Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 4 kwietnia 2026 16:18
Reklama

Wariant burmistrza dzieli radę

Podziel się
Oceń

Budowa południowo-wschodniej obwodnicy Augustowa od kilku tygodni wywołuje duże kontrowersje. Miejscy radni ponad podziałami twierdzą, że powrót TIR-ów do naszego miasta jest wykluczony. Prezentują jednak różne koncepcje jak temu zapobiec. Ostatnio próba wypracowania wspólnego stanowiska zakończyła się fiaskiem. Byliśmy świadkami niecodziennych zdarzeń, bo radni opozycji odmówili udziału w głosowaniu nad uchwałą.
Wariant burmistrza dzieli radę

Bartosz Lipiński

Cały artykuł dostępny wyłącznie w papierowym wydaniu tygodnika Przegląd Powiatowy, do kupienia od czwartku, 13 lutego. Zapraszamy do lektury.


Napisz komentarz

Komentarze

Majteczki w kropeczki 18.02.2020 11:27
Cytując współczesnego wieszcza dobrej zmiany ..."Jemu miód z ust kapie, on ma pyłek kwiatowy na ustach..." ....

hehe 17.02.2020 13:47
Twarz burmistrza nie wyraża entuzjazmu dla jego własnego projektu. Co tu komentować.

wyPAD 18.02.2020 11:28
Zdał sobie sprawę że jest tylko narzędziem w rękach innych ..podobnie jak PAD

Marionetka 18.02.2020 21:17
Długopis?

bez kitu 16.02.2020 23:05
Jakby nie patrzeć obwodnica jest potrzebna bo ruch samochodów , nie tylko TiRów rośnie z roku na rok i nie uciekniemy od tematu. Niestety mamy takie położenie geograficzne a nie inne i kompromis musi zostać wypracowany . Warianty GDDKiA są w ogóle nieprzemyślane a wariant burmistrza został zbyt późno mieszkańcom przedstawiony . Można było przez ostatni rok przeprowadzić konsultacje społeczne zarówno u nas jak i w sąsiednich gminach. A teraz ci mądrzy niech nie zganiają winy na nas mieszkańców , na Komitet , na opozycję i Bóg wie jeszcze na kogo ..tylko niech połkną żabę i przyznają się do błędu że dali ciała . Jaki był powód opieszałości informacyjnej ? to tylko oni wiedzą ....

Jakub 15.02.2020 09:21
A po co w ogóle ta obwodnica? Czy ktoś może to merytorycznie wytłumaczyć? Bo z tego co mi się wydaje tylko po to ,że jest projekt rządowy 100 obwodnic i jakiś "mądry" urzędnik wpisał Augustów, bo tzw "przesmyk suwalski" - wybitny znawca sztuki wojennej. Rozumiem, że Wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z marca 2019 roku dotyczy kwestii przekroczenia przez pojazdy ciężkie jednego z parametrów pojazdów możliwych do naruszenia tj. nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t. TSUE uznał obowiązujący w Polsce system udzielania zezwoleń na przejazd pojazdów o nacisku osi do 11,5 t za sprzeczny z przepisami dyrektywy. Ale niech się może ktoś wypowie z branży transportowej, czy jeśli będzie taka możliwość to będzie tiry wysyłał przez Ogrodniki, czy Budzisko? Może były jakieś badania, konsultacje w tym temacie? Jest też skierowany do konsultacji projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych. Może trzeba lobbować by była zgodnie z ustawą ( oczywiście w zgodzie z przepisami UE) możliwość wyłączeń z ruchu tranzytowego części drogi. Zgodnie z obecnym projektem przewidziano możliwość wprowadzenia zakazu poruszania się pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej powyżej 10 t lub 8 t przy pomocy znaków drogowych po spełnieniu łącznie dwóch przesłanek. Chodzi o sytuację, w której poruszanie się cięższych pojazdów jest niemożliwe ze względu na stan techniczny drogi oraz droga przebiega przez lub w pobliżu obszaru/obiektu, na który ruch ciężki może mieć negatywny wpływ - w projekcie wskazano katalog takich obiektów, w tym obszary chronione przyrodniczo, zabytki, obiekty uzdrowiskowe, czy placówki oświatowe.

Daniel 16.02.2020 11:21
Najprościej jak się da: Droga krajowa musi spełniać warunki takie by tiry mogły nią jeździć, więc czy nam się chce czy nie tiry będą tam jeździły bo takie są przepisy UE do której przystąpiliśmy zgadzając się na jej warunki. Teraz albo wybudujemy obwodnicę albo tiry wrócą do miasta i żadne protesty tu już nie pomogą więc lepiej przestać toczyć pianę i wypracować wspólne stanowisko dla dobra mieszkańców a nie próbować zbijać polityczny kapitał mówiąc tylko NIE NIE NIE

wod 16.02.2020 14:53
Również najprościej jak się da: Jedną uchwałą można zmienić status drogi z krajowej na wojewódzką i wtedy droga nie musi spełniać warunków takich, żeby jeździły nią TIRy. Co jest tańsze: inwestować w drogę przez las, czy obniżyć jej status?

Mirek 18.02.2020 08:53
Wiesz. Najtaniej będzie zburzyć jakiś most na tej drodze. Popierasz?

wod 18.02.2020 13:57
Uważasz, że zburzenie mostu będzie tańsze niż podniesienie ręki przy głosowaniu nad uchwałą zmieniającą status drogi?

Mirek 18.02.2020 15:30
Nie. Uważam, że piszesz głupoty. Drogi krajowe tworzą korytarze transportowe funkcjonujące nie tylko w danym powiecie, ale w skali całego kraju. Przebieg dróg krajowych ustalany jest podczas posiedzenia Rady Ministrów i dzieje się to raz w roku. I w reszcie na koniec: droga krajowa nie może tak po prostu zniknąć. Została wybudowana za pieniądze podatników (z podatków odprowadzanych centralnie - czyli wszystkich Polaków) i jako taka wszystkim obywatelom powinna służyć. Więc może wyjaśnij jaką uchwałę masz na myśli i czyje ręce będą podnoszone oraz w czyim imieniu.

wod 19.02.2020 12:48
Istnieje ustawowy podział dróg na klasy dróg. Ta droga na wschód od Augustowa nie łączy dużych miast i nie jest rekomendowaną drogą tranzytową, bo przejście graniczne w Ogrodnikach jest wyłączone dla ciężarówek - dlatego jest drogą z klasy "drogi główne" (oznaczenie symbolem G). Klasa drogi G przyporządkowuje jej kategoryzację jako wojewódzka. Tak powinna być zakwalifikowana przez GDDKiA, oraz przegłosowana w Urzędzie Marszałkowskim. Możliwe jest podniesienie parametrów tej (i każdej innej) drogi tak, aby można ją zaliczyć do klasy "drogi główne ruchu przyspieszonego" (symbol GP). Ale na dziś w ustawie o drogach publicznych jest napisane jasno: 1. drogi krajowe – klasy A, S, GP 2. drogi wojewódzkie – klasy GP lub G I ja oczekuję kategoryzacji dróg zgodnie z warunkami ustawowymi, a nie według marzeń drogowców. To, że ktoś kiedyś "na wyrost" zaliczył ją do "krajowych" nie oznacza że trzeba wydawać setki milionów na modernizację, której nikt nie potrzebuje...i której próba skończy się jak "estakada nad Rospudą"...

Mirek 20.02.2020 09:30
Znowu mylisz pojęcia. W ustawie o drogach nie wzmianki o kategorii drogi. Ustawo odsyła do "Warunków Technicznych jakim powinny odpowiadać drogi..." a te określają warunki, które muszą (powinny) być spełnione przy projektowaniu takiej drogi. Po drugie ta sama przywołana przez Ciebie Ustawa o drogach w Art. 5 pkt 2 i 4 mówi wyraźnie: Do dróg krajowych zalicza się: drogi międzynarodowe oraz drogi dojazdowe do ogólnodostępnych przejść granicznych obsługujących ruch osobowy i towarowy (rzeczywiście na przejściu obowiązuje ograniczenie tonażu do 7,5 tony, ale samo przejście zostało rozbudowane i przyczyna ograniczenia to właśnie słaba droga od Ogrodnik do Augustowa). (SZACH I MAT)

??????? 20.02.2020 14:09
To dlaczego nikt nie przebudowuje DK nr 16 na Mazurach ? Wąska, kręta, bez pobocza i ograniczona starymi drzewami! Tam niech najpierw dostosuja drogę do wymogów unijnych! Tam droga biegnie przez pola! Ps. Jestem ciekawa jaki interes mają nasi radni że idą po trupach ....żeby wprowadzić na spokojną drogę tiry ?

wod 20.02.2020 17:23
Od razu 1 art. ustawy odnosi się do kategorii dróg... Ja zresztą pisałem o klasach dróg, o których mówi art.2 pkt. 3... Zaś w art. 4 pkt 26 jest odniesienie do nadrzędnego przepisu unijnego, w którym są wytyczne jak się tworzy sieć dróg docelową do roku 2030 oraz o konieczności obniżenia do roku 2050 emisji gazów cieplarnianych z transportu o 60% i zastanów się czy puszczenie ciężarówek na Ogrodniki do tego prowadzi... W tym dokumencie przeczytaj zwłaszcza punkt 14, który brzmi: "W należycie uzasadnionych przypadkach powinny być możliwe odstępstwa od wymogów dotyczących infra­struktury sieci bazowej. Powinny one obejmować przy­padki, gdy inwestycji nie można uzasadnić, na przykład w słabo zaludnionych obszarach".Nie myl szachów z warcabami

!!!!!!!!! 20.02.2020 18:10
DK16 przez Mazury juz jest w zaawansowanym stadium projektów a jej część została już wykonana . Tam mają większe problemy niż u nas bo trasa jest wytaczana przez tereny gdzie elita z "warszawki" ma swoje działki i domy. ...a siła oddziaływania tych ludzi na decyzję GDDKiA jest o wiele większa niż u nas ...chyba że się mylę . Przebieg DK 16 na mazurskim terenie jest bardziej ingerujący w przyrodę bo i odcinek jest dużo, dużo dłuższy bo prawie 120 km . Popatrz i wyciągnij wnioski czy tam nic nie robią .... https://tiny.pl/tvhq6

Oddany sprawie 14.02.2020 21:41
Panie burmistrzu niech Pan ma na oku vice burmistrza i solidarnosciowca dobrze Panu podpowiadaja

Podatnik 14.02.2020 21:37
Skrzywiona mina świadczy o jasności umysłu. Augustów tonie. Spójrz na Giżycko, Ełk, Suwałki, Sokółkę... W naszym miasteczku są tylko projekty projektów, plany planów, złożone dokumenty. Informacje o przedszkolu i domu kultury tysiąc razy powtarzane. Ale rzeczywistości nie da się zaczarować, miasto stoi, jedynie podwyżki serwują rządzący mieszkańcom, bo mają pewność czterech kolejnych lat na stołkach. Prócz kawy parzonej w urzędzie żadnego ruchu w mieście. Najgorszy burmistrz ever.

Kauuuu 15.02.2020 12:38
Może ma zaparcia ???

Asfalt forever 14.02.2020 20:55
Uwaga ludzie! Chyba zaczynam rozumieć ten sprytny plan. Otóż burmistrz i jego światły zespół jako zwolennicy asfaltowania wszystkiego co się da a w szczególności wyciągania z błota, chcą wyasfaltować leśne dróżki w sercu Puszczy Augustowskiej i w ten sposób przejść do historii jako autorzy Asfaltowania Jakiego Jeszcze Nie Było!! Dodatkowo wielką zaletą jest to, że tam nie trzeba budować żadnych chodników - łosie, sarny, dziki, lisy, jenoty, jelenie, kuny, wydry oraz pomniejsze gady i płazy nie będą w tym temacie zgłaszać żadnych roszczeń. Mirosław uwielbia zapach świeżego asfaltu o poranku!

Augustowiak 14.02.2020 15:03
Burmistrz i jego zwolennicy zbierają podpisy za budową obwodnicy w wersji burmistrz czyli w Kolnicy jadąc od Augustowa skręcamy w lewo przez środek Puszczy Augustowskiej kanał Augustowski Swobodę suchą rzeczkę obok jeziora Serwy wychodzi my w Dalnym Lesie na drogę Augustów Ogrodniki-granica Państwa ten wariant nie ma żadnych szans powodzenia niszczy tereny puszczy Augustowskiej spokojne piękne tereny przyrodniczo-wypoczynkowe mieszkańców Augustowa i dla turystów trzeba naprawdę nie kochać tej ziemi żeby coś takiego wymyślić ja namawia wszystkich mieszkańców Augustowa najlepszym rozwiązaniem jest STOP TIROM na drodze AUGUSTÓW-Ogrodniki Granicą Państwa to w Augustowie nie będzie żadnych Tirów

Mirek 18.02.2020 08:56
A czemu tylko stop TIR'om? Sto wszystkim pojazdom. Po co komu ta droga? Inne też.

Mieskznka Baraczewa 14.02.2020 13:43
Dowiedziałam się że burmistrz zbiera podpisy za wybudowaniem obwodnic. Zbierający informują mieszkańców, że podpisują się przeciw obwodnicy. Bardzo eleganckie robienie mieszkańców w konia, przepraszam w obwodnicę. Jak burmistrz chce obwodnicy, niech sam sobie podpisuje.

Mercy 14.02.2020 15:10
Jak zwykle transperętnie ! Z kłamstwem i manipulacją kojarzy mi się to wszystko ! Już nie pierwszy raz na przestrzeni pięciu lat mieszkańcy są robieni w ,,konia" Gratulacje za uczciwe postawienie sprawy Panie Burmistrzu. Traci Pan w niewiarygodnym tempie zaufanie społeczne.

wyborca 14.02.2020 16:04
BURMISTRZ Cieślik wyprowadził TIR-y z miasta i powiatu Augustowskiego BURMISTRZ KAROLCZUK WPOROWADZA.

tym 16.02.2020 16:08
glupis jak but

W. 14.02.2020 17:48
Niczego temu panu i jego pomagierom nie podpiszę i wam radzę to samo. Bojkot tym rządom!

34g 14.02.2020 12:29
Lampy na ulicach zgaście. Samo południe, a juz któryś dzień się palą. Na bogato!

ayrton 18.02.2020 11:45
A wcześniej to cholery w nocy gasili.

Mark1 13.02.2020 20:50
A tak na marginesie. W prawym górnym rogu jest ankieta z pytaniem: "Czy jesteś za budową obwodnicy, która może skierować ciężarówki do Augustowa?" To chyba jakaś głupota, bo z mojej wiedzy obwodnicę buduje się właśnie po to by samochody ominęły miasto. Niby w jaki sposób obwodnica ma skierować TIR'y do miasta? Ktoś rozumie to pytanie? Proszę o wyjaśnienia...

Baraczewo 13.02.2020 21:13
Popatrz na warianty GDKiA. Wszystkie warianty wprowadzają ruch do miasta.

Max 13.02.2020 21:35
No właśnie patrzę. I nie widzę żeby którykolwiek wariant wprowadził ruch do miasta. Gdzie jest to miato twoim zdaniem.

Miejscowy 13.02.2020 21:55
To widać że nie jesteś z Augustowa ,pewnie w Anglii mieszkasz

August 13.02.2020 22:29
Wojciech Studzieniczną Przewięź wypusty to Augustów a obwodnica właśnie wyznaczana jest przez te tereny , będzie przebiegać przez kanał Augustowski,Bystry znowu przez kanał Augustowski i tiry pojadą obecną drogą do Ogrodnik chcesz jeżdzić do macharc płaskiej gib i innych miejscowości wypoczynkowych sznureczkiem za TIR-ami ?ale ty pewnie tego nie rozumiesz dlatego piszesz te głupoty ......

DK 16 13.02.2020 22:51
No to super czyli jak mniemam obwodnica musi wyjść przed Studzieniczną bo dalej jest jezioro Studzieniczne . Bardzo dobrze w końcu ktoś rozgarnięty wyrobił się w granicach administracyjnych ich miasta.

Tak na prawdę jesteś sam 13.02.2020 16:45
Jak patrzę na niego to czuję niesmak. Skrzywiony, skręcony zero uśmiechu. Biedny ty człowiek, że taki zgorzkniały.

Max 13.02.2020 16:14
Proponuję przeprowadzenie referendum (albo w skromniejszej wersji jakiejś ankiety) w sprawie przebudowy. Niezbędna jednak jest pełna i niezależna informacja o sytuacji związanej z "obwodnicą". Czy rzeczywiście na drogę nr 16 muszą wrócić TIR'y? Czy jest to zawarte w jakichkolwiek dokumentach (wytycznych krajowych, umowach międzynarodowych itp.) Czy jest możliwość, że po wyremontowaniu drogi, a bez wybudowania obwodnicy TIR'y wrócą do miasta? Wg mnie jest, bo nawet w tej chwili znaki tego nie zabraniają (tzn. zabraniają, ale nie wszystkim)

jab 14.02.2020 07:19
A pisać!!!! http://samorzad.pap.pl/depesze/wiadomosci_centralne/195908/Czekaja-na-uwagi--Ruszaja-konsultacje-Programu-budowy-100-obwodnic

Przyrodnik 13.02.2020 15:46
A co na temat tej drogi do Ogrodnik Lasy Państwowe? Nadleśnictwa Augustòw,Płaska,Głęboki Bròd,Pomorze? Dlaczego milczą?......Bo to państwowe ,czyli ok można?

3r 13.02.2020 17:36
Nie, bo teraz pisowskie i mozna, bo taka obietnica przedwyborcza.

Przyrodnik 13.02.2020 19:16
No masz rację, bo wcześniej strajkowali przeciwko tirom, Augustów i Puszcza Augustowska została uratowana a teraz niestety milczą...

zachmurzenie duże

Temperatura: 10°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1010 hPa
Wiatr: 22 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Insrybutorowo-jabłonkowo-lipszczański folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS☝️💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉🏚🏚🏚💸Treść komentarza: Niby wybory parlamentarne 2023 r. zakończyły okres permanentnego rozmontowywania i wyprowadzania Polski z Unii Europejskiej przez autokratyczno-ksenofobiczny, do cna przesiąknięty korupcją pisowski aparat paralitycznej władzy. Pomimo to w Augustowie pisowski mir okraszony fetorem ruskiej onucy tak mocno zakorzenił się w lokalnych strukturach władzy i co ciekawe także w mentalności znacznej części mieszkańców Augustowa, że nadal uskuteczniany jest swego rodzaju folwarczno-pańszczyźniany styl zarządzania i na dodatek zmiksowany z korupcjogennymi mechanizmami. Ta toksyczna mieszanka systematycznie wdrażana przez egzekutywę Nasze Miasto-PiS od ponad dekady zatruwa miasto i niestety w znacznym stopniu sprowadziła już Augustów na kurs wyludniania się oraz stale postępującego zaściankowienia prowadzącego finalnie do całkowitej zapaści tego niegdyś tętniącego życiem i prężnie rozwijajacego się turystyczno-uzdrowiskowego kurortu.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 07:57Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Burmiszcz Karolczuk i Rada Miejska są świadomym wyborem wyborców w jakim kierunku ma zmierzać wyludniający się AugustówTreść komentarza: Nasze Miasto-PiS rządzi w Augustowie od ponad dekady i dopóki będą u sterów władzy, nie ma co łudzić się, że Augustów przestanie brnąć w kierunku zadupia, zaścianka i wyludniania się miasta. Towarzystwo wzajemnej adoracji spod insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiego znaku Nasze Miasto-PiS zafiksowało się na ultrapopulistycznym pajacowaniu, kabotyństwie i farmazonerii uskutecznianym w mediach społecznościowych oraz w gazetce pod redakcją burmiszcza Karolczuka. To jest ich symptomatyczny sposób na "rozwój" Augustowa, co ciekawe dzięki któremu utrzymują się przez tyle lat u władzy. Być może mieszkańcom odpowiada taki rozwój Augustowa i permanentna indolencja trzech augustowskich burmiszczów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego, między innymi zmaterializowana chyba w największych w dziejach Augustowa blamażach związanych z pozyskaniem zera złotych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich, a niebawem prawdopodobnie utratą kilkudziesięciu milionów złotych Funduszy Unijnych przeznaczonych na budowę kładki nad Nettą.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:57Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Niebezpieczna "instalacja reklamowa" przy miejskim wyciągu narciarzy wodnych w AugustowieTreść komentarza: Czy wiadomo co dzieje się z komunalnym wyciągiem narciarzy wodnych w Augustowie na jez. Necko? Jakieś części pomostu i zdezelowane tratwy z zardzewiałymi beczkami po jakiśch substancjach składowane są na plaży przy zburzonym POSTiW. Święta Wielkanocne za pasem, więc do Augustowa przyjedzie wiele osób z całej Polski. Może warto uprzątnąć ten miejski teren, żeby nie robić antyreklamy i złego PR dla Augustowa? Ktoś zarządza tym komunalnym obiektem użyteczności publicznej? Czy znowu musi dojść do niebezpiecznego w skutkach wypadku, jak miało to miejsce w kwietniu ubiegłego roku?Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:27Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Ma Pan nasze poparcie. Już raz dzięki "prawniczce" Pan zarobił. Widać, że się nie nauczyła? No problem. Pozwać do sądu i wysokie odszkodowanie. Na szczęście reżim mafii PiS praktycznie się kończy. Pozdrawiam..Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:13Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: oolooTreść komentarza: A ja bym chętnie poruszył inny tema. Przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Brzostowskiego, Sucharskiego i Licealnej. Chodzi o przejście LO _ Biedronka. Tak się zastanawiam, czy tam nie powinno być sygnalizacji na żądanie. Zaobserwowałem już od dość dawna, że to przejście potrafi skutecznie zablokować ruch kołowy zwłaszcza przed 8.00 i na przerwach. Młodzież praktycznie okupuje to przejście idąc tzw. tasiemcami. Tam może dojść do wypadku, gdy trafi się narwany kierowca. Myślę, że nic by się nie stało gdyby tam było takie żądanie dla pieszych. Wiadomo, że po upłynięciu czasu ruch kołowy byłby wznowiony chociaż na minutę do kolejnego uaktywnienia przejścia. Młodzieży nic się nie stanie gdy poczeka minutkę, a kolejka samochodów w tym czasie zostanie sporo rozładowana. Może to głupi pomysł, ale może niekoniecznie. No i ta osoba ze znakiem STOP mogłaby wreszcie odpocząć. Podsuwam do przemyślenia..Data dodania komentarza: 3.04.2026, 16:52Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: ZeroTreść komentarza: Spraw ważnych? Przecież ta sprawa w ogóle nie jest ważnaData dodania komentarza: 3.04.2026, 15:45Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: wwwTreść komentarza: żeby głupota mogła latać to te Panie były by gołębicami.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 15:21Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Czytelnik.Treść komentarza: Panie redaktorze proszę nie martwić się,tylko robić swoje, opinia publiczna musi znać prawdę, a pisiorki to mają we krwi i wyssane z mlekiem żeby być przy korycie i trzepać kasę, mnie osobiście interesuje opinia mentora nad mentorami czyli Walduśia, on taki prawy taki uczciwy więc co na to ,, jak na razie to siedzi cicho a niegdyś był taki amerykański taki odważny, ha ha ha ha ha.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 15:11Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Bill CondonTreść komentarza: The Beauty and the beast...Data dodania komentarza: 3.04.2026, 14:15Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Niby głos rozsądku, a jednak niekoniecznie. “Pójdźcie do urzędu, a Wam odpowiedzą …” w Augustowie? A zadaj “trudne pytanie” to odpowiedzą zapytaniem o udzielenie informacji, a potem zasłonią się ważnym interesem publicznym. Polityka naszą lokalna ma bardzo brzydkie kolory. Opozycja dostawała na gnaty i to w sposób balansujący na granicy dobrego smaku i przepisów, i nikt nie krzyczał, bo tak było akceptowane. Teraz, kiedy w końcu opozycja zaczyna głośno się sprzeciwiać, nagle pojawia się larum. 3 kadencje to i tak o 2 za dużo. Mam nadzieję, że mieszkańcy w końcu przejrzą na oczy, że brak jest koncepcji na rozwój miasta, a chwalenie się wykonywaniem obowiązków (naprawa śród itp) jest wręcz żałosne.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 14:12Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: BAUTreść komentarza: Jakie zdjęcie weselne :)Data dodania komentarza: 3.04.2026, 14:01Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Może warto spojrzeć na tą sprawę z szerszej perspektywy? W całym Augustowie, czy na tych ulicach bardziej głównych, czy na tych pobocznych, są zlokalizowane progi zwalniające. Są także wyniesione przejścia dla pieszych. Z czasem powstają nowe, szczególnie w trakcie remontów ulic. Ważne pytanie, czy to pomaga? Czy przypadkiem mieszkańcy z roku na rok nie skarżą się coraz bardziej na szybkie auta, pomimo że progi są? Może warto zadać pytanie Policji, dlaczego tak mało kontroluje prędkość? Skoro jest informacja kiedy i w jakich godzinach najczęściej występują tzw " wyścigi", może wtedy trzeba stanąć z radarem?Data dodania komentarza: 3.04.2026, 13:49Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Najśmieszniejsze jest to , że w każdej podobnej sprawie od włodarzy słyszę tylko jeden "ARGUMENT" - KŁAMSTWO i żadnej merytorycznej odpowiedzi. Do tego jak wychodzi coś do wiadomości publicznej ujawniający są WROGAMI ROZWOJU MIASTA. Oj to już "zdarta płyta" z-cy ChodkiewiczaData dodania komentarza: 3.04.2026, 11:49Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: WojteKubrynTreść komentarza: Drogi Panie Tomaszu, Droga Redakcjo, Drodzy Czytający. Na wstępie powinniśmy postawić sprawę jasno i rozłożyć ją na czynniki pierwsze: 1. Ulica Nadrzeczna jest w wielu odcinach niebezpiczna. 2. W okresie letnim i weekendowym w godzinach późno wieczornych i nocnych można uświadczyć tam rajdów samochodowych, motorowych etc. 3. Uprzykrza to i powoduje utrudnienie w życiu mieszkańców ww. ulicy. 4. Powstała petycja mieszkańców ww. ulicy, którą koordynował Radny Powiatowy Dariusz Szkiłądź. (na sesji p. Elżbieta Puczyłowska mówiła tylko o wątpliwym sposobie zbierania podpisów i informowania mieszkańców co w tej petycji jest. Przypomnijmy fragment o którym wg Pani Radnej, Pan Radny nie informował do końca mieszkańców. Progi zwalniające powinny pojawić się w odstępach 150 m od siebie na całej ulicy. Co daje według prostej matematyki około 9-11 progów.) 5. Pan Tomasz Miklas otrzymał 30 sekund na wypowiedź w trakcie sesji Rady Powiatu. Mówił 2 minuty. Nie poruszył tego tematu bezpośrednio. Poparł jedynie idee Pana Szkiłądzia, a resztę czasu swej wypowiedzi sprzeczał się z Panem Kotarskim, że 30 sekund to za mało. (Panie Tomaszu, można było lepiej wykorzystać ten czas). 6. Jak dobrze rozumiem Sesja Powiatu czy Sesja Miasta jest to zebranie Radnych wraz z włodarzami danej jednostki administracyjnej. Lud wybiera radnych, aby przedstawiali, omawiali i głosowali nad tym co ludziom boli, sprawia problem lub utrudnia życie. Niestety lub stety dzięki temu, że ludzie wybierają radnych to nie mają zapewnionego stu procentowego przywileju zabierania głosu. Nie każdy organ ma obowiązek dopuszczać ludzi do głosu podczas obrad. Pan miał taką szansę i niestety chaniebnie ją zaprzepaścił. 7. Dodam, że w trkacie zbierania podpisów pod ww. petycją przez Pana Szkiłądzia szła druga petycja po ulicy Nadrzecznej. Była ona również koordynowana przez Pana Szkiłądzia i dotyczyła ulicy Nowomiejskiej, a dokładniej przywrócenia w jednej z jej części ruchu dwukierunkowego. Mądrą uwagę w tej sprawie na sesji poczyniła Pani Alicja Dobrowolska (nazwana przez aprobowanego Pana Tomasza - Dariusza Szkiłądzia - dziwną osobą). Pani Radna rzuciła otwartym pytaniem czy jeżeli ulica Nadrzeczna zostanie obstawiona tak ogromną ilością progów zwalniających to czy cały ruch nie zostanie przekierowany na ulicę Nowomiejską? Oczywiście, że tak! Kto normalny pojedzie po 10 progach zwalniających. Wtedy Pan Szkiłądź zaczął mówić o powstaniu sześciu progów (czyżby się wystraszył prawdy?) 8. Subiektywne podsumowanie: Nie jestem za polityką, ale tutaj chyba muszę przyznać, że czuć i widać podział wśród Radnych Powiatowych i osób ich popierających. Prawo i Sprawiedliwość patrzy przyszłościowo i obowia się konsekwencji nieprzemyślanych decyzji (brawo bo wyciągnęli nauczkę z innych błędów jakie mieli i wiedzą, że lepiej porozmawiać niż na oślep lub przymus robić.) Koalicja Obywatelska ma tak wygurowane ego i zadarte nosy, że patrzą, aby cokolwiek zrobić, teraz, już. Nie patrzą na konsekwencje, a gdy PiS już je naświetla to zmieniają to na czym się opierają. Brak profesjonalizmu, dialogu i nauczki z przeszłości... Ludzie zastanówmy się, komu daliśmy władzę i kogo słuchamy. Często szukamy własnych poglądów w takich materiałch jak powyżej, a nie szukamy prawdy bo ślepo wierzymy w to kto coś nam mówi. Oglądnijcie sesję, przejdźcie się po tych ulicach i zobaczcie te problemy, zajdźcie do urzędu i porozmawiajcie, a dopiero wtedy możecie coś sądzić lub się wypowiadać. Inaczej są to tylko i wyłącznie domniemania lub prawda wmówiona. Czuwajcie i nie dajcie się zmanipulować lub po prostu zwariować.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 11:05Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: patologia ałgóstowskaTreść komentarza: Panie Tomaszu to był zamach! Myślę, że sygnowany przez radnych rady miasta i powiatu oraz włodarzy miasta i powiatu! Tragedia - po prostu tragedia...Data dodania komentarza: 3.04.2026, 10:46Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: OooTreść komentarza: Sam pomysł nie jest zły. Niestety tylko pomysł. Wykonanie i umiejscowienie - kompletnie nieprzemyślane. W innych miastach są takie ławeczki edukacyjne, ale... są pewnie droższe, ale na lata bo solidne, najczęściej wylane z betonu, bez pleksy czy szkła, bez widocznych śrub i umieszczone obok ławek a nie zamiast. Jestem ciekaw jaki był koszt za sztukę? Ktoś wie? Bo to jest tak samo istotne. Tym bardziej, że miasto odmawia pieniędzy na zdecydowanie bardziej przemyślane inicjatywy choćby niektórych klubów pracujących na rzecz młodzieży.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 10:01Źródło komentarza: Skrzynie zamiast ławek nad Neckiem (video/ zdjęcia)Autor komentarza: TozeTreść komentarza: Pan Redaktor puści filmiki, po Radni Koalicji złożyli skargę, a PiS i NM w obronie wrzuca filmiki, bo trzeba się jakoś wybielić. ŻenadaData dodania komentarza: 3.04.2026, 09:28Źródło komentarza: Skarga na urzędników, czyli kiedy ratusz zaczyna mówić językiem bazaruAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Czas wreszcie to prostactwo pogonić do zamiatania ulic za całokształt. Kontrola zewnętrzna i konsekwencje..Data dodania komentarza: 3.04.2026, 04:19Źródło komentarza: Skarga na urzędników, czyli kiedy ratusz zaczyna mówić językiem bazaruAutor komentarza: widzTreść komentarza: Ile już można, kiedy jakieś służby tu przyjadą, 1. stracone prawie 50 mln euro( fundusze Norweskie, Szwajcarskie, Kładka) 2. Nie jasności w planach zagospodarowania, zmiany pod siebie, 3. telewizja opłacana z publicznych pieniędzy na propagandę burmistrza 4. inwestycje przepłacane i nie jasne powiązania i rozliczenia 5. sala sportowa w 2 podpisany aneks żeby firma nie płaciła kary za nie dotrzymanie terminów i milionowe straty miasta 6. zatrudnianie swoich bez ograniczeń - wydział promocji w ratuszu, menadżerowie na stadionie itd... 7. dofinansowania swoim, na sport biznes byłej radnej dostaje ponad 70 tys na prowadzenie komercyjnych półkolonii a klub 80 letni ledwo przędzie 8, Ukrywanie spraw narkotyków w szkołach i narażanie dzieci, a każdy słyszy i wie że dzieci na odwyk trafiają, że jest dystrybucja w szkołach i że zamieszane wiele osób można tak wymieniać a oni traktują to jak swoje miasto i kradną, niszczą co się da i kogo się da a tu nić nie można zrobić - kiedy kontrole, służby itdData dodania komentarza: 2.04.2026, 22:39Źródło komentarza: Skarga na urzędników, czyli kiedy ratusz zaczyna mówić językiem bazaruAutor komentarza: Komu służy demoralizacja???Treść komentarza: Dokładnie! co to znaczy "szkola wygrodziła palarnię" ??? To szkoła średnia czy zakład poprawczy? Marszobiegi w tym lesie to pamiętają już tylko obecni 50cio i 40-latkowie. Absolwenci Technikum i 2 LO. Na takim wuefie obecna "młodzież" prawdopodobnie wymagałaby przyjazdu karetki pogotowia i podania kroplówki na cito🤣Data dodania komentarza: 2.04.2026, 22:19Źródło komentarza: Niepokojące wysypisko śmieci w lesie nieopodal augustowskiego technikum
Reklama