Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 6 kwietnia 2026 07:14
Reklama

Nie słychać dzwonka

Podziel się
Oceń

W czwartek oddajemy w Wasze ręce 1037 wydanie „Przeglądu Powiatowego”. Trzeba koniecznie udać się do kiosku, gdyż najciekawsze teksty zamieszczamy jedynie w wydaniu papierowym. Niestety zdarza się, że otrzymujemy nieuzasadnioną krytykę, tylko dlatego że ktoś przeczytał zajawkę internetową naszych tekstów. Kto woli czytać w komputerze, może kupić prenumeratę w wersji elektronicznej. Wersja elektroniczna dostępna jest już we wtorek.
Nie słychać dzwonka

Krzysztof Przekop

Konferencja „Augustów za lat 20. Szanse i zagrożenia” miała miejsce 16 marca. Co tydzień publikujemy relacje z kolejnych paneli dyskusyjnych. Na naszym portalu dziennikpowiatowy.pl można znaleźć pełne nagrania wideo z panelu młodzieżowego, poświęconemu kulturze, a w poniedziałek opublikujemy relację z niezwykle ciekawego panelu o edukacji. W tym numerze polecam relację Bartosza Lipińskiego podtytułem „Nieuchronna rewolucja w szkole”. Zbieg okoliczności sprawił, że nasza relacja z konferencji wpisuje się w narodową, gorącą dyskusję o przyszłości edukacji. We wtorek, gdy piszę te słowa, trwa strajk nauczycieli, kolejne rozmowy z rządem nie przynoszą efektów. Nauczyciele zarabiają za mało. Ale to może o sobie powiedzieć wiele grup zawodowych, lekarze, pielęgniarki, urzędnicy sądowi, samorządowcy od najniższego do najwyższego szczebla i wiele innych grup opłacanych z budżetu. Jednak nauczyciele zostali obciążeni niepewnością, wynikającą z reformy oświaty. Jestem osobą od wielu lat czynnie związaną z oświatą. I jest mi wszystko jedno, czy gimnazja są, czy nie. Ale bałaganu, który wprowadziła pani minister Zalewska, wybaczyć nie mogę. A tylu ją ostrzegało. Gdyby chodziło tylko o pieniądze, nauczyciele wytrzymaliby jeszcze wiele miesięcy, a tak czara goryczy się przelała. Życzę nauczycielom, by wytrwali w walce o swoje. Bo jak nie wytrwają, co powiedzą swoim uczniom? Walczcie o swoje, nie dajcie się przeciwnościom, wyznaczajcie sobie ambitne zadania, miejcie własne zdanie?

Tymczasem zapraszam do lektury tekstu Beaty Perzanowskiej „Nie słychać dzwonka”.

 

Jeśli pamięć mnie nie myli, nigdy nie było w Augustowie nadzwyczajnej sesji rady miejskiej, zwołanej przez opozycję. To znakomite narzędzie w rękach opozycji, do skłonienia rządzących by wysłuchali racji innych radnych. Koalicja Obywatelska skorzystała z tego prawa. Temat ważny i niekosztowny. Chodziło o 400 tysięcy złotych na oświetlenie ulicy Wojska Polskiego. Umówmy się, że ani dla miasta, ani dla powiatu nie są to wielkie pieniądze. I moim zdaniem, nie o pieniądze tu chodzi. A mieszkańcom też nie chodzi o pieniądze, ale ładną ulicę chcieliby mieć. O sesji napisał Bartosz Lipiński. Zapraszam do lektury tekstu „Pierwsza nadzwyczajna sesja w historii”.

„Bałagan nad Neckiem” to tytuł tekstu Beaty Perzanowskiej, ale też proste stwierdzenie faktu. Nie umiemy sobie poradzić ze sprzątaniem. I tu chyba chodzi o pieniądze. I o straż miejską. Jej brak będzie się odbijał czkawką coraz częściej. Bez straży burmistrz może prosić i apelować. To wprawdzie nic nie kosztuje, ale ma zerową skuteczność. Coś z tym trzeba zrobić państwo radni.

Od 2017 roku piszemy o braku choćby jednego kąpieliska w turystycznym Augustowie. Przed laty kąpielisk było blisko dwadzieścia. Rok temu żadnego. Wynika to ze zmiany prawa, a tym samym zwiększenia kosztów. Ale żeby miasto, które obok Zakopanego i Sopotu jest symbolem polskiej turystyki, nie miało kąpieliska, to ciekawe rozwiązanie marketingowe. O planach na ten rok piszemy w artykule „Uchwała wstydu według opozycji”.

Piszemy o sporcie, o seniorach, o Przesmyku Suwalskim.

Jest co poczytać.

Krzysztof Przekop

Redaktor naczelny

 

 

 

 

 

 

 


Napisz komentarz

Komentarze

Julia 18.04.2019 16:40
Szkoda, że przyszło mi żyć w społeczeństwie, które promuje kłamstwo a nie prawdę, w społeczeństwie, gdzie człowiek człowiekowi wilkiem...

ja 12.04.2019 12:01
Nauczyciele! Poczytajcie te wpisy, pooglądajcie tv i zobaczcie jak wiele osób (nie tylko władza) Was nie szanuje. Jeśli się cofniecie to nie będą Was szanować jeszcze bardziej. Będą się z Was śmiać. Nie ustępujcie.

Tylko tyle 12.04.2019 06:58
Zlikwidować kartę nauczyciela!

nauczyciel 16.04.2019 16:48
Jestem za. Chcę pracować od 7.00 do 15.00. Spotkania z rodzicami i szkolne wycieczki realizować w tym czasie, także szkolenia i rady pedagogiczne. Po tych godzinach nie przyjmować telefonów i sms-ów od rodziców, a na urlop pojechać we wrześniu. Pozdrawiam serdecznie

wiemcomówie 17.04.2019 09:16
Nauczycielu. Nikt nie zmusza do organizowania wycieczek. To inicjatywa wynikająca z potrzeby pedagoga, uczniów i ich rodziców.. Mam nadzieję, że po okrągłym stole zapowiadanym przez rząd zwiększy się pensum nauczycielskie, wymiar urlopu taki jak dyrektorzy szkół 35 dni(przywilej , bo inne zawody mają 26 dni) udzielane zgodnie z planem urlopowym, wymiar wynagrodzenia uzależniony od sukcesów pedagogicznych z powierzonymi uczniami( np.mierzonych wynikami uzyskiwanymi na sprawdzianach, w tym sprawdzianach zewnętrznych, liczbą laureatów konkursów i olimpiad,dobrą, wymierną i efektywną pracą na rzecz szkoły i rady pedagogicznej). Wierzę, że strajki nauczycielskie doprowadzą do normalności w oświacie.

belfer 18.04.2019 15:30
Chyba nie wiesz, co mówisz. Moje postanowienie od dzisiaj to: kreda, tablica, żadnych wycieczek, żadnego poprawiania ocen i zajęć wyrównawczych po godzinach, żadnych projektów, bo wszelkie innowacje to była tylko moja dobra wola. Ale jak nie potrzeba, to nie.

urzędnik 17.04.2019 10:28
Rozwiązaniem jest robienie intensywnych szkoleń nauczycielskich oraz rad pedagogicznych w czasie ferii świątecznych bożonarodzeniowych i wielkanocnych w godzinach pracy urzędu miejskiego czy starostwa a więc od 7.30 do 15.30 w Wigilię i Sylwestra za zgodą organu prowadzącego do 14.00 a także w dni ustalone urzędowo jako wolne od nauki. Wtedy też powinny odbywać ewentualne wycieczki ale wyłącznie jednodniowe po okolicy szkoły.do której uczęszczają uczniowie.Urlopy w wymiarze 26 dni jak wszyscy pracownicy zgodnie z planem urlopów. Też pozdrawiam serdecznie.

urzenik 2 18.04.2019 12:13
Popieram. Oczywiste, kodeks pracy, godność, równość, sprawiedliwość i braterstwo. Prawa specjalne czyli przywileje oraz wolności jednych nie mogą naruszać praw podstawowych czyli konstytucyjnych innych obywateli.

zzz 18.04.2019 15:27
Naruszają? Które? Za realizację prawa do nauki odpowiada minister, a nie nauczyciel...

zzz 18.04.2019 15:25
Wycieczki najlepiej wokół szkoły...

Rodzic 19.04.2019 09:07
Jest rada rodziców, jest samorząd uczniowski jeśli faktycznie chcą wycieczki to pomogą zorganizować, opiekę też rodzice mogą zapewnić, albo przynajmniej wymiernie wspomóc. W szkole nr 6 rodzice jeździli jako opiekunowie na wycieczki szkolne, i wszyscy byli zadowoleni. Rodzice też, że mogą pomóc. Ja przynajmniej tak. Dla mnie to była przyjemność. Pamiętam te wyjazdy :)

Darek 11.04.2019 21:58
"Życzę nauczycielom, by wytrwali w walce o swoje. Bo jak nie wytrwają, co powiedzą swoim uczniom? Walczcie o swoje, nie dajcie się przeciwnościom, wyznaczajcie sobie ambitne zadania, miejcie własne zdanie?"- mam takie samo zdanie.

belfer 18.04.2019 15:31
Dzięki

Prowokacja 11.04.2019 21:10
Prowokacja niemalże w każdym komentarzu. Działania zawsze te same, gdy jakaś grupa zawodowa strajkuje. Tak samo było z pielęgniarkami. W interesie rządzących jest skłócić od wewnątrz grupy zawodowe. Dlatego na forach coraz więcej płatnych hejterów podaje się za nauczycieli lub rodziców i wyśmiewa grupy strajkujące. Nie dajcie się prowokacji.

yyy 12.04.2019 08:04
ale cie popierdzieliło za przeproszeniem - ty wszędzie spiski widzisz ? co pisiory wynajmują kogoś by to pisał? w takim Augustowie? A może po prostu społeczeństwo ma takie samo zdanie jak oni a nie jak nauczyciele

zzzzz 12.04.2019 09:41
Na tym polega trolling i tu nie ma znaczenia Augustów czy inne miasto . Otwórz portale innych miast i jest to samo bo to jest zmasowana akcja ..to nie spiskowa teoria ..to real . Na takie akcje warto wydawać pieniądze i to grube.

znja proporcje mocium panie 19.04.2019 09:18
Macie chyba hopla na swoim punkcie, nie możecie przyjąć do wiadomości, że bardzo wielu rodziców i uczniów jest przeciwnych strajkowi podczas egzaminów ?? Myślicie, że potrzeba ich opłacać? Pycha pomieszała wam proporcje. Po każdym przeprowadzonym egzaminie dołącza kolejna grupa, która już nie obawia się pisać co myśli. Przekonacie się po maturach. Maturzyści już protestują jawnie. Nie ma znaczenia czy Augustów czy inne miasto, ludzie mają podobne odczucia

Konstytucja konstytucja 11.04.2019 20:30
Rodzice podadzą do US kwoty wydatków jakie ponieśli na korepetycje u strajkujących na przygotowanie do matury. Jeśli dzwonek szkolny nie zabrzmi w przyszłym tygodniu a nadzieci w szkołach średnich nie będą miały wystawionych ocen i klasyfikacji w terminie przewidzianym prawem. Niektórzy rodzice są gotowi wnieść pozwy do sądu.

ef 11.04.2019 20:47
Gdyby tak się stało to spora grupa by siedziała w anclu za przestępstwo skarbowe, bo te kwoty nie są małe. Jedynie ksiądz może brać ile wlezie. Są przecież rózni i równiejści w narodzie.

Pogłówne normalnie 11.04.2019 22:13
Ksiądz to przynajmniej ryczałt płaci do US. Naliczane od ilości mieszkańców w parafii.

to jest nienormalne w państwie świeckim 12.04.2019 09:14
19 miliardów złotych rocznie kosztuje państwo Polskie utrzymanie KK . 19 000 000 000 ..jakby komuś było mało płacimy za straszenie nas piekłem i ewentualne życie w niebie jak się wkupimy w łaski tych . Za taką kwotę kupujemy mrzonki bo "po drugiej stronie" już nie ma reklamacji ..bo nic nie ma

Santiago 16.04.2019 20:22
I bardzo dobrze!

Ala 18.04.2019 10:43
No i teraz rodzice sami będą edukować swoje tępe pociechy

Jimi 18.04.2019 17:09
Może i lepiej. Znieść kartę naczyciela znieść obwody. Bon na edukację który idzie za uczniem do szkoły. Slabe szkoły zatrudniające słabych nauczycieli nie przetrwają. Słabych nauczycieli nikt nie będzie zatrudniał. Rynek zweryfikuje jakość usług edukacyjnych. Dobrzy będą mogli wkońcu dobrze zarabiać

nauczyciel 18.04.2019 19:35
Za pięć, góra - sześć lat połowa obecnie pracujących nauczycieli odejdzie na emeryturę. Problem z głowy? A młodych, chętnych, ambitnych nie widać na horyzoncie. A swoją drogą żal, ze tak wielu tu piszących nie miało szczęścia spotkać na swojej drodze dobrego nauczyciela...

brawo 18.04.2019 15:47
Popieram. Ale zwracam uwagę, że pozwanym może być jedynie rząd RP, bo to on odpowiada za realizację edukacji. A jak się zachowuje, każdy widzi.

Ona 18.04.2019 15:56
A kysz, trolu jeden. Będziesz zastraszał nauczycieli? Strajk jest legalny. Młody nauczyciel zarabia w szkole mniej od sprzątaczki. Tobie to pasuje? Ciekawe co sam robisz zawodowo......

Meridion 11.04.2019 17:33
Sąsiadka nauczycielka 3-5 godzin w szkole, a później non stop do 20:00 korepetycje, bramka od podwórka się nie zamyka, jej buzia też. Kolega ma żonke nauczycielke i mówi: ma 4.000 na rękę, drugie tyle z korepetycji. Sam nie wiem o co w tym chodzi.

Daniel 11.04.2019 19:35
O mamonę za każdy post.

xxx 16.04.2019 16:51
trzeba było być nauczycielem, a nie podglądać sąsiadkę i zazdrościć

nie dla trolli 16.04.2019 22:49
Ile ci trollu płacą za powielanie takich bredni

Daniel 11.04.2019 10:40
Jak tak ciężko pracować w placówce publicznej to zawsze można przejść do prywatnej ewentualnie zmienić zawód - ale domyślam się że to jest niedopuszczalne bo tam nigdzie nie ma karty nauczyciela. Przypominam wszystkim nauczycielom, że pensje maja z naszych podatków i żeby wam dać trzeba komuś zabrać - być może bym was popierał ale sposób i termin strajku jaki wybraliście uwłacza temu zawodowi jaki wykonujecie i który kiedyś był szanowany a z którego wy sami zrobiliście zawód niższy rangą niż bycie rolnikiem. Szkoda mi tylko tych nauczycieli którzy są z powołania i którzy wykonują ten zawód z pasją - ale takich jest naprawdę mało. Mam pytanie - dlaczego nie strajkujecie w wakacje przecież za lipiec i sierpień też dostajecie wynagrodzenie? dlaczego nie zrobicie tego strajku we wrześniu nie przychodząc od 1.09 do szkoły? kogo ten wasz strajk ma dotknąć? rząd? czy rodziców i dzieci? wybraliście termin w którym odbywają się egzaminy i oczekujecie wyrozumiałości od uczniów i ich rodziców tych samych których na zebraniach nazywacie "roszczeniowymi". Was mogą popierać tylko naiwniacy którymi manipulujecie., osoby mające w rodzinie nauczyciela bądź wszyscy będący po prostu przeciwko obecnie rządzącej ekipie - bo gdzie byliście jak rząd PO PSL zamroził wam wynagrodzenia na czas swoich rządów - to obecna ekipa daje wam 25% podwyżki i waloryzację wynagrodzeń tamci dali 0% ale wtedy nie strajkowaliście i stąd moje przekonanie, że robicie to z polecenia Broniarza a on to robi z pobudek politycznych bo mamy wybory!

Xyz 11.04.2019 15:39
Danielu dużo pogardy masz do ludzi. Rolnik wg ciebie to gorszy, niższy rangą? Od kogo? Od Ciebie? Jak wysoka jest twoja ranga? Pamiętaj że nie tylko ty płacisz podatki. Nauczyciel też- na twoje 500+, na krowy i świnie ....Kibicuje nauczycielom!!! Wytrwajcie !!!! Nie zmarnujcie tego! Od Was może się zacząć coś czego szczęśliwy finał moze być jesienią. Dość pogardy dla ludzi, dość dzielenia społeczeństwa...

Dziś 18.04.2019 07:12
Szczęśliwy finał? I wszystko jasne o co chodzi - nie chodzi o szkołe,tylko o POlitykę.Dlatego też jestem MUREM ZA RZĄDEM M.MORAWIECKIEGO i Zjednoczoną Prawicą! Oni realizuję polityke dla dobra każdego z nas,a wy tylko swój czubek nosa widzicie i nachalnie narzucacie to społeczeństwu.

Artysta malarz 10.04.2019 18:59
Główna ulica niepotrzebna, dworzec autobusowy niepotrzebny, dworzec kolejowy niepotrzebny, postiv niepotrzebny, kąpieliska niepotrzebne, straż miejska niepotrzebna. To co potrzebne?

pędzel 10.04.2019 21:00
wernisaż ;))

Artysta 11.04.2019 10:34
Macdonald , park na lipowcu , sudzieniczna ni i moze uda sie pare 100 m uliczek wyasfaltowac no o i oczywiście Rybacka i jej zagospodarowanie bo juz przy molo radiowej trójki to po co jak tam nic nie jest organizowane nawet miejski dom kultury wypadł z tego rocznej inwestycji i miejskie przedszkole bo po co???!!!!

gfd 11.04.2019 17:25
Kononowicz je poczebny!

hahaha 16.04.2019 16:52
remont basenu niepotrzebny...

Rodzice i uczniowie 10.04.2019 15:46
Dziękujemy wszystkim dyrektorom i nauczycielom oraz innym osobom dzięki którym dziś odbył się egzamin w gimnazjach. Bardzo bardzo dziękujemy . Mamy nadzieję że egzamin w dniu jutrzejszym również przebiegnie bez zakłóceń.

niestrajkujebomyślę 11.04.2019 08:18
Fajnie. że rodzice to doceniają. Mam nadzieję, że jest ich dużo.

Autochton 10.04.2019 15:33
Jak długo uczyć się trzeba aby zrozumieć co to jest hejt? Mam nadzieję, że Turysta to jednak nie nauczyciel. Z drugiej strony, kiedy czytam wpisy w rodzaju tego z nickiem Turysta, utwierdzam się, że postulaty co do wysokości podwyżki nie są wygórowane ;) Poniższe definicje już były przytaczane na forach gazety dot. strajku 1)Słownik języka polskiego PWN hejt «obraźliwy lub agresywny komentarz zamieszczony w Internecie» https://sjp.pwn.pl/slowniki/he… 2) W sposób napastliwy i używając tzw. mowy nienawiści (nazwa pochodzi od spolszczenia angielskiego słowa hate) krytykuje daną rzecz lub osobę (najczęściej publiczną). https://pl.wikipedia.org/wiki/…

Niedouczony 11.04.2019 10:36
Wykład nauczyciela dla niedouczonych

sc 11.04.2019 17:27
Prawie jak ten radny chorowity były.

Turysta 10.04.2019 14:15
Pochwalić! Hejt się jakiś inteligentny zrobił. Zmiana agencji? Wyszło, że chamstwo na nauczycieli nie działa? No tak, to rzeczywistsze nie wasz elektorat.

Belfer 10.04.2019 10:18
Niech będzie pensum 24 godziny przy tablicy i 16 poza nią. Pełne 40 godzin. Żadnych Kart Nauczyciela. Jak każdy pracownik wymagam: stanowiska pracy z pełnym wyposażeniem do jej wykonywania, godzin pracy w wymiarze max. 8 dziennie od 8:00 do 16:00. Rady, wywiadówki, obróbka sprawdzianów i przygotowanie do zajęć w tym czasie. Urlopu na żądanie i wypoczynkowego kiedy chcę, także w środku semestru. Szkolenia na koszt pracodawcy i tylko w czasie godzin pracy. Na wycieczki niech zatrudniają specjalistów: animatorów, przewodników, ochroniarzy. Ja mam wolne, jestem po pracy. Telefon służbowy do rozmów z rodzicami i samochód służbowy na dojazdy na nauczanie indywidualne. Pensja adekwatna do wymaganych kwalifikacji - minimum jak prawnik lub lekarz. Sprawy wychowawcze niech ogarnie specjalista psycholog. Ja jestem po pracy. Wymagam laptopa (dziennik elektroniczny), drukarki z przydziałem tonera i papieru (sprawdziany i analizy), skanera (archiwizacja dokumentów i ich udostępnianie rodzicom i uczniom). Osobisty stolik do pracy, gdy nie jestem na lekcji. Wyciszony, żeby nie przeszkadzać innym. Pracownie lekcyjne zgodne w pełni z wymogami BHP i wyposażone w 100 procent tego, co wymaga program nauczania. Nie chcę nic kupować za swoje pieniądze do pracy. Dacie mi to?

;0 10.04.2019 14:04
Oto rozumienie świata po nauczycielsku 1/Urlopu kiedy chcę :)) dobre ... tylko 4 dni są na żądanie czyli "kiedy chcę" pozostałe zgodnie z planem urlopowy wypracowanym / ustalonym w zakładzie pracy. W dobrych okolicznościach można dostać urlop w innym czasie jeżeli to nie koliduje z obowiązkami droga pani, a o tym czy koliduje decyduje przełożony i pracodawca. 2/Pomoc psychologiczna i pedagogiczna nie jest tożsama z pracą wychowawcy. Wychowawstwo to inne zadania. 3/ prawnik zarabia różnie. W zależności gdzie pracuje i co potrafi takie dostaje wynagrodzenie- nie ma ustalonej pensji przez rząd jak nauczyciele. Prywatna porada u prawnika kosztuje jak korepetycje u jednego 50 zł u drugiego dużo więcej w zależności jaka ma renomę. 4/ Zarobki lekarzy nie są jednakowe jak u nauczycieli, zależą od specjalizacji, stażu pracy i miejsca, w którym pracują. Najmłodszy lekarz rozpoczynający pracę, za 160 godzin przepracowanych miesięcznie w szpitalu dostaje 2200 złotych na rękę, Nauczyciele też zarabiają różnie 80 % to dyplomowania ci jeśli maja ponad 18 po kilka nadgodzin tygodniowo, często mają 3000 -4500 do wypłaty. 5/ osobisty stolik wyciszony by nie przeszkadzać innym :) ludzie pracują umysłowo i koncepcyjnie w pokojach kilku lub wielo-osobowych i nie przeszkadzają sobie bo zachowują się odpowiednio. Czyli cicho. Pokój pracy to nie pokój socjalny w którym sie rozmawia i pije kawę. 6/ co do samochodów służbowych i telefonów zostawię to do oceny wszystkich tych z budżetówki, którzy pracują z klientem, petentem dzień w dzień po 8 lub nieraz i więcej. Państwo nauczyciele życzeniowo wybierają sobie co pasuje z sektora biznesowego i budżetowego. Chcieliby bezpieczeństwa pracy i gwarantowanych pensji typowych w budżetówce i benefitów gadżetowych typowych dla biznesu korporacyjnego lub opartego na handlu np Przedstawiciel handlowy

Belfer 10.04.2019 15:50
Ale ja chętnie będę siedzieć w szkole od 8 do 16, ale potem jestem po pracy i niczego więcej proszę nie oczekiwać. Żadnych wycieczek czy biwaków, bo nie dość że odpowiadam za rozwydrzoną (i źle wychowaną w domu) młodzież 24 h/ dobę, nawet gdy zamiast spać pije lub wychodzi na miasto, to wolny czas chcę poświęcić rodzinie. Do domu nie zabieram żadnej roboty (klasówki, pomoce), więc muszę mieć stanowisko do skupionej i wyciszonej pracy w szkole. Pokój nauczycielski, gdzie przewala się 40 osób takich warunków nie stwarza. Jeśli wymaga się ode mnie stosowania technologii informacyjnych i dziennika elektronicznego to muszę mieć służbowego laptopa, skaner, dostęp do drukarki a nie ustawiać się w kolejce do komputera. Za dojazdy na koniec miasta (naucznie indywidualne) mam płacić z własnej kieszeni? Zarabiając 2300 zł? W krajach, w których nauczyciele mają wyższe pensum, tak właśnie jest.

Życie to nie je bajka 10.04.2019 20:59
A miej sobie to, a nawet zarób 5 tysięcy na rekę, a wybitny nauczyciel mający laureatów olimpijczyków nawet 7 tys na rękę. Ale nie przesadzaj, jak to ktoś tu napisał znaj proporcje mocium panie. Zestaw urządzeń biurowych na jednego człowieka to przesada, zazwyczaj w biurach jeden na kilku, jedynie komputer ma każdy. Nie musisz mieć służbowego laptopa ;) naprawdę nie, może być komputer stacjonarny cha cha, tym bardziej, że nie w twojej wizji nie będziesz zabierać pracy do domu, zatem po co laptop przenośny. Tym bardziej że pracownia ma być wyposażona maksymalnie we wszystko więc i sprzęt. ;) Pokój nauczycielski powinien służyć do pracy, powinien być podzielony na odpowiednią ilość stanowisk roboczych wyposażonych w komputery. Wysoka kultura nauczycieli zapewni wysoką kulturę pracy w pokoju pracy i ciszę jak w bibliotece. :) Dodatkowo powinien być pokój socjalny odpowiedniej wielkości do ilości zatrudnionych nauczycieli. Ludzie dojeżdżają do innych miast do pracy po 30 km, a niektórzy dalej i płacą ze swoich kieszeni. Dojeżdżający pracownicy mają trochę wyższe koszty uzyskania przychodu, co obniża płacone przez nich podatki dochodowe. To jest ok. Życzę uzyskania jak najszybszego porozumienia i zakończenia strajku. Choć z tobą Belfrze fajnie się dyskutuje bo masz coś do powiedzenia, nie tylko emocjonalne występy lub inwektywy. Naród nie życzy źle nauczycielom swoich dzieci, ale trzeba znać proporcje mocium panie. Polska to nie Islandia oj nie

Belfer 11.04.2019 11:59
Streszczając: niech będzie zestaw urządzeń na kilku. Ale niech będzie. Niech będzie komputer zamiast laptopa. Ale niech będzie dla KAŻDEGO osobny. Niech będą materiały na pomoce naukowe (papier, karton, mazaki itp.), bo dlaczego mam je kupować z własnych poborów? Żadne karty pracy nie są potrzebne, skoro mam siedzieć w szkole od 8 do 16. I ani minuty więcej (zebrania z rodzicami i posiedzenia odbywające się po 16 ekstra płatne), żadnych wycieczek i biwaków, żadnych szkoleń po pracy. Pensum jak w innych krajach, to warunki też. I pełna zgoda.

wiemcomówie 11.04.2019 13:13
Jeszcze raz belfsze. Nie SIEDZIEĆ w szkole, a wytrwale , systematycznie, twórczo, efektywnie PRACOWAĆ nad rozwojem uczniów.

hehe 12.04.2019 12:03
Pisze się belfRZe. Nie pouczaj, jesli jesteś analfabetą.

fikus 12.04.2019 15:26
a może to uczeń ?? potrafi co potrafi...dlatego wie co pisze

UFF... 11.04.2019 13:46
Szanowny Belfrze, czy poza szkołą masz inne doświadczenia zawodowe ?. Pracodawca sprawę komputerów może rozwiązać w różny sposób. Z jednego może korzystać więcej niż jedna osoba. Konieczne jest jedynie zapewnienie ich takiej ilości aby można było swobodnie pracować i nie czekać w kolejce do komputera. Ale może dać każdemu osobny jeśli go stać i tak już jest zazwyczaj. Co do pomocy naukowych to oczywiste że mają być zapewnione. Szkolenia po pracy, kochany kto ich nie ma... nieraz po 3 dni. Samo życie. Szkolenia i inne jak wycieczki z uczniami po pracy to normalna delegacja służbowa. Jest coś takiego przewidziane dla pracujących ludzi. Delegacje są płatne, stawki zgodnie z ustawą. Zgodnie z kodeksem pracy jeżeli występują nadgodziny to albo oddaje się za nie wolne, albo się płaci. W pierwszej kolejności oddaje się wolne, jeśli nie można oddać wolnego ma być zapłacone. Masz dużo dobrej woli to niezwykle cenne. Mam nadzieję że strony strajku szybko dojdą do porozumienia. Nauczyciele dostaną podwyżkę a uczniowie będą mogli realizować swoje prawo do nauki. Zostaną unormowane pewne dzisiaj już anachroniczne rozwiązania.

rikitikitak 11.04.2019 08:43
Drogi belfrze. Widzę, że pochodzisz z pokolenia młodych, roszczeniowych przedstawicieli naszego miasta i ostro się zagalopowałeś. Szkoły, które wprowadziły system dziennika elektronicznego mają wyposażenie komputerowe w każdej sali lekcyjnej, pokoju nauczycielskim, bibliotece, z którego możesz skorzystać. Każdy dyrektor może w zasobach lokalowych szkoły urządzić ryjec(sala cichej nauki w akademikach) na prace poza lekcyjne. Z oszczędności wynikających ze zwiększenia pensum ekwiwalent na dojazdy na zajęcia indywidualne jak za delegacje od kilometra.. Jak większość nauczycieli nie wiesz nawet, że wypłaca się nauczycielom pieniądze na doskonalenie zawodowe a podział środków odbywa się dwa razy w ciągu roku. Miesiąc urlopu, 40 godzin pracy, wynagrodzenie zróżnicowane w zależności od sukcesów podopiecznych. Pasuje?

OK 11.04.2019 09:07
Wszystkie godziny pracy nauczyciela dokumentowane kartą pracy.

wiemcomówie 11.04.2019 10:56
Szanowny belfrze nie siedzieć w szkole tylko uczciwie, solidnie, efektywnie z pożytkiem dla uczniów i środowiska PRACOWAĆ. Zrozumiano.

LOL 11.04.2019 21:12
...czepianie się słówek to oznaka kompleksów niższości.....

aga 18.04.2019 15:32
A o jakich sukcesach, laureatach ma mówić pani ze świetlicy, osoba pracująca z dzieciakami opóźnionymi intelektualnie, logopeda?... Zasoby lokalowe?! W szkołach nie ma gdzie wejść z dziećmi czasem na zajęcia pozalekcyjne. Każdy widzę mądry, znawcy systemu edukacji, bo w szkole się uczyli. To tak jak z tym panem co miał zostać dyrektorem szpitala i pytany o kompetencje powiedział "dużo chorowałem". Pojęcia nie macie o realiach szkół, więc dowiedzcie się albo zamilczcie. Ciekawe czy byście te bzdury pisali, gdyby trzeba było się podpisać lub umieścić zdjęcie...pewnie by i mądrość przeszła

Aga 2 18.04.2019 20:41
No i ty ago tutaj twarzą nie świecisz ani nazwiskiem i też ciekawe czy mądrość i odwaga nie przezłyby ci jakby trzeba byłoby się podpisać ;);)

Pola 18.04.2019 15:24
O tu ktoś zęby zjadł na pracy w oświacie? czy gawędziarz powtarzający jakieś frazesy a resztę sobie dopowiadający???

zachmurzenie duże

Temperatura: 6°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1010 hPa
Wiatr: 25 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Kierowco-pieszy,Treść komentarza: Może lepiej zerwać asfalt i zostawić kocie łby? Wtedy wszyscy jechaliby wolno. Mniej znaków, lamp, itd. Jak za dawnych lat. Ktoś zapomina, że ulice sa do jazdy i sprawnej komunikacji. Przykład Hotelowa z ogtanczeniem do 20 km/h. Przecież nikt tak nie jeździ tle, łącznie z traktorami drogowców. Niektórzy straciliby prawko na 3 miesiące. Poza tm wyścigi i palenie gumy sa na szpitalnej, na parkingu koło POSTIWu, Al. Ofiar Obławy Augustowskiej. Tam też sa progi i ogranczenia. Coś to daje? I w ogóle czy to jest normalne, że jadąc z zachodu jest ograniczenie, a od wschodu już nie? Przypominam, że prógi zwalniające i ogreaniczenie od progu obowiązuje do najbliższego skrzyżowania, a nie na samym progu. 3 Maja spory kawałek trzeba jechać nie więcej niz 20 km/h. Drogi służą wszystkim mieszkańcom, róznież tm chcącym sprawnie się poruszać. Lepsze jest zmniejszanie prędkości do 40 km/h bo taka większośc da radę wtrzymać, ale pozostałe 20tki i 30 tki to fikcja. Podobnie jak na obwodnicy Wypusty. Ktoś w polu ustawił 30 i jest zadowolony. Wprowadzenie progów ma na celu wymusić, aby kierowcy omijali Nadrzeczną. Nikt 2-3 km nie będzie jechał "nieskończonść" , wybierze inna drogę i będzie w mieście totalny korek. Jak każda ulica zacznie pisać petycje to nie będziemy mieli normalnych uic w Augustowie. Zaraz będą protesty, że na Nadrzecznej to dali a u nas nie. Czy karetka i straż do topielca będzie sobie wolniutko jechać przez te progi? Ludzie. Każdy kij ma dwa końce.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:58Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: DianaTreść komentarza: Poszkodowany mandatu mógł nie przyjąć i dochodzić swoich racji przed sądem. Powinien tak zrobić. Sąd oceniłby przy okazji, kto jest odpowiedzialny za ten wypadek.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: fan_oolooTreść komentarza: Wiadomo, w jakim celu PiS przejmował aparat sądowniczy - żeby móc kraść i dorabiać się BEZKARNIE. To nie była żadna reforma naprawcza, wręcz przeciwnie: osłonowa.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 11:10Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: OooTreść komentarza: Ważne, że budżet Csir w 6 lat zwiększył się o 300 %, bo mamy takie bogate miasto przecież. Wice sam na sesji potwierdził. Ilość kierowników i zastępców też urosła. Po co sprzątać i dbać o bezpieczeństwo czy nawet wizerunek, kiedy kieszeń pełna. A przy następnym wypadku będzie wybielanie i zrzucanie winy na wszystko i wszystkich wokoło. Bo ta ekipa tak lubi: wy, oni, tamci zawsze winni...Data dodania komentarza: 4.04.2026, 20:26Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: NinaTreść komentarza: Kolejne trudne dla pieszego przejście to z Lidla na Mickiewicza. jesteś na przejściu i z Mickiewicza auto wyskakuje i bęcka najczęściej w pieszego.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 18:09Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Art.: 228-231 KPK⚖️Treść komentarza: Sugeruję na list odpowiedzieć stanowczo i konkretnie, ale nie listem tylko wnioskiem skierowanym do burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka z żądaniem udostępnienia informacji publicznej odnośnie faktur i umów cywilnoprawnych dotyczących świadczenia usług prawnych na rzecz Urzędu Miejskiego w Augustowie za ostatnie 7 lat, czyli okres burmiszczowania ww. funkcjonariusza publicznego. P.S. Nulla potentia super leges esse debet.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 13:57Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Insrybutorowo-jabłonkowo-lipszczański folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS☝️💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉🏚🏚🏚💸Treść komentarza: Niby wybory parlamentarne 2023 r. zakończyły okres permanentnego rozmontowywania i wyprowadzania Polski z Unii Europejskiej przez autokratyczno-ksenofobiczny, do cna przesiąknięty korupcją pisowski aparat paralitycznej władzy. Pomimo to w Augustowie pisowski mir okraszony fetorem ruskiej onucy tak mocno zakorzenił się w lokalnych strukturach władzy i co ciekawe także w mentalności znacznej części mieszkańców Augustowa, że nadal uskuteczniany jest swego rodzaju folwarczno-pańszczyźniany styl zarządzania i na dodatek zmiksowany z korupcjogennymi mechanizmami. Ta toksyczna mieszanka systematycznie wdrażana przez egzekutywę Nasze Miasto-PiS od ponad dekady zatruwa miasto i niestety w znacznym stopniu sprowadziła już Augustów na kurs wyludniania się oraz stale postępującego zaściankowienia prowadzącego finalnie do całkowitej zapaści tego niegdyś tętniącego życiem i prężnie rozwijajacego się turystyczno-uzdrowiskowego kurortu.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 07:57Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Burmiszcz Karolczuk i Rada Miejska są świadomym wyborem wyborców w jakim kierunku ma zmierzać wyludniający się AugustówTreść komentarza: Nasze Miasto-PiS rządzi w Augustowie od ponad dekady i dopóki będą u sterów władzy, nie ma co łudzić się, że Augustów przestanie brnąć w kierunku zadupia, zaścianka i wyludniania się miasta. Towarzystwo wzajemnej adoracji spod insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiego znaku Nasze Miasto-PiS zafiksowało się na ultrapopulistycznym pajacowaniu, kabotyństwie i farmazonerii uskutecznianym w mediach społecznościowych oraz w gazetce pod redakcją burmiszcza Karolczuka. To jest ich symptomatyczny sposób na "rozwój" Augustowa, co ciekawe dzięki któremu utrzymują się przez tyle lat u władzy. Być może mieszkańcom odpowiada taki rozwój Augustowa i permanentna indolencja trzech augustowskich burmiszczów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego, między innymi zmaterializowana chyba w największych w dziejach Augustowa blamażach związanych z pozyskaniem zera złotych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich, a niebawem prawdopodobnie utratą kilkudziesięciu milionów złotych Funduszy Unijnych przeznaczonych na budowę kładki nad Nettą.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:57Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Niebezpieczna "instalacja reklamowa" przy miejskim wyciągu narciarzy wodnych w AugustowieTreść komentarza: Czy wiadomo co dzieje się z komunalnym wyciągiem narciarzy wodnych w Augustowie na jez. Necko? Jakieś części pomostu i zdezelowane tratwy z zardzewiałymi beczkami po jakiśch substancjach składowane są na plaży przy zburzonym POSTiW. Święta Wielkanocne za pasem, więc do Augustowa przyjedzie wiele osób z całej Polski. Może warto uprzątnąć ten miejski teren, żeby nie robić antyreklamy i złego PR dla Augustowa? Ktoś zarządza tym komunalnym obiektem użyteczności publicznej? Czy znowu musi dojść do niebezpiecznego w skutkach wypadku, jak miało to miejsce w kwietniu ubiegłego roku?Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:27Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Ma Pan nasze poparcie. Już raz dzięki "prawniczce" Pan zarobił. Widać, że się nie nauczyła? No problem. Pozwać do sądu i wysokie odszkodowanie. Na szczęście reżim mafii PiS praktycznie się kończy. Pozdrawiam..Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:13Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: oolooTreść komentarza: A ja bym chętnie poruszył inny tema. Przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Brzostowskiego, Sucharskiego i Licealnej. Chodzi o przejście LO _ Biedronka. Tak się zastanawiam, czy tam nie powinno być sygnalizacji na żądanie. Zaobserwowałem już od dość dawna, że to przejście potrafi skutecznie zablokować ruch kołowy zwłaszcza przed 8.00 i na przerwach. Młodzież praktycznie okupuje to przejście idąc tzw. tasiemcami. Tam może dojść do wypadku, gdy trafi się narwany kierowca. Myślę, że nic by się nie stało gdyby tam było takie żądanie dla pieszych. Wiadomo, że po upłynięciu czasu ruch kołowy byłby wznowiony chociaż na minutę do kolejnego uaktywnienia przejścia. Młodzieży nic się nie stanie gdy poczeka minutkę, a kolejka samochodów w tym czasie zostanie sporo rozładowana. Może to głupi pomysł, ale może niekoniecznie. No i ta osoba ze znakiem STOP mogłaby wreszcie odpocząć. Podsuwam do przemyślenia..Data dodania komentarza: 3.04.2026, 16:52Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: ZeroTreść komentarza: Spraw ważnych? Przecież ta sprawa w ogóle nie jest ważnaData dodania komentarza: 3.04.2026, 15:45Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: wwwTreść komentarza: żeby głupota mogła latać to te Panie były by gołębicami.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 15:21Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Bill CondonTreść komentarza: The Beauty and the beast...Data dodania komentarza: 3.04.2026, 14:15Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Niby głos rozsądku, a jednak niekoniecznie. “Pójdźcie do urzędu, a Wam odpowiedzą …” w Augustowie? A zadaj “trudne pytanie” to odpowiedzą zapytaniem o udzielenie informacji, a potem zasłonią się ważnym interesem publicznym. Polityka naszą lokalna ma bardzo brzydkie kolory. Opozycja dostawała na gnaty i to w sposób balansujący na granicy dobrego smaku i przepisów, i nikt nie krzyczał, bo tak było akceptowane. Teraz, kiedy w końcu opozycja zaczyna głośno się sprzeciwiać, nagle pojawia się larum. 3 kadencje to i tak o 2 za dużo. Mam nadzieję, że mieszkańcy w końcu przejrzą na oczy, że brak jest koncepcji na rozwój miasta, a chwalenie się wykonywaniem obowiązków (naprawa śród itp) jest wręcz żałosne.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 14:12Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: BAUTreść komentarza: Jakie zdjęcie weselne :)Data dodania komentarza: 3.04.2026, 14:01Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Może warto spojrzeć na tą sprawę z szerszej perspektywy? W całym Augustowie, czy na tych ulicach bardziej głównych, czy na tych pobocznych, są zlokalizowane progi zwalniające. Są także wyniesione przejścia dla pieszych. Z czasem powstają nowe, szczególnie w trakcie remontów ulic. Ważne pytanie, czy to pomaga? Czy przypadkiem mieszkańcy z roku na rok nie skarżą się coraz bardziej na szybkie auta, pomimo że progi są? Może warto zadać pytanie Policji, dlaczego tak mało kontroluje prędkość? Skoro jest informacja kiedy i w jakich godzinach najczęściej występują tzw " wyścigi", może wtedy trzeba stanąć z radarem?Data dodania komentarza: 3.04.2026, 13:49Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Tadeusz JaworskiTreść komentarza: Najśmieszniejsze jest to , że w każdej podobnej sprawie od włodarzy słyszę tylko jeden "ARGUMENT" - KŁAMSTWO i żadnej merytorycznej odpowiedzi. Do tego jak wychodzi coś do wiadomości publicznej ujawniający są WROGAMI ROZWOJU MIASTA. Oj to już "zdarta płyta" z-cy ChodkiewiczaData dodania komentarza: 3.04.2026, 11:49Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: WojteKubrynTreść komentarza: Drogi Panie Tomaszu, Droga Redakcjo, Drodzy Czytający. Na wstępie powinniśmy postawić sprawę jasno i rozłożyć ją na czynniki pierwsze: 1. Ulica Nadrzeczna jest w wielu odcinach niebezpiczna. 2. W okresie letnim i weekendowym w godzinach późno wieczornych i nocnych można uświadczyć tam rajdów samochodowych, motorowych etc. 3. Uprzykrza to i powoduje utrudnienie w życiu mieszkańców ww. ulicy. 4. Powstała petycja mieszkańców ww. ulicy, którą koordynował Radny Powiatowy Dariusz Szkiłądź. (na sesji p. Elżbieta Puczyłowska mówiła tylko o wątpliwym sposobie zbierania podpisów i informowania mieszkańców co w tej petycji jest. Przypomnijmy fragment o którym wg Pani Radnej, Pan Radny nie informował do końca mieszkańców. Progi zwalniające powinny pojawić się w odstępach 150 m od siebie na całej ulicy. Co daje według prostej matematyki około 9-11 progów.) 5. Pan Tomasz Miklas otrzymał 30 sekund na wypowiedź w trakcie sesji Rady Powiatu. Mówił 2 minuty. Nie poruszył tego tematu bezpośrednio. Poparł jedynie idee Pana Szkiłądzia, a resztę czasu swej wypowiedzi sprzeczał się z Panem Kotarskim, że 30 sekund to za mało. (Panie Tomaszu, można było lepiej wykorzystać ten czas). 6. Jak dobrze rozumiem Sesja Powiatu czy Sesja Miasta jest to zebranie Radnych wraz z włodarzami danej jednostki administracyjnej. Lud wybiera radnych, aby przedstawiali, omawiali i głosowali nad tym co ludziom boli, sprawia problem lub utrudnia życie. Niestety lub stety dzięki temu, że ludzie wybierają radnych to nie mają zapewnionego stu procentowego przywileju zabierania głosu. Nie każdy organ ma obowiązek dopuszczać ludzi do głosu podczas obrad. Pan miał taką szansę i niestety chaniebnie ją zaprzepaścił. 7. Dodam, że w trkacie zbierania podpisów pod ww. petycją przez Pana Szkiłądzia szła druga petycja po ulicy Nadrzecznej. Była ona również koordynowana przez Pana Szkiłądzia i dotyczyła ulicy Nowomiejskiej, a dokładniej przywrócenia w jednej z jej części ruchu dwukierunkowego. Mądrą uwagę w tej sprawie na sesji poczyniła Pani Alicja Dobrowolska (nazwana przez aprobowanego Pana Tomasza - Dariusza Szkiłądzia - dziwną osobą). Pani Radna rzuciła otwartym pytaniem czy jeżeli ulica Nadrzeczna zostanie obstawiona tak ogromną ilością progów zwalniających to czy cały ruch nie zostanie przekierowany na ulicę Nowomiejską? Oczywiście, że tak! Kto normalny pojedzie po 10 progach zwalniających. Wtedy Pan Szkiłądź zaczął mówić o powstaniu sześciu progów (czyżby się wystraszył prawdy?) 8. Subiektywne podsumowanie: Nie jestem za polityką, ale tutaj chyba muszę przyznać, że czuć i widać podział wśród Radnych Powiatowych i osób ich popierających. Prawo i Sprawiedliwość patrzy przyszłościowo i obowia się konsekwencji nieprzemyślanych decyzji (brawo bo wyciągnęli nauczkę z innych błędów jakie mieli i wiedzą, że lepiej porozmawiać niż na oślep lub przymus robić.) Koalicja Obywatelska ma tak wygurowane ego i zadarte nosy, że patrzą, aby cokolwiek zrobić, teraz, już. Nie patrzą na konsekwencje, a gdy PiS już je naświetla to zmieniają to na czym się opierają. Brak profesjonalizmu, dialogu i nauczki z przeszłości... Ludzie zastanówmy się, komu daliśmy władzę i kogo słuchamy. Często szukamy własnych poglądów w takich materiałch jak powyżej, a nie szukamy prawdy bo ślepo wierzymy w to kto coś nam mówi. Oglądnijcie sesję, przejdźcie się po tych ulicach i zobaczcie te problemy, zajdźcie do urzędu i porozmawiajcie, a dopiero wtedy możecie coś sądzić lub się wypowiadać. Inaczej są to tylko i wyłącznie domniemania lub prawda wmówiona. Czuwajcie i nie dajcie się zmanipulować lub po prostu zwariować.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 11:05Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: patologia ałgóstowskaTreść komentarza: Panie Tomaszu to był zamach! Myślę, że sygnowany przez radnych rady miasta i powiatu oraz włodarzy miasta i powiatu! Tragedia - po prostu tragedia...Data dodania komentarza: 3.04.2026, 10:46Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)
Reklama