Trwa rekrutacja do szkół ponadpodstawowych

  • 31.05.2022, 10:31
  • Beata Perzanowska
Trwa rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
Przed ósmoklasistami ważna decyzja – od 16 maja składają wnioski o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej. Zachęcamy do kontynuowania nauki w Augustowie. W szkołach prowadzonych przez Powiat Augustowski uczniowie mają zapewniony wysoki poziom edukacji i możliwości rozwoju zainteresowań.

Każdy uczeń ma prawo wybrać trzy szkoły średnie, spośród sześciu powiatowych szkół, tj.: I Liceum Ogólnokształcącego, II Liceum Ogólnokształcącego, Technikum Nr 1, Technikum Nr 2, Branżowej Szkoły I stopnia Nr 1, Branżowej Szkoły I stopnia Nr 2. W każdej z trzech wybranych szkół można wybrać wszystkie klasy, które dana szkoła oferuje. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: http://www.augustowski.home.pl/informator-dla-kandydatow-do-szkol-ponadpodstawowych/ lub https://www.nabor.pcss.pl/augustow/szkolaponadpodstawowa

Szkoła znajdująca się na pierwszej pozycji listy preferencji jest szkołą tzw. pierwszego wyboru, czyli wymarzoną szkołą danego ucznia i to wyłącznie z nią należy się kontaktować, mimo że we wniosku są jeszcze dwie inne. Wniosek można złożyć w szkole pierwszego wyboru na dwa sposoby.

Pierwszy sposób: Zachęcamy do jego stosowania. Umożliwia elektroniczne złożenie wymaganych dokumentów i jest bardziej dogodny dla uczniów, ponieważ nie wymaga osobistego zanoszenia wniosku do szkoły pierwszego wyboru. Należy uzupełnić wniosek w systemie Nabór, wydrukować go wraz z klauzulą informacyjną (dostępną w zakładce „Dokumenty”), a następnie oba dokumenty, podpisane przez rodziców/opiekunów, zeskanować lub zrobić wyraźne zdjęcie, dołączyć do swego elektronicznego wniosku i koniecznie kliknąć „ZŁÓŻ WNIOSEK” (cała instrukcja elektronicznego składania dokumentów znajduje się na stronie Naboru w zakładce „Dokumenty”).

Drugi sposób: Należy wypełnić wniosek elektronicznie, a następnie wydrukować. Wniosek wypełniony elektronicznie należy złożyć do szkoły pierwszego wyboru poprzez kliknięcie „ZŁÓŻ WNIOSEK”, gdyż samo wypełnienie wniosku nie jest równoznaczne z udziałem w rekrutacji. Wniosek wydrukowany, wraz z klauzulą informacyjną (dostępną w zakładce „Dokumenty”), należy podpisać przez rodziców/opiekunów i przynieść osobiście do szkoły pierwszego wyboru.

Również na dwa sposoby, opisane wyżej, uczeń może przekazać swoje świadectwo oraz zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty.

Przypominamy o terminach rekrutacji: wnioski o przyjęcie do szkoły średniej składane są do 20 czerwca 2022 r., z wyjątkiem oddziału przygotowania wojskowego, do którego wnioski składane są do 31 maja 2022 r. Uzupełnienie wniosku o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty trzeba będzie złożyć między 24 czerwca a 13 lipca 2022 r. W dniu 21 lipca 2022 r. o godz. 10.00 zostaną podane do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do poszczególnych szkół. Od 21 do 29 lipca 2022 r. należy potwierdzić wolę przyjęcia do szkoły średniej poprzez złożenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty. Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych nastąpi 1 sierpnia 2022 r. o godz. 10.00.

Red.

 

 

Beata Perzanowska

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (27)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu dziennikpowiatowy.pl.z siedzibą w Augustowie, ul. Młyńska 34 jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Bida będzie
Bida będzie 22.06.2022, 13:41
Kto ma dziecko w ósmej klasie ten osobiście interesuje się rekrutacją i doświadcza na własnej skórze polityki oświatowej w naszym mieście.
Kto zajrzy w link zobaczy jak w tym roku kończy się rekrutacja:
https://nabor.pcss.pl/augustow…
widać chyba, że klas za mało zostało przygotowanych, bo chętnych po 40-50 osób. Jeżeli tak zostanie to jak liczne będą klasy? po 35 osób?
Oj młodzież będzie płakać w tym roku.....
polski marazm
polski marazm 23.06.2022, 08:34
Zgadza się. Już teraz są klasy 34-osobowe. Czy to zapewnia dobrą edukację dla dzieciaków? Zwłaszcza po pandemii należy zrobić wszystko, żeby były dobrze zaopiekowane w szkole a na pewno na to ma wpływ liczba uczniów w klasie.
Dziwne, ze rodzice siedzą cicho nie protestują w takiej sytuacji.
co się stało z Polakami?
co się stało z Polakami? 23.06.2022, 09:15
Na tym marazmie wszyscy teraz jadą.
Co się stało z Polakami?
Zgadzamy się na wszystko, zwłaszcza na prowincji. Rządzi niekompetencja, kolesiostwo, nepotyzm, głupota i chamstwo. Na każdym stołku miernoty.
Co będzie dalej?
JKD
JKD 23.06.2022, 11:59
Nic sie nie stało,to jest spuścizna po komunie,posłuszne i bezrefleksyjne chomosowietikusy
Goło i wesoło
Goło i wesoło 12.06.2022, 20:24
Z tego co wiem, to część dzieci z powiatu idzie do Dowspudy.
Tam mają podobno ciekawe kierunki.
Rozżalony
Rozżalony 09.06.2022, 18:49
Skoro tak w temacie szkoły.
Nasze dzieci stały się ofiarami nienawiści obecnej władzy (centralnej) do nauczycieli. Przez ostatnie lata prestiż tego zawodu został zniszczony a nauczyciele potraktowani z buta. Dziś widać efekty takiej polityki: nauczycieli uciekają ze szkół, zmieniają pracę, idą na emeryturę. W szkole uczą osoby już na emeryturze, którym trudno jest nawiązać kontakt z osobą 15+.
My rodzice, płacimy podatki i mamy prawo chcieć dobrej edukacji dla naszych dzieci. One nie są winne temu, że tak rząd traktuje nauczycieli.
Od stycznia będą pracowali praktycznie za minimalne wynagrodzenie więc czego może wymagać od nich dyrektor szkoły?
Po strajku w 2019 roku i radach "życzliwych", wielu odeszło z zawodu. Tysiące wakatów są na stronach kuratoriów. W niektórych szkołach robią rozeznanie wśród rodziców czy ktoś nie ma uprawnień pedagogicznych, bo dzieci po prostu nie mają lekcji przez tygodnie, miesiące.
Więc kiedy siedzę z dzieckiem ucząc go matematyki, rozumiem, że sytuacja się nie poprawi, bo nie może. Wiedza dzieci będzie coraz mniejsza, matury będzie zdawało coraz mniej osób. Dziś muszą być wdzięczni za tych nauczycieli których mają. A kiedy słyszę, że nauczyciele jeżdżą na wycieczki i biwaki, żeby nocami nie spać, to myślę sobie, że nie zasługują na to co ich w ostatnich latach spotkało. Niech się nie boją i strajkują, tak jak inni (patrz ZUS), nawet podczas matur, bo to będzie służyło zmianom w tym chorym obecnie systemie.
Bieda edukacja
Bieda edukacja 12.06.2022, 20:33
Będzie tak jak ze służbą zdrowia. Prywatne szkoły dla bogatych a dla mało zamożnych edukacja na tak niskim poziomie, że dzieci będą ledwo umiały czytać i pisać. Po ósmej klasie będą mogły iść tylko do zawodówki i koniec edukacji. Do matury nie podejdą, o studiach będą mogły pomarzyć.
Już to się dzieje. wystarczy popatrzeć na Augustów. Polska edukacja podąża w fatalnym kierunku.
JKD
JKD 13.06.2022, 10:24
W 4 rewolucji technologicznej plebs jest niepotrzebny,więc po co ich czegokolwiek uczyć
mądry po szkodzie
mądry po szkodzie 06.06.2022, 16:29
Każdy dzieciak, który musi szukać szkoły poza powiatem jest porażką osób odpowiedzialnych za edukację. Ile takich młodych ludzi było w zeszłym roku?
głupi przed szkodą
głupi przed szkodą 06.06.2022, 23:23
Jasne. Wszystkie specjalności trzeba otworzyć, po 2 osoby w każdej klasie.
???
??? 07.06.2022, 08:04
Wszystkie? To znaczy jakie?
odp
odp 08.06.2022, 20:40
Takie, na które ktokolwiek ma ochotę. Żeby nie musiał szukać szkoły zawodowej poza Augustowem.
Nie czujesz ironii???
Cienko
Cienko 05.06.2022, 19:55
Słaba oferta, właściwie tylko ogólniaki. Szkoły zawodowe zostały zredukowane do minimum. To przyniesie w dłuższym okresie czasu negatywne skutki dla miasta. Niestety jak widać w chwili obecnej nikt tego nie rozumie.
błędne myślenie
błędne myślenie 06.06.2022, 06:55
tak, zróbcie jeszcze ze dwie klasy wojskowe
tylko potem nie dziwcie się że młodych nie ma i pracodawców też
Virtuti_Militari
Virtuti_Militari 22.06.2022, 14:45
teraz wszędzie powinny być tylko klasy wojskowe, bo czeka nas wojna.
Rodzic
Rodzic 06.06.2022, 12:05
klasy wojskowe muszą być ... bo zawsze to ogólniak, a takie głęby tam idą że szkoda gadać - tajemnica nauczycieli LO..
Anka S.
Anka S. 06.06.2022, 23:28
Te klasy mundurowe w I LO to porażka. Powinny być w szkole zawodowej, bo to nie jest specjalność ogólnokształcąca. Poza tym obniżają poziom. Wkrótce to wyjdzie na maturach.
Wstydzę się, że chodziłam do tej szkoły.
smutne
smutne 07.06.2022, 08:12
Dokładnie.
Dzieciakom które powinny uczyć się dobrego zawodu czy to w technikum czy w branżówce mąci się w głowie wojskiem.
Można zrobić jednostkę w każdej gminie, tylko po co? i kto to będzie utrzymywał? Społeczeństwo ma na to ciężko pracować?
Jeszcze trochę i ta narracja się skończy. Wtedy te dzieciaki mogą poczuć się oszukane.
Błazen
Błazen 01.06.2022, 12:55
Do: "Też rodzic"
Domyślam się, że realia rynkowe zmaterializowane w braku chętnych do techników pozawodowych, spowodowały efekt zaistniałej sytuacji. Mimo to uważam, że trzeba rzetelnie pochylić się nad sposobem rozwiązania problemu w celu umożliwienia absolwentom szkół branżowych, kontynuowania nauki i doskonalenia zawodowego w augustowskich placówkach oświatowych. Nie wszystkich rodziców obecnie jest stać, a będzie jeszcze trudniej, na finansowanie edukacji swoich pociech poza miejscem zamieszkania.
Też rodzic
Też rodzic 31.05.2022, 20:38
Przydała by się również branżówka dla uczniów po zawodówkach, żeby mogli w dobrych warunkach przygotować się do matury i ją zdać. W Augustowie póki co jedyna oferta to wieczorówka dla dorosłych. I młodzież musi jechać do miast sąsiednich żeby skorzystać z "normalnego" trybu edukacji.
młody
młody 31.05.2022, 22:04
Tak, młodzież po branżowej szkole ma problem jeśli chce się dalej uczyć.
Ale dlaczego jest tak dużo klas liceum a tak mało klas technikum? Co mają robić dzieci po ogólniaku? W tym roku 10 klas po 30 osób czyli 300 osób za 4 lata.....czy wszyscy pójdą na studia? Może być taka sytuacja gospodarcza w kraju, że mało kogo będzie stać.
odp
odp 01.06.2022, 00:11
Młodzież nie myśli o tym, co będzie za kilka lat. Dla nas to też niewiadoma i pewnie rodzice nie chcą z góry zamykać dzieciom drogi do kariery, Oferty zwykle są dopasowywane do zainteresowań uczniów. Widocznie takie są ich oczekiwania.
Rodzic
Rodzic 31.05.2022, 17:43
Niestety tak różowo nie jest.
Oferta liceów jest niezła, ale oferta techników nieatrakcyjna dla młodzieży. Mało kierunków do wyboru i zaskakuje brak w miejscowości turystycznej technika hotelarstwa lub technika organizacji turystyki. Pewnie dlatego wielu uczniów z powiatu wybiera szkoły w innych miastach a szkoda.
odp
odp 01.06.2022, 00:09
Takie profile kiedyś były. Kończyło ok. 2O osób rokrocznie. Być może lokalny rynek już się nasycił. Ile w końcu hoteli i pensjonatów u nas jest?
nie fair
nie fair 01.06.2022, 13:23
Dziecko znajomych idzie do Suwałk. Tam oferta jest bardzo bogata właśnie jeśli chodzi o technika.
Suwałki: technik ekonomista, rachunkowości, handlowiec, hotelarstwa, żywienia i usług gastronomicznych, technologii żywności, organizacji turystyki, budownictwa, mechanik, teleinformatyk, grafiki i poligrafii cyfrowej, mechatronik, automatyk, pojazdów samochodowych, technologii drewna, logistyk, informatyk, programista, reklamy.
Proponują ciekawe kierunki i patrzą na odzew młodzieży a u nas tylko stawia się na licea, bo może tak jest najłatwiej. Po szkole zostanie im wyjazd do dużego miasta za pracą albo za granicę.
A dzieciaki u nas wybierają z tego co jest w ofercie szkół. Jak się nie dostaną do ogólniaka to zostaje zawodówka, bo klas technikum mało. To trochę nie fair.
Borys
Borys 01.06.2022, 21:38
Może i nie fair, ale w Suwałkach są trzy duże szkoły branżowe, a u nas 1,5. Młodzieży też jest znacznie więcej.
Można zrobić bogatą ofertę, ale potem trzeba mieć nabór. A tymczasem okazuje się, że jest 5 chętnych na dany kierunek. Dla 5 czy 10 osób nie stworzy się klasy. Tak było u nas niedawno z zawodem szkutnik. Wszyscy mądrzyli się, że taki potrzebny, a klasa nie powstała, bo zabrakło kandydatów. Pracowników biurowych i ekonomistów też tu kształcono, ale przy rekrutacji okazuje się, że pracodawca woli po licencjacie lub nawet studiach. W ogóle oczekiwania przy zatrudnianiu znacznie wzrosły, to już nie są dawne czasy, że absolwent z maturą to był ktoś. Najbardziej potrzeba nam nie techników (są absolwenci politechnik w nadmiarze i tych każdy woli), ale zwykłych pracowników zawodowych. Czyli powinno się stawiać na zawodówki. A jak ktoś chce kształcić dziecko od zawodówki po studia, to lepiej (i krócej) od razu do ogólniaka.
tracimy dzieciaki
tracimy dzieciaki 03.06.2022, 09:16
Od lat trąbi się o tym, ze trzeba stawiać na szkolnictwo zawodowe a u nas stawia się na szkolnictwo ogólnokształcące, dlatego mnóstwo dzieci idzie po szkół poza powiatem. Oferta dla dziewcząt to tylko ogólniaki a w technikum same klasy z ofertą dla chłopców.
Dlaczego wypychamy dzieci do innych miast? Inne powiaty zachęcają ciekawą, nowoczesną ofertą a u nas szkoły się zwijają. Zbyt łatwo godzimy się na to my, rodzice.

Pozostałe