Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 01:29
Przeczytaj koniecznie!
Reklama A1 Zarzecki
Reklama Andrzej Zarzecki A sub

Hotelowy wyścig zbrojeń czy raczej wielkie rozczarowanie?

Podziel się
Oceń

Za nami trzy dni intensywnych konsultacji burmistrza z mieszkańcami w sprawie nowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów nad Jeziorem Necko oraz nad rzeką Nettą. W poniedziałek 24 sierpnia 2020 roku odbył się trwający ponad 3 godziny spacer trasą od Sanatorium BiaVita aż do terenu pomiędzy Pałacem na Wodzie a Hotelem Karmel nad rzeką Nettą.
Hotelowy wyścig zbrojeń czy raczej wielkie rozczarowanie?

Felieton.

We wtorek miała miejsce debata nad planem, a w środę odbyły się warsztaty, gdzie zgromadzeni mieszkańcy w trzech grupach opracowywali własne propozycje zmian w nowym planie. Szkoda tylko że bardzo dobre w moim przekonaniu konsultacje dotyczyły bardzo słabego planu. Nowy plan zagospodarowania tych terenów, który jak mówi burmistrz ma być zaczynem (kamieniem węgielnym, iskrą) turystycznego rozwoju Augustowa, rozczarowuje, zawodzi, gasi nadzieję na rozwój uzdrowiska i pojawienie się wysokiej klasy bazy hotelowej i sanatoryjnej. Proponowane zmiany dotyczące terenów między amfiteatrem a Zajazdem Turystycznym Hetman są niewielkie, wiele natomiast może zmienić się na ulicy Zarzecze i bulwarach nad Nettą.

W poprzednim planie pochodzącym z roku 2002 wyznaczony został już teren pod usługi uzdrowiskowe na działce nr 336 naprzeciw obecnego Sanatorium BiaVita o wielkości ponad 6 ha. Przez 18 lat daremnie oczekiwaliśmy na jakiegokolwiek inwestora. W nowym proponowanym planie ten teren został zmniejszony o 1 ha, zostały natomiast wytyczone dwie dodatkowe działki o wielkości 2,15 ha i 1,86 ha. Działka 2,15 ha planowana jest przy ulicy Hotelowej, która jak radni koalicji rządzącej z entuzjazmem podkreślali na sesji rady miejskiej, ma być idealną drogą dojazdową i rozwiązaniem komunikacyjnym dla pracowników BAT-u. Ulica Hotelowa przecinająca leśny park uzdrowiskowy powinna być reprezentacyjną drogą spacerowo-rowerową, wykonaną w wysokim standardzie, podnoszącą walory rekreacyjne parku, a nie obwodnicą Alei Kardynała Wyszyńskiego. Ruch samochodowy powinien tam być ograniczony do niezbędnego minimum. Jeszcze kilka lat temu z powodu zakorkowania alei tirami może byłaby potrzebna w planowanym kształcie, obecnie nie ma to żadnego uzasadnienia. Zwykła ulica o dużym natężeniu ruchu będzie zaprzeczała idei parku uzdrowiskowego.

Działka o wielkości 1,86 ha to mało atrakcyjny z punktu widzenia potencjalnego inwestora teren przy ulicy Konopnickiej nieopodal szpitala.

I to są wszystkie działki proponowane w planie pod obiekty lecznictwa uzdrowiskowego czyli sanatoria. Szkoda, bo można było zaproponować ich więcej i to w miejscach bardziej atrakcyjnych nad jeziorem jak choćby teren po lewej stronie od Hotelu Warszawa (działka nr 332/3) oraz na prawo od Sanatorium BiaVita (działka 299).

Tereny pod usługi turystyczne czyli m.in. usługi noclegowe, żywieniowe, przewozowe proponuje się na Zarzeczu oraz przy plaży POSTiW. Obie te lokalizacje budzą uzasadnione wątpliwości. Duża zadrzewiona działka o powierzchni 1,8 ha między Pałacem na Wodzie a Hotelem Karmel, będąca do tej pory na planie zielenią parkową jest wg mieszkańców idealnym miejscem na mały ekologiczny park zdrojowy z muszlą koncertową, kolorowymi krzewami, drewnianymi ścieżkami, budkami dla ptaków. Niepowetowaną stratą i błędem byłoby upodobnienie tego miejsca do bulwarów przy ul. Rybackiej, jak również podział tej działki na mniejsze i ich sprzedaż pod małe pensjonaty z terenem dostępnym tylko dla gości.

Teren pod usługi turystyczne przy plaży POSTiW burmistrz proponuje zbliżyć do jeziora tym samym zmniejszając plażę. Nie jest to dobry pomysł. Mieszkańcy utracą dużą plażę, a nie mają ich w nadmiarze. Może to być także powieleniem błędu do którego doszło przy plaży Radiowej Trójki. Ścieżka pieszo-rowerowa w tym miejscu zmniejszyła teren plaży, zmuszając wiele osób do plażowania na pomostach a pawilony gastronomiczne ulokowane zaraz za ścieżką wygenerowały dużą pustą przestrzeń za nimi. Należałoby się zastanowić co z tym teraz zrobić?

Uchwalając plan musimy zadać sobie pytanie jakim miastem na być w przyszłości Augustów? Jaka jest nasza strategia dotycząca uzdrowiska na kolejnych 20 lat i czy następujące po sobie władze będą ją realizować? Czy chcemy, żeby Augustów zachował swój unikatowy charakter, czy ma upodobnić się do wielu innych turystycznych miejscowości w których królują sezonowe budki z lodami, piwem itp ?

Unikatowy charakter nadaje miastu obecnie niezniszczona jeszcze przyroda nad Nettą i Neckiem, zachowany drzewostan, malownicze bulwary, jakie trudno znaleźć gdzie indziej. To jest bogactwo mieszkańców, którego mają oni coraz większą świadomość. Żeby taki unikatowy charakter zachować potrzebne są bardzo przemyślane decyzje również dotyczące planów zagospodarowania terenów. Tereny nad Nettą i Neckiem powinny w moim przekonaniu służyć kuracjuszom sanatoriów, turystom, ale także mieszkańcom jako tereny rekreacyjno-wypoczynkowe czyli: parki zdrojowe z alejami spacerowymi, „zielonymi” rzeźbami, klombami i fontannami, nowoczesne, różnorodne place zabaw dla młodszych i starszych, siłownie zewnętrzne, parki tematyczne, ogrody sensoryczne, ścieżki rowerowe, tężnie i ścieżki edukacyjne. Zdecydowanie są potrzebne na tych terenach nowe miejsca, gdzie całe rodziny mogłyby spędzać wolny czas na świeżym powietrzu.

Duże hotele wysokiej klasy i sanatoria potrzebują terenu o dużej powierzchni, muszą być pięknie wkomponowane w otoczenie. Są potrzebne w Augustowie, bo mogą dać nowe miejsca pracy, odwrócić niekorzystne zjawisko depopulacji, nadać nowej dynamiki miastu, której wszyscy oczekujemy. Mam jednak przekonanie, że inwestorów nie przyciągną same puste działki – równolegle miasto musi prężnie i jak najszybciej zainwestować (wykorzystując m.in. środki z dotacji uzdrowiskowej) w wymienioną wcześniej infrastrukturę uzdrowiskową i wypoczynkową, tak aby osoby, które miałyby być gośćmi i kuracjuszami potencjalnych nowych obiektów, mieli po co w ogóle tu przyjeżdżać, a ich jedyną opcją wypoczynku nie był tylko spacer „w tę i z powrotem” bulwarem nad jeziorem i rzeką. W czasach, w których obecnie żyjemy, taka opcja to zdecydowanie zbyt mało. Beneficjentami powstania takiej infrastruktury będą oczywiście również mieszkańcy miasta.

Uchwalając nowy plan chcę czuć, że jest zmieniany właśnie po to, aby skutecznie nadać nową dynamikę rozwojowi turystyczno-uzdrowiskowemu miasta na skalę, która jeszcze nie miała miejsca i wreszcie przyniesie wymierne rezultaty, a nie tylko po to, żeby zaspokoić potrzeby inwestycyjne lokalnego biznesu. Ich potrzeby i pomysły są również ważne i należy je uwzględnić, chciałabym natomiast i marzy mi się aby dyskutowany plan był początkiem prawdziwego, realnego, dynamicznego rozwoju uzdrowiska Augustów na wielką skalę z jednoczesnym uszanowaniem oczekiwań i potrzeb mieszkańców miasta.

 

Aleksandra Sigillewska



Napisz komentarz
Komentarze
Dron 21.09.2020 18:08
Może się mylę ale . jest Marina Borki i będzie Marina Postiw obie połączone kładką przez rzekę. Żaden poważny hotel w tych czasach nie będzie w takie rzeczy inwestował . Rodzimy deweloper wybuduje a co nie którzy staną się właściwości apartamentów lub całych pięter pod wynajem . Plaża jest ? Jest razem z pomostami może zmienić status na obiekt komercyjny wraz z wyciągiem nart wodnych i tak jak w przypadku istniejącej mariny płot z brameczką . Pasuje jak ulał Tylko gdzie w tym wszystkim są mieszkańcy ? To takie osobiste przemyślenia które mam nadzieję się nie materializują.

bezhołowie 21.09.2020 20:18
Blok na postiwie, ogrodzony z bramkami z prywatna plażą z kupionym wyciągiem.....to może nas czekać..........fajnie?

tikotiko 21.09.2020 23:31
Podobny "los" czeka basen ... komercja naszych wkroczy i będziemy nogi w miskach moczyć

2f2 22.09.2020 09:07
Przecież 1,5 m nad brzegiem jeziora musi byc zapewniony dostęp do swobodnego przejścia brzegiem. Jeżeli zagrodzone do samej wody to trzeba zgłosić do nadzoru budowlanego.

he he he moja działka 23.09.2020 07:53
2f2 no to proszę Ślepsk czeka. Tak od Pani deweloper po właściciela Balt yaht.

bi 22.09.2020 11:17
chcesz coś mieć to płać.. socjalizm tylko obiecywał wszystkim po równo... ja też mam dość plażowania się przy muzyce disco polo i swądzie grilowanych karkówek z Biedronki...

Dron 22.09.2020 11:44
No proszę troszkę ponad wszystkich ? Fajnie że Ci się wiedzie i nie piszę tego absolutnie z zazdrości . Chodzi mi tylko oto że nie długo aby zobaczyć brzeg jeziora Necko czy Białe trzeba będzie wypożyczyć kajak czy tam inne pływające ustrojstwo bo od strony lądu będą nas witały tabliczki z zakazem wstępu a nie wszystkim się udało jak Tobie. A tak nawiasem to trochę obiektywizmu by się przydało.

F-35 22.09.2020 13:12
a mi chodzi o to, że jeżeli wszystko będzie dla wszystkich to Augustów skazany jest na turystów biedronkowych którzy w naszym mieście zjedzą, wypiją, zostawią śmieci i spaliny i wrócą do siebie (tak około 100 km od Augustowa).... to z czego ma to miasto zarabiać? wzorem krajów zachodnich (a bardziej południowych gdzie turystyka jest na wysokim poziomie) powinno być i dla mnie i dla Ciebie i dla innych... bo inaczej skazani jesteśmy na budki z hot-dogami... i oprócz wielbicieli tego typu taniego jedzenia pies z kulawą nogą tu nie zawita.... ps. i nie chodzi o to że komuś się udało... może to efekt ciężkiej pracy? pozdrawiam i życzę powodzenia

Własne zdanie 23.09.2020 09:22
Nie tylko Ty ciężko pracujesz . Wzorem innych miast zachodnich ? Ja bym został w kraju i popatrzył na rodzime miasta turystyczne. Czy nad morzem nasz bloki czy tam inne budowle usytuowane na plaży lub z płotami do linii brzegowej z przejściem 1,5 m czy w górach buduje się pensjonaty na ich szczytach ? Mam wrażenie że odtrąbiono sukces zabudowy 3 kondygnacyjnej co w dalszym ciągu pozostawia dostęp naszych jezior pod znakiem zapytania. Nikt Ci nie karze korzystać z plaży gdzie jak rozumiem źle się czujesz pośród zwykłych ludzi. Co do grillowania wystarczy umieścić stosowne informacje.Gorsza jest muzyka odtwarzana głośno na wszelkich skorupach pływających na jeziorze Necko czy Białe ale to świadczy tylko o właścicielach tych łodzi. Ale każdy ma swoje zdanie w tym temacie. Augustów był kojarzony z przyrodą ale jak widać to czasy przeszłe.

Zed 22.09.2020 13:56
Przecież płaci . Wszyscy płacą

ron 20.09.2020 19:42
Brawo! Bardzo mądrze zdefiniowany paln. jestem za takim rozwiązaniem. Potrzeba trochę fantazji, aby wyjść poza schemat. Dzisiaj buduje się miasta dla ludzi.

Oj 19.09.2020 10:32
Ile pieniędzy odda Augustów w najbliższym czasie za prężnie działającą strefę ekonomiczną? Jak się sprawdził koordynator?

odpowiedzi brak 19.09.2020 11:19
Temat strefy jest zbyt rzadko podnoszony a warto byłoby rozliczyć osoby odpowiedzialne? Jakie były koszty poniesione na budowę, utrzymanie, promocję, koordynatora? A kto jest koordynatorem? Czy już ta osoba przeszła na inne stanowisko bo nic się nie udało zrobić? Jak wyglądała ta promocja? Co dalej jeśli nie da się sprzedać działek? Czy jest na to pomysł? Temat nadaje się dla komisji rewizyjnej ale prawdziwej a nie pseudokomisji, która działa na zasadzie tak zrobić żeby nic nie zrobić.

Suwałken 19.09.2020 11:22
Może potrzebny koordynator z Suwałk?

augutowianin 19.09.2020 08:00
Już kamień węgielny został położony przez Nasze Miasto w strefie gospodarczej. Już w kampanii wyborczej puszczono iskrę nadziei na wiele nowych miejsc pracy i stworzenia dynamicznego rynku pracy. Augustów według zuchów z NM miał być tygrysem gospodarczym regionu. Dziś po strefie gospodarczej hula wiatr i porasta ją komosa. Pomysł gospodarczego rozwoju miasta w który zainwestowało miliony uzbrajając łąki pod Augustowem upadł, teraz będą rozwijać turystykę. Nieśmiało pragnę zauważyć i wskazać strategom rozwoju NM, że inwestorzy nie przyjadą wydawać pieniędzy nad jezioro o prawie zerowej dostępności do brzegów zarośniętej trzciną i chaszczami , w którym zamiast ryb dominuje muł i zielsko no chyba, że poprzez tworzenie nowych miejsc turystycznych rozumieć będziemy kolejne budy z piwem bądź pensjonaciki typu Jabłonki. Tak więc kolejny pomysł NM i zapracowanych radnych koalicji nie stworzy Augustowa jako potentata turystycznego w regionie. Powiem krótko działacze NM i ich koalicjanci jak najszybciej powinni zakończyć swoją misję. Jako augustowianin nie chcę rozwoju mego miasta fundowanego przez Ich Miasto..

Takie pogłoski 18.09.2020 23:24
A czy to prawda że w miejscu gdzie miały powstać budowane boiska nad Neckiem też ktoś chce budować hotel czy coś takiego? I że dlatego ten budżet obywatelski nie jest do tej pory zakończony?

wspólne dobro 18.09.2020 15:16
Powinny zostać określone tereny w debacie publicznej, które pełnią ważne funkcje społeczne, tereny rekreacyjne służące mieszkańcom, które nie mogą być sprzedane. Tak jak np teren Zarzecza i bulwarów, tereny nad Neckiem a może jeszcze inne.

brak potencjału? 18.09.2020 13:50
Więcej hoteli w Suwałkach niż w Augustowie oznacza, że inwestorzy nie widzą w tym mieście potencjału. Dominuje u nas turystyka biedronkowo-weekendowa niestety i taka pewnie pozostanie.

Miasto na równi pochyłej 18.09.2020 13:28
Ze smutkiem trzeba przyznać że Augustów przespał swoją szansę na rozwój turystyczny. Tereny wyznaczone dla potencjalnych inwestorów to parodia. Dodatkowo w mieście nie powstało nic co mogłoby skłonić inwestorów do zainteresowania tym obszarem. Naturalne jeziora i las to za mało. Plaże wyglądają tak samo jak 25 lat temu - infrastruktury sanitarnej brak, brudno. Ścieżek rowerowych brak, infraktruktury rowerowej brak, infrastruktury dla dzieci brak - zamiast czegoś w centrum zrobili plac zabaw za mostem za ponad 100 tys, brzydki, ciemny w fatalnym miejscu. Zwłaszcza 5 ostatnich lat to okres którego nie da się już nadrobić.

Prywaciarz 18.09.2020 13:47
nadrobić to się nie da ostatnich 20 lat.... a tereny atrakcyjne w Augustowie dla potencjalnych inwestorów są własnością lasów a nie miasta... taka jest prawda. Jeżeli się mylę to określ te tereny które są we władaniu miasta. dlaczego tak fajnie rozwinął się były ZMS - obecnie Marina Borki - bo przeszedł w ręce prywatne.. a dlaczego Cresovia wygląda jak wygląda - bo na złodziejskie warunki lasów nie chce zgodzić się żaden inwestor. BPIS też wyglądałby inaczej niż wygląda (ale to teren i ziemia lasów). W normalnych krajach wiedzą że tylko własność prywatna prowadzi do rozwoju....

łatwo mówić że się nie da 18.09.2020 15:09
Miasta nie tylko sprzedają działki ale także kupują, co naszym włodarzom nie przyszłoby do głowy. Żeby kupić działki i zrobić na nich parki, tereny zielone dla mieszkańców? Od lat nie słychać, żeby miasto coś kupiło.

Zakrecona 19.09.2020 09:23
O wypraszamy sobie jak to miasto nic nie kupiło. A serce na zakrętki kupiło? Kupiło!

CBA 21.09.2020 12:01
a po co ma kupować? od kogo? i za ile? żeby odsprzedać działkę dla prywatnego inwestora? - bo same hotelu raczej miasto nie buduje. W tej chwili ceny w Augustowie są kosmiczne - i ma kupić miasto żeby CBA stwierdziło że ceny są za wysokie i jakiś sprzedawca zarobił? . Podaj mi sens swojej wypowiedzi bo jej nie rozumiem. Rozumiesz w ogóle istotę funkcjonowania samorządu który operuje finansami publicznymi???? Miasto też coraz mniej sprzedaje, bo poprzednicy sprzedali p[rawie wszystko, tylko wtedy internetu nie było i o tym nie wiedzieliśmy...

Tomasz 21.09.2020 17:31
A skąd te nerwy? ?

Sylwia 21.09.2020 20:14
Wszystko jest w najlepszym porządku.

dokształcić_się_trzeba 21.09.2020 18:11
Widać, że nie masz pojęcia o gospodarowaniu nieruchomościami w gminie. Myślisz że miasto może tylko sprzedawać? Jest internet, jak ktoś chce troche wiedzieć to wystarczy poczytać. Po co miasto kupuje? Bo w ten sposób poszerzy i uatrakcyjni posiadane w swoich zasobach tereny inwestycyjne w tym rejonie, na które jest zapotrzebowanie.

już_dość_wykształcony 21.09.2020 20:31
czytanie ze zrozumieniem się kłania... nie napisałem że nie może kupować tylko w jakim celu miałoby to zrobić... czyli według Ciebie ma poszerzyć i uatrakcyjnić zasoby... no nieźle.... powiedz jeszcze gdzie są te atrakcyjne tereny w posiadaniu prywatnym, które miasto powinno zakupić. i pytanie za ile? bo skoro tereny są atrakcyjne to nie będą tanie... a później co ma zrobić z tymi atrakcyjnymi terenami kupionymi za miliony? Sprzedać z zyskiem? czyli handel? to raczej nie funkcja miasta. A więc co niby ma tam zbudować? bo miasto też raczej nie zawiaduje hotelami ....

miasto dla "mieszkańców" 21.09.2020 22:40
U nas kupuje ten kto ma kupić. Tak się dzieje szczególnie od kilku lat. I kilkunastu "mieszkańców" jest zadowolonych a reszta? a kogo to obchodzi.

Paris_Hilton 22.09.2020 08:13
najlepiej dla każdej miejscowości jest jak inwestuje ktoś kto ma pieniądze - np. w turystyce takim znanym inwestorem jest Tadeusz Gołębiewski (Mikołajki, Karpacz, czy obecnie budowany hotel w Pobierowie). Gorzej jak za inwestycję w turystykę zabiera się ktoś kto tych pieniędzy nie ma i wtedy jaki efekt jest każdy widzi.....

Ja 18.09.2020 12:03
Nie sądzę aby nasz burmistrz był takim wizjonerem i twórcą. Tu raczej któryś z radnych chce wybudować hotel i tyle. Stawiam na Tomcia lub Jabłonkową.

Mafia 18.09.2020 13:32
Inni też tak obstawiają. Czy hejtem będzie zapytanie co ze sprawą wycinki drzew bez pozwolenia? Mieszkańcy chcą wiedzieć czy zapadły jakieś decyzje / wyroki bądź ich brak? Zdaje się, że to ci sami od parkingu?

Dolary 18.09.2020 13:33
A to może być prawdą. Mógł Tomcio zapragnąć własnego hotelu, mariny. Zachwycał się Mariną Borki i Różą Wiatrów więc pomysł jest realny. Własna plaża, restauracja, marina, skok społeczny o 3 ligi do góry. W USA 1 dolar zainwestowany w turystykę przynosi 3 dolary zysku.

Omg 18.09.2020 14:06
Tak jak z pagerami. Ksiądz proboszcz dobrze mówił, że jak wejdą komórkowce to pagery się skończa. Wejdą elektryki to i nafty nie będzie potrzeba. Stacje paliw zbankrutują.

nie fair 18.09.2020 20:27
Ale żeby żądać zbliżenia ścieżki rowerowej do jeziora? I tym samym zmniejszenia plaży na Postiwie?

żal 18.09.2020 13:37
Hotel? pensjonat jak na Rybackiej z dużą restauracją. Oby nie na Zarzeczu.

porażka 14.09.2020 13:22
A w Suwałkach znowu kolejne atrakcje się pojawią. W suwalskim budżecie obywatelskim ciekawe propozycje dla mieszkańców do wyboru: BIKE PARK, EKO ZABAWA NAD ZALEWEM ARKADIA, SUWALSKI STREETLAND, A gdzie my jesteśmy? W cz......? d............? https://budzetobywatelski.suwalki.eu/index.php?mod=budzet&p=1,2&l_r=1600081956

chłop_pańszczyźniany 18.09.2020 12:57
bo zrozumcie ludziska że tam są ludzie myślący.. a u nas to tylko zaścianek i walka polityczna (i oczywiście o kasę bo jak nic nie umiem i nic nie potrafię osiągnąć to najlepiej zostać politykiem)... tak było zawsze i jest cały czas... efekty widać, np. więcej hoteli jest w Suwałkach niż w Augustowie, dlaczego? 20 lat temu każdy by się puknął w głowę. Hotele to tylko nad jeziorami w Augustowie....

Dali i zabrali 14.09.2020 11:05
Już Nasze Miasto zadba by żadna inwestycja lub złotówka nie wpadła w niepowołane ręce. Jest bum na deweloperkę i apartamenty na wynajm. Nikt by nie konsultował gdyby miało powstać kolejne sanatorium czy uzdrowisko. Tu idzie o miliony tylko trzeba to chcieć zobaczyć. Nikt nie chiałby "Nowej Strefy Przemysłowej" jak ta istniejąca stworzona przez Nasze Miasto.

Renata 14.09.2020 10:53
Brawo! Czekamy na panią w następnych wyborach

do przodu 14.09.2020 08:24
Pani Olu proszę podejmować kolejne tematy a jest ich niestety coraz więcej.

skansen 14.09.2020 08:14
Mieszkańcy Augustowa chyba już się przyzwyczaili do mieszkania w skansenie. Nic się dla nich przez ostatnie 5 lat nie zrobiło. Przykro patrzeć że nie mają dostępu to nowoczesnych obiektów kultury oraz rekreacji. Basen zamknięty w sumie bez powodu jest tego przykładem. Niewielki remont a basen zamknięty już pół roku. I jeszcze pewnie będą podwyżki chociaż i tak jest drogo. Szkoda, że mieszkańcy w tak małym stopniu interesują się tym co ich otacza.

Kserokopiarka 13.09.2020 21:55
Mam wrażenie, że Pani Sigillewska działa na zasadzie kopiuj-wklej. Gdzieś podejrzy, że Lewandowski hotel pięciogwiazdkowy będzie budować, to w Augustowie taki też jest konieczny. Gdzieś usłyszy na spotkaniu, że potrzeba dbałości o naturalne walory, to zaczyna pisać, że trzeba zachować unikatowy charakter naszego miasta. To znowu fontanny, ogrody sensoryczne, tężnie, ścieżki, siłownie itd. itp. A tak naprawdę to w tych wywodach brak jest realizmu, znajomości funkcjonowania i finansowania samorządu.

Polonista 13.09.2020 22:37
W tym mieście są to jedne z najbardziej interesujących analiz. W dodatku ubranych w ładny język.

Ekonomista 14.09.2020 10:09
Ta Pani marnuje się w Augustowie... z takim populistycznym bełkotem to tylko na Wiejską do Warszawy.... i tylko w opozycji, gdzie można krytykować do woli rządzących i snuć wizje "Welfer state". Bo jakby przyszło rządzić i zrobić to o czym się pisało to wtedy narracja zmieniła by się jak to zrobić?, skąd wziąć fundusze? co wy ludzie chcecie? nie ma... niemożliwe.. itd.....

Nicniedasię 14.09.2020 12:05
Kolejny przedstawiciel niedasię z Urzędu Miasta. Z takimi ekonomistami rzeczywiście nic niedasię. Idz lepiej rachować czy aby na pewno na Derak kasy wystarczy.

Realizm magiczny 14.09.2020 10:44
Realizmu za to aż nadto jest u rządzących tym miastem (do której to grupy pewnie ci blisko). I przez ten realizm i znajomość funkcjonowania pewnie nic się u nas nie udaje. Rzeczy o których piszesz - hotele, fontanny, parki, ogrody, ścieżki itp. to nie jest SF i kosmiczne wynalazki. To wszystko istnieje i funkcjonuje w całkiem nieodległych miejscowościach. Gdzie indziej jakoś się da, u nas nic się nie da (poza asfaltowaniem co popadnie). Teraz już wiem, że to przez nadmiar realizmu i znajomości funkcjonowania (a także brak ambicji, wizji i pomysłu).

eric 20.09.2020 19:52
Czyli najlepiej przyjać zasadę, żeby nie za dużo fantazjować, bo z tego wyniknie jakaś praca? Ze lepiej iść po minimum? Pani Aleksandra nie pisze o żadnych nadzwyczajnych projektach. Trochę parku, alejek, palców zabaw, siłowni. Chyba miasto stać na takie inwestycje. Jeśli nie stac, to pytanie kto dba o finanse.

Flipydodomu 13.09.2020 19:07
To pani powinna sprawować władze. Tego życzymy w najbliższej przyszłości.

Stangret 13.09.2020 13:33
Pani radna sa wol i osiol o zawsze tak bylo dla nich stajnia to krolestwo

zachmurzenie duże

Temperatura: 3°CMiasto: Augustów

Ciśnienie: 1008 hPa
Wiatr: 18 km/h

Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 1
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 2
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 3
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 4
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 5
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 6
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 7
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 8
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 9
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 10
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 11
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 12
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 13
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 14
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 15
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 16
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 1Strona nr 1
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 2Strona nr 2
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 3Strona nr 3
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 4Strona nr 4
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 5Strona nr 5
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 6Strona nr 6
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 7Strona nr 7
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 8Strona nr 8
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 9Strona nr 9
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 10Strona nr 10
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 11Strona nr 11
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 12Strona nr 12
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 13Strona nr 13
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 14Strona nr 14
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 15Strona nr 15
Przegląd Powiatowy nr 15/1184 z 18-04-2024 r. - strona 16Strona nr 16
KOMENTARZE
Autor komentarza: Baza ichniomiastowego lokatoraTreść komentarza: Prawdopodobnie wiedziała, że baza powstała przede wszystkim na potrzeby zapewnienia "ciepłego" etatu dla ichniomiastowego radnego, który jednak nie ma odpowiednich kompetencji, żeby choćby w minimalnym stopniu utrzymać światowy poziom augustowskiego kajakarstwa stworzony i w pewnym sensie zakończony przez Andrzeja Siemiona.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 21:13Źródło komentarza: Wybitni sportowcy wspierają Andrzeja Zarzeckiego (video)Autor komentarza: C.G. JungTreść komentarza: Dwóch z ww. "śliskich" arywistów o kilka poziomów przerosły stanowiska, które jakimś zbiegiem losu im się przydarzyły, niczym ślepej kurze ziarno. Spadochroniarz z Suwałk jest dużo bardziej ogarnięty od marionetkowego kabotyna i infantylizującego kuglarza razem wziętych, ale ma symptomatyczną przypadłość wulgaryzowania konwersacji, której nijak nie potrafi okiełznać. Moim zdaniem mógł zajść dalej i wyżej, gdyby nie spowinowacił się mentalnie z ichniomiastowymi niemotami i potrafił zapanować nad wybuchowym uzewnętrznianiem rozedrganych emocji. Skończy raczej marnie razem z ichniomiastowymi "śliskimi" arywistami: naczelnym ratuszowym kabotynem i jego impresario - kompulsywnie infantylizującym kuglarzem.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 20:57Źródło komentarza: Co z drugim zastępcą burmistrza?Autor komentarza: AugustówTreść komentarza: Pani Edyta przy otwarciu tego obiektu mówiła, że nie spełni on swoich oczekiwań i miała rację i to prawda, że przejrzała na oczy i zobaczyła jakie kółko wzajemnej adoracji ta klika z naszego miastaData dodania komentarza: 18.04.2024, 20:27Źródło komentarza: Wybitni sportowcy wspierają Andrzeja Zarzeckiego (video)Autor komentarza: SwojTreść komentarza: Podobno nawet stworzono oddzielna toaletę dla Pana Wysockiego , to jest jego zamek , więc ludzie nie myślcie, że skorzystacie z tego obiektu, ręką rękę myje , A Pani prezes kodremu to parę kilo ma w majteczkach , codziennie wstawiając Karolczuka jaki jest wspaniały , bo stołek się pali, zresztą pol Urzadu Miasta startowało, bo się boją o swoje stołkiData dodania komentarza: 18.04.2024, 20:05Źródło komentarza: Posiwiała baza za horrendalne pieniądzeAutor komentarza: Plantator buraka cukrowegoTreść komentarza: Tak, przy okazji tych umizgów Karolczuka i tego całego NM do po PiSu warto wspomnieć historię sprzed 2 lat. Chodzi o akcję Różowa Skrzyneczka, mającą na celu zwiększenie dostępności środków higienicznych dla dziewczyn, zwłaszcza w szkołach podstawowych. Otóż kiedy na Radzie Miasta podniesiony został problem tego, że Różowa Skrzyneczka oprócz wspomnianej akcji, to również portal, strona na fb i całe środowisko propagujące demoralizujące treści, np. promocję aborcji, masturbację, warsztaty akcesoriów erotycznych (wszystko oczywiści również dla dzieci), to jedynym obozem, który robił sobie z tego żarty i głosił, że nie ma nic złego w deprawacji dzieci było Nasze Miasto na czele z rechczącym Dobkowski. A taka Piasecka, czy Cieślik dystansowali się do tej chorej pseudonowoczesności.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 18:57Źródło komentarza: Parodiowanie kapłanów przez sojuszników KarolczukaAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Mam nadzieję, że tymi miotłami za 600tyś z RZA posprzątamy UM..Data dodania komentarza: 18.04.2024, 18:18Źródło komentarza: Co z drugim zastępcą burmistrza?Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Knajakarstwa. Nie dotyczy kajakarzy..Data dodania komentarza: 18.04.2024, 18:10Źródło komentarza: Posiwiała baza za horrendalne pieniądzeAutor komentarza: CzytelnikTreść komentarza: Załatwione. Przeczytaj wypowiedź Zarzeckiego.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 17:34Źródło komentarza: Andrzej Zarzecki: obniżę ceny ciepła REALNIEAutor komentarza: UrzędniczkaTreść komentarza: Ta kadencja, kadencja Karolczuka, to lata strachu, lęku i niepewności, co przyniesie nowy dzień po spotkaniu z Karolczukiem, Chodkiewiczem czy Sieczkowskim. To zepsute wieczory, to przestraszone ranki, gdy trzeba było iść do urzędu do pracy. Wielu tego doświadczyło, wielu nie wytrzymało i odeszło, wielu leczy się nerwowo. W niedzielę może być kres wieloletniego horroru Karolczuka. Mam nadzieję, że tak się stanie.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 17:31Źródło komentarza: Co z drugim zastępcą burmistrza?Autor komentarza: żabaTreść komentarza: Popieram Jana ,ta baza i ten plac zabaw to są nasze pieniądze żle wydane. Los tych obiektów będzie taki sam. Zgadzam się, tak to jest jak się wydaje nie swoje pieniądze i ulega się kaprysom innych miernot Naszomiastowym.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 16:38Źródło komentarza: Posiwiała baza za horrendalne pieniądzeAutor komentarza: ☝️💪🎉🥳👉🛸🤡🚀👈🥸💰🤝👏Treść komentarza: Mieszkańcy Augustowa prawdopodobnie nie są świadomi, iż burmiszcz Karolczuk tworząc w urzędzie miejskim etat drugiego swojego zastępcy tylko w skali jednego roku uszczupla budżet miejski kwotą blisko ćwierć miliona złotych. W czasie kadencji Mirosława Karolczuka budżet miejski w związku ze zdublowaniem przez niego etatu zastępcy burmistrza został uszczuplony o blisko milion złotych!!!🤑💸💰🤡🥸Data dodania komentarza: 18.04.2024, 16:34Źródło komentarza: Andrzej Zarzecki: obniżę ceny ciepła REALNIEAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Czego oczekiwać po NM ekipie bez kręgosłupa moralnego. Tam tylko kasa, kasa i kasa. Nawet depcząc pewne zasady moralne i wystawiając jako wabik własne dzieci. Nie dziwię się, że reprezentują typowy BLICHTR..Data dodania komentarza: 18.04.2024, 16:13Źródło komentarza: Parodiowanie kapłanów przez sojuszników KarolczukaAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Właśnie dziś wypunktowałem na FB (Mirosław Karolczuk - Burmistrz Miasta Augustowa) pasmo niewygodnych sukcesów NM i niestety już jestem zablokowany, co traktuję jako ogromny PLUS. Są tak miałcy, że aż mi czasem ich szkoda. Wzajemnie sobie tyłki podcierają i chwalą. A już banita Kacperkowy związkowiec o komunistycznych korzeniach związkowych popierający kuglarza, to żenada. Nie wspomnę o zdjęciu Milczącej z Karolczukiem z wykorzystaniem swojego dziecka w tle, co jest już chyba upadkiem morale. Wstyd..Data dodania komentarza: 18.04.2024, 16:01Źródło komentarza: Posiwiała baza za horrendalne pieniądzeAutor komentarza: PipiTreść komentarza: mauzoleum augustowskiego kajakarstwaData dodania komentarza: 18.04.2024, 15:58Źródło komentarza: Posiwiała baza za horrendalne pieniądzeAutor komentarza: JanTreść komentarza: To samo czeka i plac zabaw koło jabłonek obym się mylił ktoś ma wybujałe ego i megalomanię, ale tak to jest jak się wydaje nie swoje pieniądze.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 15:44Źródło komentarza: Posiwiała baza za horrendalne pieniądzeAutor komentarza: Koniec kabotyństwa i infantylistycznego pajacowaniaTreść komentarza: Panie Andrzeju, zagłosuję na pana jako burmistrza Augustowa, jeśli zlikwiduje pan zdublowany etat drugiego zastępcy burmistrza i nie zatrudni na stanowisko swojego zastępcy osoby, która w trakcie godzin pracy w urzędzie miejskim zamiast pracować na rzecz lokalnej społeczności, będzie uskuteczniać emotkowo-infantylistyczną propagandę w mediach społecznościowych. Pieniądze w kwocie blisko ćwierć miliona złotych z tytułu oszczędności związanej z likwidacją etatu drugiego zastępcy burmistrza proszę przeznaczyć na cel społeczny, np.: na nagrody dla młodzieży osiągającej wysokie sukcesy w nauce i/lub sporcie oraz na karnety upoważnające do korzystania z miejskich obiektów rekreacyjno-sportowych dla dzieci z ubogich rodzin.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 14:15Źródło komentarza: Andrzej Zarzecki: obniżę ceny ciepła REALNIEAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Pagaj szykuje..Data dodania komentarza: 18.04.2024, 13:57Źródło komentarza: Wybitni sportowcy wspierają Andrzeja Zarzeckiego (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Pajace, pajace i jeszcze raz pajace naszomiejskie. "Sukcesy" na szybcika. Stworzenie zagrożenia dla użytkowników, sprzeniewierzanie i defraudacja majątku mieszkańców, ZERO pozyskanych środków to tylko niektóre zarzuty jakie powinni usłyszeć. Typowe działania propisowskiej mafii..Data dodania komentarza: 18.04.2024, 13:49Źródło komentarza: Plaża Bielnik to pułapka dla osób korzystających z wody oraz pomostuAutor komentarza: ZaciekawionyTreść komentarza: A ktoś sprawdził czy pozwolenia są takie jak trzeba? Bo jeśli jest pozwolenie na pomost, to dlaczego są tam elementy służące cumowaniu łodzi? To zmienia kwalifikację obiektu na przystań.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 13:19Źródło komentarza: Plaża Bielnik to pułapka dla osób korzystających z wody oraz pomostuAutor komentarza: SwojTreść komentarza: To może pora się dowiedzieć kto to projektował i kto odebrał? I niech wypowie się na ten temat, bo to jest zenujace... poprostu Brak słówData dodania komentarza: 18.04.2024, 12:27Źródło komentarza: Plaża Bielnik to pułapka dla osób korzystających z wody oraz pomostu
Reklama