Dziś sesja Rady Miasta

  • 13.04.2018, 13:31 (aktualizacja 15.04.2018 10:58)
  • Bartosz Lipiński
Dziś sesja Rady Miasta
W piątek, 13 kwietnia w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Augustowie o godz. 16 rozpoczną się obrady XLVII sesji Rady Miejskiej.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta Augustowa od ostatniej sesji Rady Miejskiej.
  4. Interpelacje i zapytania radnych.
  5. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
    1. zmiany Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Augustów,
    2. zmieniająca uchwałę Nr XLV/437/18 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 21 lutego 2018 r. w sprawie określenia zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania, rozkładania na raty, niedochodzenia należności pieniężnych, mających charakter cywilnoprawny, przypadających Miastu Augustów lub jej jednostkom organizacyjnym,
    3. ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, których zarządcą jest Burmistrz Miasta Augustowa,
    4. zmiany uchwały Nr XXI/279/16 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 22 grudnia 2016 r. w sprawie powierzenia realizowanych zadań własnych Gminy Miasta Augustów,
    5. rozpatrzenia skargi wniesionej na działalność Burmistrza Miasta Augustowa,
    6. sprostowania omyłek pisarskich w uchwale Nr XLVI/458/18 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 28 marca 2018 r. w sprawie podziału Gminy Miasta Augustów na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym,
    7. zmiany w uchwale Nr XLVI/459/18 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 28 marca 2018 r. w sprawie podziału Gminy Miasta Augustów na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych,
    8. zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2018-2031.
  6. Sprawozdanie z realizacji wydatków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii Miasta Augustów w okresie 01.01.2017 r. ‑ 31.12.2017 r.
  7. Sprawozdanie z realizacji programu współpracy Miasta Augustowa z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami działającymi w sferze pożytku publicznego za rok 201
  8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
  9. Zapytania i wolne wnioski.

10. Zamknięcie obrad.

Bartosz Lipiński
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (66)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Ewa
Ewa 25.04.2018, 13:05
Polecam lekturę:
http://samorzad.pap.pl/depesze/redakcyjne.praca.akty/176437/122-miast-srednich-tracacych-funkcje-spoleczno-gospodarcze
33 miejsce od końca w Polce. Gratulacje dla RM i burmistrza za owocną pracę i doskonałą samoocenę w upływającej kadencji.
Ewo
Ewo 25.04.2018, 15:26
skoro polecasz to rzetelnie, całe opracowanie i jego cel dostępne pod:
http://obserwatorium.miasta.pl/wsparcie-dla-rozwoju-srednich-miast/
ten ranking został opracowany na podstawie diagnozy z lat poprzednich na potrzeby programu wsparcia rozwoju miast małych i średnich chodzi m.in. o wsparcie 2,5 mld zł z funduszy UE na lata 2014-2020 oraz pomoc w ściąganiu dużych inwestorów.
Lol
Lol 16.04.2018, 21:45
Nie widać nigdzie fachowca z Sejn. Czyżby go schowali?
wstyd
wstyd 16.04.2018, 07:54
Drodzy radni. Fundujecie wyborcom spektakl pełen wzajemnych - jak twierdzicie - pomówień i oskarżeń transmitowany na cały świat i teraz macie pretensje, że ludzie to komentują i stają po którejś ze stron? Mają prawo. Sami się opanujcie!
Troll
Troll 16.04.2018, 07:18
Można by było nakręcić film "Augustowskie Ranczo". Znajdzie się cechy charakteryzujące takie postaci jak Mećko, Wargacz, Czerepach. Szkoda, że Dudy nie ma.
Pax pax pax
Pax pax pax 15.04.2018, 23:00
Augustowianie nie dajcie się wcìągać w rozgrywki personalne między kilkoma osobami. Nie pomawiajcie się wzajemnie i nie obrażajcie. Nie naruszajcie prawa. Nie przyszło wam do głowy że te awantury wywoływane są specjalnie? Żeby siać zament aby konflikty zataczały coraz szersze kręgi. Niech zainteresowani sami walczą ze sobą a nie poprzez was.
Gyt
Gyt 15.04.2018, 20:27
Pan radnych Wojtek świetna postawa. Krótko i rzeczowo. Oby tak dalej
jam
jam 18.04.2018, 14:45
To wzór radnego. Język zrozumiały i prosty, a do tego jest tam dla ludzi, a nie dla swojego interesu.
Lkjhgfdss
Lkjhgfdss 18.04.2018, 21:19
Wspanialy . Jedyny. Niepowtarzalny. Uczciwy. Szczery. Pracujacy niczym Silaczka. Kierujacy sie wylacznie interesem prostego zwyklego czlowieka, szanujacy go i jego zdanie- dlatego wielokrotnie doceniony przez pracodawcow i piastujacy niemal wylacznie dyrektorskie posady. Dobry mąż i ojciec. Wzór do naśladowania. Amen.
ja
ja 20.04.2018, 10:05
Człowiek orkiestra. Leonardo da Vinci Augustowa.
Fafkulec Szydera
Fafkulec Szydera 19.04.2018, 19:49
Hahaha.
fan
fan 23.04.2018, 12:09
Nie ma się co śmiać! Działał w solidarności, był wicewójtem w Płaskiej, był dyrektorem domu kultury w Ełku. On powienien na burmistrza startować, a nie się marnować jako konferansjer na piknikach
Czytaj nie czytaj carem nie będziesz
Czytaj nie czytaj carem nie będziesz 25.04.2018, 16:33
Choć raz fan prawdę powiedział. Przez przypadek i przy innych zamiarach ale jednak. Taki dowcip sytuacyjny haha
Poiuytrewq
Poiuytrewq 15.04.2018, 14:10
Kiedy szkołą kierował legalny dyrektor nie bylo problemow z mobbingiem naborem do szkoly i zaufaniem rodzicow- szkola byla perełką w miescie. Panie Miklas -proboja Pana osmieszyc a ma Pan w 100% rację. Niech pan nie przestraszy sie tupania nóżką. Agresja jest oznaką slabosci .... a buta tej osoby na sesji w opinii rodziców ktorzy rzeczywiscie niepokoją sie o legalnosc egzaminow swiadectw etc zostala odebrana przez nich bardzo negatywnie .... rodzice chca pewności ze dzieci sa w dobrych rękach tak jak to bylo nie tak dawno. Chca normalnego spokojnego i legalnego dyrektora . Moze byc z kosmosu byleby byl legalnym dyrektorem i by broń Boze nie mobbingowal nikogo bo mobbing jest czyms obrzydliwym.
Mnbvcxz
Mnbvcxz 15.04.2018, 21:20
Pan Miklas wykazal sie ogromnym opanowaniem i kultura osobistą. Tupanie w zlosci niemodnym pantofelkiem i odzywki rodem z bazaru pokazują brak klasy i niemoc wobez silnych i oczywistych argumentow. Agresja slowna i atak personalny w ktorym osmiesza sie kontrrozmowce to dowod na po prostu niemoc. No i jeszcze ogromny plus dla radnych za pokazanie co mysla o zlotoustym i jego koledze Macie mój glos jesli obnazycie w całości ich fałsz ..
efef
efef 15.04.2018, 19:57
100% w punkt!
rodzic
rodzic 15.04.2018, 16:54
"Legalny dyrektor"- który dokładnie ?
Qwerty
Qwerty 15.04.2018, 09:55
Gdzie zobaczę lub odslucham sesje?
Red.
Red. 15.04.2018, 11:12
Zapraszamy: http://www.dziennikpowiatowy.pl/wiadomosci/2415,sesja-rady-miasta-z-13-kwietnia-2018-relacja-audio
xyz
xyz 15.04.2018, 11:01
https://www.youtube.com/watch?v=e6zTf5cmR_Y
uruchom ww linka
wstyd
wstyd 14.04.2018, 13:51
Zdumiało mnie, że tylko p. Łukaszewicz przeczytała ze zrozumieniem uzasadnienie. Nie jest prawnikiem a mimo to ma większe umiejętności. Inni przeczytali jedynie ostatnie zdania czy przeczytali pobieżnie, a może celowo zamącają? Wstyd.
kk
kk 15.04.2018, 08:22
A mnie się nie podobało wystąpienie pani Łukaszewicz, że staje po stronie i popiera dyrektorkę SP4. Nikogo nie obchodzi jej prywatne zdanie na sesji.
Aaaaaa
Aaaaaa 15.04.2018, 22:03
Pani Łukaszewicz popiera pania Karpińską? Bo pani Karpinska jest dyrektorką....
wstyd
wstyd 15.04.2018, 09:43
A jakie inne zdania wypowiadają radni na sesji jak nie własne? Uważasz, że każde wypowiedziane zdanie powinno być konsultowane z wyborcami? To byłaby jakaś paranoja.
Pro Bono
Pro Bono 15.04.2018, 20:38
WSTYD Radni wypowiadając się na sesji rady nie kierują się własnym widzimisię i osobistym zdaniem, itp, lecz korzystając z posiadanego doświadczenia zawodowego, życiowego, społecznego wypowiadają się mając na myśli dobro ludzi których reprezentują, nigdy własne. Nie kierują się własnymi sympatiami i antypatiami osobistymi lub politycznymi, lecz dobrem mieszkańców gminy którzy ich wybrali. Tak być powinno, taka jest rola i godność Radnego. Pod warunkiem że Radni mają świadomość swojej misji i oczekiwań społecznych. Każde wypowiadane zdanie oczywiscie, że nie jest konsultowane fizycznie z wyborcami, ale powinno być zawsze "ważone" i weryfikowane w odniesieniu do oczekiwań społecznych i dobra wspólnego do którego Radni powinni zawsze dążyć ponad podziałami, odpowiednio wygłaszając swoje wypowiedzi i podejmując uchwały. Radny odkłada swoje ego i nie kieruje się kategoriami osobistymi, zatem i wygłaszane "zdanie" nie powinno być niejako jego własnym zdaniem ale zdaniem grupy społecznej którą reprezentuje. Nie ma potrzeby się lubić ale konieczne jest aby współpracować ze sobą dla dobra ogólnego w którym znajduje się także dobro każdego z nas. Jak jest na sesjach widzimy, jak jest poza sesjami też da się zauważyć.
wstyd
wstyd 16.04.2018, 07:24
Popiera ją jako urzędnika państwowego i obywatelkę, która publicznie wystąpiła na radzie z oświadczeniem, broniąc się przed atakami innego radnego (tak to ujęła).
A demonstrowanie własnych sympatii i antypatii najlepiej widać na mównicy sejmowej, a więc przykład idzie z samej góry. Taki mamy obecnie klimat.
wef
wef 15.04.2018, 20:01
Sesja ma określony "program". Osobiste oświadczenie Pani ukaszewicz nic nie wnosi. Równie dobrze jakiś radny może wstać i złożyć oświadczenie, że lubi bigos. Radna ma się wypowiadać na temat a nie o osobistych wycieczkach czy jest po stronie dyrektorki czy nie.
em
em 15.04.2018, 21:47
Oświadczenie radnej Łukaszewicz było kuriozalne
Wojewoda unieważnił powołanie dyrektorki a ona oświadcza że ją popiera i teraz bedzie miała czyste sumienie . Przecież za nieprzestrzeganie rozstrzygnięć wojewody odpowiada się karnie .
Mpec
Mpec 14.04.2018, 07:58
Brawo Kleczkowski Artur, za ripostę w kierunku Krzywinskiego. Normalnie juz w żywe oczy ludziom się śmieją, polecam ogladnąć ten fragment sesji.
wef
wef 15.04.2018, 08:03
Bardzo dobrze Artur powiedział. Zgadzam się z nim. A Krzywiński na sesji wzywał do spokoju i nie prowokowaniu zaczepek, ale kończąc wypowiedź wbił wielką szpilę i sprowokował sam zaczepkę, więc jest fałszywy.
Jak Kali zrobić kuku to dobrze jak Kalemu do żle
Jak Kali zrobić kuku to dobrze jak Kalemu do żle 15.04.2018, 21:04
Panie "wef" widzę że od 8.30 dzisiaj do 20.01 dzisiaj zdążył zmienić pan poglądy. Artura Kleczkowskiego pan chwali za osobiste wycieczki ad personam do W Krzywińskiego, poza programem sesji zresztą a ponadto w oderwaniu od tematu A za 12 godzin Panią Łukaszewicz pan gani za osobiste oswiadczenie w kierunku dyr sp 4. Rozliczanie Krzywińskiego
z jego zatrudnienia było wpisane w obrady sesj rady ? I pan zarzuca Krzywickiemu że jest fałszywy? W takim razie co o panu powiedzieć można ?? cytat : "wef Dzisiaj, 20:01
Sesja ma określony "program". Osobiste oświadczenie Pani Łukaszewicz nic nie wnosi. Równie dobrze jakiś radny może wstać i złożyć oświadczenie, że lubi bigos. Radna ma się wypowiadać na temat a nie o osobistych wycieczkach czy jest po stronie dyrektorki czy nie. " Mentalność Kalego się w panu odezwała..
Beb
Beb 14.04.2018, 00:10
Brawo p. Dyrektorka szkoly. Miklas podagog to najlepszy żart jaki slyszelismy
de
de 15.04.2018, 08:04
Jakie brawo? Za to, że oskarżona o mobbing i że wojewoda uchylił jej powołanie?
Pomówienia nie wychodzą na zdrowie
Pomówienia nie wychodzą na zdrowie 15.04.2018, 21:53
Proszę nie szerzyć plotek i pomówień pani dyrektor nie jest oskarżona o mobbing ani żadne inne zarzuty prawne nie zostały jej postawione. Nie toczy się wobec niej żadne postępowanie na policji ani w prokuraturze ani tym bardziej w sądzie. Te wpisy naruszają dobra osobiste. Proszę się zastanawiać co się piszę.
Opel
Opel 16.04.2018, 08:35
Nauczycielka oskarża publicznie dyrektorkę o mobbing. Już kilka razy Panie występowały na YT. No chyba, że na sesjach i komisjach to tylko taki teatrzyk jest. Ale wtedy trzeba uprzedzić, że to skecz.
hehe
hehe 15.04.2018, 09:44
Oskarżony to nie to samo co skazany. Nikt jeszcze mobbingu nie udowodnił. Gdyby cię sąsiad oskarżył o kradzież to by znaczyło, że ukradłeś/aś?
Fhdbbehj
Fhdbbehj 15.04.2018, 15:19
Ale to że wojewoda uchylił zarządzenie burmistrza o powołaniu nowego dyrektora jest oczywiste . Nowy dyrektor jest w szkole nielegalny.
Troll
Troll 13.04.2018, 22:03
Sesję fajnie się oglądało. Konkretnie, na temat. Zdarzały się jeszcze emocjonalne wypowiedzi, ale trzeba być uczciwym - z różnych "stołów".
Misja
Misja 13.04.2018, 21:33
Panie Tomaszu misjonarzu opamietaj się. Podajcie sobie ręce z kleczkowskim. Co za porażka
Prezes
Prezes 13.04.2018, 21:16
Wreszcie ktoś wpadł na pomysł usunięcia necka. Trochę późno ale lepiej później niż wcale.
Bałagan
Bałagan 15.04.2018, 18:16
Panie Dobkowski, Kleczkowski i Bukłaho, proszę zmobilizować się i posprzątać śmierci w mieście. Chcieliście nadal necka to do dzieła. Worki w garsc tyłki spiąć i robić za necko i prezesa. Cała naprzód
Uhs
Uhs 15.04.2018, 18:42
Zapytajcie kierownik Trochimowicz co wymyśli
Xx
Xx 14.04.2018, 07:36
Dobkowski i spolka do miotly
widz
widz 13.04.2018, 19:35
Przewodniczący tym razem dużo lepiej poprowadził sesję ale jednak nie odmówił sobie paru wtrętów polityczno-pijarowskich. Jednak umozliwienie obecności w sesji rady wszystkim stronom służy poprawie dyscypliny i merytorycznosci obrad. Choć wpadki niektórych radnych były. np Kleczkowski Marcin posunął się za daleko.
jahu
jahu 14.04.2018, 00:21
Ale w ocenie kierownika oswiaty mial racje. Brawo.
Trew
Trew 21.04.2018, 12:18
Pan powiedzial dokladnie to co mysli 90% spoleczenstwa Augustowa. Brawo. Moze mlodzi radni nie beda sie bali manipulanta. Tylko tak dalej a macie glos w wyborach ogromnej ilisci mieszkancow ktorzy maja dosc tego pseudo fachowca.....
Jjjj
Jjjj 13.04.2018, 21:14
Kleczkowskiemu brak wiedzy i pokory. Wstyd.
fanik
fanik 23.04.2018, 12:12
Ale nie brak odwagi. Powiedział prawdę wreszcie. Mieszkańcy powinni wiedzieć całą prawdę o Krzywińskim i Waluliku oraz ich związkach. Brawo Kleczkowski!
MM
MM 13.04.2018, 19:20
Panie Szkiłądż może dlatego radni NM nie są zainteresowani budową nowoczesnego przedszkola miejskiego i podjęciem odpowiednich uchwał o budowie i/lub zakupie nieruchomosci naten cel bo niektórzy z nich są powiązani z przedszkolem prywatnym
Renata
Renata 16.04.2018, 10:19
Prawda, wygląda na to, że Szkiłądź same buble przynosi, żeby potem sobie polityczne gierki rozgrywać.
Precz z głupotami za moją kasę
Precz z głupotami za moją kasę 15.04.2018, 14:06
No mi się bardziej wydaje, że głupoty same nieprzygotowane kierownik wymyśla i póki co głupot nie poparli. Budowy miejskiej stacji benzynowej w końcu też nie chcą popierać, więc pewnie ktoś powie, że Dobkowskiego wspierają.
????
???? 13.04.2018, 18:57
co ja słyszę ????? Kleczkowski Artur pomówił burmistrza o załatwianie pracy jednemu z radnych ???
wef
wef 15.04.2018, 08:07
Jak dla mnie to nie pomówił. Większość ludzi tak sądzi.
Wojciech Krzywiński
Wojciech Krzywiński 15.04.2018, 11:23
wef ujawnij się.Używasz konkretnych nazwisk radnych, więc miej odwagę cywilną i podpisz się z imienia i nazwiska. Radny Kleczkowski mówi nieprawdę i nie ma żadnego szacunku dla starszych kolegów. Mnie nie interesują jego prywatne sprawy: gdzie pracuje, kogo lubi, kogo popiera, z kim jest związany itp,itd. Zamiast ustosunkować się do pytania atakuje poniżej pasa.Brak pokory i tyle.
Marek
Marek 16.04.2018, 08:38
Pan ma za to wielki szacunek do niektórych ludzi. Na słynnych taśmach pokazał Pan jaki to szacunek.
few
few 15.04.2018, 20:06
Nie używam żadnych nazwisk to raz, a dwa to zgadzam się z wypowiedzią Pana Kleczkowskiego, bo takie mam prawo. Z jednymi się zgadzam a z innymi nie.
Brzydko panie wef vel few
Brzydko panie wef vel few 15.04.2018, 21:28
Zgadzać się lub nie zgadzać można zawsze ale dobrze jest trzymać się przy tym prawdy bo nazwisk pan/i używa cytuję:
"wef Dzisiaj, 08:03
Bardzo dobrze Artur powiedział. Zgadzam się z nim. A Krzywiński na sesji "
oraz
"wef Dzisiaj, 20:01
Sesja ma określony "program". Osobiste oświadczenie Pani ukaszewicz" zgubił literę ale wiadomo że chodzi o radną Łukaszewicz.

Nie pamięta się co się pisze to lepiej nie pisać bo nie bo chce wyciągać wniosków że pana/ni wypowiedzi są wyjątkowo relatywne.


zakup
zakup 13.04.2018, 18:52
dworzec zakupiony przeznaczcie na potrzeby opieki społecznej, będzie z niego pożytek wkońcu
Dlo
Dlo 13.04.2018, 22:31
Dworzec jest bardzo oddalony. Raczej niedogodna lokalizacja na jedno i drugie.
bigo
bigo 13.04.2018, 18:48
W budynku kupionego własnie dworca można by umiejscowić MOPS oraz świetlicę
normalni i potrzebujący
normalni i potrzebujący 13.04.2018, 18:45
brawo, pani radna Szlaszyńska dzieli ludzi na potrzebujących i normalnych który przychodzą z wnioskami o 500+ Brawo Tego to chyba nikt się nie spodziewał. Proszę nas mieszkańców przeprosić publicznie na sesji tej lub następnej. Bezwzględnie

Pozostałe