Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 11 marca 2026 00:53
Reklama

Wywiad z burmistrzem Mirosławem Karolczukiem

Podziel się
Oceń

Rozmowa z burmistrzem Augustowa Mirosławem Karolczukiem o zakwalifikowaniu się przez miasto do kolejnego etapu programu „Rozwój Lokalny” i związanych z tym szansach.
Wywiad z burmistrzem Mirosławem Karolczukiem

Bartosz Lipiński

Sukces i szansa dla Augustowa

Panie burmistrzu, na grudniowej sesji rady miejskiej przekazał pan dobrą wiadomość, że zarys projektu złożony przez Gminę Miasto Augustów w ramach programu „Rozwój Lokalny” zakwalifikował się do drugiego etapu konkursu. Proszę powiedzieć, czego dotyczy wniosek i co zostało w nim ujęte?

-Z dumą mogę poinformować mieszkańców, że kilka miesięcy naszej pracy przyniosło efekt. Złożony przez nas tzw. zarys projektu został wysoko oceniony. Zajęliśmy 25 miejsce na 212 miast. Uzyskaliśmy wyraźnie więcej punktów niż Łomża i Hajnówka. Dwukrotnie więcej od Suwałk. Wynik równy z nami z okolicznych miast uzyskał jedynie Ełk.

Jednym z głównych elementów naszego dokumentu „Augustów to przyszłość! Kompleksowy Program Rozwoju Miasta” jest diagnoza problemów, które mogą wywierać negatywny wpływ na rozwój miasta. Kolejnym elementem jest identyfikacja potencjałów rozwojowych. Dodatkowo zwróciliśmy uwagę na wyzwania w kontekście rewitalizacji miasta, a także niedostosowanie wielu rozwiązań technicznych do potrzeb osób starszych, matek z dziećmi, osób niepełnosprawnych. Już przed realizacją tego projektu podjęliśmy szereg działań, które takie bariery likwidują, mowa tu przede wszystkim o programie Augustów Bez Barier, który systematycznie realizujemy. Jednak Projekt Rozwoju Lokalnego to działanie na skalę dotychczas w Augustowie niespotykaną. Dlatego jesteśmy zdeterminowani do dalszej pracy. Sukces w postaci przyznania środków będzie odczuwalny dla każdego mieszkańca.



Napisz komentarz

Komentarze

Solidawnowść 16.02.2020 08:08
Tak dla ścisłości. W tej grupie klakierów Karolczuka głosującej za horrendalnie wysokimi podwyżkami, są oprócz wszystkowiedzących biznesmenów, nie tylko obecni działacze Solidarności - CHUDECKI I SZCZERBAKOW, ale i byli długoletni członkowie tej prospołecznej organizacji - Pani ROSZKOWSKA i Pan OSTAPOWICZ. Po prostu wstyd i kompromitacja.

Nie! Dla tych dwóch 16.02.2020 10:59
Mięta i Mirę, ludzie nadziwić się nie mogą, że tak postępujecie. A propo, mirek kiedy wybory w Bat?

kiedy wybory? 16.02.2020 12:23
Kiedy wybory w solidarności BAT? Będę się teraz interesować tym wydarzeniem, bo przewodniczący Mirosław zaprzecza wszystkiemu co kojarzy się ze związkiem zawodowym. Głosuje np. w radzie cały czas przeciwko zwykłym ludziom, ślepo popierając władzę. Był też przeciwko nauczycielom, za obniżeniem dodatków dla dyrektorów szkół. Chyba już w ogóle zapomniał jaką pełni rolę.

nn 16.02.2020 14:18
widzę że jesteś jednym z radnych ,bo jesteś dobrze zorientowany ,wstyd panie radny

niezadowolona 15.02.2020 15:48
60-80 % podwyżki brzmi dużo ale podaj w liczbach ile 50 gr, czy 1 złote podwyżki ,i jeszcze nie zapomni powiedzieć czego dotyczy ta podwyżka

Gral 16.02.2020 07:31
Czteroosobowa rodzina, która dotychczas musiała zapłacić za segregowane śmieci 135 złotych kwartalnie, od nowego roku zapłaci 252 złote. Rodzina pięcioosobowa zwiększy obciążenia do 279 złotych, a szecioosobowa do 282 złotych. Gospdarstwa domowe złożone z trzech osób zapłacą192 złote, dwuosobowe i jednoosobowe poniosą koszt odpowiednio 129 i 66 złotych Rada Miejska w Augustowie zmieniła stawki za pobyt w miejskim żłobku. Zgodnie z przyjętą uchwałą rodzice będą płacili za miesiąc 250 złotych. Ale to nie wszystko, ponieważ do tej kwoty trzeba doliczyć jeszcze stawkę żywieniową. Radni określili, że nie może być ona wyższa niż 7 złotych dziennie.. To tylko nie które stawki Pani ,, Niezadowolona" jeżeli Pani to za mało to proszę się zgłosić do Radnych z NM i PIS i tych dwóch Panów z Solidarności to może podwyższą jeszcze. I skończ już wypisywanie bzdur.

niezadowolona 16.02.2020 10:06
podwyżki za śmieci są w całej Polsce nie tylko w Augustowie więc to ty już piszesz bzdury ,jeśli chodzi o żłobek nie było podwyżki od kilku lat więc wcześniej czy później musiała być bo jak wiadomo wszystko drożeje od prądu po żywność ,napisz jeszcze o ile więcej będą płacić za żłobek bo nie wszyscy wiedzą jak dużą jest podwyżka .Nigdy nie było 500 plus i rodzice wychowali swoje dzieci , prowadzili do żłobka i nie płakali, mając darmowe pieniądze raptem jest źle i to wina radnych .Paliwo poszło w górę ,prąd ,żywność to też wina radnych ?to nie są bzdury to rzeczywistość to ty piszesz bzdury . Uważasz że jak będzie nowy burmistrz i nowi radni to nie będzie podwyżek, chyba że ty będziesz do tego wszystkiego dopłacał

Fgvdgh 16.02.2020 11:00
Oho... Boimy się, że już niedługo nowe przyjdzie?

W. 16.02.2020 11:33
To jest rzeczywistość, ale tę rzeczywistość zafundował nad rząd PiS, rozdając kasę na prawo i lewo, np. miliardy na propagandę w tv, o swoich premiach i innych potrzebach dla kolesiów nie zapominając. Podwyższono płacę minimalną, przerzucając to na pracodawców. To wiadomo było, że muszą być podwyżki WSZYSTKIEGO. To było do przewidzenia. Ale ludzie cieszyli się z 500+ i 13 dla emerytów, choć to była kiełbasa wyborcza. dziś 500 warte jest już tylko 350, ale ślepy lud tego nie widzi. Nic dziwnego więc, że radni PiS i ich zwolennicy jako reprezentanci sprawców tego wszystkiego są dziś za podwyżkami, bo nie mają wyjścia. Tylko niech nie kłamią, że to jakieś inne siły te podwyżki fundują. Są współwinni.

robot 16.02.2020 13:06
Cofnij się jeszcze w czasie proponuję. Rozglądnij się do dokoła i zobacz ile mieszkańcy płacą za wywóz śmieci w Suwałkach , Ełku, Grajewie itd. Jak widać Głosowałaś / Głosowałeś za podniesieniem opłat więc raptem sumienie ruszyło ? No cóż jak Ci jest za tanio Proszę bardzo Dziecko zaprowadź do prywatnego przedszkola lub szkoły , możesz też przekazać darowiznę Necku lub w Wodociągom lub też ciepłowni skoro Ci się tak dobrze pracuje w BAT" Widzę że Cię bardzo boli 500+ możesz spróbować i ty bo widzę że dzieci wyrosły lub w ogóle ich się niema ? Twoim zdaniem skoro ludzie dostają na dzieci 500 zł to powinni wzbogacić spółki miejskie, żłobki i przedszkola myślenie, godne związkowca. Jeszcze raz napiszę bo widzę że czegoś nie rozumiesz nie jestem przeciw całkowitym zakazom podwyżek tylko trzeba mieć w tym trochę rozsądku , Nie udało się Ci z tym 1 zł i 50 groszami CO ? Raczej to mieszkańcy są zniesmaczeni waszym postępowaniem Panie Radny / Radna.

Egoizm 16.02.2020 13:33
Pani,, zniesmaczona" czy ,,przewodniczący" W tym mieście nie wszyscy dostają 500 + są też emeryci i ręciści którym każda podwyżka jest bolesna gdyż każdą złotówkę oglądają z obu stron czy wykupić receptę, zapłacić rachunki, kupić opał na zimę itp. Nie wszyscy się ślizgają w BAt .Młody Bóg zapomniał ( zresztą już nie taki młody ) Twoje podejście jest bardzo egoistyczne . Wiem zaraz powiesz że przecież dostają 13 emeryturę w wysokości 900 zł . To przecież ich stać na podwyżki Żałosne.

tzw. zniesmaczona 16.02.2020 14:16
panie egoizm emeryci nie chodzą do żłobka ,

Egoizm 16.02.2020 16:08
Tragedia Ha,ha ,ha , ha :-) Ale się ubawiłem :-) No fakt nie chodzą :-) . Zuch. Będziemy całą rodziną z całą uwagą śledzić Twoje dalsze głosowania możesz być tego w 100% pewien.

Zygmunt August 15.02.2020 09:47
Powraca sprawa Rybackiej ! Otóż nasz panujący Burmistrz postanowił nie czekając na wyrok sądu gdyż działka jest przedmiotem sporu utwardzić ją pod Parking tłumacząc się słowami ,, Uważamy, że roszczenia są bezzasadne. Utwardzamy teren już teraz, ponieważ inwestycja na Rybackiej postępuje bardzo sprawnie. Przez to, że nie ma zimy, prace idą szybko. Nie chcemy więc odkładać czegoś, co później będzie wymagało dużego nakładu. Chcemy, aby nie było tam błota."(https://augustow.org/2020/wladze-augustowa-zaczely-prace-na-spornej-dzialce-przy-ulicy-rybackiej/) W takim razie pytam Pana jak to z tą działką jest . Na początku była informacja że miasto czyli Pan przekazał tą nieruchomość miejską bezpłatnie pod parking dla restauracji. Czy to była dzierżawa przekazana czy tak sobie to było zrobione wedle mego widzi mi się , nie wiem ale chyba odbyło się to bez żadnego przetargu czy konkursu itp. Faktem że prokuratura po zbadaniu sprawy, niczego się nie dopatrzyła chociaż było to tak transparentne że min. dotyczyło to jednej z Pań będącej do tej chwili Radną . Następnie opinia publiczna została powiadomiona że do owej działki swoje roszczenia wniosła sąsiadka tym samym nieruchomość stała się punktem spornym . W tej chwili mieszkańcy dowiadują się że pomimo iż trwa spór Władze miasta postanowiły przy okazji remontu ulicy rybackiej wznowić prace które mają na celu utwardzenie działki i jak mniemam położeniu tam nawierzchni np, typu kostka brukowa czy też inne . Czegoś tu nie rozumiem a mianowicie w końcu czyja jest ta działka ? bo jeżeli została przekazana to dla czego miasto ponosi koszty za utwardzenie ? Druga sprawa najważniejsza Pan Burmistrz winien działać zgodnie z literą prawa i jak się domyślam o tym wie, prawda ? To dla czego Pan nie czeka na rozstrzygnięcie sporu który musi się zakończyć prawomocnym wyrokiem sądu w spornej sprawie ? Po wyższe Pana stwierdzenie że roszczenie jest bezzasadne i że prace postępują na Rybackiej szybko że błoto itd jest zgoła rzeczy Żałosne ! Pan jako urzędnik samorządowy powinien jeszcze raz powtórzę przestrzegać prawa i nie wchodzić w kompetencję sądów ! które w tej chwili pan bagatelizuje . Pan powinien znać zasadę ,, NIE MOŻNA BYĆ SĘDZIĄ W SWOJEJ SPRAWIE " W związku z powyższym to jest karygodne zachowanie które lekceważy będących w sprawie , mieszkańców lecz przede wszystkim SĄD przed którym toczy się rozprawa . Pan powinien dawać przykład praworządności a nie lekceważenia przepisów PRAWA. Ad vocem Zygmunt August.

Bezprawie 15.02.2020 19:01
On mysli, że jest ponad prawem????

kkk 18.02.2020 08:30
myślę ,że to wszystko uzgodnili będąc razem na wczasach mieli spokój i przeanalizowali całą sytuacje.l

KASTA 15.02.2020 06:13
Panie Karolczuk kim Pan Jest ? Dla czego Pan znowu nie czekając na orzecznictwo sądu rejonowego w Augustowie nakazuje firmie remontującej ul. Rybacką utwardzać parking na działce przekazanej za darmo wiadomo komu ! Wszak proces ruszył dopiero 14 lutego br. A Pan zna już zna wyrok ? Czy sędzia prowadzący przekazał już tą wiadomość ? Czy może ktoś inny a może zatrudniona w urzędzie miejskim Pani mecenas ? To jest skandal i lekceważenie wymiaru sprawiedliwości a przede wszystkim mieszkanki która rości prawo do tej nieruchomości . Pana słowa są nie do opisania świadczące o.... sam nie wiem jak to sformułować bo same przekleństwa cisną mi się na usta ,, Uważamy, że roszczenia są bezzasadne. Utwardzamy teren już teraz, ponieważ inwestycja na Rybackiej postępuje bardzo sprawnie. Przez to, że nie ma zimy, prace idą szybko. Nie chcemy więc odkładać czegoś, co później będzie wymagało dużego nakładu. Chcemy, aby nie było tam błota''. Śniadkowska zwraca uwagę, że choć właściciel wciąż nie jest określony, to z gruntu i tak korzystają głównie klienci sąsiedniej restauracji. Prowadzi ją Paweł Bielawski, mąż radnej z ugrupowania wspierającego burmistrza. Teren początkowo został użyczony mu bez przetargu, a teraz powstaje tam parking. Sprawę badała prokuratura, jednak nie znalazła żadnych nieprawidłowości. źródło: https://augustow.org/2020/wladze-augustowa-zaczely-prace-na-spornej-dzialce-przy-ulicy-rybackiej/

Związkowcy z BAT 14.02.2020 13:54
Do M. Chudeckiego i M. Szczerbakowa Jako związkowcy Solidarności głosowaliście za podwyżkami niemal wszystkich opłat w mieście (50 - 80 % za śmieci, mieszkania, żłobek itd.), głosowaliście też za zwolnieniem człowieka z pracy. Jesteście zwykłymi klakierami Karolczuka, a nie związkowcami. Wybory w Solidarności już niedługo. Choć najpierw sami powinniście zapaść się pod ziemię.

hgw 14.02.2020 22:51
To w końcu ktoś się wkurzył ale jak dla mnie bardzo trafnie. Nic dodać nic ująć .

ccc 15.02.2020 06:45
Brawo !!!!

niezadowolona 15.02.2020 07:07
a czy wy nie dostajecie podwyżki w pracy ,powinniście powiedzieć nie chcemy starczy nam ta wypłata którą mamy ,wszystko drożeje ,śmieci podrożały w całej Polsce,czynsz w spółdzielni mieszkaniowej skoczył do góry ,do kogo pretensja ,może do rządu że podniósł średnią krajową ,

Robot 15.02.2020 13:23
Nie widzę podwyżek rzędu 80 % .ze strony państwa ? Skąd masz wiadomości o średniej krajowej z TVP info ? Jakoś nie widzę aby nasze zarobki w Augustowie wzrosły ! Chyba że u twego męża ? Lub Państwa Radnych którzy wpisali się wszyscy do trzech komisji. Zejdź na ziemię . Podwyżki może i są nie unieniknione ale można było to rozłożyć w czasie a nie zgrubnej rury z uśmiechem na ustach z lekceważącym do tego komentarzem.

Augustów 13.02.2020 21:29
Działania pańskie to porażka i wstyd. Augustów zamienia się w miasto wymarłe, to szczególna pana zasługa i tego flapa. Wstyd. Wystarczy spojrzeć na Sokółkę czy inne małe miasta w regionie, one się rozwijają, wy proponujecie tylko pr. Wszelkie inwestycje są teatrem, Wojska Polskiego bez pasów i oświetlenia, Wilcza wciąż niedokończona, ulice bez chodników. Światełka w parku to wasza zasługa. Brak słów.

Zygmunt August 13.02.2020 10:27
A ja tak sobie pozwolę na zobrazowanie ostatniego półtora roku pod wodzą Pana Karolczuka. Panie Karolczuk rozpoczął Pan swoje urzędowanie jeszcze przed objęciem stanowiska obiecując że urzędnik D.S przestanie być kierownikiem oświaty gdy Pan wygra wybory .Takiego chwytu żaden z poprzedzających Pana Burmistrzów nie stosował nawet w najbardziej brutalnej kampanii. No cóż nie ziścił Pan tego planu ponieważ Pan Dariusz sam zrezygnował nie widząc cienia współpracy z Panem i formacją NM . Chwała mu za to ( nie tak jak obecnie co nie którzy ), z czystej przyzwoitości nie będę poruszał poparcia pana kandydatury przez Pana Europosła Jurgiela za jak mniemam namową Pana Kleczkowskiego ( zakończenie przyjaźni wszyscy znamy),ale do sedna. Następnie wziął się Pan za porządkowanie urzędu zwalniając dyscyplinarnie kilku urzędników, Później do patrzył się Pan lub Pana zespół nieprawidłowości w przetargu na wymianę palenisk gdzie stosowana była Faksymile . Nie czkająca na orzecznictwo sądów zwołał konferencje w której padły mocne słowa i unieważnienie przetargu, co w efekcie nie przyniosło żadnych rezultatów gdyż prokuratura nie dopatrzyła się znamion przestępstwa ! Nastała wiosna i lato a wraz z nimi obraz nędznego i zaniedbanego z pousychanymi drzewkami nie wspomnę o zielsku w donicach parku w centrum miasta , zaśmieconych bulwarów , brudnych ulic . Za wszystkie uwagi dotyczące nieprawidłowości wskazane przez mieszkańców bardzo dziękował Pana zastępca. Kolejny sukces to budowa Parku Herberta na osiedlu lipowiec a teraz jak się dowiadujemy remontu czy też budowy wszystkich uliczek z nazwą drzew na tym że osiedlu no i oczywiście ale to już moje zdanie( w perspektywie powinniśmy w tamte okolice przenieść centrum miasta ). To z pewnością zapewni dozgonną wdzięczność mieszkańców a tym samym dożywotnio pełnienie funkcji przynajmniej Radnego dla Pana zastępcy. Cieszy nas to nie z miernie że co niektórzy Państwo radni ze swoich okien w domach podziwiają nowe ulice z chodnikami i nowoczesnymi latarniami. Jak mniemam istnieje jakaś lista prawdo podobnie na której ustalona była kolejność remontu czy budowy ulic . Budżet uchwalony został jedyny taki na przestrzeni wielu lat z rozmachem gdy Warszawę podnoszono z gruzów po ostatniej wojnie. Tylko nikt nam nie mówi kto i kiedy będzie spłacał tak horrendalne zadłużenie . Wiem że miasto Suwałki w nie pamiętam którym roku miało podobną sytuacje ale to inna bajka gdyż dochody do budżetu zupełnie inne z racji ilości mieszkańców i zakładów funkcjonujących na terenie miasta. No tak przecież u nas jest teren szumnie zwany inwestycyjnym Suwalskiej podstrefy ekonomicznej ale cóż Pan obiecał sprzedać wszystkie działki i co dalej ? Notoryczne przerwy w oświetleniu ulic na terenie miasta . Prawdo podobnie jacyś złośliwcy otwierają skrzynki i robią nam psikusa. No cóż moim zdaniem skrzynki są zile zabezpieczone przez właściciela lub operatora ale w Pana opinii to oni nie my. Ne zapomnijmy również o podwyżkach dla mieszkańców wszak dawno nic nie drożało to do góry co niektóre bez mała o 80% niektóre o 60% z czystej przyzwoitości nie będę wymieniał jakie bo cisną się same wulgaryzmy na język . Dochodzimy do następnej konferencji można przyjąć hitu roku zresztą jak poprzednia dotyczące obwodnicy w wariancie ,, Burmistrza" chociaż Pan mówi o naszym zespole. Ten tajemniczy jak dotąd twór zebrany jak mniemam z samych fachowców narysował kreskę wiodącą przez urocze tereny puszczy Augustowskiej chronionej prawem Unijnym Natura 2000. Ale jak widać nie stanowi to żadnego problemu jak również że proponowana droga wybiega poza obszar administracji Waszego miasta. Trudno niech się inni podporządkują,. minę fakt że nie spotkał się Pan z sąsiadami i nie przedyskutował tego wariantu tylko szybko pojechał do władz nadrzędnych. To świadczy o ignorancji i dyskryminacji innych mieszkańców Powiatu Augustowskiego i Sejneńskiego nie wspominając o dewastacji środowiska naturalnego z którego słynie ta kraina. Otoczył się Pan kilkoma a dosłownie 11 Radnymi którzy biją Panu Brawo za tak śmiałe poczynania nie zważając na płynący zgoła odmienny głos społeczeństwa. Cóż pewnie to zabrzmi górnolotnie ale ta lokalna historia Pana osądzi ale póki co życzę samych sukcesów i jeżeli coś napisałem nie tak to przepraszam. Z poważaniem mieszkaniec Zygmunt August.

H. P 13.02.2020 11:32
Brawo. Świetny tekst!!!!!

Ala 13.02.2020 21:17
Dziękuję za ten komentarz. Lepiej nie można byłoby tego ująć.

Zygmunt 13.02.2020 12:47
Brawo August, trafiłeś w samo sedno. Nic dodać, nic ująć.

NIE_DLA_NM 02.03.2020 08:43
Można jeszcze do tego dodać wydaną grubą kasę (prawdopodobnie większą niż oficjalnie głosi burmistrz) dla magika z Suwałk za ułożenie rozkładu komunikacji miejskiej, która jak się okazało dla nikogo nie pasowała i zostanie przywrócona do pierwotnej wersji chyba??

Pod ogryzkami 13.02.2020 06:43
Plastus za plecami stal, stal i doczekał się ulicy

apteki górą 12.02.2020 17:22
Burmistrz powołał komisję ds. oceny wniosków o przyznanie stypendiów artystycznych. Burmistrza reprezentuje aptekarz!!!!!!!szok

Tyuhv 13.02.2020 06:43
Materiał a film

Hjvvt 13.02.2020 21:17
Kto to aptekarz?

jam 21.02.2020 11:02
Miał świetnego polonistę, da radę :)

dosyć tej nieudolnej władzy 11.02.2020 06:55
Największym zagrożeniem dla Augustowa są rządy Karolczuka i Naszego Miasta. Jak odrzucić PR i te kilka dróg to zostają piękne biało niebieskie folderki, gazetkka propagandy miejskiej i niezrealizowane obietnice.

Jarek 12.02.2020 11:41
te kilka to kilkadziesiąt dróg których nie zrobili wszyscy inni burmistrzowie razem wzięci... buhahahaaha. a oprócz dróg jest wiele innych inwestycji w tym najwięcej z dofinansowania UE ale po co dyskutować z kimś kto o tym nie ma pojęcia???? Ludzie widzą i zagłosują za 4 lata.....

Propaganda 12.02.2020 22:34
Proszę podać ile km tych ulic a raczej uliczk zbudowali !

duduś 13.02.2020 11:49
Panie Jarku czekamy na podanie ilości kilometrów zrobionych dróg. Chyba, że Pan się wstydzi powiedzieć w myśl powiedzenia"wiem ale nie powiem". Buahahahahaha. Ludzie widzą i nie zagłosują.

Oby 13.02.2020 12:49
Może 5 km?

BAU 10.02.2020 14:51
" Pofesjonalizacja " UM,jak zachodzę to panie dosłownie " pełną gebą " jedząc śniadanie mi odpowiadają.Panie-zapewnij ludziom stołówkę,a nie przy biurku z dokumentami,to nie jest w domu,gdzie coś takiego ujdzie.Chociaż nie powinno.Na przestrzeni ostatniego roku spotkałem takie sytuacje,a "profesjonalizacja " bardziej kojarzy sie mi tam z nepotyzmem.Do tego bałagan w dokumentacji,która jest mi potrzebna,ciągle coś-dlaczego ? Jasne,że ogólnikowo pisze,ale nie ściemniam.

Pokręcony urząd 13.02.2020 21:19
A na rogu palarnie zrobili. Panie Mirosławie, panie Filipie panujecie nad własnym pracownikami?

Pet 15.02.2020 12:43
Piwnice też warto zwiedzić

mieszkanka 15.02.2020 07:00
czy ty śniadania nie jesz ,w każdym urzędzie jedzą śniadanie na biurku trochę tolerancji ,stołówka nic nie zmieni bo będziesz miał pretensje że jest przerwa na śniadanie i drzwi zamknięte .myślę że pani przełknęła to co miała i zostałeś wysłuchany ,trochę tolerancji ,

Porażka 15.02.2020 12:26
Zgodnie z przepisami Bhp, pracodawca zobowiązany jest zapewnić pomieszczenie socjalne swoim pracownikom,. Każdy urząd takowe posiada proszę pani, tylko nie nasz. W żadnym urzędzie posiłków nie sporzywa się przy biurku, bo to co najmniej brak kultury, ale zespół burmistrza jak najbardziej i nie widzi w tym nic złego.

Pokoik obok 15.02.2020 12:42
Magda spokojnie. Ty i takkawy przy swoim biurku nie piesz ??.

zachmurzenie małe

Temperatura: 6°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1019 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 1 z dnia 29 styc - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Tadeusz Jaworski ma racjęTreść komentarza: Nowoczesna spłuczka to 0,6 m sześć miesięcznie na osobę. Ale jest bardzo droga. Standardowa spłuczka sedesowa to ok. 1,1 m sześć na osobę miesięcznie. Spłuczki starego typu to nawet 1,6 m sześć na osobę miesięcznie. Tylko spłuczka. Zatem mówienie, że ktoś zużywa 1,5 m sześć na osobę w rodzinie z dziećmi to zwykle łgarstwo. Tyle wystarcza na sam sedes.Data dodania komentarza: 10.03.2026, 22:12Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: ⚔️Nemesis⚖️Treść komentarza: Radni KO nie powinni poddawać się. Trzeba złożyć kolejny projekt uchwały, tym razem z ceną za śmieci liczoną proporcjonalnie tzn. 1 grosz za każde 1 litr zużytej wody w gospodarstwie domowym, czyli 10 zł za 1 m³. Dodatkowo należy uwzględnić zniżkę 50 % od powyższej stawki przysługującą dla rodzin wielodzietnych i osób z niepełnosprawnościami. Następnie wynik głosowania nad projektem należy bezwzględnie udostępnić na fb KO w Augustowie, na fb radnych miejskich KO oraz umieścić w skrzynkach pocztowych mieszkańców Augustowa ulotki informacyjno-agitacyjne z wynikiem głosowania nad projektem uchwały korzystając z pomocy społeczników-wolontariuszy. Ulotki powinny także zawierać informację o planowanym referendum.Data dodania komentarza: 10.03.2026, 19:20Źródło komentarza: PILNE: Nadzwyczajna sesja rady miejskiej w Augustowie w sobotę o godz. 8:30Autor komentarza: Centusie Mnirek & Krzysiek & art. 231 kkTreść komentarza: Czy ta sprawa z nielegalnym wyrzucaniem śmieci została podjęta i wyjaśniona przez miejscową policję? Czy jednak sprawa została zamieciona pod dywan? Czy ktoś z urzędu interweniował na policji, żeby uchronić swojego znajomka ze wsi?Data dodania komentarza: 10.03.2026, 19:17Źródło komentarza: Nie czytali uchwały, ale ją odrzucili. Dobrze policzona uchwała przegrała z partyjną dyscyplinąAutor komentarza: warto spróbowaćTreść komentarza: pójdzie, tylko trzeba dać szansęData dodania komentarza: 10.03.2026, 16:53Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: kiedyś mu wyliczę. Rachunek jest prosty. Baniak na wodę przy klozecie ma pojemność 10 . 5-cio krotne spłukanie toalety (myślę, że to nie zawyżone używanie przez jedną osobę w ciągu doby) daje nam 50 l x 365 dni w roku podzielić na 12 m-cy daje nam średnią miesięczną 1, 52 m3 wody. 0,8 m3 na pranie sprzątanie gotowanie itd. (sam mówił , że jest tego sporo przy 3-ce dzieci) to nie trzeba być geniuszem , że to cieniutko. Wnioski nasuwają się same (by kakie głosy na sesji) - albo to rodzina "obszcymórków" nie korzystająca z toalety, lub brudasów niekorzystających z łazienki, albo nie wie co to gotowanie, czy sprzątanie , pranie itd , albo kradną wodę, albo ten pan bezczelnie kłamie w imię klubowej solidarności. Myślę , że za pewne chodzi o ten ostatni wniosek. A może ktoś widzi jakieś inne ?Data dodania komentarza: 10.03.2026, 16:01Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: aby odwołać burmistrza i radę w Augustowie (przeliczyłem) musiało by pójść na dzień dzisiejszy grubo ponad 6 tys. osób.Data dodania komentarza: 10.03.2026, 15:45Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Słuszne uwagi Panie Marianie. Termin sesji wyznaczony celowo aby było jak najmniej mieszkańców. Pogarda Ostapowicza (żeby nie powiedzieć zwykłe chamstwo) nie zna granic. W kuluarach jeśli widzi na sali obrad kogoś oprócz mnie to mówi , że to są ludzie zmanipulowani przez opozycję. Mam nadzieję , że w przyszłych wyborach mieszkańcy będą o tym pamiętać. Na mój widok dostaje ślepoty i szybko zamyka sesja. Przyzwyczaiłem się. Dotknął Pan ważnego tematu. Sesje "wodzowie" zmanipulowali tak , że gro czasu poświęcono faktycznej liczbie mieszkańców W kontekście wody i śmieci nie ma to znaczenia, ponieważ liczy się odczyt liczników. Natomiast ma to kolosalne znaczenie w kontekście odwołania drugiego wiceburmistrza (apele radnego Cieślika). Ustawa w miastach do 20 tys. mieszkańców nie pozwala na taki etat.Data dodania komentarza: 10.03.2026, 15:33Źródło komentarza: Marian Dyczewski nie zostawił suchej nitki na włodarzach miasta i popierających ich radnych (video)Autor komentarza: Nie będzie niemiec…Treść komentarza: Udajesz głupka czy naprawdę nim jesteś.Data dodania komentarza: 10.03.2026, 10:59Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: ATreść komentarza: brawo chlopaki byli blisko 1 miejscaData dodania komentarza: 10.03.2026, 10:08Źródło komentarza: ,,TRÓJKA” Z BRĄZEM W FINALE WOJEWÓDZKIMAutor komentarza: BillyTreść komentarza: Mnie tam go nie żal. Sam na siebie ten bicz ukręcił. Zresztą nikt mądry do PiS nie pójdzie.Data dodania komentarza: 9.03.2026, 22:19Źródło komentarza: Były lider PiS w Augustowie wytknął hipokryzję radnym PiS (video)Autor komentarza: Ziomek zełsi naczelnego ratuszowego kabotyna?Treść komentarza: O jakim kolesiu mowa, który jest zaprzyjaźniony z sitwą Nasze Miasto-PiS i został nakryty na podrzucaniu śmieci? Ten z mola Radiowej Trójki?Data dodania komentarza: 9.03.2026, 22:19Źródło komentarza: Nie czytali uchwały, ale ją odrzucili. Dobrze policzona uchwała przegrała z partyjną dyscyplinąAutor komentarza: BillyTreść komentarza: Odczekają pół roku i przedstawią projekt jako swój. Cynizm jest drugim imieniem tej koalicji... Pierwszym? Kłamstwo.Data dodania komentarza: 9.03.2026, 21:57Źródło komentarza: Nie czytali uchwały, ale ją odrzucili. Dobrze policzona uchwała przegrała z partyjną dyscyplinąAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i insrybutorowo-jablonkowej egzekutywy Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡👺👹🚀🛰🛸🥸💸💰💰💰🤑🤝👏📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Radni Nasze Miasto-PiS nie poparli projektu uchwały Koalicji Obywatelskiej w sprawie obniżenia stawki opłaty za śmieci ponoszonej przez mieszkańców Augustowa, ponieważ insrybutorowo-jablonkowa egzekutywa działa w interesie własnych byznesów, a nie na rzecz mieszkańców Augustowa. W tym glosowaniu po prostu wyszło insrybutorowo-jablonkowe szydło z worka pn. Nasze Miasto-PiS.Data dodania komentarza: 9.03.2026, 18:06Źródło komentarza: Były lider PiS w Augustowie wytknął hipokryzję radnym PiS (video)Autor komentarza: oolooTreść komentarza: Trochę zmienię temat odnośnie naliczania opłat za wodę. SM przeprowadza właśnie akcję wymiany wodomierzy z uwagi na ich legalizację (info na stronie SM). Pytanie zatem. Czy nowe wodomierze będą montowane w raz z zaworem zwrotnym, aby zapobiec cofaniu się wody i błędnym naliczeniom? Koszt groszowy, a korzyść duża. Takie są zalecenia techniczne. Pani Izo, to chyba temat dla Pani z uwagi na felieton z 04.12.2025 ad. zaworów i wodomierzy. Pozdrawiam..Data dodania komentarza: 9.03.2026, 18:01Źródło komentarza: Nie czytali uchwały, ale ją odrzucili. Dobrze policzona uchwała przegrała z partyjną dyscyplinąAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i insrybutorowo-jablonkowej egzekutywy Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡👺👹🚀🛰🛸🥸💸💰💰💰🤑🤝👏📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Wiece, spotkania, debaty, czyli aktywne działanie powinno poprzedzić referendum w sprawie odwołania burmiszcza Karolczuka i RM w Augustowie. Najpierw trzeba podjąć skuteczne działania w celu poinformowania mieszkańców Augustowa o antyspołecznej i niegospodarnej działalności trzech ratuszowych gamoni i radnych-marionetek spod insrybutorowo-jablonkowego znaku Nasze Miasto-PiS. Sens organizowania referendum będzie dopiero wtedy, gdy mieszkańcy dowiedzą się o skali drenowania miejskiego budżetu i ich portfeli przez figurantów zainstalowanych w ratuszu i miejskich jednostkach organizacyjnych przez insrybutorowo-jablonkową egzekutywę Nasze Miasto-PiS. Powyższą działalność powinni przede wszystkim podjąć radni i działacze KO. Pan Tadeusz Jaworski jest społecznikiem, więc co najwyżej może pomóc radnym i lokalnym działaczom KO.Data dodania komentarza: 9.03.2026, 17:33Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Cytat a listu " nie naszej zgody...." Jest zgoda by było po staremu a będziemy pracować by obniżyć , ale na razie mieszkańcy niech płacą. Potem będzie , że jednak "dzięki włączeniu domków jednorodzinnych do systemu "najwspanialszy pan Burmistrz doszedł do wniosku , że dzięki Pani Roszkowskiej i jej kolegów zdecydował się obniżyć" . Oczywiście za czas pracy nad tym tematem nikomu kasy zwaracał nie będzie. FAŁSZ OBŁUDA I ZAKŁAMANIE.Data dodania komentarza: 9.03.2026, 16:11Źródło komentarza: Były lider PiS w Augustowie wytknął hipokryzję radnym PiS (video)Autor komentarza: On .Treść komentarza: Ja myślę że wskazał ten co nim rządzi i pociąga za sznurki a pan starosta wykonuje , kolokwialnie mówiąc kieruje z tylnego siedzenia.Data dodania komentarza: 9.03.2026, 15:49Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Ten radny z NM podejrzewam, że taką ilością zużywanej wody, to zapewne rano bierze prysznic, zmywa naczynia, pierze, korzysta z wc, a wieczorem myje zęby. Mogłem kolejność pomylić. Wybaczcie..Data dodania komentarza: 9.03.2026, 15:02Źródło komentarza: Nie czytali uchwały, ale ją odrzucili. Dobrze policzona uchwała przegrała z partyjną dyscyplinąAutor komentarza: oolooTreść komentarza: A może warto sprawdzić Mieszkańców?..Data dodania komentarza: 9.03.2026, 14:56Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom AugustowaAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Jeszcze pan polonista wydziału op napisał mu pewnie co ma mówićData dodania komentarza: 9.03.2026, 14:45Źródło komentarza: Dzisiaj w Augustowie odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej. Radni ugrupowania Nasze Miasto i PiS zagłosowali przeciwko obniżeniu stawki mieszkańcom Augustowa
PRZECZYTAJ
Reklama