Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 6 kwietnia 2026 06:16
Reklama

Burmistrz odetchnął z ulgą

Podziel się
Oceń

W czwartek oddajemy w Wasze ręce 1049 roku wydanie „Przeglądu Powiatowego”. Biegnijmy do kiosków, gdyż najciekawsze teksty zamieszczamy jedynie w wydaniu papierowym. Kto woli czytać w komputerze, może kupić prenumeratę w wersji elektronicznej. Jest tańsza, a gazeta dostępna jest już we wtorek.
Burmistrz odetchnął z ulgą

Krzysztof Przekop

Funkcja burmistrza miasta to niezwykle ciężkie zajęcie. Praca nienormowana, także w soboty i niedziele. Wymaga poświecenia prywatnego czasu kosztem rodziny. Burmistrz odpowiada za wiele dziedzin w mieście. Szkoły podstawowe, a zatem walka ze skutkami demografii i kolejnych pomysłów ministrów, budowa i utrzymanie ulic, cała sfera socjalna i mieszkaniowa, woda, ścieki, ogrzewanie, plany zagospodarowania, kultura i w jakiejś części gospodarka i wiele innych. To od jego zaangażowania, jego decyzji zależy w jakim mieście będziemy mieszkać za 20 lat. Wiem, że może to niezbyt popularne, ale uważam, że obecnie praca burmistrza jest niezwykle nisko wyceniana. Nie porównuję wynagrodzenia burmistrza do wynagrodzeń dziennikarzy lokalnej prasy, ekspedientów, pielęgniarek. Porównuję do kierowników w większych firmach. Burmistrz zarabia znacznie mniej od nich. Ktoś powie, że to misja, że nikt mu nie kazał startować w wyborach., że wiedział ile będzie zarabiał. To prawda, jednak musimy popatrzeć na problem szerzej. Jeśli burmistrz zarabia mało, również mało muszą zarabiać szefowie miejskich spółek, kierownicy wydziałów i szeregowi pracownicy. Tanie miasto, to nie niskie pensje urzędników. To dobre profesjonalne decyzje, trafione inwestycje, dobrze utrzymane ulice zimą i czyste latem. A do tego trzeba fachowców. Dlatego niskie pensje w długiej perspektywie muszą zaowocować deprecjacją kadr i błędami w zarządzaniu. Wysokość wynagrodzenia burmistrza zależy od decyzji rady miejskiej. Namawiam radnych, by zaufali prostym zasadom zarządzania, że fachowość kosztuje. Moje zdanie w tym temacie nie zmieniło się od wielu lat, bez względu na nazwisko burmistrza. Identyczne uwagi zgłaszam do wynagrodzenia starosty.



Napisz komentarz

Komentarze

Mieszkańcy LIPOWCA 12.07.2019 08:34
Od momentu gdzie np ul. Robotnicza na Lipowcu doczekała się utwardzonej drogi z przygotowaniem pod wyłożenie chodników(których pewnie nigdy nie będzie) nic się nie dzieje.Pobocza drogi po zimie ( a mamy Lipiec) począwszy od Tartacznej w zalegającym piasku,Chwasty po okna , 18 wyciętych pięknych,starych Lip , gdzie nowe nasadzenia? tak jak np po oddaniu ulicy Głowackiego.Droga przed remontem miała klimat,przynajmniej pasowała do dzielnicy,ulicy.Dlaczego zaczynając inwestycję nie doprowadza się jej do końca? Przecież wykończenie daje wizytówkę dla miasta,wykonawcy .Kolejna inwestycja na Lipowcu PARK HERBERTA też tak będzie wyglądała ? A Lipowiec ul Robotnicza to też JEGO mieszkańcy, pomimo że jesteśmy tacy jacy jesteśmy. Z poważaniem PANIE BURMISTRZU.

jestlepiejniżbyło 12.07.2019 15:25
Mieszkańcy Lipowca... nie marudzić tylko się cieszyć i zasięgnąć informacji... o ile piszą to mieszkańcy Lipowca.. hahaha..ale dla wiadomości to ulica Głowackiego dostała dofinansowanie zewnętrzne (bo się na to kwalifikowała, a Robotnicza niestety nie spełnia kryteriów dofinansowania) i jest zrobiona ze środków Urzędu Miasta... Żeby nie ta inicjatywa i komitety lokalne to byście asfaltu się nie doczekali w najbliższej 50 - latce... i tyle na ten temat...

CICHO SIEDZIEĆ I SIĘ CIESZYĆ 15.07.2019 07:31
CICHO SIEDZIEĆ I SIĘ CIESZYĆ , Czyli z dofinansowaniem zewnętrznym musi być tak jak np. na ul.Głowadzkiego czyli super ,zaś ze środków Urzędu Miasta może być byle jak,tak jak np.na Lipowcu.BRAWO

Muld 15.07.2019 15:32
Dokładnie tak. Bo nasze Miasto (a dokładnie dochody Augustowa) to nie Monako żeby do każdej ulicy dokładać 50-70%...dla mnie to jasne bo mieszkałem wiele lat na ulicach bez asfaltu i brodziłem w błocie i brudzie... Tak trudno to zrozumieć????

Za kogo nas mają? 12.07.2019 19:36
Zrobione na odwal ale co tam. Wiadomo, że jak ślepowron lata to i taki efekt.

Z glinek 13.07.2019 08:53
W którym miejscu , przed remontem Głowackiego miała "klimat" . Popatrz sobie jak było i nie pisz bzdur .. http://tnijurl.com/8d54d548566c/

ul.Głowackiego 15.07.2019 07:24
....Cytuję - ,18 wyciętych pięknych,starych lip,gdzie nowe nasadzenia?tak jak np. na ulicy Głowackiego( na ul. Głowackiego rosły lipy?)- Czytaj ze zrozumieniem.

Balbina 09.07.2019 18:06
Mam rozwiązanie.Najlepiej nie śmiecić. Najczęściej niektórym ludziom ciężko trafić do kosza.Zabierzcie swoje śmieci ze sobą i problem z głowy.To nie Burmistrz śmieci, ale ludzie korzystający z parku,bulwarów ,lasu . Trochę empatii i kultury nikomu nie zawadzi. Wystarczy się schylić po swoje śmieci -inaczej i Salomon problemu nie rozwiąże.Dzieci w przedszkolu lepiej wiedzą co trzeba zrobić ze śmieciami niż dorośli.

Malwina 09.07.2019 21:22
Burmistrz nie śmieci ale odpowiada za czystość i wizerunek miasta. Płacimy podatki i chcemy aby było czysto. Ale ty Balbina możesz zbierać i swoje i cudze śmieci. Możesz skisic trawę i umyć przystanki. Tak w formie wolontariatu.

Balbina 10.07.2019 08:38
Ja swoje sprzątam,więc ten tekst nie do mnie.Mądrzyć się i stawiać wymagania to Ty .Tak niech ktoś posprząta ,bo Ty Malwina się nie poniżysz-najlepiej wieszać ....na Burmistrzu.Jesienią dzieci ze szkół posprzątają jak zwykle.Owszem płacimy podatki ,ale jakby każdy dbał o czystość to roboty ze sprzątaniem byłoby mniej.Zacznijmy krytykę od od siebie !

Żal patrzeć... 10.07.2019 10:11
Dlaczego problem brudnego miasta dotyczy właśnie Augustowa? Inne samorządy sobie z tym świetnie radzą, tylko nie nasz. Inne samorządy zabiegają o turystów, nasza władza mówi, że turyści to problem. Korki, śmieci itp., O co chodzi???

Kto 10.07.2019 15:29
Ktos ma w swoich zadaniach dbanie o czystości porządek w mieście. Ktoś ma w swoich zadaniach sprawdzać pracę innych, ktoś ma w swoich zadaniach zdawać relacje dla Pana burmistrza. Niech przełożony jego oceni i rozliczy.

Gdzie oni są 10.07.2019 16:34
Masz rację Balbina, burmistrz ma od tego ludzi, pracowników, kierowników, specjalistów i fachowców. On sam wszystkiego nie da rady ogarnąć i to jest zrozumiałe. To ja się pytam i inni mieszkańcy również, gdzie są co ludzie, że jest tak, a nie inaczej. Dlaczego burmistrz musi za ich pracę, albo i nie za pracę świecić oczami?

gr 10.07.2019 10:43
Masz rację. W ub. r. posprzątałem plażę na Neckiem. Dwa worki butelek i puszek z krzaków wyciągnąłem. W tym roku z dna Necka przy przegu wyjąłem tyle butelek, że zapełniłem kosz 120L. Niedawno byłem na plaży i przyszło kilkoro nastolatków. Jeden z nich wrzucił karton do jeziora. Wstałem, podchodzę i pytam dlaczego wrzucił śmieć do jeziora. On na to, że to nie jego. Mówię mu, że nie ważne czyj, on to wrzucił i ma teraz to wyjąć. Reszcie powiedziałem, że wszystkie butelki i śmiecie mają zebrać na gromadę. Byłem pewnien, że mnie oleją, a nawet mnie zwymyślają i zwieją. Ale nie! Zebrali do kupy! Pozytywnie byłem zaskoczony. Podszedłem do nich, podziękowałem i mówię, że tu sprzataczek nie ma i wszyscy musimy dbać, bo inaczej będziemy odpoczywać w smieciach. Mówię im, żeby dali mi te śmiecie to zaniosę do pojemnika. Mam nadzieję, że to da jakiś skutek na przyszłość. W każdym razie zawsze po sobie sprzątam i jak widze obok siebie "cudze" śmiecie to nie mam oporów, żeby sprzatnąć nie swoje. Co prawda, spojrzenia ludzi są dziwne, patrza jak na kosmitę. Ale jaki problem w tym, że jak biorę swoje smiecie i widze obok inny to podnosze i wyrzucam? Żaden!

Balbina posprzątaj 11.07.2019 12:07
Balbina idź do parku i wygra stęchłe liście, kołki i pety. Zamieć piach z kostki. Ty to lubiz

Wszyscy mają w du..... 08.07.2019 20:46
Weźcie posorzątajcue park bo syf że aż strach. Ktoś w ogóle zajmuje się tym? Gdzie prezes?????

Tosia 05.07.2019 09:09
5 lipiec toalety przy molo zamknięte budowa nie skończona dalej wstyd prezesi odchodzą z pracy pracownicy odchodzą o co chodzi!!!!!!! Co w tym miescie sie dzieje?????

słusznie 05.07.2019 09:28
Mądrzy ludzie nie chcą współpracować z tym bajzlem który panuje dlatego lepiej odejść i nie być łączonym z tą ekipą.

Fantastyczne miejsce pracy 05.07.2019 14:29
Nto prawda. Odchodzą wieloletni pracownicy. Pewnie z tej dobroci. Może o tym gazeta napisze?

niesłusznie 05.07.2019 14:34
Mądrzy ludzie odchodzą? To znaczy że zostaną niemądrzy? Ważyłbym słowa....

? 05.07.2019 16:31
Nie strasz nie strasz bo się zes....... Sz. A kibel zamknięty i co wtedy pocznuesz. Słusznie czy niesłusznie nawalusz w majtki

Ratuj się kto może 07.07.2019 12:25
Czy to prawa, że odszedł kolejny pracownik wieloletni z urzędu miejskiego w Augustowie?

Kloc 05.07.2019 11:54
Wykonane i nawet nie nasr......e. Ot mi sukces

Siku 05.07.2019 14:33
To męski czy damski kibel? Czy taki wspólny, ogólny? J

WC 05.07.2019 12:08
A tyle było achów i ochów, że taki przeogromny sukces...... Tragedia!!!

Konon 03.07.2019 16:42
Wymaga poświecenia kosztem rodziny jesli ja sie ma poprzednicy chyba nie mieli???? Bo im obniżała rada pensje

Toja 03.07.2019 16:37
A jak sie to ma do stałego obniżania pensji poprzedniemu burmistrzowi przez obecnego Wice

Wstydu brak 03.07.2019 15:32
Chodził po Lipowcu drogi podziwia, a koledzy szoł robili na fb. Trzeba było przejść sie po Lipowcu i czystość dzielnicy zobaczyć. Syf pod śmietnikami gdzie necko wybiera.

Lipowiec mówi 10.07.2019 16:38
Lipowiec prosi o wyłożenie trawy za ogrodzeniem w miejscu gdzie nie ma chodnika a jest droga. Chwasty wysokie do pasa. Nuechlujstwo.

Flio i flap 03.07.2019 15:29
Zamiast odetchnąć z ulga powinien westchnąć razem z kolegą po fachu nad stanem czystości ukochanego miasta. Wstyd panowie

Syf syfa syfem pogania 03.07.2019 13:59
Dlaczego, w Augustowie, na błoniach, nad jeziorami jest taki syf ??? Czemu nikt nie sprząta ? I niech nikt nie mówi że nie da się, bo się da. Wystarczy popatrzeć na inne miasta lub choćby teren Spółdzielni Mieszkaniowej w Augustowie. Na spółdzielczych podwórkach codziennie o świcie chodzą Panie i Panowie i zbierają śmieci i jest czysto. A część reprezentacyjna miasta tonie w puszkach butelkach i innych śmieciach

To prawda syf 03.07.2019 15:25
Nie tylko na Błoniach. Na innych terenach również. Nikt nic z tym nie robi. W gazecie nadzieja

Pijar 03.07.2019 16:06
Sprząta się ale w ramach tego za co się płaci. Skoro płaci się za tylko kilka etatów osób sprzątających to wiadomo że jest to za mało. Na czas sezonu miasto powinno zatrudnić(dać pieniądze ) 2 albo i 3 razy więcej osób. Czary Mary nie pomogą. Proponuję żeby panowie burmistrzowie w ramach autopromocji i pijaru codziennie w sezonie od 4-5 rano sprzątali miasto. A i jeszcze po każdej imprezie miejskiej. Miasto zaoszczędzi a jaki pijar sobie zrobią ....

Spółka 03.07.2019 19:16
I prezesik niech wezmą że sobą. ?

Preze sik 05.07.2019 21:05
Krytyka nalezy sie prezesikowi bo on szefuje sprzatajacym ale jest nad nim burmistrz ktory nie widac aby nadzorowal prezesika

poli 06.07.2019 10:29
Preze sik masz blade pojęcie o tym co sie dzieje. Parówy już zjadłeś i czas na relaks przy komputerze i pisanie bzdur? Idz do tej firmy do pracy to zobaczysz jak to wygląda i kto nie daje kasy na sprzątanie miasta choćby stanąć na głowie. Krytyka należy się idiotom piszącym brednie w komentarzach.

Kto posprzata 10.07.2019 19:16
A byles w centrum w parku. Tam dopiero syf. Nikt nic w temacie nie robi. Moze urzad miejski przestal za to odpowiadac . Moze to starostwo odpowiada za porzadek kolo pomnika krola Zygmunta

Kto pobiera 10.07.2019 21:47
Główny park to dramat i porażka obecnych

Żal patrzeć 11.07.2019 09:16
Park miejski jest jednym z najbardziej zaniedbanych miejsc w mieście a powinien być miejscem wypoczynku, rekreacji mieszkańców i turystów. Brak zieleni i kwiatów, ławek mało i starodawne, niewygodne. Fontanna brudna, trawniki gołe. Bardziej zadbany park jest w Lipsku, nie mówiąc już o Olecku. To powinien być jeden z priorytetów - zadbane centrum. Kolumna też była kiedyś podświetlona. Szkoda, bo park ma potencjał .

Augustowianin 03.07.2019 13:19
Panie burmistrzu,a co z programem mieszkanie plus?TBS też nic nie buduje,a miał powstać blok w Silikatach i nic z tego nie wyszło.

Nie 02.07.2019 20:40
Nie ma Augustów szczęścia. Tamten był słaby ale to co dzieje się teraz przechodzi ludzkie pojęcie. Czas szybko płynie. Oby do kolejnych wyborów. Oby to była jedyna kadencja całego towarzystwa....

Lucky 03.07.2019 14:08
przechodzi ludzkie pojęcie ... przez 6 miesięcy? a na sesji słyszymy ze już pozyskano przez te parę miesięcy 2019 r. więcej środków zewnętrznych niż za cały 2018 r? Ogarnij się, bo krytykować można wszystko, ale na szczęście masz tylko jeden głos i decyduje większość.......

Żal pl 03.07.2019 16:00
Tak głosić to potrafią. Pijar przede wszystkim. A może zamiast autopromocji energię skupić na dbanie o miasto? Zamiast głoszenia hymnów pochwalnych na prywatnych imprezach to zapłacić ludziom za sprzątanie miasta? Bo to miasto płaci za sprzątanie a jak nie chce płacić to czysto nie będzie. Samo się nie zrobi. Zawsze kiedy były imprezy miejskie miasto płaciło za sprzątanie . Jak jest teraz? Samo się zrobi?

Powolutku 02.07.2019 20:08
Zarobki dla burmistrzów uchwała rada miasta. Augustowska zdecydowała, że Mirosław Karolczuk będzie zarabiał z dodatkiem stażowym 11256 zł brutto a np Rada Miasta w Sejnach - 5640 zł brutto miesięcznie. Chyba na razie to wystarczy. W roku 2019 w Augustowie niewiele dobrego się wydarzyło, czekamy na dużo, dużo więcej i szybciej.

money 03.07.2019 13:47
bez obrazy... ale w firmach stoczniowych laminiarze zarabiają więcej niż te wspomniane 5640 brutto burmistrza w Sejnach... A Sejny to 5000 mieszkańców czy się mylę? Jeżeli chcemy aby tacy fachowcy za 4000 zł netto na te stanowisko startowali to niedługo nie będzie z kogo wybierać....

Jguuhb 03.07.2019 15:26
Jacy fachowcy?????? W urzędzie są tacy, a którzy to????? Od dziur ci od od syfu to akurat się zgadza

zachmurzenie duże

Temperatura: 6°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1010 hPa
Wiatr: 18 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Kierowco-pieszy,Treść komentarza: Może lepiej zerwać asfalt i zostawić kocie łby? Wtedy wszyscy jechaliby wolno. Mniej znaków, lamp, itd. Jak za dawnych lat. Ktoś zapomina, że ulice sa do jazdy i sprawnej komunikacji. Przykład Hotelowa z ogtanczeniem do 20 km/h. Przecież nikt tak nie jeździ tle, łącznie z traktorami drogowców. Niektórzy straciliby prawko na 3 miesiące. Poza tm wyścigi i palenie gumy sa na szpitalnej, na parkingu koło POSTIWu, Al. Ofiar Obławy Augustowskiej. Tam też sa progi i ogranczenia. Coś to daje? I w ogóle czy to jest normalne, że jadąc z zachodu jest ograniczenie, a od wschodu już nie? Przypominam, że prógi zwalniające i ogreaniczenie od progu obowiązuje do najbliższego skrzyżowania, a nie na samym progu. 3 Maja spory kawałek trzeba jechać nie więcej niz 20 km/h. Drogi służą wszystkim mieszkańcom, róznież tm chcącym sprawnie się poruszać. Lepsze jest zmniejszanie prędkości do 40 km/h bo taka większośc da radę wtrzymać, ale pozostałe 20tki i 30 tki to fikcja. Podobnie jak na obwodnicy Wypusty. Ktoś w polu ustawił 30 i jest zadowolony. Wprowadzenie progów ma na celu wymusić, aby kierowcy omijali Nadrzeczną. Nikt 2-3 km nie będzie jechał "nieskończonść" , wybierze inna drogę i będzie w mieście totalny korek. Jak każda ulica zacznie pisać petycje to nie będziemy mieli normalnych uic w Augustowie. Zaraz będą protesty, że na Nadrzecznej to dali a u nas nie. Czy karetka i straż do topielca będzie sobie wolniutko jechać przez te progi? Ludzie. Każdy kij ma dwa końce.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:58Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: DianaTreść komentarza: Poszkodowany mandatu mógł nie przyjąć i dochodzić swoich racji przed sądem. Powinien tak zrobić. Sąd oceniłby przy okazji, kto jest odpowiedzialny za ten wypadek.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: fan_oolooTreść komentarza: Wiadomo, w jakim celu PiS przejmował aparat sądowniczy - żeby móc kraść i dorabiać się BEZKARNIE. To nie była żadna reforma naprawcza, wręcz przeciwnie: osłonowa.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 11:10Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: OooTreść komentarza: Ważne, że budżet Csir w 6 lat zwiększył się o 300 %, bo mamy takie bogate miasto przecież. Wice sam na sesji potwierdził. Ilość kierowników i zastępców też urosła. Po co sprzątać i dbać o bezpieczeństwo czy nawet wizerunek, kiedy kieszeń pełna. A przy następnym wypadku będzie wybielanie i zrzucanie winy na wszystko i wszystkich wokoło. Bo ta ekipa tak lubi: wy, oni, tamci zawsze winni...Data dodania komentarza: 4.04.2026, 20:26Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: NinaTreść komentarza: Kolejne trudne dla pieszego przejście to z Lidla na Mickiewicza. jesteś na przejściu i z Mickiewicza auto wyskakuje i bęcka najczęściej w pieszego.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 18:09Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Art.: 228-231 KPK⚖️Treść komentarza: Sugeruję na list odpowiedzieć stanowczo i konkretnie, ale nie listem tylko wnioskiem skierowanym do burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka z żądaniem udostępnienia informacji publicznej odnośnie faktur i umów cywilnoprawnych dotyczących świadczenia usług prawnych na rzecz Urzędu Miejskiego w Augustowie za ostatnie 7 lat, czyli okres burmiszczowania ww. funkcjonariusza publicznego. P.S. Nulla potentia super leges esse debet.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 13:57Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Insrybutorowo-jabłonkowo-lipszczański folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS☝️💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉🏚🏚🏚💸Treść komentarza: Niby wybory parlamentarne 2023 r. zakończyły okres permanentnego rozmontowywania i wyprowadzania Polski z Unii Europejskiej przez autokratyczno-ksenofobiczny, do cna przesiąknięty korupcją pisowski aparat paralitycznej władzy. Pomimo to w Augustowie pisowski mir okraszony fetorem ruskiej onucy tak mocno zakorzenił się w lokalnych strukturach władzy i co ciekawe także w mentalności znacznej części mieszkańców Augustowa, że nadal uskuteczniany jest swego rodzaju folwarczno-pańszczyźniany styl zarządzania i na dodatek zmiksowany z korupcjogennymi mechanizmami. Ta toksyczna mieszanka systematycznie wdrażana przez egzekutywę Nasze Miasto-PiS od ponad dekady zatruwa miasto i niestety w znacznym stopniu sprowadziła już Augustów na kurs wyludniania się oraz stale postępującego zaściankowienia prowadzącego finalnie do całkowitej zapaści tego niegdyś tętniącego życiem i prężnie rozwijajacego się turystyczno-uzdrowiskowego kurortu.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 07:57Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Burmiszcz Karolczuk i Rada Miejska są świadomym wyborem wyborców w jakim kierunku ma zmierzać wyludniający się AugustówTreść komentarza: Nasze Miasto-PiS rządzi w Augustowie od ponad dekady i dopóki będą u sterów władzy, nie ma co łudzić się, że Augustów przestanie brnąć w kierunku zadupia, zaścianka i wyludniania się miasta. Towarzystwo wzajemnej adoracji spod insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiego znaku Nasze Miasto-PiS zafiksowało się na ultrapopulistycznym pajacowaniu, kabotyństwie i farmazonerii uskutecznianym w mediach społecznościowych oraz w gazetce pod redakcją burmiszcza Karolczuka. To jest ich symptomatyczny sposób na "rozwój" Augustowa, co ciekawe dzięki któremu utrzymują się przez tyle lat u władzy. Być może mieszkańcom odpowiada taki rozwój Augustowa i permanentna indolencja trzech augustowskich burmiszczów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego, między innymi zmaterializowana chyba w największych w dziejach Augustowa blamażach związanych z pozyskaniem zera złotych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich, a niebawem prawdopodobnie utratą kilkudziesięciu milionów złotych Funduszy Unijnych przeznaczonych na budowę kładki nad Nettą.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:57Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Niebezpieczna "instalacja reklamowa" przy miejskim wyciągu narciarzy wodnych w AugustowieTreść komentarza: Czy wiadomo co dzieje się z komunalnym wyciągiem narciarzy wodnych w Augustowie na jez. Necko? Jakieś części pomostu i zdezelowane tratwy z zardzewiałymi beczkami po jakiśch substancjach składowane są na plaży przy zburzonym POSTiW. Święta Wielkanocne za pasem, więc do Augustowa przyjedzie wiele osób z całej Polski. Może warto uprzątnąć ten miejski teren, żeby nie robić antyreklamy i złego PR dla Augustowa? Ktoś zarządza tym komunalnym obiektem użyteczności publicznej? Czy znowu musi dojść do niebezpiecznego w skutkach wypadku, jak miało to miejsce w kwietniu ubiegłego roku?Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:27Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Ma Pan nasze poparcie. Już raz dzięki "prawniczce" Pan zarobił. Widać, że się nie nauczyła? No problem. Pozwać do sądu i wysokie odszkodowanie. Na szczęście reżim mafii PiS praktycznie się kończy. Pozdrawiam..Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:13Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: oolooTreść komentarza: A ja bym chętnie poruszył inny tema. Przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Brzostowskiego, Sucharskiego i Licealnej. Chodzi o przejście LO _ Biedronka. Tak się zastanawiam, czy tam nie powinno być sygnalizacji na żądanie. Zaobserwowałem już od dość dawna, że to przejście potrafi skutecznie zablokować ruch kołowy zwłaszcza przed 8.00 i na przerwach. Młodzież praktycznie okupuje to przejście idąc tzw. tasiemcami. Tam może dojść do wypadku, gdy trafi się narwany kierowca. Myślę, że nic by się nie stało gdyby tam było takie żądanie dla pieszych. Wiadomo, że po upłynięciu czasu ruch kołowy byłby wznowiony chociaż na minutę do kolejnego uaktywnienia przejścia. Młodzieży nic się nie stanie gdy poczeka minutkę, a kolejka samochodów w tym czasie zostanie sporo rozładowana. Może to głupi pomysł, ale może niekoniecznie. No i ta osoba ze znakiem STOP mogłaby wreszcie odpocząć. Podsuwam do przemyślenia..Data dodania komentarza: 3.04.2026, 16:52Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: ZeroTreść komentarza: Spraw ważnych? Przecież ta sprawa w ogóle nie jest ważnaData dodania komentarza: 3.04.2026, 15:45Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: wwwTreść komentarza: żeby głupota mogła latać to te Panie były by gołębicami.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 15:21Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Bill CondonTreść komentarza: The Beauty and the beast...Data dodania komentarza: 3.04.2026, 14:15Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Niby głos rozsądku, a jednak niekoniecznie. “Pójdźcie do urzędu, a Wam odpowiedzą …” w Augustowie? A zadaj “trudne pytanie” to odpowiedzą zapytaniem o udzielenie informacji, a potem zasłonią się ważnym interesem publicznym. Polityka naszą lokalna ma bardzo brzydkie kolory. Opozycja dostawała na gnaty i to w sposób balansujący na granicy dobrego smaku i przepisów, i nikt nie krzyczał, bo tak było akceptowane. Teraz, kiedy w końcu opozycja zaczyna głośno się sprzeciwiać, nagle pojawia się larum. 3 kadencje to i tak o 2 za dużo. Mam nadzieję, że mieszkańcy w końcu przejrzą na oczy, że brak jest koncepcji na rozwój miasta, a chwalenie się wykonywaniem obowiązków (naprawa śród itp) jest wręcz żałosne.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 14:12Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: BAUTreść komentarza: Jakie zdjęcie weselne :)Data dodania komentarza: 3.04.2026, 14:01Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Może warto spojrzeć na tą sprawę z szerszej perspektywy? W całym Augustowie, czy na tych ulicach bardziej głównych, czy na tych pobocznych, są zlokalizowane progi zwalniające. Są także wyniesione przejścia dla pieszych. Z czasem powstają nowe, szczególnie w trakcie remontów ulic. Ważne pytanie, czy to pomaga? Czy przypadkiem mieszkańcy z roku na rok nie skarżą się coraz bardziej na szybkie auta, pomimo że progi są? Może warto zadać pytanie Policji, dlaczego tak mało kontroluje prędkość? Skoro jest informacja kiedy i w jakich godzinach najczęściej występują tzw " wyścigi", może wtedy trzeba stanąć z radarem?Data dodania komentarza: 3.04.2026, 13:49Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Najśmieszniejsze jest to , że w każdej podobnej sprawie od włodarzy słyszę tylko jeden "ARGUMENT" - KŁAMSTWO i żadnej merytorycznej odpowiedzi. Do tego jak wychodzi coś do wiadomości publicznej ujawniający są WROGAMI ROZWOJU MIASTA. Oj to już "zdarta płyta" z-cy ChodkiewiczaData dodania komentarza: 3.04.2026, 11:49Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: WojteKubrynTreść komentarza: Drogi Panie Tomaszu, Droga Redakcjo, Drodzy Czytający. Na wstępie powinniśmy postawić sprawę jasno i rozłożyć ją na czynniki pierwsze: 1. Ulica Nadrzeczna jest w wielu odcinach niebezpiczna. 2. W okresie letnim i weekendowym w godzinach późno wieczornych i nocnych można uświadczyć tam rajdów samochodowych, motorowych etc. 3. Uprzykrza to i powoduje utrudnienie w życiu mieszkańców ww. ulicy. 4. Powstała petycja mieszkańców ww. ulicy, którą koordynował Radny Powiatowy Dariusz Szkiłądź. (na sesji p. Elżbieta Puczyłowska mówiła tylko o wątpliwym sposobie zbierania podpisów i informowania mieszkańców co w tej petycji jest. Przypomnijmy fragment o którym wg Pani Radnej, Pan Radny nie informował do końca mieszkańców. Progi zwalniające powinny pojawić się w odstępach 150 m od siebie na całej ulicy. Co daje według prostej matematyki około 9-11 progów.) 5. Pan Tomasz Miklas otrzymał 30 sekund na wypowiedź w trakcie sesji Rady Powiatu. Mówił 2 minuty. Nie poruszył tego tematu bezpośrednio. Poparł jedynie idee Pana Szkiłądzia, a resztę czasu swej wypowiedzi sprzeczał się z Panem Kotarskim, że 30 sekund to za mało. (Panie Tomaszu, można było lepiej wykorzystać ten czas). 6. Jak dobrze rozumiem Sesja Powiatu czy Sesja Miasta jest to zebranie Radnych wraz z włodarzami danej jednostki administracyjnej. Lud wybiera radnych, aby przedstawiali, omawiali i głosowali nad tym co ludziom boli, sprawia problem lub utrudnia życie. Niestety lub stety dzięki temu, że ludzie wybierają radnych to nie mają zapewnionego stu procentowego przywileju zabierania głosu. Nie każdy organ ma obowiązek dopuszczać ludzi do głosu podczas obrad. Pan miał taką szansę i niestety chaniebnie ją zaprzepaścił. 7. Dodam, że w trkacie zbierania podpisów pod ww. petycją przez Pana Szkiłądzia szła druga petycja po ulicy Nadrzecznej. Była ona również koordynowana przez Pana Szkiłądzia i dotyczyła ulicy Nowomiejskiej, a dokładniej przywrócenia w jednej z jej części ruchu dwukierunkowego. Mądrą uwagę w tej sprawie na sesji poczyniła Pani Alicja Dobrowolska (nazwana przez aprobowanego Pana Tomasza - Dariusza Szkiłądzia - dziwną osobą). Pani Radna rzuciła otwartym pytaniem czy jeżeli ulica Nadrzeczna zostanie obstawiona tak ogromną ilością progów zwalniających to czy cały ruch nie zostanie przekierowany na ulicę Nowomiejską? Oczywiście, że tak! Kto normalny pojedzie po 10 progach zwalniających. Wtedy Pan Szkiłądź zaczął mówić o powstaniu sześciu progów (czyżby się wystraszył prawdy?) 8. Subiektywne podsumowanie: Nie jestem za polityką, ale tutaj chyba muszę przyznać, że czuć i widać podział wśród Radnych Powiatowych i osób ich popierających. Prawo i Sprawiedliwość patrzy przyszłościowo i obowia się konsekwencji nieprzemyślanych decyzji (brawo bo wyciągnęli nauczkę z innych błędów jakie mieli i wiedzą, że lepiej porozmawiać niż na oślep lub przymus robić.) Koalicja Obywatelska ma tak wygurowane ego i zadarte nosy, że patrzą, aby cokolwiek zrobić, teraz, już. Nie patrzą na konsekwencje, a gdy PiS już je naświetla to zmieniają to na czym się opierają. Brak profesjonalizmu, dialogu i nauczki z przeszłości... Ludzie zastanówmy się, komu daliśmy władzę i kogo słuchamy. Często szukamy własnych poglądów w takich materiałch jak powyżej, a nie szukamy prawdy bo ślepo wierzymy w to kto coś nam mówi. Oglądnijcie sesję, przejdźcie się po tych ulicach i zobaczcie te problemy, zajdźcie do urzędu i porozmawiajcie, a dopiero wtedy możecie coś sądzić lub się wypowiadać. Inaczej są to tylko i wyłącznie domniemania lub prawda wmówiona. Czuwajcie i nie dajcie się zmanipulować lub po prostu zwariować.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 11:05Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: patologia ałgóstowskaTreść komentarza: Panie Tomaszu to był zamach! Myślę, że sygnowany przez radnych rady miasta i powiatu oraz włodarzy miasta i powiatu! Tragedia - po prostu tragedia...Data dodania komentarza: 3.04.2026, 10:46Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)
Reklama