Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 29 kwietnia 2025 00:44
Reklama

Recepta na rozwój Augustowa

Podziel się
Oceń

Rozmowa z Leszkiem Cieślikiem, byłym burmistrzem Augustowa, obecnie liderem klubu augustowskich radnych Koalicji Obywatelskiej. Rozmawiamy o sytuacji miasta i jego potencjale. Leszek Cieślik podaje konkretne rozwiązania, żeby Augustów mógł się lepiej rozwijać, wykorzystać swoje walory, a mieszkańcy chcieli wiązać z nim przyszłość.
Recepta na rozwój Augustowa
Na zdjęciu: Leszek Cieślik.

Autor: Przegląd Powiatowy, Dziennik Powiatowy

Bartosz Lipiński

Recepta na rozwój Augustowa

Burmistrz Mirosław Karolczuk oraz rządzące Augustowem od siedmiu lat ugrupowanie Nasze Miasto mówią, że miasto się dziś bardzo rozwija. Czy podziela pan ten optymizm?

-Obserwuję poczynania aktualnych władz miasta od 2014 roku. Patrzę na to nie tylko jako samorządowiec, ale przede wszystkim mieszkaniec. Z przykrością muszę stwierdzić, że do dziś nie przedstawiono żadnej wizji rozwoju miasta i nie wiemy, w jakim kierunku to miasto będzie zmierzać. W 2014 roku rządzący mówili o rozwoju przemysłowym. Wielkie nadzieje wiązano z powstaniem strefy aktywności gospodarczej, zapowiadano napływ inwestorów z Polski. Niewiele z tego wyszło. Poza kilkoma firmami, które już wcześniej prowadziły biznesy na terenie Augustowa i przeniosły swoje siedziby na strefę, nie widać tam szczególnej aktywności. Dlaczego tak się dzieje? Powinniśmy rozumieć, że w naszym mieście potencjał do rozwoju ma przemysł, który wynika z tradycji i historii. Nie jest dziełem przypadku, że tak prężnie działają u nas stocznie jachtowe, ponieważ budowa łodzi od zarania jest nierozwiązalnie związana z Augustowem, ze względu na jeziora i połowy ryb. Fakt, że w naszym mieście znakomicie radzi sobie firma produkująca wyroby tytoniowe również ma uzasadnienie w tym, że jeszcze przed wojną augustowianie uprawiali i sprzedawali tytoń do fabryki w Grodnie, które wtedy było polskim miastem. Nic dziwnego, że branże jachtowe i tytoniowe z powodzeniem się u nas rozwijają, a inne branże mniej chętnie tu inwestują. Dlatego opinie polityków ugrupowania Nasze Miasto sprzed kilku lat, że w augustowskiej strefie może rozwijać się np. przemysł suplementowy lub zbrojeniowy, wynikały ze zwykłej ignorancji. Brak konkretnego kierunku rozwoju miasta ma przełożenie na to, że młodzi ludzie wyjeżdżają z Augustowa, liczba mieszkańców stale spada. Trudno mówić, że teraz miasto się bardzo rozwija. Nie wykorzystujemy nawet swoich atutów.

Ma pan zapewne na myśli położenie Augustowa, walory przyrodnicze, krajobrazowe czy uzdrowiskowe. Takie atuty powinny przekładać się na wielkie zainteresowanie turystów.

-Uważam, że naszym głównym atutem jest turystyka oraz walory uzdrowiskowe. Powinniśmy czerpać garściami z naszego potencjału, zamiast opowiadać o wielkim rozwoju przemysłu, który nigdy nie był tu głęboko zakorzeniony. Podczas rządów ugrupowania Nasze Miasto nie działo się w zasadzie nic w kwestii rozwoju turystyki, związanej z funkcjonowaniem firm na naszym obszarze. Podejmowano fatalne decyzje, np. o wystąpieniu na wiele lat z Podlaskiej Organizacji Turystycznej. Firmy turystyczne zostały pozostawione same sobie i rozwijały się tylko dzięki własnej sprawności i kreatywności. Władze miasta nie zrobiły niczego, co podniosłoby atrakcyjność Augustowa, a wręcz podejmowały karygodne błędy. Koronnym przykładem jest rozbiórka infrastruktury na plaży POSTiW w sytuacji braku jakiejkolwiek alternatywy, co ma opłakane skutki. Słyszę, że rządzący chcieliby wybudować kładkę łączącą brzegi rzeki Netty. Ten pomysł istnieje od dawna, powstał jeszcze w mojej kadencji. Ale kładka nie jest remedium na to, aby zwiększyć zainteresowanie miastem. Gdyby do powiatu augustowskiego przyjeżdżało dwieście tysięcy turystów, skorzystałyby na tym nie tylko augustowskie firmy turystyczne, ale również branże usługowe, noclegowe, gastronomiczne, produkcyjne, kierowcy taksówek, etc. Rządzący nie potrafią dostrzec tego, że turysta zostawia pieniądze nie tylko w hotelu, ale we wszystkich innych sektorach działalności gospodarczej. Im więcej byłoby przyjezdnych w sezonie letnim, tym bardziej rozwijałaby się przedsiębiorczość na naszym terenie oraz powstawałyby nowe miejsca pracy. Katastrofalnym pomysłem obecnej ekipy rządzącej miastem jest koncepcja, by nikomu niepotrzebna południowo-wschodnia obwodnica Augustowa biegła przez sam środek Puszczy Augustowskiej, a przez to przecinała Kanał Augustowski, czyli zabytek klasy zero. Poprowadzenie TIR-ów przez tę trasę wyrządzi niepowetowane szkody i istotnie ograniczy potencjał turystyczny Augustowa, a także jego najbliższych okolic. Musimy mocno postawić na turystykę i odejść od błędnego założenia, że miasto powinno postawić na wszystko po trochu. Kiedy byłem burmistrzem zrealizowałem bardzo ważne inwestycje turystyczne, które podniosły naszą atrakcyjność. Mówię choćby o bulwarach czy pierwszym w Polsce wyciągu do nart wodnych. Nie wszystko mogłem zrobić, bo priorytetem było wówczas skanalizowanie i zwodociągowanie Augustowa. Bez tego żadne przedsiębiorstwo nie mogłoby funkcjonować.

Przedstawił pan swoją diagnozę obecnej sytuacji Augustowa, dlatego zapytam o receptę na jej poprawę. Proszę powiedzieć o pomyśle Koalicji Obywatelskiej dla naszego miasta.

-Koalicja Obywatelska ma konkretne propozycje dla mieszkańców Augustowa, które są dobrą alternatywną dla obecnych rządów w mieście. Społeczeństwo podejmie decyzję, czy lepsze jest trwanie w stagnacji, czy posiadanie wizji rozwoju miasta na kolejne 10-20 lat. Uważamy, że absolutnym priorytetem powinno być wykorzystywanie istniejących walorów, np. Kanału Augustowskiego. Kiedy byłem burmistrzem zrobiono ku temu pierwszy krok, powstał wtedy wielki projekt „Program Zagospodarowania i Promocji Strefy Kanału Augustowskiego”. Jego efektem było między innymi powstanie bulwarów czy Centrum Informacji Turystycznej. Dziś musimy pójść jeszcze dalej. Naszym zdaniem niezbędna jest budowa infrastruktury wzdłuż Kanału Augustowskiego. Nie da się tego zrobić bez współpracy z innymi gminami. Niestety relacje władz miasta z okolicznymi samorządami na własne życzenie nie należą do idealnych, co utrudnia wspólne przedsięwzięcia. Oprócz kurtuazyjnych spotkań włodarzy gmin leżących na szlaku Kanału Augustowskiego nie są podejmowane konkretne działania. Jest paradoksem, że augustowskie firmy produkują nowoczesne houseboaty, czyli tzw. domy na wodzie, które później pływają po jeziorach mazurskich. Mogłyby pływać po naszych szlakach wodnych, ale do tego potrzebne jest nam zaplecze. Na Kanale Augustowskim muszą powstać miejsca, przy których turyści mogliby zatankować łodzie, naładować akumulatory, opróżnić nieczystości, wyrzucić śmieci, w komfortowych warunkach dopłynąć do granicy państwa lub jeszcze dalej. To ambitne założenia, ale można je zrealizować przy wsparciu np. środków unijnych. Gdyby przy Kanale Augustowskim powstała nowoczesna infrastruktura, wtedy przełożyłoby się to na potężny wzrost zainteresowania turystów Augustowem. Istnieje nawet wstępna dokumentacja powstała w czasie mojego urzędowania przy wsparciu ministerialnych urzędników. Augustów musi się czymś wyróżniać żeby mógł konkurować z takimi miastami jak Giżycko czy Mikołajki.

Od kilku lat podnosi pan potrzebę zrealizowania w naszym mieście atrakcji turystycznej z prawdziwego zdarzenia. Czy ma pan pomysł na zwiększenie zainteresowania miastem?

-Oczywiście, że tak. Od dłuższego czasu mówię o potrzebie powstania w Augustowie parku rozrywki. Mam nawet konkretną wizję, by nazwać ten park „Kresolandią”, co nawiązywałoby do bliskich nam geograficznie i historycznie terenów. W takim miejscu mogłyby powstać obiekty nawiązujące do dworów kresowych, można byłoby serwować kuchnię kresową. Bez wątpienia pracownicy parku posiadaliby stroje i inne atrybuty nawiązujące do historii kresów, wyobrażam też sobie stadninę koni w parku, co byłoby dużą atrakcją. Naturalnie znalazłyby się tam nowoczesne punkty do rekreacji jak place zabaw, zjeżdżalnie, baseny, etc. Architekt potrafiłby to wkomponować. Realizacja „Kresolandii” miałaby wielki wpływ na zwiększenie zainteresowania Augustowem. Podobne projekty z powodzeniem funkcjonują w mniejszych miejscowościach Polski, a nawet poza krajem. Byłem kiedyś we włoskim Rimini i widziałem park, w którym zbudowano miniatury najważniejszych włoskich symboli, coś fantastycznego. Kładka nad rzeką Nettą nie będzie generować dochodów i nie zachęci turystów do przyjazdu, a park rozrywki byłby naszą wizytówką i czymś, co zapewniłoby pieniądze dla mieszkańców. Potrzebne są też nowe atrakcje dla augustowian, takie jak basen zbudowany w mojej kadencji.

Wspomniał pan również, że oprócz turystyki, miasto musi czerpać garściami z walorów uzdrowiskowych. Czy ma pan dziś pomysł na wykorzystanie potencjału w tym zakresie?

-Miasto musi przede wszystkim rozmawiać z właścicielami sanatoriów w Augustowie. Osób prowadzących biznes sanatoryjny pewnie nie byłoby stać na to, aby samodzielnie wybudować duży pawilon balneologiczny i inne usługi uzdrowiskowe. Gdyby miasto wybudowało lub partycypowało w koszcie powstania takiego obiektu, sanatoria z pewnością wykupywałyby tam usługi, zaś kuracjusze z całej Polski przyjeżdżaliby chętnie do Augustowa. Dziś turystyka sanatoryjna jest zaniedbana. Jest jeszcze jedna dziedzina życia, która wpływa na rozwój miasta i jego ogólne położenie, o której w ostatnim okresie bardzo wiele się mówiło. Chodzi nam oczywiście o transparentność.

Proszę wyjaśnić, co dokładnie ma pan na myśli mówiąc teraz o transparentności miasta?

-Ugrupowanie Nasze Miasto, z którego wywodzi się obecny burmistrz Mirosław Karolczuk, szło do wyborów w 2014 roku z hasłem transparentności na sztandarach. Podczas ich rządów podejmowano nawet takie propagandowe działania, jak kodeks etyki urzędu miasta. Narracja rządzących runęła w gruzach. Aktualnie wiemy już o tym, jakie interesy z mieniem miejskim prowadzą prominentni radni koalicji rządzącej w swojej działalności gospodarczej. Mam tu oczywiście na myśli panów Tomasza Dobkowskiego oraz Mirosława Zawadzkiego, których firmy sprzedają usługi na rzecz miasta. Oprócz tego, że to niezgodne z prawem, co stwierdził wojewoda, nie ma to nic wspólnego z etyką i transparentnością. Oni doskonale zdawali sobie z tego sprawę. Dodatkowo małżonka pana Dobkowskiego stojąc na czele „Augustowskiego Reportera” korzysta z budżetu miasta, gdyż miasto płaci pieniędzmi podatników za laurki na swój temat publikowane w „Reporterze”. To są zdarzenia, które kompromitują obóz rządzący.

Dziękuję za rozmowę.


Napisz komentarz

Komentarze

znak 15.12.2021 22:13
Nie głosowałem na NM ,jednak to respektuję bo jest to wybór demokratyczny. Z bólem patrzę na degradację mojego Augustowa przysługuje mi prawo odmiennego zdania bo jest to mój protest ale z nadzieją czekam na kolejne wybory.

Red 15.12.2021 22:02
Niestety PO juz w Augustowie nie ma. Teraz tylko Holownia ma szanse

Były wyborca PO 14.12.2021 12:48
Efekt Cieślika taki sam jak efekt Tuska wszystko w rodzinie.

www 14.12.2021 08:37
Inni na turystyce mogą zarabiać, nam to się nie udaje, ale jeżeli nie macie własnych pomysłów, to może pojecie do innych sąsiednich miast i zobaczcie jak oni to robią. Co zrobić aby sezon wydłużyć ? mam jedną propozycję aby nie robić imprez, koncertów w soboty czy niedziele, tylko w środku tygodnia. Dla turysty to nie ma znaczenia jak jest na urlopie, a tak to w sobotę przyjedzie Białystok ze swoim prowiantem zrobi zadymę , zostawi górę śmieci i wyjedzie.Proszę abyście pomyśleli nad tym.

buta 13.12.2021 13:17
Leszku receptą jest to, żeby chociażby nie blokować stanowiska urzędniczego dobrze płatnego w Starostwie. Jest pan na emeryturze wiec niech pracują ci co musza, a pan pobiera emerytur i jest p.o. naczelnikiem wydziału komunikacji, bo od roku pan starosta nie może zrobić konkursu. Widać jaką mamy władzę, koledzy, niech każdy zacznie od siebie, a potem poucza

Prawda 13.12.2021 14:20
Niestety,to prawda

Augustów tonie 13.12.2021 15:55
Tak samo jest chyba w hospicjum?

Prawda 13.12.2021 20:57
i w Szpitalu

emeryt 13.12.2021 17:04
Niektórzy ,,postępowi,, chcieliby emerytów wyrzucić z życia społecznego bo ciągle niedocenieni.. a cieślika w szczególności, robić zarzut z powodu tego że pracuje -to trzeba rzeczywiście nisko upaść, przecież emeryturę wypracował ,pracuje nie doi samorządu miejskiego sprzedając paliwo, czy inne usługi ,...czy pachnidełka...

Cr 14.12.2021 06:46
Moze dziennik zajmie się tą sprawą? Czy to słaby temat?

Pytanie 14.12.2021 14:31
Żeby otrzymywać emeryturę należy złożyć w ZUS zaświadczenie o rozwiązaniu stosunku pracy.Czy wobec tego wymienione instytucje najpierw rozwiązały umowy o pracę aby wydać takie zaświadczenia pracownikom,a następnie ponownie zostaly zatrudnione?

Ostrzeżenie 14.12.2021 17:51
To jest drobnostka w porównaniu z Naszym Miastem. Tam na urzędzie siedzi 3 (słownie trzech) burmistrzów w małym miasteczku i każdy jest bardzo dobrze opłacany z publicznych pieniędzy ! Ewenement na całą Polskę ! A p. Cieślik jest jeden i za swoją pracę ma zapłatę ! Jak nie on to ktoś inny za takie same pieniądze wykonywałby tą samą pracę ! Najlepiej ludzi po 60- tce posadzić w bamboszach przed telewizorem! Mirek uważaj bo już niedługo ......

stary dziad 14.12.2021 18:49
Faktycznie jak taki patriota rocznik 1955 to powinien odejść na zasłużoną emeryturę i zwolnić miejsce młodszym, którzy być może mają pomysły ale starzy blokują im miejsca.

Wyborca ul. Rybacka 15.12.2021 23:18
Już młodzi nam pokazali jak umieją rządzić. Dotacje miały płynąć strumieniem ! Specjalny wydział miał powstać w UM z młodymi fachowcami do pozyskiwania kasy .....no i gdzie są te pieniądze ????? Są tak nieudolni, że potrzeba trzech burmistrzów do kierowania urzędem i małym miasteczkiem! Mądry burmistrz nie zwalnia doświadczonych pracowników! Ps zróbcie coś z tą obliniałą bazą kajakową bo już na nią patrzeć nie mogę!

somsiad 16.12.2021 20:17
To wybierajcie takich którzy coś potrafią, przeciez ich znacie bo są z Augustowa.

samsiad 17.12.2021 12:48
no właśnie i takich wybieramy.. bo lepszych nie ma.. niestety nie mamy Billa Gatesa i Elona Muska. w Augustowie...

Hipokryzja 15.12.2021 14:45
Blokować stanowisko ? Nasze Miasto powyrzucało z kierowniczych stanowisk ludzi z Augustowa a naściągało niby super fachowców z całej Polski. A teraz przeszkadza p. Cieślik bo blokuje stanowisko ....hipokryzja. prezydent USA ma prawie 80 lat i nikt nie wysyła go na emeryturę . Mam nadzieję że obecne "młodziaki" z siwą grzywą albo wysokim czołem....dostaną od następnego pokolenia to co zafundowali ludziom przed emeryturą. Karma wróci ......

jodełka 15.12.2021 20:06
To po c głosowaliście na Nasze Miasto??? Najwięcej głupcom naobiecywali???

znak 13.12.2021 11:43
Leszku! doprowadziłeś że PO w w Augustowie liczy 10 osób????

Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść 13.12.2021 13:09
Jarka Szostaka tylko szkoda.

wyborca 13.12.2021 13:13
PZPR miała w Polsce ponad 1.5 mln i przegrała wybory i jej nie ma a PO jest i coraz lepiej się ma ...przegra też PiS i przegra Nasze Miasto .

Były_sympatyk 13.12.2021 13:22
oczywiście że będzie, ale nie w Augustowie. Bo szef PO w Augustowie siedzi w starostwie i boi się cokolwiek zrobić przeciw PIS.. a Zieliniak szaleje w Augustowie, no ale przecież PO nic nie zrobi (żadnej kontrmanifestacji, żadnych otwartych sprzeciwów, otwartego poparcia dla kobiet, przeciw aborcji itd) bo jej szefa ze Starostwa zwolnią.... Czas na zmiany

po 13.12.2021 14:15
takich sympatyków nie szczerych Po nie potrzeba ..

Szymon_H 13.12.2021 16:45
a jakich trzeba? co ze wszystkim się zgadzają i mają tylko składki płacić?

zibi 13.12.2021 16:48
jak chcesz wiedzieć jakie poglądy ma Cieślik na temat aborcji ,kobiet to wystarczy wejść na stronę Sejmu można zobaczyć jak głosował jak był posłem te projekty ustaw już parę razy były głosowane w Sejmie żadna nowość a Cieślik jeżdzi na manifestacje do Warszawy na protesty przeciwko tym rządom widziałem FB ale tłumów z Augustowa tam nie było bo to mimo wszystko trzeba trochę odwagi

Lolo 14.12.2021 12:09
Schetynie należy podziękować za rozwalenie platformy

Janek 13.12.2021 09:28
Platforma już rządziła. Wystarczy

obywatel 13.12.2021 12:54
rządziła i pewnie znowu będzie rządzic moze Cieślik nie bo już pewnie nie zechca a szkoda.w końcu za cieślika powstały poważne inwestycje wyciąg nart kanalizacja wodociagi stacja uzdatniania wody pływalnia Modernizowano MPEC budowano centralne ulice RZA kolumnę Zygmunta bulwary przy nich pobudowano już wiele restauracji a wcześniej był skanse Szostaka wybudowano jesze wiele innych inwestycni i o tym trzeba razmawiac ..i o tym trzeba rozmawiac o nowych rozwiazanich z Cieślikiem i innymi doświadczonymi osobami a nie czepiac sie PKS u bo to nie cieślik go likwidowal a ówczesny zarząd wojewódzki z peslowskim marszałkiem i trochę pomagali radni obecnie rządzący..

to już było 13.12.2021 09:25
Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki.

Mieszkanka 12.12.2021 17:19
Turystów mamy tylko przez dwa miesiące w okresie letnim brakuje miejsc noclegowych .nie jesteśmy Zakopanem i nigdy nie będziemy żeby turystyka kręciła się cały sezon .Sanatoria nie przyniosą żadnego dochodu dla przedsiębiorców ponieważ jest pełne wyżywienie i kuracjusze jak kupują to tylko wodę .Zakłady pracy funkcjonują cały rok i z tego utrzymają się mieszkańcy

august 12.12.2021 21:39
moze się kręcić dlugo tylko władze musząmieć rozum i pomysł a niby gdzie sanatorium zaopatruje się np.w żywność uslugi a hotele to zywność alkohol to kupują w ameryce?a taksówkarze wożący turystów i kuracjuszy to są z Warszawy?itd.itd. jak coś napiszesz to najpierw pomyśl..

mieszkaniec 13.12.2021 08:20
Mieszkanko podziel się swoimi naiwnymi przemyśleniami z mieszkanką Druskiennik to cię śmiechem zabije.

Realista 13.12.2021 09:49
tylko że Litwa ma jedynie Druskienniki i Pałangę (kraj 4-5 milionowy), gdzie inwestował przez lata prywatny biznes, a w Polsce mamy: dziesiątki takich miejsc w górach, nad morzem i nad jeziorami. i raczej Augustów nie jest miejscem milionowych inwestycji prywatnego biznesu z całej Polski -a tak najbliżej to w Giżycku jest już więcej inwestycji prywatnych i wcale mnie to nie dziwi bo mają lepsze warunki i co co mają kasę to widzą.

S
leśny ludek 13.12.2021 11:28
Największe inwestycje ostatnich lat w Druskiennikach: aquapark, sztuczny stok narciarski i kolejka linowa przez Niemen to nie były zupełnie "inwestycje prywatne". To wszystko robiło miasto przy udziale ichniego skarbu państwa i funduszy unijnych, oraz we współpracy z inwestorami.

liczykrupa 14.12.2021 15:45
ale zrozum że są Druskienniki i Palanga a w Polsce jest 100 takich miejsc żaden Skarb Państwa tu nie zainwestuje.. a dla prywatnego biznesu wcale się nie dziwię.. turystyka jako biznes całoroczny to nie to nie Augustów .Zrozumiano? a jak nie to otwieraj biznes turystyczny i pokaż że się mylę...

wyborca 11.12.2021 21:46
Pewnie burmistrz Cieślik parę rzeczy mógł może lepiej, może inaczej zrobić ale był najlepszym burmistrzem tak też oceniali go mieszkańcy Augustowa prawie 14 lat był burmistrzem i jeszcze na posła go wybrali i obecnie na radnego miał niezły wynik ,dla obecnej klasy politycznej wynik nie do pobicia ... takich ludzi nam potrzeba w Augustowie to może coś by się ruszyło.. szkoda że ma już swój wiek.

historia 13.12.2021 12:34
chyba tylko dzięki temu, że nie było obrad transmitowanych i w mieście nic się nie działo, nikt nie mógł więc inaczej ocenić tego co się dzieje - czyli całe nic

media 13.12.2021 14:34
Był Augustowski Kalejdoskop Telewizyjny ,fakt nie było Augustowskiego Reportera ...żony radnego Dobkowskiego...

średnio na jeża 13.12.2021 13:20
Jak na 14 lat to też szału nie było.

Żabka 14.12.2021 12:11
Pokaż innych z większymi osiągnięciami

widzę 14.12.2021 13:42
trudno porównać 14 lat rządów obecnie.. ale dajmy szansę dla obecnych i wtedy zobaczycie różnicę w ciągu 8 lat ..

Wystarczy 14.12.2021 19:58
Chyba żartujesz, przez pierwsze 4 lata już pokazali jak traktują niewygodnych sobie ludzi a ostatnie dwa tylko potwierdziły zapędy aby to miasto było ich a nie nasze .

wyborca 15.12.2021 17:44
Nasze Miasto już rządzi 7 lat i efektów nie widać ....w rok niech będzie dwa do końca kadencji nie da sie nadrobić ,więc drugiej szansy nie będzie ----trzeba gonić nieudaczników

UncleSam 11.12.2021 20:45
Turystyka przyciągnie tylko turystów i nieliczni ludzie na tym zarobią, pozatym za krótki sezon u nas i pogodę niepewna. Miasto bez stałych mieszkańców będzie wymierać. Dalsza stagnacja będzie trwać jeśli na pierwszym planie będzie skupianie się na turystyce. Nam potrzeba lepiej płatnych miejsc pracy i obniżanie kosztów zycia bo strasznie drogo w tym Królewskim Miasteczku.

dziad 11.12.2021 17:55
Panie Cieślik byłeś pan posłem, burmistrzem i dyrektorem PKS i dalej trzymasz się państwowych posad nawet podejrzewam gdyby ci funkcję ciecia zaproponowali. Z takim doświadczeniem to załóż własną firmę i pokaż wszystkim jak sie rządzi.

Brawo panie Leszku 11.12.2021 21:15
Prawdę piszesz żeś dziad , reszty nie skomentuję boś dziad . Augustów zasługuje na takich włodarzy, którzy dbają o miasto a takim był Leszek Cieślik jako burmistrz.

dziad 12.12.2021 03:36
To czemu go ponownie nie wybraliście???

wyborca 13.12.2021 17:52
gdyby mieszkańcy wiedzieli jakie cuda za Walulika i Naszego Miasta będą, toby go wybrali ale myśleli że będzie lepiej ,,młodszy ładniejszy ,Polak zawsz mądry po szkodzie.... to przysłowie pasuje.

Szkoda że go wykosili 14.12.2021 20:02
WW był świetnym burmistrzem dla Augustowa i jego mieszkańców. Niestety nie tańczył tak jak teraz tańczy obecny.

Mieszkaniec 12.12.2021 10:38
20 lat temu był najlepszy albo nie miał konkurencji, ale to było 20 lat temu... od tego czasu porażka jako prezes w PKS a zarządzanie wydziałem komunikacji w starostwie nie lepiej wychodzi... trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść. ps. jak przeczytałem o pomyśle Kresolandii to za głowę się złapałem

wyborca 12.12.2021 23:44
oj chyba przesadzasz konkurencę to on miał zawsze .chętnych było tylko ludzie wybierali rozsądek wiedzę wykształcenie a nie ,,ładnych, od kilku lat wybierani sa burmistrzowie którzy ledwie pokończyli jakieś zaoczne studia!!!

Pamiętam_te_czasy 13.12.2021 09:22
zgadza się.. w wyborach zawsze największym konkurentem był Marian D. Zresztą jest cały czas dla wszystkich następnych...

thes 11.12.2021 22:15
Masz dziadzie odwrotną sytuację . Biznesmeni wzięli się za zarządzanie miastem i co z tego wyszło? Przecież mają takie doświadczenie w biznesie.

pamiętam 12.12.2021 22:03
Biznesmeni dbają o swoje pieniadze a niekoniecznie o publiczne,....natomiast w/w tak dbał o PKS ze dziś śladu po nim nie ma....

Patrycja 12.12.2021 22:54
Oczywiście Cieślik powinien wzorem grubego i świętego wyrywać rocznie z miasta parę milionów. Wówczas byłoby Ok?

Patryk 13.12.2021 09:28
Gruby posłuchaj! nie sprzedawaj paliwa dla Necka po najniższych cenach i nie czekaj po 2 miesiące aż ci zapłacą.. niech Necko pada, Cieślik tą firmę uratuje. A Ty Święty też nie dawaj swoich dźwigów... takie same sprzęty ma Straż Pożarna i w wolnej chwili na pewno za darmo użyczą.. tylko ostrzegam Komendanta że może w ten sposób podzielić los byłych strażackich komendantów

Forsa durniu 13.12.2021 10:11
Don Corleone dostał medal od samego papieża. Może don Gruby też powinien za swoje "poświęcenie" dostać jakiś medal. Don Święty też chyba już zasłużył. W końcu obaj wyciągają grubą kasę z miasta, to chyba zasłużyli. Nie dziwię się jak Karolczuk da im po świecidełku na odchodne, jak już przegrają sprawy w sądzie. To tylko kwestia czasu.

Też pamiętam ale i widzę co się dzieje obecnie . 13.12.2021 07:19
Z tych komunistycznych perełek tylko "Społem" pozostało w jako takim stanie a reszta ? spójrz na dworzec PKS , PKP, temu też winny Cieślik ?. Prawacka retoryka "...to poprzednicy zaniedbali , rozkradli" , nigdy ci co są u władzy . Najlepiej jest powiedzieć że to wina Tuska i PO ... ciemny lud wciąż łyka ten przekaz nie widząc jak obecnie jest rozkradana Polska i to w biały dzień . Czy wy prawki macie bielmo na oczach ? a może w tym uczestniczycie ?

henio 14.12.2021 06:57
Kto to rozkrada???Władza a dokładniej ludzie ,których wybraliście. Ludzie którzy wdają wasze pieniądze na byle co i nie ponoszą za to zadnej odpowiedzialności. Póżniiej znów naobiecują wam bzdur i dalej na nich zagłosujecie. Czas zmądrzeć!!!

Koniuszy 13.12.2021 10:35
zgadza się. powinien jakąś fabrykę lub inny biznes wybudować i pokazać biznesmenom z Augustowa jak rządzić!!!! ps. może nawet taką Kresolandię wybudować, gdzie pracownicy parku posiadaliby stroje i inne atrybuty nawiązujące do historii kresów, a on sam zarządzałby osobiście stadniną koni. przy pomocy Sieńki, który na kopytnych na pewno się zna.... i wiśta panowie .. zaczynajcie ten biznes, a nie tylko na ciepłych posadkach budżetowych siedzicie

zachmurzenie duże

Temperatura: 7°C Miasto: Augustów

Ciśnienie: 1022 hPa
Wiatr: 12 km/h

Reklama
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 24
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 1Strona nr 1
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 2Strona nr 2
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 3Strona nr 3
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 4Strona nr 4
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 5Strona nr 5
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 6Strona nr 6
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 7Strona nr 7
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 8Strona nr 8
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 9Strona nr 9
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 10Strona nr 10
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 11Strona nr 11
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 12Strona nr 12
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 13Strona nr 13
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 14Strona nr 14
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 15Strona nr 15
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 16Strona nr 16
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 17Strona nr 17
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 18Strona nr 18
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 19Strona nr 19
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 20Strona nr 20
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 21Strona nr 21
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 22Strona nr 22
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 23Strona nr 23
Miesięcznik Przegląd Powiatowy nr 2 z dnia 27 lute - strona 24Strona nr 24
ReklamaAdvertisement
KOMENTARZE
Autor komentarza: Picerzy, pozerzy i festyniarze kohabitacji Nasze Miasto-PiSTreść komentarza: Cieszenie, cieszeniem, ale może Młodzieżowa Rada Miejska w Augustowie zacznie, jeśli nie od rozwiązywania problemów agustowskich dzieci i młodzieży, to przynajmniej od permanentnego i stanowczego sygnalizowania starszym koleżankom i kolegom z rady miejskiej oraz burmistrzowi Karolczukowi i jego od kilku lat, aż dwóm "drogocennym" zastępcom konieczności ruszenia czterech liter i rozpoczęcia w końcu realnego - nie tylko gazetkowo-fejsbukowrgo - działania w interesie i na rzecz młodego pokolenia augustowian, którzy nie widząc dla siebie przyszłości życia w "drogim", zaściankowym i wyludniajacym się Augustowie niestety gremialnie i bezpowrotnie wemigrowują z Augustowa. Tak na marginesie - augustowskiej młodzieży chyba nie jest za bardzo do śmiechu, jeśli chodzi o perspektywę pozostania i życia w Augustowie zmierzającym ku całkowitemu gospodarczemu i turystycznemu "zadupieniu".Data dodania komentarza: 28.04.2025, 23:56Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Młodzieżowy Radny MiejskiTreść komentarza: Cieszy mnie, że tak ważny projekt doszedł do skutku, bo infrastruktura sportowa to nie tylko inwestycja w zdrowie i rozwój młodego pokolenia, ale też szansa na budowanie lokalnej wspólnoty poprzez sport.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 20:45Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: bzikTreść komentarza: Ty żartujesz? Przecież takie rady powołuje się po to, żeby były, a nie żeby działały.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 18:57Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Skansen Augustów à la naszomiastowo-pisowski zaścianekTreść komentarza: "Zabetonowana" baza kajakarzy uszczupla augustowski miejski budżet zasilany z podatków mieszkańców Augustowa kwotą rzędu kilkuset tysięcy złotych, natomiast realnie korzysta z niej kilkanaście osób i "kierownikuje" tam radny z ugrupowania "Nasze Miasto" vel "Teraz rodzina", więc kolejne muzeum na pewno wpisze się w mitomański rozwój Augustowa serwowany mieszkańcom królewskiego miasta nad Nettą w propagandowej gazetce pod redakcją burmiszcza Mirosława Karolczuka.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 17:59Źródło komentarza: Pytania o nieruchomość po szkoleAutor komentarza: Fikcyjno-jałowa MRM pod wezwaniem fejsbukowego infantylistyTreść komentarza: Czy Młodzieżowa Rada Miejska w Augustowie zacznie coś wreszcie robić w interesie osób, które powinna reprezentować, czy chce być tylko populistyczno-picersko-pozerskim ciałem do szerzenia propagandy pod auspicjami infantylistyczno-emotkowego "harcerzyka" strojącego socjotechniczne piórka na służbowym fb?! Kiedy wreszcie miejskie i powiatowe orliki będą udostępnianie w pierwszej kolejności i bezpłatnie dla dzieci i młodzieży z Augustowa i okolicznych gmin? Działajcie młodzieżowi radni i nie bierzcie broń Boże przykładu z ratuszowych żałosnych kabotynów, emotkowych kuglarzy i innej maści picerów, pozerów i festyniarzy pod wodzą insrybutorowego opuchlaka z syndromem zakompleksionego buraka.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 17:38Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: PszczołaTreść komentarza: MiododajnyData dodania komentarza: 28.04.2025, 16:07Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: tak mówią na mieścieTreść komentarza: Ta Pani ma rację. To pieniądze co roku wyrzucone w błoto. Inna sprawa, że potem chyba one wędrują do kogoś na prywatną posesję.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 16:05Źródło komentarza: 20 tysięcy kwiatów w Augustowie. Radna pyta o koszty, trwałość i sens miejskich nasadzeńAutor komentarza: proszę podać konkretnie ile zarobi kierownik stadionuTreść komentarza: 1. Czy stanowisko kierownika stadionu było już wcześniej czy powstało specjalnie dla pani Magdaleny, żeby wyciągnąć kolejne pieniądze z budżetu miasta? 2. Co będzie się działo takiego na tym stadionie że potrzebny jest kierownik? Już nie wystarcza dyrektor centrum sportu i rekreacji? Ile będzie kosztowało zarządzanie stadionem w stosunku do tego co zarobi stadion? Ma to jakieś znaczenie czy mieszkańcy zapłacą z ochotą pani Śleszyńskiej?Data dodania komentarza: 28.04.2025, 16:01Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: LeszekTreść komentarza: "Mistrzostwa Europy 2012" - tak pośle, pamiętam ten czas jak cała Polska musiała się składać na stadiony(przeplacone kilkukrotnie), kosztem swoich potrzeb dla wybranych, na których odbyły się np. 2-3 mecze, a po imprezie generowały straty i dalej trzeba było się dokładać.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 15:28Źródło komentarza: Otwarcie stadionu w AugustowieAutor komentarza: Stanowcze NIE dla nacjonalistycznopisowskich badyrotroglodytów i konfomendzenowych szurów, foliarzy, altmedów, płaskoziemców itp.Treść komentarza: Wystarczy przeczytać i wdrożyć zalecenia raportu Mario Draghi'ego. Primo, secundo, tertio: trzeba wreszcie w Unii Europejskiej skończyć z przeregulowaniem i rozdętą do granic absurdu biurokracją, zacząć szybko, skutecznie i efektywnie inwestować odpowiednio duże i właściwie ukierunkowane środki finansowe w innowacje oraz wdrażać i rozwijać nowe technologie. Trzeba produkować ile się da na terenie UE, nawet kosztem wyższych cen, ale lepszej jakości i stabilności dostaw. Nie należy beznamiętnie inwestować miliardów euro w przemysł zbrojeniowy USA, tylko w nasz własny, rodzimy czyli krajów czlonkowskich UE. Trzeba prowadzić racjonalną i pragmatyczną politykę imigracyjną i bezwzględnie wypalać gorącym żelazem już w zarodku ksenofobię i nacjonalistyczno-faszystowskie zapędy ultrapopulistycznych lokajów-serwilistów ruskiej onucy oraz piewców z marksistowskimi zapędami zapatrzonych w autokratyczno-dyktatorskie rządy komunistycznych Chin. Polska jest silna tylko w Unii Europejskiej, natomiast bez UE Polska znowu stanie się republiką ZSRR putina i jego następców.Data dodania komentarza: 28.04.2025, 10:37Źródło komentarza: Polska prezydencja w trosce o bezpieczeństwo w EuropieAutor komentarza: AsdTreść komentarza: I utworzeniu etatu specjalisty do spraw promocji gospodarczejData dodania komentarza: 28.04.2025, 07:58Źródło komentarza: Dyrektor augustowskiej szkoły zostanie wicedyrektorem innej placówki?Autor komentarza: Daniel WTreść komentarza: Mam tylko nadzieję, że nie powstanie tam kolejne muzeum - kto to będzie utrzymywał w tym mieście?Data dodania komentarza: 28.04.2025, 06:06Źródło komentarza: Pytania o nieruchomość po szkoleAutor komentarza: NauczycielTreść komentarza: Było zakończenie roku maturzystów ,czemu starosta albo wice nie byli w żadnej szkole na zakończeniu ,tylko wysłali Pana polonistę ?.pewnie chłopaki pojechali gdzieś po pieniądze dla powiatuData dodania komentarza: 27.04.2025, 22:57Źródło komentarza: Pytania o nieruchomość po szkoleAutor komentarza: FarmazonyTreść komentarza: Komfortowe warunki? Jeszcze wam powinni łóżka poustawiać w tych szkołach średnich na korytarzu żebyście leżeli odłogiem bo już padacie ze zmęczenia... Śmiech na sali "indywidualne podejście" niedługo każdy z was będzie wymagał osobistego asystenta. Gdzie wasza ambicja młodzi??? Do czego wy dążycie w życiu bo na pewno nie do pracy. A już z całą pewnością nie do ciężkiej pracy.Data dodania komentarza: 27.04.2025, 20:19Źródło komentarza: Przesądzona przyszłość augustowskiej szkołyAutor komentarza: "Teraz rodzina", czyli "rozwój" Augustowa ponaszomiastowemu!Treść komentarza: Czy główne hasło wyborcze burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka "Teraz rodzina" po utworzeniu etatu drugiego zastępcy kierownika urzędu miejskiego w Augustowie przechodzi kolejną odsłonę materializując się obecnie w utworzeniu etatu kierownika stadionu miejskiego i zainstalowaniu na nim swego czasu specyficznie roszczeniowej członkini klubu "Nasze Miasto", którego przewodniczącym jest pełnomocnik starosty Rusieckiego?Data dodania komentarza: 27.04.2025, 15:25Źródło komentarza: Dyrektor augustowskiej szkoły zostanie wicedyrektorem innej placówki?Autor komentarza: Naszomiastowe "zarządzanie" przez symptomatyczne likwidowanieTreść komentarza: Słabo funkcjonująca i likwidowana obecnie szkoła to nie jest fikcja, tylko niestety smutna rzeczywistość. Ktoś tą szkołą chyba zarządzał i doprowadził do stanu, w którym się znalazła? Najłatwiej jest zrzucić swoje niekompetencje na niż demograficzny i pleść jakieś farmazony oderwane od meritum. Rynek pracy jak kania dżdżu potrzbuje spawaczy, ślusarzy, mechaników, elektryków, elektromechaników itp., więc likwidowanie szkoły kształcącej specjalistów zawodów ww. branż jest po prostu jakimś kuriozum.Data dodania komentarza: 27.04.2025, 13:48Źródło komentarza: Przesądzona przyszłość augustowskiej szkołyAutor komentarza: "Teraz rodzina", czyli "akcja nasze miasto" ciąg dalszyTreść komentarza: Jest nowy kierownik, a właściwie kierowniczka stadionu miejskiego, czyli była radna i zagorzała członkini ugrupowania "Nasze Miasto" niejaka Magdalena Śleszyńska. Chyba ta była radna ugrupowania Nasze Miasto nie pozwoli na wydzierżawienie jakiemuś prywaciarzowi miejskiego wyciągu narciarzy wodnych w Augustowie.Data dodania komentarza: 27.04.2025, 11:54Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: BłazenTreść komentarza: Wyborcy mentalnie nieodporni na populistyczny fetor defekowany w eter, w tym media społecznościowe przez cynicznych arywistów, żałosnych kabotynów i infantylistycznych kuglarzy niestety częstokroć głosują emocjami. Dlatego trzeba budować emocjonalną narrację, która obudzi ze "snu nocy letniej" przynajmniej część elektoratu-suwerena otumanionego pisowsko-konfederacyjnymi gruszkami na wierzbie i opowieściami z mchu i paproci.Data dodania komentarza: 27.04.2025, 10:58Źródło komentarza: Dyrektor augustowskiej szkoły zostanie wicedyrektorem innej placówki?Autor komentarza: Ewidentne naruszenie dyscypliny finansów publicznych przez naszomiastowych szkodnikówTreść komentarza: Dlaczego już wiele lat radni miejscy pozwalają burmiszczowi Mirosławowi Karolczukowi i jego zastępcy Jerzemu Filipowi Chodkiewiczowi na skrajną indolencję lub intencjonalne niegospodarne działanie dotyczące wieloletniego zaniechania wydzierżawienia np. pod gastronomię i wypożyczalnię sprzętu wodnego terenu na tzw. POSTiW-ie? Przecież powyższe zaniechanie lub celowe zaniedbanie powoduje znaczne zmniejszenie atrakcyjności i jednocześnie pogorszenie rentowności miejskiego wyciągu narciarzy wodnych w Augustowie.Data dodania komentarza: 26.04.2025, 22:31Źródło komentarza: Wypadek na jeziorze w Augustowie: skuter wodny uderzył w wyciąg nart wodnychAutor komentarza: Monumentalna kładka nad Nettą vs realny rozwój AugustowaTreść komentarza: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przyznała dofinansowanie w kwocie 129 ml zł na projekt "Pisa-Narew - szlak aktywnej turystyki wodnej", którego realizacja spowoduje powstanie infrastruktury turystycznej na szlaku wodnym Pisa-Narew i ma na celu rozwój turystyki i wzmocnienie branży turystycznej w naszym regionie. W Augustowie na razie jest cisza o kładce nad rzeką Nettą za 50 mln zł stanowiącej, poza enigmatycznym "Teraz rodzina", główne hasło wyborcze burmistrza Augustowa Mirosława Karolczuka i kohabitacji Nasze Miasto-PiS.Data dodania komentarza: 26.04.2025, 20:22Źródło komentarza: Czy w tej kadencji powstanie kładka nad rzeką Nettą?
Reklama