Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 28 grudnia 2025 18:44
Reklama
Reklama

Czy miasto zapłaci za pomost?

Podziel się
Oceń

Miasto powinno zapłacić rodzinie śp. Eugeniusza Ławrynowicza za nakłady poniesione przez niego przy budowie pomostu na plaży Bielnik. Tak twierdzą radni miejscy Marcin Kleczkowski i Tomasz Miklas. Przywołują wyrok sądu mówiący, że Ławrynowicz bez wątpienia poniósł koszty przy realizacji inwestycji. Radni chcieliby się również dowiedzieć, co stanie się z drewnem pozostałym z rozbiórki budowli. Ich zdaniem jest w dobrym stanie.
Czy miasto zapłaci za pomost?
Na zdjęciu: Zdemontowany decyzją burmistrza Mirosława Karolczuka pomost na plaży Bielnik.

Autor: Autor zdjęcia: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Kontrowersyjna rozbiórka pomostu na plaży Bielnik, dokonana decyzją burmistrza Mirosława Karolczuka, ma jeszcze jeden mniej znany aspekt. Chodzi o pieniądze za nakłady.

Śp. Eugeniusz Ławrynowicz włożył mnóstwo zdrowia, wysiłku, ale też prywatnych funduszy w budowę pomostu przy plaży Bielnik. Własnymi środkami sfinansował inwestycję, z której przez lata mogli korzystać wszyscy mieszkańcy Augustowa i przyjezdni odwiedzający nasze miasto. Budowniczy pomostu w rozmowie z naszą redakcją utrzymywał, że mógłby dojść do porozumienia z miastem, gdyby zostały mu zwrócone pieniądze, jakie przeznaczył na budowę.

Radni miejscy PiS Marcin Kleczkowski i Tomasz Miklas uważają, że po rozbiórce pomostu miasto powinno zapłacić rodzinie Ławrynowicza za poniesione przez niego nakłady, m.in. za zakupione materiały budowlane. Taka opinia nie jest odosobniona. Podobny pogląd mogliśmy usłyszeć w rozmowach kuluarowych z innymi znanymi samorządowcami, którzy wiedzieli o poniesionych przez nieodżałowanego inwestora kosztach. Również internauci komentujący na naszym portalu kwestię demontażu pomostu uważali, że materiał z rozbiórki miasto powinno oddać spadkobiercom budowniczego.

-Pomost na plaży Bielnik wyglądał bardzo przyzwoicie i był w lepszym stanie od pomostu przy wyciągu nart wodnych. Było tak, ponieważ pan Eugeniusz Ławrynowicz zatroszczył się o wykonaną przez siebie budowlę. Za własne pieniądze kupił materiały budowlane w postaci belek i desek, po czym dokonał remontu. Nie brał żadnych środków z miasta –twierdzi radny.

-Jest rzeczą oczywistą, że ze względu na to, miasto powinno zwrócić poniesione przez niego nakłady jego spadkobiercom. Zwłaszcza, że pomost dobrze służył wszystkim augustowianom przez lata. Powyższą kwestię potwierdza wyrok sądu. Sąd stwierdził, że nie ma wątpliwości, iż pan Ławrynowicz poniósł nakłady materialne na zbudowanie pomostu -mówi Kleczkowski.

Przewodniczący augustowskiego PiS chciałby się dowiedzieć, co stanie się z drewnem, które pozostanie po rozbiórce. Kleczkowski jest inżynierem budownictwa, doskonale zna się na wartości materiałów budowlanych. Jego zdaniem drewno pochodzące z pomostu jest w bardzo dobrym stanie i może służyć dalszej eksploatacji. Radny uważa, że utrzymujące konstrukcje pomostu pale mogą być wykorzystane chociażby przy budowie domów z drewna.

-Zasadniczym pytaniem jest również to, co stało się z materiałem pochodzącym z demontażu pomostu? Wiemy, że deski wyciągnięte z poszycia zostały zrzucone na placu spółki Kodrem. Ciekawość budzi to, co stało się wyciągniętymi z wody palami. Takie pale znakomicie nadają się do różnych inwestycji, np. do budowy domów drewnianych. Kilkumetrowe pale zanurzone w wodzie są doskonale zakonserwowane. Dzieje się tak, bo pod wodą drewno nie ma kontaktu z powietrzem i nie ulega degradacji. Uważam, że należy tę sprawę wyjaśnić, aby nie było żadnych wątpliwości –podsumowuje Kleczkowski.

*Artykuł ukazał się w 26/2022 numerze "Przeglądu Powiatowego".


Napisz komentarz

Komentarze

Kto ma zapobiec katastrofie budowlanej? 16.07.2022 12:41
Zauważalny jest brak konsekwencji ze strony burmistrza Karolczuka w rozbiórce miejskich pomostów. Decyzja o rozbiórce pomostu przy plaży Bielnik została podjęta przez burmistrza Karolczuka, pomimo braku ekspertyzy określającej stan techniczny i stan bezpieczeństwa pomostu. Dlaczego burmistrz Karolczuk nie jest tak zdeterminowany odnośnie rozbiórki pomostu przy wyciągu nart wodnych? Podmiot posiadający odpowiednie uprawnienia po przeprowadzonej kontroli tego pomostu stwierdził w protokole kontrolnym, że na tym pomoście występuje zagrożenie katastrofą budowlaną. Co lub kto powstrzymuje burmistrza Karolczuka przed podjęciem zdecydowanych działań w celu zapobieżenia zagrożenia bezpieczeństwa dla użytkowników pomostu przy zburzonym postiwie?

Leopold 15.07.2022 22:08
Zgadzam się z panem Kleczkowskim, że należałoby ustalić co się stało z palami z pomostu. Mam nadzieję, że pan radny będzie dociekliwy i nie ustanie w swoich staraniach.

Andrzej 16.07.2022 09:34
Ja również zgadzam się z Panem Kleczkowskim, ale zastanawiam się co się dzieje z innymi przedstawicielami opozycji w radzie miasta? Mam wrażenie, że ich aktywność spadła i zastanawiam się jaka jest tego przyczyna? Oby nie była to jakaś próba zbratania się z Ich Miastem w kontekście sprawowania władzy po przyszłych wyborach.

Zaspali 16.07.2022 11:24
Raczej nie podejrzewałbym ich o kontakty z Ich Miastem. Bardziej chodzi o to, że "śpią", bo lato, bo wakacje, bo urlopy, bo wczasy, bo działeczka, bo grill, bo plaża, bo namioty...

Zgred 16.07.2022 12:09
Do tego dochodzi poprawność polityczna tj. strach przed otrzymaniem łatki awanturników i krzykaczy, bo wybory same się wygrają.

BAU 15.07.2022 17:36
Bez pomostu na plaży Bielnik. Część pomostu na POSTiW-ie wyłączona z użytku." Teraz jest jednak taka sytuacja jaka jest " Złote cytaty wice które na wieży będą wyryte.Jako przestroga chyba jednak.Miasto turystyczne,w sezonie wita czym oferta bogata,buhahaha.Bez prywatnych inwestorów była by padaczka.

pochmurnie

Temperatura: 1°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1013 hPa
Wiatr: 26 km/h

Reklama
Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 11 z dnia 27 lis - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Osoba wypisująca te głupoty vel. Komentarze powinna wiedzieć że działka przy ul. Ogrodowej nie jest własnością miasta tylko prywatnej osoby która miała tam rzekomo budynek wielorodzinny budować... ale z jakichś powodów tego nie robi.Data dodania komentarza: 28.12.2025, 16:21Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: KasjerTreść komentarza: A czy wiesz, że takie busiki do Bargłowa czy Sztabina to nie są relacje dalekobieżne Augustów Główny - Sztabin Główny i po drodze z dworca na ulicy Dworcowej (nie na Lipowcu) zatrzymać się mogą na kilku przystankwach po drodze? Czy wiesz, że wszytko zmierza do rozwoju koleji i wszędzie stawia się na pociągi? To, że teraz Augustów komunikacyjnie jest zepchnięty to nie znaczy, że w przyszłości nie będzie odnow, szczególnie trasy do Wilna. Poza tym w okolicy dworca jest miejsce na dworzec i na pętlę miejskich autobusów. Nie widzę tez przeszkód na zrobienie tam targowicy zamiast w centrum miasta. Oprzytomnij.Data dodania komentarza: 28.12.2025, 09:58Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: PiS + psychobraun = moherowo-ksenofobiczna onuca - foliarzoszuria kresów wschodnichTreść komentarza: Augustów nie tylko brnie, ale już zabrnął w populistyczne objęcia pisowskokopsychobraunowej onucy - foliarzoszurii kresów wschodnich.Data dodania komentarza: 27.12.2025, 22:50Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: Priorytety ratuszowych picerów, pozerów i farmazoniarzy spod znaku Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡👺👹🚀🛸🛰🥸💰💰💰💸🤑🤝📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Być może augustowscy burmistrzowie Karolczuk, Chodkiewicz i Sieczkowski doszli do wniosku, iż dworzec PKS w Augustowie niebawem nie będzie potrzebny, skoro Augustów brnie w kierunku wyludnienia, zaścianka i zadupia wschodniej onucy kresów wschodnich pod auspicjami picerów, pozerów i farmazoniarzy spod znaku Nasze Miasto-PiS?Data dodania komentarza: 27.12.2025, 15:32Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: Urząd miejski do przedszkola, MOPS i dworzec autobusowy do ratuszaTreść komentarza: Trzeba przenieść urząd miejski w Augustowie w miejsce zburzonego przedszkola na ulicy Ogrodowej, siedzibę MOPS utworzyć w jednej części budynku obecnego ratusza, natomiast drugą część przeznaczyć na dworzec autobusowy, a w miejscu obecnego parkingu przy obecnym urzędzie miejskim utworzyć zajezdnię autobusową. Turyści przyjeżdżający do Augustowa i z niego wyjeżdżający zobaczą, że miasto dba o swoich mieszkańców i przyjezdnych, skoro MOPS i dworzec autobusowy mieszczą się w tak okazałym budynku i na reprezentacyjnym terenie w centrum miasta. Miasto biednieje i się wyludnia, więc ratuszowych urzędników nie potrzeba zbyt wiele, natomiast pomoc społeczną trzeba wzmocnić i poprawić wizerunek miasta dla odwiedzających Augustów. Może, gdy przyjezdni zobaczą trend zarządzania miastem zorientowany na cele stricte prospołeczne, to zechcą przenieść się do Augustowa i wreszcie powstrzymany zostanie proces wyludniania się królewskiego miasta nad Nettą?Data dodania komentarza: 26.12.2025, 18:06Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: BillyTreść komentarza: Burmistrz jak zawsze niedokształcony. On nadal w PRL-u.Data dodania komentarza: 26.12.2025, 14:28Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: DianaTreść komentarza: Hietok, ile pociągów jeździ przez Augustów, a ile autobusów? Policz, jakie są proporcje i natężenie ruchu. Wyprowadzenie dworca autobusowego na koniec miasta jest bez sensu. Ludzie będą zasuwać na Lipowiec, żeby dojechać do Sztabina czy Bargłowa? Oprzytomnij.Data dodania komentarza: 26.12.2025, 14:27Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: fanTreść komentarza: Głupie pytanie. Nie wszystko leczy się w Augustowie. Oddziały specjalistyczne są w innych miastach.Data dodania komentarza: 26.12.2025, 14:22Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: pacjentTreść komentarza: a po co do Ełku? nie ma szpitala w Augustowie?Data dodania komentarza: 24.12.2025, 17:32Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: PekaesowyTreść komentarza: Zgadza się. O 5 rano busik do Ełku, a powrót w nocy. Ludzie do szpitala wojskowego nie mają jak dojechać.Data dodania komentarza: 24.12.2025, 12:04Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: HietokTreść komentarza: Przyjeżdżasz pociągiem i jak chcesz dalej autobusem to przesiadka na Mazurskiej. Cudowny pomysł. Wszystkie miasta budują centra przediadkowe w jednym miejscu, a u nas nie na jak zrobić kilku wiat przy deircu PKP, a sam deorzec zrobić wspólny.Data dodania komentarza: 24.12.2025, 12:02Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: Zadupienia, zaściankowienia i wyludniania Augustowa ciąg dalszyTreść komentarza: Burmiszcz Karolczuk świetnie radzi sobie w kumoterskim powielaniu swoich zastępców w urzędzie miejskim. Jak by nie patrzeć dworzec autobusowy jest zadaniem własnym gminy, ale w żadnym stopniu nie wpisuje się w ww. naszomiastowopisowską kumoterkę. Wszystko wskazuje, iż dworca autobusowego w Augustowie nie będzie, czyli mamy do czynienia z dalszym brnięciem Augustowa w kierunku wyludniania, zadupienia i zaściankowienia pod auspicjami naszomiastowopisowskich kabotynów, picerów, pozerów i farmazoniarzy.Data dodania komentarza: 23.12.2025, 23:25Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: Jurek.Treść komentarza: Mefistofelesie życzę ci dużo zdrowia szczęścia radości i pomyślności oraz uczciwej oceny przeszłości Wesołych Zdrowych i Spokojnych świąt Bożego Narodzenia.Data dodania komentarza: 23.12.2025, 22:01Źródło komentarza: Jerzy Kłoczko apeluje do radnego rady powiatu augustowskiego (nagranie)Autor komentarza: PodatnikTreść komentarza: Taa ja zwykle to nie jest zadanie miasta. Wygląda na to że zadaniem miasta jest tylko branie kasy od podatników. A ustawy już nie przeczytane.Data dodania komentarza: 23.12.2025, 16:19Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: BAUTreść komentarza: Kolejny z Suwałek.Data dodania komentarza: 23.12.2025, 13:52Źródło komentarza: Nowy kierownik wydziału inwestycji urzędu miasta w AugustowieAutor komentarza: BAUTreść komentarza: Wy tam lepiej przywróccie połączenia Augustów-Ełk. Bo jest tragedia,wlasciwie nie ma nic-wykluczeni komunikacyjnie jestesmy.Data dodania komentarza: 23.12.2025, 13:51Źródło komentarza: Czy powstanie dworzec autobusowy?Autor komentarza: ArekTreść komentarza: I pisowski gang za te pieniądze balujeData dodania komentarza: 23.12.2025, 07:03Źródło komentarza: Wygrałem proces z Sieczkowskim. PrawomocnieAutor komentarza: ArturoTreść komentarza: to nie Korolczuk decyduje, to Świeczkowski z Chodkiewiczem rozdają karty i jak widać Świeczkowskiemu łatwo przychodzi ściągać "swoich" z SuwałkData dodania komentarza: 22.12.2025, 23:56Źródło komentarza: Nowy kierownik wydziału inwestycji urzędu miasta w AugustowieAutor komentarza: Mnironowy, prymitywny sposób finansowania kumoterskiego SLAPP'uTreść komentarza: Moim zdaniem przyszły burmistrz Augustowa powinien zlecić wykonanie audytu w urzędzie miejskim, żeby zweryfikować, czy utworzenie przez kierownika UM w Augustowie stanowiska drugiego zastępcy burmistrza Augustowa nie konotowało z zawoalowanym, ale mimo to dość prymitywnym finsowaniem kumoterskiego SLAPP'u skorelowanego z daną obsługą prawną?Data dodania komentarza: 22.12.2025, 22:20Źródło komentarza: Wygrałem proces z Sieczkowskim. PrawomocnieAutor komentarza: SLAPP żałosnych kabotynów, picerów, pozerów i infantylnych farmazoniarzyTreść komentarza: Można śmiało stwierdzić, iż burmiszcz Karolczuk tworząc pioniersko cztery lata temu w urzędzie miejskim etat drugiego zastępcy burmistrza Augustowa i usadzając na tymże etacie pana Sławomira Sieczkowskiego w pewnym sensie wyposażył tegoż pana w znaczne fundusze do stosowania SLAPP'u względem redaktora naczelnego Krzysztofa Przekopa oraz opłacania swoich pełnomocników.Data dodania komentarza: 22.12.2025, 20:54Źródło komentarza: Wygrałem proces z Sieczkowskim. Prawomocnie
Reklama