.2020 11:06
Piotr nie zrozumie. On tylko prokreacyjnie. Potem nie grzeszył, więc już nie pamięta co to seks.

Piotr 28.10.2020 18:13
Waldi jest najlepszy, 2 gejów może zajść w ciążę i urodzić dziecko, co za typ

Justa 28.10.2020 20:45
Chyba mama kołysała cię za blisko ściany. Współczuję. Gdzie Waldi napisał, że gej może zajść w ciążę i urodzić? Napisał, że może MIEĆ dziecko. A nie może? Weź coś na rozjasnienie umysłu.

możliwe to? 27.10.2020 21:02
Od wielu lat słyszy się, że macierewicz i jeszcze kilku donów pisowskich to ruscy agenci. Na Białorusi trwają protesty, a ichniejszy odpowiednik kaczora próbuje je zdusić. Czy możliwym jest, że ci agenci wybrali ten właśnie moment na ogłoszenie wyroku TK na polecenie Moskwy, która chce w ten sposób odwrócić oczy świata od Białorusi? A przy okazji rozregulować sytuację w Polsce, wysłać tłumy na ulice w środku pandemii.

Anna 27.10.2020 20:10
Jestem kobietą i dziś wstydzę się zate które tak wulgarnie strajkują wstyd mi za atak na kościół nie jestem nawiedzoną dewotką ale szanuję ludzi i to co zostawili nam przodkowie wiara pomogła przetrwać niejeden kataklizm a dziś podnosicie rękę na nasze dziedzictwo jak patrze na strajkujący tłum to jest tam większość małolat ktore tak do końca chyba nie rozumieją o co chodzi potrafią tylko wulgarnie wyć wstyd!!!!!!!!!!

Hanna 27.10.2020 21:07
A mnie nie wstyd. Takiego języka uczyły nas przez lata pachołki obecnej władzy - w internecie i na ulicach. Skoro ta władza ma takich posłańców, to tylko ten język do niej dotrze.

ty 27.10.2020 21:29
*********** !!!!!

we 27.10.2020 19:11
Prezes przemowił. Dla mnie powtorka z 13 grudnia 89. Jakbym słyszał generała. Nie odpuszczajmy!!!

pięć gwiazdek i trzy gwiazdki 27.10.2020 20:46
Oglądałem to wystąpienie. Żałosny stary dziad, kieszonkowy dyktatorek, zaplątany i oderwany od rzeczywistości, widać w oczach strach przed nadchodzącym końcem rządów. Największy szkodnik we współczesnej historii Polski. Niech już wreszcie zniknie i nie katuje tego biednego kraju swoimi chorymi wizjami.

kukuś 28.10.2020 08:52
Ten dziad jak go nazywasz nie używał takiego języka. Natomiast jak tacy ludzie jak ty dojdą do władzy lub tobie podobni to coraz bardziej wierzę w to, że rozpocznie się utylizacja tych, którzy myślą inaczej jak ty. Tylko utwierdzasz mnie i myślę , że wielu innych wyborców, aby ten dziad jak go nazywasz rządził w Polsce jeszcze przez wiele kadencji.

prosimy cię dziadu uprzejmie się oddal 28.10.2020 10:19
A słuchałeś w ogóle tego co mówił? Czy tylko patrzyłeś mu w oczy z bezgraniczną miłością? Otóż jeżeli nie słuchałeś to ci w skrócie powtórzę: tylko my mamy rację, tylko oni są wszystkiemu winni, to oni niszczą Polskę i naród, będziemy się bronić z całą stanowczością, użyjemy aparatu państwa i pisowskich bojówek, tylko my reprezentujemy naród a oni to jakaś zmanipulowana i sterowana z zewnątrz hołota. Czyli jak zawsze: to samo szczucie, ta sama nienawiść, ten sam brak empatii i zrozumienia sytuacji. Tak, powtórzę stanowczo: stary dziad, który w d**** był i g**** widział, tkwi mentalnie w średniowieczu, nie rozumie współczesnego świata i nienawidzi ludzi (za wyjątkiem tych, którzy służą mu jak psy). Precz z nim na zawsze

kukuś 28.10.2020 12:32
Ależ ty nowoczesny, taki amerykanski, albo francuski, a mi się nie podoba twój język. "Dziad" jak go nazywasz niech broni wartości naszych dziadów i ojców. Amen.

Lolek 28.10.2020 14:23
Jakich dziadów i ojców? Mówisz o rozpasanej i rozpitej szlachcie, która tylko swoją kastę uważała za patriotów (reszty narodu nie) i modliła się w kościele reprezentacyjnie, a diabła miała za skórą - czy o chłopach, kórzy od rana do nocy zapi...lali w polu i w d... mieli patriotzym? Tak było przez wieki, z bardzo małymi wyjątkami. Czasy się naprawdę zmieniły.

Precz z komuną 28.10.2020 15:47
Ani nowoczesny, ani amerykański ani francuski, tylko zwyczajnie zmęczony ekspansją pisowskiej komuny. Dokładnie tak, pamiętam te czasy i muszę przyznać że pzpr w swoich działaniach byla nieraz subtelniejsza niż to co robi teraz pis. Nie po to 30 lat temu cieszyliśmy się z odzyskanej wolności żeby znowu wejść pod buta dziada z Żoliborza i sprzedawać się za kawał kiełbasy pchanej na siłę ludowi do gęby. Ten dziad już nic nie obroni, z własnym tyłkiem może mieć problem.

emeryt 28.10.2020 10:17
Brawo, choć jeden napisał prawdę, co wielu myśli.

Maniek 27.10.2020 21:26
Miałem dokładnie to samo odczucie. Jaruzelski przemówił. Trzeba być wyjątkowo tępym, żeby nie widzieć analogii. Tym bardziej dziwi mnie popieranie PiS przez różnych podobno dobrych lokalnych historyków.

ciekawy 27.10.2020 22:09
A co się stało 13 grudnia 89? Specjalisto od historii? Tłumacz, proszę.

Ciekawszy 28.10.2020 07:04
To oczywiste że pomyłka/ literówka przecież. Nie jątrz pisowski trollu. Każdy mądry zrozumie, *** będzie wyśmiewał . ***** ***.

? 28.10.2020 09:44
A może brak wiedzy?

Kalk 27.10.2020 06:40
Brawo. Ruszyła lawina. Już nie tylko duże miasta ale i male. Cała Polska wyszła na ulice! PiS SKOMPROMITOWANY. KLER skomplikowany. Dość ich dyktatury !

misia 27.10.2020 11:32
mgr Przyłębska już narobiła w majty i dziś ogłosiła, że jej trybunał nie uchwalił tego, coi uchwalił hahahahaha

szewc 26.10.2020 11:15
Zaszyć im to nie będzie problemu.

kowal 26.10.2020 14:06
Wtedy ty będziesz miał problem. A może już nie...

grabarz 26.10.2020 16:01
Przerzuci się na panów hahaha

kk 27.10.2020 08:05
obetni sobie i jednego de...mniej

bylywyborcaNM 26.10.2020 09:35
Chłopaki z NM pewnie stoją w rozkroku. Chętnie by się przyłączyli, bo to z kalkulacji politycznej lepiej wychodzi. Ale co na to koalicjant powie? Przecież przed wyborami w pierwszym szeregu z pis maszerowali.

millo 26.10.2020 11:28
Koalicjant wywalony z PiS z hukiem, więc niech się nie krępują haha

miś 26.10.2020 15:09
No tak, ale co powie marszałek i Pawełek będzie nie zadowolony.

Marek 25.10.2020 22:14
Manifest z piekła rodem. Szatan z pewnością się cieszy z waszych protestów. Wstyd mi za was wszystkich. Oby Pan Jezus dotknął waszych serc, żebyście mogli zrozumieć swój błąd. Rozszarpywanie dzieci szczypcami nie może być niczym usprawiedliwione !!!

kolo 25.10.2020 22:31
Twojego nie dotknął, ale i rozumu nie dał, skoro piszesz takie brednie.:(

strzała 25.10.2020 23:18
niech on może trzyma ręce przy sobie i nie dotyka

andy 26.10.2020 07:58
żałosne, słów brak, obraz nędzy i rozpaczy, jak napisał Marek, niech Bóg dotknie waszych serc Mam tylko nadzieje że te dramatyczne postaci to w większości import, a nie Augustowianie

Gienia 26.10.2020 08:02
Boga nie mieszaj do polityki. On z tym nie ma nic wspólnego. To szatańskie piekło kobiet zgotował konus z Żoliborza. Tam kieruj swoje pretensje.

Helena M. 26.10.2020 14:39
O czym ty w ogóle piszesz?! Przecież PRZYMUSU aborcji nie było. Kobieta mogła rodzić lub nie - w przypadku trwałego uszkodzenia płodu. Miała wybór. Za to teraz jest PRZYMUS rodzenia, nawet jeśli grozi jej to śmiercią. Narzucanie innym swojej ideologii jako jedynie słusznej trąci stalinizmem. Przed Bogiem, w którego wierzysz, każdy stanie osobiście i odpowie za swoje czyny. Odpowiedzzialności zbiorowej tu nie ma, więc co się narzucasz????

Inka 26.10.2020 15:21
Marek jest przykładem indoktrynacji i propagandy ciemnogrodu spod znaku Godek. Nikt dziś nie rozszarpuje dzieci szczypcami. Są specjalne środki poronne. Ale może dojść do tak drastycznych metod, jesli aborcja będzie zakazana i zejdzie do podziemia. Wtedy Marek odpowie za to przed Bogiem.

Brak słów 26.10.2020 17:45
Chcesz powiedzieć, że niby środkiem poronnym łagodniej się zabija???? Ot, humanitaryzm oświeconego!

Inka 26.10.2020 23:47
Oczywiście, że tak. Dokładnie to chcę powiedzieć. Szczypce miały zrobić wrażenie na tobie. Na mnie nie zrobiły, bo to bujda na resorach.

Klemensa 25.10.2020 21:39
Takiej manifestacji nie pamiętam od 20 lat. Brawo my

Polski katolik 25.10.2020 21:24
Co za fala bolszewizmu. Jak można popierać eugenikę, skoro to był jeden z elementów polityki III Rzeszy wobec własnego narodu, co polegało na uśmiercaniu obciążających wysiłek wojenny!? Uprzedzam wszelkie komentarze, że nie jestem za żadnym PIS-em ani PO, ani Lewicą. Też jestem przeciwko tej władzy z powodu m.in. idiotycznej piątki Kaczyńskiego, ale nie dajmy się manipulować przez tych wszystkich lewaków.

Kobiety górą 25.10.2020 21:43
Konfederacja i PiS jeden diabeł, także się nie tłumacz kto nie jesteś

Polski katolik 26.10.2020 09:05
Co za różnica, kto za kim jest? Aborcja jest mordowaniem nienarodzonych dzieci i tyle w temacie.

ja! 26.10.2020 11:33
"Chrześcijański fundamentalista przede wszystkim kocha Boga i płody. Płód kocha od razu od poczęcia. Ale tylko do momentu, gdy ten płód okaże się gejem" (Ricky Gervais) Od siebie dodam, że odnosi się to też do konfederatów i kiboli z różańcami, których wczoraj można było oglądać w Katowicach i że płody kochają, ale kobiet nie.

bleee 25.10.2020 23:16
młody ... ha tfu ... konfedereta - podnóżek pisu

Kub.a 25.10.2020 21:19
Faceci pochowani, to kobiety biorą sprawy w swoje ręce. Brawo kobietom. Mężczyźni a wy co?

rychu 25.10.2020 21:17
Co powiedzą wasze koleżanki z za oceanu,zakochane w Jarku?

kolo 25.10.2020 20:36
Brawo!

Precz z Talibami 25.10.2020 20:35
Dziewczyny jesteście wielkie. Brawo, brawo, brawo.

Ludziecozwami 26.10.2020 12:37
Wielkie, w czym pytam??? Bo jesteście za mordowaniem istot ludzkich????

brawokobiety 26.10.2020 14:05
Istoty ludzkie to dla was tylko płody. Kobieta, która może umrzeć przy porodzie, gej, lewak, żyd - to już nie, prawda?

BASTA 26.10.2020 17:50
Płód ludzki, to jedno z wielu istot ludzkich. Nikt z nas ludzi, nie ma prawa decydować o długości życia ludzkiego!!!

Pola 29.10.2020 10:26
Taaak? Powiedz to tym łysym bojówkarzom broniącym rzekomo kościołów, którzy z miłości do bliźniego biegają za dziewczynami we Wrocławiu z nożami i kamieniami. Im wolno decydować o długości życia tych dziewczyn? A może dla nich nie są już istotami ludzkimi?

bezchmurnie

Temperatura: 4°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1019 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Kladka à la schwarz, mydło i powidło, czyli quasi-gang Olsena spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: To bardzo ciekawe, iż burmiszczowie Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski kładkę nad Nettą traktują jak swego rodzaju wytrych służący do pozyskania pieniędzy na sfinansowanie komunalnej inwestycji, której funkcja zmienia się wedle ich uznania, a właściwie wedle sposobu umożliwiającego pozyskanie środków zewnętrznych. Kuriozalnym w tym przypadku jest okoliczność, iż dla ww. funkcjonariuszy publicznych priorytetem jest przede wszystkim chęć "odhaczenia" miejskiej inwestycji sfinansowanej z Funduszy Unijnych, a nie faktyczna potrzeba powstania tej budowli. Zalatuje mi ta działalność jakimś specificznym kuglarstwem, które chyba nie do końca jest zgodne z literą prawa w zakresie finansowania przedsięwzięć realizowanych z Funduszy Unijnych. Kładka à la schwarz, mydło i powidło eleganto pasowałaby do sfinansowania z pisowskiego bezładu, ale Fundusze Unijne podlegają zupełnie innym zasadom i regulacjom, więc to potrójne salto mortadela powodujące już trzykrotne zmienianie zasadniczego celu implikującego potrzebę budowy kładki nad Nettą, jest co najmniej grubymi nićmi szyte, żeby nie powiedzieć intencjonalnym naciągactwem.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 23:03Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Ta ekipa potrafi tylko marnować i dewastować. 60mln na kładkę czyli ostatni skok na kasę..Data dodania komentarza: 10.04.2026, 19:52Źródło komentarza: Augustów wydaje 60 milionów na kładkę. Pytamy mieszkańców o pomysły na obronnośćAutor komentarza: XCTreść komentarza: Brakuje w tym kalendarium daty zwolnienia Pani Kierownik Wydziału inwestycji. ,!!! To ma znaczenie w tym całym harmonogramieData dodania komentarza: 10.04.2026, 19:21Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: Czas pakować manatki i ujeżdżiat do wielikoj matioszki Rasiji!Treść komentarza: Co będzie z Orbanen? Co będzie z Ziobro i Romanowskim? łukaszenko, czy putin przytulą te autokratyczne ruskie onuce otumaniąjace ciemny lud fetorem ultrapopulizmu i antyunijnego bełkotu?Data dodania komentarza: 10.04.2026, 16:45Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Proszę zwrócić uwagę na dach pokryty eternitem. Pytanie brzmi kiedy Kodrem ma zamiar go usunąć ? a takich budynków w zarządzie Kodremu jest więcejData dodania komentarza: 10.04.2026, 16:06Źródło komentarza: Wracamy do sprawy toalety przy ul. Turystycznej. Jest odpowiedź zarządcyAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Problem z kładką pokazuje tylko ślepy upór włodarzy , jk przysłowiowego osła (potrzebny tylko Chodkiewiczowi by mógł pokrzyczeć - inni obiecali a myśmy zrobili). Pokazuje to zmiana wariantów z ciągu rowero pieszego do mostu ewakuacyjnego o nośności 139 t (parametry dla symbolu RCO129) i drugie pytanie , droga ewakuacyjna - w którą stronę ? czyżby mielibyśmy obawiać się ataków od strony południowo zachodniej i wówczas ewakuacja z Borek na plaże na jeziorem Necko ?Data dodania komentarza: 10.04.2026, 15:58Źródło komentarza: Augustów wydaje 60 milionów na kładkę. Pytamy mieszkańców o pomysły na obronnośćAutor komentarza: RomaTreść komentarza: Mam propozycję dla Pana byłego Posła może by Pan się zainteresował sytuacją Augustowskiego Szpitala. Dochodzą słuchy że Dyrekcja szpitala nie wypłaca w całości wynagrodzenia pracownikom administracyjnym aby ich kosztem zaspokoić wymagania finansowe personelu medycznego ? Czy Pana zdaniem świadczy to o równym traktowaniu pracowników? Czy aby nie zostało złamane prawo pracy ? Koloryzowanie sytuacji Augustowskiego Szpitala przez dyrekcję i władze powiatu doprowadzi do bardzo złej kondycji tego obiektu której już doświadczyliśmy w poprzednich latach.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 15:02Źródło komentarza: Rozmowa z Leszkiem Cieślikiem, byłym posłem na Sejm RPAutor komentarza: GenowefTreść komentarza: Już sama koncepcja kładki do konkursu powinna być opracowana na bazie zaleceń konserwatorskich. Szkolny błąd i nie ma nawet po co o datach gadać. A te przerzucanie winy? Żenua!Data dodania komentarza: 10.04.2026, 13:58Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: Sławojkowy fetor symptomatyczną wizytówką "uzdrowiskowego" Augustowa?Treść komentarza: Tak to jest w Augustowie rządzonym przez sitwę Nasze Miasto-PiS. Miejski budżet jest dojmująco drenowany setkami tysięcy złotych na utrzymywanie kumoterskiego etatu drugiego zastępcy naczelnego ratuszowego kabotyna i niegospodarne tworzenie etatów dla swojaków-statystów w miejskich jednostkach organizacyjnych, natomiast brakuje funduszy na doprowadzenie komunalnych budynków do odpowiednich standardów sanitarnych i funkcjonalno-użytkowych. Towarzysze z ratusza działający pod auspicjami insrybutorowo-jablonkowej sitwy Nasze Miasto-PiS sprowadzającą Augustów do stanu sławojki, częstokroć stosowanej u sąsiadów Polski zza wschodniej granicy, zamiast dążyć do standardów obowiązujących w krajach rozwiniętych Europy Zachodniej. Jak wiadomo Unia Europejska jest solą w oku pisowskich aparatczyków i odklejonych od realiów sekciarzy-nawiedzeńców zza oceanu nakręconych ultrachrystianizacją i wg nich rychłym końcem świata, więc "wychodkowy trend" praktykowany przez gamoni z augustowskiego ratusza prawdopodobnie podyktowany jest bezwzględnym zakazem stosowania w przestrzeni publicznej unijnych standardów, szczególnie zapiekle zwalczanych przez jarkowych katotalibów z jądra PiS, ich serwilistycznych giermków à la gosek, konfederacyjnych szurów z zaklejonym okularem fetorzących mirem ruskiej onucy oraz machiawelistyczno-populistycznych odklejeńcow szerzących zamęt, zniszczenie wojny na świecie pod wodzą pomarańczowego klauna przejawiającego symptomy kompulsywnego zwichrowańca.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 12:24Źródło komentarza: Mieszkańcy Turystycznej 39 w Augustowie walczą z uciążliwym zapachem wychodka na klatce schodowejAutor komentarza: BeneQTreść komentarza: Chłopina ma racje, sr*a do sławojki, oszczędza wodę = płaci mniej za śmieci.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 12:11Źródło komentarza: Mieszkańcy Turystycznej 39 w Augustowie walczą z uciążliwym zapachem wychodka na klatce schodowejAutor komentarza: FaziTreść komentarza: Ta ankieta się nie liczy, bo nie jest naszomiastowa. Tylko naszomiastowe ankiety sporządzane w pocie czoła przez hojnie wynagradzanych z naszych podatków pracowników Wydziału Propagandy i akceptowane przez bossów augustowskiego oddziału Gangu Olsena są legitne. Panie redaktorze, powinien Pan to wiedzieć ;-)Data dodania komentarza: 10.04.2026, 12:02Źródło komentarza: Augustów wydaje 60 milionów na kładkę. Pytamy mieszkańców o pomysły na obronnośćAutor komentarza: Ktoś coś ?Treść komentarza: skąd kwota za budowę kładki - 60 mln zł. A może 40 mln a może 100 mln zł? Czy jest jakiś aktualny kosztorys?Data dodania komentarza: 10.04.2026, 12:00Źródło komentarza: „Tajemnicze" stowarzyszenie. Czyli jakie?Autor komentarza: ZulusTreść komentarza: A ja nie rozumiem, jak Zastępca może publicznie, na sesji, mówić, że znane są mu przypadki łamania prawa przez mieszkańców (braku uzgodnień u konserwatora) i nic z tym nie robić.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 11:56Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Nie rozumiem jednej rzeczy - ostatnio pojawiły się wpisy miasta zarzucające przesadną biurokrację w pracy konserwatora,nawet niewielkie zmiany typu zmiana koloru garażu jak czytałem,wymagają jego zgody. Jak to zatem możliwe,że miasto ogłosiło konkurs na projekt tak potężnej budowy,ingerującącrj w obraz miasta,bez zgody konserwatora? To jest nielogiczne i niespójne.Data dodania komentarza: 10.04.2026, 05:43Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: i te komentarze na sesji , jeśli ktoś zasięga informacji u źródła ( u Konserwatora) ten jest "wrogiem" inwestycji i rozwojowi miastaData dodania komentarza: 9.04.2026, 21:52Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: "Wszechmogący" król słońce spod znaku Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Burmiszcz Karolczuk powinien wydać zarządzenie, którym nada swoim zastępcom uprawnienia w zakresie ustanawiania prawa zastrzeżonego dla konserwatora zabytków i marszałka województwa. Dotychczas skabotyniały król słońce wielokrotnie łamał prawo nadając swoimi zarządzeniami "uprawnienia" dla kierowników miejskich jednostek organizacyjnych w materii stanowienia prawa miejscowego ustawowo zastrzeżonego dla rady gminy, więc w tym przypadku może przecież spróbować wydać decyzję wyręczając konserwatora zabytków i pozyskać dofinansowanie z funduszy unijnych z pominięciem urzędu marszałkowskiego. Kładkę nad Nettą trzeba po prostu bez zbędnych ceregieli usankcjonować zarządzeniem króla słońce z nadania insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiego gangu Nasze Miasto-PiS.Data dodania komentarza: 9.04.2026, 18:30Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Tak patrząc na to wszystko z boku jako zwykły mieszkaniec można stwierdzić, że już w listopadzie 2025r Urząd Miasta wiedział, że kładki nie będzie i że zawalił sprawę. Oczywiście nie Burmistrzowie bo oni przecież od tego mają ludzi a sami sprawują tylko nadzór. Za projekt tej kładki oczywiście odpowiadał wydział inwestycji Urzędu Miasta. Tam za te rzeczy odpowiedzialny jest Naczelnik. I dziwnym trafem w listopadzie nagle zwolniono Panią Kierownik - najbardziej zaufaną osobę szefostwa. Nikt nie wiedział dla czego i nikt nigdy tego nie wyjaśnił. Więc teraz wszystko jest jasne. Wydział inwestycji zawalił sprawę, Burmistrzowie zorientowali się, że przepadają pieniądze i nagle pokazali swój nadzór zwalniając Naczelniczkę a teraz udają, że o niczym nie wiedzieli i zwalają winę na innych. Skoro Urząd zachował jak twierdzi wszelkie procedury to czemu zwolnił Naczelniczkę, która prowadziła tą procedurę???Data dodania komentarza: 9.04.2026, 18:20Źródło komentarza: Kto naprawdę blokuje kładkę w Augustowie? Fakty zamiast oskarżeńAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Adam Glapiński poinformował podczas konferencji prasowej w czwartek, że wynik finansowy NBP za 2025 r. był ujemny — strata wyniosła 35,7 mld zł. Ostatni raz NBP wypracował zysk w 2021 r. I to tyle na temat SAFE 0% prezydenta i pisowców. Ludzie ogarnijcie się podczas wyborów bo czekają nas zabory jak w XVIII w. ps. Trzymam kciuki za Węgrów w niedzieleData dodania komentarza: 9.04.2026, 18:09Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: ATreść komentarza: Po pierwsze: Panie Burmistrzu, kto nie pracuje błędów nie popełnia. Może w końcu warto się przyznać że nie dacie rady. Bo chyba i tak jest po herbacie? Panie wice Chodkiewicz: wstyd za Pana popisy, może już wystarczy? Po drugie: całe Podlasie się śmieje z tego cyrku i że spraw nie pilnujecie. Że pieniądze przepadną, a czyja to sprawka? Mitycznego "Białegostoku? No chyba nie... 🙃Data dodania komentarza: 9.04.2026, 16:26Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad NettąAutor komentarza: Fundusze Unijne nie są w żadnym stopniu tożsame z finansowaniem z klucza pisowskiego bezładTreść komentarza: Czy burmiszcz Mirosław Karolczuk i jego zastępca Jerzy Filip Chodkiewicz kierując kolejne pisma do odpowiednich organów uprawnionych do wydawania decyzji i przyznania finansowania inwestycji, mogliby wreszcie zdecydować się, czy zgodnie z projektem kładka nad rzeką Nettą ma być obiektem "zielonej infrastruktury", drogą ewakuacyjną mieszkańców dzielnicy Borki na wypadek pożarów wielkoobszarowych, czy jednak obiektem dla celów obronnych? Rozumiem, że rzeczona kładka po jej wybudowaniu może służyć różnym celom. Jednak projekt jest jeden na jedną inwestycję, a nie trzy projekty na różne przedsięwzięcia, więc projekt i cel realizacji przedsięwzięcia powinien uwzględniać podstawową funkcję tej budowli i przede wszystkim nie zmieniać przeznaczenia, wyłącznie wedle zmieniających się potrzeb organu wykonawczego działającego w Gminie Miasto Augustów, które to potrzeby implikowane są wyłącznie chęcią uzyskania danej decyzji od Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego i innych podmiotów na wykreowane przez wnioskodawców cele i potrzeby ukierunkowane wyłącznie na pozyskanie środków zewnętrznych. Decyzja o przyznaniu Funduszy Unijnych na finansowanie danego przedsięwzięcia zgłaszanego przez samorząd nie może naruszać przepisów prawa, zarówno krajowego i unijnego. Zmiany wprowadzane przez augustowskich burmistrzów powinny być podyktowane realną i merytorycznie uzasadnioną potrzebą, a nie wyłącznie nieokiełznaną chęcią pozyskania środków z Funduszy Unijnych na sfinansowanie danego przedsięwzięcia. Meandrowanie na granicy prawa świadczące o zawoalowanym, nietransparentnym oraz celowo zmienianym charakterze i zakresie składanego wniosku o dofinansowanie, intencjonalnie "dopasowywanego" w czasie przez wnioskodawcę nie pod pierwotny cel i realne potrzeby, a wyłącznie chęć pozyskania finansowania zewnętrznego ze środków unijnych, może w przyszłości zostać potraktowane jako próba wyłudzenia.Data dodania komentarza: 9.04.2026, 16:11Źródło komentarza: Pełne kalendarium kładki nad Nettą
Reklama