Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 12 września 2025 21:51
Reklama
Reklama

Wywiad z Marcinem Kleczkowskim

Podziel się
Oceń

Rozmowa z Marcinem Kleczkowskim, przewodniczącym Prawa i Sprawiedliwości w Augustowie.
Wywiad z Marcinem Kleczkowskim
Na zdjęciu: Premier Mateusz Morawiecki i lider augustowskiego PiS Marcin Kleczkowski.

Autor: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Bartosz Lipiński

Augustów to jego mieszkańcy

Kiedy w lipcu 2019 roku odwoływano pana z funkcji przewodniczącego rady miejskiej w Augustowie rządząca koalicja zapowiadała nową jakość, merytoryczną pracę w dobrej atmosferze. Zamiast tego widzimy odbieranie głosu radnym, ograniczanie dyskusji.

-Lekceważące traktowanie radnych opozycji przez rządzących jest powszechnie znane. Ale najgorsze jest to, że w sposób niegodny traktowani są zwykli mieszkańcy. Każe im się czekać na sam koniec obrad i wyznacza limit kilkudziesięciu sekund. To pokazuje nam, że większość rządząca patrzy na mieszkańców z góry i nie liczy się z ich poglądami. Mamy dziś do czynienia z najgorszymi wzorcami traktowania zwykłych obywateli przez władze miasta. Jeszcze dwadzieścia czy dziesięć lat temu w sesjach brało udział znacznie więcej mieszkańców niż teraz, bo byli traktowani z szacunkiem i mieli prawo do publicznego artykułowania swoich przekonań. Aktualnie w obradach mieszkańcy biorą udział zupełnie sporadycznie, ponieważ działania Naszego Miasta i przewodniczącej rady zaprzeczają idei otwartości.

Ale odbywają się zapowiadane konsultacje z mieszkańcami. Niedawno do urzędu miasta zaproszono choćby mieszkańców zaplanowanej ulicy Sybiraków w Augustowie.

-Te konsultacje były działaniem pozorowanym, mającym wywrzeć wrażenie, że głos społeczeństwa jest słuchany. W późniejszych dyskusjach działacze ugrupowania Nasze Miasto oraz banici z klubu PiS wyrażali się o mieszkańcach przeciwnych tej inwestycji jako ludziach nierozumiejących rozwoju miasta i rzekomych korzyści, które ma przynieść ta ulica. Postawa mieszkańców została przedstawiona przez pana Tomasza Dobkowskiego niemal jak działanie wywrotowe, które ma podłoże polityczne. Pan radny Dobkowski dyskredytował głosy osób mających inne zdanie niż jego ekipa, która niosła na sztandarach hasło „Augustów to jego mieszkańcy”.

Głośnym wydarzeniem ostatnich tygodni było podjęcie przez radę uchwały „Murem za polskim mundurem”. Kilka dni wcześniej proponował pan podjęcie takiej uchwały, ale nie spotkał się pan z pozytywnym odbiorem.

-Ugrupowanie Nasze Miasto i jego akolici mogą mieć dowolny pogląd na daną sprawę w zależności od tego, kto sobie tego zażyczy. Obserwuję działania obecnie rządzących od lat i widzę, że nie było dla nich problemem branie udziału w gorszących wydarzeniach godzących w takie wartości jak szacunek dla innych ludzi, czy szacunek dla ojczyzny. Jeśli jednak istnieje potrzeba przymilenia się do jakichś grup społecznych lub decydentów, pan Dobkowski czy pan Filip Chodkiewicz mogą przywdziewać szaty patriotów i zdeklarować poparcie dla polskiego munduru. Jest to zwykły koniunkturalizm. Kiedy zaistniała taka potrzeba, pan Chodkiewicz deklarował apolityczność i apelował o zostawianie za drzwiami legitymacji partyjnych. Ale później niejednokrotnie dał się poznać jako osoba zabiegająca o względy polityków. Wtedy już nie przeszkadzała mu ich partyjność. Panowie Dobkowski i Chodkiewicz odżegnywali się w przeszłości od polityki czy partii politycznych, a potem w swoich działaniach pokazywali najgorsze oblicze partyjniactwa.

Jakie wyzwania stojące przed Augustowem są pańskim zdaniem obecnie najistotniejsze?

-Prawo i Sprawiedliwość nie tylko z perspektywy kraju, ale również lokalnie w Augustowie uważa, że priorytetem powinno być zatroszczenie się o zwykłych mieszkańców, którzy przez dziesięciolecia byli zapominani. Najistotniejszym celem powinno być stworzenie warunków, by ludzie mogli i chcieli osiedlić się w Augustowie. Codziennie do naszego miasta przyjeżdża rzesza pracowników z Dąbrowy Białostockiej, Grajewa, Lipska, Sztabina etc. Osoby z zewnątrz płacą podatki w swoich miejscowościach i zasilają ich budżety, zamiast robić to u nas. Dzieje się tak dlatego, że w Augustowie zaniedbano rozwój taniego budownictwa mieszkaniowego, nie ma miejsc w żłobku, brakuje miejsc w tanich przedszkolach publicznych. Wydaje się, że rządzący w ogóle tego nie rozumieją, co prowadzi do wyludniania się Augustowa, braku chęci do pozostania w naszym mieście jego mieszkańców i nieosiedlania się przyjezdnych. Program budownictwa na lata 2014-2019 zakładał budowę ponad stu mieszkań. Jednak rządzące od tego momentu ugrupowanie Nasze Miasto wykonało to zadanie w zaledwie 10 procentach. Gdyby ludzie pracujący w augustowskich firmach mogli wynająć tanie mieszkanie komunalne lub zamieszkać w lokalu TBS z opcją dojścia do własności, wtedy osiedlaliby się tutaj razem ze swoimi rodzinami. Ich podatki wpływałyby na rozwój miasta, funkcjonowanie urzędu, szkół, budowę nowych żłobków. Połowa podatku PIT płaconego przez każdą osobę zostaje w samorządach, aż 36 procent zasila kasę miejską. Obecnie w Augustowie rozwija się swego rodzaju „patodeweloperka”, czyli działalność nastawiona na budowę bardzo drogiego mieszkalnictwa, na które nie stać przeciętnie zarabiających. Ludzie otrzymujący przeciętne wynagrodzenie nie są w stanie kupić mieszkania budowanego w ostatnich latach w naszym mieście. W Augustowie zarobki nie są na poziomie takim, jakie wynagrodzenia proponowane są w większych miastach czy krajach zachodnich. Trzeba powiedzieć jasno, że większość mieszkańców nie jest przedsiębiorcami, a ich codziennością jest praca w fabrykach czy urzędach. Tworzenie dobrych warunków dla rozwoju przedsiębiorstw jest ważne, ale trzeba pamiętać również, że najważniejsze są dobre warunki dla egzystencji mieszkańców.

Bardzo dużo mówi się również o tym, że Augustów ma ogromny potencjał, z którego nie korzysta na satysfakcjonującym poziomie. Mowa o położeniu i walorach przyrodniczych.

-W pełni się z tym zgadzam. Popatrzmy na błonie nad rzeką Nettą. Niegdyś był to piękny, atrakcyjny zielony teren wchodzący niemal do centrum miasta. W ostatnich latach decyzją burmistrza Mirosława Karolczuka i jego koalicji wylano na tym obszarze tyle betonu, że to miejsce zatraciło swoje główne atrybuty. Stało się tak, ponieważ dla aktualnie rządzących najważniejszy jest chwilowy tzw. „efekt WOW”. Nie ma racjonalnej koncepcji zagospodarowania błoni, są tylko pomysły dalszego betonowania i umieszczenia tam nowych fajerwerków. Podobnie jest z parkiem na Zarzeczu. Ale prawdziwym symbolem nieudolności jest niewykorzystanie Kanału Augustowskiego. Ile to razy słyszeliśmy, że odbyły się jakieś konferencje i dyskusje, ale na tym się kończyło. Mamy też stadniny, szlaki konne. Tymczasem nie ma dziś żadnej inicjatywy ani woli współpracy z Lasami Państwowymi, okolicznymi gminami. Nie wykorzystujemy potencjału posiadania lasów i jezior. Nie ma miejsca obsługi jachtów, nie ma nawet dobrego dojazdu do jednego z największych portów nad rzeką Nettą na ulicy Nadrzecznej.

W ostatnim roku w debacie publicznej często przewijał się wątek transparentności. Jak ocenia pan ten bardzo ważny aspekt funkcjonowania miasta z perspektywy Augustowa?

-Bardzo istotnym aspektem funkcjonowania miasta powinna być transparentność i przejrzystość. Pamiętamy zapewnienia wyborcze Naszego Miasta, że wszystkie nominacje na wysokie stanowiska w spółkach i instytucjach miejskich będą odbywały się w drodze konkursów. Później różnie z tym bywało. Ale szalenie niepokojące są również powiązania samorządu z niektórymi lokalnymi biznesmenami. Mogę postawić śmiałą tezę, że w dobie rządów ugrupowania Nasze Miasto i osób wykluczonych z PiS w Augustowie powstał układ powiązań samorządowo-biznesowych. Są to związki, które budzą poważne wątpliwości. Chodzi jednak nie tylko o to, że niektórzy radni Naszego Miasta prowadzą milionowe interesy z miastem w ramach swojej działalności gospodarczej i robią to nadal, pomimo decyzji wojewody i orzeczenia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Ale mam też na myśli przychylność burmistrza i jego środowiska dla działań konkretnych biznesów.

Dziękuję za rozmowę.


Napisz komentarz

Komentarze

1234 30.12.2021 18:42
Staroscie podnieśli wynagrodzenie, coś koło maksa i dali ciekawe uzasadnienie.

100 % podwyżki dla burmistrza 30.12.2021 17:13
Wynagrodzenie burmistrza o 100% do góry, do kwoty 19950 zł. Można? Można

Inflacja 30.12.2021 18:33
Na miejscu wszystkich urzędników zarabiających poniżej średniej krajowej( około 5800 zł ) zacząłbym strajk aż do otrzymania podwyżki o ten sam %. Przecież to urzędnicy tam pracują a nie burmistrzowie - nie oszukujmy się

Kasiarz 30.12.2021 18:45
Najbardziej rozbawił mnie argument pani Raczkowskiej.. tylko raz Burmistrz nie odebrał od niej telefonu dlatego mu ta podwyżka się należy… ja obiecuję, że za taką kasę odbiorę telefon nawet jak będę chory… hahaha.. .

telefon 30.12.2021 21:39
Hehe no tak powiedziała jak pomyślała;) Chciała pomóc... a wyszł ona wspak ;) Czasami lepiej milczeć ;)

Magdalena Sz. 30.12.2021 15:18
Już za chwileczkę, już za momencik pojawi się na sesji temat podwyżki dla burmistrza. Taka niespodzianka, bez zapowiedzi, żeby prosty lud augustowski za wiele o tym nie wiedział.

Marcin K. 30.12.2021 15:45
super... już wszyscy dookoła podnieśli

Kandydat_na-Burmistrza 30.12.2021 17:11
Jedynym plusem tych podwyżek jest nadzieja, że do następnych wyborów staną ludzie wykształceni, z doświadczeniem, znający zasady ekonomii, finansów i zarządzania ludźmi, potrafiący podejmować dobre decyzje, menagerowie którzy coś osiągnęli… mam nadzieję że za takie pieniądze może ktoś skusi się z BAT lub innych firm augustowskich, które odnoszą sukcesy … bo to co mamy zarówno w mieście jak i starostwie to woła o pomstę do nieba I jeszcze to zapewne nie koniec podwyżek, bo zastępcy w starostwie i mieście też pewnie zostaną uhonorowani za swoją ciężką pracę na rzecz lokalnej społeczności

poszło 30.12.2021 17:54
No i już, gładko poszło, 11 za. Mirek miesięcznie przytuli około 20 kPLN. Dwóch zastępców, efektów pracy żadnych pozytywnych nie widać, miasto zapuszczone i się zwija, ale co tam, stać nas. Ludzie, którzy niedługo z biedy będą wbijać zęby w parapet zapamiętają i rozliczą. Lista hańby dostępna wkrótce na esesji, zresztą nie ma specjalnej potrzeby tam zaglądać, jak zawsze ci sami. Poziom bezwstydu i bezczelności niebywały.

Bezsrobotny 30.12.2021 18:37
podobnie przytuli starosta

Darek 28.12.2021 17:33
Pan Kleczkowskii to musi najpierw przeprosić pana Szkiłondzia i zrobić wszystko żeby on wrócił do PIS bo w pewnym momencie pan Kleczkowskii zagonił się sam w kozi róg i sprzedał się dla naszego miasta za stanowisko przewodniczył rady miasta i chciał zniszczyć pana Dariusza rękoma posła

hehehe 28.12.2021 20:00
on sie sam zniszczył - nie potrzebował p Marcina

obserwatoraugustowski 30.12.2021 08:53
Sam to zniszczył się Marcin,który dzięki zwycięstwu w wyborach stracił pracę i stanowisko przewodniczącego Rady Miasta. Swoisty majstersztyk. Udało mu się dokonać głębokiego podziału w strukturach PiS w Augustowie i pozostało tylko ujadanie, które niczego dobrego nie wnosi mieszkańcom. Każdy kto odpowiedzialnie myśli o Augustowie, poważnie nie traktuje tego człowieka.

Myśliciel 28.12.2021 09:25
Cyt.: "powstał układ powiązań samorządowo-biznesowych". Czy można by prosić o rozwinięcie tego engimatycznego, ale jakże intrygującego wątku wywiadu pana Kleczkowskiego?

Ciekawe 28.12.2021 06:54
Nie żebym się czepiał, ale skoro Naczelny ostatnimi czasy tak mocno przekonuje wszystkich do swego obiektywizmu, to czekam w świetle ostatnich wywiadów, czekam na rozmowę z przedstawicielem Naszego Miasta. Na tym chyba to powinno polegać?

Krzysztof Przekop 28.12.2021 09:21
Czekamy na taki wywiad. Pan Sieczkowski dał słowo, że odpowie na nasze pytania. Póki co nie odpowiada nawet smsy. Czekamy cierpliwie i z nadzieją.

skd 28.12.2021 10:02
Też bym chciał, ale kilka razy czytałem, że oni odmawiają kontaktów z PP.

Andrzej 28.12.2021 10:08
Ja bym raczej zapytal czy w mediach finansowanych przez miasto i uznawanych przez miasto za obiektywne, jest miejsce na glos opozycji, czy wylacznie laurki dla burmistrza?

Ciekawe2 28.12.2021 13:18
To swoją drogą. Wiadomo, że tamto to propagandówka. Niestety na chwilę obecną wygląda tak, że PP też jest jednostronny a nie obiektywny.

Ciekawe1000 28.12.2021 18:00
https://www.dziennikpowiatowy.pl/wiadomosci/9145,jak-pawlak-z-kargulem Jest artykuł z bardzo obszernym komentarzem znanego polityka ugrupowania Nasze Miasto z ostatnich tygodni. Teraz podeślij mi link do artykułu nazywanej przez Ciebie propagandówki, gdzie znajdę obszerny komentarz np. pana Cieślika, pana Sieńko, pana Kleczkowskiego, pani Piaseckiej bądź pani Sigillewskiej.

brrr 28.12.2021 00:04
Zdjęcie tytułowe to raczej antyreklama. W PiS czas Morawieckiego, prawomocnie skazywanego za kłamstwa, dobiega końca. Mam ogromną nadzieję, że czas rządów PiS w Polsce też. Niech znikną. Są największym złem, jakie dotknęło Polskę od czasów Bieruta. Zatruli duszę narodu, rozsiali nienawiść i rozbrat, zagrażają wolności ludzi i niepodległości Polski. Są nieszczęściem powszechnym, przekleństwem polskiego losu XXI wieku.

Helena 27.12.2021 17:17
Panie Marcinie przekonał pan mnie do tego żeby w następnych wyborach zagłosować na PiS.

Baba 27.12.2021 18:58
Tylko Palikot! Tylko Platforma Obywatelska!

Alina 27.12.2021 23:47
Jeśli ta wypowiedź była w stanie do czegokolwiek cię przekonać to masz naprawdę wąskie horyzonty.

podatnik 30.12.2021 13:52
Panie Kleczkowski.. pieniądze budżetowe miasta są nasze wspólne ,również z Pana podatków, o czym Pan wspomniał na sesji ... a wiec jakie Pan pieniądze wpłacił w 2021 roku do wspólnego budżetu miasta? Ja myślę że jest pan zwykłym pasożytem naszego budżetu bo wpłaca pan tak niskie kwoty że lepiej żeby pan się nie odzywał, a pan uzurpuje sobie prawo do wszystkiego… Jest pan zerem w kwestii finansowego łożenia na cokolwiek i w końcu pan to zrozum Ja w zeszłym roku zapłaciłem około 48.000 zł podatku Pit

bezchmurnie

Temperatura: 16°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 5 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 6 z dnia 26 czer - strona 24Strona nr 24
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: M🤡A🤡G🤡ATreść komentarza: "To mogła być pomyłka".Data dodania komentarza: 12.09.2025, 10:12Źródło komentarza: 86 lat od sowieckiej agresji – uroczystości w Białobrzegach i AugustowieAutor komentarza: "To prawdopodobnie była pomyłka" 🤡Treść komentarza: Trzeba zapytać prezydenta Donalda Trumpa, co sądzi o dokonanej 17 września 1939 r. napaści na Polskę przez stalinowskie wojska ZSRR?Data dodania komentarza: 12.09.2025, 10:09Źródło komentarza: 86 lat od sowieckiej agresji – uroczystości w Białobrzegach i AugustowieAutor komentarza: HubalTreść komentarza: No właśnie. Ktoś nam powie co robić w razie gdyby doszło do najgorszego? Jest jakaś polityka w mieście w tym zakresie? A może mamy , my jako mieszkańcy, bronić do ostatniej kropli krwi naszych ukochanych przywódców miejskich, którzy tak dużo dobrego dla nas swoją codzienną ciężka pracą, czynią?Data dodania komentarza: 12.09.2025, 09:20Źródło komentarza: Rosyjskie drony naruszyły polską przestrzeń powietrzną – część zestrzelona, jeden uderzył w domAutor komentarza: goscTreść komentarza: Tak to jest jak nie wiadomo kto rzadzi - Burmistrz czy Z-ca tylko który czy nasz szejk . Sprawy miasta nie sa istotne WAZNE jest Nasze Miasto . Podobno wielki sukces odnieslismy w pozyskaniu funduszy szwajcarskich znalezlismy sie na szarym koncu . BRAWO.Data dodania komentarza: 11.09.2025, 12:28Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: łośTreść komentarza: Dlaczego urzędnicy miejscy unieważnili przetarg na monitoring miejski? Nigdzie nie był podany powód.Data dodania komentarza: 11.09.2025, 11:57Źródło komentarza: LIST OTWARTY DO BURMISTRZA, RADY MIEJSKIEJ ORAZ MIESZKAŃCÓW AUGUSTOWAAutor komentarza: Patriotka lokalnaTreść komentarza: Władze miejskie to nie moja bajka, ale... Z całym szacunkiem, jakie potężne chaszcze? Błędem było już wycinanie zakrzewień nad Kanałem. Wycinając przeciwdziałamy dobru przyrody, a tym samym nam - ludziom (kwietne bujne łąki, krzewy i drzewa to siedliska i schronienie dla wielu gatunków ptaków, owadów, chronią przed suszami, silnymi wiatrami, wysokimi temperaturami w czasie upałów). Czy wizytówkami miast muszą być w dzisiejszych czasach klepiska - a to betonowe, a to z trawników przystrzyżonych przy ziemi? Nie twierdzę, że nie należy dbać o zieleń miejską, ale za dużo tego bezrozumnego cięcia. Miarkujmy i ważmy... Pozdrawiam Redakcję i Czytelników.Data dodania komentarza: 11.09.2025, 10:28Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: Gazetka pod redakcją mgr. Mirosława KarolczukaTreść komentarza: Wszystko o: schronach, obronie cywilnej, planach ewakuacji, planach zaopatrzenia ludności w wodę, żywność, środki medyczne, kampaniach informacyjnych, szkoleniach, ćwiczeniach, systemach alarmowania mieszkańców Augustowa itp., itd. było już wielokrotnie opisywane w gazetce pod redakcją mgr. Mirosława Karolczuka, więc zwoływanie sesji nadzwyczajnej jest potrzebne najwyżej tylko po to, żeby poprosić redaktora naczelnego mgr. Mirosława Karolczuka o powtórną kolportację tych numerów gazetki pod redakcją mgr. Mirosława Karolczuka, które profesjonalnie, dogłębnie i wyczerpująco poruszały tematykę świetnie funkcjonującej obrony cywilnej miasta Augustowa pod rządami ekipy Nasze Miasto-PiS na czele z burmiszczem Karolczukiem i jego dwoma zastępcami.Data dodania komentarza: 11.09.2025, 07:02Źródło komentarza: Rosyjskie drony naruszyły polską przestrzeń powietrzną – część zestrzelona, jeden uderzył w domAutor komentarza: wilkTreść komentarza: A może władze miasta wyjaśniłyby swoim pracodawcom (mieszkańcom) czemu unieważniono przetarg na miejski monitoring?Data dodania komentarza: 10.09.2025, 17:01Źródło komentarza: LIST OTWARTY DO BURMISTRZA, RADY MIEJSKIEJ ORAZ MIESZKAŃCÓW AUGUSTOWAAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: W związku z tym ze Polska została zaatakowana przez drony rosyjskie ze strony Białorusi proszę aby radni na najbliższej sesji lub też zawnioskowali o zgłoszenie sesji nadzwyczajnej i zawnioskowali do władz miasta o przedstawienie informacji dotyczących przygotowania naszego miasta na wypadek wystąpienia bezpośredniego zagrożenia militarnego Na podstawie przepisów: • ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz.U. 2022 poz. 655), • ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. 2007 nr 89 poz. 590), • oraz obowiązujących rozporządzeń wykonawczych dotyczących obrony cywilnej i ochrony ludności, organy samorządu terytorialnego są zobowiązane do podejmowania działań w zakresie ochrony mieszkańców, planowania ewakuacji, utrzymania gotowości obrony cywilnej oraz przygotowania schronów i miejsc doraźnej ochrony. W związku z powyższym, należy poprosić o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania: 1. Schrony i miejsca ochrony ludności o Czy na terenie miasta istnieją czynne schrony, ukrycia lub miejsca doraźnej ochrony? o Gdzie znajdują się ich lokalizacje i jaka jest ich pojemność? o W jaki sposób mieszkańcy mają być informowani o ich dostępności w sytuacji zagrożenia? 2. Plany ewakuacyjne o Czy miasto posiada aktualny plan ewakuacji ludności cywilnej w przypadku zagrożenia atakiem z powietrza? o Jakie są ustalone trasy ewakuacji i miejsca zbiórek? o W jaki sposób mieszkańcy będą powiadamiani o rozpoczęciu procedury ewakuacyjnej? 3. System ostrzegania i alarmowania o Czy na terenie miasta działają syreny alarmowe i inne systemy ostrzegania ludności (SMS, aplikacje, komunikaty radiowe)? o Czy prowadzone są okresowe testy sprawności systemu alarmowego? 4. Obrona cywilna i ochrona ludności o Jakie jednostki lub zespoły obrony cywilnej funkcjonują na terenie miasta? o Czy istnieją lokalne plany zaopatrzenia ludności w wodę, żywność i środki medyczne w przypadku długotrwałego zagrożenia? o Czy organizowane są szkolenia, ćwiczenia lub kampanie informacyjne dla mieszkańców dotyczące zachowania się w sytuacjach kryzysowych? 5. Współpraca z innymi instytucjami o Jakie mechanizmy współpracy z Policją, Strażą Pożarną, Wojskiem Polskim i Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego przewiduje miasto w razie eskalacji zagrożenia? Mając na uwadze powagę sytuacji oraz położenie geograficzne naszego miasta należy zwrócić się o przedstawienie wyżej wymienionych informacji w możliwie najkrótszym terminie. Należy również zawnioskować o rozważenie organizacji spotkania informacyjnego dla mieszkańców, podczas którego władze miasta przedstawią plan działań obronnych i odpowiedzą na pytania społeczności lokalnej.Data dodania komentarza: 10.09.2025, 11:15Źródło komentarza: Rosyjskie drony naruszyły polską przestrzeń powietrzną – część zestrzelona, jeden uderzył w domAutor komentarza: KwasiżurTreść komentarza: Na Pana miejscu nie łudziłbym się, że Burmistrz i kierowany przez niego Urząd Panu w jakikolwiek sposób pomoże. Wręcz przeciwnie. Jedyne na co można liczyć to szykany, groźby i różnego, innego rodzaju nieprzyjemności. Bo przecież nie może być tak, żeby zwykły obywatel mógł szybko, sprawnie i z pożytkiem dla ogółu zrobić coś, nad czym dwóch Nadburmistrzów, z wiadomym tj. żadnym skutkiem, siedzi już trzecią kadencję (wcześniej w innych rolach). To podważa ich władczość, omnipotencję i ogólnie pojmowaną zarąbistość. W końcu Augustów to jego mieszkańcy! A nie wróć...Data dodania komentarza: 10.09.2025, 10:17Źródło komentarza: LIST OTWARTY DO BURMISTRZA, RADY MIEJSKIEJ ORAZ MIESZKAŃCÓW AUGUSTOWAAutor komentarza: Wesołe biesiadowanie w czasie godzin pracyTreść komentarza: Monitoring bezwzględnie przydałby się przy punktach gastronomicznych funkcjonujących przy ul. Rybackiej. Widywani są tam na posiadówkach dyskusyjnych i degustacjach obiadków w czasie godzin pracy urzędnicy miejscy piastujący stanowiska kierownicze w urzędzie miejskim na czele z trzecim burmistrzem oraz dwoma apsztyfikantami ds. socjalnych i promocji. Burmistrz Karolczuk wyraził zgodę na taki proceder bezpośrednio podległych mu kierowników wydziałów, czy po prostu ww. kierownicy nie zważają na ich niegramotnego kierownika, ponieważ nie ma nic do gadania w związku z ich biesiadowaniem poza miejscem pracy w czasie godzin pracy?Data dodania komentarza: 10.09.2025, 09:04Źródło komentarza: LIST OTWARTY DO BURMISTRZA, RADY MIEJSKIEJ ORAZ MIESZKAŃCÓW AUGUSTOWAAutor komentarza: KubuśTreść komentarza: Poinformowano mnie, że UM nie kosi tej części trawnika bo działka jest Skarbu Państwa. Dziwi mnie zatem fakt, że jak zrobić chodniki i ścieżkę którą widać na zdjęciach to Miasto zrobiło chętnie, ale już utrzymywać zieleni nie chcą..... za Walulika był porządek ....Data dodania komentarza: 10.09.2025, 08:37Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: boobooTreść komentarza: Typowy ruski trolling. Pobierasz kasę za rozpowszechnianie takich bredni? Opłaca się?Data dodania komentarza: 10.09.2025, 02:47Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: PatriotaTreść komentarza: Popieram,porządnym kamery nie przeszkadzają.Data dodania komentarza: 10.09.2025, 00:43Źródło komentarza: LIST OTWARTY DO BURMISTRZA, RADY MIEJSKIEJ ORAZ MIESZKAŃCÓW AUGUSTOWAAutor komentarza: AgnieszkaTreść komentarza: Przyłączam się do apelu autora artykułu. Dbajmy o swoje bzpieczeństwo i nie pozwalajmy, aby ktoś decydował za nas, jakie mamy prawo do ochrony naszego mienia.Data dodania komentarza: 9.09.2025, 22:53Źródło komentarza: LIST OTWARTY DO BURMISTRZA, RADY MIEJSKIEJ ORAZ MIESZKAŃCÓW AUGUSTOWAAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: Dobrze jest kosić maksymalnie dwa razy na sezon. Mamy w Polsce problem z suszą, a wyższa trawa zmniejsza wysychanie gleby, dodatkowo zapewniając schroneinie dla owadów i mniejszych zwierząt.Data dodania komentarza: 9.09.2025, 21:08Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: ...mieszkaniecTreść komentarza: Włodarze są tak zafascynowanie swoimi sukcesami i codziennością ,że zapominają o wizajnie miasta ...a to zapominają o malowaniu pasów na ulicach tudzież koszeniu i utrzymaniu terenów zielonych miasta jak i ubogim odśnieżaniu miasta zimą tłumacząc że: ...zima zaskoczyła.Data dodania komentarza: 9.09.2025, 15:31Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: Teraz rodzina wg burmiszcza Karolczuka I ekipy Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Za te grube miliony złotych, które burmiszcz Karolczuk wydrenował z miejskiego budżetu swoim niegospodarnym działaniem zmaterializowanym w utworzeniu etatu drugiego zastępcy burmistrza Augustowa, możnaby np. sfinansować śniadania i obiady dla dzieci w szkołach. Mgr Mirosław Karolczuk i ekipa Nasze Miasto-PiS mają jednak swoje priorytety - bezczelnie drenujące miejski budżet drogocenno-kumoterskimi etatatami.Data dodania komentarza: 9.09.2025, 15:26Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Wychodkiewicz mógłby pośpiewać zamiast Koterbskiej. Jakiś podest stoi przy pomniku. Byłby atrakcją zamiast zepsutej grającej ławeczki..Data dodania komentarza: 9.09.2025, 15:13Źródło komentarza: Potężne chaszcze w AugustowieAutor komentarza: oolooTreść komentarza: Popieram w 100% ten apel. Widać komuś z "władz" przeszkadza monitoring, bo gwarantuje bezprawie. O monitoringu piszę już od dawna, ale po co on? Jeszcze jakieś niewygodne fakty ujrzałyby światło dzienne. Nawet Koterbska już zamilkła, bo te "Augustowskie noce" Jej zbrzydły..Data dodania komentarza: 9.09.2025, 15:08Źródło komentarza: LIST OTWARTY DO BURMISTRZA, RADY MIEJSKIEJ ORAZ MIESZKAŃCÓW AUGUSTOWA
Reklama