Pozycjonowanie stron może przybierać różne formy. Poznaj dwie najpopularniejsze
Każda osoba, zgłaszająca się do profesjonalnej agencji marketingowej ma własne cele biznesowe, dysponuje określonym budżetem i oczekuje działań, ściśle dopasowanych do swojej branży. Co za tym idzie, nie istnieje uniwersalny model pozycjonowania – procedura zawsze prowadzona jest w inny sposób, w oparciu o rzetelne audyty SEO oraz indywidualne preferencje klienta. Dlatego też dobre agencje, takie jak AFTERWEB, zanim wdrożą przygotowaną strategię, najpierw dokładnie omawiają ją z kontrahentem. Taka burza mózgów ma ogromne znaczenie dla powodzenia kampanii marketingowej. Jeśli obie strony odpowiednio do niej podejdą, internetowa promocja przebiegnie zgodnie z planem, a promowana witryna zyska wysoką, o ile nie topową pozycję w Google.
Aby pozycjonowanie stron zostało przeprowadzone należycie, konieczne jest trafne dobranie jego rodzaju. Wyróżniamy m. in.:
- pozycjonowanie lokalne (regionalne) – jest ono dedykowane firmom, prowadzącym działalność na określonym obszarze. Sprawdza się, kiedy marka ma szansę zaistnieć na rynku regionalnym, lecz jest jeszcze zbyt mała, aby konkurować na frazy globalne. Przykładem słów kluczowych charakterystycznych dla pozycjonowania lokalnego są: „przychodnia Grudziądz , „pensjonat Szklarska Poręba” czy „sklep ogrodniczy Wrocław”. Ten typ pozycjonowania stron przynosi zadowalające efekty pod warunkiem, że promowana firma świadczy usługi/ sprzedaż w konkretnym mieście albo województwie. Kiedy zakres jest większy i obejmuje całą Polskę, frazy kluczowe wzbogacone o człon geolokalizacyjny nie będą służyć kampanii reklamowej.
- pozycjonowanie long tail (na długi ogon) – rozwiązanie polecane klientom, którzy nie dysponują dużym budżetem i chcą się pozycjonować na mniej popularne słowa kluczowe. Tu zamiast ogólnych zapytań stosuje się dobrze sprecyzowane frazy zakładając, że internauta który je googluje, będzie zainteresowany zakupem/ wysłaniem zapytania ofertowego. Pozycjonowanie na długi ogon staje się coraz bardziej popularne, ponieważ coraz więcej użytkowników wyszukiwarki wpisuje w jej okno szczegółowe hasła. Przykłady takich fraz kluczowych to: „bluza sportowa damska sklep internetowy” albo „agencja interaktywna pozycjonowanie stron cena”.
Napisz komentarz
Komentarze