Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 7 kwietnia 2026 15:39
Reklama

Dyrektor Paweł Głowacki o sytuacji augustowskiej pływalni

Podziel się
Oceń

Rozmawialiśmy z dyrektorem Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie Pawłem Głowackim i poprosiliśmy go o skomentowanie sytuacji na augustowskiej pływalni. CSiR poinformował, że od 26 kwietnia obiekt będzie niedostępny w związku z problemami z obsadą ratowniczą. Dyrektor uważa, że nie tylko ratownicy, ale także pozostali pracownicy jednostki powinni otrzymywać większe wynagrodzenia, bo to praca odpowiedzialna, w specyficznych warunkach, przy niesprzyjającej temperaturze, wilgotności, czy w kontakcie np. ze środkami chemicznymi.
Dyrektor Paweł Głowacki o sytuacji augustowskiej pływalni
Na zdjęciu: Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie Paweł Głowacki.

Bartosz Lipiński

Informacje o problemach z ratownikami augustowskiej pływalni i braku możliwości korzystania z niej przez klientów brzmią sensacyjnie. Zwróciliśmy się do dyrektora Pawła Głowackiego o przedstawienie okoliczności tej sytuacji. Okazuje się, że cała sprawa jest bardzo złożona.

-W poniedziałek, 25 kwietnia zostałem poinformowany o tym, że ratownicy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę znajdują się na zwolnieniach lekarskich. Dlatego dzisiaj nie dysponuję odpowiednią kadrą potrzebną do zapewnienia bezpieczeństwa na naszej pływalni. Natomiast 11 kwietnia otrzymałem oficjalne pismo od ratowników zatrudnionych na podstawie umowy zlecenie. Sygnatariusze pisma domagają się stawki godzinowej 27 zł netto, natomiast z budżetu CSiR mogę przeznaczyć kwotę 20 zł brutto. Ratownicy podpisani pod pismem stwierdzili, że jeżeli ich oczekiwania finansowe nie zostaną spełnione, od 1 maja nie podejmą dyżurów na basenie. Ale na pewno mieli też na myśli dyżury na kąpielisku oraz na miejscach okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli latem –mówi Paweł Głowacki.

W ostatnich miesiącach odbywały się spotkania w urzędzie miasta z pracownikami CSiR, na których dyskutowano o wynagrodzeniach dla kadry, w tym ratowników.

-Oczekiwania finansowe ratowników są nie do udźwignięcia dla budżetu kierowanej przeze mnie jednostki. Oczywiście poinformowałem o całej sprawie moich zwierzchników. Wszyscy pracownicy CSiR byli na spotkaniu w urzędzie miasta w połowie lutego, gdzie rozmawiano o kwestiach finansowych. Na powtórne spotkanie 15 marca dotyczące wynagrodzeń, udałem się razem z nimi. Uważam, że nie tylko ratownicy, ale także pozostali pracownicy jednostki powinni otrzymywać większe wynagrodzenia, bo to praca odpowiedzialna, w specyficznych warunkach, przy niesprzyjającej temperaturze, wilgotności, czy w kontakcie np. ze środkami chemicznymi. Praca na ponad dwudziestoletnim obiekcie nie jest łatwa i wymaga większego zaangażowania, napraw i konserwacji. Codziennie z czymś się mierzymy –twierdzi dyr. Głowacki.

Zapytaliśmy dyrektora jakie są jego zdaniem prognozy dotyczące dalszego rozwoju sytuacji. Głowacki ma nadzieję, że uda się znaleźć konsensus i składa nieoczekiwaną deklarację.

-Nie chcę wróżyć z fusów i prognozować jak potoczy się sytuacja. Jest ona dynamiczna. Mam nadzieję, że będziemy rozmawiać i znajdziemy porozumienie. Nie wyobrażam sobie, by było inaczej. Chcę jednak zadeklarować, że jeżeli ktokolwiek z ratowników stwierdziłby, że to ja jestem winien obecnej sytuacji, jestem gotowy złożyć wypowiedzenie –dodaje dyr. Głowacki.

O tej sprawie można przeczytać również: tutaj.


Napisz komentarz

Komentarze

Halina 28.04.2022 14:15
Pływalnia działa już ponad dwadziescia lat i nigdy nie było takich cyrków, żeby zabrakło do pracy ratowników WOPR. Co tam takiego zadziało sie, że raptem teraz nie chcą pracować? Burmistrz powinien natychmiast podjąć odpowiednie działania, żeby ludzie mogli korzystać z miejskiego basenu!

Kadrowa-dział HR 28.04.2022 07:14
Czy to możliwe, że dyrektor Głowacki zakończy swoją karierę w CSiR w Augustowie, tak jak w MOSiR w Ełku i w magistracie w Elblagu? Taki świetny fachowiec, a nikt i nigdzie nie chce go docenić.

Sławek 28.04.2022 17:58
Źle trafił. Kodrem, CSiR, jeszcze Necko zostało. Do czasu

Przypominajka 29.04.2022 07:50
Poprzedni prezes Necka, kumpel Filipka, tak szybko zakończył karierę, że biurka nawet nie spakował.

To był wujek, ale fachowiec od przekrętów. Znaczy swój 29.04.2022 08:02
Ten prezes to nie był kumpel Filipka tylko jego wujek. Fakt że musiał szybko wracać do miejsca zamieszkania, bo narobił bigosu.

Ropuch 03.05.2022 08:51
Wujek? ?

Przestroga dla ratowników CSiR 28.04.2022 03:43
Ratownicy nie dajcie zmanipulować się tym, którzy już grają lub za chwilę będą grać role dobrych wujków i twardo walczcie o realizację wszystkich Waszych postulatów. Pamiętajcie też, kto z Was od początku do końca aktywnie działał w sprawie Waszych wynagrodzeń, a nie gdzieś zmył się, żeby nie narażać się swoim pryncypałom.

Nikodem Dyzma 27.04.2022 23:41
Czy to mozliwe, że dyrektor Głowacki zakończy swoją karierę w CSiR w Augustowie, w stylu podobnym do zaprezentowanego w MOSiR w Ełku oraz w magistracie w Elblagu? Cały świat uwziął się chyba na pana Pawła.

mus 27.04.2022 22:09
Wysockiego na kierownika, ma predyspozycje do lawirowania ,gładkiego mówienia i jest wierny Burmistrzowi.

Rachmistrz 27.04.2022 21:34
Ostatnia średnia w csir to rok na dyrektora. Kto nastepny???

>Rescuing Marsellus Wallace 27.04.2022 19:57
"Zwalniacz" zostanie zwolniony z art. 52? Pomiatani i hurtowo zwalniani pracownicy MOSiR w Ełku będą chyba śnili się po nocach dla Zed'a!

Ratownik 27.04.2022 19:20
Wygląda na to że Glowacki został złożony na ołtarzu klamstwa i obłudy Chodkiewicza. Ciekawe kto następny w kolejce? Panie Wysocki do boju!!!

hehe 27.04.2022 20:56
Już go tak nie żałuj. Taki miał być dobry, amerykański... Zaczął z przytupem od totalnej krytyki poprzednika, a potem wywalił jeszcze Wasilewskiego. Snuł rewolucyjne wizje wśród oklasków NM, a skończy jak zwykle...

Ptaszek na wylocie 27.04.2022 19:15
No i nastepny "ptaszek" do odstrzału...pare lat temu ugotowali Zarzeckiego, teraz gotują Głowackiego. Aj, jak ciężko włodarzom dogodzić....A moze by tak ktorys z 3 burmistrzow sam zasiadł na stołku dyrektora csir i zobaczył jaki to "miód". I może dla siebie nie miałoby się takiego węża w kieszeni i kasa na podwyżki by sie w mieście znalazła...

Adrasteya 27.04.2022 12:57
Żeby gdziekolwiek być dyrektorem to trzeba mieć jaja, a nie wydmuszki! Twarde rozmowy z burmistrzem trzeba było prowadzić panie Głowacki przed ustalaniem budżetu CSiR na 2022 rok, a nie teraz pan udajesz ofiarę i zrzucasz winę zaistniałej sytuacji na ratowników zatrudnionych w CSiR na (UWAGA: do wiadomości inspektorów PIP), umowy cywilno-prawne?¿?

Uwaga na serwilistów i mitomanów 27.04.2022 12:41
https://augustow.org/2022/augustowski-basen-jest-od-wczoraj-nieczynny/ Ratownicy, nie dajcie nabrać się na gorzkie żale i lamenty pana Głowackiego. Albo machnał się serwilista Głowacki z budżetem wynagrodzeń CSiR na rok 2022, albo świadomie złożył taki budżet dla burmistrza Karolczuka licząc na to, że jakoś to będzie.

? na wszystko 27.04.2022 17:52
Czyżby nasza żaba się uruchomiła ?No wiadomo że winny jest dyrektor którego sami sprowadzili ???????a miało być tak pięknie???

Błazen 27.04.2022 09:58
W czwartek sesja rady miejskiej. Burmistrz Karolczuk i dyrektor Głowacki powinni wyjaśnić przyczyny zaistnialej sytuacji. Tylko proszę bez mataczenia i manipulowania faktami. Oby nie skończyło się na tzw. spychologii i zrzucaniu winy na poprzedników, jak to miało już wielokrotnie miejsce w przypadku tych dwóch panów. Jeden zarządza miastem, drugi pływalnią. Trzeba zweryfikować jakie działania podjęli dotychczas i jakie zamierzają bezwłocznie podjąć w celu poprawy poziomu wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w CSiR. Jak na razie to gadają i nic z tego nie wynika. Dwóch nieporadnych dobrało sie do pary, czy co tam z nimi jest?

Zygmunt 27.04.2022 09:34
Panie dyrektorze, różnie oceniałem pańską działalność i nie byłem entuzjastycznie do niej nastawiony. Ale dzisiaj oceniam Pana pozytywnie i przesyłam wyrazy szacunku za stanięcie po stronie pracowników.

Adrasteya 26.04.2022 22:30
Czy ktokolwiek orientuje się, dlaczego pana Pawła Głowackiego, który napisał o sobie na stronie fb CSiR - "instruktor ratownictwa z 30-letnim stażem", nie chcieli na dyrektora w ełckim mosir?

Riposta 26.04.2022 22:58
Pytam oficjalnie. Kto jest głównym odpowiedzialnym za zaistniałą w Augustowie sytuację? Dyrektor Głowacki, czy burmistrz Karolczuk z koalicją rządzącą miastem? Mam dziwne wrażenie, że dyrektor został już przekreślony. Oby nie było tak, że dyrektor zostanie wskazany, jako kozioł ofiarny, a reszta umyje rączki i powie, że oni wszystko zrobili dobrze, choć może być zgoła odwrotnie. Apeluję do dyrektora Głowackiego, że jeśli będą próbować przerzucić na Pana odpowiedzialność i robić z Pana winnego, niech Pan mówi otwarcie jak było i nie sili się na dyplomację, bo może się Pan bardzo mocno przysłużyć augustowskiej społeczności.

Ekonomista 27.04.2022 11:08
to padnie wcześniej czy później.. okazało się że łatwo wybudować, ale utrzymać się nie da w małym miasteczku, bo koszty utrzymania rosną z roku na rok... taka prawda czy chcecie czy nie chcecie...

Oburzony 27.04.2022 17:11
Za poprzednich burmistrzów dało się utrzymać pływalnię i bilety były przystępne! Myślę że zbudowanie sobie pałacu za 15 mln i zatrudnienie PRowców i 3 burmistrzów i różnych doradców pochłania tyle pieniędzy że miasta nie stać na dofinansowanie basenu z którego korzystają sportowcy, rodziny z dziećmi i emeryci. To my płacimy podatki nie po to żeby wypasionemu gronu naszomiesteczkowych żyło się w luksusie! Trzeba powołać komisarza i podziękować chłopakom od pochylania się nad wszystkim bez efektów!

Były sobie dwa Michały 27.04.2022 11:50
Dyrektor Głowacki zaplanował budżet CSiR na 2022 rok, m.in. wynagrodzeń pracowników pływalni i przedłożył go dla burmistrza Karolczuka w grudniu 2021. Jutro sesja, zobaczymy jak panowie wytłumaczą sie z zaistnialej sytuacji. Infantylne focie, populistyczny słowotok i sztuczki inżynierii społecznej już chyba nie pomogą panom decydentom.

racjonalizator 26.04.2022 19:29
A moze by tak zwolnić dyrektora a jego pensje podzielić na ratowników. Bez niego basen też funkcjonował.

Zaczeło się szukanie kozła ofiarnego? 26.04.2022 20:14
A dlaczego dyrektora, a nie twoich politycznych towarzyszy? Chyba wiem jakie ugrupowanie reprezentujesz, to wobec waszego środowiska powinny być wyciągnięte konsekwencje funkcyjne za obecną sytuację na basenie i wtedy ratownikom będzie żyło się lepiej.

TVP Kurski 26.04.2022 21:09
Widomo, wszystko wina Tuska i POprzedników. Ile jeszcze lat jarkowi i mateuszkowcy, będą usprawiedliwiać swoje niekompetencje i leczyć utrwalone kompleksy?

Czesiek 26.04.2022 21:38
Co ty pierniczysz? Kompletnie nie zrozumiałeś przesłania, jakie autor wpisu, do którego się odnosisz, miał na myśli.

kahira 27.04.2022 11:44
Kup se flaszkę i je...j się w czaszkę.

komuch 27.04.2022 16:05
A co mają moi polityczni towarzysze do basenu?? Śmieliście się z Głowackiego ze spadochroniarz , ze wszedzie gdzie pracował to niczym sie nie wykazał, itd... A teraz wielcy obrońcy.....albo sam dyr te odpowiedzi pisze he,he....

Moher 27.04.2022 11:46
Gratulacje pomysłu irracjonalny racjonalizatorze!

Haber 03.05.2022 07:22
No , toś wymyślił !! Trzeba się dokładnie przyjrzeć całemu urzędowi miasta i jego poczynaniom. A to robota dla ABW .

Siooostro, baaasen! 26.04.2022 18:45
Co tam dzieje się? Dlaczego nie raguje burmistrz?! To jakaś granda! Pan dyrektor Głowacki wystartował w CSiR z wąskiej klaty i "wysockiego" c, a teraz ma zapikować boleśnie na płaską d? Czy są jeszcze jakieś mitomańskie opowiastki w odwodzie?

Matka Augustowianka 26.04.2022 17:25
Podobno, pomimo braku ratownikow, zajęcia szkolne dalej się odbywają na basenie. Jak można pozwolić na takie ryzyko!? Podziwiam odwagę (a wlaściwie głupotę) osób które prowadzą grupę podopiecznych na obiekt bez nadzoru. W razie jakiejś tragedii prokurator tak sprawę rozdmucha, że o augustowskim basenie posłuchamy sobie w TV!

Mirek 28.04.2022 09:19
Droga Pani!- zajęcia prowadzone z dziećmi są tylko wtedy, kiedy trener lub instruktor pływanua posiada aktualną książeczkę ratownika WOPR

Instruktor, czy ratownik? 28.04.2022 11:51
A to bardzo ciekawa interpretacja obowiązujących aktów prawnych. Panie Mirku, proszę dla mnie jednoznacznie odpowiedzieć, czy cytowany przez Pana trener/instruktor z "aktualną książeczką WOPR" co by to nie znaczyło, prowadzi zajęcia z dziećmi i jednocześnie zapewnia stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego w obiekcie pływalni miejskiej w Augustowie?

Błazen 28.04.2022 15:36
Ciekawe, czy jakiś organ kontrolujący zainteresował się już, trzeba oddać wdrażającemu ten nowatorski pomysł, dość oryginalną interpretacją obowiazujacych przepisów z zakresu bezpieczeństwa osób przebywających na obszarach wodnych. Jak widać nowatorska metoda praktykowana, a właściwie testowana jest obecnie na dzieciach w pływalni miejskiej w Augustowie.

Biegły sądowy 26.04.2022 17:02
Gadają na mieście, że dyrektor Głowacki, instruktor ratownictwa z 30-letnim stażem, wyraził zgodę na udostępnienie basenu bez odpowiedniej liczby ratowników wodnych, zapewniajacych stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego. Czy to prawda?

Paweł Popychadło 26.04.2022 16:02
No, panie dyrektorze Pawle Głowacki, czas skończyć z opowiadaniem ckliwych opowieści niewydarzonego mitomana. Będąc dyrektorem trzeba podejmować odważne decyzje i brać na wąską klatę jarzmo bajkopisarzenia. Trza wreszcie przystąpić do działania. Ratownicy i konserwatorzy czekają na podwyżki!

Darek 26.04.2022 14:09
Burmistrzu i radni którzy mają swoje biznesy nie powinni brać takiego wynagrodzenia ponieważ bycie Burmistrzem czy radnym to jest służba mieszkańcom którzy ich wybrali a nie nabijanie portfeli dla siebie swoim rodzinom i znajomym teraz wcale się nie dziwię że Chodakiewicz nie chce powrotu obrad rady miasta w normalnych warunkach bo się boi że na takie spotkanie przyjdą ludzie i powiedzo co o takim rządzeniu mysla przez nasze miasto Bo oni tylko umiał straszyć sądami jak ktoś ma inne zdanie jak oni ale jak mówi stare porzekadlo że Pan Bóg nie rychliwy ale sprawiedliwy

pdl 26.04.2022 13:32
Nasuwają się skojarzenia z brakiem obsady kontrolerów w lotnictwie, a oczywiście powodem problemu jest fatalne zarządzanie - KIEROWNICTWO uważa, że wykwalifikowana, dbająca o ŻYCIE I BEZPIECZEŃSTWO kadra za dużo zarabia. A jaśniepaństwo (dyrektor MOSIR, burmiszcz nr1, burmiszcz nr2, burmiszcz nr3) za tzw. "zarządzanie" pobierają smaczne sumki. Tak się pasie oligarchów!

Head Hunter 26.04.2022 12:58
Oświecę klakierów omotanych przez Pawła Głowackiego. Został on zatrudniony na stanowisku dyrektora, nie figuranta. Dyrektor Zarzecki nie pasował dla burmistrza Karolczuka, więc zatrudnił on specjalistę Głowackiego, po to by m.in. poprawił sytuację płacową w jednostce. Podpowiadam dla dyrektora (nie figuranta Głowackiego), skąd wygenerować środki na podwyżki dla ratowników i pracowników technicznych. Wystarczy przewietrzyć etaty wśród pracowników biurowo-administracyjnych. Zamiast czterech etatów, w tym dwóch menedżerów sportu i dwóch referentów odpowiadających za zamówienia i pomoc biurową, wystarczy jeden etat. Kilka imprez sportowych i kilka co pomniejszych zamówień śmiało ogarnie jeden kompetentny pracownik. Oszczędność: 3 etaty x ok. 6 tys. brutto = 18 tys. zł/m-c. Wystarczy kasy na solidne podwyżki dla ratowników i dla konserwatorów.

guard 26.04.2022 14:24
Zrobił to. jest jeden menedżer. Poza tym jest o jednego kierownika mniej. Z czego ma jeszcze ciąć?

Pokrętny serwilizm 26.04.2022 16:23
Konfabulujesz i mataczysz jednocześnie kuglarzu. Jest dwóch menagierów. Zmieniona została tylko nazwa stanowiska.

Swoj 26.04.2022 15:13
Ooo i Wysoca specjalistę out

brygadzista 26.04.2022 19:19
To trzeba zrobić z dyrektora kierownika, jak nie ma kim rządzić. W Płaskiej przykładowo bibliotekarka nazywa się dyrektorem biblioteki i pierze pensję jak dyrektor.

przykre 26.04.2022 12:01
i o czym to świadczy? Zarzecki był nie dobry bo coś chciał zmienić. chciał remontu basenu i podwyżek dla pracowników ale jak nie miał poparcia władzy to i pieniędzy nie było i nic nie mógł zrobić. teraz jak widać odejście Zarzeckiego nic nie zmieniło problemy zostały a nawet napiętrzyły się. to że basen wymagał ciągłych napraw i zaangażowania pracowników aby obiekt 20 letni funkcjonował bez remontu to Zarzecki mówił wielokrotnie na sesjach ale wszyscy to bagatelizowali a teraz są efekty

Ekonomista 26.04.2022 12:45
świadczy to o tym że w tak małym mieście nie może istnieć basen który generuje potężne koszty...a wpływy z korzystania nijak się mają do jego utrzymania, zwłaszcza w obecnych warunkach potężnej inflacji i parcia na wzrost wynagrodzenia Budowa takiego basenu było fanaberią ówczesnych władz, przecięcia wstęg i zdobycia głosów na kolejne wybory.. Ekonomii się nie oszuka.. W Niemczech nie znam miasta poniżej 300 tys. mieszkańców gdzie jest basen... ale w Augustowie może być. on nigdy nie zarobi na siebie a koszty utrzymania będą tylko rosnąć.. A miasto , oby nie, bedzie miało coraz mniejsze wpływy z podatku PIT i CIT.. i co wtedy? Mój post jest skierowany do myślących i znających matematykę na poziomie co najmniej poziomie średnim. pozdrawiam. Oczywiście trole odezwijcie się

Mieszkaniec 26.04.2022 14:06
A baza dla kilku kajakarzy się opłaca i w ogóle nie generuje żadnych kosztów? Zapomniałaś że to ludzie płacą podatki i chcą mieć obiekty sportowe. Dużo osób korzysta z pływalni: dzieci z nimi rodzice, pływacy trenujący i seniorzy ! I to wszystko dla ich zdrowia. Samorządy finansują takie obiekty . Są one w każdym powiatowym mieście. Uważam, że nasz UM nie umie gospodarować pieniędzmi! Obecni rządzący mają "uczulenie" na obiekty wybudowane przez poprzedników! Można zwolnić 2 burmistrzów bo nic nie robią dla mieszkańców i będzie kasa na ratowników !

Piątka za komentarz 26.04.2022 16:40
Ode mnie 5-ka za rzeczowy komentarz.

Ekonomista 27.04.2022 17:42
aha .. skoro ludzie płacą podatki i chcą to jak najbardziej należy budować.. a ja chcę lotnisko i tor formuły I bo płacę podatki, a mój sąsiad też płaci podatki i mówi że chce bezpłatną komunikację itd.. ps. a ile tych podatków mieszkańcy płacą to jest przecież do sprawdzenia. ja wiem, bo sprawdziłem - odsyłam do budżetu Miasta. I wiesz co? jest bardzo słabo z dochodami z tych podatków....

Mieszkaniec 27.04.2022 22:46
To wyjaśnij mi łaskawie czy bazę dla 5 kajakarzy za 7 mln zł wybudowali krasnale ? Czy wypasiony przesadnie wyposażony Urząd Miasta za 15 mln złota rybka wyczarowała? I zapewne ty ze swego płacisz pencje 3 burmistrzom ! W każdym mieście powiatowym jest basen i nikt go nie zamyka! Lecz się człowieku na głowę ! Udzielaj się na FB filipoka tam ci laurkę i medal dadzą !

Też_mieszkaniec 28.04.2022 14:34
nie obrażaj mnie prosta..ku .. lecz się sam na głowę . 15 mln ? a może 50 mln? ale masz w jednym rację... na pewno na pensje urzędników ja składam się więcej niż ty bo ja w zeszłym roku zapłaciłem podatku ponad 200 tys. zł? Czaisz taką kwotę w ogóle? Też jestem mieszkańcem ale niedługo się z tego wsio0wa wyprowadzam i będę płacić podatki gdzieś indziej -wolny przedsiębiorca

Błazen 28.04.2022 00:15
Pani/Panie Ekonomista, kłania się logika na poziomie klasy III szkoły podstawowej. Podatki płacą mieszkańcy i płacą przedsiębiorcy, którzy zatrudniają pracowników, a ci pracownicy zatrudnieni u tych przedsiębiorców i mieszkąjcycy w tym mieście, chcą trochę więcej niż tylko pracować, jeść, pić, spać i posiedzieć przed TV. Wydaje się być takie proste, a jednak jest takie trudne.

Ekonomista 28.04.2022 08:39
to niech wykupią wczasy w Hiszpanii latem a zimą na przykład wyjazd w Alpy tak jak robię ja. będą mieli wtedy więcej od życia A tak bardziej na serio to podatki płacą wszyscy i wszędzie (bo to oprócz śmierci druga pewna rzecz która spotyka nas za życia). tylko w jednym mieście żyje się lepiej, a w drugim gorzej, bo jedni mają więcej pieniędzy z podatków a drudzy mniej. Jakby w Augustowie byto więcej firm i dobrze płatnych miejsc pracy byłoby lepiej.

Błazen 28.04.2022 12:23
Panie Ekonomista, zgadzam sie z Panem, że rozwój przedsiębiorczości na danym terenie, co do zasady wpływa na polepszenie warunków życia jego mieszkańców. Tylko, że my "rozmawiamy" o zasadności funkcjonowania i dostępności dla mieszkańców Augustowa pływalni miejskiej w układzie jaki mamy na obecną chwilę, a nie jak mogłoby być, gdyby było więcej wysokopłatnych miejsc pracy. W tym momencie zaczniemy dyskutować o strategii rozwoju miasta Augustów, a temat dotyczy udostępnienia do użytkowania pływalni miejskiej dla mieszkańców Augustowa i osób zamierzających odwiedzić, a może nawet zamieszkać w naszym mieście.

Ekonomista 28.04.2022 14:27
OK. Ciesze się doszło w pewnym stopniu do wspólnego stanowiska.. Z ekonomią się nie wygra.. co pokaże wojna Rosji z Ukrainą... ps. jestem tzw. "prywaciarzem" i to co piszę to jest moje prywatne zdanie i też jestem przeciw pensji i drugiemu burmistrzowi. w miasteczku Augustowie..

Przyszły wyborca 26.04.2022 14:27
A sam nic wspólnego nie masz z matematyką. Przypominam ci że to urząd jest dla mieszkańców a nie oni do płacenia żebyś mógł w nim pracować! Podam przykład małej Gołdapi jest tam basen tężnie park zdrojowy i sanatorium! Wszystko to powstało dzięki zaradności burmistrza tego miasta! Nie rozbudowywał administracji tylko zatrudnił mądrych kompetentnych ludzi! Można? Jednak można! A u nas burmistrz jest do podawania raczki i pokazywania się na budowach w chelmie na głowie .....robi już kampanię . Ma dwóch zastępców jeden do gadania i pisania na FB a drugi zapewne do ekonomi bo go nie widać i nie słychać.....no i cały sztab ludzi ....

Lol 26.04.2022 15:14
Z Ciebie taki ekonomista jak z Petru

Ekonomista 27.04.2022 17:38
do R. Petru nie dorastasz do pięt... zapewne popierasz niejakiego Glapińskiego, co nie?

Do Ekonomisty 26.04.2022 16:31
Pokrętna logika. I jeszcze matematyke wciągasz i Niemcy. Za fanaberie moznaby uznac powstanie basenu w micro np. Mońkach biorąc ich liczebnośc, rotacje i bliskosc osrodka w Bialymstoku. A basen maja. Nie slychac by zamykali. Podobno oblegany w wkndy. Cuekawd jak ekonomia u nich i matemaryka? No jak widze to w Augu nic nie jest potrzebne, ani dworzec pkp, ani dworzec pks ani basen. Wszystko okazuje sue byc nieoplacalne.

Ekonomista 27.04.2022 12:17
Posłuchaj .. wystarczy że nadejdzie kryzys, a jest blisko, bo ostatni był w latach 2008-2010 - Upadek Lehman Brother s (mam nadzieję że wiesz co to jest) i spadnie popyt na łodzie motorowe, które produkuje się w Augustowie i z tysiąc ludzi straci pracę.. Brak podatków a Urząd Pracy bezrobotny od paru lat nagle zapełni się ludźmi.. Zobaczymy, bo wy myślicie że pieniądze budżetowe są z nieba.. Niestety tak nie ma i zobaczycie drugą Grecję niedługo w tym kraju i w Augustowie. pozdrawiam. Ja jestem zabezpieczony na takie kryzysy także tylko przestrzegam

Błazen 27.04.2022 17:02
Gratuluję Pani/Panu zapobiegawczości w kwestii zabezpieczenia na wypadek wystąpienia kryzysu, a jednocześnie sugeruję wdrożenie tzw. zasady złotego środka. Popadanie w skrajności co do zasady prowadzi na manowce, niezależnie jakiej płaszczyzny życia będzie to dotyczyć.

Prawnik bez aplikacji 27.04.2022 17:25
Trzeba zacząć oszczędności od urzędu zwolnić dwóch burmistrzów w tym ekonomistę który wypisuje głupoty. Nie rozumiem w takim razie po co jest taki wielki Urzad Miasta (budynek) który generuje olbrzymie koszty ogrzewania, klimatyzacji, sprzątania itd.

Ekonomista 28.04.2022 08:26
spróbuj mnie zwolnić... hahahahaha

veto 27.04.2022 20:51
Był już jeden potężny kryzys ekonomiczny na świecie i Polska dzięki rządom PO-PSL przeszła go bezboleśnie. Obecny zawdzięczamy rządom PiS i zaczął się już jesienią, choć teraz całą winę zwalają na Putina.

Błazen 27.04.2022 10:30
Obiekty sportowo-rekreacyjne, których realizacja finansowana jest ze środków publicznych, co do zasady nie są budowane jako obiekty komercyjne z bardzo prostej przyczyny. Mają służyć wszystkim mieszkańcom lokalnej społeczności, tj. ubogim, średniozamożnym i bogatym. Nie można przerzucać na mieszkańców miasta lub miejscowości, w którym znajduje sie dany obiekt sportowy, ciężaru jego utrzymania. Mieszkańcy płacą podatki i z tych podatków miasto ma zas.any obowiązek, m.in. finansować funkcjonowanie tego typu obiektów. To nie stacja paliw, restauracja czy pomoc drogowa, ale jednostka budżetowa, która zgodnie z obowiązującym prawem, musi być finansowana przez samorząd, m.in. z podatków z mieszkańców danego miasta lub gminy.

Ekonomista 27.04.2022 12:08
ale podatków nie starcza, zrozum to Panie(Pani) Błazen, bo wszyscy chcą i dróg i basenu i oświetlenia, a żyjemy w miasteczku w którym wpływy z podatków są za małe na to wszystko ... trudno to zrozumieć,?

Błazen 27.04.2022 15:13
W takim razie musiałby Pani/Pan Ekonomista zamknąć, właściwe wszystkie pływalnie i aquaparki publiczne funkcjonujące w Polsce, ponieważ wszystkie co do zasady są nierentowne. Samorządy mają ustawowy obowiązek finansowania powstawania i funkcjonowania tego typu inwestycji. A jak włodarze miasta lub gminy zarządzają mieniem publicznym to już inna para kaloszy.

Ekonomista 27.04.2022 17:36
w tych 20 - tysięcznych miasteczkach na pewno tak.. bo i tak padną... pomijam te miasteczka położone na terenach wielkich stref gospodarczych np. pod Wrocławiem, czy też na terenach kopalni - Bełchatów, Bogdanka, JSW itp , które nie potrzebują pieniędzy unijnych po za podatki od firm zlokalizowanych na ich terenie wszystko opłacają .Ale widzę że do was nie trafia że miasto Augustów nie ma wielu firm (chuchajmy na te co są) i jest po prostu biedne...

Menadżer 27.04.2022 17:18
Zrobiły się za małe jak rządy objęło Nasze Miasto ! Nie zauważyłeś tego małego szczegółu ekonomisto! Trzeba budować tyle ulic żeby starczyło na inne potrzeby mieszkańców!

pyt 27.04.2022 20:47
skoro są tak małe, to skąd wzięła się kasa na podwyżkę dla burmistrza i pensję dla drugiego zastępcy????

wyborca 27.04.2022 23:22
basen .hale sportow .domy kultury muzea szkoły .przedszkola ulice place zabaw i wiele innych działalności w Polsce i na świecie służą mieszkańcom i sa finansowane z ich podatków zeby zeby podatnicy ich dzieci mialy dostęp do tych uslug bo inaczej 90 % ludzi na te uslugi nie byloby stac ....jakby szkoły były prywaten to takich ģłąbów wypisujących takie głupoty byloby jescze więcej a jest mimo wszystko sporo...i tu można mówić że pienidze zostały zmarnowane...!!ekonomisto!!

Dzieki za szczerosc Panie dyrektorze 26.04.2022 11:58
Ciekawe jak dlugo Pan Glowacki bedzie jeszcze dyrektorem. Historia pokazuje, ze jesli ktos zdobedzie sie na chwile szczerosci, to pozniej moze spotkac go historia taka jak z Pania Chrulska.

Brak kompetencji 26.04.2022 11:54
Czy my w Augustowie mamy burmistrza ? Gdzie on jest ? Kto podejmuje takie decyzje? Opłacamy z naszych podatków 3 burmistrzów w małym Augustowie. Czy to jakiś żart po co oni są?

Basenowicz 26.04.2022 11:04
To nie wina dyrektora , tylko Karolczuka!!! Zawsze uciekał od osób związanych z basenem , tchórz i tyle

Swoja 26.04.2022 11:27
Niech przyjdzie sam posiedzi 8 godzin na basenie to może zmieni zdanie

Taki sobie 26.04.2022 17:34
On nawet od własnych pracowników ucieka więc co się dziwić...

zachmurzenie duże

Temperatura: 7°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1011 hPa
Wiatr: 33 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: oolooTreść komentarza: No cóż. Z wiochy wyszła, ale z niej wieś już nie. S_anie w porcelanę to szczyt jej osiągnięć..Data dodania komentarza: 7.04.2026, 14:15Źródło komentarza: Oszczędzanie wody w Augustowie. Zaskakujące słowa radnejAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i insrybutorowo-jablonkowej egzekutywy Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑🤝👏📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Stawka opłaty za śmieci w Augustowie jest stanowczo za wysoka. Stawka 10 zł za 1 m³ zużytej wody powinna być maksimum. Burmiszcz Karolczuk powinien bezzwłocznie przedłożyć radzie miejskiej projekt uchwały w sprawie opłat za śmieci ze stawką ustaloną na poziomie 1 zł za 0,1 m³ liczoną proporcjonalnie do ilości zużytej wody w danym gospodarstwie domowym i uwzględniającą co najmniej 50 % zniżki w gospodarstwach domowych zamieszkiwanych przez osoby powyżej 75 roku życia, osoby z niepełnosprawnościami lub rodziny wielodzietne. Skoro burmiszcz Karolczuk uważa, że zasadne było utworzenie etatu drugiego zastępcy burmistrza Augustowa, którym miejski budżet Augustowa został uszczuplony dotychczas kwotą ponad milion złotych oraz w kasie miejskiej są kolejne setki tysięcy złotych na tworzenie w CSiR w Augustowie kolejnych etatów dla "swoich", to tym bardziej burmiszcz Karolczuk oraz jego dwaj zastępcy Chodkiewicz i Sieczkowski powinni wygospodarować środki pieniężne na obniżenie obecnie wysokich opłat za śmieci ponoszonych przez mieszkańców Augustowa oraz przyznania co najmniej 50 % zniżek dla osób starszych, osób z niepełnosprawnościami i rodzin wielodzietnych.Data dodania komentarza: 7.04.2026, 14:07Źródło komentarza: Oszczędzanie wody w Augustowie. Zaskakujące słowa radnejAutor komentarza: Attention! Danger!⚠️ ☢️☣️☠️Treść komentarza: Ciekawe co zrobi miejscowy Sanepid i augustowski wydział ochrony środowiska w związku z tymi beczkami po chemikaliach i konstrikcjami porzuconymi na plaży POSTiW? Może solidna grzywna zagęści ruchy kierownictwa CSiR odpowiedzialnego za ten niebezpieczny stan rzeczy?Data dodania komentarza: 6.04.2026, 16:19Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: Administracyjno-biurowych w CSiR naprodukowali pod korek, ale efekty są raczej niefajne.Treść komentarza: Gdzie w tej historii podziała się była radna Nasze Miasto-PiS niejaka Magdalena Ś., obecnie kierowniczka pomostu przy zburzonym POSTiW? Dlaczego nie nagrywa rolek na TikTok i fb w tle ze zdezelowanymi elementami pomostu i zardzewiałymi beczkami po jakiśch substancjach chemicznych porzuconych przy pomoście zburzonego POSTiW? Wysokie uposażenie fajne jest brać z publicznych pieniędzy, ale niestety nie ma już komu zadbać w CSiR o utrzymanie we właściwym stanie technicznym i estetycznym tego komunalnego obiektu użyteczności publicznej.Data dodania komentarza: 6.04.2026, 15:55Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: Gałganerio-komoteria, czyli folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS👍💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Czy burmistrz Mirosław K. pozwolił dla dyrektora Michała P. zatrudnić kierowniczkę miejskiego stadionu i pomostu na zburzonym POSTiW, nomen omen byłą radną Nasze Miasto-PiS niejaką Magdalenę Ś., a dodatkowo jeszcze dokoptować dla niej zastępcę/menedżera ww. kierowniczki? Czy to jednak samowola dyrektora Michała P.? Kierownicy całymi tabunami zatrudniani w CSiR, a porządku na augustowskich plażach niestety nie ma komu zrobić! Co to do cholery jest jakiś kolejny folwark pańszczyźniany Nasze Miasto-PiS, stworzony na modłę gałganerio-komoterii uskutecznianych w miejskim magistracie i w starostwie powiatowym?Data dodania komentarza: 6.04.2026, 09:45Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: ElekTreść komentarza: Dzisiaj żądanie progów, lamp. A za 2 lata żądanie zakazu wjazdu z wyłaczeniem mieszkańców? Progi. Przed trzeba hamować. Ścierają się opony i klocki. Będzie więcej pyłu z nich w płucach, ogródkach, oknach, wszędzie. Smacznego. Przy rozpędzaniu po zwolnieniu samochód potrzebuje mocy, a to generuje dodatkowy hałas, wieksze spalanie i więcej zanieczyszczeń ze spalin. Spowolnienie ruchu spowoduje, że samochody (nie jak do tej pory przejadą falami lub pojedyńczo) będą jechały non stop. Czyli smród i hałas na okrągło. Szybki dojazd służb ratownczych do topielca na bielniku? Pożar hotelu na końcu Nadrzecznej? Szybki dojazd to nie będzie, a wtedy każda minuta to być może życie. Wyobrażam sobie też oblałego pacjenta w karetce jak jedzie przez 10 garbów na drodze. Śmieciarki, odśnieżarki, kurierzy, transportowcy itd. też będą mieli "fajnie". A co będzie gdy jakimś złomem bedzie zasuwał szybko wariat, pijak lub ćun? (nachlanych kierowców i nacpanych jest sporo - co nie ;-) Na gładkiej drodze najwżej przejedzie szybko. Nie zauważy garba to wystrzeli jak ze skoczni narciarskiej i zatrzyma się na płocie (wszyscy widzieli jak pijak w aucie przeleciał przez wzniesione rondo, które było wrzutnią). Może nikogo na chodniku nie zabije ta lecąca samochodowa rakieta. Nadrzeczna jest jedną z najdłuższych w Augustowie. Ma 1,5 km. Gdyby jechać stałe 40 km/h to czas przejazdu wynosi 2 minuty 15 sek. Wg google jak nie ma ruchu to 3 minuty. Przypominam, że Nadrzeczna ma na całej długości ograniczenie do 40 km/h i obecnie chyba 2 progi zwalniające (ograniczenie prędkości do 20 km/h obowiązujące na progu, bo ustawione na jednym słupku ze znakiem progu). Jeżeli będzie tych progów 10 to niech mieszkańcy cieszą się dodatkowym hałasem, pyłem, smrodem spalin i dłuższym przejazdem. Mnie to rybka. Nie jeżdżę tamtędy, podobnie jak hotelową 20km/h, na której nikt od prosektorium do świateł na Al. Kardynała nie da rady przejechać zgodnie ze znakami. PS. Skrzyzowanie za prosektorium (szpitalna/ al. ofiar obławy) na tym małym nieistotnym skrzyżowaniu naliczyłem 20 słupków z różnego rodzaju znakami. Czy normalnie jadąc da się ogarnąć wszystkie? Pewnie nawet systemy rozpoznawania znaków w autach by zgłupiały. Kto ma taką fantazję i upaja się znakozą? Także nie zgadzam się z Panem Miklasem i Szkiłądziem. A mieszkańcy, którzy podpisali petycję, może teraz zobaczą co ich może czekać. Osobiscie nie chciałbym miec progu pod oknem.Data dodania komentarza: 6.04.2026, 08:39Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: BoromirTreść komentarza: Możesz śmiało wysyłać. Może by anonimowy mail. Urząd ma 14 dni na odpowiedź. Jeżeli nie to jest na to skarga, ale to już trzeba się podpisać.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 22:48Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: MistrzunioTreść komentarza: Beczki 200l po toksycznej substancji walały sie w trzcinach oraz kilkadziesiąt plastikowych baniaków 4-5 litrowych. Zgłaszałem rok lub 2 lata temu do ochronyśrodowskika w białymstoku. Wszystko pływało w wodzie. Widocznie takie sa standardy miejskie miasta uzdrowiska. Obecnie jest zakładka zgłoś zagrożenie ochrony środowiska w mObywatel i zgłoszenie leci przez ministerstwo chyba. Zrób fote nalepki ostrzegawczej z nazwą substancji i wyslij. A ten złom to od wielu lat stoi tu na brzegu lub na dziekije plaży za trzcinami. Bajzel był, jest i bedzie.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 19:10Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: Kierowco-pieszy,Treść komentarza: Może lepiej zerwać asfalt i zostawić kocie łby? Wtedy wszyscy jechaliby wolno. Mniej znaków, lamp, itd. Jak za dawnych lat. Ktoś zapomina, że ulice sa do jazdy i sprawnej komunikacji. Przykład Hotelowa z ogtanczeniem do 20 km/h. Przecież nikt tak nie jeździ tle, łącznie z traktorami drogowców. Niektórzy straciliby prawko na 3 miesiące. Poza tm wyścigi i palenie gumy sa na szpitalnej, na parkingu koło POSTIWu, Al. Ofiar Obławy Augustowskiej. Tam też sa progi i ogranczenia. Coś to daje? I w ogóle czy to jest normalne, że jadąc z zachodu jest ograniczenie, a od wschodu już nie? Przypominam, że prógi zwalniające i ogreaniczenie od progu obowiązuje do najbliższego skrzyżowania, a nie na samym progu. 3 Maja spory kawałek trzeba jechać nie więcej niz 20 km/h. Drogi służą wszystkim mieszkańcom, róznież tm chcącym sprawnie się poruszać. Lepsze jest zmniejszanie prędkości do 40 km/h bo taka większośc da radę wtrzymać, ale pozostałe 20tki i 30 tki to fikcja. Podobnie jak na obwodnicy Wypusty. Ktoś w polu ustawił 30 i jest zadowolony. Wprowadzenie progów ma na celu wymusić, aby kierowcy omijali Nadrzeczną. Nikt 2-3 km nie będzie jechał "nieskończonść" , wybierze inna drogę i będzie w mieście totalny korek. Jak każda ulica zacznie pisać petycje to nie będziemy mieli normalnych uic w Augustowie. Zaraz będą protesty, że na Nadrzecznej to dali a u nas nie. Czy karetka i straż do topielca będzie sobie wolniutko jechać przez te progi? Ludzie. Każdy kij ma dwa końce.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:58Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Temida ⚖️Treść komentarza: Tak się składa, że niebawem wymiar sprawiedliwości wyda wyrok w tej sprawie i z dużym prawdopodobieństwem będzie to wyrok skazujący podmiot odpowiedzialny za zarządzaniem miejskim wyciągiem narciarzy wodnych w Augustowie w związku z rażącym naruszeniem prawa w świetle art. 160 KPK, niestety wynikającym z indolencji rzeczonego podmiotu skutkującej ciężkim uszczerbkiem na zdrowiu osoby poszkodowanej w tym tragicznym wypadku.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:50Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: oolooTreść komentarza: 100% popieram, a oni preferują "pecunia non olet"..Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:41Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Nie pytaj głupio, bo "dzyjmordy pisowskie" ci dudę na facebooku obsmarują i siwa postraszy sądem. To Ty nie wiesz, że regulamin jest po to aby był, a wina i tak jest Tuska?..Data dodania komentarza: 5.04.2026, 18:38Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: DianaTreść komentarza: Poszkodowany mandatu mógł nie przyjąć i dochodzić swoich racji przed sądem. Powinien tak zrobić. Sąd oceniłby przy okazji, kto jest odpowiedzialny za ten wypadek.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 12:20Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: fan_oolooTreść komentarza: Wiadomo, w jakim celu PiS przejmował aparat sądowniczy - żeby móc kraść i dorabiać się BEZKARNIE. To nie była żadna reforma naprawcza, wręcz przeciwnie: osłonowa.Data dodania komentarza: 5.04.2026, 11:10Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: OooTreść komentarza: Ważne, że budżet Csir w 6 lat zwiększył się o 300 %, bo mamy takie bogate miasto przecież. Wice sam na sesji potwierdził. Ilość kierowników i zastępców też urosła. Po co sprzątać i dbać o bezpieczeństwo czy nawet wizerunek, kiedy kieszeń pełna. A przy następnym wypadku będzie wybielanie i zrzucanie winy na wszystko i wszystkich wokoło. Bo ta ekipa tak lubi: wy, oni, tamci zawsze winni...Data dodania komentarza: 4.04.2026, 20:26Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: NinaTreść komentarza: Kolejne trudne dla pieszego przejście to z Lidla na Mickiewicza. jesteś na przejściu i z Mickiewicza auto wyskakuje i bęcka najczęściej w pieszego.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 18:09Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Art.: 228-231 KPK⚖️Treść komentarza: Sugeruję na list odpowiedzieć stanowczo i konkretnie, ale nie listem tylko wnioskiem skierowanym do burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka z żądaniem udostępnienia informacji publicznej odnośnie faktur i umów cywilnoprawnych dotyczących świadczenia usług prawnych na rzecz Urzędu Miejskiego w Augustowie za ostatnie 7 lat, czyli okres burmiszczowania ww. funkcjonariusza publicznego. P.S. Nulla potentia super leges esse debet.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 13:57Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Insrybutorowo-jabłonkowo-lipszczański folwark pańszyźniany Nasze Miasto-PiS☝️💪👉🤡👺👹🚀🛰🛸🥸🫵💸💰💰💰🤑👈🤝👏📉🏚🏚🏚💸Treść komentarza: Niby wybory parlamentarne 2023 r. zakończyły okres permanentnego rozmontowywania i wyprowadzania Polski z Unii Europejskiej przez autokratyczno-ksenofobiczny, do cna przesiąknięty korupcją pisowski aparat paralitycznej władzy. Pomimo to w Augustowie pisowski mir okraszony fetorem ruskiej onucy tak mocno zakorzenił się w lokalnych strukturach władzy i co ciekawe także w mentalności znacznej części mieszkańców Augustowa, że nadal uskuteczniany jest swego rodzaju folwarczno-pańszczyźniany styl zarządzania i na dodatek zmiksowany z korupcjogennymi mechanizmami. Ta toksyczna mieszanka systematycznie wdrażana przez egzekutywę Nasze Miasto-PiS od ponad dekady zatruwa miasto i niestety w znacznym stopniu sprowadziła już Augustów na kurs wyludniania się oraz stale postępującego zaściankowienia prowadzącego finalnie do całkowitej zapaści tego niegdyś tętniącego życiem i prężnie rozwijajacego się turystyczno-uzdrowiskowego kurortu.Data dodania komentarza: 4.04.2026, 07:57Źródło komentarza: Kiedy politycy próbują uciszyć gazetęAutor komentarza: Burmiszcz Karolczuk i Rada Miejska są świadomym wyborem wyborców w jakim kierunku ma zmierzać wyludniający się AugustówTreść komentarza: Nasze Miasto-PiS rządzi w Augustowie od ponad dekady i dopóki będą u sterów władzy, nie ma co łudzić się, że Augustów przestanie brnąć w kierunku zadupia, zaścianka i wyludniania się miasta. Towarzystwo wzajemnej adoracji spod insrybutorowo-jablonkowo-lipszczańskiego znaku Nasze Miasto-PiS zafiksowało się na ultrapopulistycznym pajacowaniu, kabotyństwie i farmazonerii uskutecznianym w mediach społecznościowych oraz w gazetce pod redakcją burmiszcza Karolczuka. To jest ich symptomatyczny sposób na "rozwój" Augustowa, co ciekawe dzięki któremu utrzymują się przez tyle lat u władzy. Być może mieszkańcom odpowiada taki rozwój Augustowa i permanentna indolencja trzech augustowskich burmiszczów Karolczuka, Chodkiewicza i Sieczkowskiego, między innymi zmaterializowana chyba w największych w dziejach Augustowa blamażach związanych z pozyskaniem zera złotych z Funduszy Norweskich i Szwajcarskich, a niebawem prawdopodobnie utratą kilkudziesięciu milionów złotych Funduszy Unijnych przeznaczonych na budowę kładki nad Nettą.Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:57Źródło komentarza: Tomasz Miklas o zagrożeniu na ulicy Nadrzecznej w Augustowie i o potraktowaniu go na sesji (video)Autor komentarza: Niebezpieczna "instalacja reklamowa" przy miejskim wyciągu narciarzy wodnych w AugustowieTreść komentarza: Czy wiadomo co dzieje się z komunalnym wyciągiem narciarzy wodnych w Augustowie na jez. Necko? Jakieś części pomostu i zdezelowane tratwy z zardzewiałymi beczkami po jakiśch substancjach składowane są na plaży przy zburzonym POSTiW. Święta Wielkanocne za pasem, więc do Augustowa przyjedzie wiele osób z całej Polski. Może warto uprzątnąć ten miejski teren, żeby nie robić antyreklamy i złego PR dla Augustowa? Ktoś zarządza tym komunalnym obiektem użyteczności publicznej? Czy znowu musi dojść do niebezpiecznego w skutkach wypadku, jak miało to miejsce w kwietniu ubiegłego roku?Data dodania komentarza: 3.04.2026, 17:27Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnych
Reklama