Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 10 listopada 2025 19:20
Reklama
Reklama

Powstaje droga śmierci

Podziel się
Oceń

W czwartek oddajemy w Wasze ręce 1081 wydanie „Przeglądu Powiatowego”. Biegnijmy do kiosków, gdyż najciekawsze teksty zamieszczamy jedynie w wydaniu papierowym. Kto woli czytać w komputerze, może kupić prenumeratę w wersji elektronicznej. Jest tańsza, a gazeta dostępna jest wcześniej.
Powstaje droga śmierci

Myślałem, że prognozowanie pogody to trudniejsze zadanie. A tu wystarczy sięgnąć do prognozy sprzed dwóch-trzech tygodni i publikować jako aktualną. Pogoda jak zaklęta. Temperatury dodatnie czekają nas w kolejnym tygodniu, plus 5 w dzień, plus jeden w nocy. Małym urozmaiceniem będą opady deszczu i deszczu ze śniegiem. Jesień trwa.

Kolejny raz wracamy do projektu niechcianej obwodnicy Augustowa. Burmistrz zbiera podpisy pod petycją o uznanie wariantu siódmego za najbardziej korzystny. Ludzie podpisują, bo myślą, że petycja jest przeciwko jakiejkolwiek obwodnicy. Osobiście podpisy te będę traktował jako sprzeciw wobec projektowi rządu premiera Morawieckiego.

Jestem przeciwny powrotowi tirów do miasta. I nie mam tu na myśli jedynie centrum miasta. Dla mnie miasto to także Wojciech, Przewięź, Sajenek, Silikaty. Nie mogę zgodzić się na budowę drogi, która spowoduje udrękę mieszkańców jakiejkolwiek dzielnicy. Na moje oburzenie ma wpływ brak odpowiedzi na pytanie, dlaczego ta droga ma powstać, po co? Może ktoś z Czytelników zna rozwiązanie tej zagadki? Nie ma żadnego argumentu o wzroście ruchu w stronę granicy, bo za granicą na drodze do Wilna prawie nie ma ciężarówek, nie powstał żaden nowy punkt przeładunkowy pod Sejnami, żadna wielka fabryka. Nowa droga będzie zwykłym skrótem dla tirów.

Zgadzam się całkowicie z opinią wójta gminy Augustów Zbigniewem Buksińskim, iż należy po remoncie drogi krajowej nr 16 zmienić jej standard na drogę wojewódzką i zabronić tirom na nią wjeżdżać. Inaczej budują nam drogę śmierci.

Na naszym portalu dziennikpowiatowy.pl ogłosiliśmy ankietę z pytaniem, czy jesteś za budową obwodnicy, która spowoduje skierowanie tirów do miasta. Opinia naszych Czytelników jest jasna, 11 procent mieszkańców jest za budową obwodnicy, 85 procent jest przeciw.

14 lutego ruszyły konsultacje w sprawie budowy obwodnic w całym kraju. Uwagi należy zgłaszać do Ministerstwa Infrastruktury na specjalnym formularzu. Zachęcam wszystkich do wejścia na stronę ministerstwa https://www.gov.pl/web/infrastruktura/rozpoczely-sie-konsultacje-publiczne-projektu-programu-budowy-100-obwodnic-na-lata-2020-2030 i wypowiedzenia się na ten temat. Tymczasem zapraszam do lektury tekstu Beaty Perzanowskiej „Powstaje droga śmierci”.

 

Kiedyś politycznie ramię w ramię, teraz po przyjaźni nie został żaden ślad. Mowa o burmistrzu Karolczuku i radnym Kleczkowskim. Szorstkość relacji obu panów ma czasami ciekawy skutek. Tym razem okazało się, że duch poprzedniego burmistrza Wojciecha Walulika krąży w urzędzie. Na szczęście nie ma się czego bać, bo Wojciech Walulik żyje, a duch jest wirtualny. Opisujemy to w tekście „Duch Walulika w urzędzie”.

 

Wracamy do tematu parkowania w centrum miasta. Wiemy jak jest, zaparkowanie w rynku graniczy z cudem. Zlikwidowanie płatnej strefy parkowania, to typowy przykład krótkowzrocznego populizmu. Opłaty należy przywrócić jak najszybciej, choć jak się okazuje, nie jest to takie proste. Pamiętajmy, że wprowadzenie opłat nie zmniejszy ilości pojazdów, zwiększy ich rotację i zlikwiduje parkowanie długoterminowe, całodniowe. Dzięki temu ilość wolnych miejsc zwiększy się. Zmniejszy się nerwowość mieszkańców i ilość spalin. Zapraszam do lektury artykułu Jolanty Wojczulis „Płatne parkingi pod znakiem zapytania”. Od siebie dodam: znowu.

 

W tym numerze piszemy sporo o sporcie, podejmujemy liczne interwencje.

Zapraszam do kupienia i przeczytania najnowszego wydania „Przeglądu Powiatowego”, bo jest co poczytać.

 

Krzysztof Przekop

 

Redaktor naczelny

 


Napisz komentarz

Komentarze

Mieszkaniec 24.02.2020 20:54
Urząd Miasta działa bardzo,, sprawnie i logicznie''wybudował ulice Bystrą i żeby było wygodniej zablokował wjazd na parking przy bulwarach stawiając dwa słupki.Teraz żeby wejść na bulwary samochód trzeba zostawiać na ulicy Waryńskiego.BRAWO.

alleluja 23.02.2020 13:32
Zrobic nową autostrade Pólnoc - Poludnie nad granica białoruska i po krzyku. A tu jakies pierdoły idioci wymyślaja. Drózka , sciezka , jeden pas????

BAU 22.02.2020 21:08
Jaka "droga śmierci? " ZAPROŚCIE tego EXPERTA do Augustowa niech tu na miejscu powtórzy te słowa w kontekście naszego regionu : "Bezpieczeństwo na drogach jest i było priorytetem rządu, dzięki budowanym obwodnicom będzie mniej wypadków, do których w 70 procentach dochodzi na terenie zabudowanym" - mówił dziś w Zamościu wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin..

samodzielnie myślący BAU 23.02.2020 05:54
Ale znalazłeś "eksperta" ...Sasina , nie rozśmieszaj . Podobnego typy PiSowscy "eksperci" rozwalili stadniny koni a ten twój "ekspert" jest takim samym fachowcem jak i ty ... nie wciskaj ludziom kitu z TVPiS

BAU 24.02.2020 19:18
expert był sarkazmem,nie wszyscy zrozumieli,trudno.

sm BAU 25.02.2020 17:42
Cudzysłów był podpowiedzią ...trudno

Gibianin 22.02.2020 14:45
Informuję że w Gibach powstał Społeczny Komitet Protestacyjny ,nie będzie tu nam burmistrz Augustowa podrzucał ,,kukułczego jajka''!!!!

Wilk i zajac 22.02.2020 10:20
Czyjs glos w lesnej ciszy prosi ciszy prosi zeby byla taka noc mowia zwierzeta ale ludzi dobrej woli jest wiecej niz kresek na puszczy ten doceni kto widzial autostrady gdzie szum huk obwodnice to lipa bo niema lasow cos za cos mozecie wybrac wariant burmistrza wilk i zajac beda stali tylko jako krasnale necko osrodki nabrzerza lipa jak przypomne moje wspomnienia tacy architekci i tacy wlodarze

Glos puszczy 22.02.2020 19:25
Cudownie to Pani opisała, okresliła, tylko żal bo nie wszyscy augustowianie to rozumieją...

duch puszczy 23.02.2020 05:55
Muzyka Czesia do tych słów pasuje ...

Mirek 21.02.2020 12:56
Cieszmy się że Rail Baltica ominie Augustów bo były takie plany. Wtedy by była zadyma ... nie dość że pociągi jadące 200 km/h to jeszcze tiry przez Puszczę Augustowską. Zdecydujmy się na jakiś wariant obwodnicy bo w Warszawie wcisną nam swój plan i nic nie będziemy mieć do gadania

mieszkanka 21.02.2020 06:21
obwodnica i tak będzie czy to się komuś podoba czy nie, taką umowę podpisał rząd z unią europejską ,oby tylko była odsunięta jak najdalej Augustowa

Ekolog 21.02.2020 10:34
Droga Pani,unia europejska wymaga też od nas przepisòw o ochronie przyrody,poczyta sobie Pani np.co to jest natura 2000,rezerwat przyrody,obszar chronionego krajobrazu itd. Wie Pani np. w jakich miejscach u nas przy drodze nr.16 z Augustowa do Ogrodnik obowiązuje strefa ciszy?

Michał 26.02.2020 13:41
Bzdury wypisujesz. Na drodze do Ogrodnik nie ma, na żadnym odcinku, ''strefy ciszy''. Strefa Natura 2000 nie jest jednoznaczna z zakazem budowy drogi, a już na pewno nie jest strefą ciszy!!! Nie wymyślaj bzdur!!!

Ekolog 26.02.2020 22:07
Na pewno ty się dowiesz ostatni gdzie co jest, i co nie wolno!

Wyborca 21.02.2020 10:50
O czym ty kobieto mówisz droga Sejneńska to ścieżka,owszem UE interesuje się tzw.europejskimi korytarzami przemieszczeń staw sieci TEN w naszym regionie tym korytarzem jest Budowana Vie Baltica,budową tzw.nowej obwodnicy południowej-wschodniej i modernizacja drogi do Sejn to wymysł poroniony sztabowców Dudy i PiS na kampanię wyborczą

Wilk i zajac 20.02.2020 22:12
Postawic 100 stacji paliw w puszczy wolaja zwierzeta

żubr 21.02.2020 13:00
uwierz że te 100 stacji mniej zatruje środowisko niż 100 hoteli... ale to tak tylko do wiadomości... bo ta dyskusja jest bezcelowa i bezsensowna... ale wiadomo do czego pijesz....

Lokalny 20.02.2020 18:45
Zastępca burmistrza to syn leśnika i jest za rżnięciem puszczy 60ha lasu? Przez obszar natura 2000?

Glizda 20.02.2020 20:22
Bo to ma godność, honor?

Przerażające 20.02.2020 21:18
Nie 60 ha a prawdopodobnie ok 100 ha. Wypowiadał się inny leśnik. To wręcz niewyobrażalne, żeby osoba stąd wpadła na taki pomysł.

Tak myślę 21.02.2020 11:37
A może o to właśnie chodzi ....

europejczyk 20.02.2020 18:17
W ogóle remont tej drogi to odgrzewanie kotleta. Nie stać panstwa na zbudowanie całkiem nowej , porzadnej drogi z swoma pasami ruchu w jedna stronę??? Od Zielone do Ogrodnik ktora odpowiadałaby dzisiejszym standartom.

polon 21.02.2020 19:19
W sumie to moze byc Białystok czy Kuznica do Ogrodnik. Nowa trasa a w druga strone do Rzeszoa i dalej...

45 20.02.2020 11:27
Zlikwidować wszystkie drogi asfaltowe! Podlasie na furmanki jak dawniej bywało.

0000 20.02.2020 18:06
Wyciać wszystkie lasy i wszystko wyasfaltować bedzie Augustów bardzo nowoczesny ?na miarę Waszego Miasta !

Zdziwiona 19.02.2020 11:32
Obejrzałam konferencję w sprawie obwodnicy Augustowa zorganizowaną w Białymstoku. Aż przetarlam oczy ze zdziwienia jak p. Radny koalicji NM PiS powiedział że opozycja jest za tzw wariantem burmistrza! I powiedział że mieszkańcy popierają taki wariant........czy tylko ja jestem przeciw ?

Michał 19.02.2020 08:34
Czytam, czytam i oczom nie wierzę. Szanowny Panie Redaktorze skąd takie określenie? "Droga Śmierci"? Brr... A tak na poważnie. Drogą śmierci ta trasa będzie jeżeli nic się nie zmieni. W Polsce od wielu lat wzrasta ilość posiadanych pojazdów. Jest to fakt i ta tendencja się utrzyma. W ślad za tym wzrasta również natężenie ruchu na drogach, i to na drogach wszystkich kategorii. Na odcinku od Augustowa do Sejn obowiązuje co prawda ograniczenie tonażu, ale ograniczenie nie dotyczy wszystkich. Wyłączenie są przewoźnicy określeni jako: mieszkańcy, zaopatrzenie, gospodarka leśna i komunalna. A więc całkiem duża grupa. I ten ruch po prostu się odbywa, odbywa się przez centrum miasta i rośnie (bo jak wspomniałem wcześniej jest nas coraz więcej i mamy coraz więcej pojazdów). W tym kontekście należy dyskutować o tym, którędy ma przebiegać obwodnica, a nie czy ma powstać.Podnoszenie lamentu i zamieszczanie starych zdjęć zrobionych na DK8 wydaje się niepoważne. Jestem związany z drogownictwem i straszenie "atakiem TIR'ów" uważam za błąd. W tej chwili droga krajowa nr 16 przebiega nie tylko na odcinku Augustów - Sejny, ale przede wszystkim w kierunku zachodnim Augustów - Ełk - Orzysz. Jeżeli chcemy przewidywać wzrost natężenia ruchu to należy założyć, że będzie on porównywalny do tego w Kalinowie (nie jest zabójczy)Ponadto (zakładając, że "zostanie tak jak jest") należy uwzględnić, że prędzej czy później , wraz ze wzrostem natężenia ruchu, na tej trasie zacznie dochodzić do wypadków (długie proste odcinki prowokują do szybkiej jazdy i wyprzedzania, a dodatkowo zaczną się poważne kolizje z udziałem zwierząt). Konieczne będzie wykonanie prac zwiększających bezpieczeństwo (bariery energochłonne, pasy włączeń i wyłączeń na skrzyżowaniach, przejścia dla zwierząt itp...). Czyli tak naprawdę konieczne będzie przebudowanie drogi. I co wtedy? Bo przecież obwodnicy nie chcemy?Argumenty można mnożyć. Ja bym raczej apelował o zdrowy rozsądek. Pamiętajmy, że sprawne: komunikacja i transport to warunki rozwoju. Historia uczy, że odcięcie czy ograniczenie możliwości dojazdu blokuje rozwój całych regionów, nie tylko pojedynczych miast.

Michał 19.02.2020 13:04
Widać że jesteś z branży transportowej,pewnie Twe koparki i ciężaròwki już są w pogotowiu do budowy drogi,nie masz ZIELONEGO pojęcia o ochronie ludzi,unikatowej przyrodzie puszczy augustowskiej,rozwoju turystyki i wypoczynku,jak przewidujesz rozwój transportu to poszerz istniejącą obwodnicę augustowa i via balticą ruch należy kierować!

Michał 19.02.2020 20:02
No cóż. Dziękuję za dodanie do dyskusji jakże merytorycznych argumentów. Niestety nie zniżę się do tego poziomu. Życzę powodzenia.

Tragedia z niektórymi ludzmi. 19.02.2020 13:24
Do głupiego Michała. Skoro DK8 lub S8 jest płatna a DK16 będzie bezpłatna to którą drogą pojadą tiry? Mówią że głupich nie sieją.

Flap 19.02.2020 18:00
Nie nakręcaj się. Slowotok ci się włączył.

J
jakub_nosalik 20.02.2020 19:39
Szanowny Panie, Podzielam troskę za wspólne bezpieczeństwo na drogach jak i wizję rozwoju biznesu w obrębie Puszczy Augustowskiej, strefie przygranicznej. Jednak wyżej powinniśmy cenić walory naturalne naszego regionu i rozsądne dbanie o ich zachowanie od lokowania za wszelką cenę biznesu, wymagającego aż tak solidnych dróg. Czytam - "W Polsce od wielu lat wzrasta ilość posiadanych pojazdów. Jest to fakt i ta tendencja się utrzyma." Myślę, że może być więcej osób, które podobnie do Pana błędnie interpretują dane. Faktem jest, że obecnie ilość auta zarejestrowanych w Polsce zwiększa się. Za 10 -15 lat ruch będzie zmniejszał się. Wiele danych tj. wskaźnik urodzeń w całej europie, wzrost kosztów posiadania auta (trendy proekologiczne) jasno pokazują, że na drogach, które nie służą do ciężkiego transportu, nie będzie większego ruchu. Będzie mniejszy i bardziej bezpieczny - auta nowocześniejsze, uważniej jeżdżący kierowcy. Budowa dróg sporo kosztuje, więc jestem też za budową ich tam gdzie są naprawdę potrzebne. Pozdrawiam

Michał 22.02.2020 12:40
Szanowny Panie. Powiedz skąd wzięte zostały informacje o "wzroście kosztów posiadania auta"? Wyjaśnij też, jak to jest, że od prawie dwudziestu lat przyrost naturalny w Polsce jest ujemny (lub zerowy) a jednak ilość samochodów w przeliczeniu na tysiąc mieszkańców rośnie? Próbujesz interpretować rzeczywistość tak by pasowała do twoich wyobrażeń o świecie. Ogarnij się, nie mąć ludziom w głowach.

Ratujmy puszczę ! 23.02.2020 12:18
Sam sie ogarnij i zacznij myśleć!

Michał 25.02.2020 08:15
Może oprócz dobrej rady ("zacznij myśleć" - wszystkim radzisz to samo? A sam słuchasz swoich rad?) to jeszcze jakiś argument. Same inwektywy to trochę mało.

Ratujmy puszczę ! 25.02.2020 09:02
Widzę Michał że brak Ci argumentów! Nikomu nie ubliżam i nikogo nie obrażam. Próbuje uświadomić że Augustów jest zakorkowany nie przez ruch tranzytowy tylko przez docelowy. I nic nie pomoże wybudowanie obwodnicy 15 km od miasta! Zdecydujemy się czy chcemy turystów czy nie chcemy ? Dobrze że przyjeżdżają i zostawiają kasę , ale źle że zatłaczają ulice........ Czy uważasz że jeśli ktoś bedzie jechał z Elku czy Łomży do Ogrodnik pojedzie do obwodnicy w Kolnicy? Myślę że przejedzie przez miasto ...

Michał 25.02.2020 14:56
Teraz piszesz rozsądnie. Dokładnie dlatego uważam, że miasto powinno mieć obwodnicę w miarę blisko (któryś z wariantów GDDKiA) ponieważ z takiego przebiegu skorzystają zarówno turyści jak i mieszkańcy. A co do stwierdzenia ''zacznij myśleć'', to jest to niestety obraźliwe.

3re 22.02.2020 09:09
Masz rację Michał 100%. Nie dogodzisz im. Jak tak to się wydzierają, że turyści nie mają dobrego i szybkiego dojazdu do Augustowa i jest ich mało. Jak chcą robić szybki transport to źle. Lepiej mieć korek w Augustowie i zadymione centrum, niż drogę poza miastem.

Ratujmy puszczę ! 23.02.2020 12:17
Turysci nie mogą dojechać do Augustowa? A w czym im pomoże obwodnica z Kolnicy do Dalnego Lasu ? To właśnie turyści zatłaczają augustowskie ulice i ludzie dojeżdżający z okolicznych miejscowosci do pracy w BAT i stoczniach. Myślałam że włodarze miasta logiczniej myślą ! Powinni wiedzieć że ta "obwodnica burmistrza" nie spowoduje zmniejszenia samochodow w mieście! Szkoda lasu , i jego mieszkańców! 3re zacznij myśleć !

ciemniak 19.02.2020 07:19
Mam takie pytanie?? Jesli rownoczesnie pojdzie do remontu dotychczasowa obwodnica augustowa i budowa nowej to tiry któredy bedą jezdzic przez ten czas????

Mieszkaniec 20.02.2020 07:32
Do 2028 roku (taką datę ewentualnej realizacji obwodnicy Augustowa proponowanej przez burmistrza augustowa podał na wczorajszej konferencji dyrektor oddziału GDDKiA w Bialymstoku) bedą jeździły przez Augustów! A DK nr 16 przebudowana zostanie w ciągu 2 lat. Czyli tiry znów pojadą przez Augustow. Brawo Mirek!

Bezmyślność władzy 19.02.2020 00:57
Ta droga w sezonie letnim jest zatłoczona! Często przed wyjazdem na 29 listopada tworzy sie korek do zjazdu na stacje kolejową. Jeszcze tylko tam brakuje tirów. Nie wiem dlaczego władze miasta Augustowa bez konsultacji z mieszkańcami podejmują decyzję! Tym bardziej że wiedzieli już dużo wcześniej o planach GDKiA.. ( w jakim celu trzymali to w tajemnicy?) Nie wyobrażam że mogą tą drogą jechać samochody ciężarowe! Każda z wersji obwodnic jest nie do przyjęcia! Wersja Burmistrza to jakiś absurd. To takie podrzucenie "jaja kukulczego" do sąsiednich gmin. Bezpowrotnie trwale zniszczenie cennych przyrodniczo terenów leśnych! Trzeba wszystko zrobić by droga z Augustowa do Ogrodnik nie jechały tiry !!!

Michał 19.02.2020 10:38
Ale właśnie z tego powodu powinna powstać obwodnica. A nie ze względu na TIR'y, które chętniej wybiorą wariant jazdy drogą ekspresową.

Giby Fracki,Płaska, Serwy, Macharce .... 19.02.2020 17:47
Wybiorą krótszą drogę! ......mieszkam nad serwami, dojeżdżam do Augustowa i zapewniam że na tej drodze nie ma miejsca na tranzyt , zwłaszcza latem. Przeraża mnie egoizm władz Augustowa. Właściwie bezmyślność i chyba niewiedza. Droga ma przebiegać przez rezerwaty przyrody, bagna, torfowiska . Mam nadzieję ze eksperci z GDKiA wybija z głowy wariant pana burmistrza. Nie tylko w Augustowie mieszkają ludzie !

Bezmyślność władzy ! 19.02.2020 21:18
Nie interesuje się polityką! Myślę o następnych pokoleniach. Chciałabym aby moje wnuki mogły usłyszeć wycie wilka na wolności ( prawdziwy spektakl codziennie słychać nad Serwami) rykowisko jeleni we wrześniu, śpiew słowika w maju .......! Boje się takich bezmyślnych decyzji ...teraz wybudujemy obwodnicę poludniowo-wschodnią niszcząc wiele ha lasu za kilka lat obwodnicę płaskiej itd. Lasy same usychają chrońmy je dla przyszłych pokoleń! Budujmy drogi gdzie nie ingeruje się tak w naturę !

Twoja bezmyślność 19.02.2020 17:39
Bzdury piszesz ..wiesz że natężenie ruchu rośnie i na żadną opcje obwodnicy się nie zgadzasz ..gdzie sens i logika. Zaproponuj coś od siebie może zyska akceptację władz miasta a nie krzycz że" nie bo nie"

Bezmyślność władzy ! 19.02.2020 19:58
Jak nie bedzie tirów to po co ta obwodnica ? Drogę jak najbardziej mogą poszerzyć i przebudować. Żeby była bezpieczna! Te lasy , jeziora, bagna, leśne rzeczki to nasz atut , nasze bogactwo ! Jest już niewiele takich miejsc w PL trzeba je chronić! Gdzie tu miejsce na obwodnicę ....bezmyślność ........

Zróbmy skansen ... 19.02.2020 21:03
Jak to po co obwodnica .... po to aby w sezonie letnim nie stać w korku od Przewięzi aż do ronda przy Orlenie ..poza sezonem nie wiele lepiej wygląda przejazd przez miasto. Naszych samochodów co roku przybywa ..plus samochody przyjezdnych i miasto niedługo zaklinuje się totalnie. Obwodnica musi być ...

Wytnijmy lasy ! 20.02.2020 00:15
Wytnijmy lasy bo w Augustowie jest korek do Orkenu, bo turyści z okolicznych miejscowości przyjeżdżają zjeśc do Augustowa, na zakupy, posłuchać muzyki ....wytnijmy lasy to przestaną przyjeżdżać ...

Naprawdę brak logicznego myślenia ? 20.02.2020 07:48
Korek do ronda przy Orlenie jest codziennie przed 8 tzw ruch szkolny i do pracy w urzędach! O tej porze turyści jeszcze śpią ?. Nikt nie będzie z Płaskiej jeździć obwodnicą przez Kolnicę do Augustowa !

Badźmy rozsądni .. 20.02.2020 12:36
Od którego miejsca jest teraz korek do ronda Orlen ? ..tylko od Wypustów ale już w ostatni weekend cała trasa była zapchana . Nikt nie chce wpuszczać tirów do miasta ..nie po to w 2014 pojechały S8 ale przejazd przez miasto niedługo będzie masakrą i to nie tiry zablokują i nas zasmrodzą . Kompromis musi być bo niedługo nikt tu nie przyjedzie.

Beton 20.02.2020 17:50
Zamiast obwodnicy przydała by się DK16 w wersji 2+2. Utwardzenie ul Hotelowej żeby odciążyć ruch na wjeździe od Suwałk (stara 8) , korkuje się przy zmianie pracowników w BAT. To nie samochody jadące tranzytem korkuja Augustow tylko mieszkańców Augustowa i turystów przebywajacych na wczasach w Augustowie. Wzmożony ruch tranzytowy na 16 jest tylko w piątek wieczorem i wyjazdowy w niedzielę po południu . W tych godzinach mieszkańcy Augustowa nie korzystają z dróg. Dużo ludzi z gminy Płaska dojeżdża codziennie do pracy w Augustowie. Przecież oni nie pojadą obwodnicą. To nie jest problem tranzytu tylko organizacji ruchu w Augustowie. Zamiast poszerzać ulice zawęża sie, nie buduje się ścieżek rowerowych, nie zachęca się do jazdy rowerem do pracy. Nie mogę zrozumieć dlaczego ktoś tak uparcie próbuje podarować nam obwodnicę. Dojeżdżam codziennie do pracy 16 i zapewniam wszystkich zwolenników obwodnicy że nie rozwiąże ona zakorkowanego Augustowa !!!

Miejscowy 18.02.2020 21:39
Burmistrz zbiera podpisy za wariantem 7 obwodnicy i myśli, że mieszkańcy z Płaskiej,Suchej Rzeczki,Serw,Dalnego Lasu,turyści mieszkający tam nie wspominając już o EKOLOGACH na to zgodzą??? Po prostu robi ludzi w balona zbierając te podpisy. Powinien wspòlnie protestować ze wszystkimi ludzmi,gminami

Zniesmaczona mieszkanka gminy Płaska 19.02.2020 07:38
A droga jak najbardziej może być zmodernizowana! Jest na niej bardzo duży ruch ! Nawet powinna! Korzystają z niej turyści i przyczepy szerokie z kajakami i licznie obywatele Litwy . Ciężkie samochody z drzewem. TIRY MAJĄ JUŻ OBWODNICĘ ! Więc niech pan burmistrz zamiast tracić energię na promowanie obwodnicy której na pewno nie bedzie zorganizuje blokadę tirów ! Chce pan wpisać się do historii Augustowa jako ten co zmarnował największy atut miasta -Puszczę Augustowska ?

BAU 19.02.2020 17:43
Czyli ..obwodnica tak ale bez tirów ..i pozostanie któryś z wariantów GDaki ..czyli przez działki nad kanałem , Królową Wodę do Turystycznej

Zniesmaczona mieszkanka gminy Płaska 19.02.2020 19:50
Czytaj ze zrozumieniem! Jeśli nie będą jechały tiry to obwodnica nie jest potrzebna. Turyści zjeżdżają do Augustowa zjeść, na zakupy, zatankować paliwo, na imprezy. Im obwodnicy nie trzeba budować! Wystarczy przebudować obecną drogę ! Tiry mają już obwodnicę ! A my mieszkańcy gm Płaska też nie chcemy obwodnicy przez nasze największe bogactwo czyli piękne lasy. BAU pozdrawia BAU

Uśmiechnij się .. 19.02.2020 21:07
Obwodnica jest potrzebna bo od maja do września miasto jest zakorkowane nie przez TIRy ale właśnie przez samochody turystów

? 20.02.2020 11:25
???myślałam że Augustów jest otwarty do przyjęcia turystów ! Myślisz że turyści mają przyjść pieszo z tej obwodnicy żeby zjeść obiad czy zrobić zakupy ? ???

karol 19.02.2020 07:52
Nie ma siódmego wariantu przebiegu obwodnicy, burmistrz i redakcja wprowadzają mieszkańców w błąd. Jest sześć wariantów przebiegu obwodnicy opracowane na zlecenie GDDKiA. Spośród tych wariantów samorządy mają wybrać wariant, który powinien być realizowany. Na spotkaniu w urzędzie nikt nie mówił o możliwości rozszerzenia tych propozycji o kolejne warianty. Ogłoszono przetarg na pierwszy etap prac i mam wrażenie, że walka o ważniejszy nie uzgodniony z samorządowcami wariant przebiegu obwodnicy wprowadzi do miasta tiry.

Nie dla DK16 z tirami od Augustowa do Ogrodnik. 19.02.2020 09:05
A kto jest właścicielem stacji paliw Iness w Frąckach? Nic już nie trzeba wiecej tlumaczyć.

Nie tirom!! 19.02.2020 13:06
Gość biznesmen z Augustowa

zachmurzenie duże

Temperatura: 6°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 4 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 9 z dnia 29 wrze - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: TemidaTreść komentarza: Burmistrz Karolczuk nie chce komentować sprawy i była już pani kierownik wydziału inwestycji w urzędzie miejskim w Augustowie nie chce szerzej komentować nagłego rozwiązania umowy o pracę z burmistrzem Karolczukiem. Każdy pracownik ma prawo do rozwiązania umowy o pracę z pracodawcą w określonych przepisami okolicznościach, ale nie zawsze pracodawca ma prawo rozwiązania umowy za porozumieniem stron, szczególnie jeśli są przesłanki do zastosowania innych trybów i zasad uregulowanych odpowiednimi przepisami we właściwych aktach prawnych.Data dodania komentarza: 10.11.2025, 15:24Źródło komentarza: Krótki komentarz byłej pani kierownikAutor komentarza: Zainteresowany.Treść komentarza: Pan Jedliński to jest taki doradca, Doradzał tak dla obecnego Starosty , że aż synek Jedlińskieg został zatrudniony na kierowniczym stanowisku w Rejonie Dróg Powiatowych .Tak niesie wieść gminna . Nie wiem czy to prawda, może wypowie się w tym temacie pan Jedliński, czekam ,odwagiData dodania komentarza: 10.11.2025, 15:09Źródło komentarza: Nagła zmiana w urzędzie miasta. Pytania o przyczynyAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Jakoś mnie to nie zaskoczyło. "ciemny naród" może i to kupi, ja nie. Biorąc pod uwagę okoliczności, w jakich doszło do zwolnienia, dla mnie to jawna dyscyplinarka. No , ale papier wszystko wytrzyma.Data dodania komentarza: 10.11.2025, 13:56Źródło komentarza: Krótki komentarz byłej pani kierownikAutor komentarza: Kwiatki, kwiatki, ach te kwiatki i za kratkiTreść komentarza: Może warto skierować zapytanie do burmistrza Karolczuka na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej w zakresie postanowień umownych dotyczących terminu zakończenia budowy oraz klauzul dotyczących kar umownych, w tym wysokości kar za przekroczenie terminu zakończenia budowy hali sportowej, nieterminowego usunięcia usterek po odbiorach: częściowych, powykonawczych i gwarancyjnych itp.? Okaże się, jak urząd miejski pod kierownictwem trzech augustowskich burmistrzów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego egzekwuje postanowienia umowne od wykonawcy w zakresie realizacji komunalnej inwestycji o wartości kilkudziesięciu milionów złotych. Może być boleśnie, jeśli finansowanie miało źródło także z Funduszy Unijnych i inwestor nie wypełnił wszystkich kryteriów i wymagań określonych w umowie odnośnie otrzymania dofinansowania ze środków unijnych.Data dodania komentarza: 9.11.2025, 18:55Źródło komentarza: Burmistrz nie komentuje nagłego odejścia ważnej kierowniczki urzędu miejskiegoAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Dziś Bareja miałby gotowe scenariusze. To skoro "Miś" z bilbordu nie chce podać przyczyny, to może Pani Magda coś powie o przyczynie zwolnienia? Może do Pani Wrzosek skieruje jakieś słowa, a może jak Zerro woli na uboczu?..Data dodania komentarza: 9.11.2025, 15:54Źródło komentarza: Burmistrz nie komentuje nagłego odejścia ważnej kierowniczki urzędu miejskiegoAutor komentarza: Do dzieła niegospodarny burmistrzu Mirosławie Karolczuku!Treść komentarza: Wydaje mi się, iż mieszkańców i nie tylko mieszkańców Augustowa bardziej interesuje sprawa związana ze znacznym poślizgiem w oddaniu do użytkowania hali sportowej, niż przyczyna rezygnacji z pracy, bądź zwolnienia urzędniczki z miejskiego magistratu. Natomiast burmistrzowi Karolczukowi raczej powinno zależeć, żeby w sposób rzetelny i transparentny powiadomić opinię publiczną, jak kilkumiesięczne przekroczenie terminu realizacji inwestycji finansowanej ze środków publicznych ma się do zapisów umownych, żeby przy okazji nie narażać na nieprzyjemności do niedawna bezpośrednio podległego mu pracownika w kierowanym przez burmistrza Karolczuka urzędzie miejskim w Augustowie. Co do zasady kary za niespełnienie warunków umownych kończą się znacznymi karami finansowymi dla wykonawcy, jako odszkodowanie na rzecz inwestora za niespełnienie tychże warunków umownych.Data dodania komentarza: 8.11.2025, 23:20Źródło komentarza: Burmistrz nie komentuje nagłego odejścia ważnej kierowniczki urzędu miejskiegoAutor komentarza: Lichwiarz, sutener, kibol i upadły "szeryf" to powinowaty mentalnie gangTreść komentarza: Zbigniew Ziobro ukrywając się przed wymiarem sprawiedliwości u przyjaciela Putina w swoim stylu cynicznie gra na ludzkich emocjach próbując odgrywać trybuna ludowego w obronie osób chorych na raka. Gdzie żeś był tchórzu, makiawelistyczny obłudniku, mendo społeczna, gdy czołgałeś, poniewierałeś i niszczyłeś ludzi, którzy nie poddawali się twojej dyktaturze niesprawiedliwości i niezłomnie stanęli przeciw niszczeniu trójpodziałowi władzy zachowując kręgosłup moralny do końca pisowskich nierządów?Data dodania komentarza: 8.11.2025, 22:11Źródło komentarza: Prąd tańszy o 66 procentAutor komentarza: misioTreść komentarza: Kierownik wydziału w urzędzie jest uważany za osobę publiczną, więc można żądać podania powodu zwolnienia, gdyż jest to informacja publiczna. Można zapytanie do urzędu (burmistrz) z adresu mail (anonimowo, bez podawania danych) i urzędnik ma obowiązek odpowiedzieć w terminie 14 dni roboczych. Na brak odpowiedzi i lub odmowę można złożyć skargę na burmistrza do rady miejskiej. Ew. Skargę na bezczynność lub odmowę udostępnienia informacji publicznej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) w Białymstoku.Data dodania komentarza: 8.11.2025, 21:49Źródło komentarza: Burmistrz nie komentuje nagłego odejścia ważnej kierowniczki urzędu miejskiegoAutor komentarza: Nie ulepisz złotego pierścionka z kociego gównaTreść komentarza: Niestety, ale folwarcznikom pańszyźnianym spod znaku Nasze Miasto-PiS skrajnie jest nie po drodze z działalnością samorządową na rzecz lokalnej społeczności i realnego rozwoju miasta, które to zadania samorządu terytorialnego przede wszystkim ułomnie postrzegają przez pryzmat rozwoju własnych byznesów i kurczowego utrzymania się przy władzy. Zresztą nie dziwi mnie wcale ich populistyczno-picersko-pozerska rozedrgana działalność w samorządzie - po prostu: z piasku bata nie ukręcisz.Data dodania komentarza: 8.11.2025, 20:15Źródło komentarza: Burmistrz nie komentuje nagłego odejścia ważnej kierowniczki urzędu miejskiegoAutor komentarza: Wkurzony na maksaTreść komentarza: Do pani radnej, specjalistki od sprawiedliwości społecznej: Jak przekroczę prędkość to dlaczego sąsiad połowy mandatu nie płaci skoro ma samochód? Mamy 21 wiek. Niech każde gospodarstwo domowe ma worek z kodem kreskowym. Zgodnie z deklaracją placisz za 3 osoby to dostajesz 3 worki do zapełnienia. Kombinujesz, mieszka u ciebie 5 osób na lewo, a płacisz za jedną to dostajesz jeden worek. Masz za dużo smieci? To je żryj. Proste jak drut. Zainwestować w fotopułapki i robić łapanki wyrzucających do lasu. Naprawdę jest wiele możliwości, a wybrano najgłupszą.Data dodania komentarza: 8.11.2025, 18:58Źródło komentarza: Necko wygrywa po tie-breaku! Emocje w Augustowie znowu sięgały zenituAutor komentarza: Rozwolnienie w UMTreść komentarza: No właśnie chyba karma wróciła tyle że do pani kierownik 😉 A że plotki, no cóż, skoro urząd informuje, że nie informuje to i powstają plotki. Chociaż trochę rozrywki w tym smutnym jak p... mieścieData dodania komentarza: 8.11.2025, 18:47Źródło komentarza: Burmistrz nie komentuje nagłego odejścia ważnej kierowniczki urzędu miejskiegoAutor komentarza: 26 zetaTreść komentarza: Zobaczyłem na FB profil Augustów TV i tam pani radna (nie wiem jak się nazywa, 6 zeta na nią mówią) tłumaczy, że teraz bedzie sprawiedliwość w płaceniu za smiecie. "Augustowscy radni zdecydowali, że od przyszłego roku wszyscy mieszkańcy - zarówno ci z domów jednorodzinnych, jak i bloków - będą płacić za śmieci w zależności od zużycia wody. Rozwiązanie to od kilku miesięcy obowiązuje w budynkach wielorodzinnych". Czy Wy to rozumiecie? Jak ktoś wynajmował pokoje dla 5 osób to mu zużycie się nie zmieni. Zużywał 30m3 i nadal będzie zużywał. Ja kąpię się codziennie i zużywam sporo wody i to oznacza, że będę dużo smiecił? Co z domami, gdzie podlewają ogrody? Czy ktiś tam do reszty pojęcie stracił? To Pani radna nie wie, że worki mogą miec kody kreskowe jak na papierosach i każdy worek może być rejestrowany? Ile worków taka płatność. Co ma woda do ilości śmieci? Może trzeba powołać komitet ds. odwołania RM?Data dodania komentarza: 8.11.2025, 18:37Źródło komentarza: Burmistrz nie komentuje nagłego odejścia ważnej kierowniczki urzędu miejskiegoAutor komentarza: KukunamuniuTreść komentarza: Nie chcem żadnych kładek, nie chcem żadnych kolejek. Ja chcem trawaje i metro.Data dodania komentarza: 8.11.2025, 18:26Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: KonopielkaTreść komentarza: Środa od 17:00 do 21:00 wrzaski i non stop łomot bębnami: bum bum bum bum bum bum .... Non stop przez kilka godzin. Siedzisz w domu, chcesz obejrzeć fakty, robisz tv coraz głośniej, a w tle... bym... bum... bum... Dziś sobota. Po tygodniu pracy większość chce spokoju, a tu bum... bummmm... buuummmmm. Czy wy w tmy urzędzie miasta i SP4 jesteście zdrowi, że ludziom to robicie? To nie jest godzina lub dwie, a kilka godzin. Już obecność szkoły, wrzaski, dzwoni przez cały dzień powinny wystarczyć. Zróbcie halę z dala od mieszkań. Ludzie chcą miec spokój, a nie wieczne nakurw..... w bębny. Mało tego. Dziś jakiś mlon z Suwałk zastawił bramę wjazdową. Akurat wyszedłem śmiecie wyrzucić. Czy mogę tak stać, bo na mecz przyjechałem i nie ma gdzie zaparkować? Odpowiedziałem: dziś panu zezwalam, bo nigdze nie jadę, ale następnym razem jak będzie zastawiony wjazd to dzwonięm na Policję. Panie Burmistrzu i pozostali vice oraz Nasze Miasto: jesteście naszymi najgorszymi wrogami. Urny wam to niedługo powiedząData dodania komentarza: 8.11.2025, 18:20Źródło komentarza: Necko wygrywa po tie-breaku! Emocje w Augustowie znowu sięgały zenituAutor komentarza: Ratuszowe gamonie po dekadzie rządów obudzili się ze "snu nocy letniej": nie tylko burzą i inwestują w swoje byznesyTreść komentarza: Mieszkańcy Augustowa!!! Nastąpił Przewrót Kopernikański, czyli wreszcie oświeciło naszomiastowych ratuszowych picerów, pozerów i festyniarzy po blisko dekadzie gazetkowo-fejsbukowych rządów. Naszomiastowcy zauważyli, że poza ulicą Rybacką są miejsca, gdzie należy rewitalizować i modernizować infrastrukturę wspierającą turystykę w Augustowie. UWAGA!!! Będą wreszcie komunalne inwestycje na plaży Budowlani i na Dąbku! Dotarło do ratuszowych gamoni, iż swawolne wydawanie milionów złotych z publicznych pieniędzy, w tym na monumentalny ratusz, niegospodarne tworzenie kumoterskich etatów w miejskich jednostkach organizacyjnych, picero-pozerskie podrygiwanie w przestrzeni publicznej itp., nie zawrócą Augustowa z naszomiastowej równi pochyłej ćwiczonej przez ostatnie lata przez ww. demiurgów tzw. malowania trawy, permanentnego dyletanctwa i populistycznego bełkotu otumaniąjacego znaczna część mieszkańców Augustowa niedporną na jałową mowę trawę, opowieści z mchu i paproci, obiecanki-cacanki i tym podobne przysłowiowe gruszki na wierzbie.Data dodania komentarza: 8.11.2025, 18:14Źródło komentarza: Burmistrz nie komentuje nagłego odejścia ważnej kierowniczki urzędu miejskiegoAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: A mnie to dziwi, że jak za poprzednich kadencji w samorządzie różni ludzie byli zwalniani, lub sami rezygnowali z pracy to nikt z państwa radnych tak nie drążył tematu... A tu nagle na łamach gazety lokalnej "wielka sprawa", zapytania, wyjaśnienia, na najbliższej sesji pewnie 4 godzinna debata na ten temat się odbędzie to się wszystkim rozjaśni.Data dodania komentarza: 8.11.2025, 16:19Źródło komentarza: Burmistrz nie komentuje nagłego odejścia ważnej kierowniczki urzędu miejskiegoAutor komentarza: Folwarczne zarządzanie insrybutorowo-jablonkowego towarzystwa wzajemnej adoracjiTreść komentarza: Szkoda, że miasto ro-ZWIJA SIĘ tylko w gazetce pod redakcją burmistrza Karolczuka, natomiast w realu jest szybkie wyludnianie się Augustowa. Proszę spojrzeć na liczbę pustych lokali do wynajęcia oraz mieszkań na rynku pierwotnym i wtórnym, na których kupno lub wynajem od wielu miesięcy nie ma chętnych. Picowaniem, pozerowaniem, festyniarstwem i monumentalno-megalomńaskim ratuszem nie zapobiegnie się zapaści Augustowa, a tym bardziej nie spowoduje się skierowania miasta na ścieżkę rozwoju.Data dodania komentarza: 8.11.2025, 12:19Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: Pańszczyźniany folwark insrybutorowo-jablonkowej ekipy, czyli mierny, bierny, byle wierny i kto nie z Mieciem, tego zmieciemTreść komentarza: Od dawna wiadomo, że naszomiastowe obszczymurki szkodnikują wedle swoich folwarcznych zasad, czyli: "kto nie z Mieciem tego zmieciem" i "mierny, bierny bylewierny". Towarzystwo wzajemnej adoracji spod znaku Nasze Miasto-PiS sprowadziło nie tylko Spartę do rozkladu, ale chyba już całe miasto pod ich rozedrganymi, krótkowzrocznymi, kumoterskimi rządami zmierza w kierunku zadupia i zaścianka zarządzanego na wzór pańszczyźnianego folwarku.Data dodania komentarza: 8.11.2025, 11:37Źródło komentarza: Klub walczy o punkty i spokój po burzliwym początku sezonuAutor komentarza: wwwTreść komentarza: Jedno się tej ekipie udało - zniszczyć rynek Zygmunta Augusta. wyprowadzili co się da , teraz to jest tylko parkin dla taksówkarzy i samochodów osobowych. gratuluję sukcesu !!!Data dodania komentarza: 8.11.2025, 11:29Źródło komentarza: Riposta Tadeusza Jaworskiego. Znany społecznik krytycznie o działaniach władz (Video)Autor komentarza: Prawdziwy kibicTreść komentarza: Kibic ? Jak ktoś jest kibicem to wspiera swój klub. Kim ty jesteś świadczy twój komentarzData dodania komentarza: 7.11.2025, 22:51Źródło komentarza: Klub walczy o punkty i spokój po burzliwym początku sezonu
Reklama