Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 20 marca 2026 02:59
Reklama

Tiry nas rozjadą

Podziel się
Oceń

Wiadomość z ostatniej chwili. Południowo-wschodnia obwodnica Augustowa ma przebiegać od strony Sajenka, przez Kanał Augustowski, Bystry i wychodzić przed Przewięzią na obecną trasę Augustów-Sejny. Oznacza to, że tiry będą przejeżdżać przez miasto.
Tiry nas rozjadą

We wtorek, 25 stycznia odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku, na którym przedstawiono wyniki prac nad południowo-wschodnią obwodnicą Augustowa w ciągu drogi krajowej nr 16 na trasie Augustów-Sejny.

-Na posiedzeniu zostały przedstawione dotychczasowe wyniki prac nad obwodnicą Augustowa w ciągu drogi krajowej nr 16, czyli tzw. południowo-wschodniej obwodnicy miasta. W trakcie spotkania wykonawca dokumentacji przedstawił analizę wielokryterialną trzech opracowywanych wariantów. Wynika z niej, że najkorzystniejszy byłby wariant drugi o długości 7,45 km. Z taką oceną nie zgodzili się uczestniczący w spotkaniu samorządowcy z Augustowa, popierający wariant 3 czyli tzw. wariant burmistrza -wyjaśnia Rafał Malinowski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku. -Na razie nie podjęto jeszcze żadnych decyzji. Rekomendacja oddziału, co do wariantu pojawi się po skorygowaniu przez wykonawcę analizy ekonomiczno-finansowej oraz kwestii oddziaływania skumulowanego na środowisko.

Uproszczony przebieg wariantu drugiego: obwodnica zaczyna się w odległości ok. 2 km na południe od istniejącego węzła Augustów, obecnie skrzyżowanie DK8, DK16 oraz DK61. Wariant drugi w km ok. 0+490 przekracza kanał Augustowski, następnie przecina Kanał Bystry w km ok. 4+970 oraz drogę wojewódzką DW664 w km ok. 5+557. Wariant w km ok. 6+940 łączy się ze starodrożem DK16 (GP) i DG 102514B (L), następnie po przejściu nad linią kolejową nr 40 w km ok. 7+250 za istniejącą linią kolejową, w pobliżu ul. Turystycznej wpina się w istniejący przebieg DK16, od strony Augustowa przed Przewięzią.

Nie wiadomo jeszcze, jakie dokładnie będą decyzję. Zdaniem wielu mieszkańców i różnego rodzaju środowisk obwodnica Augustowa w ogóle nie jest potrzebna. Wygląda jednak na to, że tiry ponownie będą rozjeżdżały nasze miasto.


Napisz komentarz

Komentarze

stary 11.02.2022 07:34
No dobra , Augustów ominie a co dalej???Macharce i Frącki to niewielkie miejscowości ale dla nich to głowna droga dojazdowa do Augustowa i Sejn. A Giby i dalej ???Tam żadnej obwodnicy ze względu na jeziora zrobić się nie da. W ogóle to puszczenie tirów na tej trasie to poroniony pomysł, bo jakiś urzędaś w Brukseli tak sobie wymyślił a żaden urzędaś w Polsce temu się nie sprzeciwi.

Też wiekowy 11.02.2022 19:51
Pacanie, nie mieszaj w to Brukseli . Pisząc takie bzdury rozsiewasz wokół siebie zapach pisowskiej naftaliny i śmierdzących onuc . Gdyby nie UE bylibyśmy w ciemnej dv..ie. , chyba że ty i tobie podobne tuzy intelektu tęsknią za bolszewickim zamordyzmem i pańszczyźnianą podległością . Plany takich tras i obwodnic są częścią naszej obronności i nie uciekniemy od tego chyba że pod skrzydła Putina. Ale wtedy idźcie sami myć jego stopy jak was tak Bruksela krzywdzi.

brawo 12.02.2022 02:36
Też wiekowy, brawo! Oj tęsknią, masz rację. Cały ten PiS to bolszewia. Kserokopia momentami lepsza od oryginału.

stary 12.02.2022 03:42
Widzę ześ nowoczesny, wolny i niepodległy ...niewolnik systemu. Ufaj dalej Brukseli bo co wymyśli to dla takich jak Ty sacrum.

też wiekowy lecz samodzielnie myślący 12.02.2022 10:13
Bliżej mi do Brukseli niż do watykańskiej podległości. Myślisz żeś wolny bo nie poddajesz się brukselskiej "hegemonii"? . Przejrzyj na oczy i odrzuć czarnego zaborcę.

Sługa Boży 09.02.2022 13:00
Jako członek kongregacji Wiary, Nadziei, Opatrzności Bożej i Świętej Rodzinny diecezji warmińsko-mazurskiej wyrażam niepokój i obawę o perłę kultu Maryi Matki Boskiej Studzieniczańskiej i kompleksu Studzienniczna. Planowana obwodnica nie powinna zakłócać takiego Świętego miejsca tak lubianego i często odwiedzanego przez Ojca Świętego.

królowa 10.02.2022 03:08
HEHE... Matka Boska czuwa ,tak jak nad plebanią w Studzienicznym.

ooloo 11.02.2022 16:36
OŚ kiedy będzie znowu i jak często był? To tak jak wrzucajcie papierki, bo bilon budzi Jezuska.

Pax vobiscum 11.02.2022 20:01
Czego kłamiesz ...ile razy papież tam był ???

mieszkaniec 09.02.2022 09:35
Zadnej obwodnicy zrobić nie damy. Tu nie GDDKiA Białystok tylko mieszkańcy Augustowa. Łapy precz od Nas!!! Nie chcemy tej drogi i niszczenia przyrody. Wybudujcie pajace obwodnice Sztabina bo to jest priorytetem!!!!

Mrc 30.01.2022 00:07
"Na razie nie podjęto jeszcze żadnych decyzji. Rekomendacja oddziału, co do wariantu pojawi się po skorygowaniu przez wykonawcę analizy ekonomiczno-finansowej oraz kwestii oddziaływania skumulowanego na środowisko". O co chodzi z tym skorygowaniem?

Prorok 28.01.2022 06:22
Jak by nie zrobili to i tak wszystkim nie dogodzą ale trzeba myśleć przyszłościowo ....

Fakir 27.01.2022 17:26
Działkowicze znad Kanału zapewne się cieszą , nareszcie będzie droga dojazdowa z prawdziwego zdarzenia ;-)

działkowicz 27.01.2022 21:25
Pewnie będą mieć warzywa doprawione ...ołowiem.

Lila 27.01.2022 16:45
Mam nadzieję, że stowarzyszenie założone przez "mieszkańców" ul. Deszczowej w Sajenku zacznie działać w ramach zadań statutowych i ochroni tą piękną okolicę przed zniszczeniem poprzez wybudowanie drogi w tym wariancie ;)

Kos Stanisław 27.01.2022 09:32
Tam komuś cegła spadła na głowę w drewnianym kościele. Nie dosyć że wariant burmistrza i Dobkowskiego to ***izm bez cienia szansy na realizacje (Green Peace już zapowiedział protest) to zaraz otworzą S61 i cały ruch zginie krajowej 8, 65, 61 i 16. Nie za wszelką cenę 100 obwodnic musi powstać. Ten zapał i środki przeznaczyć na drogę 2+2 Augustów - Białystok bo przegramy jako Perła Podlasia.

Pomyślmy , czy warto 27.01.2022 09:45
2+2 Białystok - Augustów i mamy podwójną ilość samochodów ciężarowych. Tego chcemy ?

Taczki pod urząd 27.01.2022 07:15
Tu chyba pomogą tylko taczki zgnojem. Jak Marynę trzeba ich potraktować. Marianie Dyczewski, mieszkańcy liczą na ciebie.

Tu 26.01.2022 18:31
Tiry na tory

Dostawa taczek 26.01.2022 18:27
Tomek wymyślił sposób na zrobienie kasy. Mam nadzieję, że ludzie zrozumieją i przyjadą z taczkami pod urząd celem wywiezienia Tomka, Mirka i spółki.

JKD 26.01.2022 19:35
Lepiej z kanistrem

Objawy niejednoznaczne 26.01.2022 08:07
Mamy do czynienia z tak wielkim deficytem niekompetencji na szczytach miejskiej władzy, że trudno to komentować bez przekleństw. Chociaż można też przypuszczać, że Karolczuk nie jest ***em a skrajnym cynikiem. Nie wiem co gorsze.

Z Baraków jestem 25.01.2022 23:00
Pan Dyczewski miał rację. Tu chodzi o biznesmena Dobkowskiego i jego stacje benzynowe przy nowej obwodnicy. Dla tej ekipy kasa jest ważniejsza niż zdrowie i życie mieszkańców.

Głupi i głupszy 26.01.2022 08:04
Oczywiście, że miał i sąd przyznał mu rację. Ta sprawa jak w soczewce pokazuje jak działa Nasze Miasto. Najpierw pojawia się problem. Później Karolczuk wymyśla najgorsze możliwe rozwiązanie (ekonomicznie, ekologicznie itd.). Na końcu niezależnie od wszystkiego zyskuje Dobkowski. Kurtyna!

BAU 26.01.2022 13:10
Na wodę samochody nie jeżdżą , stacje muszą być .

Imperator 26.01.2022 20:09
Imperium z myjnią i Mc Donaldem na początku planowanej obwodnicy, a następna stacja paliw we Frackach. Wszystko pasuje. Tylko swoich byznesow pilnują. Jak była wytyczana ViaBaltica i łącznik z Via Carpatia żeby choć jedną drogę ekspresowa wprowadzić do Augustowa to nikt nie potrafił zadziałać, wszystko nas ominęło. Skorzystał Ełk bo tam rządzą ludzie którym zależy na rozwoju miasta. A nas banda pazernych wsiurow, którzy poszli do koryta żeby się ustawić na resztę życia. To miasto nie daje żadnych perspektyw

krzyżak 25.01.2022 22:42
To Przewięż i kierunek na Suchą Rzeczkę mają przesrane....

WP 25.01.2022 23:36
Popatrz na mapę ! Sucha Rzeczka to będzie miała przesrane jak będzie wariant burmistrza! A w Przewięzi przy krajowej szesnastce 5 domów na krzyż .

znafca 26.01.2022 07:31
Jak będzie wariant burmistrza to z Suchej szybciej Przejedziesz przez rondo niz w Przewięzi wjedziesz na Sejneńską a o odcinku Przewięż -Augustów to nawet nie wspominam , teraz w lato to tylko furmanka można tam jechać. A wariant burmistrza to szybsza droga do Białego.

I tyle w temacie 26.01.2022 08:25
Znawco ja od 10 lat mieszkam na terenie gminy Płaska i dojeżdzam do pracy w Augustowie. I uwierz mi że obwodnica w wariancie burmistrza nie odkorkuje Augustowa. Ani nie ułatwi dojazdu do pracy mieszkancom gminy Płaskabo przecież nie będą jechać przez Kolnicę. I zwyczajnie szkoda mi tych wyciętych hektarów lasu! Nawet z Białegostoku będą jeździć przez Augustów bo robią zakupy . Poprostu bezsensowny wariant !

tez mieszkaniec Płaskiej 26.01.2022 16:18
A dlaczego masz jechać przez Kolnicę???Jedziesz tak jak jezdziłeś przez wolna Przewięz. A wszystkie warianty puszczenia tirów przez Przewięż to po prostu masakra.

Nie obwodnicy przez puszczę 26.01.2022 19:44
No właśnie wszyscy pojadą przez Przewięź. To komu ma być ta droga ? Po co wycinać las ? Tiry pojadą na Budzisko! Nie wyobrażam sobie tirów na 16 ! Trzeba bez względu na sympatie polityczne oprotestować przywrócenie tirów na 16 ! Ps. a tak szczerze to z ciebie taki mieszkaniec Płaskiej jak ze mnie baletnica Nikt z Płaskiej nie popiera niszczenia puszczy obok domów . Jeździmy po tym terenie rowerami zimą na nartach biegowych . Ta burmistrza droga przetnie Kanał Augustowski w okolicy stawów Swoboda. Są tam rezerwaty przyrody . Kto w takie środowisko próbuje wepchać tiry?

też z tej gminy 27.01.2022 04:40
Gdzie ty masz te domy???A narciarzy to od lat w Płaskiej nie widziałem moze mi jeszcze powiesz ze na słynnej ścieżce rowerowo-narciarskiej jezdza. A ze mieszkańcy projektu burmistrza nie popieraja bo nie myśla. Ja tez nie jestem za puszczeniem tirów na Budzisko ale jesli do tego dojdzie to nie wyobrazam sobie jazdy przez Przewięź. A puszcza była i jeszcze jest i ta wycinka wielkiej roli nie odgrywa przy tym co tną w innych miejscach. O zwierzynę tez się nie martw.

Cyniczne łobuzy 27.01.2022 07:10
Dobkosiu bronisz pomysłu na obwodnicę wstępne Twojej stacji to rób to pod nazwiskiem, a nie udawaj mieszkańca Płaskiej. Obwodnica domknięta dwoma twoimi stacjami robi ci interes. I to jest jedyny interes, bo mieszkańcy i przyroda ma tym stracą. Wszystkie świnie są rowne, ale jedna jest równiejsza i koryto musi mieć pełne. Ale raczej nie wiesz skąd ten cytat.

Nie obwodnicy przez puszczę 27.01.2022 08:31
Nie widzisz narciarzy? Chyba siedzisz zimą w domu. Na ścieżce to dzieci uczą się jeździć. Jak chcesz 20 km przejechać to leśnymi drogami okolice Swobody. Ty masz pojęcie gdzie jest Budzisko?

anty 25.01.2022 22:36
A co to w ogóle za obwodnica miasta, skoro TIRy będą po nim jeździć????? Ktoś to rozumie? Radna JOR powinna spalić się ze wstydu, bo Cieślik - który jej zdaniem nic nie robił - znów górą. Obwodnica na Suwałki jaka by nie była, ale jest i TIRy z miasta się wyniosły. A teraz, dzięki błyskotliwości jej ekipy, TIRy wracają. Brawo.

Kor 25.01.2022 21:54
Ja tez jestwm za budową tej drogi.

JKD 26.01.2022 00:14
Ale pod twoim domem

brawo 25.01.2022 20:57
Bardzo dobra wiadomość. Nie tragizujmy z tym przejazdem tirów przez miasto, ruch tam będzie raczej znikomy po otwarciu S61. Z punktu widzenia ruchowego i przyrodniczego zarekomendowano najlepszy wariant. A najważniejsze, że z dużym prawdopodobieństwem w grę nie wchodzi nonsensowny pod każdym względem tzw. wariant tzw. burmistrza przez puszczę. Oby tak dalej.

Ewa 26.01.2022 21:26
Wyrżną pół Puszczy Augustowskiej nad Jez. Sajno. tam gdzie znajduje się Droga do ośrodka Królowa Woda. Droga w wariancie GDDKiA ma przebiegać tuż przy jeziorze. To jakaś tragedia. Ludzie nie można na to pozwolić!!!!

Bałwan 26.01.2022 22:27
Pani Ewo, nadzieja w tym że ten rząd upadnie a wraz z nim ten pomysł. Żal tylko naszych miejskich włodarzy bo po tym co robią wstyd będzie im się pokazać na ulicach, sami sobie na to zasłużyli

Marek 25.01.2022 18:26
Z tego co widzę to nie przez samo miasto a obrzeża, jestem za tą inwestycją ułatwi to komunikację i odciąży centrum Augustowa, popieram w pełni wariant drugi

August 25.01.2022 19:06
Człowieku czy ty rozumiesz, Tiry przez kanał Augustowski ,Kanał Bystry obok jeziora Sajno przez Wojciech Studzieniczną 7 metrową drogą ...trzeba sobie przypomnieć Tiry przed 2014 przed otwarciem Obwodnicy Augustowa Musimy wszyscy razem stanąć murem ZADNEJ POŁUDNIOWO-WSCHODNIEJ OBWODNICY ---RADNI MIESZKAŃCY , ..Burmistrz i NASZE Miasto chyba już się powinni przekonać że wchodzenie z wariantami nic nie dało -- burmistrz i radni głosujący za wariantem burmistrza zostali jak Himilsbach z .... angielskim..........

Obwodnica musi być 27.01.2022 09:04
Sprawa jest raczej przesądzona ,wystarczy spojrzeć na mapy Google aby uświadomić sobie że wycinka na przebiegu wariantu burmistrza trwa w najlepsze. Jakby na to nie patrzeć wariant 3 jest chyba jedynym rozsądnym rozwiązaniem. Południowa obwodnica jest potrzebna bo latem widzimy co się w mieście dzieje i to nie jest ruch tirów tylko samochody osobowe turystów , które muszą przejechać przez miasto aby dojechać na tereny za Przewięzią .Na pewno , planowana południowa obwodnica jest także częścią planów zabezpieczenia na wypadek działań wojskowych i chyba lepiej jak będzie dalej od miasta a jest w odpowiedniej odległości od Augustowa a przyroda sobie poradzi .

drogowiec 27.01.2022 10:39
, wariant burmistrza na 100% zostanie odrzucony ,nie mieszaj chłopie,, TIR-ów teraz nie ma bo nie moga jeżdzic po tej trasie tylko pojazdy do 7,5 tony i ew. te ktre obsługujące lokalne firmy , a wojsko przeciez moze jechać via balticą ......

Ns ratunek puszczy ? 27.01.2022 10:49
A ten dalej swoje ? Turysci jadacy z Białegostoku lubią zjeść pod ogryskami. Może filię w Zielonym im utworzyć ? żeby nie korkowali Augustowa! Turysci latem korkują Augustów....to wasze miasto chce turystów czy nie chce ? J

Młoda Polska 26.01.2022 20:18
Ta obwodnica jest bez sensu. Zaraz oddadzą S61 i cały ruch międzynarodowy pojedzie drogą ekspresową, która po oddaniu wszystkich odcinków będzie wiodła do samej Warszawy. Odnoszę wrażenie że służyć ma ona Bialostoczakom jadącym na weekend do swoich domów w gm Płaska. Tłumaczenie o jakichś potrzebach wojskowych też wg mnie jest mętne. Wywalanie kasy w błoto.

zachmurzenie duże

Temperatura: 3°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1018 hPa
Wiatr: 7 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 26 lute - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: marynarzTreść komentarza: O żesz, a ten komandor porucznik białej floty to skąd się urwał ....Data dodania komentarza: 19.03.2026, 12:24Źródło komentarza: Leszek Miller w AugustowieAutor komentarza: kasa misiu kasaTreść komentarza: czy ci panowie pozwolą sobie na gest np. 30% wynagrodzenia miesięcznie przeznaczą na szczytne cele? nie mówię tu 0 1,5% z podatku tylko np. z 5 tys zł miesięcznie na domy dziecka, dzieci przewlekle chore, biedne rodziny itp., bo że zarabiają dużo za dużo to wszyscy w Augustowie wiedzą (w porównaniu do ich umiejętności i wiedzy i rozwoju Augustowa - a raczej degradacji Augustowa)..Data dodania komentarza: 19.03.2026, 12:23Źródło komentarza: Leszek Stanisław Cieślik o rozwiązaniu problemów finansowych AugustowaAutor komentarza: fajnieTreść komentarza: Jest teraz na topie.Data dodania komentarza: 19.03.2026, 12:12Źródło komentarza: Leszek Miller w AugustowieAutor komentarza: może warto to zrobićTreść komentarza: Może to i bardzo dobrze że będzie coraz drożej, wtedy jeszcze więcej ludzi wyjedzie. Słyszę o tym. Wtedy już na bank będzie można pozbyć się etatu drugiego burmistrza. Potrzebna jest akcja żeby wymeldować dzieci które tu już nie mieszkają.Data dodania komentarza: 19.03.2026, 09:28Źródło komentarza: Uchwała śmieciowa w Augustowie oficjalnie zaskarżona. Skarga trafiła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, Prokuratury, Rzecznika Praw Obywatelskich i WojewodyAutor komentarza: Kajtek Bez MajtekTreść komentarza: Ograniczenie detalicznej sprzedaży po alkoholu po 22.00 może skłonić młodzież do sięgania po narkotyki? Serio? To niby po 22.00 narkotyki dla młodzieży są Augustowie są aż tak łatwo dostępne? Skoro tak, to może czas na jakiś miejski program w stylu darmowy alkohol dla każdego młodego po 22.00 w ramach profilaktyki antynarkotykowej? Nie wiem co tam biorą w miejskim Wydziale Propagandy, ale wygląda na to, że wyjątkowo w tym przypadku wiedzą o czym piszą :-DData dodania komentarza: 19.03.2026, 08:29Źródło komentarza: Nocny alkohol w Augustowie. Między zdrowym rozsądkiem a wielką kasąAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Tadeusz zwróć latem uwagę na rejestracje samochodów, pogadaj ze sprzedawcami w barach i będzie wiadomo kto zacz. Pozdrawiam i zgadzam się, że nie ważne skąd. Ważne, że niestety jest i dewastuje miasto. Pytanie tylko czy jest na to przyzwolenie (wyciszanie) czy też nie?..Data dodania komentarza: 19.03.2026, 04:10Źródło komentarza: Nocny alkohol w Augustowie. Między zdrowym rozsądkiem a wielką kasąAutor komentarza: GajowyTreść komentarza: Takie liczenie mieszkańców to nie są tanie rzeczy. Dopiero zatrudnienie siódmego zastępcy i i fyfnastego speca od tiktoka mogłoby pomóc w tej sprawie.Data dodania komentarza: 19.03.2026, 00:34Źródło komentarza: Leszek Stanisław Cieślik o rozwiązaniu problemów finansowych AugustowaAutor komentarza: EgzekutywaTreść komentarza: Tylko Józef Stalin by podołał takiemu Wydziałowi.Data dodania komentarza: 19.03.2026, 00:26Źródło komentarza: Leszek Stanisław Cieślik o rozwiązaniu problemów finansowych AugustowaAutor komentarza: OnTreść komentarza: Jeszcze umiejętności taneczne i wykształcenie muzyczne ;) ja już wiem ktoData dodania komentarza: 18.03.2026, 23:13Źródło komentarza: Leszek Stanisław Cieślik o rozwiązaniu problemów finansowych AugustowaAutor komentarza: prosta radaTreść komentarza: trzeba zrobić wszystko żeby jak najmniej zużyć wody a normalnie produkować śmieci czyli myć się i jeść poza domemData dodania komentarza: 18.03.2026, 20:14Źródło komentarza: Uchwała śmieciowa w Augustowie oficjalnie zaskarżona. Skarga trafiła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, Prokuratury, Rzecznika Praw Obywatelskich i WojewodyAutor komentarza: PrawnikTreść komentarza: wejdźcie w akty prawne,pojawiło się nowe zarządzenie i regulamin organizacyjny urządu. Wystarczy cofnąć się do uchylanego aktu i jak na dłoni widać zmianyData dodania komentarza: 18.03.2026, 20:09Źródło komentarza: Leszek Stanisław Cieślik o rozwiązaniu problemów finansowych AugustowaAutor komentarza: 🤦🤦Treść komentarza: Czy ktoś mi może wyjaśnić, jak to jest możliwe, że władze miasta nie umieją policzyć mieszkańców. To jakieś brednie. To po jaką cholerę ich tam tylu siedzi ?? A z drugiej strony to przerażające statystyki, z miasta uciekło ponad 10tys. ludzi.Data dodania komentarza: 18.03.2026, 16:20Źródło komentarza: Leszek Stanisław Cieślik o rozwiązaniu problemów finansowych AugustowaAutor komentarza: FotomontażTreść komentarza: nabór jest na Kierownika Wydziału Spraw Obronnych, Cyberbezpieczeństwa i Logistyki. To nowe stanowisko czy już istniało? Jakie kwalifikacje trzeba mieć żeby odpowiadać za Cyberpezpieczeństwo, Sprawy Obronne i Logistykę łącznie? Mi się wydaje że nawet absolwent NASA w USA nie spełni tych wszystkich warunków w Augustowie..Data dodania komentarza: 18.03.2026, 15:15Źródło komentarza: Leszek Stanisław Cieślik o rozwiązaniu problemów finansowych AugustowaAutor komentarza: 👍👍👍Treść komentarza: Pięknie, wreszcie jakieś konkrety. Proszę uzmysłowić tym w ratuszu, że oni istnieją dzięki Mieszkańcom. I to ich głos liczy się tu najbardziej. Dość drenowania kieszeni Mieszkańców. KO do roboty, wykazać konkrety, fakty tylko rzetelnie i gonić to towarzystwo. 😡😡😡Data dodania komentarza: 18.03.2026, 13:05Źródło komentarza: Leszek Stanisław Cieślik o rozwiązaniu problemów finansowych AugustowaAutor komentarza: AdamTreść komentarza: Kolejne zwolnienia w urzędzie? Ktoś coś wie? Jest nowe ogłoszenie o naborze na kierownikaData dodania komentarza: 18.03.2026, 13:02Źródło komentarza: Leszek Stanisław Cieślik o rozwiązaniu problemów finansowych AugustowaAutor komentarza: NiegospodarnośćTreść komentarza: Spory błąd w obliczeniach. Każdy z zastępców kosztuje nas 500.000 zł rocznie. Około. Do tego nadmiarowe etaty w miejskiej propagandzie, służące kręceniu tiktoków służbowych i prywatnych. Do tego CSiR i masz jakieś 2.000.000 zł rocznie. Nie ma za coData dodania komentarza: 18.03.2026, 12:59Źródło komentarza: Leszek Stanisław Cieślik o rozwiązaniu problemów finansowych AugustowaAutor komentarza: Priorytety burmiszcza Karolczuka i sitwy Nasze Miasto-PiS☝️💪🤡👺👹🚀🛰🛸🥸💰💰💰🤑🤝👏📉🏚🏚🏚Treść komentarza: Koszt utrzymywania drugiego zastępcy burmistrza Karolczuka to wydatek blisko 350 tysięcy złotych w skali roku. Jest też kilka nadmiarowych, znaczy się kumoterskich etatów w CSiR. Na pewno nazbiera się ponad pół miliona złotych oszczędności po wdrożeniu programu naprawczego, który wreszcie zakończy niegospodarność uskutecznianą w miejskim magistracie i w CSiR. Trzeba zlecić wykonanie w urzędzie miejskim i CSiR przeprowadzenie audytów w zakresie optymalizacji struktury organizacyjnej. Kwota oszczędności może wynieść blisko 1 mln zł. Czas wreszcie zakończyć niegospodarną politykę kadrową ćwiczoną od kilku lat przez burmiszcza Karolczuka i dyrektora CSiR Parucha! Radni mogą zainicjować wykonanie audytu, a następnie wyegzekwować, żeby wytyczne audytu zostały rzetelnie wdrożone przez kierownictwo, czyli burmiszcza Karolczuka i dyrektora Parucha.Data dodania komentarza: 18.03.2026, 12:51Źródło komentarza: Leszek Stanisław Cieślik o rozwiązaniu problemów finansowych AugustowaAutor komentarza: Kąpiel z zarazkami w szambie?Treść komentarza: O czym Cieślik ma rozmawiać z Wnukowskim i Dobkowskim? Jak kręcić jeszcze większe wałki wespół z geszewciarzami spod znaku Nasze Miasto-PiS? Nie sądzę, żeby Leszek Stanisław Cieślik chciał obryzgać szambem swój dotychczasowy wizerunek zasłużonego dla Augustowa i lokalnej społeczności burmistrza i radnego.Data dodania komentarza: 18.03.2026, 10:06Źródło komentarza: Mieczysław Sobolewski nie zgadza się z decyzją burmistrza (video)Autor komentarza: ughrigTreść komentarza: Jak to się dogadać sami za plecami bez Konfederacji?Data dodania komentarza: 18.03.2026, 09:21Źródło komentarza: Mieczysław Sobolewski nie zgadza się z decyzją burmistrza (video)Autor komentarza: Głowa mała co za cyrkTreść komentarza: W Suwałkach (PEC) trwa końcowa faza budowy nowej kotłowni biomasowej, największej inwestycji energetycznej w historii miasta o wartości ponad 146 mln zł. Nowe kotły parowe na zrębki drzewne są obecnie suszone i rozruchaniane, a pełne uruchomienie planowane jest na kwiecień 2026 r.. Projekt ma uniezależnić miasto od węgla i ustabilizować ceny ciepła. Ełk zrobił stację ładowania pojazdów elektrycznych 200kW przy kinie Planet Cinema. To pierwsza z 10 zaplanowanych lokalizacji. Kolejne 10 w przygotowaniu. A w Augustowie debaty nad borowina, której nie wyobywamy i możemy utracić status uzdrowiska. Chryste jakie to miasto jest beznadziejne. Partactwo na każdym kroku. Przykład: w grudniu obok starego postiwu posadzili roślinki na trwaniku. Zimą, w mróz. Po 2 tygodniach (chyba) część wykopali (chyba), a część na 100% zajeździli kołami, bo wpadli na pomysł ustawienia blaszanych balii jako donic. Wypełnili ziemią i znowu posadzili. Nawet taką durnotę trzeba spieprzyć i 2 razy robić. Punkt widokowy Koterbskiej też 2 razy robili. Ułozyłi płytki betonowe, te po ułożeniu się zapadły. I jeszcze raz od nowa.Data dodania komentarza: 18.03.2026, 08:41Źródło komentarza: Czy Augustów może utracić status miasta uzdrowiska?
PRZECZYTAJ
Reklama