Strajk nauczycieli i radnych

  • 18.04.2019, 08:14 (aktualizacja 18.04.2019, 08:27)
  • Bartosz Lipiński
 Strajk nauczycieli i radnych Na zdjęciu: Radna Aleksandra Sigillewska z plakietką "protest nauczycieli".
Podczas ostatniej sesji rady miejskiej Augustowa doszło do niecodziennej sytuacji, gdy dwoje radnych w akcie protestu manifestacyjnie opuściło salę obrad przed głosowaniem. Kilku innych pomimo pozostania na swoich miejscach również odmówiło oddania głosu. Ten nietypowy jak na augustowskie warunki protest był pokłosiem gorącej dyskusji o wyrażeniu przez radnych stanowiska, w sprawie trwającego obecnie strajku nauczycieli.

Bartosz Lipiński

Cały artykuł dostępny wyłącznie w papierowym wydaniu tygodnika Przegląd Powiatowy, do kupienia od czwartku, 18 kwietnia. Zapraszamy do lektury.

Bartosz Lipiński
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (44)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu dziennikpowiatowy.pl.z siedzibą w Augustowie, ul. Młyńska 34 jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
😐
😐 24.04.2019, 09:48
OMKS: będziemy klasyfikować uczniów... My, jako nauczyciele, jesteśmy apartyjni. Jesteśmy i chcemy pozostać nauczycielami, a nie politykami. Przedstawiciele Ogólnopolskiego Międzyszkolnego Komitetu Strajkowego (OMKS) - zrzeszającego strajkujących nauczycieli nienależących do związków zawodowych - Chcemy przede wszystkim upomnieć się dzisiaj o polskiego ucznia, o tego ucznia, który już trzeci tydzień z winy rządu nie ma edukacji - mówił w imieniu OMKS Dariusz Martynowicz. ( http://www.tvn24.pl)
Zygzak
Zygzak 19.04.2019, 23:03
A ja współczuję dzieciom takich rodzicow. Metody wychowawcze wprowadzane w domu odbija sie czkawką u dzieci. Nie łatwo będzie im przyjąć wiedzę od "gównowiedzących". Bez sensu będzie angażować się na prośbę "piep'zonego nieroba". Ciężko zyskać motywację od "nygusa". Trudno będzie zwrócić się z problemem do kogoś, komu "nie zależy na dzieciach''.
Na efekty długo nie trzeba będzie czekać.
Uma
Uma 18.04.2019, 16:46
Znam kilku dosłownie nauczycieli ktorzy są wybitnymi mistrzami w swoim zawodzie. Cieszą się ogromnym szacunkiem wśród uczniów i rodziców. Rodziece wręcz starają się aby dziecko dostało się do klas w których oni będą uczyć. Ten szacunek mają za swą pracę i postawę przy obecnych pensjach o dziwo. Żal i złość bierze, że zarabiają tyle co przechowujący się w szkole nieducznicy i beztalencia lub zwykłe nieroby, których niestety jest niemało. Pośroku są rzemieślnicy zawodu nauczycielskiego. Karta nauczyciela to przeżytek który nie pozwala dobrze zarabiać najlepszym.
Dorota
Dorota 19.04.2019, 11:02
Popieram. Najglosniej krzycza i najwiecej postow na facebooku udostepniaja ci nauczyciele, ktorxy nie ciesza sie szacunkiem ani uczniow ani rodzicow... A dlaczego sie nie ciesza.....
NN
NN 20.04.2019, 21:49
O taak Dorota o taak
Krystyna
Krystyna 18.04.2019, 16:31
Czasem, gdy czytam tak krytyczne uwagi dotyczące pracy nauczycieli, zastanawiam się, skąd w ludziach tyle jadu, co takiego musiało wydarzyć się w ich życiu, że tak bardzo krytykują nauczycieli...Przykro mi i wstyd, że moje dziecko dorasta w społeczeństwie, które nie szanuje pracy innych. Wstyd.
https://www.prawo.pl/oswiata/poparcie-dla-strajku-nauczycieli-sondaz-ibris-2019,377840.html
https://www.prawo.pl/oswiata/poparcie-dla-strajku-nauczycieli-sondaz-ibris-2019,377840.html 19.04.2019, 08:12
MEN za dziennikiem "Fakt" przytacza wyniki badań opinii publicznej. Według ankiety aż 70 proc. Polaków przeciwna jest strajkom nauczycieli w czasie egzaminów. Odsetek ten wzrasta w grupie rodziców uczniów uczęszczających do 8 klasy lub 3 klasy gimnazjum (71 proc.).

xxx
xxx 20.04.2019, 15:38
MEN różne bajki opowiada i nic z tego nie wynika poza manipulacją opinią publiczną.
Kazio
Kazio 19.04.2019, 11:10
MEN przytacza dane, które są mu przychylne. A "Fakt: to doprawdy miarodajne źródło buahahaha
xxx
xxx 20.04.2019, 15:40
A nie jest to jedyne wiarygodne, najlepsze źródło informacji? hahaha
Rodzic
Rodzic 18.04.2019, 14:57
Niech podwyżki dostaną ci nauczyciele, których uczniowie nie muszą chodzić na korepetycje.
Dobrewiadomości.net.pl
Dobrewiadomości.net.pl 23.04.2019, 22:28
W Fillandii:
8 zasad fińskiej edukacji:
A jedna z nich to...Brak korepetycji
W Finlandii płatne korepetycje nie tylko nie istnieją, ale są prawnie zakazane. Jeśli uczeń potrzebuje dodatkowej pomocy w nauczaniu, to nauczyciel ma obowiązek jej udzielić.
Wstyd dla rządzących
Wstyd dla rządzących 24.04.2019, 08:33
Jestem za na 100%. Pora żeby rząd i burmistrz to finansował A nie nauczyciele pomagają uczniom społecznie. Tak jest w szkole moich dzieci. Wstyd ze nie ma pieniędzy na zajęcia dodatkowe dla dzieci!
nie tak łatwo
nie tak łatwo 18.04.2019, 17:04
Jak niekumate to muszą chodzić ... nawet najlepszy belfer nic na to nie pocznie
Anna
Anna 19.04.2019, 11:04
Jak pol klasy chodzi to chyba cos jest nie tak?!
Reszta to zdolniachy albo ci ktorym nie zalezy
Mama
Mama 20.04.2019, 13:06
Zamiast winą obarczac nauczycieli to warto domagać się od burmistrza dodatkowych godzin na douczanie. Póki co nauczyciele moich dzieci prowadzą zajęcia pozalekcyjne społecznie. Burmistrz miasta nie dba o dzieci mieszkańców w tejże kwestii.
nie tak łatwo vice versa
nie tak łatwo vice versa 19.04.2019, 08:24
..a "niekumate" nauczyciele powinni zostać zwolnieni, by nie psuć rangi profesji nauczycielskiej i nie szkodzić uczniom i dobrym nauczycielom obniżając poziom nauczania w szkołach. Zwiększenie pensum powiązane ze znaczną, podwyżką przebiegnie wówczas bez szkody dla edukacji. jakość edukacji faktycznie wtedy wzrośnie.
Obiektywny
Obiektywny 20.04.2019, 13:12
Niezadowolona/y? Możesz prowadzić domowe nauczanie. Wyniki z pewnością będą oszałamiające, a także zrobisz. Proste i same pozytywy.
😛
😛 21.04.2019, 20:58
Obiektywny . Niewydolny ? Nie musisz być nauczycielem w szkole. Możesz prowadzić "domowe" nauczanie ;)
Wojtek
Wojtek 18.04.2019, 14:55
Nauczyciele trzymajcie się. Walczycie nie tylko o godne zarobki ale i o przyszłość polskiej i edukacji. Jestem z Wami
Rodzic uczennicy
Rodzic uczennicy 18.04.2019, 11:48
Nauczyciele muszą walczyć o swoje prawa i godne wynagrodzenie. Muszą być autorytetem dla swoich uczniów i ich rodziców.
wspomnienie o nauczycielce z mego liceum
wspomnienie o nauczycielce z mego liceum 18.04.2019, 22:12
Autorytetu i szacunku nie kupuje się, ani nie nabywa przez dużą pensję, na autorytet i szacunek zapracowuje się, miedzy innymi swoją postawą. Tego uczyli mnie moi bardzo dobrzy belfrzy. Ludzie z charakterem, wiedzą i umiejętnościami. Byli dla nas wymagający, ale zawsze bardziej wymagali od siebie. Moja nauczycielka przyjechała kiedyś na nartach do szkoły ponieważ spadły rekordowe opady śniegu i komunikacja była sparaliżowana. Czekaliśmy cicho w klasie, licząc na to, że nikt nie zorientuje się i nie dadzą nam zastępstwa. Otworzyły się drzwi do klasy i stanęła w nich nasza nauczycielka. Dumna z siebie oświadczyła, że przyjechała do nas na nartach biegowych. Zaniemówiliśmy, jak ona dała radę ? ta niewysoka, szczupła starsza pani...pamiętam te mieszane uczucia, trochę wstydu, bo mieliśmy nadzieję, że nie przyjedzie podczas gdy ona brnęła na nartach przez śnieg, podziw że tego dokonała i to ciepełko w sercu że chciało się jej, że to dla nas...że jej zależało na nas
Karolus
Karolus 19.04.2019, 08:45
Znamy wszyscy wielu z dużą pensją, nawet z bardzo dużą (w tym osoby publiczne), które wcale nie cieszą się szacunkiem społecznym, wręcz przeciwnie. O godności niektórych wysoko uposażonych nie wspomnę.
Popierający rodzic
Popierający rodzic 18.04.2019, 08:37
Brawo nauczyciele! Walczcie o jakość edukacji, o mądre społeczeństwo!Jestem z Wami!
Adam
Adam 18.04.2019, 12:51
1000 zl podwyzki nie sprawi ze nauczyciel zacznie lepiej uczyc, szkola bedzie lepszej jakosci a dzieci i rodzice obdarza go szacunkiem
Filifionka
Filifionka 18.04.2019, 15:27
Niestety nie masz racji. Godne wynagrodzenie nauczyciela daje mu autorytet. Pokazuje, że warto się uczyć i zdobywać wiedzę. Nauczyciel, który nie będzie zmuszony by po godzinach dorabiać np. w prywatnych firmach by utrzymać rodzinę, będzie w szkole bardziej efektywny.
Anna
Anna 19.04.2019, 11:06
Nie znam ani jednego nauczyciela ktory musi dorabiac
xxx
xxx 20.04.2019, 15:43
To pewnie w ogóle nie znasz żadnego. Albo tylko myślisz, że znasz...
nauczyciel
nauczyciel 18.04.2019, 15:24
Sprawi. Jest prosta zależność: szczęśliwy rodzic- szczęśliwe dzieci, spokojny nauczyciel- zadowoleni uczniowie.
Kos
Kos 18.04.2019, 16:58
Ta zależność nie jest taka prosta. To uproszczenie. Szczęśliwy rodzic to może być ten kto realizuje swije potrzeby, różne.czasem egoistyczne. Dziecko wcale nie musi czuć się z tym szczęśliwe. Znam wielu spokojnych nauczycieli którzy poza spokojem nie mają nic do zaoferowania, nie mają warsztatu i metodyki ani wyników, nie angażują się, nie mają pozytywnych relacji z uczniami i rodziami. Ale do wszystkiego pdchodzą ze stickim spokojem. Trudno być zadowolonym z takiego nauczyciela. Oczywiście gorsi są tylko tacy którzy oprócz powyższego nie mają nawet spokoju. Pieniądze nie załatwiają wszystkiego potrzeba reformy i innych warunków zatrudniania nauczycieli.
nauczyciel
nauczyciel 18.04.2019, 19:20
Zgadzam się, pieniądze to nie wszystko, ale mogą być dobrym początkiem. Nauczyciele nie negują konieczności zmian systemowych, ale niech one będą przemyślane, a nie na zasadzie "psujmy to, co inni zrobili". A z jakością pracy nauczycieli, jak z jakością społeczeństwa: wszędzie są lepsi i gorsi.
pyfko
pyfko 19.04.2019, 08:36
Wszędzie są lepsi i gorsi, prawda, ale w oświacie wyeliminowano mechanizmy weryfikacji jakości pracy normalnie dostępne pracodawcom. szkoły stały się przechowalnią słabych pracowników, karta nauczycieli ich chroni. To nie normalne. Teraz wszyscy musimy pić to piwo, które zostało naważone
nauczyciel
nauczyciel 20.04.2019, 15:45
Zmieńmy to, Tylko, jak zachęcić tych dobrych do pracy w szkole? Jeżeli nie przyciągnie ich pasja, której wystarczy na kilka lat, nie są motywacją słynne wakacje i pensum, to co?
Frost
Frost 20.04.2019, 22:01
Wakacje ferie itp są dla dzieci nauczyciel powinien pracować 40 godz tygodniowo przez 11 miesięcy w roku. Pensję powinien mieć oczywiście większą. Do 16 w szkole i zrobiłby wszystko co trzeba nie zabireałby pracy do domu i nie narzekał. Wycieczek nie muszą robić uczniom może to zrobić rada rodziców.
Kos
Kos 18.04.2019, 21:09
Zgadzam się podwyżki są konieczne, każdy nauczyciel nie powinien zarabiać mniej niż 3 tys netto, podwyżki tak ale razem z przemyślaną reformą systemu w tym warunków zatrudnienia i wprowadzeniem systemu nagród czy jakiegoś lepszego wynagradzania dla wybitnych nauczycieli. Wybitny, a znam takiego polonistę, który na dodatek naprawdę poświęca wiele dla swoich uczniów, powinien zarabiać i 7 tys. netto.

krowi ryk, małpi krzyk
krowi ryk, małpi krzyk 18.04.2019, 14:56
Przebieranie się za krowy też nie pomaga w budowaniu godności i szacunku. Składnie podziękowań za wsparcie w postaci puszczania ryczenia krów i innych zwierzaków pod oknami szkoły w czasie trwania egzaminów to niskie żeby nie powiedzieć podłe zachowanie. a wszystko to z poczucia odpowiedzialności za los oświaty i dla dobra uczniów.
Magdalena
Magdalena 18.04.2019, 14:43
I tu się mylisz. Zmotywowany podwyżką nauczyciel będzie lepiej uczyć. Każdy człowiek musi mieć jakiś bodziec, aby działać aktywnie.
lucek
lucek 19.04.2019, 08:42
"Czy się stoi czy się leży trzy tysiaki się należy"
xxx
xxx 20.04.2019, 15:46
brawo, zaistniałeś, hurra
sdv
sdv 19.04.2019, 08:19
W takim razie każdy powinien dostać podwyżkę, bo może kiedyś zacznie lepiej pracować? Chore. Powinna być goła pensja podstawowa, a reszta za wyniki. A wyniki nie wydumane i widzimisię dyrektora, ale ocena dorobku przez komisję. Trzeba ciągnąć w górę, a nie w dół.
nauczyciel
nauczyciel 20.04.2019, 15:49
Na pewno jesteś specjalistą od nauczania, zatem oczekuję propozycji kryteriów oceny pracy nauczyciela. Czy lepszy jest ten, który sprawił, że uczeń z dolnej granicy normy opanował czytanie, ale nie odniesie sukcesów naukowych, czy ten, który olał słabeuszy, ale z jednym genialnym "samograjem" wygrał konkurs?
Wald
Wald 18.04.2019, 13:59
To prawda, ale przy takiej pensji do szkoły nie przyjdzie nikt, kto zacznie lepiej uczyć, więc jakość też się nie podniesie...
Anna
Anna 19.04.2019, 11:08
Smieszne....kto by nie chcial
Wolne wakacje i ferie
O 14 juz w domku
xxx
xxx 20.04.2019, 15:52
Każdy by chciał /hahaha/. Pchają się drzwiami i oknami. Tylko, czemu od kilku lat nie ma praktykantów w szkołach i młodych nauczycieli? Jak starsi odejdą na emerytury, rodzice będą uczyć, czy ściągniemy Ukraińców?

Pozostałe